Welke ervaring heeft jouw leven overhoop gehaald of drastisch veranderd?
Waardoor ben jij opeens anders naar het leven gaan kijken?
En welke ervaring heeft jouw leven rijker gemaakt? laatste aanpassing 5 april 2008 06:34
Er zijn heel wat dingen die mijn leven drastisch overhoop gehaald hebbe, maar denk dat toch wel het begin was het misbruik.
en inmiddels gestopt met veel moeite,, nu 4 maanden clean,,
Dat bracht dan uiteindelijk ook een vreselijk pijnlijke scheiding op mijn pad waarbij ik ben gevlucht met mijn kinderen onder mijn arm en slechts een tas met papieren om m'n leven zeker te zijn ...
Het frappante is wel dat ik het achteraf heftiger vind dan op het moment zelf. Een mens heeft toch een soort natuurlijk beschermingsmechanisme wat er voor zorgt dat de ware ernst en hardheid van sommige dingen niet echt tot je doordringen op het moment dat je ze leeft. Waardoor je je achteraf wel eens afvraagt: mijn god hoe ben ik daar doorheen gekomen. Ach ja... het antwoord is eigenlijk simpel. De volgende dag kwam namelijk gewoon de zon weer op. Dat gaat gewoon door, ondanks je eigen problemen. En hoewel je soms niet ziet hoe je een dag door moet komen, je overleeft het.
maar wat er nog niet is kan helaas nog komen
1 tip: leef er niet naar
mensen hebben soms de neiging te leven in angst voor dingen die misschien wel nooit gebeuren
Start from scratch, hard, maar toch ook wel fijn een nieuw begin na zoiets
... te persoonlijk om hier te vermelden
Daar dacht ik ook nog aan, anderzijds vind ik het altijd wel leerzaam voor anderen die in een soort gelijke situatie zitten om te lezen dat het ook beter kan gaan als het allemaal achter de rug is...
Maar dat is niet het geval, dus dan maar liever zwijgen ipv het for the whole world to read hier vermelden
Denk ook dat het dan wel om wat zwaarders gaat dan een scheiding ( dat is ook een beetje een standaard verhaal natuurlijk heden ten dage)
En zeker op een forum als dat van PF kun je maar beter een beetje nadenken bij wat je verteld. Er zitten hier mensen die er een dagtaak aan hebben om van iedereen persoonlijke informatie te verzamelen om daar hun eigen lege leven mee te verrijken, nou dat doen ze dan maar met de info van een ander
Je haalt me de woorden uit mijn mond !
ik kan me echt ontzettend verbazen over wat mensen hier allemaal over zichzelf prijsgeven... ik neem ook niet vaak een blad voor de mond, maar je ziet soms dingen voorbij komen... kan ik echt met mijn pet niet bij. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten
Er zitten hier mensen die er een dagtaak aan hebben om van iedereen persoonlijke informatie te verzamelen om daar hun eigen lege leven mee te verrijken, nou dat doen ze dan maar met de info van een ander
maar je ziet soms dingen voorbij komen... kan ik echt met mijn pet niet bij
maar ja ik mag niks zeggen, ik leef voor internet want het is me werk
En welke ervaring heeft jouw leven rijker gemaakt?
De ervaring om mezelf eens door te hebben hoe ik zelf in elkaar zit, hoe mijn karakter is, wat ik doorgaans van mensen en van mezelf verwacht.. Dat komt dus dan weer door die positieve/negatieve momenten die ik heb meegemaakt.
dat vanaf dan je kind op de 1e plaats staat in elke beslissing die je neemt. je kan niks meer spontaan doen, over alles moet je nadenken
en al met al zitten we hier allemaal en laten we allemaal her en der weleens wat los over wat ons werkelijk bezig houdt
Ik heb nog nooit geweten dat je als mens ZO veel liefde in je hebt voor je kind, dat is ondoorgrondelijk.
Spiritueel ontwikkeld
met namen
maar ik was niet van plan om mijn vuile was hier buiten tehangen
Ik heb mijn portie heftige dingen wel gehad... te persoonlijk om hier te vermelden. En ja, dingen veranderen je, vormen je.
En welke ervaring heeft jouw leven rijker gemaakt?
De dag dat een ex van me, dankzij drank en drugs door het lint ging (het waarom weet ik nog steeds niet) en me het ziekenhuis ingeslagen heeft. Gebroken neus, scheur in oogkas, zware hersenschudding, 2 tanden kwijt, gescheurde lip en zware kneuzingen in mijn ribben en buik. Hij heeft hiervoor bijna een jaar vastgezeten.. Dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten, vooral het 'waarom'?! heeft me lang bezig gehouden, bang in je eigen huis, etc. Gelukkig is het alweer een aantal jaar geleden, en ben ik er alleen maar sterker door geworden.