Partyflock

Forumonderwerp · 988976

Waarschuw beheerder
In navolging op dit topic:

https://partyflock.nl/topic/987689:VVD_moslima_s_moeten_mannelijke_arts_accepteren

rijst bij mij de vraag:

WAT VERSTAAN JULLIE ONDER EEN NEDERLANDER?

Iemand met een Nederlandse nationaliteit?
Dat zijn namelijk ook Turken, Marokkanen, Antilianen,
Surinamers, en noem het op die in Nederland worden geboren.

Het lijkt wel alsof sommigen alleen blanke mensen een Nederlander
noemen valt me hier wel eens op.

Ik ben benieuwd ennem... houd het netjes (f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:14:

iemand die hier is geboren, of volledig geïntegreerd is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Geboren en getogen in Nederland.

Slotje.
https://vip.partyflock.nl/topic/987689:VVD_moslima_­s_moeten_mannelijke_arts_accepteren.html

Dit heeft verder geen fuck met je vraag te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 26 december 2007 om 14:17:
of volledig geintergreed is

en wat is dat?

Waarschuw beheerder
Een Nederlander is naar mijn mening iemand die het eens is met het merendeel van de normen en waarden van Nederland van de afgelopen 25 jaar. Hieronder valt o.a. : gelijkheid van man en vrouw, stemrecht, alcohol vanaf 16 jaar (sterke vanaf 18), autorijden vanaf 18 jaar, school met veel verschillende vakken, elkaar gelijk behandelen, vrijheid van meningsuiting, maak het rijtje zelf maar af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:18:
en wat is dat?

typfout

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:18:
Dit heeft verder geen fuck met je vraag te maken.

Tut tut tut...

Jawel, door dit topic rees bij mij de vraag,
dus voor mij heeft het er wel mee te maken (f)

Laten we het aardig houden, het is Kerst (f)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:19:
Een Nederlander is naar mijn mening iemand die het eens is met het merendeel van de normen en waarden van Nederland van de afgelopen 25 jaar

juist

Waarschuw beheerder
donateur
Een Nederlander is naar mijn mening iemand die het eens is met het merendeel van de normen en waarden van Nederland van de afgelopen 25 jaar.

dus boerenkool met worst op tafel
Waarschuw beheerder
iemand die zich een nederlander voelt en de taal spreekt
Waarschuw beheerder
maak het rijtje zelf maar af.

ook kontnoiqeng??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:20:
Laten we het aardig houden, het is Kerst

ik zeg:

we zijn allemaal mens :jaja: wanneer is iemand duitser of belg of engels?? :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre zuurkool op woensdag 26 december 2007 om 14:33:
iemand die zich een nederlander voelt en de taal spreekt

joa moar ik kan ook dreintsss spreek'n
oe verrek jong dan bun ik dus een hollandSCHe Drent :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:20:
het is Kerst (f)

oh ja :nocheer:

Iemand die Nederlands praat, respect heeft voor onze gebruiken en wetten, veel zeurt (vooral over het weer en andere pietluttige zaken) en van kaas houdt. (Y)
gelijkheid van man en vrouw

"zo goed als" bedoel je dan denk ik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op woensdag 26 december 2007 om 14:41:
joa moar ik kan ook dreintsss spreek'n
oe verrek jong dan bun ik dus een hollandSCHe Drent

en ik ben dan zeker n Hollandsche Grunninger? :Lol:

Niet altijd is het wat het lijkt.. of voelde je je gediscrimineerd ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op woensdag 26 december 2007 om 15:04:
moet je niet zeggen.....voor je het weet.....BAN!!!!

:lol: Ik heb het niet over wat ik denk of zeg, ik VRAAG het.. ;)
Ik zorg er wel voor dingen zo te formuleren dat ze mij geen ban kunnen geven :devil:
Uitspraak van SJEEP op woensdag 26 december 2007 om 15:04:
een vrouwelijke dan he

Ja dus?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op woensdag 26 december 2007 om 15:07:
denk zeg het f voor ze daar weer over gaan klagen

Oh.. nou ik voel me niet zo snel gediscrimineerd hoor :lol:

Uitspraak van SJEEP op woensdag 26 december 2007 om 15:07:
damn probeer je te helpen hoor *snik snik*

Koetsie koetsie :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op woensdag 26 december 2007 om 15:16:
ja nou.....vanavond word ikw eer verkracht....dus kan ik nou nog f lekker roken

t enige dat ik vanavond verkracht is de muziek met mijn stem :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 26 december 2007 om 15:18:
t enige dat ik vanavond verkracht is de muziek met mijn stem

:lol: ik pak vanavond alles wat ik tegenkom in mn bed *gooit snel alle teddyberen weg* :kwijl:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op woensdag 26 december 2007 om 15:00:
Iemand die Nederlands praat, respect heeft voor onze gebruiken en wetten, veel zeurt (vooral over het weer en andere pietluttige zaken) en van kaas houdt. (Y)

Nederlands praten: check
respect: check
zeuren: check... (wat een vies weer toch he?.. Weer geen witte kerst!... :(...)
kaas: eh.... ben ik niet zo gek op....

Dus ben ik nu geen Nederlander?... Dan maar Duitser worden... (alhoewel, ik hou ook niet zo van Bratwurst.... ;)...)

Waarschuw beheerder

Iemand die geen eigen identiteit heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 26 december 2007 om 15:22:
Zozo dat word dus een ruige kerst voor jou

hoop ik wel.....1e kerstdag eenzaam doorgebracht (behalve dan vanacht in de matrix :cheer: )
hopelijk krikg ik vanacht mn kerstkadootje :kwijl:

*spank spank voor jp'tje *
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gewoon Handig op woensdag 26 december 2007 om 15:19:
Dus ben ik nu geen Nederlander?... Dan maar Duitser worden... (alhoewel, ik hou ook niet zo van Bratwurst.... ;)...)

:lol:

je moet altijd rekening houden met een bepaalde "onzinmarge" op PF. ;p
Waarschuw beheerder
ik ben een typische nederlander

Waarschuw beheerder
donateur
eigenlijk zie ik inderdaad alleen blanken mensen als ECHT Nederlands..
en ja Polen enz zijn ook blank,maar dat bedoel ik niet.
Voor mij is een echte Nederlander iemand met Nederlandse ouders,met Nederlandse opa en oma enz
Klinkt beetje lullig dit misschien, en ik bedoel ook niet dat alles wat er anders uit ziet meteen minder/slechter or whatever is..
maar als je mij vraagt wat versta jij onder een Nederlander,dan is dit toch echt mijn antwoord ;)
ookal is iemand hier geboren,maar zijn ouders komen bijvoorbeeld uit Zimbabwe..en hij is dus eigenlijk pikzwart,dan zeg ik niet 'zie je die Nederlandse knul daar lopen' nee dan zeg je 'buitenlandse jongen' en dat is omdat het niet het standaard-Nederlandse uiterlijk is..
en daarom is wat mij betreft een Nederlander dus niet iemand met een kleurtje, met spleetogen,kroeshaar of wat dan ook :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 17:00:
Voor mij is een echte Nederlander iemand met Nederlandse ouders,met Nederlandse opa en oma enz
Klinkt beetje lullig dit misschien, en ik bedoel ook niet dat alles wat er anders uit ziet meteen minder/slechter or whatever is..
maar als je mij vraagt wat versta jij onder een Nederlander,dan is dit toch echt mijn antwoord
ookal is iemand hier geboren,maar zijn ouders komen bijvoorbeeld uit Zimbabwe..en hij is dus eigenlijk pikzwart,dan zeg ik niet 'zie je die Nederlandse knul daar lopen' nee dan zeg je 'buitenlandse jongen' en dat is omdat het niet het standaard-Nederlandse uiterlijk is..
en daarom is wat mij betreft een Nederlander dus niet iemand met een kleurtje, met spleetogen,kroeshaar of wat dan ook

En de mensen uit de (voormalige) Nederlandse kolonieëen, die zijn ook maar irritante buitenlanders??? :[ dit is misschien wel het meest bekrompen stuk tekst wat ik hier heb gelezen :looser: :devil:
Waarschuw beheerder
Een nederlander moet kunnen jumpen punt uit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 17:16:
dit is misschien wel het meest bekrompen stuk tekst wat ik hier heb gelezen

ik vind dat ie gelijk heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
En de mensen uit de (voormalige) Nederlandse kolonieëen, die zijn ook maar irritante buitenlanders??? dit is misschien wel het meest bekrompen stuk tekst wat ik hier heb gelezen

ach meneer voelt zich aangesproken en denkt meteen weer dat ik het racistisch bedoel..maar dat is het dus niet!
In mijn tekst staat niks over mijn mening over buitenlanders, maar puur over wat ik als een 'echte Nederlander' zie

Andersom net zo goed,als ik morgen besluit met een stel geiten een nieuw leven op de bouwen in de woestijn in Kazachstan..ben ik daar met mijn blonde haar toch ook geen 'echte Kazachstaanse' ?
Een Chinees blijft toch (ondanks zijn misschien Nederlandse nationaliteit) ook een Chinees... ?'ff Chinees halen'
Maar goed,had wel weer verwacht dat het hier weer verkeerd opgevat zal worden :gaap: beetje jammer 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben het eens met gup... als men denkt dat je dan maar racist bent whatever haha... nederlander is blank...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:30:
boerenkool met worst op tafel

juistem(y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 26 december 2007 om 14:17:
of volledig geïntegreerd is

wat een k*twoord...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van duivel666 op woensdag 26 december 2007 om 19:55:
nederlander is blank...

en gierig :D

en angstig (tekort aan temprament)
Waarschuw beheerder
iedereen kan een nederlander worden, maar niet iedereen een hollander

en hollander is in mijn ogen een blanke met nederlandse ouders
met nederlandse normen en waarden
Waarschuw beheerder
iemand die 100% hollander in bloed en nieren is :yes:
Dus niet een gemixt persoontje.

Waarschuw beheerder
donateur

iedereen die een NL-nationaliteit heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 20:29:
iedereen die een NL-nationaliteit heeft.

dus half marokko wat hier rond loopt vind jij nederlander?

vind surinamers nog het dichtste bij de nederlanders staan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
is voor mij NL'er ja...

als je hier geboren bent en een NL nationaliteit hebt, dan ben je volgens de wet toch Nederlander? Of zie ik dat verkeerd...

gaan we gelijk in hokjes denken...(y)
Waarschuw beheerder
volgens de wet ben je nederlander ja... maar nooit in hart en nieren zoals ik en waarschijnlijk andere bedoelen

hokjes denken dat is zo 2007.. owh daar zitten we nog in:D
ff bedenken hoe we volgend jaar gaan denken:D misschien wel rondjes dan
Waarschuw beheerder
Dit versta ik onder Nederlander:

mens (de ~ (m.), ~en)
1 het hoogst ontwikkelde wezen, dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt => homo sapiens, mensenkind, sterveling, wereldburger, ziel

Helaas is de rede vaak ver te zoeken....:rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van duivel666 op woensdag 26 december 2007 om 20:34:
volgens de wet ben je nederlander ja... maar nooit in hart en nieren zoals ik en waarschijnlijk andere bedoelen

ik ben blij dat ik dan niet in hart en nieren een Nederlander ben in jullie ogen...zie mij maar gewoon aan als een treinkaper...en ook nog proud to be! :D
Waarschuw beheerder
iemand met tuinkabouters in zijn voortuin :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
als je hier geboren bent en een NL nationaliteit hebt, dan ben je volgens de wet toch Nederlander?

true..

maar de vraag is nu

Wat verstaan jullie onder een Nederlander?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 21:22:
Wat verstaan jullie onder een Nederlander?

bang, grote mond, geen temperament, gierig, ongemanierd (in de ogen van niet-nederlanders), nuchter...ehm...poeh...o ja..piraten ehm..

nog meer....

Waarschuw beheerder
donateur
tsssssss racist :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 21:45:
bang, grote mond, geen temperament, gierig, ongemanierd (in de ogen van niet-nederlanders), nuchter...ehm...poeh...o ja..piraten ehm..

hij heb nog gelijk ook haha, maarja... bang.... wij waren de grootste slavendrijvers/veroveraars z'n beetje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTD op woensdag 26 december 2007 om 22:15:
maarja... bang.... wij waren de grootste slavendrijvers/veroveraars z'n beetje

vandaag de dag miss redelijk bang en/of schuw, maar paar honderd jaar geleden streden we tegen de Fransen, Engelsen en Spanjaarden.
Waarschuw beheerder
ik vind het niet echt bang, denk dat je het beter voorzichtig kunt noemen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 26 december 2007 om 14:19:
typfout

Ik bedoelde eigenlijk wat is volledig geintegreerd zijn dan volgens jou?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 21:45:

nog meer....

+

niet mee eens. Nederlanders zijn juist behoorlijk temperamentvol. Alleen zijn Nederlanders tamelijk laf en klagen ze meer over hun eigen land dan dat ze er trots op zijn. kijk naar hoe ze omgaan met hun eigen taal, tradities en oude dingen. (bomen, gebouwen) Betreurenswaardig.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 17:00:
maar als je mij vraagt wat versta jij onder een Nederlander,dan is dit toch echt mijn antwoord ;)
en daarom is wat mij betreft een Nederlander dus niet iemand met een kleurtje, met spleetogen,kroeshaar of wat dan ook :)

l

dit vind geen pientere kijk op wie we zijn. Nederlanders zijn van oorsprong een samenraapsel met als gevolg dat we zijn zoals we nu zijn.

er zijn invloeden uit allerlij gebieden in de wereld. Natuurlijk voornamelijk europees maar je mag NOOIT het woord blank gebruiken omdat bijv alle turken en zelfs indieers ook blank zijn.

Ook wil je met deze tekst pretenderen dat ik geen echte Nederlander ben. Omdat mijn oma een Indo is. dan snap je wel wat er door mn kop gaat als ik deze tekst lees. Je zou het zelf best kunne beredeneren vind ik.

als je echt flauw moet gaan doen dan moet je zegggen dat iedereen die met de harde G praat ook geen echte Nederlander is. want dit is namelijk een arabierse invloed. een heebreeuwse invloed. de harde G is de enige G in europa die niet-europees is!

Maar dat ga je toch niet zeggen of wel dan in dit geval dan?

In mijn ogen is Iedereen een Nederlander die de Nederlandse identiteit heeft. ook een marokaan die geen Nederlands spreekt en omdat deze de Nederlandse identiteit heeft, dient deze ook de Nederlandse taal te spreken. zo ook de normen en waarden te accepteren. en dan is het pas een echte reden! dan is het ook logisch.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 26 december 2007 om 23:49:
dit vind geen pientere kijk op wie we zijn. Nederlanders zijn van oorsprong een samenraapsel met als gevolg dat we zijn zoals we nu zijn.

:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RTD op woensdag 26 december 2007 om 22:15:
wij waren de grootste slavendrijvers

klopt...

Nederlanders zijn juist behoorlijk temperamentvol

:no:

ik weet niet waar die temperament is, met alcohol op dan wel...

dit vind geen pientere kijk op wie we zijn. Nederlanders zijn van oorsprong een samenraapsel met als gevolg dat we zijn zoals we nu zijn

absoluut...

Waarschuw beheerder

Een BLANKE autochtoon.

Waarschuw beheerder
donateur
dit vind geen pientere kijk op wie we zijn

jij niet,ik vind van wel..en de vraag is nu wat wij verstaan onder een Nederlander en dit is en blijft mijn antwoord :flower:

Ook wil je met deze tekst pretenderen dat ik geen echte Nederlander ben. Omdat mijn oma een Indo is. dan snap je wel wat er door mn kop gaat als ik deze tekst lees.

stel je niet zo aan..je hebt blond haar man!!
en het is maar 1 oma,je opa is denk ik blank??
jij ziet er gewoon uit als een Nederlander (of je daar nou blij mee bent of niet) en al had je zwart haar een indonesisch uiterlijk je weet toch zelf wel wat je wel of niet ben,dat een ander dat misschien niet in 1 oogopslag ziet,lekker boeiend?
Jullie maken er zelf van dat het iets negatiefs zou moeten zijn om niet helemaal Nederlands te zijn??
Het lijkt mij wel leuk hoor,Italiaanse ouders ofzo,had ik tenminste een tintje en kon ik die mooie taal spreken enz
wij hebben ook weleens de stamboom laten onderzoeken en mijn overoverovergrootfamilie van mijn vaders kant komt ook allemaal uit Frankrijk..
maar goed,als we bij iedereeen zo ver terug gaan is haast niemand echt een Nederlander??

Beetje jammer dat mensen snel op hun teentjes zijn getrapt,terwijl dat helemaal niet nodig is.. :/
Iedereen met de Nederlandse nationaliteit is een Nederlander,maar of het ook zo gezien wordt? of wij dat eronder verstaan? dat blijven meningen en geen feiten toch?
Ik zie Mohammed van de shoarma op de hoek, Of Chinwing de met de loempiakraam enz enz gewoon niet als een "echte Nederlander"
nt zoals ik altijd een Nederlander zou blijven al woon ik 40 jaar in Somalie en al heb ik de Somalische nationaliteit..(ik noem maar wat)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gup ergens snap ik je wel maar als je heel ver teruggaat: wat is dan precies een ECHTE Nederlander???? En dat een echte Nederlander van oorsprong blank is daar heb je op zich wel een punt maar vandaag de dag is het niet echt meer een actuele uitspraak.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 17:16:
En de mensen uit de (voormalige) Nederlandse kolonieëen, die zijn ook maar irritante buitenlanders??? dit is misschien wel het meest bekrompen stuk tekst wat ik hier heb gelezen

:respect:

Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 26 december 2007 om 20:14:
iemand die 100% hollander in bloed en nieren is
Dus niet een gemixt persoontje.

Had ook niet anders van jou verwacht Inge.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 03:23:
Een BLANKE autochtoon.

15 jaar, vooral zo doorgaan! (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 08:45:
jij niet,ik vind van wel..en de vraag is nu wat wij verstaan onder een Nederlander en dit is en blijft mijn antwoord

Ik ben het ook wel met je eens, maar tegenwoordig is Nederland zo'n multicultureel, dat mensen met een andere huidskleur ook rasechte Nederlanders zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 20:33:
gaan we gelijk in hokjes denken

Als je iemand ziet als Nederlander prop je diegene ook in een hokje, dus zeur niet...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 10:45:
Ik ben het ook wel met je eens, maar tegenwoordig is Nederland zo'n multicultureel, dat mensen met een andere huidskleur ook rasechte Nederlanders zijn.

Hey, je bent echt heus wel lief (f)
Waarschuw beheerder
Iemand die hier geboren en getogen is!! :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:12:
Hey, je bent echt heus wel lief

Heeft er niks mee te maken, heb het nu puur over de feiten, en niet over mijn eigen mening.. :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:14:
Heeft er niks mee te maken, heb het nu puur over de feiten, en niet over mijn eigen mening

Sjonge jonge, mensen weten tegenwoordig niet eens om te gaan met
een aardig woord... :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:20:
een aardig woord...

Laat staan met elkaar.

Ik vind SilverfaustX in ieder geval GEEN Nederlander :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:20:
een aardig woord...

Laat ik iig zeggen dat je mening hierover te maken heeft met waar je wegkomt, hier waar ik woon zijn het aantal mensen met een andere huidskleur verre in de minderheid, dus ben je het ook veel minder gewend en vind ik het logischer dat je mensen met een blanke huid dan Nederlanders vind. Kom je uit een omgeving meer mensen wonen met een andere huidskleur dan zal je dat ook sneller zien als echte Nederlanders... En ben ik nog steeds zo lief? :P

Dus mensen niet aangevallen voelen ik probeer iets uit te leggen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 27 december 2007 om 11:24:
Laat staan met elkaar.

Hier een dikke :hug: dan... (f)

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:24:
en vind ik het logischer dat je mensen met een blanke huid dan Nederlanders vind

Jouw visie, ik denk er anders over. We kunnen allemaal nadenken,
hebben allemaal journaal en een krant.

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:24:
En ben ik nog steeds zo lief?

Heeft er niets mee te maken. 1-1 :lol:

Dus mensen niet aangevallen voelen ik probeer iets uit te leggen!

Welcome op PF!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:26:
Jouw visie, ik denk er anders over. We kunnen allemaal nadenken,
hebben allemaal journaal en een krant.

Nou nee, mijn omgeving..laten we oa zeggen dat er bv in een klas van 30 kinderen 2 zijn met een andere huidskleur..Misschien beetje moeilijk te begrijpen voor je omdat je zelf een andere huidskleur hebt?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:26:
Welcome op PF!

:lol: En dat zeg je tegen mij? Leer mij pf kennen met al die kortzichtige mensen die gelijk afzeiken gaan om hun onwetendheid :Lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:33:
Nou nee, mijn omgeving..laten we oa zeggen dat er bv in een klas van 30 kinderen 2 zijn met een andere huidskleur..Misschien beetje moeilijk te begrijpen voor je omdat je zelf een andere huidskleur hebt?

Zooooooooo ben jij even kortzichtig, mijn hemel.
Denk je dat ik niet 100% in het leven sta ofzo?
Of dat ik minder begrijp omdat ik gekleurd ben? :frusty:
Ik heb o.a. gewoond in Amsterdam, Utrecht en Arnhem
en weet echt wel hoe de verhoudingen liggen tussen
blank en gekleurd op diverse scholen in het land.

Plus dat het een wereld van verschil kan uitmaken op wat voor
basisschool kinderen zitten: openbaar, katholiek, christelijk.
Ligt echt niet alleen aan je omgeving.

Zo, heb je alweer een nieuw verweer in de aanslag?

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:33:
En dat zeg je tegen mij?

Nee in het algemeen. Verkeerde been uit bed gestapt? (f)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 27 december 2007 om 11:47:
Probeer het nog 's dan

Misschien dat je het niet snapt omdat je een gekleurde vriendin hebt? :vaag:

Misschien beetje moeilijk te begrijpen voor je omdat je zelf een andere huidskleur hebt?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:45:
Zooooooooo ben jij even kortzichtig, mijn hemel.
Denk je dat ik niet 100% in het leven sta ofzo?
Of dat ik minder begrijp omdat ik gekleurd ben?
Ik heb o.a. gewoond in Amsterdam, Utrecht en Arnhem
en weet echt wel hoe de verhoudingen liggen tussen
blank en gekleurd op diverse scholen in het land.

Blijkbaar niet want je word haast pissig op mensen die wel een andere mening hebben dan jij, en ik probeer uit te leggen wat die redenen kunnen zijn dat mensen er anders over denken... :)

Plus dat het een wereld van verschil kan uitmaken op wat voor
basisschool kinderen zitten: openbaar, katholiek, christelijk.
Ligt echt niet alleen aan je omgeving.

Dat is toch je omgeving? :gaap:

Nee in het algemeen

Vertel me iets dat ik nog niet weet :)

Probeer het nog 's dan

Komt ook uit een stad dus :gaap: Nee dan begrijp je het ws ook niet :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:52:
Blijkbaar niet want je word haast pissig op mensen die wel een andere mening hebben dan jij, en ik probeer uit te leggen wat die redenen kunnen zijn dat mensen er anders over denken...

Lees terug en vertel me waar ik pissig word?

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op donderdag 27 december 2007 om 11:52:
Dat is toch je omgeving?

Nee dat is niet je omgeving. Ik heb het over verschillende basisscholen.
Neem Harderwijk, vol van mensen van Marokkaanse komaf, mijn
stiefzoon zit daar op een Pr.Chr. basisschool, geen 1 gekleurd
kindje in zijn klas te zien. 1 school verderop, een openbare
basisschool ziet het er zgn zwart van. Ligt het dan aan de omgeving?

Komt ook uit een stad

Misschien heeft ie wel heel zijn leven in Lutjebroek gewoond en is
ie net verhuisd? EDIT: hij heeft zijn woonplaats niet ingevuld,
dus hoe weet jij dat ie uit de stad komt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Probeer het nog 's dan

Was sarcastisch bedoeld, hoor...en kijk dan zelf 's wie er snel gepikeerd is :gaap:
Komt ook uit een stad dus

Die situatie van 2 donkere kids in een klas van 30 heb ik precies hetzelfde meegemaakt...en toch begrijp ik je niet :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 27 december 2007 om 13:01:
Was sarcastisch bedoeld, hoor...en kijk dan zelf 's wie er snel gepikeerd is

Ik heb wel andere dingen om me druk over te maken, het meerendeel hier voelt zich gelijk gediscrimineerd..:x

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 27 december 2007 om 13:01:
Die situatie van 2 donkere kids in een klas van 30 heb ik precies hetzelfde meegemaakt...en toch begrijp ik je niet

We kunnen ook niet allemaal gelijk zijn he? :)
Ik vind het LOGISCHER dan met een klas van fifty fifty...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 27 december 2007 om 11:24:
Ik vind SilverfaustX in ieder geval GEEN Nederlander

Als je z'n post leest heeft hij nogal moeite met lidwoorden en Die/Dat juist gebruiken. Daarbij gaat hij hard tegen pro-Nederlanders in discussie dus de kans is groot dat zijn afkomt niet Nederlands is.:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar goed,als we bij iedereeen zo ver terug gaan is haast niemand echt een Nederlander??

Dan toch erkennen dat het zo is.
Vandaar dat @Jan Human zegt:
Nederlanders zijn van oorsprong een samenraapsel met als gevolg dat we zijn zoals we nu zijn.

stel je niet zo aan..je hebt blond haar man!!
en het is maar 1 oma,je opa is denk ik blank??
jij ziet er gewoon uit als een Nederlander (of je daar nou blij mee bent of niet)

Dit is weer zo'n typisch domme antwoord! :frusty:
Klinkt wat racistisch:
jij ziet er gewoon uit als een Nederlander

Ik geloof dat jij zijn uitleg helemaal niet begrijpt.
Waarschuw beheerder
Als je in een land geboren bent dan is dat je nationaliteit.

als je ergens gaat wonen terwijl je ergens anders geboren bent zal je alleen op papier NLer zijn.

Volgens mij zijn er niet zoveel 100% NLers meer.
Zit vaak wel wat gemengt in.
denk de enige die al 100+ jaar alleen met Nl fokken zullen wel aan inteelt mee werken 8)

Waarschuw beheerder
dat blijven meningen en geen feiten toch?

Het feit is:
Iedereen met de Nederlandse nationaliteit is een Nederlander

En of die persoon wit/zwart of geel is maakt niet.
Dat jou mening is, dat een NL blank is, is jouw mening maar geen feit.
Ook omdat
bijv alle turken en zelfs indieers ook blank zijn.

Dan kan je net zo goed zeggen: Blank met blond haar, maar ook bij de meesten is het blond haar nep.

Waarschuw beheerder
:x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Niet meer volgen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 20:33:
als je hier geboren bent en een NL nationaliteit hebt, dan ben je volgens de wet toch Nederlander? Of zie ik dat verkeerd...

Op papier wel.

Maar het gaat erom wat je in je koppie denkt (Y)
Mensen met een dubbelle culturele achtergrond vinden altijd een ballans tussen de gebruiken van de voorouders / hun cultuur en die van de Hollandse.
Wat mij betreft ben je al Hollander als je je binnen de gangbare normen en waarden van de maatschappij begeeft en vooral geen gevoelens heb van afkeer tegen Nederland en diens bewoners en onze gebruiken.

tja voor de rest kan je soms wel ergens vraagtekens bij zetten.
Marokaanse / turkse jongeren zijn wat dat betreft het meest in het oog springend. Qua voetbal juichen ze voor het land van hun (groot)ouders. Genieten doen ze het meest van de hollandse vrijheden. Qua Cultuur voelt menig zich Amerikaans d.m.v. Rapcultuur (maar als je vraagt hoe ze denken over de V.S. krijg je negatieve antwoorden) en tja als je vraagt hoe ze zich voelen dan weten ze geen volmondig antwoord te geven :p tja dat kan ik me ook wel voorstellen als je van zo veel walletjes probeerd te eten :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Iemand die het op zijn paspoort heeft staan maar ook vind dat ie een Nederlander is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Erik:bier: op donderdag 27 december 2007 om 13:29:
z'n

zijn

Wie bedoel je?

2 Prettig gestoord: (waar blijven je antwoorden? :x )

Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 11:56:
Blijkbaar niet want je word haast pissig op mensen die wel een andere mening hebben dan jij, en ik probeer uit te leggen wat die redenen kunnen zijn dat mensen er anders over denken...

Lees terug en vertel me waar ik pissig word?

Dat is toch je omgeving?

Nee dat is niet je omgeving. Ik heb het over verschillende basisscholen.
Neem Harderwijk, vol van mensen van Marokkaanse komaf, mijn
stiefzoon zit daar op een Pr.Chr. basisschool, geen 1 gekleurd
kindje in zijn klas te zien. 1 school verderop, een openbare
basisschool ziet het er zgn zwart van. Ligt het dan aan de omgeving?

Komt ook uit een stad

Misschien heeft ie wel heel zijn leven in Lutjebroek gewoond en is
ie net verhuisd? EDIT: hij heeft zijn woonplaats niet ingevuld,
dus hoe weet jij dat ie uit de stad komt?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 15:51:
tja voor de rest kan je soms wel ergens vraagtekens bij zetten.
Marokaanse / turkse jongeren zijn wat dat betreft het meest in het oog springend. Qua voetbal juichen ze voor het land van hun (groot)ouders

dat zou jij ook doen...als je als nederlander in Marokko of Turkije woont, dan zou je ook voor Nederland zijn.
Genieten doen ze het meest van de hollandse vrijhede

dat heeft NL in het verleden ook in het buitenland gedaan...tja...

en tja als je vraagt hoe ze zich voelen dan weten ze geen volmondig antwoord te geven tja dat kan ik me ook wel voorstellen als je van zo veel walletjes probeerd te eten

de meeste die ik ken zeggen met vol trots dat ze turks/marokkaans of wat dan ook zijn...

o jaa...dat miste ik...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 20:08:
Uitspraak van duivel666 op woensdag 26 december 2007 om 19:55:
nederlander is blank...

en gierig

en angstig (tekort aan temprament)

en mist een bepaald gevoel van "trots/eer"

Waarschuw beheerder
donateur
giffer RB® de vraag is wat verstaan jullie onder een Nederlander en niet wat IS een Nederlander ...dus er bestaan geen goede of foute antwoorden..je kan nu wel mijn halve tekst gaan herhalen en proberen 'gelijk' te krijgen of wat dan ook,maar het blijft om meningen gaan en daar verander je toch niks aan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 16:10:
maar het blijft om meningen gaan en daar verander je toch niks aan

Helaas niet nee... I want to make this world a better place... :nocheer:
Waarschuw beheerder
Iemand met een Nederlands paspoort en die zich ook Nederlander voelt, of je dan blank, zwart, geel, groen of paars bent maakt niet uit.
Waarschuw beheerder
donateur
dat zou jij ook doen...als je als nederlander in Marokko of Turkije woont, dan zou je ook voor Nederland zijn.

Als ik daar geboren ben, wrs niet :nee:
Ze hebben hier te veel last van klutjesgeest volgens mij :p
"o we hebben allemaal dezelfde achtergrond dus moeten we voor marokko zijn"

dat heeft NL in het verleden ook in het buitenland gedaan...tja...

Zoals? Kolonien? Tja als we oude koeien uit de sloot blijven halen dan mag Indonesie hier een kolonie komen stichten en dan pakken we ze over 400 jaar weer terug :devil:
Nee dat is geen basis voor wereldvrede :nee:

de meeste die ik ken zeggen met vol trots dat ze turks/marokkaans of wat dan ook zijn...

Maar ze lopen erbij als 50-cent? :roflol:
Dan ben je een Amerikaan in mijn ogen :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en mist een bepaald gevoel van "trots/eer"

Nee hoor..
*trots* dat je van dit land gewoon kan houden zonder God bless NL stickers op je auto of dat soort ongein :)

Waarschuw beheerder
je kan nu wel mijn halve tekst gaan herhalen en proberen 'gelijk' te krijgen

Ik wil mijn gelijk helemaal niet krijgen.
Het is vaak hoe mensen dingen interpreteren.
wat verstaan jullie onder een Nederlander en niet wat IS een Nederlander

Wat verstaan jullie onder:
1. een Nederlander
2. IS een Nederlander
Dan moet de vraagstelling specifieker zijn, want een NL is een NL.
maar het blijft om meningen gaan en daar verander je toch niks aan

Ook zo raar antwoord.
Meningen zijn idd. meningen en daarmee kan je wel degelijk iemand op een ander gedachtegang brengen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 16:57:
Dan moet de vraagstelling specifieker zijn, want een NL is een NL.

:nocheer:
Nou moe zeg, krijg ik in ene de schuld..............?
Waarschuw beheerder
giffer RB® de vraag is wat verstaan jullie onder een Nederlander en niet wat IS een Nederlander ...dus er bestaan geen goede of foute antwoorden..je kan nu wel mijn halve tekst gaan herhalen en proberen 'gelijk' te krijgen of wat dan ook,maar het blijft om meningen gaan en daar verander je toch niks aan

dat ze je hier soms ''racistisch'' noemen dat vind ik ver overtrokken, maar er worden hele goeie argumenten gegeven waarom ze vinden dat je je manier van denken een beetje bij zou kunnen stellen. dat is echt geen klap voor je ego ''gup'' maar gewoon een verbetering. en dat is toch altijd positief?

Weet je hoe vaak ik mijn mening bij heb moeten stellen totdat deze zo dicht mogelijk bij de waarheid kwam? en ik zal het nog vaak moeten doen maar je ego moet je dan wel aan de kant schuiven. Toe durven geven. Het is niet zopmaar een mening waar ze hier om vragen want je moet de feiten natuurlijk wel onder ogen zien voordat je een mening geeft.:)
Waarschuw beheerder
en je bedoeld het dan wel goed of redelijk goed... je drukt je echt niet genuanceerd uit en dat is juist de kunst.

Als je zegt dat je ouders dat dan ook moeten zijn dan ga ik achter mn oren krabben. Ben echt niet gepiekeerd ofzo.... of boos... alleen terleur gesteld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Daarbij gaat hij hard tegen pro-Nederlanders in discussie dus de kans is groot dat zijn afkomt niet Nederlands is.:)

Zeg erik wat lul jij nou over pro-nederlanders??

dat vind ik een achterlijk eopmerking.

Als je zo praat dan ben je gevaarlijker voor Nederland dan de rest bij wijze van. dus ben jij die gene die Nederland onwaardig is.
Waarschuw beheerder
Als je z'n post leest heeft hij nogal moeite met lidwoorden en Die/Dat juist gebruiken. Daarbij gaat hij hard tegen pro-Nederlanders in discussie dus de kans is groot dat zijn afkomt niet Nederlands is.:)

als jij zo omgaat met echte Nederlanders met een dergelijke mening dan vind ik jou een landverrader. Omdat je mening aanstootgevend werkt naar medelandgenoten en deze tegen elkaar opzet. eikel

Waarschuw beheerder
Kaas.
Waarschuw beheerder

Voor je land van herkomst zijn lijkt me een vrij normale zaak, het wordt naar mijn mening pas storend als Nederlanders met een buitenlandse afkomst het leuk vinden als het Nederlands elftal verliest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 16:58:
Nou moe zeg, krijg ik in ene de schuld..............?

Nee hoor, de vraagstelling is voormij voldoende, daar je nog enig tekst en uitleg heb gegeven.

Maar vaak is het zo dat mensen soms dingen zeggen, die verkeerd uitpakken, maar het eigenlijk anders bedoelen. :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 27 december 2007 om 17:00:
soms ''racistisch'' noemen

:O
ik zei:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 13:32:
Klinkt wat racistisch

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 17:30:
soms ''racistisch'' noemen
:O
ik zei:
Uitspraak van giffer RB® op donderdag 27 december 2007 om 13:32:
Klinkt wat racistisch

Mja oke
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rups op donderdag 27 december 2007 om 17:18:
Voor je land van herkomst zijn lijkt me een vrij normale zaak, het wordt naar mijn mening pas storend als Nederlanders met een buitenlandse afkomst het leuk vinden als het Nederlands elftal verliest.

wat ik nog storender vind dat is als ze over straat lopen en geen Nederlands praten en dat Nederlanders zelf zonder enig aarzelen de Nederlande taal an de kant duwen op universiteiten, de zakenwereld en de televisie. Aangezien Nederland een kleine taal is moeten we daarvoor uitkijken. Taal is macht. Hoe kunnen we de Amerikanen nou serieus nemen als het daar in de mode is om overal duitse leen en vervangwoorden gaan gebruiken? amerikanen hadden niet dezelfde macht als ze niet trots waren.

Dat Nederland woorden leent en vervolgens vernederlandst dat is goed.. maar niet als we elk woord gaan vervangen door omdat het in de mode is. Dat gaat ten koste van de diepgang van onze eigen taal die overigens ZEER modern is, zeer vernieuwend en je hebt er ongelofelijk veel mogelijkheden mee.

wij moeten dus niet te hard schreeuwen over anderen, terwijl we onze eigen identiteit des te vaak op het spel en onder druk zetten. Of deze zelfs compleet laten varen waardoor we opnieuw moeten zoeken.

daar zijn zijn veel voorbeelden van te noemen. we noemen onszelf te vaak laf maar we doen er niks aan. kinderen krijgen is opeens n beetje uit de mode aan het raken. Ook dat is uiteraard zeer slecht voor het voortbestaan van een cultuur en met de name.. de conditie daarvan.

Ook gooien we de laatste tijd veel oude gebruiken aan de kant en zijn de normen en waarden aan het vervagen en zijn we aan het verstarren en aan het betuttelen en veramerikaniseren met de vraag of we dr wel beter van worden.

oftewel onze identiteit is zoek. en als je het zo bekijkt zijn veel Turken en marokanen veel Nederlandser dan je denkt. we moeten ze ook wel zo behandelen en dat koesteren. Negatieve dingen moeten wel gezegd en veranderd kunnen worden maargoed... we behandelen ze als nederlanders. klaar.

Waarschuw beheerder
donateur
maar er worden hele goeie argumenten gegeven waarom ze vinden dat je je manier van denken een beetje bij zou kunnen stellen. dat is echt geen klap voor je ego ''gup'' maar gewoon een verbetering. en dat is toch altijd positief?

ik zie het meer als een aanval,maar dat heb ik al gauw :)
(is dat iets typisch Nederlands????? 8) ) maar als ik vind dat een ander gelijk heeft zeg ik dat ook wel..alleen nu vind ik dat niet o:)
misschien verwoord ik sommige dingen ook niet zo goed,ik heb het wel in mijn hoofd..maar om het dan duidelijk neer te zetten is een tweede ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 16:35:
Als ik daar geboren ben, wrs niet
Ze hebben hier te veel last van klutjesgeest volgens mij
"o we hebben allemaal dezelfde achtergrond dus moeten we voor marokko zijn"

denk het wel...want je bent Nederlander, je roots ligt ergens anders?
of vinden NL roots niet belangrijk?

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 16:35:
Zoals? Kolonien? Tja als we oude koeien uit de sloot blijven halen dan mag Indonesie hier een kolonie komen stichten en dan pakken we ze over 400 jaar weer terug
Nee dat is geen basis voor wereldvrede

hmmm...jij bekijkt dat zo...dan moet jij je maar eens wat meer gaan verdiepen waarom de niet-nederlanders hier in Nederland wonen/hoe ze hier gekomen zijn en waarom ze hier zijn...

Uitspraak van rups op donderdag 27 december 2007 om 17:18:
Voor je land van herkomst zijn lijkt me een vrij normale zaak, het wordt naar mijn mening pas storend als Nederlanders met een buitenlandse afkomst het leuk vinden als het Nederlands elftal verliest

tja...helaas gebeurt dat...

ben zelf voor Brazilie...mooi voetbal...weet nog heel goed WK '94 volgens mij...Brazilie - NL in de VS...was de enige Brasilfan in de kroeg...;)

Waarschuw beheerder
Ik ben niet in NL geboren, maar voel me wel echt een Nederlander. Ik krijg ontzettend veel van mn Surinaamse cultuur mee, maar heb echt niet de behoefte om daar te pas en te onpas mee te koop te lopen.

Ik kan me zo ontzettend irriteren aan de van oorsprong buitenlandse mensen hier die het vertikken om fatsoenlijk NL te praten (vooral de jongeren die hier gewoon geboren zijn maar om stoer te doen met een accent praten, OH die halen echt het bloed onder mn nagels vandaan)

Ook wanneer dat soort jongeren lopen te zeiken dat ze worden gediscrimineerd, maar ondertussen van alles en nog wat tegen blanke Nederlanders hebben. Dan lok je het ook een beetje zelf uit. Als het je niet bevalt dat dit land geregeerd word door blanken moet je gewoon lekker oprotten.

Het enige wat echt nergens op slaat is die inburgeringscursus (of toets?) De meeste van mn vrienden zijn gewoon Nederlands en zelfs zij zakten ervoor :s Dat waren echt van die Middeleeuwse gewoontes die echt niet meer normaal zijn in NL en die buitenlanders dus ook niet hoeven te weten :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 21:27:
maar heb echt niet de behoefte om daar te pas en te onpas mee te koop te lopen.

Dat is idd een goede zaak, mits je je afkomst niet verloochend.
ontzettend irriteren aan de van oorsprong buitenlandse mensen hier die het vertikken om fatsoenlijk NL te praten

Het zijn niet enkel de buitenlandse mensen die dat doen en vergeet niet dat het tegenwoordig een hype is om stoer te doen.
je niet bevalt dat dit land geregeerd word door blanken

Sorry but no offence, dit is echt iets
wat echt nergens op slaat

Waarschuw beheerder
donateur
wat praten jullie hier boem lauwe tories
als ik zo wil praten,dan doe ik dat...dat is de torie van de fotto..Roffa jwt
en al mijn matties praten zo jaaaaaaah als wij met onze waggies rond rijden en als je lauw doet krijg je pipa tegen je kalo idde dus beter doe je normaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 27 december 2007 om 17:43:
wat ik nog storender vind dat is als ze over straat lopen en geen Nederlands praten

Hmm als mijn moeder (=Oekraïnse) met een vriendin (zelfde afkomst) iets gaat eten, snap ik het wel dat ze Russisch als taal gebruiken. Heerlijk toch om even in je moedertaal te kunnen babbelen? Mag ik vragen wat je daar precies op tegen hebt?
Of ben je zo onzeker dat je denkt dat ze over je roddelen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Xtra Smooth op donderdag 27 december 2007 om 11:14:
Iemand die hier geboren en getogen is!! :yes:

getogen binnen NL normen en waardenG
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 23:46:
Hmm als mijn moeder (=Oekraïnse) met een vriendin (zelfde afkomst) iets gaat eten, snap ik het wel dat ze Russisch als taal gebruiken. Heerlijk toch om even in je moedertaal te kunnen babbelen? Mag ik vragen wat je daar precies op tegen hebt?
Of ben je zo onzeker dat je denkt dat ze over je roddelen ;)

dat snap ik best ja. dat zouden Nederlanders net zo goed doen. Is opzich ook niet erg. Ligt er aan waar.

MAAR je moet ook de andere kant snappen...

Als je elke dag anderhalf uur moet reizen met de bus en er zitten constant turkse meisjes in de bus die toch zeker echte Nederlanders zijn omdat ze hier geboren zijn.. express keihard praten in het Turks vanwege hun trots en dat je dat elke dag moet meemaken in je eigen land? en terecht dat je je irriteert. Een rus zou niet anders opkijken dan een Nederlander! Haha daar zouden ze het trouwens helemaal niet accepteren omdat je daar veel meer extreem-rechtse figuren hebt.

En zo moet je het zien. we zijn hier zeer tolerant maar je zal je altijd een beetje moeten aanpassen. Iedereen mag zijn moedertaal spreken helemaal geen probleem...

maar het moet geen sport worden, alleen maar om te laten zien dat je anders bent en ook omdat anderen je gewoon niet kunnne verstaan. dat is zeker onbeleefd, niet in het restaurant.. maar wel in een volle bus.
Waarschuw beheerder
Nederlanders schreeuwen trouwens ook in het buitenland en dat wordt als zeer onbeschoft ervarenm door de lokale mensen.

alleen zijnn wij daar meestal niet lang maar hoogstens op vakantie/. en als we er wellang zijn dan niet in zulke aantallen want we hebben er ook een neusje van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 00:16:
Haha daar zouden ze het trouwens helemaal niet accepteren omdat je daar veel meer extreem-rechtse figuren hebt.

Ja daar moet ik je absoluut gelijk in geven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 00:23:
Wat bedoel je hier precies mee?

nou wat je eerder zei als je moeke met een vriendin op het terras zit en even russisch wil babbelen dan moet dat wel kunnen ja. Maar als er een groep van 20 man in de trein zitten en hard aan het praten zijn (als enige of als de meest opavllende, want dat zie je meestal) dan snap ik goed dat mensen zich kunnen ergeren. zo van kom op zeg je bent een Nederlander of niet en buitenlands praten kan je ook prive doen of daar waar het niet stoort.

Het ligt er ook aan wie het dus doet he. Ik denk dat men het van wat oudere mensen beter kunen yhebben dan van jochies van 10.
Waarschuw beheerder
Het ligt er gewoon aan in ghoeverre mensen worden geconfronteerd met een taal. Als mensen een keer russisch spreken is dat natuurlijk wel bijzondr omdat je het niet vaak hoort. Maar turks hoor je des te vaker. Ook dat is weer een factor he;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 00:32:
20 man in de trein zitten en hard aan het praten

Maar daar erger ik me ook aan als het Nederlanders zijn. In principe maakt het me niet zoveel uit welke taal het is. Vind het verschrikkelijk irritant als iemand luid aanwezig is in welke taal dan ook.
Overigens snap ik je punt enigzins wel. Betrap mezelf erop dat ik mijzelf er soms wel aan erger, maar kan eigenlijk niet precies beargumenteren waarom dat is (jij wel?). Vandaag nog: vriend en ik waren boodschappen aan het doen en er waren 3 stierlijk vervelende jongetjes Turks met elkaar aan het praten. Ze waren een jaar of 8. Vriend en ik vroegen ons af of ze uberhaupt wel goed Nederlands konden spreken. Ik betwijfel het nog steeds.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 00:32:
buitenlands praten kan je ook prive doen of daar waar het niet stoort.

dat mogen ze zelf weten...we zitten hier niet in nazi duitsland
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 28 december 2007 om 00:52:

wat is dat nou weer voor een opmerking man
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 00:40:
Maar daar erger ik me ook aan als het Nederlanders zijn.

Ja ik ook. Maar meer in het buitenland.

Nee ik vind het vrij logisch. Ten eerste is het natuurlijk een fantsoenkwestie.

Maar dit gaat er meer om dat er veel intergatieproblemen zijn in Nederland met allochtone jongeren en hun identiteit. als ik iedereen ga zeggen dat ze heus wel een nederlander willen worden maar ze vervolgens zelf met hele groepen buitenlands gaan lopen praten. en dan ook nog in de taal in kwestie dan denken die menssen wat zei je jan? Hoezo Nederlander dat is niet te horen wat lul je nou.

en dat snap ik heel goed. Het is een gevoelskwestie. Het is zelfs niet eens te veel gevraagd. Turkse ouders moeten weten van hoe de maatschappelijke situatie in Nederland is en dat deze soms gespannen kan zijn en het zeker worden! dan moet je de kinderen vertellen dat ze zich moeten mengen en niet afzonderlijk in groepjes de taal turks moeten praten want dan krijg je een HIJ/ZIJ situatie.

dat is nou net het punt.

En Silcverfaust met je rare opmerking het is niet een kwestie van mogen of kunnen. Je kan moeilijk zeggen je mag niet meer turks praten. Natuurlijk niet. Maar het is een fantsoenregel want het spoort ook achterdocht aan.

dat is hetzelfde als hoe een doof persoon zich ooit moet voelen. terwijl hun zintuigen zoals de ogen en hun gevoel superscherp zijn, weten ze niet wat hun buurman tegen of over ze zegt.

En dat is gewoon kut.

Maar hun kunnen niet kiezen. en een mens zonder handicap wel en kan zich op zijn minst, lichtelijk aanpassen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 00:40:
ons af of ze uberhaupt wel goed Nederlands konden spreken

Als zij vanaf hun prille jaren in NL wonen enof geboren zijn, dan kan je er zeker van uitgaan dat ze NL kunnen spreken.

Vind dan ook, als bijv. 2 Turken, die de hele dag in hun moerstaal spreken, het zelf moeten weten.
Het verschil is enkel als er een derde gezelschap (niet sprekende Turk) erbij is, dat ze dan wel en zeer zeker NL moeten spreken, want anders is het zeer onbeschoft.

Dus jouw moeke en vriendin mogen van mij de hele dag met hun tweetjes wel, russisch spreken. ;p

Wel zou het dan ook zo netjes zijn, als ze in een groep en dat geldt natuurlijk ook voor Nlders en anderen, dat ze zich niet storend zouden moeten gedragen en dat ze een last vormen voor een ander.
Maar vaak is het dan ook zo, dat vooral jongeren en zeer zeker uit een grote groep, weer uit kleine groepjes bestaan, die elkaar hun stoere verhaaltjes willen vertellen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

iemand die de mop pas begrijpt na de derde poging :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van s2tgrave op vrijdag 28 december 2007 om 06:53:
iemand die de mop pas begrijpt na de derde poging

haha das een belg

Waarschuw beheerder
donateur
ik zat in Rotterdam op school (die gezellige school Zadkine,waar een half jaar geleden die steekpartij was op schoolplein) en een kwart van de klas was Turks en die zaten constant Turks tegen elkaar te lullen in de klas ..we hebben toen een klacht ingediend en ze kregen een verbod om dat in de klas te doen (Y)

wat ze in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten, maar in de klas..(of op het werk bijv) praat je gewoon Nederlands..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 27 december 2007 om 17:05:
Zeg erik wat lul jij nou over pro-nederlanders??

dat vind ik een achterlijk eopmerking.

Als je zo praat dan ben je gevaarlijker voor Nederland dan de rest bij wijze van. dus ben jij die gene die Nederland onwaardig is.

............dus als je pro-nederlands bent, ben je Nederland onwaardig ???.............wat een links gelul zeg !!!!

Waarschuw beheerder
Iemand die graag zo af en toe een patatje lust, een kroketje uit de muur haalt en een haringtje op zijn tijd.

Ook als het seizoen het toelaat graag aan de mosseltjes zit, zo nu en dan gaat zeilen en ook niet vies is van een goed feest.

Iemand die graag tolerant en meelevend is, behalve voor zijn buurman.

Iemand die zich graag aan oude regels en gebruiken houdt en een scheef hoofd trekt wanneer er iets vreemds komt, gebeurt,ontmoet etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van duivel666 op vrijdag 28 december 2007 om 07:05:
haha das een belg

Dit kan ook alleen een Nederlander gezegd hebben :D
Belgen zijn dom, Duitsers klootzakken, Fransen arrogant, Italianen kunnen niet voetballen en Spanjaarden kunnen geen paella maken.
Wij zijn het grootste en rijkste land in de wereld, lopen voor op alles, zijn nummer 1 op ieder sportgebied, winnen iedere keer het wk voetbal en de hele wereld kent ons. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 10:40:
Italianen kunnen niet voetballen

Maal wel lekkele explesso.

Waarschuw beheerder
Nederlands paspoort, de rest is futile. Integratie kost tijd en cultuurverschillen hou je altijd.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 10:22:
Iemand die graag zo af en toe een patatje lust, een kroketje uit de muur haalt en een haringtje op zijn tijd.

Ook als het seizoen het toelaat graag aan de mosseltjes zit, zo nu en dan gaat zeilen en ook niet vies is van een goed feest.

Iemand die graag tolerant en meelevend is, behalve voor zijn buurman.

Iemand die zich graag aan oude regels en gebruiken houdt en een scheef hoofd trekt wanneer er iets vreemds komt, gebeurt,ontmoet etc.

Niets aan toe te voegen :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 28 december 2007 om 00:52:

Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 01:02:
wat is dat nou weer voor een opmerking man

Oh, dat is nog niks voor Professor SilverfaustX, hoor :rot:
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 10:40:
Belgen zijn dom, Duitsers klootzakken, Fransen arrogant, Italianen kunnen niet voetballen en Spanjaarden kunnen geen paella maken

Dat bepaal jij niet :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 28 december 2007 om 17:28:
Dat bepaal jij niet

Doe ik ook niet. Kun je lezen?
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen met de Nederlandsche nationaliteit zíjn allemaal Nederlanders. Dat staat buiten discussie. Nederland geeft je de vrijheid zelf te mogen beschikken over je geloof, dat levert, helaas, wrijving op.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 17:36:
Doe ik ook niet. Kun je lezen?

:roflol:
Djiezoez, ga d'r effe lekker op in, knol :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft is een nederlander, en dan heb ik het niet over dubbele nationaliteiten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Piet Parra™ op vrijdag 28 december 2007 om 18:00:
en dan heb ik het niet over dubbele nationaliteiten

Waarom eigenlijk niet?
Waarschuw beheerder
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft is een nederlander, en dan heb ik het niet over dubbele nationaliteiten.

:vaag:

Hoezo jezelf tegenspreken? Iedereen die een kind heeft is een ouder. En dan heb ik het niet over mensen met 2 kinderen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 18:19:
En dan heb ik het niet over mensen met 2 kinderen

Waarom eigenlijk niet?
Waarschuw beheerder

Ja mee eens(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Swaffelstaaf op vrijdag 28 december 2007 om 17:42:
Mensen met de Nederlandsche nationaliteit zíjn allemaal Nederlanders. Dat staat buiten discussie. Nederland geeft je de vrijheid zelf te mogen beschikken over je geloof, dat levert, helaas, wrijving op.

Ja en daarom moeten mensen zelf ook de verantwoordelijkehid voelen van hoe ze met hun geloof om moeten gaan zodat dit minder spanning oproept.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr, Medellin op vrijdag 28 december 2007 om 09:07:
............dus als je pro-nederlands bent, ben je Nederland onwaardig ???.............wat een links gelul zeg !!!!

jij snapt er helemala niets van volgens mij.

het gaat mij erom waar het woord pro-nederlands op slaat. Leg het maar eens uit dan.

En dan zul je zien dat het antwoord behoorlijk moeilijk uit te leggen is aan mensen die wel hersenen hebben.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 21:28:
En dan zul je zien dat het antwoord behoorlijk moeilijk uit te leggen is aan mensen die wel hersenen hebben

Ooohhhh, VANDAAR dat ik er niks van snap! :roflol:
Waarschuw beheerder
en dit gelul heeft niks met links of recht te maken. alleen maken wel veel rechts-denken deze fout idd. maar staat los van mijn ideologie.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja en daarom moeten mensen zelf ook de verantwoordelijkehid voelen van hoe ze met hun geloof om moeten gaan zodat dit minder spanning oproept.

En moeten mensen ook opgeroepen worden om niet als een stel kakelende kippen elkaar na te praten. Onderdrukking, ontkenning en haat leveren namelijk niets op behalve nog meer haat en onbegrip.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Swaffelstaaf op vrijdag 28 december 2007 om 21:34:
Onderdrukking, ontkenning en haat leveren namelijk niets op behalve nog meer haat en onbegrip

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 21:32:
en dit gelul heeft niks met links of recht te maken. alleen maken wel veel rechts-denken deze fout idd. maar staat los van mijn ideologie.

Laat me raden die is niet helemaal rechts???
Waarschuw beheerder

je slaat de spijker op zn kop :9 een echte nederlander is iemand met een nederlandse identiteit (Volgens de wet dan)
en iemand die op de hoogte is van het reilen en zeilen hier in dit landje....(naar mijn mening)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Iemand met ALLEEN de Nederlandse nationaliteit, mensen met dubbele paspoorten behoren zijn geen 'Nederlander' vind ik.
Sterker nog, ik vind dat ze dubbele paspoorten moeten afschaffen, maar dat is weer een hele andere discussie..

Verder moet diegene de Nederlandse taal beheersen, en de Nederlandse wet- en regelgeving respecteren.

Zolang niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, is diegene in mijn ogen geen volwaardige Nederlander.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van -*-_-Curiosity op zaterdag 29 december 2007 om 13:29:
Iemand met ALLEEN de Nederlandse nationaliteit, mensen met dubbele paspoorten behoren zijn geen 'Nederlander' vind ik.
Sterker nog, ik vind dat ze dubbele paspoorten moeten afschaffen, maar dat is weer een hele andere discussie..

Verder moet diegene de Nederlandse taal beheersen, en de Nederlandse wet- en regelgeving respecteren.

Zolang niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, is diegene in mijn ogen geen volwaardige Nederlander.

Tja, best wel goed omschreven! (y)

En hij of zij moet zoute haring lusten natuurlijk :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op vrijdag 28 december 2007 om 23:25:
Nou als je jou soms hoort lkullen klinkt dat ook pas echt fout!

ach ik vraag alleen om uitleg over dat pro nederlands want dat vind ik interessant en dat staat buiten het feit dat ik links of rechts ben want ik ben aardig rechts ingestald maar sommigen gaan echt te ver. Pro nederlands flikker toch op man.

elke Nederlander behoort trots op zn land te zijn of dat nou een turk of een autochtoon is en dat pro-nederlander zou dan waarschijnlijk iets zijn wat je alleen kan zijn als je Nederlander bent ofzo en als je links bent kan je blijkbaar ook al niet pro-nederlands zijn. dat slaat echt nergens op.

Het gaat mij erom dat als je je pro-nederlandse ideologie zo aanhoud, dat je er verkeerde mensen mee over een kam gaat scheren en je daarmee het klimaat in Nederland verziekt, je dus ook niet goed voor Nederland bent en dus Nederland onwaardig. ik zie dat gewoon als logica. Sorrie;)

Waarschuw beheerder
Een ieder met de Nederlandse nationaliteit die zich aanpast aan de wetten en regels in Nederland.
Waarschuw beheerder
oprotten met die kankerlijers!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van S_Tony op zaterdag 29 december 2007 om 21:32:

Nou zeg, niet zo agressief

Waarschuw beheerder

Wie bedoel je? :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 23:21:
Wie bedoel je?

euhm je weet wel... die ene..dinges... :lol:

ik zout t ook niet weten :P

Waarschuw beheerder

Joh, houd je een beetje in ja? :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 21:22:
Een ieder met de Nederlandse nationaliteit die zich aanpast aan de wetten en regels in Nederland.

Maak ik zelf wel uit.

:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 21:22:

Waarschuw beheerder
Een gierig, nuchter, communicatie gestoord persoon met racistische uitingen tegenover hun mede landgenoten die net zo goed nederanders zijn maar zich grotendeels gedragen als een stel varkens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 december 2007 om 12:15:
Een ieder met de Nederlandse nationaliteit die zich aanpast aan de wetten en regels in Nederland

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iedereen die morgen een pilletje eet of een snuifje neemt is geen Nederlander. (Y)

Waarschuw beheerder
ben een geboren en getogen amsterdammer oftewel een nederlander maar ik zal altijd worden gezien als een marokkaan

Waarschuw beheerder

lafaard geen foto niks. op het internet denk jij tony montana,hercules, god te zijn maar in werlijkheid..............

Waarschuw beheerder
Iedereen die zich thuisvoelt in Nederland en de bijbehorende maatschappij.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 december 2007 om 13:36:
maar ik zal altijd worden gezien als een marokkaan

Hoezo dan? Wat maak je dan allemaal mee waardoor je dat denkt :)

Waarschuw beheerder
Iemand die Nederlands als moedertaal heeft, in bezit is van een Nederlands paspoort, tolerant is tegenover andersdenkenden (echter wel tolerantie met een grens), en vaak zuinig op de knip is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 december 2007 om 21:30:
en vaak zuinig op de knip is.

Dat vind ik niet typisch haha en ik denk dat velen het met me eens zullen zijn :D

Waarschuw beheerder

Ik ben benieuwd ennem... houd het netjes

iemand is Nederlander als hij zich gedraagt als een Nederlander:P

En daar versta ik onder naar de Nederlandse normen en waarden, en ook de taal gewoon goed spreekt.

zegt in principe niks over kleur of nationaliteit maar heeft er vaak wel wat mee te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 december 2007 om 21:30:
en vaak zuinig op de knip is.

maar wel de duurste leningen afsluit.

Waarschuw beheerder
dagobert duck
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2007 om 11:38:
maar wel de duurste leningen afsluit.

Gemakzucht. Iedereen hier heeft schulden. En het interesseert ons geen reet. :D
Voor mijn studieschuld zouden mensen in zuid europa zelfmoord plegen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 31 december 2007 om 12:00:
Iedereen hier heeft schulden.

Spreek voor jezelf. Ik heb geen cent schuld. Nergens.

Waarschuw beheerder

Ik niet :no: geeneen lening, spaar ik maar wat langer als ik iets wil hebben.
Ken genoeg mensen die voor een afwasautomaat een lening afsluiten.

Dan maar met de hand :) denk ik dan.

Voor mijn studieschuld

Kijk een stuydieschuld kan ik nog inkomen, studenten hebben het niet breed en als je leent om later een goede baan te krijgen, vind ik niet meer dan logisch als de mogelijkheden ervoor zijn.

zouden mensen in zuid europa zelfmoord plegen.

Die zouden al voor minder zelfmoord plegen :lol:

Waarschuw beheerder
Iedereen hier heeft schulden

ik niet.:rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen die in Nederland geboren en getogen is en/of in het bezit is van een Nederlands paspoort, met uitzondering van diegenen die Nederland blijkbaar ver onder hun stand vinden en blijven roepen dat alles in 'hun land' beter is, maar toch om onduidelijke redenen maar niet lijken te vertrekken naar 'hun land'.

Ik denk dat ik het zo, zonder te discrimineren, vrij goed heb samen gevat (mijn mening bedoel ik dan, niet de officiele definitie).
Waarschuw beheerder
donateur

Aannemende dat je hiermee geen hypotheek bedoelt; ik niet.
Waarschuw beheerder
als je echt flauw moet gaan doen dan moet je zegggen dat iedereen die met de harde G praat ook geen echte Nederlander is. want dit is namelijk een arabierse invloed. een heebreeuwse invloed. de harde G is de enige G in europa die niet-europees is!

Dat is absolute onzin! Eerst beweer je dat het een Arabische invloed is en daarna een Hebreeuwse. Zijn ondanks hun gezamenlijke afkomst twee verschillende talen.
Ten tweede is Nederlands een levende taal en levende talen veranderen voortdurend, ook de klanken. Zo is bijvoorbeeld de th-klank verdwenen uit het Nederlands. En olt/old veranderde in het Hollandse dialect in out/oud: gold werd goud, holt werd hout. Dat gebeurt niet onder invloed van een andere taal, maar zoals ik al zei, omdat taal leeft.

En die zogenaamd typisch Nederlandse g komt ook voor in Europese talen als Bulgaars, Schots, Spaans, Fins, enz. Echt niet door de Arabieren, heur. ;)

Waarschuw beheerder
Zowieso iedereen die hier geboren en getogen is..

En verder de mensen die hier langer dan 10 jr zitten en wel echt ingeburgerd zijn..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 31 december 2007 om 15:08:
Zowieso iedereen die hier geboren en getogen is..

Dat vind ik niet genoeg.. ken genoeg mensen die hier geboren en getogen zijn, maar met normen en waarden totaal een andere cultuur..
Dat zijn voor mij geen eche Nederlanders..:x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op maandag 31 december 2007 om 15:10:
maar met normen en waarden totaal een andere cultuur..

Met getogen bedoel ik eigenlijk ook de mensen die normale nederlandse normen en waarden hebben..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op maandag 31 december 2007 om 15:10:
eche Nederlanders

die bestaan niet!
We zijn allemaal import.
Vroeger en nu!

Het huidige Nederland bestaat pas sinds 1830, na de afscheiding van België. Daarvoor werden er verschillende namen gebruikt om het huidige land of voorlopers daarvan aan te duiden, zoals de Lage Landen (in het Frans Pays-Bas), de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, de Bataafse Republiek en het Koninkrijk Holland in de Franse tijd. Dit heeft tot gevolg dat verschillende namen voor Nederland worden gebruikt:

Wat men tegenwoordig "als" de NLD-er wilt aanduiden, daar is geen duidelijke difinitie voor!
Want zelfs tussen de "echte" NLD-er zijn de normen en waarden verschillend.
En menigeen denkt de normen en waarden te kennen en dan wel op zijn/haar manier of wanneer het hem/haar uitkomt.

En dat gevoel is wederzijds.
De mens opzicht is een raar wezen, ondanks hij een paar goede ontwikkelde hersenen heeft mee gekregen.
Maar dat kan ook de reden zijn dat hij/zij zich ook raar gedraagt. ;p

Wat maakt het uit of men wit/zwart/geel of rood is.
Respect tegenover elkaar is het aller belangrijkste en dan bedoel ik respekt uit eerbied en niet uit angst.

Verdraagzaamheid :YES: , zoals onze Koningin zegt. ;p
De NLD heeft geen eigen indentiteit, zoals Maxima zegt ;p
Geert Wilders, die zelf op een allochtoon lijkt, maar zijn haar
blondeerd :rot:, om meer op een weet ik veel te lijken.

En zoals @Caudex zegt:
Uitspraak van Caudex op maandag 31 december 2007 om 14:26:
Nederlands een levende taal en levende talen veranderen voortdurend, ook de klanken

Dat kan je bijwijze van spreken ook zien/vergelijken bij de bevolking.

Idem dito bij de Amerikaan.
Wie is een echte Amerikaan? Dat is een indiaan.
De echte Amerikaan bestaat niet meer.

Een Nederlander is dus echt iemand, waar het op papier staat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NL van tegenwoordig is niet meer........

tolerant!
egotrippers!
zeiklandje geworden!
we zijn mietjes geworden!
Met mietjes als de hoge piefen!

Jan peter De grootste aansteller van het land:looser:

i'm not proud anymore to be a dutchman:O
Waarschuw beheerder
donateur
struikende honden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 december 2007 om 16:39:
Iedereen die zich thuisvoelt in Nederland en de bijbehorende maatschappij.

Hier ben ik het helemaal mee eens!!

Ik heb zelf een Duits paspoort maar woon hier al sinds ik 4 was,ben hier opgegroeid heb hier mijn opleidingen gedaan!!

Maar betekent dit dan dat ik puur omdat ik een Duits paspoort heb ik mijzelf geen Nederlander mag voelen??
Waarschuw beheerder
Dat vind ik niet genoeg.. ken genoeg mensen die hier geboren en getogen zijn, maar met normen en waarden totaal een andere cultuur..
Dat zijn voor mij geen eche Nederlanders..

Waar strek je die grens dan? Zeg je ook tegen Staphorstenaren dat ze geen Nederlanders zijn omdat ze je normen en waarden niet delen? Of Friesen omdat ze je cultuur je niet delen?
Uitspraak van Knoalster op woensdag 2 januari 2008 om 11:22:
Waar strek je die grens dan?

Mijn grens is bij families die hun eigen cultuur aanhouden, met dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen, dat ze steeds in bijzijn van andere mensen blijven praten in hun eigen taal..Mensen die wel ingeburgerd kunnen worden, maar dat zelf niet willen. Denk aan families waarbij er bijna geen Nederlands wordt gepraat, omdat r geen moeite word genomen het te leren... enz. enz.

Waarschuw beheerder
nederland bestaat altijd al uit immigranten
uit frankrijk portugal belgie duitsland oostenrijk en ga maar door
en later uit turkije suriname china antillen marokko joegoslavie
afrika

maar jullie bedoelen met nederlandse identiteit:
een op alles zeikende bierzuipende gierige egoistisch ongastvrije met veel praatjes inwoner die zijn eigen moeder nog verraad als het wat oplevert

Waarschuw beheerder
Gewoon iemand die hier geboren is, ook al liggen hun roots elders.
Het woord allochtoon en autochtoon moeten ook maar is minder gebruikt worden.

En wat de Nederlandse edentiteit nou eigenlijk inhoudt, is moeilijk te omschrijven. Denk dat iedereen een eigen identiteit heeft. ik ben niet typisch Nederlands maar dat komt ook omdat ik met mensen omga uit andere culturen en daar pik je ook weer dingen van op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2008 om 15:25:
roots

{argument 'id' ontbreekt}

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2008 om 19:39:
Wie leeft er tegenwoordig nog zo

Ik O:)
Waarschuw beheerder
ben zelf al vaak uitgescholden voor buitenlander dus als je donker bent wordt je al gauw aangezien als turk of marrokaan ,maar ik vind respect hebben voor mekaar is belangrijk .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 12:19:
Mijn grens is bij families die hun eigen cultuur aanhouden, met dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen,

Maak ik zelf wel uit. :)

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 12:19:
dat ze steeds in bijzijn van andere mensen blijven praten in hun eigen taal..

Maak ik ook zelf uit :)

Denk aan families waarbij er bijna geen Nederlands wordt gepraat, omdat r geen moeite word genomen het te leren... enz. enz.

Maak ik ook zelf uit. Mijn neefjes spreken geen woord Nederlands omdat hen alleen Gronings is geleerd. Jammer maar het zij zo. Sit maakt hen niet minder Nederlands.

Ben blij dat ik als NEDERLANDER zelf mag bepalen welke taal ik spreek en wat ik van vrouwen vind.
Uitspraak van Knoalster op woensdag 2 januari 2008 om 20:18:
Maak ik ook zelf uit. Mijn neefjes spreken geen woord Nederlands omdat hen alleen Gronings is geleerd. Jammer maar het zij zo.

Ik heb het over taal, niet over dialect
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 20:38:
Ik heb het over mensen met een andere kleur huid

Een neger die fries praat is fout maar een blanke die fries praat is ok?

Je discrmineert dus (Y)

Hoe noem je mensen die totaal geen respect voor onze wet hebben? (artikel 1 van de grondwet)
laatste aanpassing
Uitspraak van Knoalster op woensdag 2 januari 2008 om 20:40:
Een neger die fries praat is fout maar een blanke die fries praak is ok?

Je discrmineert dus

Sukkel ik heb het toch ook over mijn grenzen?? En Friezen en Grunningers horen toch in NL of niet :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 20:44:
Sukkel ik heb het toch ook over mijn grenzen?? En Friezen en Grunningers horen toch in NL of niet

3e generatie Nederlandse 'negers' niet? Golgens de NEDERLANDSE wet is dat afhankelijk van van je paspoort en niet van je huiskleur

Uitspraak van Knoalster op woensdag 2 januari 2008 om 20:40:
Je discrmineert dus

Hoe noem je mensen die totaal geen respect voor onze wet hebben? (artikel 1 van de grondwet)

Uitspraak van Knoalster op woensdag 2 januari 2008 om 20:47:
3e generatie Nederlandse 'negers' niet? Golgens de NEDERLANDSE wet is dat afhankelijk van van je paspoort en niet van je huiskleur

IK heb het toch over de manier van leven of niet :vaag:

Ik ken surinaamse families die hier geboren zijn maar totaal een andere levenstijl hebben, dus geen respect voor vrouwen en overal in hun eigen taal (dus niet in dialect) Lullen

Moeilijk he om te begrijpen
Uitspraak van Knoalster op woensdag 2 januari 2008 om 20:47:

Ja feiten feiten ken ik ook wel, ga ff lekker de slimmerik uithalen, ik zeg nog altijd wat ik VIND ik weet zelf ook wel dat het NL zijn.
Maar als je je niet zo gedraagt vind ik het geen NL klaar.
Waarschuw beheerder
Wat heeft de kleur van je huis er mee te maken¿ :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 20:52:
IK heb het toch over de manier van leven of niet

Nee je had het over huidskleur.

Dat zijn voor mij geen eche Nederlanders..

Aangezien rassendiscriminatie niet bij de normen en waarden van de gemiddelde Nederlander horen ben jij (volgens je eigen definitie) geen Nederlander. (Y)
Waarschuw beheerder
eeen nederlander is iemand die tolerant teegen over iedereen probeert te zijn maar is gevoelig voor groepsdenken nog steeds .....zijn redelijk positief al zullen de mensen in het buitenlande r ander s over denken aangezien je hier niet meer mag lachen op je paspoortfoto,,,,voelt zich nederlander.,.... kijkt niet niet naar de tv als oranje tijdens ek of wk weeer grandeloos zich laat naaien door van bastens golf techniek Wijst de buitenlander keurig netjes de route naar de coffeeshop en als laatste wees blij dat je nog nederlander in nederland bent want eerder vroeg of laat komen we toch met natte poten asiel aanvragen bij unser nachbarn./....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 20:52:
Ik ken surinaamse families die hier geboren zijn maar totaal een andere levenstijl hebben, dus geen respect voor vrouwen en overal in hun eigen taal (dus niet in dialect) Lullen

Dit is echt bull, alsof alle "blanke" Nlders respect hebben voor vrouwen.

De voertaal van Suriname is Nederlands en daarnaast praten zij hun dialect (eigen taal).
En bovendien zijn de meeste Surinamers en alle Antillianen en nu Aruba, bij geboorte al Nederlander.

Om onderscheidt te maken tussen de Nlders, heb je Europese Nederlanders (geboren in Nederland) en Carabische Nederlanders (geboren op de Antillen).
En deze beide Nederlanders zijn geboren in het Koninkrijk der Nederlanden.

Het feit dat de laatsgenoemde Nlders vaak een getinte huidkleur hebben en hun levenswijze wat anders is, maakt hen niet tot wat anders.
Zelfs de "blanke" Nlder geboren en getogen op de Antillen, wijkt af van de Europese Nlder.

Men moet daarom voorzichtig zijn met wat men zegt.
Maar zelfs menigeen politicus, weet zelf niet hoe het in mekaar zit.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2008 om 22:34:
Dit is echt bull, alsof alle "blanke" Nlders
respect hebben voor vrouwen.

Die hebben idd een mentaliteit van niks, maar zo'n familie doet dat vanwege gebruiken, het geloof..EN in Nederland staan we allemaal gelijk aan elkaar.
Men moet daarom voorzichtig zijn met wat men zegt.

Waarom? Ik mag mijn mening geven over wat ik vind horen bij een Nederlander. En dat ik discrimineer is dikke onzin, ik heb respect voor alles en iedereen, dat staat los van hoe ik over bepaalde zaken denk.
Voor bepaalde mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, ik heb helemaal niks tegen mensen met een andere afkomst, ik definineer gewoon mijn idee over een Nederlander..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 22:38:
Ik mag mijn mening geven over wat ik vind horen bij een Nederlander

Natuurlijk mag een ieder een mening hebben.
Maar men kan een mening hebben over iets, maar een feit blijft een feit.
En dat is iets wat menigeen vergeet.

Waarschuw beheerder
Dit is echt bull, alsof alle "blanke" Nlders respect hebben voor vrouwen.

:no:

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 22:38:
Die hebben idd een mentaliteit van niks, maar zo'n familie doet dat vanwege gebruiken, het geloof..EN in Nederland staan we allemaal gelijk aan elkaar.

Die? Wie die?
Zo'n familie? Welke familie?
Gebruiken en geloof?
Over wie heb je het nu precies?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2008 om 22:51:
Die? Wie die?

Die "die"zijn die blanken die geen respect hebben voor de medemens (vrouw)

En bij mijn grens heb ik t over families die geen respect hebben voor vrouwen.. En de hoofddoekjes kunnen nog wel bij bepaalde dingen, maar er zijn ook wel mensen in NL die met een Burka lopen zelfs met een Nederlands paspoort.. dat vind ik niet bepaald Hollands..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
EN in Nederland staan we allemaal gelijk aan elkaar.

Maar daar hebben velen toch wel problemen mee, daardoor hebben we ons te houden aan de grondwet.

En in de grondwet zijn een hoop van het Geloof overgenomen.

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 22:55:
een Burka lopen.. dat vind ik niet bepaald Hollands

Totdat het een mode wordt. ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 22:55:
En bij mijn grens heb ik t over families die geen respect hebben voor vrouwen.. En de hoofddoekjes kunnen nog wel bij bepaalde dingen, maar er zijn ook wel mensen in NL die met een Burka lopen zelfs met een Nederlands paspoort.. dat vind ik niet bepaald Hollands..

Eerder sprak je over Surinaamse families. Zodoende dat ik het me afvraag.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2008 om 23:04:
Eerder sprak je over Surinaamse families. Zodoende dat ik het me afvraag.

ja, dat was weer een ander voorbeeld, gekeken naar situaties in mijn omgeving... en het maakt ook niet uit wie, ik probeer gewoon voorbeelden te geven van wat ik een grens vind betreft het zijn van een Nederlander. Ook al hebben ze een Ned. paspoort.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 2 januari 2008 om 23:22:
Ik heb al voorbeelden gegeven, blijkbaar zijn mensen blind voor bepaalde uitspraken..

Nee, heb gewoon geen zin om al je voorbeelden op te zoeken.
Je springt namelijk best van de Hollandse hak op de Hollandse tak.
Kan er niet echt wijs uit worden wat jij nu eigenlijk onder een
NL-er verstaat. Mijn geboren en getogen NL-er met Surinaamse afkomst
wat een voorbeeld waar ik je mening over wilde horen.

Waarschuw beheerder
Als ik dat op noem, wordt ik vast
weer verbannen (voor altijd)

Waarschuw beheerder
Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2008 om 12:18:
Als ik dat op noem, wordt ik vast
weer verbannen (voor altijd)

Doe eens een gooi........