Partyflock

Forumonderwerp · 1060630
Waarschuw beheerder
APELDOORN - Karst Roeland Tates had een hekel aan het koningshuis. Dat zeggen zijn vrienden en collega's vandaag in het AD. In diverse gesprekken zei Tates volgens hen dat de Oranjes 'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

De vrienden en collega's zijn niettemin verbijsterd door de bloederige aanslag die 'de normaal zo attente en niet agressieve' Karst pleegde tijdens Koninginnedag. Ze hebben hun getuigenissen ook bij de recherche afgelegd.

Tates was, zo blijkt uit een reconstructie, erg boos over een reorganisatie bij zijn werkgever Interlanden. Van de ene op de andere dag bleef hij weg bij het distributiebedrijf, waardoor hij zijn baan en uiteindelijk zijn huis verloor.

Volgens strafrechtdeskundige Geert-Jan Knoops zijn deze getuigenissen, in combinatie met Karsts eigen verklaring direct nadat hij tegen De Naald tot stilstand kwam, van groot belang voor het onderzoek. Volgens het Openbaar Ministerie heeft Karst verklaard dat hij de Oranjes in het vizier had.

Knoops: ,,De evaluatie van de beveiligers en de discussie over de beveiliging in de toekomst was tot nu toe erg theoretisch. Deze verklaringen kunnen betekenen dat de dreiging juist reëel was. Dat is belangrijk bij de beoordeling van het handelen van de verantwoordelijken.''

Woordvoerder Wim de Bruin van de recherche wil geen commentaar geven op de getuigenissen. ,,We werken met 250 man aan de zaak. Over de voortgang van het onderzoek doen we geen mededlingen.''

Ook Interlanden en burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn willen niet reageren en wachten eerst de uitkomst van het onderzoek door het OM af.

bron: http://www.ad.nl/binnenland/dramaapeldoorn/3224457/Karst_Tates_hekelde_de_Oranjes.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeautyLicious op zaterdag 16 mei 2009 om 01:34:
Karst Roeland Tates had een hekel aan het koningshuis.

Ow ik dacht echt dat het een grote fan was zeg (Y).
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder

Hij is vast en zeker de enige. (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
In diverse gesprekken zei Tates volgens hen dat de Oranjes 'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

tsja......helemaal mee eens, ik zou het bedacht kunnen hebben.!!!

maar om dan met een soort aanslag te komen is natuurlijk van de zotte.!!!

je zou Geert Wilders kunnen stemmen want als 't aan hem ligt gaat dat koninghuis dicht.!!!
Waarschuw beheerder
Weg met de oranjeklanten!
Het is tijd voor de Patriotten!

Waarschuw beheerder
wat een nieuwsbericht...duhhhh:rot:
Waarschuw beheerder
Had ik toch wel gelijk. Ik geloofde al geen ruk van die laatste zogenaamde statement.
Jammer dat hij dood is en 7 personen nog mee heeft genomen...
Waarschuw beheerder
We werken met 250 man aan de zaak.

Dat moet toch haast wel allemaal langs elkaar heen werken joh :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 16 mei 2009 om 04:49:
een soort aanslag

met zn suzukietje swift...what was he thinking???
trieste ziel
RIH (n)
Uitspraak van Fietsketting op zaterdag 16 mei 2009 om 10:07:
Dat moet toch haast wel allemaal langs elkaar heen werken joh :/

Inderdaad, of er moeten wel heeel veel vragen zijn, maar dat kan ik me nooit voorstellen. En ook dan ben je overal na 2 werkuren per persoon ook wel achter. Echt verkrachting van geld dit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 16 mei 2009 om 10:31:
Inderdaad, of er moeten wel heeel veel vragen zijn, maar dat kan ik me nooit voorstellen. En ook dan ben je overal na 2 werkuren per persoon ook wel achter. Echt verkrachting van geld dit.

Er zijn maar een bepaald aantal vragen en daarbij een bepaald aantal mensen die je eventueel kan ondervragen, maar 250 man? Tikje ovedreven :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 16 mei 2009 om 01:37:

Was geen domme gozer.

Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 16 mei 2009 om 01:40:
We werken met 250 man aan de zaak

De tering, en maar zeiken over een tekort aan belastingcenten

Uitspraak van Alexander op zaterdag 16 mei 2009 om 09:52:
Jammer dat hij dood is en 7 personen nog mee heeft genomen...

voor de rest met hem eens,fuck de oranjes

Waarschuw beheerder
karts deed altijd boodschappen bij de AH afkorting van Adolf Hitler :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 01:37:

Gelijk dat je het koningshuis hekelt, maar een beetje lomp om dan een hoop feestvierders om te maaien en de koets te missen.
Beetje beter plannen kon zeker geen kwaad :no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb ook een hekel aan de oranjes :bounce:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 16 mei 2009 om 12:31:
Gelijk dat je het koningshuis hekelt, maar een beetje lomp om dan een hoop feestvierders om te maaien en de koets te missen.
Beetje beter plannen kon zeker geen kwaad

idd,dat was een beetje jammer:(

Waarschuw beheerder
Dat interpreteer je zoals je wil ;)
Ik zeg alleen dat het belachelijk is om 7 onschuldigen te raken en je doel totaal te missen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 12:31:
karts deed altijd boodschappen bij de AH afkorting van Adolf Hitler

:rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
haha ach ja :P denk vele niet.
Mja over onze vriend karst zijn nog veel meer grappen gemaakt te flauw om het hier neer te zetten trek je pf naar een nieuw dieptepunt :lol:
Waarschuw beheerder
Extreem links mannetje was het blijkbaar weer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 16 mei 2009 om 12:38:
ik heb ook een hekel aan de oranjes

'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

Idd ja.. alleen jammer van de onschuldige slachtoffers.. r.i.p

Waarschuw beheerder
Nouja..snap wel waarom je boos kan zijn..maar het koninklijk familie heeft al weet ik het hoelang al een symbolische betekenis..had ie Thorbecke maar moeten beschuldigen..hij wilde tenslotte dat de vorst zijn macht verloor..met zijn grondwet..erg overdreven om gelijk het koninklijk familie te proberen om te brengen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 13:28:
haha ach ja denk vele niet.
Mja over onze vriend karst zijn nog veel meer grappen gemaakt te flauw om het hier neer te zetten trek je pf naar een nieuw dieptepunt

:)(K)

Waarschuw beheerder
donateur
€ 86.000.000.000 dankzij de monarchie

Lang leve de koningin! Lang leve onze goudmijn! Beatrix wordt donderdag zeventig. En van ons mag ze nog wel even blijven, want jaarlijks levert ze de BV Nederland vier tot vijf miljard euro op.

Beatrix viert zevenstigste verjaardag

Inderdaad, het onderhoud van zeiljacht De Groene Draeck is niet goedkoop. De gouden koets kost meer dan een Fiat Panda en er zijn maar weinig Nederlanders die een nettoloon van bijna acht ton per jaar verdienen. Toch moet het maar eens afgelopen zijn met het geklaag over de kosten van ons koningshuis. De 114 miljoen euro die we dit jaar kwijt zijn aan de monarchie – van het onderhoud van de paleizen tot de beveiliging bij staatsbezoeken – is een schijntje vergeleken met het voordeel dat koningin Beatrix ons oplevert.

Holland-promotie

Ze is onze troef bij handelsmissies en diplomatieke aangelegenheden. Met haar kwart eeuw ervaring is ze niet alleen een stabiliteitsfactor van belang, maar ook het collectief geweten van onze democratie. En in termen van Holland-promotie, zowel buiten de landsgrenzen als daarbinnen, benadert het ‘merk Beatrix’ miljardenmerken als Heineken en Phillips. ‘De waarde die haar persoon – inclusief kapsel – vertegenwoordigt, is ongekend. Dat is nauwelijks in geld uit te drukken’, verzucht merkendeskundige Bas Kist.

En toch kom je een eind als je gaat rekenen. Econoom Harry van Dalen becijferde dat het koningshuis ons jaarlijks vier tot vijf miljard euro oplevert. Hij vergeleek monarchieën met andere staatsvormen en kwam tot de conclusie dat koninkrijken het structureel beter doen. Hun nationale inkomen groeide de afgelopen decennia jaarlijks met gemiddeld een procentpunt meer. Voor de bijna 28 jaar dat Beatrix staatshoofd is, komt die monarchiebonus, gecorrigeerd voor inflatie, neer op ruim 86 miljard euro. Als CEO van de BV Nederland doet Beatrix het dus fantastisch. Zij is haar salaris van tweehonderd euro per gewerkt uur ruimschoots waard. Maar wát doet ze zo goed?

Onberispelijk imago

Naast de verdiensten van Beatrix als promotor van Nederland, straalt haar onberispelijke imago af op bedrijven van die het predicaat ‘hofleverancier’ of ‘koninklijke’ dragen. Een onderneming die het vorstelijke wapen wil voeren moet minimaal honderd jaar bestaan en een smetteloze geschiedenis hebben. ‘Het predicaat is een soort keurmerk; het geeft aan dat ons bedrijf goed te boek staat. Dat geeft klanten vertrouwen’, beaamt Marian Reitsma van beddenfabrikant Koninklijke Auping.

Het koninklijke label is niet de enige manier waarop het bedrijfsleven profiteert van de populaire vorstin. Haar staatsbezoeken zijn een belangrijke katalysator voor handelsmissies, zegt koningshuisdeskundige Fred Lammers. ‘Tijdens ontvangsten die Beatrix organiseert, zoals een concert of diner, zorgt ze dat de juiste mensen naast elkaar zitten. Ze schept een klimaat om informeel contacten te leggen.’ Nog afgezien van haar contacten, heeft ook haar aanwezigheid op zich effect. ‘Door de aanwezigheid van Hare Majesteit is de zichtbaarheid en uitstraling van een economische missie veel groter. Er is veel meer media-aandacht’, zegt VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes. ‘De koppeling met een koninklijk bezoek geeft de bedrijven die in haar gezelschap meereizen een kwaliteitsstempel. De symbolische waarde is erg groot.’

Uit de gevangenis dankzij Bea

Ook in de internationale diplomatie blijkt Beatrix soms een handige troef. Zo zou zij er tijdens een staatsbezoek aan de Thaise koning Bhumibol persoonlijk voor gezorgd hebben dat de tot levenslang veroordeelde Machiel Kuijt vrijkwam. ‘Bij zulke zaken doet zij tussen de soep en het hoofdgerecht een goed woordje bij haar tafelgenoten’, zegt historicus en koningshuisdeskundige Jan Kikkert. Vooral in niet-westerse landen zijn staatsbezoeken de gelegenheid bij uitstek om zonder diplomatieke rompslomp iets voor elkaar te krijgen. En als iemand weet hoe dat moet, is het onze koningin, zegt staatsrechtdeskundige Peter Rehwinkel, tevens burgemeester van Naarden. ‘Beatrix is een perfect visitekaartje; ze vertegenwoordigt Nederland vlekkeloos. Zij spreekt haar talen en heeft haar contacten goed op orde. Als ze iets te vieren heeft, is iedereen erbij. Van Nelson Mandela tot Kofi Annan.’

Invloed op ministerraad

Wie denkt dat de vorstin in de binnenlandse politiek een zuiver ceremoniële functie heeft, zit er volgens Kikkert flink naast. ‘Beatrix is een doortastend persoon. Zelfs een minister-president kan niet zomaar om haar heen.’ Tijdens haar maandagse onderonsjes met de premier schroomt ze niet om haar mening door te drukken, weet de historicus. ‘Ruud Lubbers heeft me wel eens verklapt dat de koningin het totaal niet eens was met een besluit dat de ministerraad had genomen. De vrijdag daarop meldde hij de ministerraad dat hij er nog eens over had nagedacht en op de beslissing wilde terugkomen.’

'Balkenende vreest haar'

Met Balkenende kan de koningin minder goed door een deur dan met zijn voorgangers Lubbers en Kok. Maar hij luistert wel. ‘Hij heeft respect dan wel een zekere vrees voor haar.’

Door de wekelijkse gesprekken met de minister-president is Beatrix ons collectieve geheugen geworden van 28 jaar van opeenvolgende regeringen, zegt econoom Harry van Dalen. ‘Met haar bemoeienis verbetert ze het functioneren van onze democratie. Zo zorgt ze voor stabiliteit, vertrouwen en economische groei.’ En dat levert jaarlijks ruim vier miljard euro op.

Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wat ik zo vreemd vind, dat geouwehoer op de koningin...
Echt weer typisch 'Nederlands' om jaloers te zijn op iemand die het beter heeft...

Zouden we nu een koningshuis hebben zoals in Brunei, waar de prins een wagenpark heeft van een paar duizend sportauto's. (waaronder elke Ferrari in alle leverbare kleuren) dan hebben we reden tot ouwehoeren.
Maar aangezien het in Nederland helemaal niet zo slecht gaat mogen we ook best een koningshuis hebben die representatief is aan de welvaart in ons land...

Als er 1 ding is waar ik me meer druk over maak is al het geld dat jaarlijks aan ontwikkelingshulp, vluchtelingenopvang en integratieprojecten wordt uitgegeven...
Waarschuw beheerder
Karst Roeland Tates had een hekel aan het koningshuis. Dat zeggen zijn vrienden en collega's vandaag in het AD. In diverse gesprekken zei Tates volgens hen dat de Oranjes 'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

Karst had gelijk

jammer dat ie 8 onschuldige burgers heeft aangereden alleen....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 14:29:

echt joh?

alweer dat kutstukje?

wel eens van marktwerking gehoord?
als je product goed genoeg is, verkoopt het toch wel, geen koningin voor nodig hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Lang leve de koningin! Lang leve onze goudmijn! Beatrix wordt donderdag zeventig. En van ons mag ze nog wel even blijven, want jaarlijks levert ze de BV Nederland vier tot vijf miljard euro op.

Daar heb je geen Bea voor nodig, dat kan een goed minister president ook doen. Wellicht nog beter.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 16 mei 2009 om 14:50:
Wellicht nog beter

alles beter als balkebende
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 14:34:
jaloers te zijn op iemand die het beter heeft...

dat niet, maar als het is op basis van in welke familie je geboren wordt, dan wel

het beter hebben moet je verdienen

Waarschuw beheerder
donateur
Daar heb je geen Bea voor nodig, dat kan een goed minister president ook doen.

En wat kost een minister president? :/

Feit blijft dat in een hoop landen een koning(in) een bepaalde status heeft die een minister president nooit zal krijgen... punt!

Waarschuw beheerder
Woordvoerder Wim de Bruin van de recherche wil geen commentaar geven op de getuigenissen. ,,We werken met 250 man aan de zaak. Over de voortgang van het onderzoek doen we geen mededlingen.''

je kan wel gaan werken aan de zaak, maar uiteindelijk blijven er toch speculaties over.. bedoel, niemand zal nooit meer zeker weten waarom hij dit deed, de echte waarheid zul je nooit meer te weten komen..
Waarschuw beheerder
In diverse gesprekken zei Tates volgens hen dat de Oranjes 'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

laten ze daar, met 250 man, maar eens over na gaan denken:/
Waarschuw beheerder
Echt weer typisch 'Nederlands' om jaloers te zijn op iemand die het beter heeft...

Typisch LINKS bedoel je

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op zaterdag 16 mei 2009 om 15:34:
Typisch LINKS bedoel je

Ik schrijf toch echt met rechts, en ook ik moet het koningshuis niet :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 16:08:
Ik schrijf toch echt met rechts, en ook ik moet het koningshuis niet

Dus jij als rechts stemmer bent jaloers op anderen die het beter hebben? echt typisch links juist.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op zaterdag 16 mei 2009 om 16:13:
Dus jij als rechts stemmer bent jaloers op anderen die het beter hebben?

Waarom zou ik jaloers moeten zijn?
Dat geld zie ik toch nooit op mijn rekening verschijnen,
ook al word het koningshuis opgedoekt ;)
En ook al zouden ze worden afgezet, gaat al het geld wat ze hebben,
ook niet naar mijn rekening.

Nee jaloers is niet de juiste uitdrukking daarvoor, er zijn ook tegenstanders met andere redenen, maar mensen voor jaloers niet capabel en links uitmaken is makkeijker,
is dat iets van typisch rechts :aai:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Karst Tates????????WIe???????????????????:gaap:
Waarschuw beheerder
<edit>

Volgens mij reageer jij op een stuk waar ik niet op doel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Veel mensen zullen zeggen dat het Koningshuis niet meer van deze tijd is, vergeet niet dat het geslacht 'Oranje' héél ver gaat en méér voor je gedaan heeft dan je eigenlijk beseft..;) wees blij dat je in een 'democratisch monarchistisch' land vertoeft, zijn zát mensen slechter af dan ons mbt regeren/aansturen van een land..:/
Of wil je een soortgelijk systeem als in Amerika?
Mij zal het aan mijn reet roesten dat Bea [ en straks die 'beetje domme' wimlex ] hier de eindregie heeft [ in zekere zin ] het veranderd niks aan het feit dat je er niks van merkt of ze er wel of niet is...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 16 mei 2009 om 16:43:
Of wil je een soortgelijk systeem als in Amerika?

gewoon hetzelfde systeem als nu, maar dan zonder Oranjes (y)
mis je nix aan.
Waarschuw beheerder
Als er 1 ding is waar ik me meer druk over maak is al het geld dat jaarlijks aan ontwikkelingshulp, vluchtelingenopvang en integratieprojecten wordt uitgegeven...

(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 16:54:
mis je nix aan.

Beter bezuinigen ze dan op andere dingen, Oranjes zal me roesten, maar al die onzinnige projecten die geld verslinden....:[
Waarschuw beheerder
Je ziet ook dat veel linksen de aandacht vestigen op het zogenaamde verkwanselen van veel geld (koningshuis). Echter wanneer meneer Aboutaleb een miljardje verspild, hoor je geen hond erover, noch besteed het NOS of de grote dagbladen er aandacht aan. Natuurlijk is het niet enkel Aboutaleb, maar hij had wel een paar flinkse blunders net als de rest in de PvdA.

Ik besteed toch liever mijn belastingcenten aan het koningshuis dan aan criminele allochtonen die hier aan gratis huis met alles erop en eraan krijgen.
Waarschuw beheerder
Karst Roeland Tates had een hekel aan het koningshuis. Dat zeggen zijn vrienden en collega's vandaag in het AD. In diverse gesprekken zei Tates volgens hen dat de Oranjes 'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

Helemaal mee eens, maar om die reden tegen een bus proberen aan te rijden...ik denk dat me mountain bike zo terug bounced.

Waarschuw beheerder
de Oranjes 'huichelaars zijn

vergeleken met wat Bert.v. M. opstelt of "Andere" Oranje (R.B.C. Roosendaal en Volendam) :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op zaterdag 16 mei 2009 om 17:24:
Ik besteed toch liever mijn belastingcenten aan het koningshuis dan aan criminele allochtonen die hier aan gratis huis met alles erop en eraan krijgen.

Waarom niet de belastingcenten steken in de zorg,
en dan doen we voor jou, die criminelen allochtonen er als nog uit. ;)

Kijk dat is een win win situatie :lol:

Waarschuw beheerder
Daar heb je geen Bea voor nodig, dat kan een goed minister president ook doen. Wellicht nog beter.

juist niet,
als een groot bedrijf een nieuw product wil laten ontwikkelen,
zullen ze eerder voor de koningin van Nederland kiezen dan dat er bijv een minister lutjebroek staat
door dat soort dingen brengt zij enorm veel geld hierbinnen

bijv, er moet een nieuwe motor voor een nieuwe type gevechsvliegtuig worden ontwikkelt,
daarover gaat onderhandeld worden naar welk land die deal gaat.
Aangezien een koningin meer status heeft dan een minister word er zo dus eerder voor de koningin gekozen.

want jaarlijks levert ze de BV Nederland vier tot vijf miljard euro op.

De 114 miljoen euro die we dit jaar kwijt zijn aan de monarchie

Die 114 miljoen is slechts 2.53% van wat ze binnenkrijgen(heb dat op 4,5mld berekend)

Beter handelen kan tog bijna niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 19:04:
bijv, er moet een nieuwe motor voor een nieuwe type gevechsvliegtuig worden ontwikkelt,

Oja, de JSF. Dit word weer een hele discussie

Waarschuw beheerder
donateur
Als je 'de kosten' als enige reden kan aanvoeren om het koningshuis af te schaffen... :/

Ik heb een beter idee...
Laten we het OV maar afschaffen, kost elk jaar vele miljarden...

Of zullen we geen euro meer stoppen in Staatsbosbeheer...
Al die bomen kosten een paar miljardjes

Sommige dingen kosten nu gewoon geld, en als ze dan ook nog meer geld opleveren dan het kost is het alleen maar mooi meegenomen.

Waarschuw beheerder
goh wat een verassing, dacht dat hij ze juist lief had :x

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 21:29:
Als je 'de kosten' als enige reden kan aanvoeren om het koningshuis af te schaffen.

koningshuis afschaffen ??
sommige mensen kennen de geschiedenis niet.
We mogen nog steeds blij zijn dat ze het volk mede stemrecht ed. hebben gegeven. Dat we zelf een beetje mogen beslissen wat we doen in dit land, ipv dat de koningin zelf beslist wat er met ons gebeurt in dit land.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mischien is het wel goed wat er gebeurd op die koninginnendag.!!

natuurlijkm iets vreselijks voor de slachtoffers en vooral voor de nabestaanden.!!

maar die heer K.R.Tates heb wel aangetoond dat de beveiliging zo lek als een mandje was.!!

dat zó'n idioot met een auto zó dicht bij die bus kon komen,
stel je eens voor; wat als hij kilo's explosieven bij zich had.??!!!

ja wat je dan verkregen had wil niemand weten.!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 07:43:
dat zó'n idioot met een auto zó dicht bij die bus kon komen,
stel je eens voor; wat als hij kilo's explosieven bij zich had.??!!!

ja wat je dan verkregen had wil niemand weten.!!!

Ik denk iets in de trant van boem ofzo.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 11:03:
Ik denk iets in de trant van boem ofzo.

en een bus met Oranje's naar de maan met nóg véél meer slachtoffers ja.!!

nou heb ik toch niet veel op met die Oranje's
maar waarom zijn slachtoffers meestal onschuldige mensen.???
en we leven in een vrij land hé,
het is niet verboden om WéL iets te hebben met die Oranje's.!! (helaas)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 11:08:
het is niet verboden om WéL iets te hebben met die Oranje's.!!

Tsja, daarom lopen er ook zoveel bastaards van Bernhard rond.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 11:13:
van Bernhard

ssssstt, die is niet meer.....

dat vind ik niet zo netjes van je.!
richt je dan aub op prins Pils en prinses Kraai in't haar.!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 11:19:

Ook al is de klootzak dood, het blijft een vieze malloot.
Erger je je ook zo aan mensen die slecht praten over Hitler?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 19:00:
Waarom niet de belastingcenten steken in de zorg,
en dan doen we voor jou, die criminelen allochtonen er als nog uit.

Kijk dat is een win win situatie

Dat vind ik helemaal best :D

Waarschuw beheerder
donateur
maar die heer K.R.Tates heb wel aangetoond dat de beveiliging zo lek als een mandje was.!!

sorry, maar als jij met een auto met 100 km/u aan komt sjeezen is er weinig dat je tegen kan houden hoor...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 12:53:
sorry, maar als jij met een auto met 100 km/u aan komt sjeezen is er weinig dat je tegen kan houden hoor...

Nou betonblokken ofzo. Maar moet je dat willen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 12:31:
karts deed altijd boodschappen bij de AH afkorting van Adolf Hitler

hahahahahahahahahahahaahahahahaahahahahahahaahahahahaahahaahahahahahaha

Waarschuw beheerder

en daar heeft hij ook gelijk in, van mij mag het hele koningshuis ook afgeschaft worden :[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:02:
van mij mag het hele koningshuis ook afgeschaft worden

leg gewoon eens uit, concreet, waarom...

en nu niet aankomen met het verhaal dat ze je belastingcenten opmaken, want dat doen Ali en Kunta Kinte ook en daar zeur je niet over

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:06:

en nu niet aankomen met het verhaal dat ze je belastingcenten opmaken, want dat doen Ali en Kunta Kinte ook en daar zeur je niet over

vind het uit de tijd en ja het kost te veel, ze hebben geld zat van zich zelf namelijk.

vind het gewoon belachelijk dat wij hun huis en ook hun personeel moeten betalen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

macht op basis van geboorte

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op zondag 17 mei 2009 om 13:12:
macht op basis van geboorte

dat ook, geboren worden met een baan :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 mei 2009 om 21:29:
en als ze dan ook nog meer geld opleveren dan het kost is het alleen maar mooi meegenomen.

het koningshuis levert geen fuck op, heeft altijd geld gekost en zal altijd veel geld blijven kosten, dus afschaffen die zooi

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:11:
vind het gewoon belachelijk dat wij hun huis en ook hun personeel moeten betalen

Ik vind het belachelijker dat ik iemand die uit een of ander pauperdorp uit Afrika komt z'n kost en inwoning moet betalen.
En niet eentje, maar een paar honderd duizend van die lui...

En we hebben tenminste nog koninginnedag, wanneer krijgen we asielzoekresdag?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:18:
Ik vind het belachelijker dat ik iemand die uit een of ander pauperdorp uit Afrika komt z'n kost en inwoning moet betalen.

en wie keurt het goed dat de dat geld daar heen gaat, uiteindelijk de konining ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:11:
het kost te veel

nope...

monumentenzorg en staatsbosbeheer kosten ook veel geld, moet je dat ook maar bannen?
Het koningshuis hoort net zo bij Nederland als de kaasmarkt in Alkmaar en de Veluwe.
Het zorgt voor toerisme, het geeft ons land aanzien in het buitenland en het geeft ons land een gezicht.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Een koningshuis moet je trots geven. Je moet er trots op kunnen zijn.
Het moet gevoelswaarde hebben. Maar na alle schandalen die van het koningshuis afkomen vraag ik me af wat de waarde er nog van is. Lockheat, De bastaardkinderen van Bernhard. Mabelgate, De foute ouders van Maxima. Bernhards correspondentie met Hitler, het vluchten in oorlogstijd naar Engeland(wat gewoon neer komt op het volk in de steek laten.). De affaire met Edwin de Rooy-van Zuijdewijn, en het misbruik van macht van Beatrix. Het niet willen spreken na de moord op Fortuyn. Waar is het respect voor het volk van het Koningshuis. Dat is ver te zoeken, waar is de voorbeeldfunctie. Het beeld wat afgegeven word is dat het instituut Koningshuis lak heeft aan haar onderdanen. Het meet met 2 maten. Jullie mogen het niet maar wij mogen het wel. Op die manier verdient een Koningshuis geen respect, en simpelweg
respect hebben voor iemand omdat ie met een gouden lepel in zn mond is geboren vind ik onzinnig. Respect moet je verdienen en niet afdwingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:14:
geboren worden met een baan

vanaf je geboorte opgevoed en opgeleid worden om de taak van staatshoofd op je te nemen, dat is toch beter als een popie jopie grootbek die precies zegt wat het volk wil horen en zo hele massa's mensen overhaalt op hem te stemmen :/
Bovendien is de werkelijke macht van de koningin betrekkelijk.

De Oranjes zijn geboren met de nalatenschap van Willem van Oranje, de stichter van Nederland.
Als mijn vader doodgaat erf ik ook wat hij mij nalaat, en als dat aandelen zijn in zijn zaak geeft mij dat ook macht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:20:
Het koningshuis hoort net zo bij Nederland als de kaasmarkt in Alkmaar en de Veluwe.
Het zorgt voor toerisme, het geeft ons land aanzien in het buitenland en het geeft ons land een gezicht.

wat een onzin?

het hoort zo?

zo dachten eigenaren van plantages in de VS ook over de slaven

toerisme, aanzien en een gezicht hebben we ook zonder die uitvreters

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:23:
dat is toch beter als een popie jopie grootbek die precies zegt wat het volk wil horen en zo hele massa's mensen overhaalt op hem te stemmen

Maar dat is precies wat het Koningshuis doet. Naar de mond lullen en ondertussen gewoon er lekker schijt aan hebben.

Waarschuw beheerder
het geeft ons land aanzien in het buitenland en het geeft ons land een gezicht.

gelul, jij vind dat zo, maar zijn toch genoeg mensen die daar anders overdenken ;)
monumentenzorg en staatsbosbeheer kosten ook veel geld, moet je dat ook maar bannen?

appels met peren vergelijken :gaap:
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:23:
Bovendien is de werkelijke macht van de koningin betrekkelijk.

dan is het toch helemaal pure geld verspelling !!!!!

pleurt toch op, die ene dag dat het koniningendag is kost meer dan het op levert !!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:29:
is kost meer dan het op levert !!!

Beatrix viert zevenstigste verjaardag

Inderdaad, het onderhoud van zeiljacht De Groene Draeck is niet goedkoop. De gouden koets kost meer dan een Fiat Panda en er zijn maar weinig Nederlanders die een nettoloon van bijna acht ton per jaar verdienen. Toch moet het maar eens afgelopen zijn met het geklaag over de kosten van ons koningshuis. De 114 miljoen euro die we dit jaar kwijt zijn aan de monarchie – van het onderhoud van de paleizen tot de beveiliging bij staatsbezoeken – is een schijntje vergeleken met het voordeel dat koningin Beatrix ons oplevert.

Holland-promotie

Ze is onze troef bij handelsmissies en diplomatieke aangelegenheden. Met haar kwart eeuw ervaring is ze niet alleen een stabiliteitsfactor van belang, maar ook het collectief geweten van onze democratie. En in termen van Holland-promotie, zowel buiten de landsgrenzen als daarbinnen, benadert het ‘merk Beatrix’ miljardenmerken als Heineken en Phillips. ‘De waarde die haar persoon – inclusief kapsel – vertegenwoordigt, is ongekend. Dat is nauwelijks in geld uit te drukken’, verzucht merkendeskundige Bas Kist.

En toch kom je een eind als je gaat rekenen. Econoom Harry van Dalen becijferde dat het koningshuis ons jaarlijks vier tot vijf miljard euro oplevert. Hij vergeleek monarchieën met andere staatsvormen en kwam tot de conclusie dat koninkrijken het structureel beter doen. Hun nationale inkomen groeide de afgelopen decennia jaarlijks met gemiddeld een procentpunt meer. Voor de bijna 28 jaar dat Beatrix staatshoofd is, komt die monarchiebonus, gecorrigeerd voor inflatie, neer op ruim 86 miljard euro. Als CEO van de BV Nederland doet Beatrix het dus fantastisch. Zij is haar salaris van tweehonderd euro per gewerkt uur ruimschoots waard. Maar wát doet ze zo goed?

Onberispelijk imago

Naast de verdiensten van Beatrix als promotor van Nederland, straalt haar onberispelijke imago af op bedrijven van die het predicaat ‘hofleverancier’ of ‘koninklijke’ dragen. Een onderneming die het vorstelijke wapen wil voeren moet minimaal honderd jaar bestaan en een smetteloze geschiedenis hebben. ‘Het predicaat is een soort keurmerk; het geeft aan dat ons bedrijf goed te boek staat. Dat geeft klanten vertrouwen’, beaamt Marian Reitsma van beddenfabrikant Koninklijke Auping.

Het koninklijke label is niet de enige manier waarop het bedrijfsleven profiteert van de populaire vorstin. Haar staatsbezoeken zijn een belangrijke katalysator voor handelsmissies, zegt koningshuisdeskundige Fred Lammers. ‘Tijdens ontvangsten die Beatrix organiseert, zoals een concert of diner, zorgt ze dat de juiste mensen naast elkaar zitten. Ze schept een klimaat om informeel contacten te leggen.’ Nog afgezien van haar contacten, heeft ook haar aanwezigheid op zich effect. ‘Door de aanwezigheid van Hare Majesteit is de zichtbaarheid en uitstraling van een economische missie veel groter. Er is veel meer media-aandacht’, zegt VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes. ‘De koppeling met een koninklijk bezoek geeft de bedrijven die in haar gezelschap meereizen een kwaliteitsstempel. De symbolische waarde is erg groot.’

Uit de gevangenis dankzij Bea

Ook in de internationale diplomatie blijkt Beatrix soms een handige troef. Zo zou zij er tijdens een staatsbezoek aan de Thaise koning Bhumibol persoonlijk voor gezorgd hebben dat de tot levenslang veroordeelde Machiel Kuijt vrijkwam. ‘Bij zulke zaken doet zij tussen de soep en het hoofdgerecht een goed woordje bij haar tafelgenoten’, zegt historicus en koningshuisdeskundige Jan Kikkert. Vooral in niet-westerse landen zijn staatsbezoeken de gelegenheid bij uitstek om zonder diplomatieke rompslomp iets voor elkaar te krijgen. En als iemand weet hoe dat moet, is het onze koningin, zegt staatsrechtdeskundige Peter Rehwinkel, tevens burgemeester van Naarden. ‘Beatrix is een perfect visitekaartje; ze vertegenwoordigt Nederland vlekkeloos. Zij spreekt haar talen en heeft haar contacten goed op orde. Als ze iets te vieren heeft, is iedereen erbij. Van Nelson Mandela tot Kofi Annan.’

Invloed op ministerraad

Wie denkt dat de vorstin in de binnenlandse politiek een zuiver ceremoniële functie heeft, zit er volgens Kikkert flink naast. ‘Beatrix is een doortastend persoon. Zelfs een minister-president kan niet zomaar om haar heen.’ Tijdens haar maandagse onderonsjes met de premier schroomt ze niet om haar mening door te drukken, weet de historicus. ‘Ruud Lubbers heeft me wel eens verklapt dat de koningin het totaal niet eens was met een besluit dat de ministerraad had genomen. De vrijdag daarop meldde hij de ministerraad dat hij er nog eens over had nagedacht en op de beslissing wilde terugkomen.’

'Balkenende vreest haar'

Met Balkenende kan de koningin minder goed door een deur dan met zijn voorgangers Lubbers en Kok. Maar hij luistert wel. ‘Hij heeft respect dan wel een zekere vrees voor haar.’

Door de wekelijkse gesprekken met de minister-president is Beatrix ons collectieve geheugen geworden van 28 jaar van opeenvolgende regeringen, zegt econoom Harry van Dalen. ‘Met haar bemoeienis verbetert ze het functioneren van onze democratie. Zo zorgt ze voor stabiliteit, vertrouwen en economische groei.’ En dat levert jaarlijks ruim vier miljard euro op.

Waarschuw beheerder
Verzin je eigen weer woord eens inplaats van dingen te copieren

geloof jij maar lekker die propaganda van de regering !

HET KONINGSHUIS MOET AFGESCHAFT WORDEN !!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ze moeten niet zo veel aandacht aan die stakker geven. Volgend jaar iets andere veiligheidsmaatregelen nemen.

Als iemand echt kwaad wilt dan lukt het toch wel hoor. Elke gek met een geweer had veel gerichter een aanslag kunnen plegen op die open bus....
Waarschuw beheerder

blauwbeer:cry:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:36:
Verzin je eigen weer woord eens inplaats van dingen te copieren

geloof jij maar lekker die propaganda van de regering !

zoals ik al eerder zei, ik vind het veel erger dat mijn geld wordt uitgegeven aan het sponseren van Afrikaanse gelukszoekers en hun sociaal medewerkers, advocaten, bewakers, etc. etc.
DAAR krijg ik pas niks voor terug, hele asielcentra vol met handophouders die jaarlijks vele miljarden opslurpen zonder daar een cent voor terug te geven

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:58:
zoals ik al eerder zei, ik vind het veel erger dat mijn geld wordt uitgegeven aan het sponseren van Afrikaanse gelukszoekers en hun sociaal medewerkers, advocaten, bewakers, etc. etc.

Dacht dat het ging over het koningshuis, en niet over parasiterende buitenlanders. Kan je het ook los zien van elkaar? Dat je het 1 erger vind dan het ander, maakt het ander nog niet goed.
En ik blijf erbij;
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 13:22:
Het moet gevoelswaarde hebben. Maar na alle schandalen die van het koningshuis afkomen vraag ik me af wat de waarde er nog van is. Lockheat, De bastaardkinderen van Bernhard. Mabelgate, De foute ouders van Maxima. Bernhards correspondentie met Hitler, het vluchten in oorlogstijd naar Engeland(wat gewoon neer komt op het volk in de steek laten.). De affaire met Edwin de Rooy-van Zuijdewijn, en het misbruik van macht van Beatrix. Het niet willen spreken na de moord op Fortuyn. Waar is het respect voor het volk van het Koningshuis. Dat is ver te zoeken, waar is de voorbeeldfunctie. Het beeld wat afgegeven word is dat het instituut Koningshuis lak heeft aan haar onderdanen. Het meet met 2 maten. Jullie mogen het niet maar wij mogen het wel. Op die manier verdient een Koningshuis geen respect, en simpelweg
respect hebben voor iemand omdat ie met een gouden lepel in zn mond is geboren vind ik onzinnig. Respect moet je verdienen en niet afdwingen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:36:
HET KONINGSHUIS MOET AFGESCHAFT WORDEN !!!

Volgens mij was Pim Fortuyn daar ook voor. En we weten hoe het met hem is afgelopen. Maar nog steeds is het maar een dierenactivist die hem heeft vermoord. Een betere huurmoordenaar hadden ze niet kunnen uitzoeken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 14:15:
De foute ouders van Maxima

Wat was er zo fout aan de ouders van Maxima?

Haar vader was een onbelangrijk ambtenaartje tijdens een fout regime :/
Sommige mensen doen net alsof hij kampbeul was of aan het hoofd stond van en schrikbewind...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:58:

en wie heeft de eind beslissing hier in Nederland ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 14:21:
Haar vader was een onbelangrijk ambtenaartje tijdens een fout regime

Onbelangrijk???
Had Jorge Zorreguieta een aandeel in deze mensenrechtenschendingen? Zeker is dat hij met zijn inspanningen op het ministerie van Landbouw een financiële basis verschafte voor de militaire junta. Dat is de conclusie van Amnesty International.# Dat hij promotie maakte van onderstaatssecretaris naar staatssecretaris duidt er bovendien op dat de junta vertrouwen in hem had. Ook was hij buiten zijn werkzaamheden als staatssecretaris, grootgrondbezitter in de regio Tucumán, waar in 1978 al zeker 1100 vermiste arbeiders werden geteld als gevolg van geheime militaire operaties.

Bron;http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/geschiedenis/10310-de-rol-van-jorge-zorreguieta-in-de-vuile-oorlog.html

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 14:31:
en wie heeft de eind beslissing hier in Nederland

iig niet de keuninging

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 14:43:
iig niet de keuninging

In dat geval, wat is het nut ervan dan?

Sinds de invoering van de grondwet van 1848 is de macht van de koning steeds verder beperkt. Het bestuur over het land berust bij de ministers en het parlement. De minister-president treedt op als regeringsleider. Wat dat inhoudt weet je hopelijk nog wel (kijk nog maar eens in hoofdstuk 1). De koningin daarentegen treedt op als staatshoofd. Wat dat inhoudt staat hieronder.

De koningin is onschendbaar zegt de grondwet. Dat houdt in dat de ministers verantwoordelijk zijn, ook voor wat de koningin zegt of doet als staatshoofd. Maar dat betekent weer dat de koningin in het openbaar niets kan doen of zeggen zonder de goedkeuring van de ministers.

Als het kabinet vindt dat de koningin niet naar een bepaald land kan gaan om vakantie te houden, dan krijgt ze dit te horen van het regeringshoofd. In ons land krijgt Beatrix dus van de minister-president, dus in de afgelopen jaren eerst van Lubbers, daarna van Kok en nu van Balkenende, te horen dat ze niet mag gaan. Sterker nog: de ministers zijn verantwoordelijk voor alle leden van het Koninklijk Huis.

Dus niets meer dan een hele dure mascotte.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 14:38:
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/geschiedenis/10310-de-rol-van-jorge-zorreguieta-in-de-vuile-oorlog.html

Heb het hele verhaal gelezen en kan niet direct iets kwaads aan de man ontdekken.
Hij was gewoon een ambtenaar die zelf geen directe opdrachten heeft gegeven tot marteling of executie.
Aangezien hij zelf belangen had in de landbouw deed hij gewoon wat iedereen doet in een periode van politieke instabiliteit; zorgen dat je bestaansrecht hebt.

Dat er tijdens zijn ambtstermijn als staatssecretaris boeren zijn verdwenen is hetzelfde als een minister van verkeer en waterstaat kwalijk nemen dat mensen in het verkeer omkomen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 14:54:
minister van verkeer en waterstaat kwalijk nemen dat mensen in het verkeer omkomen...

nope, aangezien het hier om dictatuur gaat en jij de vergelijking maakt met democratie.

Heb je hier overheen gelezen dan?

Ook was hij buiten zijn werkzaamheden als staatssecretaris, grootgrondbezitter in de regio Tucumán, waar in 1978 al zeker 1100 vermiste arbeiders werden geteld als gevolg van geheime militaire operaties.

Naief lijk je me niet.

Daarnaast, reageer je enkel op vader van Maxima, kan ik daaruit opmaken dat je het eens bent met de rest uit mn reactie?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 15:04:
Daarnaast, reageer je enkel op vader van Maxima, kan ik daaruit opmaken dat je het eens bent met de rest uit mn reactie?

Ik vind het koningshuis ook een beetje een ouderwetse poppekast.
maar als ik dan lees dat het ons een positief imago geeft in het buitenland kan ik er mee leven, zeker als dat ons zakelijk gezien geen windeieren legt.
Ik denk dat de hekel van veel mensen jegens het koningshuis voornamelijk te maken heeft met jaloezie.

En als je de kosten als enige argument kunt aanvoeren dan vallen die kosten echt in het niet bij de vele miljarden die jaarlijks verspeilt worden aan veel onbenulligere dingen, waar we niet positief mee voor de dag komen bij buitenlandse handelsdelegaties...

Maak je druk om belangrijkere zaken, wil ik die mensen zeggen.

Die overige dingen...
Tja, elke familie heeft zo z'n drama's... wat dat betreft zijn het net gewone mensen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 15:11:
maar als ik dan lees dat het ons een positief imago geeft in het buitenland kan ik er mee leven,

Het gaat erom welk idee jij zelf hebt van het koningshuis.
Wie zegt dat iemand anders het niet veel beter had kunnen doen als Bea.
Volgens mij een goede Minister President zou het minstens net zo goed kunnen zo niet beter(nou heb ik het niet over waai lekker met de wind mee balkenende)

Ik denk dat de hekel van veel mensen jegens het koningshuis voornamelijk te maken heeft met jaloezie.

Neuh denk ik niet. Eerder met het verwaande gedrag van de familie.
En als je de kosten als enige argument kunt aanvoeren dan vallen die kosten echt in het niet bij de vele miljarden die jaarlijks verspeilt worden aan veel onbenulligere dingen, waar we niet positief mee voor de dag komen bij buitenlandse handelsdelegaties...

Nee duidelijk niet of je wilt niet zien wat ik bedoel.

Het is niewt alleen het geld, maar hoe mens zich gedraagd.

Als jouw enige argument is dat er ergens anders ook verspilt word vind ik het ook een slap argument.
En nogmaals;
Dacht dat het ging over het koningshuis, en niet over parasiterende buitenlanders. Kan je het ook los zien van elkaar? Dat je het 1 erger vind dan het ander, maakt het ander nog niet goed.

Uiteraard moet daar ook wat aan gebeuren, wil niet zeggen dat daarom Koningshuis goed is of niet. Staat er helemaal los van.
Die overige dingen...
Tja, elke familie heeft zo z'n drama's... wat dat betreft zijn het net gewone mensen

Dat zie ik toch anders, men zit in een positie die rijkelijk beloond word
voor iets dat aangeboren is en in stand gehouden word. Het is geen positie die men zich kan verwerven. Men heeft nooit iets gedaan waarmee men laat zien dat men er geschikt voor is, of het uberhaupt waard is. Een Minister President kan afgerekent worden op wangedrag bij nieuwe verkiezingen. Koningshuis niet, is niet democratisch gekozen. Wanneer men ruim beloond word voor het simpelweg geboren worden met een gouden lepel in de mond, mag men zich toch best een beetje gedragen en het goede voorbeeld geven. Zeker wanneer men het Koningsschap aanvaard. Dan dient met het goede voorbeeld te geven, als men dat niet wil of kan, ben je ongeschikt voor de positie en gooi je de geloofwaardigheid van een land te grabbel.
Waarschuw beheerder
donateur

Wat moet je dan? Tanks gaan neerzetten, een muur bouwen, iedereen preventief fouilleren? Wanneer begrijpen mensen eindelijk 's dat je weinig kunt doen tegen iemand die kosten wat het kost een aanslag wil plegen? Misschien moesten we daar 's mee beginnen qua besparing: die nutteloze beveiligingsmaatregelen, en die vreselijke postbus 51 anti-terreur spotjes die alleen maar angst aanwakkeren. Sowieso die hele oorlog tegen terrorisme, alleen maar symptoombestrijding.

Het moet gevoelswaarde hebben. Maar na alle schandalen die van het koningshuis afkomen vraag ik me af wat de waarde er nog van is. Lockheat, De bastaardkinderen van Bernhard. Mabelgate, De foute ouders van Maxima. Bernhards correspondentie met Hitler, het vluchten in oorlogstijd naar Engeland(wat gewoon neer komt op het volk in de steek laten.). De affaire met Edwin de Rooy-van Zuijdewijn, en het misbruik van macht van Beatrix.

Dat is allemaal voer voor de gemiddelde telegraaf lezer die smult van dit soort nieuws. Zeg maar een soort van brood en spelen voor het volk. Te vergelijken met het voetbal, dat wekelijks ook ik weet niet hoeveel kost aan politieinzet. Dat wordt toch ook niet verboden?

Ik kan niet zo snel recentere cijfers vinden, maar denk niet dat heel veel minder is geworden, al helemaal niet na afgelopen k'dag: "Maar liefst 86 procent van de ruim duizend geënquêteerden vindt dat Nederland een monarchie moet blijven." bron. De afschaffing van het koningshuis zou dus pas ondemocratisch zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 mei 2009 om 13:37:
Elke gek met een geweer had veel gerichter een aanslag kunnen plegen op die open bus....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 18 mei 2009 om 08:32:
Maar liefst 86 procent van de ruim duizend geënquêteerden vindt dat Nederland een monarchie moet blijven." De afschaffing van het koningshuis zou dus pas ondemocratisch zijn.

het volk heeft gekozen, bea blijft
en nu allemaal je muil houden, anders ben je n slechte verliezer ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 14:17:
Volgens mij was Pim Fortuyn daar ook voor. En we weten hoe het met hem is afgelopen. Maar nog steeds is het maar een dierenactivist die hem heeft vermoord. Een betere huurmoordenaar hadden ze niet kunnen uitzoeken.

Je ziet het precies verkeerd om. Pim is juist een project geweest van de nertsenfokkerij die volkert van der G achter de tralies wilde!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 12:45:
Je ziet het precies verkeerd om. Pim is juist een project geweest van de nertsenfokkerij die volkert van der G achter de tralies wilde!

Sjit, daar had ik nog nie aan gedacht.
Waarschuw beheerder
In diverse gesprekken zei Tates volgens hen dat de Oranjes 'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'

en alle miljarden die ze aan order binnen halen....die vergeet hij ff...waarschijnlijk weet hij er niks van, net zoals de meeste gedachtloze boeroepers.

Waarschuw beheerder
Het Koningshuis kost ons 8 euro per burger. Daarvan wordt ongeveer één derde besteed aan het onderhoud van monumentale paleizen, die zonder het Koningshuis ook zouden moeten worden onderhouden.

In wezen ben ik voor Nederland als republiek, zoals Nederland ook ooit gesticht is. Maar goed, het Koningshuis mag van mij blijven zitten zoals het is. Het betekent een hoop voor veel mensen, het tekent Nederland zoals het is, lekker zo laten. (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 14:32:
Het betekent een hoop voor veel mensen, het tekent Nederland zoals het is, lekker zo laten.

Ik vind het niet meer dan een sprookje wat in leven word gehouden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 12:24:
Erger je je ook zo aan mensen die slecht praten over Hitler?

nouja Hitler is weer een heel ander verhaal.!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 14:57:

Ga je nou discrimineren?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 14:59:
Ga je nou discrimineren?

Doutoux, Fritzl, Hitler en vergelijkbare gekken heb ik inderdaad zééér WEINIG mee op.!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 14:40:
Ik vind het niet meer dan een sprookje wat in leven word gehouden

Is dat niet met een hoop dingen zo? Monumenten kunnen we ook net zo goed afbreken want wat heb je aan die ouwe kastelen en molens...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 14:40:
Ik vind het niet meer dan een sprookje wat in leven word gehouden.

Jouw mening, die prima te onderbouwen valt. (Y)

Wilhelmina was een baken van Oranje trots in tijden van de Tweede Wereldoorlog met Fadio Oranje, Bernard heeft in Spitfires gevochten tegen zijn 'eigen' Luftwaffe. Van beide een memorabele inzet voor het vaderland.

Nu misschien in tijden van economische voorspoed, vrede en vrijheid is de rol die een Koninklijke familie kan hebben wellicht een beetje ondergesneeuwd, maar wat de Oranjes betekent hebben voor veel mensen tijdens en na de oorlog is niet weg te nemen.

Respect daarvoor. (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 15:06:
Hitler

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 14:57:

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 11:19:

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Je uitgangspunt Hij is er niet meer dus je mag niet negatief zijn is erg naief vind ik.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 15:16:
Is dat niet met een hoop dingen zo? Monumenten kunnen we ook net zo goed afbreken want wat heb je aan die ouwe kastelen en molens...

Idd. Is met een hoop dingen zo. Maar het gaat nu over dit. Weerleggen van een stelling doe je niet met; Ja maar het is daar en daar ook zo. Je maakt de discussie enkel waziger.
Lijkt meer op dat je het gewoon niet eens ermee wilt zijn, niet dat je eht er niet mee eens bent.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 15:19:
Jouw mening, die prima te onderbouwen valt.

Dat koningshuis????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 15:49:
koningshuis

[albumphoto id=45468580]{element is niet toegankelijk}
[img width=610 height=200 cacheid=0010243d002cd81b0a727f341a027ff8ea]http://weblogs.vpro.nl/villa-achterwerk/files/2008/04/koningshuis_55953l.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De foute ouders van Maxima.

Kan zij weinig aan doen, buiten dat, als Willem-Alexander verliefd wordt, wordt de beste man verliefd.
Bernhards correspondentie met Hitler

Nooit bewezen en dan nog altijd in dienst van het vaderland geweest.

het vluchten in oorlogstijd naar Engeland

:S

Beter de dienst van regering in het buitenland op je kunnen nemen dan gevangen worden door de Nazi's en helemaal niks kunnen betekenen. Slechte argument.
Het niet willen spreken na de moord op Fortuyn.

Vond ik netjes, wat hadden ze toe kunnen voegen? Een schande kunnen spreken? Alsof dat niet duidelijk was.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 17:02:
Kan zij weinig aan doen, buiten dat, als Willem-Alexander verliefd wordt, wordt de beste man verliefd.

Ja, maar dan zeg je niet Maxima's vader mag er niet bij zijn. Dat zegt genoeg, ze wisten dat ie harstikke fout zat. En dan principieel zeggen hij mag er nie bij zijn is inconsequent.
Dan zeg je of je gaat trouwen en doet afstand van de troon, of je trouwt niet.
Dit was volksverlakkerij.
Nooit bewezen en dan nog altijd in dienst van het vaderland geweest.

Nooit bewezen, maar wel in dienst van Vaderland? Bernhards Vaderland? Maar dat zal je wel niet bedoelen. Hoe kan je overigens ervan uitgaan dat Bernhard in belang van Nederland heeft gehandeld als er nergens bewijs van is???
Beter de dienst van regering in het buitenland op je kunnen nemen dan gevangen worden door de Nazi's en helemaal niks kunnen betekenen. Slechte argument

Nee, je volk achterlaten en zelf vluchten is laf, zeker voor een koningin. Dus vind het juist een goed argument. Daarnaast, wat heeft ze betekent voor Nederland daar in Engeland??
Niks toch? Beetje roepen vanuit een bunker dat het volk niet moet opgeven is wel erg goedkoop hoor.

Vond ik netjes, wat hadden ze toe kunnen voegen? Een schande kunnen spreken? Alsof dat niet duidelijk was.

Had haar juist gesiert, aangezien de grote aanhang van Fortuyn.

Overigens, de lockheat affaire, Bernhards bastaards, De affaire met Edwin de Rooy, etc.
Reageer je niet op. Waarom niet??? Ook belang van Nederland????

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 17:28:
Ja, maar dan zeg je niet Maxima's vader mag er niet bij zijn. Dat zegt genoeg

omdat heel extreem-links Nederland op z'n kop stond...

Als er 1 groep behoorlijk fout geweest is in de oorlog dan was dat wel links

Waarschuw beheerder
donateur
Overigens, de lockheat affaire, Bernhards bastaards, De affaire met Edwin de Rooy, etc.

Nummer 1 is indd niet netjes geweest... wat ik dan weer wel kan waarderen is dat het grootste gedeelte van dat geld aan het Wereld Natuur Fonds is gedoneerd, een wereldwijd bekende stichting die o.a. door hem is opgezet...

Nummer 2... Tja, als jij een vrouw hebt die niet wil neuken ga je je gerief ergens anders zoeken. Wederom niet netjes maar geheel menselijk...

Over Edwin de Rooy wil ik het geneens hebben, geheel terecht dat Beatrix niet wilde dat haar nichtje met zo'n blafbal omging, anders hadden we misschien nog wel meer schandalen kunnen ophalen hier als hij lid was geworden van de Koninklijke familie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 17:45:
wat ik dan weer wel kan waarderen is dat het grootste gedeelte van dat geld aan het Wereld Natuur Fonds is gedoneerd, een wereldwijd bekende stichting die o.a. door hem is opgezet...

Hmmzz dus als er iemand een bank overvalt en diegene word gepakt, dan is het dus het beste om je straf te ontlopen,
je het geld naar een goeddoel overmaakt die je zelf hebt opgezet :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 18:32:
Hmmzz dus als er iemand een bank overvalt en diegene word gepakt, dan is het dus het beste om je straf te ontlopen,
je het geld naar een goeddoel overmaakt die je zelf hebt opgezet

Een bank overvallen of steekpenningen aannemen is nogal een heel verschil.
Als dat echt aangepakt zou worden zouden er weinig kleine en topambtenaren, huisartsen, zakenmensen, etc. nog op hun plek zitten...

Deze hele wereld draait om steekpenningen, of dacht jij nou echt dat politieke partijen hun partijfondsen 'zomaar' kregen van geldschieters :LOL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nummer 2... Tja, als jij een vrouw hebt die niet wil neuken ga je je gerief ergens anders zoeken. Wederom niet netjes maar geheel menselijk...

Het waren er meerdere.
Over Edwin de Rooy wil ik het geneens hebben, geheel terecht dat Beatrix niet wilde dat haar nichtje met zo'n blafbal omging, anders hadden we misschien nog wel meer schandalen kunnen ophalen hier als hij lid was geworden van de Koninklijke familie

Dan had ze het huwelijk van dr eigen zoontje ook tegen moeten houden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 19:04:

kwam dat zoontje ook zomaar "per"ongeluk?!"

nou goed die van mij ook, ik was 17 en zij was 18

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 19:04:

Waarom???

Omdat de vader van dr schoondochter staatssecretaris was van landbouw? :LOL:
Hoeveel bloed heeft die man direct aan z'n handen kleven???
Hij was topambtenaar onder een fout beleid indd, maar vergis je niet dat je in die tijd maar beter mee kon werken met de junta, anders liep het slecht met je af.
Zorguetta heeft nimmer opdracht gegeven tot het laten opruimen van mensen, dus zo fout was ie niet.

Een onderzoek, via een geheime opdracht van minister-president Wim Kok aan prof. dr. Michiel Baud, had als conclusie dat Zorreguieta op de hoogte moet zijn geweest van deze gedwongen verdwijningen maar dat het "praktisch uit te sluiten is" dat Zorreguieta in de periode van zijn regeringsdeelname "persoonlijk betrokken is geweest bij de repressie of schending van de mensenrechten"

Volgens mij was iedereen in Argentinie in die tijd wel op de hoogte van verdwijningen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 21:12:
topambtenaar onder een fout beleid indd, maar vergis je niet dat je in die tijd maar beter mee kon werken met de junta, anders liep het slecht met je af.

Hmm, op die manier zijn er ook een heleboel foute duitsers onschuldig.
Zorguetta heeft nimmer opdracht gegeven tot het laten opruimen van mensen, dus zo fout was ie niet.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 mei 2009 om 15:04:
Ook was hij buiten zijn werkzaamheden als staatssecretaris, grootgrondbezitter in de regio Tucumán, waar in 1978 al zeker 1100 vermiste arbeiders werden geteld als gevolg van geheime militaire operaties.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 21:17:

Niet iedereen die voor de nazi's werkte was ook automatisch een nazi...

Dus je bent direct verantwoordelijk voor alle mensen die er verdwijnen op land dat je bezit?
Ben je dan als huiseigenaar ook verantwoordelijk voor bijv. mishandeling als die plaatsvind in 1 van je panden?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 21:25:
Dus je bent direct verantwoordelijk voor alle mensen die er verdwijnen op land dat je bezit?
Ben je dan als huiseigenaar ook verantwoordelijk voor bijv. mishandeling als die plaatsvind in 1 van je panden?

Kom op zeg,
buiten zijn werkzaamheden als staatssecretaris, grootgrondbezitter

1100 vermiste arbeiders werden geteld

Uitspraak van ..XXXX.. op maandag 18 mei 2009 om 21:17:

Niet iedereen die voor de nazi's werkte was ook automatisch een nazi...

dat zeg ik niet. Maar als
indd, maar vergis je niet dat je in die tijd maar beter mee kon werken met de junta, anders liep het slecht met je af.

Geld dat ook voor Kampbeulen, NSBers, Himmler en vele anderen. Die kunnen precies hetzelfde zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 21:33:
Kampbeulen, NSBers, Himmler en vele anderen

die waren direct verantwoordelijk voor de dood van mensen.
Zorreguieta heeft nooit zelf opdracht gegeven tot verdwijning...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 21:41:

Nope, dat hoeft helemaal niet. Dat neem je aan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 21:44:
Dat neem je aan.

omdat het sowieso niet bewezen kon worden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 22:02:
omdat het sowieso niet bewezen kon worden

Wat niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Zorreguieta heeft nooit zelf opdracht gegeven tot verdwijning

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 22:04:
Uitspraak van ..XXXX.. op maandag 18 mei 2009 om 21:44:
Zorreguieta heeft nooit zelf opdracht gegeven tot verdwijning

Want?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Natural Porn Chiller op maandag 18 mei 2009 om 21:41:

Dat zijn jouw woorden niet de mijne. Hetzelfde geldt voor kampbeulen en dergelijke.
Want in je eigen woorden.
Hij was topambtenaar onder een fout beleid indd, maar vergis je niet dat je in die tijd maar beter mee kon werken met de junta, anders liep het slecht met je af.

Je meet echt met 2 maten hier hoor, zie je dat niet?

Waarschuw beheerder
Nee, je volk achterlaten en zelf vluchten is laf, zeker voor een koningin. Dus vind het juist een goed argument. Daarnaast, wat heeft ze betekent voor Nederland daar in Engeland??
Niks toch? Beetje roepen vanuit een bunker dat het volk niet moet opgeven is wel erg goedkoop hoor.

Heb mijn Oma's dagboek ten tijde van WOII er even bij gepakt, 22 jaar, onderdeel van de Haarlemse Ondergrondse, spionne bij de NS en vertaalster van Duitse transcripties. Radio Oranje was hun houvast, hun reden om te vechten, te sterven en om in plaats van zich aan te passen aan Duitse dicatuur te vechten voor vrijheid.

De Nederlandse regering in Engeland stond voor het niet te beschadigen moraal en levendigheid van 'de Nederlanden.' Vergeet niet dat we 5 jaar een Duitse provincie waren.

Durf alsjeblieft niet te twijfelen aan de waarde die Radio Oranje had tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Nooit bewezen, maar wel in dienst van Vaderland? Bernhards Vaderland? Maar dat zal je wel niet bedoelen. Hoe kan je overigens ervan uitgaan dat Bernhard in belang van Nederland heeft gehandeld als er nergens bewijs van is???

Beter Bernard als stadhouder, dan Müssert en zijn NSB + de Duitse landmacht als onderdrukkende dicatuur hier, ik weet niet of jij in het duingebied woont, maar hier zijn honderden mensen gefusilleerd omdat ze zich 'verzetten'

Voor wie? Het Argentijnse volk? :S

Lochead was een schande, de rest..? Privé gelul van wat aangetrouwde mislukkelingen, doet weinig af van de onschendbare reputatie die Beatrix en haar voorgangers heeft opgebouwd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 22:44:
Durf alsjeblieft niet te twijfelen aan de waarde die Radio Oranje had tijdens de Tweede Wereldoorlog.

O jawel hoor.
En dan principieel zeggen hij mag er nie bij zijn is inconsequent.
Dan zeg je of je gaat trouwen en doet afstand van de troon, of je trouwt niet.

Nederland
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 22:44:
Privé gelul van wat aangetrouwde mislukkelingen, doet weinig af van de onschendbare reputatie die Beatrix en haar voorgangers heeft opgebouwd.

Lekker makkelijk afgedaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 22:51:
O jawel hoor.

Want je was erbij? Je durft te twijfelen aan persoonlijke waardes die personen hebben opgeschreven? Je hebt iedereen gesproken die waarde hechten aan het feit dat de Nederlandse regering nog in leven was ten tijde van de Duitse bezetting?

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 22:51:
Lekker makkelijk afgedaan

Enige schade die het heeft opgeleverd, is dat het de Privé, Story en de Weekend weer duizenden extra oplages heeft opgeleverd. (N)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 23:30:
Want je was erbij? Je durft te twijfelen aan persoonlijke waardes die personen hebben opgeschreven? Je hebt iedereen gesproken die waarde hechten aan het feit dat de Nederlandse regering nog in leven was ten tijde van de Duitse bezetting?

Je moet niet voor mij spreken. Ik durf daar wel aan te twijfelen ja. Had meer waarde gehad als ze in Nederland was gebleven.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 23:30:
Enige schade die het heeft opgeleverd, is dat het de Privé,

Naast de geloofwaardigheid van het Koninklijkhuis bedoel je?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 23:32:
Je moet niet voor mij spreken. Ik durf daar wel aan te twijfelen ja. Had meer waarde gehad als ze in Nederland was gebleven.

En onder huisarrest hadden geleefd onder Duitse bezetting, geen enkel woord hadden kunnen uiten aan het verzet of Nederlandse volk, geen inspraak hadden gehad in de tactische zetten van de Geallieerden? Puur als martelaar 5 jaar geen enkele invloed kunnen uiten onder het volk?

Lekker kortzichtig ben jij?

Naast de geloofwaardigheid van het Koninklijkhuis bedoel je?

Gelukkig kan ik wel een stukje verder kijken dan de uitspattingen van de betaalde bal van Zuidewijn.. (N)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 23:43:
En onder huisarrest hadden geleefd onder Duitse bezetting, geen enkel woord hadden kunnen uiten aan het verzet of Nederlandse volk, geen inspraak hadden gehad in de tactische zetten van de Geallieerden?

Had gekunt. Misschien was het wel heel anders gelopen he? We zullen het nooit weten
aangezien ze is gevlucht he?
Puur als martelaar 5 jaar geen enkele invloed kunnen uiten onder het volk?

zullen we nooit weten he?
Was ze wel een held geweest, ja.
Lekker kortzichtig ben jij?

Aangezien het een vraag is. Nee, heb een andere mening. Meer niet.
Gelukkig kan ik wel een stukje verder kijken dan de uitspattingen van de betaalde bal van Zuidewijn..

Nou, gelukkig maar voor je. Maar je vergeet de uitspattingen en ballen van Bernhard
wel even voor het gemak. En Greet Hoffmans, enzovoorts.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 mei 2009 om 23:56:
zullen we nooit weten he?
Was ze wel een held geweest, ja.

Onderwerping aan Duitse bezetting maakt in jouw ogen iemand tot een held, maar een voortzetting van de Nederlandse regering buiten de grenzen tot een verrader? Aparte redenatie.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 00:53:
Onderwerping aan Duitse bezetting maakt in jouw ogen iemand tot een held, maar een voortzetting van de Nederlandse regering buiten de grenzen tot een verrader?

Nogmaals
Je moet niet voor mij spreken.

Jouw redenatie maakt van iedereen die dus niet het land uit is gevlucht, iemand die zich onderwerpt aan de duitsers. Beetje rare redenatie hoor. Je zegt voor mij dat ik vind dat ze zich had moeten onderwerpen aan de Duitsers, Kom dan met een quote waar ik dat zeg. Maar dat kan niet aangezien ik dat nooit HEB gezegt. Ze had ook in Nederland onder kunnen duiken.
Is niks apparts aan hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 01:05:
Ze had ook in Nederland onder kunnen duiken.

De Koninklijke familie, onderduiken in een land niet groter dan de gemiddelde provincie van buurlanden? In één van de grootste stedelijke agglomeraties ter wereld? Terwijl de gemiddelde nietszeggende Joodse familie al verraden werd door de 'gemiddelde' Nederlander.

Nogal positief wereldbeeld heb jij. 8)

Daarnaast is het grootste argument tegen jouw mening, dat Wilhelmina Nederland nooit wilde verlaten, maar dit in opdracht van de opperbevelhebber van de Nederlandse troepen deed.

Quote van Churchill:
"Zei is de enige man in het Nederlandse kabinet"

De toespraken van koningin Wilhelmina en de onverzoenlijke houding die die zij daarin tegen de Duitsers aannam hadden een belangrijk psychologisch effect op de Nederlandse bevolking. De koningin zei dat de Duitsers schurken waren en dat er niet met hen samengewerkt kon worden.

Dit leidde tot het verbeurdverklaren van haar Nederlandse bezittingen door de Rijkscommissaris Seyss-Inquart op 16 september 1941. Ook afbeeldingen van haar (en van andere leden van het Koninklijk Huis) mochten niet meer gepubliceerd worden (De Jong, Het Koninkrijk etc, deel 5, blz. 164).

Letterlijk overgenomen uit de bekendmaking van de verbeurdverklaring is de volgende tekst:

* Wilhelmina van Oranje-Nassau houdt, zonder iets geleerd te hebben uit de loop der gebeurtenissen halsstarrig vast aan het bolsjevistische-kaptitalische front en plaatst zich hiermee buiten de gemeenschap van het nieuwe Europa. Zij richt tot het staatshoofd en de weermacht van het Groot-Duitsche Rijk verbazingwekkende scheldwoorden. Zij spoort uit de verte de Nederlanders aan op onverantwoordelijke wijze aan tot het plegen van geweld tegen de bezettende macht, welke slechts de hardste represailles ten gevolge kan hebben.

Wilhelmina groeide hierdoor uit tot een symbool van het verzet. Door een foto van haar te plaatsen lieten ondergrondse bladen zien waarvoor zij stonden.

Haar opstelling vormde een sterk contrast met de houding van belangrijke politici als De Geer, Colijn en de Quay. Zij hebben alle drie op enig moment in hun loopbaan de functie van minister-president vervuld en wilden het alle drie in de oorlog met de Duitsers op een akkoordje gooien. Ook de latere KVP/fractieleider en oud-minister van sociale zaken Romme heeft tijdens de oorlog met de Duitsers op economisch gebied samengewerkt.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 01:28:
De Koninklijke familie, onderduiken in een land niet groter dan de gemiddelde provincie van buurlanden? In één van de grootste stedelijke agglomeraties ter wereld? Terwijl de gemiddelde nietszeggende Joodse familie al verraden werd door de 'gemiddelde' Nederlander.

Ja precies.
Daarnaast is het grootste argument tegen jouw mening, dat Wilhelmina Nederland nooit wilde verlaten, maar dit in opdracht van de opperbevelhebber van de Nederlandse troepen deed.

Klinkt mooi. Zeker gezien de correspondentie van Bernhard met Hitler die niet zuiver was. Waar Bernhard overigens ineens de engelsen aanbood dubbel spion te willen zijn. Beetje dubieus, vind je niet? Het is maar wat je geloven wilt.
Verder heb ik je duidelijk gemaakt waarom ik het niet zo hoog opheb met het Konigshuis vanwege alle misdragingen daar. Die echter doe je af als kleinigheidjes,
maar het leuke is dat de familie zo beschermt word dat alle misstappen worden verdoezeld. Dat wat onomstotelijk vast staat word gekleineert, en blijkbaar geslikt.
De toegevoegde waarde van het Koninklijk huis heb je mij nog steeds niet duidelijk gemaakt. Wat me wel duidelijk is, is dat je kennelijk niets kwaads wilt horen over de familie. Dat vind ik een beetje naief, maar is je goed recht.

Maar;
Zij spoort uit de verte de Nederlanders aan op onverantwoordelijke wijze aan tot het plegen van geweld tegen de bezettende macht, welke slechts de hardste represailles ten gevolge kan hebben.

Veilig vanuit een zware bunker Engeland roepen, tsja. Wat een lachertje. Als je dat wilt zien als een goede Koningin, dan vind ik je erg naief hoor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Terwijl de gemiddelde nietszeggende Joodse familie al verraden werd door de 'gemiddelde' Nederlander.

Nou, nou. gemiddelde. Gaat erg ver vind ik.
De Koninklijke familie, onderduiken in een land niet groter dan de gemiddelde provincie van buurlanden? In één van de grootste stedelijke agglomeraties ter wereld?

Buurlanden? Buurland zal je bedoelen. Voor zover ik weet zou het enkel over Duitsland kunnen gaan. Dus beetje overdreven. En in die tijd had dat best gekunt hoor, techniek was niet wat ie nu is, en opsporingsmethoden evenmin. Had prima gekunt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 02:04:
Buurlanden? Buurland zal je bedoelen. Duitsland

eh.....niet Argentinié.???

Waarschuw beheerder
Wel toevallig.. Toen de aanslag net gebeurd was zei de omgeving van Tates geen reden te weten waarom hij op de Oranjes in wou rijden. En nu zeggen ze opeens dat hij de Oranjes hekelde? Typische manipulatie van de media. :Z
Wat zijn beweegredenen ook waren, ik vind het ontzettend triest dat hij zichzelf niet gewoon heeft opgehangen of whatever. Nu zijn er onschuldige omstanders omgekomen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 02:00:
Veilig vanuit een zware bunker Engeland roepen, tsja. Wat een lachertje. Als je dat wilt zien als een goede Koningin, dan vind ik je erg naief hoor.

Ik snap niet dat jij niet inziet dat de onaantastbaarheid van het Nederlandse gezag, de Koningin en de regering juist een symbool waren van verzet tegen Duitsland en vele mensen inspireerden op te treden tegen Duitse dictatuur.

Hetzelfde idee met oude veldslagen, als de generaal was gevallen, daalde het gemiddelde moraal van de manschappen. Niks te maken met winnen/verliezen, maar het heeft een symboolfuncie.

Als ze in Nederland was gebleven, was er niks over van de onaantastbaarheid van de Nederlandse regering, hij was opgedoekt, gevangen genomen en het enige wat over was, is Nazi-Duitsland.

Kan je echt niet begrijpen hoe belangrijk dat is? Dat een regering intact blijft ten tijde van bezetting, wie anders vertegenwoordigt de Nederlandse stem in de internationale politiek.
Buurlanden? Buurland zal je bedoelen. Voor zover ik weet zou het enkel over Duitsland kunnen gaan. Dus beetje overdreven. En in die tijd had dat best gekunt hoor, techniek was niet wat ie nu is, en opsporingsmethoden evenmin. Had prima gekunt.

België, Engeland, Schotland, Wellicht zelfs Frankrijk als je die 100 km België even door de vingers ziet.

En denk jij echt dat de Koningin 5 jaar had kunnen onderduiken in een kelder, zonder verraden of gevonden te worden?

Als zelfs Anne Frank verraden wordt, wat denk je dat men doet met de Koningin voor een paar guldens? Nederlanders waren niet altijd zulke brave zielen in oorlog hoor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 09:10:
Wel toevallig.. Toen de aanslag net gebeurd was zei de omgeving van Tates geen reden te weten waarom hij op de Oranjes in wou rijden. En nu zeggen ze opeens dat hij de Oranjes hekelde?

Een directe serieuze aanslag op de WA of Bea is het nooit geweest. Daar geloof ik niks van daarvoor was het te slecht voorbereid en te slecht uitgevoerd. Ik krijg beetje het gevoel dat het een beetje gebruikt word om het voor een politiek spelletje.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 10:26:
Ik snap niet dat jij niet inziet dat de onaantastbaarheid van het Nederlandse gezag, de Koningin en de regering juist een symbool waren van verzet tegen Duitsland en vele mensen inspireerden op te treden tegen Duitse dictatuur.

Nee niet bij een Koningin die in Engeland in een bunker zit nee, en haar volk achterlaat. De boodschap die ze gaf op die manier was gaan jullie maar lekker vechten voor mijn land, ik zal jullie wel aanmoedigen vanuit mn veilige bunker ver weg. Als jullie klaar zijn met vechten en het is weer veilig kom ik weer terug.
Dat men vervolgens het de draai geeft, ze heeft ons niet in de steek gelaten maar zo
kan ze ons aan blijven moedigen snap ik deels wel. Anders was men al verloren, met die draai kon men misschien nog een beetje de moraal vinden. Toegeven in die tijd dat de koningin het schip heeft verlaten zou immers voor een verslagen gevoel zorgen. Dus dat men in Nederland probeerde die draai eraan te geven kan ik begrijpen, maar dat de Koningin haar volk in de steek laat blijf ik laf vinden.
Als ze in Nederland was gebleven, was er niks over van de onaantastbaarheid van de Nederlandse regering, hij was opgedoekt, gevangen genomen en het enige wat over was, is Nazi-Duitsland.

Je bent nu aan het gissen. Kan nog wel 20 andere scenario's bedenken over hoe het had kunnen lopen, maar blijft gissen.
Dat een regering intact blijft ten tijde van bezetting, wie anders vertegenwoordigt de Nederlandse stem in de internationale politiek.

Kapitein hoort op zn schip, en hoort niet zn schip te verlaten en zn passagioers in de steek te laten.
En denk jij echt dat de Koningin 5 jaar had kunnen onderduiken in een kelder, zonder verraden of gevonden te worden?

Ja, waarom niet?
Als zelfs Anne Frank verraden wordt, wat denk je dat men doet met de Koningin voor een paar guldens? Nederlanders waren niet altijd zulke brave zielen in oorlog hoor.

En er zijn zat anderen die niet verraden zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 11:51:
Je bent nu aan het gissen. Kan nog wel 20 andere scenario's bedenken over hoe het had kunnen lopen, maar blijft gissen.

Wat denk je dat de Duitsers hadden gedaan met de Koninklijke familie? Gewoon Koningin laten blijven?! Die hadden 5 jaar in totale stilte vast gezeten op hun eigen paleis.

Jezus kerel, ben je echt te dom om dit te snappen? :S

Kapitein hoort op zn schip, en hoort niet zn schip te verlaten en zn passagioers in de steek te laten.

En dat bleef ze, de Nederlandse grenzen waren niet het schip, de regering van het Koninkrijk der Nederlanden was het schip. Die bleef ze vanuit Engeland voorbeeldig besturen.

Ja, waarom niet?

Dit is een te dom antwoord om niet op te reageren. De Koninklijke familie zou een speerpunt zijn geweest van de bezetter om gevangen te nemen, ik denk dat er wel een paar 100.000 D-Mark op had gestaan voor diegene die de plaats kon aanwijzen.

Onderduiken betekent dat je verzorgers nodig hebt, die wél bovengronds kunnen komen. Niemand is te vertrouwen in oorlogstijd. Vooral niet de ten tijde van de hongerwinter.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 12:06:
Wat denk je dat de Duitsers hadden gedaan met de Koninklijke familie? Gewoon Koningin laten blijven?! Die hadden 5 jaar in totale stilte vast gezeten op hun eigen paleis.

Jezus kerel, ben je echt te dom om dit te snappen?

Jij gaat invullen wat er zou gebeuren, dat is allemaal gissen. Ten eerste was het de vraag of de Duitsers haar hadden gevonden, ten 2e heb ik geen idee wat de Duitsers hadden gedaan met haar, wellicht was er een deal gekomen, aangezien Bernhard al druk bezig was om in een goed boekje te komen bij Hitler met zn brieven.
Die hadden 5 jaar in totale stilte vast gezeten op hun eigen paleis.

Misschien, ik weet het niet, hadden ze haar eerst moeten vinden. Jij weet het ook niet je bent enkel aan het gissen
Jezus kerel, ben je echt te dom om dit te snappen?

Wat jij wilt. Ik vind jou naief dat je alles klakkeloos aanneemt, en vrij selectief. Neghatieve dingen over Koninklijk huis doe je af als kleinigheidjes en
iemand die zn volk achterlaat aan de Duitsers overgelevert daar maak je een held van. Dat vind ik dom.
Uitspraak van ..XXXX.. op dinsdag 19 mei 2009 om 11:51:

En dat bleef ze, de Nederlandse grenzen waren niet het schip, de regering van het Koninkrijk der Nederlanden was het schip. Die bleef ze vanuit Engeland voorbeeldig besturen.

Dat waren het wel, alleen komt je dat ff niet uit. Dus ga je dit zeggen. En
Zij spoort uit de verte de Nederlanders aan op onverantwoordelijke wijze aan tot het plegen van geweld tegen de bezettende macht, welke slechts de hardste represailles ten gevolge kan hebben.

roepen vanuit een veilige bunker verweg noem ik nou niet bepaalt besturen, eerder op een laffe manier de schijn ophouden.
Uitspraak van Oxygen op dinsdag 19 mei 2009 om 10:26:

Uitspraak van ..XXXX.. op dinsdag 19 mei 2009 om 11:51:
Ja, waarom niet?

Dit is een te dom antwoord om niet op te reageren.

En toch doe je het?

Dit is een te dom antwoord om niet op te reageren. De Koninklijke familie zou een speerpunt zijn geweest van de bezetter om gevangen te nemen, ik denk dat er wel een paar 100.000 D-Mark op had gestaan voor diegene die de plaats kon aanwijzen.

Maar had ik al op gereageerd

En in die tijd had dat best gekunt hoor, techniek was niet wat ie nu is, en opsporingsmethoden evenmin. Had prima gekunt.

Verder blijf je met hetzelfde komen en het word een beetje een eindeloze discussie op die manier. Jij vind mij dom, ik vind je erg naief. Komen we niet uit op die manier.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 13:03:
Wat jij wilt. Ik vind jou naief dat je alles klakkeloos aanneemt, en vrij selectief. Neghatieve dingen over Koninklijk huis doe je af als kleinigheidjes en
iemand die zn volk achterlaat aan de Duitsers overgelevert daar maak je een held van. Dat vind ik dom.

Ik staak de discussie met iemand die totaal geen inlevingsvermogen wat so ever voor een oorlogssituatie kan tonen. (N)

Het Nederlandse leger heeft de strijd tegen de Duitsers verloren, dat was de enige stok die Wilhelmina had tegen de Duitsers.

Ik weet uit first hand wat voor rol Wilhelmina had op de Nederlandse moraal, ze was een toonbeeld van Hollandse trots, dat jij dat als vredeskindje niet op waarde kan schatten, maakt jou een verwend cynisch ventje die alleen maar zich vast blijft houden aan het 'laffe' vluchten van de Koninging, terwijl ze dit zelf geeneens wilde. :S
Verder blijf je met hetzelfde komen en het word een beetje een eindeloze discussie op die manier.

Je heb het over opsporingstechnieken.. :D Wat bedoel je DNA profielen?

Je kan de Koningin niet onderduiken in een bezet land zo klein als Nederland, dat jij denkt dat dat mogelijk is, maakt jou pas naief. ;)

Net als elke Monarchie in Europa is de hofhouding gevlucht naar veilige haven, zoals elk goed legerleider zou doen. Het veilig stellen van de Koninklijke familie is altijd al een gouden regel geweest, nooit zou die in de handen van de vijand mogen vallen.

Dat snap je toch zelf ook wel?

roepen vanuit een veilige bunker verweg noem ik nou niet bepaalt besturen, eerder op een laffe manier de schijn ophouden.

:gaap:

De Hollandse trots als Koningin hooghouden op de enige manier waarop ze dat kon, in Duits gevangenschap had zij nooit het verzet kunnen toespreken, dat is geen gissen, dat is gewoon een feit.

Als jij denkt dat dat wel kon, ben je alweer een stuk naiëver dan ik.

aangezien Bernhard al druk bezig was om in een goed boekje te komen bij Hitler met zn brieven.

Is dit geen giswerk van jou kant? Aangezien de brieven nooit bewezen zijn. Toch presenteer je het als een feit, vreemd..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 14:32:
Koningshuis kost ons 8 euro per burger

per....?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 13:36:
per....?

Jaar.. Ben je een dagje vrij met Koninginnedag. Top.. (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 13:12:
Ik staak de discussie met iemand die totaal geen inlevingsvermogen wat so ever voor een oorlogssituatie kan tonen.

Maar toch ga je weer door. En ik had je dat al aangegeven met.

Verder blijf je met hetzelfde komen en het word een beetje een eindeloze discussie op die manier. Jij vind mij dom, ik vind je erg naief. Komen we niet uit op die manier.

Het Nederlandse leger heeft de strijd tegen de Duitsers verloren, dat was de enige stok die Wilhelmina had tegen de Duitsers.

Dus laat je volk maar achter met ze. Laf dus
Ik weet uit first hand wat voor rol Wilhelmina had op de Nederlandse moraal, ze was een toonbeeld van Hollandse

Hahaha, wat een argument first hand. Je oma??? Dat is slechts de opvatting van 1 individu. First hand houdt in dat Wilhelmientje je het jezelf had verteld.
First hand is obtained directly from the original source. Je word reacties worden steeds opmerkelijker en steeds ongeloofwaardiger.
dat jij dat als vredeskindje niet op waarde kan schatten, maakt jou een verwend cynisch ventje

En jij bent een oorlogskindje??? Vind het een beetje zielige opmerking van je. En je "gescheld" maakt je enkel ongeloofwaardig in mijn ogen. Normaal een discussie kan je niet voeren op die manier. Blijkbaar heb je totaal geen respecdt voor andermans mening en iedereen die het anders ziet als jou is
dom

dom

verwend cynisch ventje

Ook ga je maar voor mij invullen.
dat jij dat als vredeskindje niet op waarde kan schatten, maakt jou een verwend cynisch ventje die alleen maar zich vast blijft houden aan het 'laffe' vluchten van de Koninging, terwijl ze dit zelf geeneens wilde.

Je kent me niet eens. Ook mijn opa heeft gevochten voor Nederland en tegen de Duitsers. Die heeft meer shit meegemaakt in die tijd dan jouw Omaatje denk ik.
2 jaar strafkamp siberie en heeft zn kammeraden afgeslacht zien worden. En hij was niet eens Nederlander maar kwam hier wel om te vechten voor Nederland. Om vervolgens door Nederland afgedankt te worden en met een kluitje in het riet gestuurd te worden.
verwend cynisch ventje

Is waar jezelf op deze manier op begint te lijken wanneer iemand het durft niet met je eens te zijn door iemand voor van alles uit te gaan maken.
Je heb het over opsporingstechnieken.. Wat bedoel je DNA profielen?

Nee, Nederland was veel dunner bevolkt als tegenwoordig, en heel veel opsporingstegnieken die er nu zijn waren er toen niet. Vul verder zelf maar in, volgens mij ben je daar wel slim genoeg voor. En omdat jij ervan uitgaat omdat Anne Frank gepakt is, kan er niemand onderduiken en word iedereen gepakt gaat mank. Heeft niks met Wilhelmientje te maken.
Net als elke Monarchie in Europa is de hofhouding gevlucht naar veilige haven, zoals elk goed legerleider zou doen

Nou dat vind ik juist slecht. Een legerleider moet in de buurt zijn om direct te kunnen reageren op gebeurtenissen.
De Hollandse trots als Koningin hooghouden op de enige manier waarop ze dat kon, in Duits gevangenschap had zij nooit het verzet kunnen toespreken, dat is geen gissen, dat is gewoon een feit.

Als jij denkt dat dat wel kon, ben je alweer een stuk naiëver dan ik.

Maar het is naief om een Koningin te prijzen voor het ontvluchten van haar land en het volk over te laten aan de Duitsers. Ook al was Wilhelmina gepakt hadden we nog gewonnen van de Duitsers. Het is naief om ervan uit te gaan dat dat enkel komt doordat Wilhelmina vanuit haar veilige bunker ver weg laf het volk toesprak. Wilhelmina heeft niet Nederland bevrijdt, dat waren met name de Polen, Canadezen, Yankees, etc. En niet Wilhelmina.
Is dit geen giswerk van jou kant? Aangezien de brieven nooit bewezen zijn. Toch presenteer je het als een feit, vreemd..

Nee die brieven zijn er, en aangezien Bernhard wel meer mensen verneukte na de oorlog past dit ook goed in het beeld. Bernhard was een huichelaar, dat heeft de periode dat Juliana dement was ook wel uitgewezen.

Waarschuw beheerder
oh dat vind ik wel prima.. 8 euro. Denk dat het oranje gevoel veel meer waard is. Maarreh weet je dat zeker? Dat zou betekenen dat t koningshuis 8*16= 128 miljoen euro per jaar kost? Zo weinig?

Tsja uiteindelijk ben ik voor t koningshuis omdat ze in ieder geval voor mij een gevoel van eenheid, trots op Nederland, historie etc uitstralen. Ook al zitten er soms rare knakkers bij.. maar ik heb vertrouwen in Willem alexander.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 13:49:
oh dat vind ik wel prima.. 8 euro. Denk dat het oranje gevoel veel meer waard is. Maarreh weet je dat zeker? Dat zou betekenen dat t koningshuis 8*16= 128 miljoen euro per jaar kost? Zo weinig?

Tsja uiteindelijk ben ik voor t koningshuis omdat ze in ieder geval voor mij een gevoel van eenheid, trots op Nederland, historie etc uitstralen. Ook al zitten er soms rare knakkers bij.. maar ik heb vertrouwen in Willem alexander.

119 miljoen euro om precies te zijn..

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/en_dan_nu_de_eindrekening.html#comments

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 13:49:
Hahaha, wat een argument first hand. Je oma??? Dat is slechts de opvatting van 1 individu. First hand houdt in dat Wilhelmientje je het jezelf had verteld.
First hand is obtained directly from the original source. Je word reacties worden steeds opmerkelijker en steeds ongeloofwaardiger.

Ik heb inderdaad van de originele bron vernomen, mijn oma, dat Wilhelmina en Radio Oranje een belangrijke rol speelde in het gevoel wat er leefde onder het verzet.

Daarnaast is er zoveel geschreven en gedocumenteerd over de rol van Wilhelmina, het verzet, de illegale persen, de ondergrondse etc. etc.

Misschien eerst handig om even wat te gaan lezen voor je je in discussies mengt.

Dus laat je volk maar achter met ze. Laf dus

:gaap: Alles wat ze heeft betekent in WOII heeft ze alleen kunnen doen omdat ze de vrijheid daar toe had in niet-bezet Engeland. Als je dat niet begrijpt heb je echt een flink bord voor je kop. (N)
En jij bent een oorlogskindje??? Vind het een beetje zielige opmerking van je. En je "gescheld" maakt je enkel ongeloofwaardig in mijn ogen. Normaal een discussie kan je niet voeren op die manier. Blijkbaar heb je totaal geen respecdt voor andermans mening en iedereen die het anders ziet als jou is

Nee ik vind het domweg arrogant om iets wat zoveel betekent heeft voor mensen, af te doen als laf, dat toont weinig inlevingsvermogen en vooral koppigheid om het toe te geven.
Je kent me niet eens. Ook mijn opa heeft gevochten voor Nederland en tegen de Duitsers. Die heeft meer shit meegemaakt in die tijd dan jouw Omaatje denk ik.
2 jaar strafkamp siberie en heeft zn kammeraden afgeslacht zien worden. En hij was niet eens Nederlander maar kwam hier wel om te vechten voor Nederland. Om vervolgens door Nederland afgedankt te worden en met een kluitje in het riet gestuurd te worden.

Dat vul jij zomaar even in?

Ik ben iets te trots om mijn familie geschiedenis klakkeloos op internet te zetten als argument. En al helemaal om het spelletje 'wie heeft de langste' te spelen met overleden geliefden.

Maar goed, strafkamp Siberië betekent dus gevangen genomen door de Russen, aangezien Siberië in Russische handen was? Mag ik vragen waar je familie oorspronkelijk vandaan kwam?
Nou dat vind ik juist slecht. Een legerleider moet in de buurt zijn om direct te kunnen reageren op gebeurtenissen.

Hoe bedoel je dat? Hoe kan een legerleiding in de buurt zijn als zij geen zeggenschap meer hebben over iets omdat ze verloren hebben?

De overheid, Koningin en legerleiding zouden helemaal geen macht meer uit kunnen oefenen op Nederlands grondgebied omdat het bezet was door Duitsers. Wat snap je daar niet aan? :S

De enige manier om nog iets van invloed uit te oefenen, was om naar een veilig buurland te gaan en daar de regering en legerleiding voort te zetten.

Heb je überhaupt een idee wat oorlog en bezetting betekent?
Maar het is naief om een Koningin te prijzen voor het ontvluchten van haar land en het volk over te laten aan de Duitsers. Ook al was Wilhelmina gepakt hadden we nog gewonnen van de Duitsers. Het is naief om ervan uit te gaan dat dat enkel komt doordat Wilhelmina vanuit haar veilige bunker ver weg laf het volk toesprak. Wilhelmina heeft niet Nederland bevrijdt, dat waren met name de Polen, Canadezen, Yankees, etc. En niet Wilhelmina.

Tuurlijk heeft Wilhelmina Nederland niet bevrijd. Bernard heeft daarentegen wel gevochten boven Nederland in de RAF, maar dat is wat anders.

Het gaat erom dat Nederland mede is terugveroverd op de Duitsers door de inzet van de ondergrondse. De ondergrondse die veel moraal putte uit de toespraken van Wilhelmina.

Alles vult elkaar aan en Wilhelmina's rol daarin is alleen maar positief geweest, in tegenstelling tot hoe jij haar probeert af te schilderen.

Ik snap niet waarom je niet wil toegeven dat haar rol alleen maar positief is geweest zo als de geschiedenis dat documenteert. Waarom zo koppig blijven en haar daden afdoen als laf, terwijl zoveel mensen er steun uit haalden? Terwijl ze deze steun niet gekregen zouden hebben wanneer ze in Nederland bleef.

Dat is gewoon echt koppigheid,

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 14:09:
Daarnaast is er zoveel geschreven en gedocumenteerd over de rol van Wilhelmina, het verzet, de illegale persen, de ondergrondse etc. etc.

En allemaal vanuit een positieve invalshoek.
Misschien eerst handig om even wat te gaan lezen voor je je in discussies mengt.

Zucht.
Alles wat ze heeft betekent in WOII heeft ze alleen kunnen doen omdat ze de vrijheid daar toe had in niet-bezet Engeland

Het zeggen vanuit een veilge bunker verweg, en een ander het vuile werk op laten knappen, uhuh. Ik heb respect voor een ieder die gevochten heeft om Nederland te bevrijden, niet voor mensen die vanuit een veilige bunker verweg, gek he?
Nee ik vind het domweg arrogant om iets wat zoveel betekent heeft voor mensen, af te doen als laf, dat toont weinig inlevingsvermogen en vooral koppigheid om het toe te geven.

Ik vind jou erg arrogant.
Ik ben iets te trots om mijn familie geschiedenis klakkeloos op internet te zetten als argument. En al helemaal om het spelletje 'wie heeft de langste' te spelen met overleden geliefden.

Lekker goedkoop je begon er zelf over en nu ben je ineens te trots? Tsja.
en vooral koppigheid om het toe te geven.

Dat vind ik van jou net zo.
Hoe bedoel je dat? Hoe kan een legerleiding in de buurt zijn als zij geen zeggenschap meer hebben over iets omdat ze verloren hebben?

Door te vluchten laat je je volk in de steek.
Maar goed, strafkamp Siberië betekent dus gevangen genomen door de Russen, aangezien Siberië in Russische handen was? Mag ik vragen waar je familie oorspronkelijk vandaan kwam?

Doet het ertoe?
Heb je überhaupt een idee wat oorlog en bezetting betekent?

Ik ga er niet meer op in. Vind het een beetje een stomme vraag. Jij was er niet bij, en ik niet.
De ondergrondse die veel moraal putte uit de toespraken van Wilhelmina.

Dat zegt men, maar die hadden het zonder haar woorden ook gered. Simpelweg door overlevingsdrang en het vooruitzicht op een bezet Nederland. Als geallieerde troepen niet waren gekomen was het heel anders afgelopen en dat is niet dankzij Wilhelmina. Men steekt haar een veer in dr Koninklijke zitvlak die niet terecht is.
Beter dankt men de geallieerden voor de bevrijding.
Ik snap niet waarom je niet wil toegeven dat haar rol alleen maar positief is geweest zo als de geschiedenis dat documenteert.

Zucht, omdat het niet zo rooskleurig is zoals je beschrijft. Tuurlijk lult het meerendeel van de geschiedschrijving het Koninklijk huis naar de mond, dat is nooit anders geweest.
Waarom zo koppig blijven en haar daden afdoen als laf, terwijl zoveel mensen er steun uit haalden?

Dat is enkel wat men zegt om dat men niet meer kon in die tijd. Als men zou zeggen ze heeft ons in de steek gelaten dan kan je net zo goed opgeven. Het is een farse die in stand gehouden is om te overleven niks meer. En die steun was niet genoeg om de duitsers eruit te gooien daar hadden we de geallieerden voor nodig. Dus het is een non discussie. Gebakken lucht, niks meer.
Dat is gewoon echt koppigheid,

Nee, dat is een mening van die niet iemand een veer in zn r..t steekt die hem niet verdient. Verder heb ik je duidelijk aangegeven waarom ik het niet zo hoog opheb met het Koninklijk huis, en vind ik dat ik terecht mijn vraagtekens zet bij de familie daar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 15:02:
Door te vluchten laat je je volk in de steek.

Laatst wat ik hierover te melden heb; door te blijven, kan je niks voor je volk betekenen. Dát is pas in de steek laten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 mei 2009 om 18:47:
Als dat echt aangepakt zou worden zouden er weinig kleine en topambtenaren, huisartsen, zakenmensen, etc. nog op hun plek zitten...

Deze hele wereld draait om steekpenningen, of dacht jij nou echt dat politieke partijen hun partijfondsen 'zomaar' kregen van geldschieters :lol:

Nee hoor daar is de bevolking zich wel degelijk van bewust,
dus daarom mogen ze van steeds meer burgers opgehangen worden aan de hoogste boom.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 19 mei 2009 om 02:00:
de correspondentie van Bernhard met Hitler

nooit bewezen... punt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 22:54:
ee hoor daar is de bevolking zich wel degelijk van bewust,
dus daarom mogen ze van steeds meer burgers opgehangen worden aan de hoogste boom.

Yeah right...

deze hele wereld loopt op smeergeld, dan zouden we te weinig bomen hebben om ze allemaal aan op te hangen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 mei 2009 om 00:18:
nooit bewezen... punt

toch zijn ze er hoor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 mei 2009 om 00:19:
deze hele wereld loopt op smeergeld, dan zouden we te weinig bomen hebben om ze allemaal aan op te hangen.

Dat maakt het toch niet goed?

Waarschuw beheerder

Desnoods plant ik de tekort zelf aan ;)
Yeah right...

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 20 mei 2009 om 00:24:
Dat maakt het toch niet goed?

Inderdaad, als een kruimeldief iets pikt loopt men te janken dat de straffen hier te laag zijn.
Maar van hogerhand mogen ze ons wel bestelen, en dat kost de burger velen malen meer als al die kruimeldieven bij elkaar :s :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 mei 2009 om 20:19:
van hogerhand mogen ze ons wel bestelen

wie heeft jou bestolen dan van het koningshuis?

Het enige dat Lockhead heeft gedaan is Bernhard geld gegeven zodat hij in een bepaald type vliegtuig zou gaan vliegen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 mei 2009 om 22:25:

Niet 1 maar allemaal bestelen ze ons :lol:
Het enige dat Lockhead heeft gedaan is Bernhard geld gegeven zodat hij in een bepaald type vliegtuig zou gaan vliegen...

En denk jij nou echt dat dat het enige is dat er is gebeurd?
Je weet als je 1 rat gezien hebt, zijn er al 10 ongezien voorbij gekomen.
Pas dit jaar is de overzicht 'transparant' geworden met betrekking tot de uitgaven van de Oranjes.
Daarvoor was het niet voor niets zo ondoorzichtelijk.

En nogmaals we leven in een Democratie's land, maar het afschaffen van het koningshuis, moet 2derde
van de bevolking het er mee eens zijn , en de grondwet moet veranderd worden.
Dus democratie's? :nee:

niet alleen het koningshuis zoals je zelf al aangaf
deze hele wereld loopt op smeergeld,

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 mei 2009 om 08:48:
Niet 1 maar allemaal bestelen ze ons

Heb je bewijs daarvan? :/

En nogmaals we leven in een Democratie's land, maar het afschaffen van het koningshuis, moet 2derde
Dus democratie's?

Wat denk je dat dat in jouw ogen zou veranderen?
He-le-maal niks, alleen hebben we dan voor de toeristen nog een reden minder om hier naartoe te komen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 mei 2009 om 16:42:
Heb je bewijs daarvan?

Zolang wij de burgers niet over het Koningshuis mogen beslissen op een democratie's
wijze, is elke €cent die aan hun word uitgegeven bestolen van de burgers ;)
Wat denk je dat dat in jouw ogen zou veranderen?

He-le-maal niks

Als dat zo is ,wat is de meer waarde van hun aanwezigheid dan :lol:
alleen hebben we dan voor de toeristen nog een reden minder om hier naartoe te komen...

Ja dat is echt een rede om ze te behouden :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 mei 2009 om 14:09:
Zolang wij de burgers niet over het Koningshuis mogen beslissen op een democratie's
wijze, is elke €cent die aan hun word uitgegeven bestolen van de burgers

Jij mag op een republikeinse partij stemmen, dus mag je wel beslissen.
Dat jij direct geen invloed hebt op bestuurlijke zaken is niet meer dan normaal, daar zijn ambtenaren, burgemeesters en wethouders voor in het leven geroepen.

Die je ook gewoon mag kiezen...

Als dat zo is ,wat is de meer waarde van hun aanwezigheid dan

Wat is de meerwaarde van alle monumenten in Nederland?
Molens, kastelen, paleizen en andere gebouwen die de belastingbetaler vele miljarden euro's kosten...
Zullen we die maar gewoon slopen ipv het Nederlands cultureel erfgoed te behouden?

Ja dat is echt een rede om ze te behouden

De voornaamste reden heb ik genoemd...
De koningin verzorgt voor Nederland een bepaalde netwerkfuntie die zij uitstekend beheerst.
Vanwege het feit dat ze koningin is geeft haar dat meer status dan bijv. een president.
Dat onze koningin een machtige vrouw is die veel voor het zakenleven betekent bevestigt haar lidmaatschap van de Bilderberggroep.

het enige dat jij kan zien is een stelletje ouderwetse mensen die zomaar jouw zuurverdiende belastingcenten opvreten en daar niks voor terugdoen.
Ik geef jou feiten maar je doet daar niks mee omdat je niet dieper wil kijken, vastgeroest in je vooroordelen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 mei 2009 om 14:22:
burgemeesters

Die je ook gewoon mag kiezen...

??

Waarschuw beheerder
donateur
gemeenteraad

Waarschuw beheerder
Jij mag op een republikeinse partij stemmen, dus mag je wel beslissen.

Nogmaals
afschaffen van het koningshuis, moet 2derde

Wat is de meerwaarde van alle monumenten in Nederland?
Molens, kastelen, paleizen en andere gebouwen die de belastingbetaler vele miljarden euro's kosten...
Zullen we die maar gewoon slopen ipv het Nederlands cultureel erfgoed te behouden?

Sommige worden inderdaad gesloop als het nutteloos is of de kosten te hoog worden ;)

De koningin verzorgt voor Nederland een bepaalde netwerkfuntie die zij uitstekend beheerst.

We praten natuurlijk over smeergeld o:)

Vanwege het feit dat ze koningin is geeft haar dat meer status dan bijv. een president.

Dat is alleen maat ceremonieel, ze zien in Engeland duitsland belgie liever de president van Amerika dan onze koningin.

Dat onze koningin een machtige vrouw is die veel voor het zakenleven betekent bevestigt haar lidmaatschap van de Bilderberggroep.

Ach ja de Bilderbergers, je weet precies wat daar besproken word, het is een en al transparantie, en eigenbelang speelt daar geen parten :lol:, praten we nu alleen maar over corruptie en smeergeld?
Kan je zelf niets positief zeggen over je geliefde koningin? :lol:

Ik geef jou feiten maar je doet daar niks mee omdat je niet dieper wil kijken, vastgeroest in je vooroordelen

Als er iets vast geroest zit is dat het Koningshuis wel met zijn aanhang :roflol:
Feiten?
Al de dingen die de Koningin binnenhaald, kan een ander met aanzien ook.
Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod.
"denk je dat de afrikaantjes ons brood niet zouden kopen omdat we geen koningshuis meer hebben"
Je kan ook iemand zogenaamd belangrijker maken dan hij/zij is ;)

het enige dat jij kan zien is een stelletje ouderwetse mensen

Nee zij zijn zeer vernieuwend, ze volgen een protocool van het jaar 1800 :roflol:

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik weet uit first hand wat voor rol Wilhelmina had op de Nederlandse moraal, ze was een toonbeeld van Hollandse trots

Je was er zelf bij?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 mei 2009 om 15:50:
Ach ja de Bilderbergers, je weet precies wat daar besproken word, het is een en al transparantie

Transparantie? :LOL:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 mei 2009 om 17:05:
Je was er zelf bij?

Nee, en hioj weet het ook niet van Wilhelmona zelf. "t is oma.;-)
Waarschuw beheerder
'huichelaars zijn die geld opstrijken van de hardwerkende belastingbetaler'.

ergens heb die wel gelijk..wij maar schuiven en zei kunne overal heen waar ze wille

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ginaa :cheer: op zaterdag 23 mei 2009 om 19:43:
wij maar schuiven en zei kunne overal heen waar ze wille

Tja, terwijl jij niet eens fatsoenlijk Nederlands krijgt op school.

Waarschuw beheerder
domme bokkenlul die de Republikeinse zaak zwaar geschaad heeft.

Les 1: pleeg nooit een aanslag op het staatshoofd dat je haat;

is bij Sisi al eens geprobeerd en het enige dat die slet behalve dr dood er aan overhield was eeuwige roem en 'n verfilming van haar leven, hoofdrol gespeeld door Romy Schneider....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 06:49:
domme bokkenlul die de Republikeinse zaak zwaar geschaad heeft.

Het was een opdracht van het koningshuis zelf, om hun aanzien weer wat glans proberen te geven.
Teminste als ik Bush mag geloven...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 mei 2009 om 18:17:
Transparantie?

Als dat het enige nog is waar je commentaar op kan geven :bye:
:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 mei 2009 om 15:50:
Al de dingen die de Koningin binnenhaald, kan een ander met aanzien ook.
Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod.

in theorie. Er wordt juist ontzettend veel in de wandelgangen besproken.

Maarreh ik was een tijdje twijfelachtig over het koningshuis, maar nu niet meer. HOUDEN! Kost ons 120 miljoen, en volgens mij levert het dat zeker weer op, maar daarnaast ook iets onbetaalbaars: verbondenheid, trots op Oranje/Holland, geschiedenis.

Daarnaast heb ik vertrouwen dat Willem alex het goed gaat doen. Als we straks 10jr een gek krijgen wordt het tijd om te stoppen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 09:38:
Kost ons 120 miljoen,

in theorie.

Ik geloof de cijfers totaal niet, en het is niet de eerste keer dat daar mee gesjoemeld word.

HOUDEN!

Daar zou ik geen moeite mee hebben, als zou blijken dat 50,1% dat graag zou willen.
Maar nu is het grondwettelijk vastgelegd dat 2derde van de bevolking het hiermee eens moet zijn.
En dat is naar mijn inziens totaal niet democratisch.

verbondenheid, trots op Oranje/Holland, geschiedenis.

Je hebt ook nog mensen met een andere kijk daarop.
Maar mochten ze straks ophoepelen, kunnen wij de bevolking toch ook trots blijven?
Wij zijn het immers geweest die al dat werk heeft verricht daar waar we nu zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 10:56:
Ik geloof de cijfers totaal niet, en het is niet de eerste keer dat daar mee gesjoemeld word.

Ik heb er ook mn twijfels bij. Misschien ff kijken of we er wat meer over kunnen vinden?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kost ons 120 miljoen

Het kost veel en veel meer. Onder meer omdat de koninklijke familie zich van alles toe-eigent en staatseigendom en diensten gebruikt voor prive zaken. Denk onder meer aan het onderhouden van de prive schepen door de koninklijke marine. Of de medische parkeervergunningen voor de zoontjes van de prinsen en prinsessen zodat ze overal in Amsterdam mogen parkeren. Da's nog het ergste, ze staan gewoon boven de wet en hebben totaal SCHIJT aan hun "volk".
Waarschuw beheerder
het grondwettelijk vastgelegd dat 2derde van de bevolking het hiermee eens moet zijn.

dat is democratie

dan ben je dom

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 24 mei 2009 om 15:28:
, ze staan gewoon boven de wet en hebben totaal SCHIJT aan hun "volk".

:respect:

Waarschuw beheerder
Daar zou ik geen moeite mee hebben, als zou blijken dat 50,1% dat graag zou willen.

Dus jij vindt iets goed omdat de meerderheid het wil? Mag ik je eraan herinneren dat de NSDAP ook de steun van de meerderheid had, ook toen ze de democratie al hadden ontmanteld?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:17:
Mag ik je eraan herinneren dat de NSDAP ook de steun van de meerderheid had, ook toen ze de democratie al hadden ontmanteld?

Vind het een beetje raar dat je de NSDAP er bijhaalt. Zo kan je ook stellen dat er weinig vrouwen het voor het zeggen hadden binnen de NSDAP. Dat maakt met die redenatie elke club waar weinig vrouwen zitten verwerpelijk. Maar 2 derde nodig hebben om koninklijk huis te ontmantelen komt bijna neer op 99% aangezien op die manier men doet alsof het kan, maar het in de praktijk prahtisch onhaalbaar is. 50,1% zou democratisch zijn. Zoals het nu is
is het een wassen neus. En word er een democratie voorgehouden, terwijl hij er in werkelijkheid ankel op papier is en niet in de praktijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 24 mei 2009 om 16:34:
Vind het een beetje raar dat je de NSDAP er bijhaalt.

Is alleen maar om aan te tonen dat democratie zijn beperkingen heeft. Democratie is niks meer dan 'mob rule' oftewel de domme meerderheid heeft het voor het zeggen. Dat houdt dus in dat niet alles dat democratisch tot stand komt, goed is.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja maar dat geld voor alles. Een dictatuur heeft ook zn beperkingen, zal altijd zo zijn zolang je met mensen te doen hebt. Allerbeste zo geautomatiseerde rechtsstaat zijn dan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je moet gewoon streven naar het zo goed mogelijk runnen van een land. Dat betekent niet proberen om perfect te zijn, maar juist om negatieve kanten tot een minimum te beperken.

Bestaande politieke systemen denken in termen van idealen, en niet in termen van 'damage control' terwijl dat eigelijk het meest realistisch zou zijn... het is daarom niet het systeem dat het probleem is, maar de manier waarop mensen binnen dat systeem denken, en dat blijf je toch houden....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:42:
Je moet gewoon streven naar het zo goed mogelijk runnen van een land. Dat betekent niet proberen om perfect te zijn, maar juist om negatieve kanten tot een minimum te beperken.

Bestaande politieke systemen denken in termen van idealen, en niet in termen van 'damage control' terwijl dat eigelijk het meest realistisch zou zijn... het is daarom niet het systeem dat het probleem is, maar de manier waarop mensen binnen dat systeem denken, en dat blijf je toch houden....

Maar de weg ernaar toe kan zijn een volk dat op Wilders stemt. Al is het alleen al de waarschuwing die er vaqn uit gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 24 mei 2009 om 20:09:
Maar de weg ernaar toe kan zijn een volk dat op Wilders stemt.

Ik ben bang van niet, want als hij nog meer dingen gaat privatiseren, wat hij wel van plan is, dan is dat in feite onomkeerbaar. Want het nationaliseren van privéondernemingen is over het algemeen verboden in de EU.

Waarschuw beheerder
Nee niet bij een Koningin die in Engeland in een bunker zit nee, en haar volk achterlaat. De boodschap die ze gaf op die manier was gaan jullie maar lekker vechten voor mijn land, ik zal jullie wel aanmoedigen vanuit mn veilige bunker ver weg. Als jullie klaar zijn met vechten en het is weer veilig kom ik weer terug.
Dat men vervolgens het de draai geeft, ze heeft ons niet in de steek gelaten maar zo
kan ze ons aan blijven moedigen snap ik deels wel. Anders was men al verloren, met die draai kon men misschien nog een beetje de moraal vinden. Toegeven in die tijd dat de koningin het schip heeft verlaten zou immers voor een verslagen gevoel zorgen. Dus dat men in Nederland probeerde die draai eraan te geven kan ik begrijpen, maar dat de Koningin haar volk in de steek laat blijf ik laf vinden.

Euh, slimmerik, Nederland was in die tijd veel groter. Indonesie, Antillen, Suriname. En die werden bestuurd vanuit Londen.

Waarschuw beheerder
Dan nog zijn het landverraders. Als Hitler gewonnen had, was Bernhard koning geworden van een puppet state. En op zijn bruiloft is zelfs de hitlergroet gebracht, en hij onderhield vriendschappelijke contacten met Hermann Göring.

Daarnaast waren de Oranjes in het bezit van aandelen in o.a. Krupp, Rheinmetall en Blohm & Voss, die schepen en vliegtuigen bouwden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:20:
Daarnaast waren de Oranjes in het bezit van aandelen in o.a. Krupp, Rheinmetall en Blohm & Voss, die schepen en vliegtuigen bouwden.

:roflol: ThyssenKrup is nog steeds besmet? En volkswagen?

Waarschuw beheerder
Ik heb het over toen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:20:
Dan nog zijn het landverraders. Als Hitler gewonnen had, was Bernhard koning geworden van een puppet state. En op zijn bruiloft is zelfs de hitlergroet gebracht, en hij onderhield vriendschappelijke contacten met Hermann Göring.

Ik vind jou gekonkel met het fascisme ook een redelijk teken van landverraad. Het koningshuis zijn Nederlanders: koningen in het meewaaien met alle winden. Daar zijn we groot mee geworden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:11:
Ik ben bang van niet, want als hij nog meer dingen gaat privatiseren, wat hij wel van plan is, dan is dat in feite onomkeerbaar. Want het nationaliseren van privéondernemingen is over het algemeen verboden in de EU.

Maar die EU ben ik al helemaal niet voor. Nederland heeft tegen de Europse grondwet gestemt. Maar hij word toch door onze strot heen geduwt. Juist de privatisering van ondernemingen heeft eenboel ellende gebracht en topfunctionarissen lopen nmet tonnen aan niet verdiende bonussen weg, en gouden handdrukken bij wanprestaties.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:29:
Ik vind jou gekonkel met het fascisme ook een redelijk teken van landverraad.

Fascisme? Landverraad? Ik zie fascisme als een waardevolle bondgenoot van iedereen die links is en die tegen het kapitalisme is. That's me.

En nu mag je mij eens gaan uitleggen WTF Mussolini ons ooit misdaan heeft. De Duitsers waren namelijk geen fascisten, en ik kan me niet herinneren dat we ooit door Italië bezet zijn geweest.

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:29:
Het koningshuis zijn Nederlanders:

Onzin, ze zijn vrijwel 100% Duits met af en toe een verdwaalde Rus ertussen.

Willem van Nassau (Nordrhein-Westfalen!) was een Duitser. Claus. Bernhard. Heinrich (prins Hendrik) koningin Emma, de vrouwen van Willem II en I ook etc.

Het koningshuis heeft bijna geen Nederlands bloed in zich, if any. Althans niet officieel, het kan best zo zijn dat er ooit een of andere troonsopvolger stiekem door een bediende verwekt is ipv door de koning.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:37:
Fascisme? Landverraad? Ik zie fascisme als een waardevolle bondgenoot van iedereen die links is en die tegen het kapitalisme is. That's me.

Dankzij dat kapitalisme kan jij de hele godganse dag op een freaking party site je misvormde politieke en ideologische gedachtengoed spuien.

Nederland heeft juist dankzij het kapitalisme bestaansrecht. Wij zijn namelijk heel goed in het handelen met andermans spulletjes. En maar goed ook, want Nederland heeft zelf helemaal niets.

En jij als fanatiek tegenstander van kapitalisme is dus direct een tegenstander van Nederland. Dus landverrader.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:46:
Dankzij dat kapitalisme kan jij de hele godganse dag op een freaking party site je misvormde politieke en ideologische gedachtengoed spuien.

Onzin, via central planning had hetzelfde tot stand kunnen komen. De Sovjets hebben ook semiconductors ontwikkeld en voor technologische hoogstandjes heb je geen kapitalisme nodig.
Nederland heeft juist dankzij het kapitalisme bestaansrecht. Wij zijn namelijk heel goed in het handelen met andermans spulletjes. En maar goed ook, want Nederland heeft zelf helemaal niets.

Ze zijn gewoon goed in dingen stelen en mensen betoepen.
En jij als fanatiek tegenstander van kapitalisme is dus direct een tegenstander van Nederland. Dus landverrader.

Dan laat me lekker een landverrader zijn. Onze regering is geen trouw waard :)
Waarschuw beheerder
Dankzij dat kapitalisme kan jij de hele godganse dag op een freaking party site je misvormde politieke en ideologische gedachtengoed spuien

pwnd

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 20:53:
Dan laat me lekker een landverrader zijn. Onze regering is geen trouw waard

Dat is ook zo.

Waarschuw beheerder
Onzin, via central planning had hetzelfde tot stand kunnen komen. De Sovjets hebben ook semiconductors ontwikkeld en voor technologische hoogstandjes heb je geen kapitalisme nodig.

:roflol: ik heb het niet over de techniek (overigens, de laatste 100 jaar zijn nagenoeg alle technische innovaties uit de ontwikkelde wereld (lees alle kapitalistische ontwikkelde landen: VS, West Europa, Japan, Australie etc) gekomen. Waarom? Kapitalisme maakt het lonend een goed idee te hebben, is de beste incentive. Die achterlijke commu's van jou die innoveerde alleen op militair gebied, om de rest van de wereld te kunnnen onderwerpen.)

Nee, ik bedoelde dat jij nu niet vandaag eerst 200 dozen asperges moet steken van ene pipo in Moskou, maar dat je lekker zelf kan bepalen dat je je dag verkloot op PF.

Ze zijn gewoon goed in dingen stelen en mensen betoepen.

Ze=we. Jij ook NL. Kijk maar: jij jat een aantal ideeen van wat commu's en fascisten en brengt het als je eigen unieke mix.

Dan laat me lekker een landverrader zijn. Onze regering is geen trouw waard

Dat ben je ook, en niet alleen omdat je tegen deze regering bent, maar het complete Westerse systeem.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op zondag 24 mei 2009 om 20:55:
pwnd

Nee, want met central planning is ook veel mogelijk, en dat het communisme heeft gefaald wil niet zeggen dat central planning gefaald heeft, want dat was er slechts een onderdeel van.
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 21:06:
Kapitalisme maakt het lonend een goed idee te hebben, is de beste incentive.

Nog iets: kapitalisme maakt het lonend om van anderen te stelen.
Ze=we. Jij ook NL. Kijk maar: jij jat een aantal ideeen van wat commu's en fascisten en brengt het als je eigen unieke mix.

Nee, niet 'we'. Ik maak geen onderdeel uit van het systeem dat ik met woorden bestrijd.
k bedoelde dat jij nu niet vandaag eerst 200 dozen asperges moet steken van ene pipo in Moskou, maar dat je lekker zelf kan bepalen dat je je dag verkloot op PF.

Ik was waarschijnlijk zelf lid van een plaatselijk Politburo geweest, als we in een communistisch systeem zaten. Gewoon omdat ik in zo'n systeem zou floreren en héél erg goed ben in mensen naar de mond praten, iets wat je carriere in een communistisch systeem bevordert. Ik wás die pipo in Moskou geweest, ik had geen orders van hem moeten opvolgen.

Dat ben je ook, en niet alleen omdat je tegen deze regering bent, maar het complete Westerse systeem.

Kapitalisme is gewoon moord. En jij bent, als pro-kapitalisme georienteerd iemand, gewoon zelf ook medeschuldig aan deze moord. Je hebt bloed aan je handen, en je heet geen Pontius Pilatus dus kan je het er never nooit af wassen.

Waarschuw beheerder
En in corporatisme (een middenweg tussen kapitalisme en communisme) is het ook lonend een goed idee te hebben. De overheid hoeft niet de bedrijven over te nemen, maar gewoon een groot deel van de bedrijvigheid te controleren dmv productiequota en het afromen van winsten van een bedrijf.

Voor een particulier wordt het via de belasting bestraft als je je huis herfinanciert en van de overwaarde een auto of een jacht koopt. Bedrijven zouden elke cent, van hun winst die niet in het bedrijf wordt teruggeïnvesteerd of aan het personeel wordt uitgekeerd als winstdeling, met 50% belast moeten zien worden. Ook zou de rechtspersoonlijkheid van bedrijven moeten worden ingeperkt, en ook bij BV's en NV;s moeten aandeelhouders en bestuurders hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden.

Kapitalisme werkt namelijk alleen als er dynamiek in een markt zit; zonder continue ontwikkelingen. Dus werkt het alleen in sectoren waarbij het relatief makkelijk is om als nieuwe partij de markt te betreden. In andere sectoren (zoals de kapitaalmarkt, woningbouw etc.) zorgt het alleen maar voor hogere prijzen, en de werkman moet hier voor bloeden. En om dat te voorkomen, moet je bedrijven via allerlei constructies dwingen om voor de langetermijn te gaan ipv korte termijn, en ze moeten min of meer noodzakelijkerwijs verder gaan kijken dan de belangen van 'shareholders' en ook de belangen van 'steakholders' dus personeel etc. gaan mee wegen, meer dan nu het geval is.

Kapitalisten zijn gewoon vieze moordenaars, en de ware landverrader hier ben ik niet, dat ben jij, en met jou die smerige kapitalistenratten die dit land besturen. Ik hoop dat ik de dag nog mee mag maken dat ze dat tuig berechten, veroordelen en vervolgens allemaal als beesten afmaken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 21:13:
en héél erg goed ben in mensen naar de mond praten

Dan moet je PF maar niet op je CV zetten denk ik. ;-)

Waarschuw beheerder
haha... ja das wel waar, maar hier ben ik ook niet om carriere te maken maar alleen om paupers af te zeiken :D

Waarschuw beheerder
Nog iets: kapitalisme maakt het lonend om van anderen te stelen.

:gaap: in kapitalisme word je beloond als je iets speciaals presteert. In communisme wordt jou prestatie meteen over al je gelijke broeders verdeeld. En omdat iedereen alles voor iedereen doet, gooit iedereen met de pet ernaar en krijgt iedereen halve, net niet goed werkende zooi. Behalve de hoogste partij bonzen, die krijgen net iets meer en net iets beters dan de gemiddelde pauper :aai: Geloof jij maar dat je in zo'n systeem bij de hoogste bonzen zit, je zit gewoon bij de paupers hoor.

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 21:18:
Kapitalisten zijn gewoon vieze moordenaars, en de ware landverrader hier ben ik niet, dat ben jij, en met jou die smerige kapitalistenratten die dit land besturen. Ik hoop dat ik de dag nog mee mag maken dat ze dat tuig berechten, veroordelen en vervolgens allemaal als beesten afmaken.

Nou, weer genoeg gelachen, ik ga neuken en slapen, moet morgen weer centjes verdienen, zodat ik 50% kan afdragen aan vadertje staat zodat die met dat geld weer onze maatschappij kunnen beschermen tegen die linksradicalen zoals jij die de democratie bedreigen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 21:30:
in kapitalisme word je beloond als je iets speciaals presteert.

In een gemengde economie ook. Central planning zou alleen voor de volle 100% moeten gelden in sectoren die voor basisbehoeftes zorgen; onderwijs, zorg, huisvesting, voedsel, en energie.
Geloof jij maar dat je in zo'n systeem bij de hoogste bonzen zit, je zit gewoon bij de paupers hoor.

Ik zit bij voorbaat al niet bij de paupers omdat ik daar ietsje te hoog ontwikkeld voor ben. Ik ben geen shag rokende bier drinkende tokkieworst maar iemand wiens ouders beide onderwijzer waren (niet meer) en die altijd gestimuleerd is om zichzelf te ontwikkelen. Paupers zijn van die varkens zoals de Sjonnies en Anita's die de volksbuurten bevolken en die de hele dag op de bank hangen sjekkies draaien en Grafenwalder zuipen.

de democratie bedreigen.

De democratie werkt niet. Het is gewoon mob rule. Als de domme meerderheid iets vindt dan betekent dat niet dat het goed is. Sterker nog, de meeste beslissingen die democratisch worden genomen zijn schadelijk. Omdat er een te groot verschil zit tussen de man op de straat en de man in het pluche. Decentralisatie is het toverwoord, iets dat de achterlijke ratten in Den Haag toch nooit zullen snappen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 21:37:
Omdat er een te groot verschil zit tussen de man op de straat en de man in het pluche.

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 21:37:
Ik zit bij voorbaat al niet bij de paupers omdat ik daar ietsje te hoog ontwikkeld voor ben.

Whehe, in het huidige systeem zit er geen plek op het pluche voor je in en je voelt je te goed om de man in de straat te zijn (paupers) dus hoop je maar op een falend systeem waarin jij het vloerkleedje voor de pluchezitters mag zijn... :aai:

Ik was waarschijnlijk zelf lid van een plaatselijk Politburo geweest, als we in een communistisch systeem zaten.

Jij bent zo'n lulletje die mag controleren of de lokale puapers 200 kistjes asperges hebben gevuld op een dag. Laten ze er 2 zien, vink jij af. Blijken de overige 198 slechts voor 75% gevuld te zijn... Goed systeem man.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 22:05:
Whehe, in het huidige systeem zit er geen plek op het pluche voor je in en je voelt je te goed om de man in de straat te zijn (paupers) dus hoop je maar op een falend systeem waarin jij het vloerkleedje voor de pluchezitters mag zijn... :aai:

Ik ambieer geen plek op het pluche, en als ik dat wel deed was ik fanatieker gaan werken voor de SP, een vriend van mij die tegelijk met mij daar begonnen is is nu fractiemedewerker voor de Tweede Kamer.... en die heeft minder opleiding en een slechter CV dan ik :)

Mijn plek is als entertainer, ik heb dan weliswaar goede ideeën op het gebied van politiek, en ben een sterke debater (debatteerkampioen Europees Jeugdparlement in 2003) maar ik heb alleen interesse in politiek, geen serieuze ambities.

En jij dan, opscheppen dat je het toptarief betaalt qua loonbelasting terwijl je in werkelijkheid gewoon voorwaardelijk op vrije voeten bent nadat je een paar jaar hebt gezeten wegens het verkrachten van een klein meisje.

Je staat voor je beroep gewoon elke dag in een fucking grote pan ranzige soep te roeren in de keuken van een of ander bejaardenhuis, en je hebt ondertussen je bek vol met arrogante uitspraken over hoe goed het kapitalisme wel niet is.

Ga eens naar een geriater want je lult als iemand die verregaand gevorderde Alzheimer heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Simply having a wonderfull christmas time (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:17:
Dus jij vindt iets goed omdat de meerderheid het wil?

Als het in het redelijke!! is wel ja ;)
Wil niet zeggen dat ik me er niet tegen zal verzetten.

Uitspraak van S.F.X. op zondag 24 mei 2009 om 15:33:
dat is democratie

Maar nu is het grondwettelijk vastgelegd dat 2derde van de bevolking het hiermee eens moet zijn.

Uitspraak van S.F.X. op zondag 24 mei 2009 om 15:33:
dan ben je dom

Leg me eens uit wat daar dom aan is,mak lammetje :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 22:19:
en als ik dat wel deed was ik fanatieker gaan werken voor de SP, een vriend van mij die tegelijk met mij daar begonnen is is nu fractiemedewerker voor de Tweede Kamer.... en die heeft minder opleiding en een slechter CV dan ik

:roflol: zegt meer over de SP dan over jou :aai: fractiemdewerker, ook zo'n leuk studentenbijbaantje.

ik heb dan weliswaar goede ideeën op het gebied van politiek, en ben een sterke debater (debatteerkampioen Europees Jeugdparlement in 2003

:roflol: toch knap dat het je hier telkens lukt om nog dommer over te komen dan de domste snuivende wazi hier.

En jij dan, opscheppen dat je het toptarief betaalt qua loonbelasting terwijl je in werkelijkheid gewoon voorwaardelijk op vrije voeten bent nadat je een paar jaar hebt gezeten wegens het verkrachten van een klein meisje.

Je staat voor je beroep gewoon elke dag in een fucking grote pan ranzige soep te roeren in de keuken van een of ander bejaardenhuis, en je hebt ondertussen je bek vol met arrogante uitspraken over hoe goed het kapitalisme wel niet is.

Ga eens naar een geriater want je lult als iemand die verregaand gevorderde Alzheimer heeft.

Mijn plek is als entertainer

:lol: