Partyflock

Forumonderwerp · 988976

Waarschuw beheerder
In navolging op dit topic:

https://partyflock.nl/topic/987689:VVD_moslima_s_moeten_mannelijke_arts_accepteren

rijst bij mij de vraag:

WAT VERSTAAN JULLIE ONDER EEN NEDERLANDER?

Iemand met een Nederlandse nationaliteit?
Dat zijn namelijk ook Turken, Marokkanen, Antilianen,
Surinamers, en noem het op die in Nederland worden geboren.

Het lijkt wel alsof sommigen alleen blanke mensen een Nederlander
noemen valt me hier wel eens op.

Ik ben benieuwd ennem... houd het netjes (f)

Waarschuw beheerder
Kaas.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 16:10:
dat zou jij ook doen...als je als nederlander in Marokko of Turkije woont, dan zou je ook voor Nederland zijn.

Voor je land van herkomst zijn lijkt me een vrij normale zaak, het wordt naar mijn mening pas storend als Nederlanders met een buitenlandse afkomst het leuk vinden als het Nederlands elftal verliest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 16:58:
Nou moe zeg, krijg ik in ene de schuld..............?

Nee hoor, de vraagstelling is voormij voldoende, daar je nog enig tekst en uitleg heb gegeven.

Maar vaak is het zo dat mensen soms dingen zeggen, die verkeerd uitpakken, maar het eigenlijk anders bedoelen. :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 27 december 2007 om 17:00:
soms ''racistisch'' noemen

:O
ik zei:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 13:32:
Klinkt wat racistisch

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 17:30:
soms ''racistisch'' noemen
:O
ik zei:
Uitspraak van giffer RB® op donderdag 27 december 2007 om 13:32:
Klinkt wat racistisch

Mja oke
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rups op donderdag 27 december 2007 om 17:18:
Voor je land van herkomst zijn lijkt me een vrij normale zaak, het wordt naar mijn mening pas storend als Nederlanders met een buitenlandse afkomst het leuk vinden als het Nederlands elftal verliest.

wat ik nog storender vind dat is als ze over straat lopen en geen Nederlands praten en dat Nederlanders zelf zonder enig aarzelen de Nederlande taal an de kant duwen op universiteiten, de zakenwereld en de televisie. Aangezien Nederland een kleine taal is moeten we daarvoor uitkijken. Taal is macht. Hoe kunnen we de Amerikanen nou serieus nemen als het daar in de mode is om overal duitse leen en vervangwoorden gaan gebruiken? amerikanen hadden niet dezelfde macht als ze niet trots waren.

Dat Nederland woorden leent en vervolgens vernederlandst dat is goed.. maar niet als we elk woord gaan vervangen door omdat het in de mode is. Dat gaat ten koste van de diepgang van onze eigen taal die overigens ZEER modern is, zeer vernieuwend en je hebt er ongelofelijk veel mogelijkheden mee.

wij moeten dus niet te hard schreeuwen over anderen, terwijl we onze eigen identiteit des te vaak op het spel en onder druk zetten. Of deze zelfs compleet laten varen waardoor we opnieuw moeten zoeken.

daar zijn zijn veel voorbeelden van te noemen. we noemen onszelf te vaak laf maar we doen er niks aan. kinderen krijgen is opeens n beetje uit de mode aan het raken. Ook dat is uiteraard zeer slecht voor het voortbestaan van een cultuur en met de name.. de conditie daarvan.

Ook gooien we de laatste tijd veel oude gebruiken aan de kant en zijn de normen en waarden aan het vervagen en zijn we aan het verstarren en aan het betuttelen en veramerikaniseren met de vraag of we dr wel beter van worden.

oftewel onze identiteit is zoek. en als je het zo bekijkt zijn veel Turken en marokanen veel Nederlandser dan je denkt. we moeten ze ook wel zo behandelen en dat koesteren. Negatieve dingen moeten wel gezegd en veranderd kunnen worden maargoed... we behandelen ze als nederlanders. klaar.

Waarschuw beheerder
donateur
maar er worden hele goeie argumenten gegeven waarom ze vinden dat je je manier van denken een beetje bij zou kunnen stellen. dat is echt geen klap voor je ego ''gup'' maar gewoon een verbetering. en dat is toch altijd positief?

ik zie het meer als een aanval,maar dat heb ik al gauw :)
(is dat iets typisch Nederlands????? 8) ) maar als ik vind dat een ander gelijk heeft zeg ik dat ook wel..alleen nu vind ik dat niet o:)
misschien verwoord ik sommige dingen ook niet zo goed,ik heb het wel in mijn hoofd..maar om het dan duidelijk neer te zetten is een tweede ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 16:35:
Als ik daar geboren ben, wrs niet
Ze hebben hier te veel last van klutjesgeest volgens mij
"o we hebben allemaal dezelfde achtergrond dus moeten we voor marokko zijn"

denk het wel...want je bent Nederlander, je roots ligt ergens anders?
of vinden NL roots niet belangrijk?

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 27 december 2007 om 16:35:
Zoals? Kolonien? Tja als we oude koeien uit de sloot blijven halen dan mag Indonesie hier een kolonie komen stichten en dan pakken we ze over 400 jaar weer terug
Nee dat is geen basis voor wereldvrede

hmmm...jij bekijkt dat zo...dan moet jij je maar eens wat meer gaan verdiepen waarom de niet-nederlanders hier in Nederland wonen/hoe ze hier gekomen zijn en waarom ze hier zijn...

Uitspraak van rups op donderdag 27 december 2007 om 17:18:
Voor je land van herkomst zijn lijkt me een vrij normale zaak, het wordt naar mijn mening pas storend als Nederlanders met een buitenlandse afkomst het leuk vinden als het Nederlands elftal verliest

tja...helaas gebeurt dat...

ben zelf voor Brazilie...mooi voetbal...weet nog heel goed WK '94 volgens mij...Brazilie - NL in de VS...was de enige Brasilfan in de kroeg...;)

Waarschuw beheerder
Ik ben niet in NL geboren, maar voel me wel echt een Nederlander. Ik krijg ontzettend veel van mn Surinaamse cultuur mee, maar heb echt niet de behoefte om daar te pas en te onpas mee te koop te lopen.

Ik kan me zo ontzettend irriteren aan de van oorsprong buitenlandse mensen hier die het vertikken om fatsoenlijk NL te praten (vooral de jongeren die hier gewoon geboren zijn maar om stoer te doen met een accent praten, OH die halen echt het bloed onder mn nagels vandaan)

Ook wanneer dat soort jongeren lopen te zeiken dat ze worden gediscrimineerd, maar ondertussen van alles en nog wat tegen blanke Nederlanders hebben. Dan lok je het ook een beetje zelf uit. Als het je niet bevalt dat dit land geregeerd word door blanken moet je gewoon lekker oprotten.

Het enige wat echt nergens op slaat is die inburgeringscursus (of toets?) De meeste van mn vrienden zijn gewoon Nederlands en zelfs zij zakten ervoor :s Dat waren echt van die Middeleeuwse gewoontes die echt niet meer normaal zijn in NL en die buitenlanders dus ook niet hoeven te weten :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 21:27:
maar heb echt niet de behoefte om daar te pas en te onpas mee te koop te lopen.

Dat is idd een goede zaak, mits je je afkomst niet verloochend.
ontzettend irriteren aan de van oorsprong buitenlandse mensen hier die het vertikken om fatsoenlijk NL te praten

Het zijn niet enkel de buitenlandse mensen die dat doen en vergeet niet dat het tegenwoordig een hype is om stoer te doen.
je niet bevalt dat dit land geregeerd word door blanken

Sorry but no offence, dit is echt iets
wat echt nergens op slaat

Waarschuw beheerder
donateur
wat praten jullie hier boem lauwe tories
als ik zo wil praten,dan doe ik dat...dat is de torie van de fotto..Roffa jwt
en al mijn matties praten zo jaaaaaaah als wij met onze waggies rond rijden en als je lauw doet krijg je pipa tegen je kalo idde dus beter doe je normaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 27 december 2007 om 17:43:
wat ik nog storender vind dat is als ze over straat lopen en geen Nederlands praten

Hmm als mijn moeder (=Oekraïnse) met een vriendin (zelfde afkomst) iets gaat eten, snap ik het wel dat ze Russisch als taal gebruiken. Heerlijk toch om even in je moedertaal te kunnen babbelen? Mag ik vragen wat je daar precies op tegen hebt?
Of ben je zo onzeker dat je denkt dat ze over je roddelen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Xtra Smooth op donderdag 27 december 2007 om 11:14:
Iemand die hier geboren en getogen is!! :yes:

getogen binnen NL normen en waardenG
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 december 2007 om 23:46:
Hmm als mijn moeder (=Oekraïnse) met een vriendin (zelfde afkomst) iets gaat eten, snap ik het wel dat ze Russisch als taal gebruiken. Heerlijk toch om even in je moedertaal te kunnen babbelen? Mag ik vragen wat je daar precies op tegen hebt?
Of ben je zo onzeker dat je denkt dat ze over je roddelen ;)

dat snap ik best ja. dat zouden Nederlanders net zo goed doen. Is opzich ook niet erg. Ligt er aan waar.

MAAR je moet ook de andere kant snappen...

Als je elke dag anderhalf uur moet reizen met de bus en er zitten constant turkse meisjes in de bus die toch zeker echte Nederlanders zijn omdat ze hier geboren zijn.. express keihard praten in het Turks vanwege hun trots en dat je dat elke dag moet meemaken in je eigen land? en terecht dat je je irriteert. Een rus zou niet anders opkijken dan een Nederlander! Haha daar zouden ze het trouwens helemaal niet accepteren omdat je daar veel meer extreem-rechtse figuren hebt.

En zo moet je het zien. we zijn hier zeer tolerant maar je zal je altijd een beetje moeten aanpassen. Iedereen mag zijn moedertaal spreken helemaal geen probleem...

maar het moet geen sport worden, alleen maar om te laten zien dat je anders bent en ook omdat anderen je gewoon niet kunnne verstaan. dat is zeker onbeleefd, niet in het restaurant.. maar wel in een volle bus.
Waarschuw beheerder
Nederlanders schreeuwen trouwens ook in het buitenland en dat wordt als zeer onbeschoft ervarenm door de lokale mensen.

alleen zijnn wij daar meestal niet lang maar hoogstens op vakantie/. en als we er wellang zijn dan niet in zulke aantallen want we hebben er ook een neusje van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 00:16:
Haha daar zouden ze het trouwens helemaal niet accepteren omdat je daar veel meer extreem-rechtse figuren hebt.

Ja daar moet ik je absoluut gelijk in geven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 00:23:
Wat bedoel je hier precies mee?

nou wat je eerder zei als je moeke met een vriendin op het terras zit en even russisch wil babbelen dan moet dat wel kunnen ja. Maar als er een groep van 20 man in de trein zitten en hard aan het praten zijn (als enige of als de meest opavllende, want dat zie je meestal) dan snap ik goed dat mensen zich kunnen ergeren. zo van kom op zeg je bent een Nederlander of niet en buitenlands praten kan je ook prive doen of daar waar het niet stoort.

Het ligt er ook aan wie het dus doet he. Ik denk dat men het van wat oudere mensen beter kunen yhebben dan van jochies van 10.
Waarschuw beheerder
Het ligt er gewoon aan in ghoeverre mensen worden geconfronteerd met een taal. Als mensen een keer russisch spreken is dat natuurlijk wel bijzondr omdat je het niet vaak hoort. Maar turks hoor je des te vaker. Ook dat is weer een factor he;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 00:32:
20 man in de trein zitten en hard aan het praten

Maar daar erger ik me ook aan als het Nederlanders zijn. In principe maakt het me niet zoveel uit welke taal het is. Vind het verschrikkelijk irritant als iemand luid aanwezig is in welke taal dan ook.
Overigens snap ik je punt enigzins wel. Betrap mezelf erop dat ik mijzelf er soms wel aan erger, maar kan eigenlijk niet precies beargumenteren waarom dat is (jij wel?). Vandaag nog: vriend en ik waren boodschappen aan het doen en er waren 3 stierlijk vervelende jongetjes Turks met elkaar aan het praten. Ze waren een jaar of 8. Vriend en ik vroegen ons af of ze uberhaupt wel goed Nederlands konden spreken. Ik betwijfel het nog steeds.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 00:32:
buitenlands praten kan je ook prive doen of daar waar het niet stoort.

dat mogen ze zelf weten...we zitten hier niet in nazi duitsland
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 28 december 2007 om 00:52:

wat is dat nou weer voor een opmerking man
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 00:40:
Maar daar erger ik me ook aan als het Nederlanders zijn.

Ja ik ook. Maar meer in het buitenland.

Nee ik vind het vrij logisch. Ten eerste is het natuurlijk een fantsoenkwestie.

Maar dit gaat er meer om dat er veel intergatieproblemen zijn in Nederland met allochtone jongeren en hun identiteit. als ik iedereen ga zeggen dat ze heus wel een nederlander willen worden maar ze vervolgens zelf met hele groepen buitenlands gaan lopen praten. en dan ook nog in de taal in kwestie dan denken die menssen wat zei je jan? Hoezo Nederlander dat is niet te horen wat lul je nou.

en dat snap ik heel goed. Het is een gevoelskwestie. Het is zelfs niet eens te veel gevraagd. Turkse ouders moeten weten van hoe de maatschappelijke situatie in Nederland is en dat deze soms gespannen kan zijn en het zeker worden! dan moet je de kinderen vertellen dat ze zich moeten mengen en niet afzonderlijk in groepjes de taal turks moeten praten want dan krijg je een HIJ/ZIJ situatie.

dat is nou net het punt.

En Silcverfaust met je rare opmerking het is niet een kwestie van mogen of kunnen. Je kan moeilijk zeggen je mag niet meer turks praten. Natuurlijk niet. Maar het is een fantsoenregel want het spoort ook achterdocht aan.

dat is hetzelfde als hoe een doof persoon zich ooit moet voelen. terwijl hun zintuigen zoals de ogen en hun gevoel superscherp zijn, weten ze niet wat hun buurman tegen of over ze zegt.

En dat is gewoon kut.

Maar hun kunnen niet kiezen. en een mens zonder handicap wel en kan zich op zijn minst, lichtelijk aanpassen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 00:40:
ons af of ze uberhaupt wel goed Nederlands konden spreken

Als zij vanaf hun prille jaren in NL wonen enof geboren zijn, dan kan je er zeker van uitgaan dat ze NL kunnen spreken.

Vind dan ook, als bijv. 2 Turken, die de hele dag in hun moerstaal spreken, het zelf moeten weten.
Het verschil is enkel als er een derde gezelschap (niet sprekende Turk) erbij is, dat ze dan wel en zeer zeker NL moeten spreken, want anders is het zeer onbeschoft.

Dus jouw moeke en vriendin mogen van mij de hele dag met hun tweetjes wel, russisch spreken. ;p

Wel zou het dan ook zo netjes zijn, als ze in een groep en dat geldt natuurlijk ook voor Nlders en anderen, dat ze zich niet storend zouden moeten gedragen en dat ze een last vormen voor een ander.
Maar vaak is het dan ook zo, dat vooral jongeren en zeer zeker uit een grote groep, weer uit kleine groepjes bestaan, die elkaar hun stoere verhaaltjes willen vertellen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2007 om 14:14:
WAT VERSTAAN JULLIE ONDER EEN NEDERLANDER?

iemand die de mop pas begrijpt na de derde poging :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van s2tgrave op vrijdag 28 december 2007 om 06:53:
iemand die de mop pas begrijpt na de derde poging

haha das een belg

Waarschuw beheerder
donateur
ik zat in Rotterdam op school (die gezellige school Zadkine,waar een half jaar geleden die steekpartij was op schoolplein) en een kwart van de klas was Turks en die zaten constant Turks tegen elkaar te lullen in de klas ..we hebben toen een klacht ingediend en ze kregen een verbod om dat in de klas te doen (Y)

wat ze in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten, maar in de klas..(of op het werk bijv) praat je gewoon Nederlands..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op donderdag 27 december 2007 om 17:05:
Zeg erik wat lul jij nou over pro-nederlanders??

dat vind ik een achterlijk eopmerking.

Als je zo praat dan ben je gevaarlijker voor Nederland dan de rest bij wijze van. dus ben jij die gene die Nederland onwaardig is.

............dus als je pro-nederlands bent, ben je Nederland onwaardig ???.............wat een links gelul zeg !!!!

Waarschuw beheerder
Iemand die graag zo af en toe een patatje lust, een kroketje uit de muur haalt en een haringtje op zijn tijd.

Ook als het seizoen het toelaat graag aan de mosseltjes zit, zo nu en dan gaat zeilen en ook niet vies is van een goed feest.

Iemand die graag tolerant en meelevend is, behalve voor zijn buurman.

Iemand die zich graag aan oude regels en gebruiken houdt en een scheef hoofd trekt wanneer er iets vreemds komt, gebeurt,ontmoet etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van duivel666 op vrijdag 28 december 2007 om 07:05:
haha das een belg

Dit kan ook alleen een Nederlander gezegd hebben :D
Belgen zijn dom, Duitsers klootzakken, Fransen arrogant, Italianen kunnen niet voetballen en Spanjaarden kunnen geen paella maken.
Wij zijn het grootste en rijkste land in de wereld, lopen voor op alles, zijn nummer 1 op ieder sportgebied, winnen iedere keer het wk voetbal en de hele wereld kent ons. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 10:40:
Italianen kunnen niet voetballen

Maal wel lekkele explesso.

Waarschuw beheerder
Nederlands paspoort, de rest is futile. Integratie kost tijd en cultuurverschillen hou je altijd.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 december 2007 om 10:22:
Iemand die graag zo af en toe een patatje lust, een kroketje uit de muur haalt en een haringtje op zijn tijd.

Ook als het seizoen het toelaat graag aan de mosseltjes zit, zo nu en dan gaat zeilen en ook niet vies is van een goed feest.

Iemand die graag tolerant en meelevend is, behalve voor zijn buurman.

Iemand die zich graag aan oude regels en gebruiken houdt en een scheef hoofd trekt wanneer er iets vreemds komt, gebeurt,ontmoet etc.

Niets aan toe te voegen :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 28 december 2007 om 00:52:

Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 01:02:
wat is dat nou weer voor een opmerking man

Oh, dat is nog niks voor Professor SilverfaustX, hoor :rot:
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 10:40:
Belgen zijn dom, Duitsers klootzakken, Fransen arrogant, Italianen kunnen niet voetballen en Spanjaarden kunnen geen paella maken

Dat bepaal jij niet :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 28 december 2007 om 17:28:
Dat bepaal jij niet

Doe ik ook niet. Kun je lezen?
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen met de Nederlandsche nationaliteit zíjn allemaal Nederlanders. Dat staat buiten discussie. Nederland geeft je de vrijheid zelf te mogen beschikken over je geloof, dat levert, helaas, wrijving op.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 17:36:
Doe ik ook niet. Kun je lezen?

:roflol:
Djiezoez, ga d'r effe lekker op in, knol :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft is een nederlander, en dan heb ik het niet over dubbele nationaliteiten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Piet Parra™ op vrijdag 28 december 2007 om 18:00:
en dan heb ik het niet over dubbele nationaliteiten

Waarom eigenlijk niet?
Waarschuw beheerder
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft is een nederlander, en dan heb ik het niet over dubbele nationaliteiten.

:vaag:

Hoezo jezelf tegenspreken? Iedereen die een kind heeft is een ouder. En dan heb ik het niet over mensen met 2 kinderen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 28 december 2007 om 18:19:
En dan heb ik het niet over mensen met 2 kinderen

Waarom eigenlijk niet?
Waarschuw beheerder

Ja mee eens(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Swaffelstaaf op vrijdag 28 december 2007 om 17:42:
Mensen met de Nederlandsche nationaliteit zíjn allemaal Nederlanders. Dat staat buiten discussie. Nederland geeft je de vrijheid zelf te mogen beschikken over je geloof, dat levert, helaas, wrijving op.

Ja en daarom moeten mensen zelf ook de verantwoordelijkehid voelen van hoe ze met hun geloof om moeten gaan zodat dit minder spanning oproept.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr, Medellin op vrijdag 28 december 2007 om 09:07:
............dus als je pro-nederlands bent, ben je Nederland onwaardig ???.............wat een links gelul zeg !!!!

jij snapt er helemala niets van volgens mij.

het gaat mij erom waar het woord pro-nederlands op slaat. Leg het maar eens uit dan.

En dan zul je zien dat het antwoord behoorlijk moeilijk uit te leggen is aan mensen die wel hersenen hebben.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 28 december 2007 om 21:28:
En dan zul je zien dat het antwoord behoorlijk moeilijk uit te leggen is aan mensen die wel hersenen hebben

Ooohhhh, VANDAAR dat ik er niks van snap! :roflol:
Waarschuw beheerder
en dit gelul heeft niks met links of recht te maken. alleen maken wel veel rechts-denken deze fout idd. maar staat los van mijn ideologie.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja en daarom moeten mensen zelf ook de verantwoordelijkehid voelen van hoe ze met hun geloof om moeten gaan zodat dit minder spanning oproept.

En moeten mensen ook opgeroepen worden om niet als een stel kakelende kippen elkaar na te praten. Onderdrukking, ontkenning en haat leveren namelijk niets op behalve nog meer haat en onbegrip.