Naam | Merijn |
Functie | 222× DJ |
Geslacht | man |
Lid van groep | St. Lie |
Geboortedatum | |
Leeftijd | 48 |
Herkomst | Nederland 🇳🇱 |
Genres | 80s, acid, breakbeat, disco, drum & bass, house, jungle, oldschool, rave disco, drum & bass, house |
bazelpaleis@yahoo.com | |
Links | |
Lid |
Biografie
Al vroeg in mijn leven kwam Lie Dope in aanraking met muziek. Vanaf mijn pakweg 8e levensjaar had ik een eigen radio cassette recorder op mijn slaapkamertje en de muziek die op de radio piraat in de jaren '80 werd gedraaid is van een grote invloed geweest op mijn muzikale ontwikkeling en interesse.
Qua muziek les, kan ik me de blokfluit lessen herinneren en heb later ook een aantal jaren drum les gehad
Zo een beetje vanaf mijn 12e kocht ik mijn eerste plaatjes of ik kreeg platen voor mijn verjaardag. In eerste instantie veel hip hop, denk aan lp's van de Fat Boys en verzamel lp's als Rappers Delight, Electric Boogie etc, etc.
Vanaf 1989, toen de eerste Turn Up The Bass verzamelaars om de hoek kwamen kijken, begon mijn muzikale interesse zich steeds meer op acid/house te richten.
Mijn eerste echt house maxi singles (12" inches) kocht ik in 1991 bij Blackbeat op de Nieuwendijk. C.Y.B.E.R.F.U.N.K. - Live at the Wunderbar, Convert - Nightbird en U96 - Das Boot , daar bleef het natuurlijk niet bij, meerdere 12" inches zouden volgen.
Vanaf 1991/1992, kwamen acts als Altern 8, the Prodigy en SL2 opzetten, dat vond ik gelijk echt super tof, de stijl die deze groepen maakten werd al snel omgedoopt tot Breakbeat (house). Die stijl ben ik toen verder gaan volgen en kwam tot de ontdekking (mede dankzij verzamelaars op het bijvoorbeeld Jumpin' & Pumpin' label) dat er nog veel meer tracks in die breakbeat stijl werden gemaakt en dan niet alleen door de Prodigy en SL2
1993 was een top jaar qua muziek, zo mengelmoes van alles jaar, combinaties van hardcore/acid/breakbeat/techno/trance alles was mogelijk. Natuurlijk lag voor mij de nadruk op breakbeat en 1 van de voor mij beste verzamelaars ooit was de The Darkside op React (https://www.discogs.com/Various-The-Dark-Side-Hardcore-Drum-Bass-Style/release/93309), deze kocht ik ergens in het voorjaar van 1993 bij de Pop Store op de Nieuwendijk voor het niet geringe bedrag van 45 guldens
In de zomer van dat jaar ging ik met mijn pa naar London, musicals bezoeken, naar de London Zoo en zo, maar ook adressen van platen maatschappijen bezoeken. Dat waren gewoon kantoortjes in buitenwijken van London, voor de rest niks spannends, alhoewel we wel in wijken kwamen waar de normale toerist nooit zou komen, dus het was in zekere zin wel speciaal.
Uiteraard had ik mijn walkman bij me, je weet wel iets wat op een MP3 speler lijkt, maar dan 10x zo groot, met cassette en batterijen. Ik dacht, laten we eens luisteren wat er op de Radio wordt gedraaid, misschien wel breakbeat? Want dat is toch een Engelse muziek stijl? En ja hoor, bingo, alleen maar breakbeat tunes gedraaid op illegal pirate radio stations. Ging een compleet nieuwe wereld voor me open, ik dacht, ik wil meer breakbeat tracks op plaat/cd aanschaffen.
Terug in Nederland was er dus de missie om breakbeat platen en verzamelaars op cd aan te schaffen. Nou dat viel dus tegen. De import van breakbeat tracks was schaars en je moest echt goed zoeken, aan de ander kant had dat ook ze charmes, het was echt wel een underground stroming en als je dan toch breakbeat platen wist aan te schaffen, dan was je zo blij en trots.
De platenwinkels waar ik in die periode het meeste heb gehaald: Black Beat op de Nieuwendijk en Dance Tracks op de Nieuwe Nieuw Straat.
Wat ik me van Black Beat is bij gebleven is dat de bak met nieuwe releases in het midden stond en dat het makkelijk was om de breakbeat platen er uit te vissen, omdat er altijd met post-it en stift duidelijk op stond dat het een breakbeat plaat betrof: BREAKBEAT BREAKBEAT BREAKBEAT!!!
Nog een mooi moment uit 1993. Er stond op de Nieuwendijk ook eens een Engelse gast die breakbeat tapes verkocht, Gewoon gekopieerd, gewoon op straat, lekker illegaal, compleet met zo'n classic boom box Volgens mij ben ik er 5 keer langs gelopen voordat ik er op af durfde te stappen. Gelukkig heb ik het uiteindelijk wel gedaan, met als resultaat; 1 mixtape van Carl Cox (toen die nog hardcore was) en 1 van LTJ Bukem, Voor het bedrag van 25 gulden, 2 tapes in de pocket, die tapes heb ik zoveel gedraaid, dus het was het geld meer dan waard.
1994 is aangebroken en nog steeds is de import van breakbeat platen schaars, af en toe had je geluk, kwam je Dance Tracks binnen en bleken ze net veel breakbeat platen binnen te hebben. Hadden ze er een stuk of 7, maar had je maar geld voor 1 plaat, hielden ze de andere voor je vast, moest ik weer om een voorschot van mijn zakgeld vragen en al mijn kranten loop geld er bij halen om de dag erna de andere 6 breakbeat platen op te halen en te betalen. Classic!!
De eerste helft werd ik ook lid van een Wicked Hardcore, een zeer underground speciaal tijdschriftje geschreven door breakbeat liefhebbers voor breakbeat liefhebbers. OA DJ Dreazz zat hier achter die later met DJ Nubian Triple Vision zou oprichten. In de eerste helft van 1994 kwam de term breakbeat steeds meer op de achtergrond en kwam de naam jungle techno steeds meer naar voren.
In de zomer van 1994 ging ik zelf alleen een lang weekendje naar London, nog steeds was het in Nederland lastig om aan breakbeat/jungle techno platen te komen, dus was het een mooie gelegenheid om al mijn zakgeld en krantenloop geld aan platen uit te geven. Ik kwam terug met een hele stapel breakbeat/jungle platen en opgenomen cassette bandjes van pirate radio stations zoals Pulse FM, Kool FM, Eruption FM en vele andere piraten.
In het najaar van 1994 werd Triple Vision opgericht, een bedrijfje wat zich voornamelijk bezig hield met het importeren van breakbeat en jungle platen vanuit Engeland. De oprichters Dreazz en Nubian verdienen wat betreft echt wel de credits. Dankzij Triple Vision was het voor breakbeat/jungle liefhebbers mogelijk om platen te bemachtigen op labels die eerder niet of nauwelijks te krijgen waren.
In 1994 begon ik zelf voor het eerst ook echt naar feestjes te gaan. DJ Per staat me nog goed bij met zijn Timemachine feestjes in de Melkweg. Eind van 1994 ging ik naar een feestje in de AMP studios, "Evlo Love", top locatie, verschillende dansruimtes, DJ's zoals JP, Paul Jay, Carlijn, Tom Harding (eerste set in Nederland?) en ook een zekere DJ Tempest en MC Deluxe, die namen kende ik van flyer die ik de zomer vanuit London had meegenomen. Ik was wel zeer benieuwd of ie on the breakbeat/jungle tip zou gaan draaien, of zou ie wellicht zijn stijl wat aan het feest aanpassen (meer de techno/trance richting op?) Hij draaide dus een spetterende set bestaande uit 1993/1994 breakbeat/jungle/UK Rave, dat was de eerste keer dat ik in Nederland op een feestje op breakbeat/jungle heb staan dansen! Top!
De jaren die daarop volgen ontwikkeld de breakbeat/jungle muziek zich verder en komen genres als "intelligent" "techstep", "hardstep" boven drijven, het blijft gewoon breakbeat of jungle techno of moeten we drum & bass zeggen, wat misschien wel de overkoepelende naam is voor al die zogenaamde sub genres!
Ook in 1995 en 1996 ging ik rustig door met platen kopen en begin thuis langzaam ook zelf mixjes te maken, in het begin met platen speler met pitch en een cd zonder pitch! Dus waren de mixen lang niet altijd ff strak. Later dan ook met 2 draaitafels met pitch en toen werden de mixjes wel steeds beter natuurlijk
In 1996 bezocht ik mijn eerste Dance Valley editie, de eerste in 1995 heb ik niet bezocht, maar die van 1996 dus wel, dat was wel een hele mooie om in te lijsten, normaal gesproken in die tijd ging je s'nachts uit en dansen op house/techno/hardcore/jungle...maar nu kon het ook overdag op een event in de buitenlucht. Anno 2019 is zo een event overdag de normaalste zaak van de wereld, maar back in 1996 was dit dus wel echt heel speciaal.
Door naar 1997, top jaar voor jungle/drum & bass feestjes. Repetitiehuis, Melkweg, Paradiso, Roxy (jawel de Roxy heeft ook een tijdje een wekelijke jungle/drum & bass avond gehad). Festivals zoals New Frontier op het Muiderstrand was er ook 1 voor in de boeken. Top event, hele nacht tot een uur of 7 in de ochtend door raven Dance Valley was natuurlijk ook weer tof en heel warm die dag, ging volgens mij richting de 30 graden die dag, kun je nagaan hoe warm het was in de tenten
Qua mixjes maken thuis ging het ook steeds lekkerder en dacht laat ik eens een tapje sturen naar Fresh! 1 van de jungle/drum & bass organisaties uit die tijd. Tot mijn grote verassing vonden ze het wel wat en in het najaar van 1997 had ik mijn eerste 2 dj optredens ooit in de pocket. 1 in de Mazzo en 1 in de Melkweg.
Nu kijk ik wel positief terug op deze 2 dj optredens, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat ik behoorlijk zenuwachtig was en het was echt wennen om van je slaapkamertje opeens in een club te draaien. Bescheiden, verlegen en ook wat onzeker van mezelf heb ik het draaien op feestjes daarna nooit echt doorgezet.
Mooi moment: Tijdens het eerste optreden mixte ik er een oudje van Dillinja - You don't know uit 1994 in en dat er iemand naar me toe kwam en zijn duimpje omhoog stak. Dat werd dus blijkbaar wel gewaardeerd, dat ik een wat oudere track draaide
2 optreden staat me nog bij, dat ik ook toen wat oudere platen draaide. Van te voren al aangegeven bij 2 maatjes die in die tijd bijna altijd mee gingen dat ik Peshay - Catch It uit 1993 zou draaien, het moment dat ik die track er in gooide, gingen ze dan ook ff los op het podium, terwijl het in de zaal nog vrij rustig was. Goud waard!
In de jaren daarna (1998 t/m 2001), bleef ik wel thuis mijn mixjes maken en ging ik regelmatig naar zowel feestjes in Nederland als in Engeland (London).
Qua platen kopen werd het wel steeds minder nieuwe jungle/drum & bass en kwam de nadruk steeds meer te liggen op old skool house, rave, breakbeat uit de periode 1990-1993.
Vanaf ongeveer 2002 t/m 2007, ging ik bijna niet meer uit in Nederland, maar ging ik alleen nog stappen in London, omdat je dan in ieder geval zeker wist dat er feesten zouden zijn waar er old skool rave/breakbeat werd gedraaid.
Locaties die ik bezocht heb, Bagleys Warehouse, SE1, The Lighthouse, Ministry of Sound (yeah!!!). Namen van promoters: Raindance, World Dance, United Dance, Innovation, Desire, Ravenation enz enz.
In Nederland gaf ik zelf kleine feestjes in het Bazelpaleis (dat was mijn slaapkamer en de voorkamer)
Natuurlijk draaide ik op mijn eigen feestjes, qua stijlen was het UK rave & breakbeat, oude house, jungle en 80s disco/dance/pop/electro. Leuke tijden, ook al was het nooit echt druk, gezellig was het altijd.
Gaat uit naar alle originele Bazelpaleis Ravers
In 2007 verhuisde ik naar Amsterdam Zuidoost, terug naar mijn oude wijk Nellestein, waar ik door bleef gaan met mixjes maken, niet op feestjes op de slaapkamer en of huiskamer, maar via de stream: Club Nellestein. Stijlen: Van jaren 80' tot drum & bass.
Gaat uit naar alle vaste luisteraars
Natuurlijk kocht ik ook nog steeds platen, vooral oude house/rave/breakbeat en jaren '80 stuff.
In 2008 ging ik ook voor het eerst sinds jaren weer naar een feest/festival in Nederland: Wooferland!
Ik was nog aan het twijfelen en had pas een kaartje gekocht in de vroege ochtend op de dag van het festival zelf, needless to say ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik had tijdens het festival regelmatig een euforisch en emotioneel gevoel van: Het is mooi om weer terug te zijn op de Nederlandse feest bodem, heerlijk!
De jaren daarna bleef ik uiteraard trouw naar Wooferland gaan, later kwamen daar nog andere feestjes en festival bij.
Amsterdam Open Air in het Gaasperpark, dat is in mijn achtertuin, dus natuurlijk ga je daar dan naar toe , Gaasperpleasure, feestjes in Pand 14, Promised Land, Summer of Love, Multigroove, Pandemonium, Loveland enz enz.
In december 2018 voor het eerst sinds jaren dan eindelijk ook weer eens op 2 feestjes gedraaid: Winter of Love @ Thuishaven, in het Café een jaren 80 setje gedraaid met een USB stickie, dat ging best wel goed, ik kan dus ook mixen zonder platen en Lang zal je raven @ Sociëteit SEXYLAND, waar ik mijn favoriete UK rave/breakbeat stijl mocht draaien
Natuurlijk was ik best wel weer zenuwachtig, maar tijdens het draaien verdwijnen de zenuwen wel of worden minder en achteraf zie je alleen maar positieve reacties voor bij komen en ben ik best wel heel tevreden over hoe het draaien is gegaan. Het draaien op feestjes wil ik dan ook proberen door te zetten, zodat het niet bij die 2 dj gigs in december 2018 blijft.
Qua muziek les, kan ik me de blokfluit lessen herinneren en heb later ook een aantal jaren drum les gehad
Zo een beetje vanaf mijn 12e kocht ik mijn eerste plaatjes of ik kreeg platen voor mijn verjaardag. In eerste instantie veel hip hop, denk aan lp's van de Fat Boys en verzamel lp's als Rappers Delight, Electric Boogie etc, etc.
Vanaf 1989, toen de eerste Turn Up The Bass verzamelaars om de hoek kwamen kijken, begon mijn muzikale interesse zich steeds meer op acid/house te richten.
Mijn eerste echt house maxi singles (12" inches) kocht ik in 1991 bij Blackbeat op de Nieuwendijk. C.Y.B.E.R.F.U.N.K. - Live at the Wunderbar, Convert - Nightbird en U96 - Das Boot , daar bleef het natuurlijk niet bij, meerdere 12" inches zouden volgen.
Vanaf 1991/1992, kwamen acts als Altern 8, the Prodigy en SL2 opzetten, dat vond ik gelijk echt super tof, de stijl die deze groepen maakten werd al snel omgedoopt tot Breakbeat (house). Die stijl ben ik toen verder gaan volgen en kwam tot de ontdekking (mede dankzij verzamelaars op het bijvoorbeeld Jumpin' & Pumpin' label) dat er nog veel meer tracks in die breakbeat stijl werden gemaakt en dan niet alleen door de Prodigy en SL2
1993 was een top jaar qua muziek, zo mengelmoes van alles jaar, combinaties van hardcore/acid/breakbeat/techno/trance alles was mogelijk. Natuurlijk lag voor mij de nadruk op breakbeat en 1 van de voor mij beste verzamelaars ooit was de The Darkside op React (https://www.discogs.com/Various-The-Dark-Side-Hardcore-Drum-Bass-Style/release/93309), deze kocht ik ergens in het voorjaar van 1993 bij de Pop Store op de Nieuwendijk voor het niet geringe bedrag van 45 guldens
In de zomer van dat jaar ging ik met mijn pa naar London, musicals bezoeken, naar de London Zoo en zo, maar ook adressen van platen maatschappijen bezoeken. Dat waren gewoon kantoortjes in buitenwijken van London, voor de rest niks spannends, alhoewel we wel in wijken kwamen waar de normale toerist nooit zou komen, dus het was in zekere zin wel speciaal.
Uiteraard had ik mijn walkman bij me, je weet wel iets wat op een MP3 speler lijkt, maar dan 10x zo groot, met cassette en batterijen. Ik dacht, laten we eens luisteren wat er op de Radio wordt gedraaid, misschien wel breakbeat? Want dat is toch een Engelse muziek stijl? En ja hoor, bingo, alleen maar breakbeat tunes gedraaid op illegal pirate radio stations. Ging een compleet nieuwe wereld voor me open, ik dacht, ik wil meer breakbeat tracks op plaat/cd aanschaffen.
Terug in Nederland was er dus de missie om breakbeat platen en verzamelaars op cd aan te schaffen. Nou dat viel dus tegen. De import van breakbeat tracks was schaars en je moest echt goed zoeken, aan de ander kant had dat ook ze charmes, het was echt wel een underground stroming en als je dan toch breakbeat platen wist aan te schaffen, dan was je zo blij en trots.
De platenwinkels waar ik in die periode het meeste heb gehaald: Black Beat op de Nieuwendijk en Dance Tracks op de Nieuwe Nieuw Straat.
Wat ik me van Black Beat is bij gebleven is dat de bak met nieuwe releases in het midden stond en dat het makkelijk was om de breakbeat platen er uit te vissen, omdat er altijd met post-it en stift duidelijk op stond dat het een breakbeat plaat betrof: BREAKBEAT BREAKBEAT BREAKBEAT!!!
Nog een mooi moment uit 1993. Er stond op de Nieuwendijk ook eens een Engelse gast die breakbeat tapes verkocht, Gewoon gekopieerd, gewoon op straat, lekker illegaal, compleet met zo'n classic boom box Volgens mij ben ik er 5 keer langs gelopen voordat ik er op af durfde te stappen. Gelukkig heb ik het uiteindelijk wel gedaan, met als resultaat; 1 mixtape van Carl Cox (toen die nog hardcore was) en 1 van LTJ Bukem, Voor het bedrag van 25 gulden, 2 tapes in de pocket, die tapes heb ik zoveel gedraaid, dus het was het geld meer dan waard.
1994 is aangebroken en nog steeds is de import van breakbeat platen schaars, af en toe had je geluk, kwam je Dance Tracks binnen en bleken ze net veel breakbeat platen binnen te hebben. Hadden ze er een stuk of 7, maar had je maar geld voor 1 plaat, hielden ze de andere voor je vast, moest ik weer om een voorschot van mijn zakgeld vragen en al mijn kranten loop geld er bij halen om de dag erna de andere 6 breakbeat platen op te halen en te betalen. Classic!!
De eerste helft werd ik ook lid van een Wicked Hardcore, een zeer underground speciaal tijdschriftje geschreven door breakbeat liefhebbers voor breakbeat liefhebbers. OA DJ Dreazz zat hier achter die later met DJ Nubian Triple Vision zou oprichten. In de eerste helft van 1994 kwam de term breakbeat steeds meer op de achtergrond en kwam de naam jungle techno steeds meer naar voren.
In de zomer van 1994 ging ik zelf alleen een lang weekendje naar London, nog steeds was het in Nederland lastig om aan breakbeat/jungle techno platen te komen, dus was het een mooie gelegenheid om al mijn zakgeld en krantenloop geld aan platen uit te geven. Ik kwam terug met een hele stapel breakbeat/jungle platen en opgenomen cassette bandjes van pirate radio stations zoals Pulse FM, Kool FM, Eruption FM en vele andere piraten.
In het najaar van 1994 werd Triple Vision opgericht, een bedrijfje wat zich voornamelijk bezig hield met het importeren van breakbeat en jungle platen vanuit Engeland. De oprichters Dreazz en Nubian verdienen wat betreft echt wel de credits. Dankzij Triple Vision was het voor breakbeat/jungle liefhebbers mogelijk om platen te bemachtigen op labels die eerder niet of nauwelijks te krijgen waren.
In 1994 begon ik zelf voor het eerst ook echt naar feestjes te gaan. DJ Per staat me nog goed bij met zijn Timemachine feestjes in de Melkweg. Eind van 1994 ging ik naar een feestje in de AMP studios, "Evlo Love", top locatie, verschillende dansruimtes, DJ's zoals JP, Paul Jay, Carlijn, Tom Harding (eerste set in Nederland?) en ook een zekere DJ Tempest en MC Deluxe, die namen kende ik van flyer die ik de zomer vanuit London had meegenomen. Ik was wel zeer benieuwd of ie on the breakbeat/jungle tip zou gaan draaien, of zou ie wellicht zijn stijl wat aan het feest aanpassen (meer de techno/trance richting op?) Hij draaide dus een spetterende set bestaande uit 1993/1994 breakbeat/jungle/UK Rave, dat was de eerste keer dat ik in Nederland op een feestje op breakbeat/jungle heb staan dansen! Top!
De jaren die daarop volgen ontwikkeld de breakbeat/jungle muziek zich verder en komen genres als "intelligent" "techstep", "hardstep" boven drijven, het blijft gewoon breakbeat of jungle techno of moeten we drum & bass zeggen, wat misschien wel de overkoepelende naam is voor al die zogenaamde sub genres!
Ook in 1995 en 1996 ging ik rustig door met platen kopen en begin thuis langzaam ook zelf mixjes te maken, in het begin met platen speler met pitch en een cd zonder pitch! Dus waren de mixen lang niet altijd ff strak. Later dan ook met 2 draaitafels met pitch en toen werden de mixjes wel steeds beter natuurlijk
In 1996 bezocht ik mijn eerste Dance Valley editie, de eerste in 1995 heb ik niet bezocht, maar die van 1996 dus wel, dat was wel een hele mooie om in te lijsten, normaal gesproken in die tijd ging je s'nachts uit en dansen op house/techno/hardcore/jungle...maar nu kon het ook overdag op een event in de buitenlucht. Anno 2019 is zo een event overdag de normaalste zaak van de wereld, maar back in 1996 was dit dus wel echt heel speciaal.
Door naar 1997, top jaar voor jungle/drum & bass feestjes. Repetitiehuis, Melkweg, Paradiso, Roxy (jawel de Roxy heeft ook een tijdje een wekelijke jungle/drum & bass avond gehad). Festivals zoals New Frontier op het Muiderstrand was er ook 1 voor in de boeken. Top event, hele nacht tot een uur of 7 in de ochtend door raven Dance Valley was natuurlijk ook weer tof en heel warm die dag, ging volgens mij richting de 30 graden die dag, kun je nagaan hoe warm het was in de tenten
Qua mixjes maken thuis ging het ook steeds lekkerder en dacht laat ik eens een tapje sturen naar Fresh! 1 van de jungle/drum & bass organisaties uit die tijd. Tot mijn grote verassing vonden ze het wel wat en in het najaar van 1997 had ik mijn eerste 2 dj optredens ooit in de pocket. 1 in de Mazzo en 1 in de Melkweg.
Nu kijk ik wel positief terug op deze 2 dj optredens, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat ik behoorlijk zenuwachtig was en het was echt wennen om van je slaapkamertje opeens in een club te draaien. Bescheiden, verlegen en ook wat onzeker van mezelf heb ik het draaien op feestjes daarna nooit echt doorgezet.
Mooi moment: Tijdens het eerste optreden mixte ik er een oudje van Dillinja - You don't know uit 1994 in en dat er iemand naar me toe kwam en zijn duimpje omhoog stak. Dat werd dus blijkbaar wel gewaardeerd, dat ik een wat oudere track draaide
2 optreden staat me nog bij, dat ik ook toen wat oudere platen draaide. Van te voren al aangegeven bij 2 maatjes die in die tijd bijna altijd mee gingen dat ik Peshay - Catch It uit 1993 zou draaien, het moment dat ik die track er in gooide, gingen ze dan ook ff los op het podium, terwijl het in de zaal nog vrij rustig was. Goud waard!
In de jaren daarna (1998 t/m 2001), bleef ik wel thuis mijn mixjes maken en ging ik regelmatig naar zowel feestjes in Nederland als in Engeland (London).
Qua platen kopen werd het wel steeds minder nieuwe jungle/drum & bass en kwam de nadruk steeds meer te liggen op old skool house, rave, breakbeat uit de periode 1990-1993.
Vanaf ongeveer 2002 t/m 2007, ging ik bijna niet meer uit in Nederland, maar ging ik alleen nog stappen in London, omdat je dan in ieder geval zeker wist dat er feesten zouden zijn waar er old skool rave/breakbeat werd gedraaid.
Locaties die ik bezocht heb, Bagleys Warehouse, SE1, The Lighthouse, Ministry of Sound (yeah!!!). Namen van promoters: Raindance, World Dance, United Dance, Innovation, Desire, Ravenation enz enz.
In Nederland gaf ik zelf kleine feestjes in het Bazelpaleis (dat was mijn slaapkamer en de voorkamer)
Natuurlijk draaide ik op mijn eigen feestjes, qua stijlen was het UK rave & breakbeat, oude house, jungle en 80s disco/dance/pop/electro. Leuke tijden, ook al was het nooit echt druk, gezellig was het altijd.
Gaat uit naar alle originele Bazelpaleis Ravers
In 2007 verhuisde ik naar Amsterdam Zuidoost, terug naar mijn oude wijk Nellestein, waar ik door bleef gaan met mixjes maken, niet op feestjes op de slaapkamer en of huiskamer, maar via de stream: Club Nellestein. Stijlen: Van jaren 80' tot drum & bass.
Gaat uit naar alle vaste luisteraars
Natuurlijk kocht ik ook nog steeds platen, vooral oude house/rave/breakbeat en jaren '80 stuff.
In 2008 ging ik ook voor het eerst sinds jaren weer naar een feest/festival in Nederland: Wooferland!
Ik was nog aan het twijfelen en had pas een kaartje gekocht in de vroege ochtend op de dag van het festival zelf, needless to say ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik had tijdens het festival regelmatig een euforisch en emotioneel gevoel van: Het is mooi om weer terug te zijn op de Nederlandse feest bodem, heerlijk!
De jaren daarna bleef ik uiteraard trouw naar Wooferland gaan, later kwamen daar nog andere feestjes en festival bij.
Amsterdam Open Air in het Gaasperpark, dat is in mijn achtertuin, dus natuurlijk ga je daar dan naar toe , Gaasperpleasure, feestjes in Pand 14, Promised Land, Summer of Love, Multigroove, Pandemonium, Loveland enz enz.
In december 2018 voor het eerst sinds jaren dan eindelijk ook weer eens op 2 feestjes gedraaid: Winter of Love @ Thuishaven, in het Café een jaren 80 setje gedraaid met een USB stickie, dat ging best wel goed, ik kan dus ook mixen zonder platen en Lang zal je raven @ Sociëteit SEXYLAND, waar ik mijn favoriete UK rave/breakbeat stijl mocht draaien
Natuurlijk was ik best wel weer zenuwachtig, maar tijdens het draaien verdwijnen de zenuwen wel of worden minder en achteraf zie je alleen maar positieve reacties voor bij komen en ben ik best wel heel tevreden over hoe het draaien is gegaan. Het draaien op feestjes wil ik dan ook proberen door te zetten, zodat het niet bij die 2 dj gigs in december 2018 blijft.
Uitgaansagenda Lie Dope
Love Factory | 6 | Paradiso, Amsterdam | |
Baba, Buzz Fuzz, De Pastoor, DJ Contest Winner, Lie Dope, Me-Shell, NO.83, Puncture |
Statistieken
222 | · | optredens |
1 | · | in de toekomst |
221 | · | in het verleden |
40 | fans | |
1 | · | video |
geweldig | · | stemresultaat (4 stemmen) |
Stemresultaat: geweldig
geweldig | 3 | 75% | |
zeer goed | 0 | ||
goed | 1 | 25% | |
ok | 0 | ||
voldoende | 0 | ||
onvoldoende | 0 | ||
slecht | 0 | ||
zeer slecht | 0 | ||
waardeloos | 0 |