Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is begrijpelijk"
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen
Reken maar dat je ook in de situatie nog in je hart diep ongelukkig kan voelen. Ken je het verhaal van Boeddha?
Alsof het leven allemaal om geld draait.(N)
Nee, ook om mooie vrouwen.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.
Uiteraard, maar dat is een andere situatie. Als je hier opgegroeid bent en kennis hebt van de ellende om je heen is het anders dan als je alleen weelde en gezondheid gewend bent en daarna pas in contact komt met de andere kant van de spiegel.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?
niet om te rellen ofzo,
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?
Een collega van me pa heeft zelfmoord geprobeerd te plegen, wat mislukt is. En iedereen toonde medeleven. Maar is dat wat die mensen nodig hebben?
Nee maar als je een vooruitzicht van een leven vol ongeluk hebt, dan kan ik begrijpen dat je na een aantal tegenslagen het niet ziet zitten om weer een berg op te klimmen. Vooral niet als je al verschillende keren hebt meegemaakt dat wanneer je de top bereikt hebt, een hogere berg wacht om beklommen te worden.
Niet zozeer uit medelijden met die persoon, maar als iemand op een gegeven moment op wil geven omdat hij/zij zoveel teleurstellingen heeft gehad dan kan ik die motivatie wel begrijpen.
En je begrijpt nog steeds niet dat er mensen zijn die eruit stappen? In welke wereld leef jij dan dat je dat niet ziet?
Ik wil het begrijpen, alleen kan ik het niet
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.
zelfmoord is egoïstisch
Je kunt aan de buitenkant nog zo veel luxe hebben, en alles dat zogenaamd 'je hartje begeert', maar van binnen kan 't leven nog steeds heel leeg en somber zijn.
Je kan natuurlijk ook je zelf opofferen om iemand anders te redden
zo was er volgens mij een keer een kerel bij zo een kern installatie in de vs die bij een ongeluk expres zo lang mogelijk bleef in de controle kamer om er zeker van te zijn dat alles zo lang mogelijk gekoeld bleef
Mensen konden daardoor verder weg van de plek totdat de explosie uiteindelijk zou komen.
tis je eigen lijf, je eigen leven, je eigen keus!!! daar hoor je ook zelf over te moeten kunnen beslissen...
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?
Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.
Zelfmoord is voor heel veel mensen de enige uitweg