SEE Tickets, ID&T en Q-dance hebben in goed overleg besloten hun samenwerking in Ticketonline per 1 januari 2010 te beëindigen. ID&T en Q-dance zullen vanaf die datum hun eigen ticketverkoop verzorgen en SEE continueert de verkoop van tickets voor dance events onder de naam See Dance.
ID&T en Q-dance zullen hun ticketverkoop voortaan zelf gaan beheren via de eigen websites. De tickets zullen alleen nog maar online worden verkocht via www.id-t.com en www.q-dance.nl.
SEE zal onder de naam See Dance het overige aanbod van Ticketonline continueren. Henk Schuit, directeur SEE vertelt enthousiast:
'Ticketonline heeft de afgelopen jaren een sterke positie in de markt van de ticketverkoop voor dance-events verworven. Wij denken deze positie onder de naam See Dance verder te kunnen versterken, omdat See Dance, in tegenstelling tot Ticketonline, zal profiteren van de marketinginspanningen voor het algemene SEE-merk. Verder zal See Dance in 2010 een aantal nieuwe diensten gaan aanbieden en door zijn onafhankelijkheid een nog aantrekkelijker alternatief worden voor dance-organisatoren'.
Update 11/12/2009: Ticketverkoop ID&T en Q-dance vanaf 1 januari 2010 verzorgd door Paylogic
ID&T en Q-dance gaan vanaf 2010 alle tickets online verkopen en niet via de website van een ticketingpartij zoals in het verleden. De tickets zullen direct verkocht worden vanaf de websites van de diverse evenementen. De samenwerking zal starten op 1 januari in 2010. ID&T en Q-dance hebben begin dit jaar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe partner voor de ticketverkoop. Dit is via een uitgebreid selectieproces verlopen en uit deze selectie blijkt dat Paylogic bij uitstek de beste partner is om voor drie jaar mee in zee te gaan.
ID&T en Q-dance richten zich in hun lange termijn strategie erop om de relatie met de bezoeker naar een hoger niveau te trekken. Hierbij spelen internet en voornamelijk de websites van ID&T en Q-dance een cruciale rol. Via het systeem van Paylogic zullen ID&T en Q-dance zelf aan het roer staan om de ticketverkoop te beheren en te monitoren. Op deze manier kan de relatie versterkt worden met de bezoeker, zonder tussenkomst van anderen.
Fatih Kahyaoglu, Commercieel Directeur van ID&T & Q-dance, geeft aan dat de werkwijze van Paylogic exact aansluit bij de strategie van ID&T en Q-dance. "Paylogic is een IT service provider gespecialiseerd in events en internet, het belangrijkste medium bij ticketverkoop vandaag de dag. Daarnaast benadert Paylogic ticketing op geheel nieuwe wijze. De door Paylogic gefaciliteerde evenementhouder wordt zelf in staat gesteld om de relatie met de bezoekers optimaal te benutten. Deze innovatieve en slimme manier van zaken doen is geheel nieuw in ticketing en past goed bij ID&T en Q-dance. Wij zijn dan ook erg blij met deze strategische samenwerking."
Ook Paylogic is erg enthousiast over haar nieuwe klanten. "Het is een eer dat aansprekende, internationale evenementorganisators als ID&T en Q-dance ervoor kiezen om alle tickets via Paylogic op de markt te brengen", zegt Jan Willem van der Meer, Commercieel Directeur Paylogic. "Het is een geweldig bedrijf dat in staat is om haar sterke merken internationaal te vermarkten op een aansprekende manier. De hele wereld kent bijvoorbeeld het merk Sensation. Toch kwam de keuze van ID&T en Q-dance ten gunste van Paylogic niet als een verrassing. Dit omdat wij ervan overtuigd zijn dat Paylogic het beste aansluit bij de evenementorganisator van nu en morgen. Omdat zeker in het onduidelijke online ticketlandschap de meest logische verkoopplek de website van de evenementhouder zelf is en de evenementhouder tegenwoordig graag zelf de touwtjes in handen heeft. Zo zien wij het ook het liefst." Voor Paylogic betekent de verkoop van tickets voor ID&T en Q-dance eveneens dat zij met deze extra stap direct één van de grootste ticketingorganisaties van Nederland is. Naar schatting zal Paylogic in 2010 in totaal 4 miljoen tickets in Nederland verkopen, vanaf heden kan elke evenementhouder in België ook bij Paylogic terecht.
119 opmerkingen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:16:Gewoon keihard heel die internetverkoop stop zetten!! Geen gezeik meer met overbelaste sites door bedrijven die heel veel kaarten opkopen en die vervolgens weer met heel veel winst doorverkopen. Gewoon weer ouderwets de kaarten verkopen bij bijvoorbeeld postkantoren/agentschappen (die zitten overal), en ook een maximum aan het aantal kaarten stellen per klant. Dit is gewoon de eerlijkste manier, iedereen happy en in 1 klap van alle ellende af!!
Hahaha, je spreekt jezelf nu zo hard tegen. Waarom denk je dat ze online zijn gaan doen? Als je alles bij postkantoren doet heb je precies hetzelfde Dikke rijen, etc. Wat dacht je van fraude? Dus wat je zegt is niet van de ellende af zijn.
Vind het een slimme zet. Lekker alles in eigen hand houden, geen gezeik meer via TO of wat dan ook.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:16:Gewoon keihard heel die internetverkoop stop zetten!! Geen gezeik meer met overbelaste sites door bedrijven die heel veel kaarten opkopen en die vervolgens weer met heel veel winst doorverkopen. Gewoon weer ouderwets de kaarten verkopen bij bijvoorbeeld postkantoren/agentschappen (die zitten overal), en ook een maximum aan het aantal kaarten stellen per klant. Dit is gewoon de eerlijkste manier, iedereen happy en in 1 klap van alle ellende af!!
Grootste bullshit ooit
De enige keer dat IK ooit ben opgelicht met een kaartje (en dat was voor Defqon 2005) was met een papieren kaartje. Toen was er een hele lading blanco kaarten gehad. Dus ik had wel een echt kaartje, alleen met een huis tuin en keuken print erop
En als er bij 300 (?!) FRS-winkels mensen in de rij gaan staan, dan houdt die server van hun het ook niet lang vol hoor. Die klapt er ook gelijk uit.
Hoop in ieder geval nu dat de fee wat omlaag gaat. Alhoewel ik nooit wat te klagen heb gehad met Ticketonline (ze hebben me een keer goed geholpen en ik had o.a. via hun een code voor Defqon) vind ik 3,25 euro fee per e-ticket veel te veel
Op deze gaat weer precies hetzelfde gebeuren door de heren handelaren als wat tot nu gebeurde... terwijl het JUIST ook de organisatoren zijn die het hardste roepen dat ze fel tegen deze praktijken zijn. Vroeger waren de feesten nog groter, op een gegeven moment zelfs 100.000 bezoekers op Dance Valley.. En nooit gezeik met kaarten of problemen bij de verkooppunten.. De hele ellende is juist begonnen met de internetverkoop.. en hoe moet je fraude plegen als je bijvoorbeeld maar 4 of 6 kaarten max per per persoon mag kopen bij een verkooppunt? gewoon iedereen eenmalig laten registreren als koper, doe je een transactie wordt dat geregistreerd en klaar. Iedereen een eerlijke kans.. Probleem is niet alleen bij Dance-feesten, maar ook bij concerten en voetbalwedstrijden.. Daar moet gewoon een goede oplossing voor komen..
Ja, lekker, ga vooral iets zelf doen waar grote gespecialiseerde bedrijven al genoeg moeite mee hebben
Ik voorspel dat dit niet vlekkeloos zal gaan verlopen.
Ik ben trouwens sowieso tegen heel die online kaartverkoop. Dit werkt zwarthandel in de hand.
Gewoon net als bij concerten vroeger: alleen voorverkoop bij postkantoor enzo, en iedereen maximaal zoveel kaarten.
Ik voorspel dat dit niet vlekkeloos zal gaan verlopen.
Ik ben trouwens sowieso tegen heel die online kaartverkoop. Dit werkt zwarthandel in de hand.
Gewoon net als bij concerten vroeger: alleen voorverkoop bij postkantoor enzo, en iedereen maximaal zoveel kaarten.
De enige keer dat IK ooit ben opgelicht met een kaartje (en dat was voor Defqon 2005) was met een papieren kaartje. Toen was er een hele lading blanco kaarten gehad. Dus ik had wel een echt kaartje, alleen met een huis tuin en keuken print erop
Dan heb je je kaartje vast niet bij een officieel verkooppunt gekocht.
En als er bij 300 (?!) FRS-winkels mensen in de rij gaan staan, dan houdt die server van hun het ook niet lang vol hoor. Die klapt er ook gelijk uit.
In het verleden is aangetoond dat dit werkt!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:54:fiesieke kaartjes
http://De tickets zullen alleen nog maar online worden verkocht
lekker kansloos, weer een reden om niet naar id&t en qkoisorts feestjes te gaan
B2S = ID&Q
dat is het al een lange tijd
jan heeft ze zakken flink gevult en de boel verkocht
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:54:beter trug fiesieke kaartjes
+1 voor de spelling! blijft leuk
Uitspraak van eddy terror op donderdag 10 december 2009 om 17:23:net weer als vroeger zelf halen.en dan weer tickets net als de flyers
voor openingstijd in de rij staan bij Midtown
en extra voorzochtig met je kaartje doen anders liet het afschuurstrokje los
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:02:we zullen zien (ik betwijfel het....)
Uitspraak van Ouwe[G]abber op donderdag 10 december 2009 om 15:03:+1 .
Eerst zien
+ 2!!!
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op donderdag 10 december 2009 om 15:27:Fee ook naar ID&Q..
Precies, die fee die blijven ze wel hanteren zodat ze nog meer uit je zak kunnen kloppen!
Deden ze eerst ook al, maar toen werd dat nog verkapt gedaan via de kick-back-fee
Uitspraak van Pattytjeuh op donderdag 10 december 2009 om 17:14:+1 voor de spelling! blijft leuk
Lach je alweer mensen uit?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 17:40:en extra voorzochtig met je kaartje doen anders liet het afschuurstrokje los
haha ja lekker oldschool ja
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:22:Uitspraak van touw op donderdag 10 december 2009 om 14:47:
JEP... wil het gewoon lekker in de winkel halen!
ja ik hoop het ook.
laatste aanpassing