Partyflock

Forumonderwerp · 1085269
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op donderdag 4 februari 2010, looptijd van 5816.4 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Zelfmoord - Begrijpelijk of onbegrijpelijk?

11370%
Zefmoord is begrijpelijk
4930%
Zelfmoord is onbegrijpelijk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op donderdag 4 februari 2010 om 20:54:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is begrijpelijk"

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is begrijpelijk"

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

In sommige gevallen wel ja.

Waarschuw beheerder
zelfbegrijpelijk

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"

Waarschuw beheerder
was nie zo'n lieve opmerking :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
onbegrijpelijk, mijn broer heeft dat vorig jaar gedaan en ik kan het absoluut niet snappen.
Waarschuw beheerder
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
Kan het niet begrijpen!

Maar mocht het zo zijn dat mijn 2 zussen en mijn ouders in een auto zouden zitten en verongelukken dan is het een ander verhaal!

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?

Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op donderdag 4 februari 2010 om 21:24:
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.

Alsof het leven allemaal om geld draait.(N)

Ot:

Waarschuw beheerder
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen

Reken maar dat je ook in de situatie nog in je hart diep ongelukkig kan voelen. Ken je het verhaal van Boeddha?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 22:07:
Reken maar dat je ook in de situatie nog in je hart diep ongelukkig kan voelen. Ken je het verhaal van Boeddha?

Uiteraard, maar dat is een andere situatie. Als je hier opgegroeid bent en kennis hebt van de ellende om je heen is het anders dan als je alleen weelde en gezondheid gewend bent en daarna pas in contact komt met de andere kant van de spiegel.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 22:05:
Alsof het leven allemaal om geld draait.(N)

Nee, ook om mooie vrouwen.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.
Waarschuw beheerder
donateur
niet om te rellen ofzo,
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?

Een collega van me pa heeft zelfmoord geprobeerd te plegen, wat mislukt is. En iedereen toonde medeleven. Maar is dat wat die mensen nodig hebben?

Ik wil het begrijpen, alleen kan ik het niet :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op donderdag 4 februari 2010 om 22:12:
Nee, ook om mooie vrouwen.

Precieeees.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar de manier hoe je het omschreef kwam een beetje anders over ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uiteraard, maar dat is een andere situatie. Als je hier opgegroeid bent en kennis hebt van de ellende om je heen is het anders dan als je alleen weelde en gezondheid gewend bent en daarna pas in contact komt met de andere kant van de spiegel.

Is wel zo. Maar toch... dingen zijn vanbinnen niet altijd zoals ze van buiten lijken. Je kunt aan de buitenkant nog zo veel luxe hebben, en alles dat zogenaamd 'je hartje begeert', maar van binnen kan 't leven nog steeds heel leeg en somber zijn.
Neem niet weg dat het begrijpelijker is dat iemand zelfmoord pleegt die in slechte omstandigheden verkeert ja. Dat is wel zo.
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DrukZ op donderdag 4 februari 2010 om 22:13:
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?

Nee maar als je een vooruitzicht van een leven vol ongeluk hebt, dan kan ik begrijpen dat je na een aantal tegenslagen het niet ziet zitten om weer een berg op te klimmen. Vooral niet als je al verschillende keren hebt meegemaakt dat wanneer je de top bereikt hebt, een hogere berg wacht om beklommen te worden.

Niet zozeer uit medelijden met die persoon, maar als iemand op een gegeven moment op wil geven omdat hij/zij zoveel teleurstellingen heeft gehad dan kan ik die motivatie wel begrijpen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 21:59:
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?

agree with u.

niet om te rellen ofzo,

Een collega van me pa heeft zelfmoord geprobeerd te plegen, wat mislukt is. En iedereen toonde medeleven. Maar is dat wat die mensen nodig hebben?

ik vind het begrijpelijk omdat het leven gewoon flink kan zuigen,.
moet je kijken wat de de wereld allemaal van je vraagt! Je bent verplicht mee te draaien in waar je misschien wel helemaal niet mee WIL draaien. Om je heen worden mensen ziek, gaan mensen dood, jijzelf misschien wel...
Alles wordt maar duurder en duurder, mensen maken elkaar het leven zuur, stellen steeds hogere eisen aan zichzelf en anderen, de wereld wordt steeds gekker en het lijkt er niet op dat het beter gaat worden. En je begrijpt nog steeds niet dat er mensen zijn die eruit stappen? In welke wereld leef jij dan dat je dat niet ziet?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ibu op donderdag 4 februari 2010 om 22:30:
Nee maar als je een vooruitzicht van een leven vol ongeluk hebt, dan kan ik begrijpen dat je na een aantal tegenslagen het niet ziet zitten om weer een berg op te klimmen. Vooral niet als je al verschillende keren hebt meegemaakt dat wanneer je de top bereikt hebt, een hogere berg wacht om beklommen te worden.

Niet zozeer uit medelijden met die persoon, maar als iemand op een gegeven moment op wil geven omdat hij/zij zoveel teleurstellingen heeft gehad dan kan ik die motivatie wel begrijpen.

dat kan ik wel begrijpen ja, maar wel als jij het zo zegt. Vind het moeilijker om te accepteren als degene het zelf zou zeggen.

Maar ergens denk ik ook, je maakt je leven zelf ook zoals het is. En zelfmoord is zo'n abrupt einde. Het idiote is nog wel van de mensen waarvan je het zou verwachten dat ze het doen. Die doen het niet, degene die juist prima in orde lijken. Die kappen ermee.

Een vriend van mij is van een flat gesprongen. Die was zo betrokken met alles en iedereen. Die was de vrolijkheid zelf.
Dan de collega van me vader, heeft zichzelf door het hoofd geschoten. wat dus mislukt is.
Dat was wel een stille jongen, maar leek ook in orde te zijn.

Ik vind het heel cliché.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Barry op donderdag 4 februari 2010 om 22:32:
En je begrijpt nog steeds niet dat er mensen zijn die eruit stappen? In welke wereld leef jij dan dat je dat niet ziet?

Het is toch niet verplicht om het te begrijpen.
Ik wil het begrijpen, alleen kan ik het niet

Dat is wat ik zeg, heeft niks te maken in wat voor wereld ik leef.

Ik heb ook diep in de shit gezeten. Maar heb me er ook weer uit gevochten.
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DrukZ op donderdag 4 februari 2010 om 22:36:
Dan de collega van me vader, heeft zichzelf door het hoofd geschoten. wat dus mislukt is.

Hoe kan dat mislukken? :| Hoe is dat afgelopen dan? Nu totaal misvormd gezicht of zo?
Waarschuw beheerder
Redelijk onbegrijpelijk vind ik.

Waarschuw beheerder

er is altijd wel wat om voor te leven

daarnaast is het voor nabestaanden altijd onbegrijpelijk, of we willen het gewoon niet begrijpen, want misschien als je het begrijpt lijkt voor jouw het leven ook grijs grauw en zwaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 23:14:
of we willen het gewoon niet begrijpen, want misschien als je het begrijpt lijkt voor jouw het leven ook grijs grauw en zwaar.

Lang leve de beschermingsmechanismen van de psyche. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 23:18:
Lang leve de beschermingsmechanismen van de psyche. ;)

idd

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
e hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"

Heb t n aantal keren vanaf n afstand meegemaakt,dat ze dr n eind aan hadden gemaakt :/
Vind t onbeschrijflijk onbegrijpelijk.......

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
is begrijpen en begrip hebben het zelfde?
denk wel dat ik het kan begrijpen.
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan natuurlijk ook je zelf opofferen om iemand anders te redden
zo was er volgens mij een keer een kerel bij zo een kern installatie in de vs die bij een ongeluk expres zo lang mogelijk bleef in de controle kamer om er zeker van te zijn dat alles zo lang mogelijk gekoeld bleef
Mensen konden daardoor verder weg van de plek totdat de explosie uiteindelijk zou komen.
dat is wel weer netjes
Waarschuw beheerder
donateur
zelfmoord is egoïstisch (N)

Waarschuw beheerder
zelfdoding is voor jezelf begrijpenlijk....
maar voor je nabestaanden niet!!

Uitspraak van Mary Cherry :[ op vrijdag 5 februari 2010 om 08:07:
zelfmoord is egoïstisch

egoistiche???? tis je eigen lijf, je eigen leven, je eigen keus!!! daar hoor je ook zelf over te moeten kunnen beslissen...
mensen die zichzelf van hun leven willen beroven, kunnne het echt niet meer opbrengen om rekening te houden met hun naasten :S
ze zien simpel weg gewoon geen uitweg meer:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 22:26:
Je kunt aan de buitenkant nog zo veel luxe hebben, en alles dat zogenaamd 'je hartje begeert', maar van binnen kan 't leven nog steeds heel leeg en somber zijn.

Precies (Y)

Mijn opa heeft een jaartje of 7 geleden zichzelf opgehangen. Niemand die het verwachtte, hij had zoveel vrienden, een supermooie grote boot en genoeg geld om zijn hele leven nog geweldige dingen mee te doen. Maar wat hij het allerliefste wilde, had hij niet; familie.
Wij (mijn ouders en zussen, ooms & tantes en vooral mijn oma) hadden nooit meer contact met mijn opa. Hij heeft zichzelf gesuicideerd op de verjaardag van mijn moeder. (Zijn dochter dus.)

Vreselijk. Als ik er zo aan terug denk begrijp ik hem wel. Hetgeen wat hij het allerliefste wilde, dat had hij niet en kon hij ook niet krijgen. Uiteindelijk allemaal aan zichzelf te danken maar dat is weer een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op vrijdag 5 februari 2010 om 08:04:
Je kan natuurlijk ook je zelf opofferen om iemand anders te redden
zo was er volgens mij een keer een kerel bij zo een kern installatie in de vs die bij een ongeluk expres zo lang mogelijk bleef in de controle kamer om er zeker van te zijn dat alles zo lang mogelijk gekoeld bleef
Mensen konden daardoor verder weg van de plek totdat de explosie uiteindelijk zou komen.

Dat vind ik niet echt zelfdoding :no: eerder zelfopoffering.
Waarschuw beheerder
donateur

Soms, al vind ik begrijpelijk niet echt het juiste woord .....
Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 februari 2010 om 08:32:
tis je eigen lijf, je eigen leven, je eigen keus!!! daar hoor je ook zelf over te moeten kunnen beslissen...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 21:59:

Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.

Helemaal mee eens.

Waarschuw beheerder
Wat een klote poll zeg....lekker makkelijk om te zeggen of je het begrijpt of niet zonder het te onderbouwen....

Zelfmoord is voor heel veel mensen de enige uitweg....denk dat veel mensen dat al niet begrijpen....en de familie en vrienden die achterblijven al zeker niet..
Maar het is niet aan ons om daar een oordeel aan te geven....je kan er een mening over hebben maar verder is het niet jou leven en dus ook niet aan jou om te zeggen of je het begrijpt of niet.....

en mensen zie zeggen dat het egoïstisch is.....hoop van harte dat jij nooit iemand in je naaste omgeving kwijtraakt door zelfdoding.....denk namelijk dat je je mening dan wel heel snel herziet.

Waarschuw beheerder

zeker als je de achterliggende reden kent, anders niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 februari 2010 om 12:54:
Zelfmoord is voor heel veel mensen de enige uitweg

Dat klopt, degenen die achterblijven die zullen het nooit begrijpen en zullen altijd achteraf spijt krijgen. Maar spijt komt altijd te laat.
Die persoon, heeft waarschijnlijk al op hun manier om hulp gevraagd of geprobeerd om nog door te gaan in het leven maar soms dan is het gewoon te pijnlijk. Als niemand je meer begrijpt en niemand er voor jou kan zijn, ook al doe je je zo hard je best ervoor maar je slaapt slecht van verdriet en de pijn die je voelt is ondraaglijk...dan begrijp ik zeker dat het je eigen keuze is.

Mijn oom heeft zelfmoord gepleegd omdat zijn (ex)vriendin de relatie verbrak, dat is pas onbegrijpelijk. Maar hij heeft veel schulden en niemand die een poot uitstak om hem te helpen, dat begrijp ik wel (ligt eraan hoeveel natuurlijk).
Nu heeft iedereen natuurlijk spijt, maar het is te laat. Geen slecht woord over de doden meer natuurlijk.:X
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 23:05:
Hoe kan dat mislukken? Hoe is dat afgelopen dan? Nu totaal misvormd gezicht of zo

Hij mist 1 oog en de helft van een oor. Hij heeft serieus maar net allerlei vitale delen gemist.

Waarschuw beheerder

Mensen die psychiatrisch zijn, die weten dat dat nooit zal veranderen. Die continue tegenslagen krijgen en weten dat ook dat nooit zal veranderen en anderen hen nooit zullen begrijpen. Lijkt me moeilijk! Kan me indenken dat je er dan een einde aan maakt. Maar voor de nabestaanden altijd onbegrijpelijk!
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder