Welke ervaring heeft jouw leven overhoop gehaald of drastisch veranderd
Een periode van mijn leven dat ik 'ziek' was waardoor ik nu mezelf veel meer waardeer (al heeft dat veel tijd gekost).
mijn huidige vriend, ben stukje bij beetje veranderd van een afgesloten, keiharde bitch in zoals je ongeveer hoort te zijn op deze leeftijd.
Altijd al zo'n figuur geweest of compleet onverwachts?
Welke ervaring heeft jouw leven overhoop gehaald of drastisch veranderd?
Waardoor ben jij opeens anders naar het leven gaan kijken?
En welke ervaring heeft jouw leven rijker gemaakt?
De dag dat ik hoorde dat ik de kans groot was dat ik ooit in een rolstoel verder zou moeten. Heb toen geleerd dat dingen niet zo erg zijn als ze lijken, heb me er namelijk vrij snel bij neergelegd. Godzijdank ziet 't er nu naar uit dat die dag nooit zal komen.
En welke ervaring heeft jouw leven rijker gemaakt
Sommige dingen zijn niet zo belangrijk meer als ik dacht dat ze waren.
Bepaalde gebeurtenissen hebben veel indruk gemaakt.
dat je er8er kom dat mensen nie zijn aosl ze zich voordoen
Het is nooit in 1 klap heel hard veranderd denk ik. Heb wel aardig veel dingen die me gevormd hebben, maar niet 1 huge ding waardoor ik van de ene op de andere dag anders was.
wat het was hou ik voor mezelf.
helaas ben ik nu iemand die nog weinig vertrouwen heeft in anderen
neee, ik ga niet vreemd, ben zo heilig...ondertussen wist ik meer dan hij...
(was echt problematisch in mijn pubertijd, voelde me juist ouder wange rechtzaken, juridische shit, fouten van anderen enz.)
En welke ervaring heeft jouw leven rijker gemaakt? laatste aanpassing 5 april 2008 06:34
Er zijn heel wat dingen die mijn leven drastisch overhoop gehaald hebbe, maar denk dat toch wel het begin was het misbruik.
en inmiddels gestopt met veel moeite,, nu 4 maanden clean,,
Dat bracht dan uiteindelijk ook een vreselijk pijnlijke scheiding op mijn pad waarbij ik ben gevlucht met mijn kinderen onder mijn arm en slechts een tas met papieren om m'n leven zeker te zijn ...
Het frappante is wel dat ik het achteraf heftiger vind dan op het moment zelf. Een mens heeft toch een soort natuurlijk beschermingsmechanisme wat er voor zorgt dat de ware ernst en hardheid van sommige dingen niet echt tot je doordringen op het moment dat je ze leeft. Waardoor je je achteraf wel eens afvraagt: mijn god hoe ben ik daar doorheen gekomen. Ach ja... het antwoord is eigenlijk simpel. De volgende dag kwam namelijk gewoon de zon weer op. Dat gaat gewoon door, ondanks je eigen problemen. En hoewel je soms niet ziet hoe je een dag door moet komen, je overleeft het.
maar wat er nog niet is kan helaas nog komen
1 tip: leef er niet naar
mensen hebben soms de neiging te leven in angst voor dingen die misschien wel nooit gebeuren
Start from scratch, hard, maar toch ook wel fijn een nieuw begin na zoiets
... te persoonlijk om hier te vermelden
Daar dacht ik ook nog aan, anderzijds vind ik het altijd wel leerzaam voor anderen die in een soort gelijke situatie zitten om te lezen dat het ook beter kan gaan als het allemaal achter de rug is...
Maar dat is niet het geval, dus dan maar liever zwijgen ipv het for the whole world to read hier vermelden
Denk ook dat het dan wel om wat zwaarders gaat dan een scheiding ( dat is ook een beetje een standaard verhaal natuurlijk heden ten dage)
En zeker op een forum als dat van PF kun je maar beter een beetje nadenken bij wat je verteld. Er zitten hier mensen die er een dagtaak aan hebben om van iedereen persoonlijke informatie te verzamelen om daar hun eigen lege leven mee te verrijken, nou dat doen ze dan maar met de info van een ander
Je haalt me de woorden uit mijn mond !
ik kan me echt ontzettend verbazen over wat mensen hier allemaal over zichzelf prijsgeven... ik neem ook niet vaak een blad voor de mond, maar je ziet soms dingen voorbij komen... kan ik echt met mijn pet niet bij. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten
Er zitten hier mensen die er een dagtaak aan hebben om van iedereen persoonlijke informatie te verzamelen om daar hun eigen lege leven mee te verrijken, nou dat doen ze dan maar met de info van een ander
maar je ziet soms dingen voorbij komen... kan ik echt met mijn pet niet bij
maar ja ik mag niks zeggen, ik leef voor internet want het is me werk
De ervaring om mezelf eens door te hebben hoe ik zelf in elkaar zit, hoe mijn karakter is, wat ik doorgaans van mensen en van mezelf verwacht.. Dat komt dus dan weer door die positieve/negatieve momenten die ik heb meegemaakt.
dat vanaf dan je kind op de 1e plaats staat in elke beslissing die je neemt. je kan niks meer spontaan doen, over alles moet je nadenken
en al met al zitten we hier allemaal en laten we allemaal her en der weleens wat los over wat ons werkelijk bezig houdt
Ik heb nog nooit geweten dat je als mens ZO veel liefde in je hebt voor je kind, dat is ondoorgrondelijk.
Spiritueel ontwikkeld
met namen
maar ik was niet van plan om mijn vuile was hier buiten tehangen
Ik heb mijn portie heftige dingen wel gehad... te persoonlijk om hier te vermelden. En ja, dingen veranderen je, vormen je.
De dag dat een ex van me, dankzij drank en drugs door het lint ging (het waarom weet ik nog steeds niet) en me het ziekenhuis ingeslagen heeft. Gebroken neus, scheur in oogkas, zware hersenschudding, 2 tanden kwijt, gescheurde lip en zware kneuzingen in mijn ribben en buik. Hij heeft hiervoor bijna een jaar vastgezeten.. Dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten, vooral het 'waarom'?! heeft me lang bezig gehouden, bang in je eigen huis, etc. Gelukkig is het alweer een aantal jaar geleden, en ben ik er alleen maar sterker door geworden.
ik kan me echt ontzettend verbazen over wat mensen hier allemaal over zichzelf prijsgeven... ik neem ook niet vaak een blad voor de mond, maar je ziet soms dingen voorbij komen... kan ik echt met mijn pet niet bij.
Toen ik 15 was kreeg mijn moeder longkanker en al gauw was zij geen moeder meer voor mij maar ik een moeder voor haar. Haar ziekte heeft mijn leven wel overhoop gehaald ja.. Ze is in 2006 overleden en ik mis dr ontzettend maar er is wel een hele grote last van mijn schouders af.. hoe hard het ook klinkt..
Toen ik 16 was en hoorde dat mijn vader niet mijn biologische vader was.
En vorig jaar heb ik te horen gekregen dat ik een gen bij me draag wat kut consequenties kan hebben
Als je niets nuttigs te zeggen hebt op mijn post reageer dan liever gewoon niet. Ik weet dat er voldoende mensen zijn die kut reactie in hun kop halen nu... bespaar het je... je raakt me er niet mee en je hebt geen flauw benul hoeveel waard je leven is en hoe dierbaar je vrienden zijn op t moment dat t er echt aan toe komt.
[Ragdoll] De titel zegt het al....
Ik dacht altijd; je werkt naar een bepaald punt toe en als je dat hebt bereikt dan ben je de rest van je leven gelukkig. En dan bereik je dingen en denk je ; 'mwah, is dit het nou?'
What doesn't kill you makes you stronger
Uitspraak van St0eiP0esJO:) op woensdag 9 april 2008 om 10:04:
Er zijn heel wat dingen die mijn leven drastisch overhoop gehaald hebbe, maar denk dat toch wel het begin was het misbruik.
bij mij ook,, in mijn geval iets minder heftig( als ik kijjk naar wat ji mij hebt verteld)
maar daar is de ellende wel begonnen
2007 in augustus,, toen ben ik half verslaafd geraakt ben inmiddels gestopt met veel moeite,, nu 4 maanden clean,, t moest wel tzou anders mijn einde geweeest zijn
ik ben wie ik ben, trots op ook
De dag(9 mei 2007) dat mijn lieve broer in coma raakte na een zware hersenbloeding. Drie dagen later heb ik de loodzware beslissing moeten nemen om hem van de beademing te halen, wetende dat hij daarna geen 24 uur meer zou hebben. 3 uur later blies hij zijn laatste adem uit........ Sindsdien ben ik aan het feesten geslagen. Een vlucht? Jazeker. Maar zijn overlijden heeft me wel degelijk een heel andere kijk op het leven gegeven. Heel cliché, maar Carpe Diem........laatste aanpassing 20 mei 2008 17:21
heb wel zelf vorig jaar de keuze gemaakt om mijn hele leven overhoop te halen en het is de beste keuze geweest die ik had kunnen maken.