| Betreft: | evenement: Awakenings, vrijdag 2 oktober 2009 om 22:00 |
Lijkt me niet dus
Ilario had een zeer sterk debuut in Nederland op Time Warp
Maar even gaan sparen voor een kaartje in deze dure tijden want wil dit niet missen!
Maar het geheel is interessanter dan de zaterdag, in elk geval een stuk minder voorspelbaar...
ken ik inmiddels wel
ken ik inmiddels wel
Is dat zo raar...?
ja
Maar ja, muziek ontwikkelt zich en laat zich daarbij niet leiden door de akkoestiek en sfeer van locaties. Moet je dan alleen nog maar 1999-2003 weekenders doen?
Ben het overigens er wel mee eens dat de sound van zaterdag veel beter in de Gashouder past.
Niet echt, vind de programmering van vrijdag gewoon beter. Die techno van 6 jaar geleden ken ik inmiddels wel en kan me echt niet meer boeien, ik hoor liever nieuwe platen...
Dat ben ik niet met je eens. Je spreekt je zelf ook tegen door te zeggen:
niks mis met die plaat imo
En iedereen was je vriend of vriendin. Helaas - maar dat kan ook aan mij liggen en het ouder worden - heb ik dat gevoel na de terugkeer in Gas nooit meer gehad, net zoals ik nu de voorkeur geef aan techhouse, deephouse en downtempo techno. Dus hou ik voor wat betreft het oude Gasgevoel het liever bij m'n herinneringen...
Ik zie dat je al zes maanden op een meer-dan-goed feestje zit te wachten Martijn. Misschien ben je wel gewoon te kritisch?
Nee, ook Detroit specials... met bakken tegelijk alstublieft
wat een gedoe was dat altijd..kan je je toch bijna niet meer voorstellen
Nou ja, dan is het toch 'toen' maar vooral voor de mensen die 'toen' hebben moeten missen?
betaal liever veel geld voor een goede dan 3 van een pil waar ik van ga nekken
Zo mooi als in m'n herinneringen wordt het toch nooit meer
classics-nacht
2009 helaas
Het zal vast wel weer over waaien.
Als je 2 meisjes bij de kluisjes coke in het openbaar ziet snuiven, tja.......
Het geheel is in jouw ogen misschien interessanter. Als ik naar de reacties tot nu kijk, ben je helaas (bijna) de enige. De lineup vind je misschien vooruitstrevender aangezien je nu al gaat sparen, maar tussen je regels lees ik dat het niet past in de gashouder. Dus is het dan een slimme zet? Dat vraag ik mij af, maar jij als organisator hebt daar vast een antwoord op
Vooruitstrevend vind ik de line-up van vrijdag niet, heb ik ook nergens gezegd. Maar ik vind hem wel fris en ben benieuwd hoe Kalkbrenner en Alicante het doen, los van 2000 and One, Bart Skils, Rauwkost en Ille & Unders.
Faki,

Nou nee, weet dat wel vrij zeker hoor.
Studeerde nog in Groningen en Awakenings bestond net. We gingen vanaf 1997 eigenlijk elke editie met een grote vaste groep vrienden uit Groningen. Eerst met de trein, later vanaf 1998 met de auto...
Elke keer weer nieuwe namen op de line-up en genieten van de lasershow op de tribunes en vaak ook uren in de chill die nog tegenover de ingang was kletsen met vrienden en onbekenden...
En iedereen was je vriend of vriendin. Helaas - maar dat kan ook aan mij liggen en het ouder worden - heb ik dat gevoel na de terugkeer in Gas nooit meer gehad, net zoals ik nu de voorkeur geef aan techhouse, deephouse en downtempo techno. Dus hou ik voor wat betreft het oude Gasgevoel het liever bij m'n herinneringen...
het treingeluid...
Moet je meegaan met je tijd qua sound? Of moet je in het verleden blijven zoeken? Stel nou dat de klassieke techno echt door geen enkele producer meer gemaakt wordt omdat men dat geen uitdaging meer vindt? En dat terwijl die juist gemaakt lijkt voor een locatie als de Gashouder? Dan heb je toch een probleem waar je op in moet spelen. En is het dus een slimme zet om gewoon te kijken waar het feest het beste tot zijn echt door komt en dat is de klassieke sound. Alleen kan je niet eeuwig uit dat vaatje tappen.
Ik vind die 13 in een dozijn muziek uit duitsland waarvan er 3950 plaatjes per dag op decks.de verschijnen anders ook behoorlijk vermoeiend. Misschien er wel eens bij nagedacht dat men dat ook zat gaat worden en dat dat vaatje ook langzaam bedorven raakt en er weer vraag is naar de klassieke sound. Ooit van een golfbeweging gehoord?
Wordt eindelijk tijd dat die muziek weer op de achtergrond raakt en er weer eens leuk gefeest kan worden in plaats van een beetje hip en gezellig te doen.
Ik vind die 13 in een dozijn muziek uit duitsland waarvan er 3950 plaatjes per dag op decks.de verschijnen anders ook behoorlijk vermoeiend. Misschien er wel eens bij nagedacht dat men dat ook zat gaat worden en dat dat vaatje ook langzaam bedorven raakt en er weer vraag is naar de klassieke sound. Ooit van een golfbeweging gehoord?
Wordt eindelijk tijd dat die muziek weer op de achtergrond raakt en er weer eens leuk gefeest kan worden in plaats van een beetje hip en gezellig te doen.
Nee geen behoefte aan, als ik de worst van de slager niet lekker vind hoef ik toch ook niet zelf worst te gaan maken. Of wordt dit weer zo'n blablabla als je niks zelf organiseert heb je geen recht van spreken discussie
Het stoort me alleen dat er hier gesproken wordt over "mee gaan met je tijd qua sound" in combinatie met "gezelligheid", dat is makkelijk praten als je daar met je bandje loopt, maar wie gaat er nou 100 euro lappen voor een avondje gezelligheid...
Je ziet het toch ook weer op het awakenings festival, dan staat zo'n adam beyer daar af te sluiten en moet je naderhand weer lezen dat iedereen die voor de muziek komt het een aanfluiting vindt, terwijl een Mulero, Surgeon en Sims daar een tent staan te verbouwen.
Zal mij verder een worst wezen, maar dan vraag ik me wel af welke sound nou de toekomst heeft...
mja wat is de definitie van gezellig, vergelijk het met awake een paar jaar terug, toen was het een stuk gezelliger
pak je lekker de vandale
Ik wil zeker heen
Toch blijft Kalkbrenner moddervet!!
gezelligheid en goede techno vindt je gewoon niet meer op grote feesten.
Weet je wat pas moddervet is/was? Die klote bapao op het festival. Een drap vieze ranzige vette deegbonk met vleeschj vers uit blik. Als het aan mij lag, dan......
eindelijk Umek eens aanschouwen
Als ie hiermee gaat afsluiten dan wordt het een regelrechte aanfluiting.
stel je niet zo aan. valt toch best mee?
Dan moet er gewoon gerold worden op ca. 140 bpm.
Trek jij anders even wat goude oude klappers uit je koffer, kunnen we lachen
Ik zie de reacties al voor me
(sarcasme?)
stelde ik voor dat jij anders even wat klappers tevoorschijn moest toveren
ik moet inderdaad openen (samen met unders) en ik heb hier verschrikkelijk veel zin in! en de klappers laten wij lekker thuis. we willen een mooie (techno)soundtrack neerzetten waarbij mensen rustig kunnen binnenkomen, hun jas kunnen ophangen, munten kunnen scoren, slap ouwehoeren met ouwe bekenden die men al een tijdje niet heeft gezien. uiteraard mag er gedanst worden, maar het hoeft niet. we gaan in ieder geval niet dwingend draaien. wellicht wat dwingender tijdens de laatste 3, 4 platen. begrijp me niet verkeerd, ik houd van knallen. maar ik houd er niet van als dj wet behind the ears op 130 bpm staat te beuken en er is nog bijna niemand in de zaal. ik neem het vak openen bloedserieus. misschien is openen zelfs een verkeerd woord, ik zie het als opwarmen.
Aan de ene kant begrijp ik dat je als opener rustig wilt beginnen en de opmerking "dwingend draaien" snap ik ook wel. Mooi opbouwen is een vak apart dus positief dat jullie dat serieus nemen.
Maar ik heb ook zoiets van: staan we hier op een Techno feest of bij een theater concert? Vooral die opmerking van "mensen willen rustig hun jas ophangen en slap ouwehoeren", ga je daar echt rekening mee houden? Cijferen jullie jezelf weg als achtergrond muziekje? Net zoals "Bramble", vind ik ook dat een techno feest van minuut 1 tot aan de laatste plaat moet knallen. De programmering is er op deze avond niet naar om te gaan beuken, maar in het genre tech-house en minimal moet toch zeker een knallende set neer te zetten zijn? Volgens mij blijft je naam ook veel langer hangen als je het publiek verrast en ze dwingt te gaan dansen/feesten, ipv "rekening houden dat het publiek net binnen is". Steve Rachmad verraste in april iedereen door zo vroeg op de avond al een enorm knallende set te draaien. En bijna iedereen vond 'm de held van de avond. Natuurlijk gaat die vergelijking met jullie niet helemaal op, maar er zit denk ik wel wat in.
Cijferen jullie jezelf weg als achtergrond muziekje?
Aan de ene kant begrijp ik dat je als opener rustig wilt beginnen en de opmerking "dwingend draaien" snap ik ook wel. Mooi opbouwen is een vak apart dus positief dat jullie dat serieus nemen. Maar ik heb ook zoiets van: staan we hier op een Techno feest of bij een theater concert? Vooral die opmerking van "mensen willen rustig hun jas ophangen en slap ouwehoeren", ga je daar echt rekening mee houden? Cijferen jullie jezelf weg als achtergrond muziekje? Net zoals "Bramble", vind ik ook dat een techno feest van minuut 1 tot aan de laatste plaat moet knallen. De programmering is er op deze avond niet naar om te gaan beuken, maar in het genre tech-house en minimal moet toch zeker een knallende set neer te zetten zijn? Volgens mij blijft je naam ook veel langer hangen als je het publiek verrast en ze dwingt te gaan dansen/feesten, ipv "rekening houden dat het publiek net binnen is". Steve Rachmad verraste in april iedereen door zo vroeg op de avond al een enorm knallende set te draaien. En bijna iedereen vond 'm de held van de avond. Natuurlijk gaat die vergelijking met jullie niet helemaal op, maar er zit denk ik wel wat in.
op 130 bpm staat te beuken
blijft typisch dat diegene die het meeste vrezen er allemaal niet zijn en zaterdag komen..De man is bijna 2 jaar niet in NL geweest en hij weet donders goed wat hij moet doen om niet weer 2 jaar afwezig te zijn. Umek draait in Slovenie heel anders dan buiten Slovenie. Daar is de "funky" techno al jaren "uit" en daarom is hij daar anders gaan draaien, aangezien hij het meeste daar speelt.
Vooral die opmerking van "mensen willen rustig hun jas ophangen en slap ouwehoeren", ga je daar echt rekening mee houden?
Als ie hiermee gaat afsluiten dan wordt het een regelrechte aanfluiting.
stel je niet zo aan. valt toch best mee?
niet om 6 uur. Dan moet er gewoon gerold worden op ca. 140 bpm.
als je je zin was begonnen met 'ik vind' dan had ik je gelijk gegeven, aangezien smaken verschillen.
Trek jij anders even wat goude oude klappers uit je koffer, kunnen we lachen
zeg het maar, ik ben niet bang
om toch nog even serieus op je reactie te reageren;
we willen een mooie (techno)soundtrack neerzetten waarbij mensen rustig kunnen binnenkomen, hun jas kunnen ophangen, munten kunnen scoren, slap ouwehoeren met ouwe bekenden die men al een tijdje niet heeft gezien.
Cijferen jullie jezelf weg als achtergrond muziekje? Net zoals "Bramble", vind ik ook dat een techno feest van minuut 1 tot aan de laatste plaat moet knallen.
maar dan ook echt METEEN en hard ook. tegels uit de vloer stampen?
Je moet je voorstellen dat die platen tig keer zo hard de Westergas in knallen!!!
Ik vind gewoon dat er wat meer tempo mag in zitten om 6 uur 's ochtends.
Pff, een slechter voorbeeld kon je niet geven, dit zijn bij uitstek twee namen die uitgerold zijn
nou ja, het blijft wel techno he?
ik wil je graag een vraag terug stellen, hoe vaak was jij als 1 van de eerste mensen binnen en begon jij METEEN met dansen? maar dan ook echt METEEN en hard ook. tegels uit de vloer stampen?
ik wil je graag een vraag terug stellen, hoe vaak was jij als 1 van de eerste mensen binnen en begon jij METEEN met dansen? maar dan ook echt METEEN en hard ook. tegels uit de vloer stampen?
Umek Lanicor
ik moet inderdaad openen (samen met unders) en ik heb hier verschrikkelijk veel zin in! en de klappers laten wij lekker thuis. we willen een mooie (techno)soundtrack neerzetten waarbij mensen rustig kunnen binnenkomen, hun jas kunnen ophangen, munten kunnen scoren, slap ouwehoeren met ouwe bekenden die men al een tijdje niet heeft gezien. uiteraard mag er gedanst worden, maar het hoeft niet. we gaan in ieder geval niet dwingend draaien. wellicht wat dwingender tijdens de laatste 3, 4 platen. begrijp me niet verkeerd, ik houd van knallen. maar ik houd er niet van als dj wet behind the ears op 130 bpm staat te beuken en er is nog bijna niemand in de zaal. ik neem het vak openen bloedserieus. misschien is openen zelfs een verkeerd woord, ik zie het als opwarmen.
dan had je beter zaterdag kunnen gaan...
Eyz, gewoon prime time eisen volgende keer
awake vorig jaar, kwam binnen bij rachmad en meteen knallen
maar je hebt wel deels gelijk hoor
Als allereerste binnen ben ik nog niet geweest, mede omdat de eerste acts altijd erg rustig zijn.
Maar wat mij betreft mag het meteen helemaal los gaan zodra ik die ronde ton binnenstap, daarvoor ga ik er heen.
Vorige keer bijvoorbeeld: ik bestel het eerste biertje en ik hoor al "Robert Armani - Blow That Shit Out".
Van mij zou dat dus al om 22:30 uur langs mogen komen ja.
ik vergelijk een goede dj set altijd met goede sex. deze vergelijking kan je ook maken met goede feesten..
je begint met het voorspel. beetje zoenen, knuffelen, strelen. jweetzelluf. daarna, als je mazzel heb mag je je pik uit je broek (laten) halen en begint het betere werk. misschien mag je em er ook in steken en dan begin je ook niet meteen met rammen.. of wel, maar dat blijf je niet in hetzelfde tempo vol houden. het is chill om van tempo te wisselen. standjes uit te proberen en het belangrijkste, je blijft uitstellen. net zo lang tot je niet meer kan en dan wacht je nog even, want mevrouw moet eerst klaarkomen. vervolgens rook je een sigaret en begin je weer van voren af aan
hij is nu aan het uploaden op mijn soundcloud. ik zal morgen de link posten.
ik neem aan dat er ook gedanst mag worden op rustige techno toch?
Basic Channel - Phylyps Trak IIII
Akiko Kiyama - Hakobi | Ben Klock - Underneath | Basic Channel - Phylyps Trak IIII | Echologist - The Sweet Smell of Psychosis | Mike Dehnert - Umlaut 2 (First Version) | Daso, Jin Choi - Teer | Prompt = Elephant | Jamie Anderson - Time Is Now (Radio Slave Panorama Garage Mix) | Rodriguez Jr - Kids Of Hula | Stefan Goldmann - The Bribe | Haruki Matsuo - Geisha Dance | Rodriguez Jr - Pandora | Martin Buttrich - Hunted | Josh Wink - Hypnoslave | Ben Klock - Subzero (FunctionRegis aka Sandwell District Remix) | Paul Kalkbrenner - Press On (Joris Voorn Remix) | Chelonis R Jones - Deer In The Headlights (Radio Slave Remix) | Le Noir - Eleny (Radio Slave's Panorama Garage Mix) | Substance & Vainqueur - Immersion (Sleeparchive Remix) | Haruki Matsuo - Side Step Test | Veinte Tres - Serpiente Cosmica (Dub Mix) | Marcel Dettmann - Plain | Heiko Laux - Dubfix | Ben Klock - Check For Pulse | Radio Slave - Screaming Hands (Wink Interpretation) | Tom Pooks - Trouble (D'Julz Remix) | Rejected - Lost | WiNK - Have To Get Ba
ck (Vox Version) | Edit Select - Bauer | Shakedown - At Night (Serge Sentiago Remix)
Hey Ille, is het mogelijk dat je de tracklist als een lijst plaatst? Is wat duidelijker
Mooie vergelijking, kudo's daar voor
Maar vind je soms ook niet dat er wat dj's zijn die m net even een half uur te lang richting coma zone draaien?
Dan kan het wel lekker diep zijn maar als je halve publiek staat te gapen moet je die opwaartse curve even een zetje geven..
deze is ook gewoon te goed.
Echt niet verkeerd dus!
mn arafat sjaal, mn pocahontas bandje en mn skinnyjeans.
Ik ben niet hip genoeg denk ik.....
ter voorbereiding van awakenings heb ik vandaag een opbouwend +3 uur durend technosetje opgenomen.
Hoe was het???????
Hoe was het???????
weet iemand of en waar de setjes (vooral van zaterdag) online staan?