Partyflock
 

ID&T, Q-dance van See Tickets naar Paylogic
Updated 11-12-2009

gepubliceerd door , op
ID&T, Q-dance van See Tickets naar Paylogic
10 december 2009
OrganisatiesID&T Site
Q-dance Site
SEE Tickets, ID&T en Q-dance hebben in goed overleg besloten hun samenwerking in Ticketonline per 1 januari 2010 te beëindigen. ID&T en Q-dance zullen vanaf die datum hun eigen ticketverkoop verzorgen en SEE continueert de verkoop van tickets voor dance events onder de naam See Dance.

ID&T en Q-dance zullen hun ticketverkoop voortaan zelf gaan beheren via de eigen websites. De tickets zullen alleen nog maar online worden verkocht via www.id-t.com en www.q-dance.nl.

SEE zal onder de naam See Dance het overige aanbod van Ticketonline continueren. Henk Schuit, directeur SEE vertelt enthousiast:
'Ticketonline heeft de afgelopen jaren een sterke positie in de markt van de ticketverkoop voor dance-events verworven. Wij denken deze positie onder de naam See Dance verder te kunnen versterken, omdat See Dance, in tegenstelling tot Ticketonline, zal profiteren van de marketinginspanningen voor het algemene SEE-merk. Verder zal See Dance in 2010 een aantal nieuwe diensten gaan aanbieden en door zijn onafhankelijkheid een nog aantrekkelijker alternatief worden voor dance-organisatoren'.





Update 11/12/2009: Ticketverkoop ID&T en Q-dance vanaf 1 januari 2010 verzorgd door Paylogic

ID&T en Q-dance gaan vanaf 2010 alle tickets online verkopen en niet via de website van een ticketingpartij zoals in het verleden. De tickets zullen direct verkocht worden vanaf de websites van de diverse evenementen. De samenwerking zal starten op 1 januari in 2010. ID&T en Q-dance hebben begin dit jaar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe partner voor de ticketverkoop. Dit is via een uitgebreid selectieproces verlopen en uit deze selectie blijkt dat Paylogic bij uitstek de beste partner is om voor drie jaar mee in zee te gaan.

ID&T en Q-dance richten zich in hun lange termijn strategie erop om de relatie met de bezoeker naar een hoger niveau te trekken. Hierbij spelen internet en voornamelijk de websites van ID&T en Q-dance een cruciale rol. Via het systeem van Paylogic zullen ID&T en Q-dance zelf aan het roer staan om de ticketverkoop te beheren en te monitoren. Op deze manier kan de relatie versterkt worden met de bezoeker, zonder tussenkomst van anderen.

Fatih Kahyaoglu, Commercieel Directeur van ID&T & Q-dance, geeft aan dat de werkwijze van Paylogic exact aansluit bij de strategie van ID&T en Q-dance. "Paylogic is een IT service provider gespecialiseerd in events en internet, het belangrijkste medium bij ticketverkoop vandaag de dag. Daarnaast benadert Paylogic ticketing op geheel nieuwe wijze. De door Paylogic gefaciliteerde evenementhouder wordt zelf in staat gesteld om de relatie met de bezoekers optimaal te benutten. Deze innovatieve en slimme manier van zaken doen is geheel nieuw in ticketing en past goed bij ID&T en Q-dance. Wij zijn dan ook erg blij met deze strategische samenwerking."

Ook Paylogic is erg enthousiast over haar nieuwe klanten. "Het is een eer dat aansprekende, internationale evenementorganisators als ID&T en Q-dance ervoor kiezen om alle tickets via Paylogic op de markt te brengen", zegt Jan Willem van der Meer, Commercieel Directeur Paylogic. "Het is een geweldig bedrijf dat in staat is om haar sterke merken internationaal te vermarkten op een aansprekende manier. De hele wereld kent bijvoorbeeld het merk Sensation. Toch kwam de keuze van ID&T en Q-dance ten gunste van Paylogic niet als een verrassing. Dit omdat wij ervan overtuigd zijn dat Paylogic het beste aansluit bij de evenementorganisator van nu en morgen. Omdat zeker in het onduidelijke online ticketlandschap de meest logische verkoopplek de website van de evenementhouder zelf is en de evenementhouder tegenwoordig graag zelf de touwtjes in handen heeft. Zo zien wij het ook het liefst." Voor Paylogic betekent de verkoop van tickets voor ID&T en Q-dance eveneens dat zij met deze extra stap direct één van de grootste ticketingorganisaties van Nederland is. Naar schatting zal Paylogic in 2010 in totaal 4 miljoen tickets in Nederland verkopen, vanaf heden kan elke evenementhouder in België ook bij Paylogic terecht.

119 opmerkingen

Werkzaam bij OPP
Artiest Djordies
denk dat see tickets daar niet blij mee is :)

reken maar uit hoeveel hun verdienen met ticket fee voor zulke grote evenementen :)

3,25 x 60.000 reken uit je winst :)

hoop dat t nu wel beter gaat :)
Ticketonline had ik altijd problemen mee. Er werd altijd aangegeven dat de inloggegevens onjuist waren met als gevolg dat ik ontussen wel 10 accounts daar heb :S..

Hulde voor deze zet :respect:..!!
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 10 december 2009 om 15:00:
dus de servicekosten gaan er ook vanaf?
zou liever weer gewoon 'mooie' kaartjes willen

Ticketonline vond ik wel fijn!
Sensation kaarten gingen goed en dat waren ook MOOIE kaarten! ;)
en ik maar alles via ticket online bestellen zodat ik voorrang krijg bij Defqon :P
Kaarten voor Qlimax en defQon gewoon via eventtravel blijven bestellen. Heb je wel een busreis waar je aan vast zit, maar je hebt sowiezo je kaarten.

Hoop alleen niet dat Q dance en ID&T daar ook de kaartverkoop van stoppen. Door eventtravel had ik geen last van een F5 of overbelaste server tijdens de verkoop van Qlimax en DefQon enzo.
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 10 december 2009 om 15:00:
dus de servicekosten gaan er ook vanaf?
zou liever weer gewoon 'mooie' kaartjes willen

De 'servicekosten' verdwijnen gewoon in een andere zak lijkt me.

Waar bestaat de 'ticket fee' tegenwoordig nog uit eigenlijk?

Als je via ideal een kaartje koopt, dit zelf uitprint, waar betaal je dan voor?
Kijk maar uit dat Neli Kroes niet achter jullie aankomt :[
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:02:
het was alleen klote bij de grote evenementen ja! voor de rest heb ik niks te klagen over ticketonline.
ben benieuwd of de organisaties het zelf wel veel beter doen bij feesten als defqon, qlimax, decibel ed.

we zullen zien (ik betwijfel het....)

Niks te klagen??? Over het bestellen en betalen misschien niet, als de server niet overbelast is.

Ticketonline is voor zover ik weet de DUURSTE qua fee erbij rekenen.

Doe mij maar PayLogic! (ook oplichters, maar dan in mindere mate als Ticketonline!)
laatste aanpassing
Uitspraak van Colonel Sanders op donderdag 10 december 2009 om 21:27:
Als je via ideal een kaartje koopt, dit zelf uitprint, waar betaal je dan voor?

Niet voor een mooi kaartje in ieder geval!

Voor welk feest was het nu dat mensen die vaker dan 3 keer hadden besteld voorang kregen bij de aanschaf van kaartjes?

Denk wel dat dit uiteindelijk beter zal zijn voor de bedrijven.
Maar niet voor ons!!!!
, omdat ze niet voor 2 evenementen (Qlimax, Defqon)
een dure en veel te grote server gaan neerzetten
Artiest {SHOWLIST artist 30215, 35162}
hoe je het ook went of keert online blijft kut want het is al tijden klote en het gouden ei moet nog gevonden worden.
back 2 basic voor een postkantoor liggen om kaarten te kunnen krijgen. hou je alleen de liefhebbers over en niet de geld trekkers ;)
gekut met dat tering internet kaartjes kopen afschaffe die handel wil gewoon me kaartje bij de sigarenboer weer kunnen halen samen met me pak shag :)
 
Uitspraak van Thijsonwijs op donderdag 10 december 2009 om 22:06:
Voor welk feest was het nu dat mensen die vaker dan 3 keer hadden besteld voorang kregen bij de aanschaf van kaartjes?

Defqon dit jaar. Als je 3x of vaker tickets van Q-dance had besteld kreeg je een code waarmee je zkr kaarten kon bestellen.


Uitspraak van xclusive op donderdag 10 december 2009 om 15:38:
kut ticketonline! 2,75 reserveringskosten per kaartje

Uitspraak van Goeiendagschotel op donderdag 10 december 2009 om 15:24:
Hopen dat de kaartverkoop van Defqon nu beter gaat,

daar moeten ze echt iets op vinden indd

Met jou ben ik het altijd eens, maar dat weet je :p haha :D

Uitspraak van Thijsonwijs op donderdag 10 december 2009 om 22:06:
omdat ze niet voor 2 evenementen (Qlimax, Defqon)
een dure en veel te grote server gaan neerzetten

Idd, die bakken met geld krijgen ze toch wel binnen dus waarom meer geld uitgeven ;)
Aankomend jaar dus ook geen voorrang voor mensen die vaak gaan.. zoals vorig jaar defqon?
 
Uitspraak van xclusive op donderdag 10 december 2009 om 15:38:
kut ticketonline! 2,75 reserveringskosten per kaartje

idd, maar denk dat ID&Q het niet anders gaan doen....

Er is maar 1 'eerlijke' manier en dat is met je matje voor de deur van het postkantoor liggen :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 2987, 4004}
Artiest Ordinary
haal me kaartjes liever in winkels dat online verkoop is kut eerst je geld over maken en dan geen mailtje meer krijgen omdat er wat fout is gegaan op de servers en dan kun jij weer lekker wachten op je geld wat je wilt terugkrijgen en dan ook nog kans lopen dat je daarna niet eens meer een kaartje kunt krijgen doe mij maar lekker in de winkel als ze geen kaartje kunnen printen heb je teminste je geld nog en dan zou je bovendien ook nog een anderfeest kunnen uitzoeken waar je naartoe gaat
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van Oanus op donderdag 10 december 2009 om 16:35:
x40.000 defqon tickets .. katsjingggg

x2 personeelsleden en je bent dat geld alweer kwijt :)

Maar goed, ik mag niet zeiken, want ik heb in twee jaar tijd eenmaal 'fee' betaalt en dat was voor TopGear live i.e. niet eens een dance event :lol:
Uitspraak van Thijsonwijs op donderdag 10 december 2009 om 22:06:
omdat ze niet voor 2 evenementen (Qlimax, Defqon)
een dure en veel te grote server gaan neerzetten

Pssst....je kunt ook tijdelijk serverruimte huren ;)


TO / See tickets heb ik zeer goede ervaringen mee op een klein communicatieterkortkominkje dat meer mijn eigen voorkeur betreft dan wat anders. So good luck to them zonder deze partijen...maar komt best wel goed denk ik :)

ID&Q (hoe moeten we die b2s hierin nou verwerken 8) ID2Q? ) hebben natuurlijk paar jaartjes mooi kunnen observeren hoe het werkt en vooral hoe het zou moeten werken bij hun grotere events. Ik mag aannemen dat zij de problemen die er waren met de voorverkoop van deze events nu al opgelost hebben op papier. Die gaan er echt geen potje van maken nu iedereen weet dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de verkoop :)
laatste aanpassing
wat een gezeik over de fee, je wilt naar een groot feest toe toch?? En het liefst met zoveel mogelijk show en lasers, vuurwerk e.d. Daar moet ook voor betaald worden, maar wij Hollanders bent zunnig en verwend, dus daar moet voor betaald worden. Als id&t en Q-dance nu gewoon tickets verkopen inclusief Fee dan moet dat toch klaar zijn?? Maar dan krijg je weer gezeur over dat de tickets 3,50 duurder zijn geworden, dus an never ending story.

Als je maar een leuke tijd hebt gehad, dan maakt de prijs toch niet zoveel uit wat het kost!!!!
Uitspraak van D.J. Zyx-T op vrijdag 11 december 2009 om 08:18:
Als je maar een leuke tijd hebt gehad, dan maakt de prijs toch niet zoveel uit wat het kost!!!!

Ben het met je eens dat er veel wordt gezeken, maar bovenstaande zin is natuurlijk wel BS :yes: Ik heb in mijn eigen huis ook regelmatig een leuke tijd....maar het maakt mij echt wel uit wat gas/electra en mijn hypotheek voor mij betekenen in aanslag op mijn besteedbaar inkomen :yes:

Als iemand met een minimumsalaris een keer lekker wil feesten op een groot en populair feest dan kost hem/haar dat een aardig percentage van het maandinkomen.....dan kan die 3.50 net een 'leuk' verschil maken omdat je nog een flesje water kunt kopen in het GelreDome ;)

Overigens is een prijs hoog of een avond stappen duur, maar dat een prijs veel kan kosten is nieuw voor mij :yes:
laatste aanpassing
wat een nietszeggend bericht.. :/

Ok, er komt een nieuwe service.. 'Wat gaat er dan verbeteren', 'waarom is de keuze gemaakt' en 'wat gaat er veranderen' zijn vragen die je bij zo'n bericht beantwoord zou verwachten.. 8)
Uitspraak van Naam Met Faam op donderdag 10 december 2009 om 20:07:
Sensation kaarten gingen goed en dat waren ook MOOIE kaarten! ;)

heb het over 'mooie' ;-) geen uitgeprinte zooi
Uitspraak van Karian op vrijdag 11 december 2009 om 08:56:
Overigens is een prijs hoog of een avond stappen duur, maar dat een prijs veel kan kosten is nieuw voor mij :jaja:

:roflol: Ja of dat een gewicht zwaar kan wegen!
Hmm Paylogic it is dus :) Daar hebbik nog nooit wat besteld dus geen idee of en hoe dat werkt 8)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 18:39:
Lach je alweer mensen uit?

Geef toe, hij was grappig :P
Uitspraak van Karian op vrijdag 11 december 2009 om 10:14:
Hmm Paylogic it is dus

Hmm.. ik heb twee keer wat besteld. Eerste keer ging het mis: ik had een lastminute bestelling gedaan, maar toen kreeg ik mijn ticket toen het feest al begonnen was, 3 uur later. Ik zag het pas de volgende dag in mijn mailbox. Ik heb toen wel mijn geld terug gekregen, maar toch vond ik het niet handig. Tweede keer bestelling probleemloos verlopen. Enige nadeel is het poepwachtwoord wat je krijgt à la LeWxd892Sib en dit niet kunt wijzigen. Of ik heb het nog niet ontdekt dat kan ook :lol:
Oke, je kunt je wachtwoord wijzigen..
 
Waardeloos dit, kutpaylogic met hun verschillende soorten betalingskosten e.d.
Ik wil de ouderwetse "mooie" kaartjes weer terug