Partyflock

Forumonderwerp · 1085269
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op donderdag 4 februari 2010, looptijd van 5814.2 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Zelfmoord - Begrijpelijk of onbegrijpelijk?

11370%
Zefmoord is begrijpelijk
4930%
Zelfmoord is onbegrijpelijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:32:
maar dat dat bijstandsmoedertje mij hier meteen persoonlijk aan komt vallen

ook al iets tegen bijstandsmoeders? :lol:

Beroep: Vanalles en nog veel minder....O.a. Gemeente & Deeltijdstudie...

ik mag toch hopen dat je niet bij Sociale Zaken werkt :O
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jij laat duidelijk merken dat je je beter voelt dan veel andere mensen....

gezien bepaalde uitspraken die je over je lippen laat rollen :x

en dan vind je het gek dat je respons krijgt :aai:

meid,... lekker je kin hoog in de lucht houden, borst vooruit en vooral kortzichtig blijven denken...(Y)

iets met troon en haartjes,.. remember??

:bye:
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:32:
zegt alweer genoeg over het niveau hier.

toch ff naar jezelf kijken en je hersenloze uitspraken over mensen die uit het leven willen stappen.....
die uitspraken van jou, vind ik nog dommer overkomen, dan het achtereind van een koe....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:34:
ook al iets tegen bijstandsmoeders?

dat zei ik net,.. ze voelt zich zoveel beter dan anderen.....

maar daar een reaktie over krijgen... mag dan weer niet van haar :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:35:
gezien bepaalde uitspraken die je over je lippen laat rollen

Ach laat mij lekker een eigen mening hebben, iedereen is anders toch :)

En kom het hier niet overdrijven , ik heb zelf ook zulke gevallen van dichtbij meegemaakt, en toen heb ik ook niet gezegd van ohw jammer dan. Tuurlijk raakt je dat. Maar begrijpen zal ik het nooit, dat zou ik ook niet willen.

Ik heb alleen aangegeven dat ik over het algemeen tegen zelfmoord ben, en dan met name de aandachttrekkerij van mensen die zeggen het te zullen gaan doen maar het niet doen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:35:
toch ff naar jezelf kijken en je hersenloze uitspraken over mensen die uit het leven willen stappen.....
die uitspraken van jou, vind ik nog dommer overkomen, dan het achtereind van een koe....

Je hebt er wel last van he :aai:
Het is internet meid, maak je niet zo druk.

I don't care wat jij van mn uitspraken vindt, ik vind dit hele topic wel vermakelijk :)
Het is internet meid :aai:
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Laten we het wel over het onderwerp houden en geen persoonlijke aanvallen naar elkaar toe geven..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:43:
en dan met name de aandachttrekkerij van mensen die zeggen het te zullen gaan doen maar het niet doen.

maar dit topic gaat niet over zelfmoord POGINGEN...
dat is een draai, die jij er zelf aan gegeven hebt!

Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:43:
I don't care wat jij van mn uitspraken vindt, ik vind dit hele topic wel vermakelijk

...... zoals je dat zegt,.. is dat wel heel erg triest!!

lol hebben over dit soort onderwerpen:/

damnnnn, waar zit jij in godsnaam met je verstand :S

maar goed,.. ieder zn mening, en die van ons staat lijnrecht tegenover elkaar(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:48:
maar dit topic gaat niet over zelfmoord POGINGEN...
dat is een draai, die jij er zelf aan gegeven hebt!

Nee maargoed de veel mensen die met succes suicide plegen hebben daarvoor al wat reeds mislukte pogingen achter de rug :)
En heb geen topic gezien over pogingen, dus echt uit de toon valt het hier niet.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:48:
zoals je dat zegt,.. is dat wel heel erg triest!!

lol hebben over dit soort onderwerpen

Om die reacties hier zal je bedoelen, ik maak geen grappen over zelfmoord hoor :)

Nee je moet je alles helemaal aantrekken en met alles en iedereen medelijden hebben, wat zal jij moe zijn aan het eind van elke dag joh :aai:

Zeg niet dat ik een gevoelloos persoon ben, ik heb gewoon meer met dieren etc dan met een zielig hoopje mens dat zelfmoord wil plegen, ieder zn ding.

Waarschuw beheerder
:) je hebt alweer genoeg gezegt B*R*E*N

een verdomd mooie schets zet je neer(Y)
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:57:
Zeg niet dat ik een gevoelloos persoon ben, ik heb gewoon meer met dieren etc dan met een zielig hoopje mens dat zelfmoord wil plegen

zegt een boel over jezelf,.. als persoon!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op donderdag 4 februari 2010 om 20:54:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"

M'n broer heb het afgelopen weekend geprobeerd...
Hij zal er zijn redenen wel voor hebben gehad , maargoed ik begrijp er nog geen k*t van :S
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Sorry, maar kunnen jullie (B*R*E*N & (K) Lady-loco) nu aub eens ophouden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 11:12:

:aai: hoest nu met 'm?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:57:
Nee maargoed de veel mensen die met succes suicide plegen hebben daarvoor al wat reeds mislukte pogingen achter de rug :)

:lol: dit is niet eens waar..

OT:

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is begrijpelijk"

Voor mij tenminste.. Maar begrijp ook dat er mensen zijn die er niet bij kunnen met hun hoofd.. En gelukkig maar want dat betekent dat het goed gaat met deze mensen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 11:49:
hoest nu met 'm?

Mwah niet echt goed...:/
Maargoed zal niet alles hier neerzetten hebben (meelezers) niks mee nodig :no:.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:23:
Mwah niet echt goed...:/
Maargoed zal niet alles hier neerzetten hebben (meelezers) niks mee nodig :no:.

nee snap ik.. sterkte (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:30:
nee snap ik.. sterkte

Dankje :)
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 11:12:
Hij zal er zijn redenen wel voor hebben gehad , maargoed ik begrijp er nog geen k*t van

hmmm zuur man :(

sterkte dr mee(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 24 februari 2010 om 16:35:
9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.

aandacht, ik denk altijd hetzelfde als ik pf-members half naakt zie poseren op hun forumplaatje:lol:

Dat zeg ik niet je moet het ook niet zo letterlijk zien, bedoel ermee te zeggen dat er altijd wel een andere uitweg is dan zelfmoord.

Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook

mensen die echt zelfmoord willen plegen zien geen andere uitweg meer, niks aandacht ze zorgen erwel voor dat het lukt. Dat zijn vaak de mensen die zo diep in de put zitten dat niemand ze meer kan helpen. Je krijgt ook geen signalen van tevoren, alles lijkt koek en ei en ineens is het voorbij.

Dat jij het meegemaakt hebt bij misschien wat aandachtsgeile vriendjes van je wil nog niet zeggen dat het merendeel zo denkt, even je horizon een keer wat verbreden, je bent nooit te dom om te leren nietwaar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:19:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:19:
Voor mij tenminste.. Maar begrijp ook dat er mensen zijn die er niet bij kunnen met hun hoofd.. En gelukkig maar want dat betekent dat het goed gaat met deze mensen..

En sterkte Maffesjors :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 februari 2010 om 00:41:
aandacht, ik denk altijd hetzelfde als ik pf-members half naakt zie poseren op hun forumplaatje

Ach ja gelukkig heb ik mn album wel afgeschermd en relatie zichtbaar, dus zoveel pb's krijg ik gelukkig niet 8)

niemand ze meer kan helpen.

Of ze wíllen gewoon niet meer geholpen worden en kiezen voor de uitweg zelfmoord.

Dat jij het meegemaakt hebt bij misschien wat aandachtsgeile vriendjes van je

Daar heb ik het niet over gehad, ik heb de gevallen ook meegemaakt die het wél daadwerkelijk gedaan hebben.

wil nog niet zeggen dat het merendeel zo denkt,

Dat zeg ik ook niet, ik haalde alleen aan dat er ook veel mensen zéggen dat ze het gaan doen maar het niet doen. Hierin heb ik niet níet over degenen die het daadwerkelijk doen.

even je horizon een keer wat verbreden, je bent nooit te dom om te leren nietwaar

Ik verbreed mijn horizon zoveel mogelijk, heb me erin verdiept nadat ik het heb meegemaakt, een verhaal heeft altijd 2 kanten natuurlijk, maar mijn standpunt blijft dat ik het in 99% van de gevallen afkeur .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op vrijdag 26 februari 2010 om 09:52:
Of ze wíllen gewoon niet meer geholpen worden en kiezen voor de uitweg zelfmoord.

ze zien als enige weg zelfmoord, ik vind dat er juist heel veel moed voor nodig is om een einde aan je leven te durven maken, ik zou het iig nooit durven. dus er is voor ze geen andere oplossing of uitweg meer. Als normaaldenkend mens kunnen we ons simpelweg niet inleven hoe zo iemand zich voelt, daarom vind ik het ook zo lastig oordelen.

Waarschuw beheerder
ik haalde alleen aan dat er ook veel mensen zéggen dat ze het gaan doen maar het niet doen

:D en dat zeggen ze allemaal tegen jou???

mensen met zelfmoordneigingen zijn ziek!!
en mensen die daadwerkelijk zichzelf van het leven beroven, zijn levensmoe(Y)
ook al willen ze graag anders, die uitweg kunnen hun niet meer zien...

niet meer leven, weg uit alle ellende is het enige waar ze nog aan kunnen denken!
zelfmoord plegen heerst hun gedachte, dus kom niet aan met "als ze echt willen" :rot:

dat is het hele eierreten!!! ze kunnen aan niks anders denken, dan dat ze niet meer geholpen KUNNEN worden....

Waarschuw beheerder
...afgelopen zomer, hier in de wijk..... een jongen van jaar of 19/20
zichzelf opgehangen aan een boom, vlak bij super de boer:/

fiets netjes geparkeerd tegen een boom, fles sinas er naast :S

laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 februari 2010 om 11:19:
vlak bij super de boer

goeie reclame

Ook bij de super de boer :
Kennis van ons was daar aan het werk , verbouwing. Klaar maken voor de 'grand-opening'
en hij lag in scheiding.
Uiteindelijk is ie naar de zolder gelopen en heeft zich door zijn hoofd geschoten met een spijkerpistool.

AfscheidsDVD lag thuis te wachten op zijn inmiddels ex en zijn kindjes.
Zijn dochtertje zat bij mij op de peuterspeelzaal en het was rond vaderdag...
ze heeft haar werkje net als de rest netjes gemaakt en meegenomen naar de begrafenis om het in zijn graf te leggen.

Dat deed wel even pijn om te zien hoor, zo'n klein meisje
"Ik hoop dat je het mooi vindt papa", zei ze nog... :'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Ik vind het vrij begrijpelijk. Je kunt je op een gegeven moment écht heel kut voelen en dan weet je echt geen begin meer van het eind te onderscheiden. Ik snap dan best dat je het idee kunt hebben dat je beter dood kunt zijn.

Maar dan alsnog vind ik het wel egoïstisch. Als je bedenkt hoeveel pijn je je familie ermee doet, tenzij je het laat lijken als een ongeluk of moord xD. Suicide-notes vind ik echt superlaf. Alsof je daarmee de hele daad verrechtvaardigd (weet ik veel hoe je dat typt)! Tis een lastig onderwerp.

Waarschuw beheerder
super de boer

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 12:21:
super de boer

:O

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 14:46:
Uitspraak van (K) Lady-loco op vrijdag 26 februari 2010 om 11:19:
super de boer

Uitspraak van »Booyaka« op zaterdag 27 februari 2010 om 12:21:
super de boer

goeie reclame

B)
weer s wat anders dan flippo's

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 16:07:
flippo's

ik mis ze :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:04:
9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.

Dat is niet waar :nee: 3 kwart van de mensen die zelfmoord pleegt hebben dat vooraf aangegeven (y)

En zelfs de mensen die het voor de áandacht' doen (zie het liever als een schreeuw om hulp) dat is toch ontzettend verdrietig? Dat je zo diep zit dat je niet meer op een normale manier hulp kunt vragen, zoeken of aanvaarden

Waarschuw beheerder
Alsof je als non-depressief persoon uberhaubt een oordeel kunt vellen over zelfmoord
Waarschuw beheerder
Heel goed begrijpelijk, maar om het nou te doen?
Ik ben meer van de massale vernietiging, dus niet ik als individu.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 27 februari 2010 om 17:47:
Dat is niet waar 3 kwart van de mensen die zelfmoord pleegt hebben dat vooraf aangegeven

idd...
besides zijn het niet de mensen met de POGINGEN die aandacht willen
dat is een fase die er aan vooraf gaat :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 19:39:
Alsof je als non-depressief persoon uberhaubt een oordeel kunt vellen over zelfmoord

Denk niet dat het oordeel vellen is,
maar wel dat het een kwestie is van mening vanuit eigen perspectief.
Mensen die geen ervaring hebben met depressie kunnen zich idd moeilijk tot niet verplaatsen :) dat klopt...

Waarschuw beheerder
"Ik hoop dat je het mooi vindt papa", zei ze nog...

bah,... dit bezorgt mij kippevel :cry:

Waarschuw beheerder
Dat deed wel even pijn om te zien hoor, zo'n klein meisje
"Ik hoop dat je het mooi vindt papa", zei ze nog... :'(

damn dat raakt je diep, heb je geen woorden voor. :cry: .....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 21:19:
heb je geen woorden voor

Nee..
En zeker als andere kinderen dan praten over wat papa van hun kadootje vond...
Erg pijnlijk en erg lastig om dan haar te beschermen, maar de rest van de klas hun enthousiasme te kunnen laten uiten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Donn045 op zaterdag 27 februari 2010 om 20:22:
k ben meer van de massale vernietiging, dus niet ik als individu.

whatever gooz.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 20:47:
Denk niet dat het oordeel vellen is,
maar wel dat het een kwestie is van mening vanuit eigen perspectief.

True, maarja ik kan idd gewoon slecht tegen kortzichtige mensen die lacherig doen over dit soort kwesties;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook

Het is duidelijk dat jij niet helemaal snapt wat er in het hoofd omgaat van iemand die aan zelfmoord denkt...

Het is een grote misvatting om te denken dat je er met alleen een positieve instelling uitkomt en dat je 'kracht haalt uit verlies'. Ja... Op den duur doe je dat; maar daar heb je wel even voor nodig en soms heb je juist zo'n diep dal nodig om dat te beseffen. Ik heb mezelf nooit zielig gevoeld of gevonden; ik wilde anderen niet meer tot last zijn omdat zij voor mijn gevoel niet verder konden doordat ík depressief was.

En dan is er nog zoiets als erfelijk belast zijn. Dan kan je een positieve instelling hebben tot je een ons weegt, maar dat gaat je niet helpen als een depressie toeslaat. Wat betreft het 'aandacht vragen'... In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp. Voor veel mensen is het een manier om hulp te vragen voor iets waar ze zelf al heel lang mee rondlopen maar er niet uit komen. Het is niet makkelijk om toe te moeten geven dat je geestelijk zo in de knoop zit dat je zelf de uitweg niet meer ziet :nosmile:.

Goed, I rest my case...
Ik hoop alleen dat je wat beter gaat nadenken en vooral probeert om je te verplaatsen in mensen in plaats van een oordeel te vellen over een situatie waar je de achtergronden niet van kent ;).

Waarschuw beheerder
Ik bedoel, we kunnen hier elkaar wel lopen afkatten als een stelletje pussy's, maar niemand komt met een peiling ofzo. :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 16:45:
Wat betreft het 'aandacht vragen'... In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp. Voor veel mensen is het een manier om hulp te vragen voor iets waar ze zelf al heel lang mee rondlopen maar er niet uit komen. Het is niet makkelijk om toe te moeten geven dat je geestelijk zo in de knoop zit dat je zelf de uitweg niet meer ziet :nosmile:.

Juist (Y) Dat zeg ik ook al zo vaak.

Maar ja, mensen zijn egoïstisch weet je.. ze denken alleen maar aan hoe zelfmoord op henZELF overkomt.. wat voor gevoelens ZIJ moeten ervaren als er iemand uit hun omgeving verdwijnt daardoor. Lastige verhalen horen ze liever niet aan... hulp geven aan iemand die om hulp schreeuwt? Nee joh, dat stomme aandacht vragen.. daar ga je toch zeker niet op in zeg...

:/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 13:48:
True, maarja ik kan idd gewoon slecht tegen kortzichtige mensen die lacherig doen over dit soort kwesties

Dat is wel begrijpelijk en in 9 van de 10 gevallen ook terecht.
Als 'buitenstaander'kun je niets doen, dus het beste is dan ook om het te negeren omdat anders aan je gehangen wordt en je 'de redder' bent waar alle hoop op gevestigd wordt.
Dit soort zaken moet je je ook niet mee bezig houden als leek, gewoon omdat het zo ingewikkeld is en alles wat je zegt/doet een risico kan vormen met aan de eindstand als diegene besluit zijn/haar leven toch te beëindigen je je ontzettend schuldig voelt en je voorhoudt "had ik maar.."

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 18:47:
In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp

Een echte schreeuw om hulp vindt altijd plaats bij instanties ;)
Het is wel een vraag om bevestiging... Maar een echte hulpvraag geldt voor richting instanties :)
Dán pas ziet de persoon ook dat het een probleem is.
tot die tijd is alle vraag gericht op ondersteuning, begrip en medeleven

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou ligt eraan, bij iemand die zoals de schrijver Hugo Claus als bejaarde een dodelijke medicijncocktail in neemt op het moment dattie de Alzheimer te erg vindt worden, dat kan ik me prima voorstellen.

Iemand die in een psychose van het balkon springt ook...

Maar er zijn ook gevallen van mensen die zelfmoord hebben gepleegd omdat ze een potje Risk hebben verloren ofzo (ja, echt!) en daar snap ik dan weer geen hout van.

...afgelopen zomer, hier in de wijk..... een jongen van jaar of 19/20
zichzelf opgehangen aan een boom, vlak bij super de boer

fiets netjes geparkeerd tegen een boom, fles sinas er naast

smells like teen spirit :rot: