Partyflock

Forumonderwerp · 987689

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
(Novum) - Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren. Dat stelt VVD-Kamerlid Henk Kamp maandagavond in actualiteitenprogramma Nova. Hij gaat daarmee in tegen een nieuwe richtlijn van artsenorganisatie KNMG.

Kamp vreest dat de gezondheidszorg in de problemen komt als patiënten artsen per definitie kunnen weigeren. Volgens Kamp is het niet haalbaar altijd vrouwen beschikbaar te hebben op medische afdelingen. Moslima's die per se niet door mannen behandeld willen worden moeten 'maar terug naar hun eigen land', zei Kamp. Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen. "Wij moeten dat niet accepteren."

De richtlijn van de KNMG is opgesteld naar aanleiding van een incident in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Daar werd deze zomer een zwangere vrouw binnengebracht die op het punt van bevallen stond. Haar echtgenoot weigerde de hulp van een mannelijke arts die op dat moment dienst had. De vrouw is toen per ambulance naar een ziekenhuis in Utrecht vervoerd.

De Nederlands-Marokkaanse kinderarts Nordin Dirham is ook tegen de nieuwe richtlijn. Volgens Dirham, werkzaam in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam is het 'volkomen onzin' dat een vrouw volgens de islam niet door een man behandeld mag worden.

De KNMG-richtlijn zegt overigens dat vrouwen in acute situaties hulp van een mannelijke arts niet mag weigeren. In alle andere gevallen moeten ziekenhuizen wel meewerken.

Kamp roept dinsdag de ministers van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) naar de Tweede Kamer. "Zij moeten een streep trekken. Tot hier en niet verder."

http://binnenland.nieuws.nl/491454/VVD__moslimas_moeten_mannelijke_arts_accepteren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op zondag 23 december 2007 om 14:21:
Ben ik nou zo slim of??

of wat???
wat is er rafa???

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rafa op zondag 23 december 2007 om 14:21:
Ben ik nou zo slim of??

Nee, dat probeer je.
Slimme mensen snappen dingen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HOLLAND op dinsdag 18 december 2007 om 01:29:
Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren.

onzin, als ik een arts krijg die mij niet aanstaat, wil ik gewoon een andere.
Moslima's die per se niet door mannen behandeld willen worden moeten 'maar terug naar hun eigen land', zei Kamp.

hoezo grof?? laat dit soort mensen dan gewoon maar zoeken naar een ziekenhuis waar het wel kan.
Daar werd deze zomer een zwangere vrouw binnengebracht die op het punt van bevallen stond. Haar echtgenoot weigerde de hulp van een mannelijke arts die op dat moment dienst had

fijne man heb je dan!
. Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving.

nou waar hebben we het dan over??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van spango op maandag 24 december 2007 om 08:05:
onzin, als ik een arts krijg die mij niet aanstaat, wil ik gewoon een andere

Ja, maar ik vind niet dat je moet zeiken of het een man of vrouw is..
Wees blij dat je medische zorg krijgt :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 15:03:
Ben het helemaal met dit eens. Met het meeste wat je in dit topic zegt trouwens. Je hebt er niks aan om een bevolkingsgroep af te rekenen op gedrag van individuen.

Maar waar ik me wel gruwelijk aan stoor, is het tegenovergestelde van dat hele gezeik. De positieve discriminatie en het lafhartige probleemontkennende gedrag van Den Haag op dit gebied. Aangezien men Moslims zo in hoekjes drukt, en er partijen zijn die een achterban hebben, gebaseerd op deze hoekjes, krijg je de meest idiote verzoeken tegenwoordig. Zo ook het verzoek van dit topic. Op deze manier wordt segregratie in de hand gespeeld en zal het nooit iets worden met de multikulti in Nederland. Dan kun je Nederland beter meteen opdelen en opsplitsen in hokjes, waarin alle stereotypen geplaatst kunnen worden.

Iedereen gewoon gelijke behandeling, dus geen beperkingen op basis van geloof. Maar ook zeker geen extra mogelijkheden op basis van het geloof. Als ze met het waterkanon kunnen knallen op stakende kinderen, dan moeten ze ook met het kanon knallen op rellende Slotervaartjes. Als een autochtoon herkenbaar moet zijn in het openbaar, dan moeten moslima's dat ook. Dus geen Burqa. Stoor ik me aan een burqa? Nee, ze moeten zelf weten hoe ze voor lul willen lopen, maar ik eis wel gelijke behandeling en niet dat men meer 'mag' omdat hun dat voorgeschreven staat. Mag ik niet werken met een petje op, dan mag een moslima geen hoofddoek op. Scheiding van fucking staat en kerk. Welkom in het Westen.

:jaja:

Overigens stoor ik me er wel aan als er iemand met een burqa loopt.
Waarschuw beheerder
onzin, als ik een arts krijg die mij niet aanstaat, wil ik gewoon een andere.

Je leest zijn zin verkeerd. Hij zegt dat vrouwelijke MOSLIMS niet de keuze zouden moeten hebben.

hoezo grof?? laat dit soort mensen dan gewoon maar zoeken naar een ziekenhuis waar het wel kan.

Simple as that. (Y)

Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving.

Volgens de artikel gaat het om 1 vrouw een half jaar geleden.

Uitspraak van ..Mike op maandag 24 december 2007 om 08:11:
Wees blij dat je medische zorg krijgt

Is zorg in jouw stad gratis? Hoezo moet je blij zijn? Leven we in de Sahara?

Waarschuw beheerder
'volkomen onzin'

Precies.

Ik vind dat een ieder zich moet aanpassen aan de NL richtlijnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 10:22:
Precies.

Doen ze toch ook? :vaag:
Ze vragen een andere arts, het ziekenhuis kijkt of het mogelijk is en ze krijgen idd een andere. Kun je mij uitleggen wat hieraan buiten de NL richtlijnen valt?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 10:26:
Kun je mij uitleggen wat hieraan buiten de NL richtlijnen valt?

Ik bedoel dat het voor niemand uit moet maken of je geholpen word
door een mannelijke of een vrouwelijke arts.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 10:33:
Ik bedoel dat het voor niemand uit moet maken of je geholpen word
door een mannelijke of een vrouwelijke arts.

Dat maak jij toch lekker zelf uit? Of je die keus dan idd hebt is een ander verhaal. In dit geval was het wel zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 10:40:
Dat maak jij toch lekker zelf uit?

Wat is je probleem?

Ik vind dat een arts een arts is en dat het niet uit moet maken van
welk geslacht deze is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 10:50:
Ik vind dat een arts een arts is en dat het niet uit moet maken van
welk geslacht deze is.

Ik niet. Ga je me nog laten zien tegen welk zogaamd Nederlandse richtlijn dit is?

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 10:22:

NL richtlijn is volgens mij dat je de vrijheid hebt om keuzes te maken. Ik wil straks bij de bank ook geholpen worden door een vrouw ipv een man (Om welke reden dan ook). Als dat kan is het mooi. Als het niet kan heb ik pech.

In een ziekenhuis zou ik niet geopereerd willen worden door iemand van 25 of jonger. Dús eis ik iemand anders, en hoop ik die te krijgen.... al vinden jullie en mensen zoals Kamp dat onzin. (of gaat het tóch ergens anders om)?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 10:57:
zogaamd

Zogenaamd.
Ok, misschien was mijn 1e posting een verkeerde woordkeuze.
Blijf je daar nu op doorhameren? Of snap je inmiddels wat ik bedoel?

NL richtlijn is volgens mij dat je de vrijheid hebt om keuzes te maken

Mits het "normaal" blijft wel ja.

Ik wil straks bij de bank ook geholpen worden door een vrouw ipv een man

Bedoel je dat je een voorkeur hebt?
Zoals jij het stelt kunnen mensen het namelijk opvatten als discriminatie.

Waarschuw beheerder
In een ziekenhuis zou ik niet geopereerd willen worden door iemand van 25 of jonger. Dús eis ik iemand anders, en hoop ik die te krijgen

Gezien de studie die eraan vast hangt zal dit niet snel voorkomen.

jullie

?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:01:
Zogenaamd.
Ok, misschien was mijn 1e posting een verkeerde woordkeuze.
Blijf je daar nu op doorhameren? Of snap je inmiddels wat ik bedoel?

Welk woord zou je dan kiezen? Je had het over aanpassen, waar is zij niet aangepast aan? Aan jou dat jij geen onderscheid maakt tussen Arts M of Arts V?

Mits het "normaal" blijft wel ja.

Valt niet te meten of te controlleren.

Bedoel je dat je een voorkeur hebt?
Zoals jij het stelt kunnen mensen het namelijk opvatten als discriminatie.

Dat is het ook. Maar mensen hebben daar niks mee nodig en hoeven dat niet te weten. En ze hebben het recht om mij te weigeren. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 11:07:
waar is zij niet aangepast aan

Ik doel hierop.
Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen.

Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 11:07:
Valt niet te meten of te controlleren.

Jij houd van provoceren en tegendraads zijn volgens mij?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:12:
Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen.

Gebaseerd op de eis van 1 vrouw een half jaar geleden. We hebben al meer dan 60 jaar mensen in NL die zich niet willen aanpassen. Je kan zien hoe groot het probleem is. Kamp gebruikt dit als excuus om zieltjes te winnen. Zoals ik al zei, toen ik een andere tandarts eiste was hij nergens te bekennen. En het probleem wordt nu groter gemakt dan het was omdat er nu maatregelen etc genomen worden voor iets dat sowieso zeldden voorkomt en met een simpele Nee op te lossen is.

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:12:
Jij houd van provoceren en tegendraads zijn volgens mij?

Jij gebruikt "aanpassen" en "richtlijnen" als argument. Het is niet zozeer day ik van provoceren hou. Het is meer zo dat jij je argument niet kan onderbouwen.
Aanpassen en NL roepen is heel makkelijk. Onderbouwen is hier al een stuk moeilijker. Aanpassen waaraan en welke richtlijn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 11:17:
Aanpassen waaraan en welke richtlijn?

:gaap:

Als je het niet wilt begrijpen houd het op.
Waarschuw beheerder
Ik niet. Ga je me nog laten zien tegen welk zogaamd Nederlandse richtlijn dit is?

Discriminatie. Artikel 1. Iemand weigeren door zijn/haar geslacht is discriminatie, niet meer, niet minder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:24:
Discriminatie. Artikel 1. Iemand weigeren door zijn/haar geslacht is discriminatie, niet meer, niet minder.

Waarom hebben ze hun zin dan gekregen ipv een aanklacht? Ik heb in een bejaardentehuis gewerkt. Geen enkele bejaarde vrouw wil gewassen worden door een vent van 25. Vaak is dit geen probleem maar vaak hebben ze geen keus.
Discriminatie?
Het zou discriminatie zijn wanneer ik hun zou weigeren te wassen vanwege leeftijd. Zij mogen eisen stellen.

Waarschuw beheerder
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gd0djtzd

Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 11:36:
Waarom hebben ze hun zin dan gekregen ipv een aanklacht?

Misschien omdat ze op het punt stond te bevallen?

Zaken worden wel een beetje uit proportie gerukt nu vind ik.
Mensen kunnen een VOORKEUR hebben maar weigeren om andere gronden
is -zoals ik het zie- disciminatie.

Tijdens de bevalling van mijn zoon had ik ook liever een McSteamy
gehad, maar ja :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 11:36:
Het zou discriminatie zijn wanneer ik hun zou weigeren te wassen vanwege leeftijd. Zij mogen eisen stellen.

Dus op basis van de leeftijd is het wel discriminatie en op basis van het geslacht niet? Zo zit 't niet in elkaar.

En ze mogen eisen stellen inderdaad en in geval van noodzaak moet een ziekenhuis verplicht medische hulp afstaan. Nu is het aan de regering om te bepalen of dit een vrije keuze mag worden en ik mag hopen dat men niet zo idioot is om gehoor te geven aan dit primitieve verzoek.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren

de vrouwen beslissen nog niet eens zelf..

Haar echtgenoot weigerde de hulp van een mannelijke arts die op dat moment dienst had

Belachelijk!

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:24:
Artikel 1. Iemand weigeren door zijn/haar geslacht is discriminatie

Idd!

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:40:
Tijdens de bevalling van mijn zoon had ik ook liever een McSteamy
gehad, maar ja

:kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op maandag 24 december 2007 om 11:55:
de vrouwen beslissen nog niet eens zelf..

Hier had ik nog niet eens over nagedacht...

Uitspraak van Daaan op maandag 24 december 2007 om 11:55:
Belachelijk!

Ik zie het voor me, lig je dan met je weeen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:45:
Dus op basis van de leeftijd is het wel discriminatie en op basis van het geslacht niet? Zo zit 't niet in elkaar.

Het zou discriminatie zijn wanneer ik hun zou weigeren te wassen vanwege leeftijd/geslacht. Zij mogen eisen stellen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:40:
Misschien omdat ze op het punt stond te bevallen?

Aanklacht kan altijd. Hoeft niet ter plaatse te gebeuren, en al helemaal niet in het bij zijn van de aangeklaagden.

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:45:
En ze mogen eisen stellen inderdaad en in geval van noodzaak moet een ziekenhuis verplicht medische hulp afstaan. Nu is het aan de regering om te bepalen of dit een vrije keuze mag worden en ik mag hopen dat men niet zo idioot is om gehoor te geven aan dit primitieve verzoek.

Mag van mij ook. Maar dat is persoonlijk en per geval verschillend. Vind niet dat Den haag dit hoeft te beslissen adhv 1 geval. Dit is pure misbruik van de situatie door de VVD.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 11:59:
Zij mogen eisen stellen

Dús eis ik iemand anders

Wie mag er nou eisen stellen volgens jou?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op maandag 24 december 2007 om 12:04:
Wie mag er nou eisen stellen volgens jou?

Is dezelfde situatie volgens mij. 8)

Beter lezen, of niks zeggen aub.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het zou discriminatie zijn wanneer ik hun zou weigeren te wassen vanwege leeftijd/geslacht

OK, draai het even om en vervang dan in dit topic dat "wassen" even door "bevallen". Volgens mij wordt er hier dus een dokter geweigerd omdat hij een man is. Dus????

Knoalster, heb jij last van een mening of zo? Het is toch zo klaar als een klontje wat hier bedoeld wordt?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 24 december 2007 om 12:07:
OK, vervang dan in dit topic dat "wassen" even door "bevallen". Volgens mij wordt er hier dus een dokter geweigerd omdat hij een man is. Dus????

Ging om discriminatie en wanneer dit wel en niet het geval is... of het je nou door een arts of verpleger geholpen wordt. Lezen en begrijpen.

Het is toch zo klaar als een klontje wat hier bedoeld wordt?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 11:58:
Ik zie het voor me, lig je dan met je weeen...

lekkere vent van 25 aan mijn bed, en dan komt mijn vriendje ff EISEN dat hij wil dat ik door een vrouwelijke arts geholpen word! :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 12:09:
Ging om discriminatie en wanneer dit wel en niet het geval is...

Ja, dus als die dokter geweigerd wordt omdat hij een man is, dan is dat geen discriminatie volgens jou? Je zegt net zelf dat het discriminatie is als het om leeftijd of geslacht gaat :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op maandag 24 december 2007 om 12:10:
lekkere vent van 25 aan mijn bed, en dan komt mijn vriendje ff EISEN dat hij wil dat ik door een vrouwelijke arts geholpen word! :lol:

:lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 00:17:
Nee, dat probeer je.
Slimme mensen snappen dingen

Je kent je plaats dus? ;)

Voor alle duidelijkheid, Dit is geen probleem wat Kamp hier benoemt, althans niet een probleem waar de regering over zou moeten buigen.

In Staphorst lopen er meer mensen rond die het nog heftiger maken.
Dit is puur populisme van de VVD (zie burqa-verbod die 99% van NL hier nog nooit is tegengekomen)
Het is ook natuurlijk zo dat dit PF is en de meningen van sommige ondoordacht zijn bij gebrek aan nuance en onderzoek en het teveel hebben van het BLA syndroom.

Kamp en de VVD doen het anders om die stemmen binnen te krijgen en dat is
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 24 december 2007 om 12:07:
zo klaar als een klontje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op maandag 24 december 2007 om 12:10:
lekkere vent van 25

[img width=437 height=600]http://i2.photobucket.com/albums/y2/QueerPenguin/channing_tatum_01.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Damn Tess, als dat mijn gyn zou zijn! Dan komt er zeker een tweede :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 24 december 2007 om 12:09:
Het is toch zo klaar als een klontje wat hier bedoeld wordt?

Wederom, wat is nu eigenlijk jouw punt?
Vind jij het ok als mensen extra mogenlijkheden krijgen op basis van
hun geloof? Dat ze dus positief gediscrimineerd worden? Onderscheid?

Waarschuw beheerder
donateur
*waar is de rel?*

Waarschuw beheerder
donateur
Zij mogen eisen stellen.

Ze MOGEN gebruik maken van onze medische faciliteiten, en hebben verder niks te eisen.
oprotten met die belachelijke middeleeuwse verzoeken...
Waarschuw beheerder
Vind ik ook.
Laat die arts lekker voelen als hij dat lekker vind.

[img width=600 height=450]http://screenshots.softonic.com/s2de/37000/37288/0_christmas_screen_01.jpg[/img]

Bij deze wil ik alle jullie alvast

Hele fijne feestdagen wensen

En een spetterend 2008

En dat het maar weer een machtig party jaar word

:respect: to all the real GABBERS out there :respect:

HARDCORE WILL NEVER DIE

United Gabbers against racism & facism

Waarschuw beheerder
donateur
de VVD sux ass (n) met hun kortzichtige respectloze gedrag...riekt naar zieltjeswinnerij maarja wat wil je nu die biatch Verkronk weg is?..ze moeten wel wat rechtsere taal gaan uitslaan als ze wat kiezers op rechts willen behouden....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vind het wel een goede regeling , als ze niet door een mannelijke arts geholpen wille worden moete ze maar na hm eigenland gaan om daar geholpen te worden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op dinsdag 25 december 2007 om 02:39:
Laat die arts lekker voelen als hij dat lekker vind

:lol:

Waarschuw beheerder
Hoe dan ook, het blijft belachelijk.

Wilt u geholpen worden? best.

Is de arts niet goed omdat het toevallig niet mag je achterlijke geloof, oke mooi, opgesodemieterd dan, zoek het maar uit!
Waarschuw beheerder
:gaap::gaap::gaap::gaap::gaap:
Ga dan maar lekker op een wachtlijst staan, leren ze het vanzelf wel af als het ernstig genoeg is
Waarschuw beheerder
Hey iedereen!

MERRY x-MAS!!
Waarschuw beheerder
ze moeten zich gewoon aanpassen
wat denken ze wel niet !!!!
hier n beetje hun geloof opdringen....NO WAY
moeten wij ns flikken in hun land.......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van barry white op dinsdag 25 december 2007 om 23:35:
hier n beetje hun geloof opdringen....

Niet geloven, joh ;-)
moeten wij ns flikken in hun land..

Je zal maar in zo'n land moeten bevallen :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 december 2007 om 23:52:
Je zal maar in zo'n land moeten bevallen

alsof ze daar geen goede artsen hebben, wat n lulkoek zeg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
moeten wij ns flikken in hun land.......

in die landen staan ook kerken, so whats ur point

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van S.F.X. op dinsdag 25 december 2007 om 23:54:
alsof ze daar geen goede artsen hebben, wat n lulkoek zeg

Ga er effe lekker serieus op in :bye: