Zijn er mensen hier die het contact met hun vader of moeder of zelfs hele familie verbroken hebben?
Hoe ga je daarmee om?
Hoi
Zijn er mensen hier die het contact met hun vader of moeder of zelfs hele familie verbroken hebben?
Hoe ga je daarmee om?
ook hierin heelt tijd alle wonden denk ik ja
Hoe ga je daarmee om?
het voordeel was dat ik 2 jaar was toen mijn ouders uit elkaar gingen.
Ik heb verplicht contact met alle familie + aanhang!
Jaarlijks, maandelijks, wekelijks of soms zelfs dagelijks.
Ook geen pretje heur.
Nee nou dat had ik dus ook en dat is zo extreem uit de hand gelopen dat ik nu wil zeggen: de tering met ze.
maar tis niet makkelijk
Hoe ga je daarmee om?
Met allebei je ouders??
Gesprekken zijn niet meer mogelijk?
maar misschien een optie om eerst voor een tijdje geen contact te hebben? ( of misschien is dat al gebeurd?)
Hoe ga je daarmee om?
Maar onthou ook je ouders houden ONVOORWAARDELIJK van je ...en willen altijd het beste voor hun kind.
Die is niet blij met de manier waarop ik leef en moet daar elke keer weer over beginnen en boos om worden!
oh ja? kom jij maar even uit die droomwereld
Nee nou dat had ik dus ook en dat is zo extreem uit de hand gelopen dat ik nu wil zeggen: de tering met ze.
maar tis niet makkelijk
kreeg na de crematie pas te horen dat mijn moeder was overleden ...
maar ik denk dat een ieder daar anders mee omgaat..
als ik nu gebeld zou worden dat mijn vader op sterven zou liggen, denk ik niet dat ik nu opeens weer naar hem toe zou gaan.
wie weet denk ik er tegen die tijd toch anders over.
als iemand deze keuze maakt zal die daar ongetwijfeld een zeer goede reden voor hebben. Zoiets doe je echt niet zomaar natuurlijk!
dan heb je kut ouders
beter een leven zonder familie dan een leven zonder vrienden
Toen ik jou lft had dacht ik er ook zo over
maar als het gebeurt leer je ermee leven..
klinkt heel hard, maar zo is het wel
Lijkt me vreselijk en onvoorstelbaar, mijn ouders zijn echt super belangrijk voor me
Natuurlijk heeft iedereen weleens van fuck off pa/ma laat mij m'n eigen leven leiden...Ik heb geen zin in die verplichtingen van feestdagen verjaardagen etc etc ...Onthou altijd 1 ding er komt een dag dat ze erg echt niet meer zijn * lees overleden* dan zal je nog vaak denken kon ik nog maar ff bij pa/ma langs om een bakkie te doen. Kon ik nog maar ff bellen vragen hoe het met pa/ma gaat?? Kon ik nog maar ff op mijn kamer zitten waar ik mijn jeugd heb doorgebracht.Vragen hoe ik was toen ik in de pubertijd zat en zo kan ik nog wel ff doorgaan..Je ouders hebben je op deze wereld gezet uit liefde ..Bij een tv krijg je 6 boekjes mee met uitleg...als je moeder bevallen is word er alleen tegen je ouders gezegd...Veel geluk ermee en je kan huis...Denk goed na voordat je er defentief een punt achter zet ..Maar onthou ook je ouders houden ONVOORWAARDELIJK van je ...en willen altijd het beste voor hun kind...
hebben ze het wel geprobeerd dan?
heb je nog wel afscheid genomen?
Sommige mensen....
life aint easy
me pa heb ik nooit gezien en toen ik 15 was kreeg ik van me moeder de keuze of mee in frankrijk gaan wonen of het hiet uitzoeken dus da hek maar gedaan...
maar da is wel de reden da ik da menskuh nooiit meer hoef te zien
Dat mag niet eens. Je ma had je niet in de steek kunnen laten, je had haar meteen moeten aangeven dan was er wel een stokje gestoken voor der verhuizing
hoe diep je ze ok haat er komt een moment da je ze mist en dan ist zwaar kut da ze er niet zijn.
ik ben van mening da het bij iedereen verdriet doet die da het
gewoon het gevoel van ouderlijke onvoorwaardelijke liefde die je mist. Dat je iemand hebt die je altijd wel een knuffel of steun kan geven wanneer nodig
er komt een moment da je ze mist en dan ist zwaar kut da ze er niet zijn.
Tuurlijk mis je ze.
Of iig; ik mis mijn vader ook. Of nou ja; Ik mis een vaderfiguur, want de klik tussen mij en mn stiefpa is niet zo geweldig.
Mn vader mis ik niet. Ik hoef maar aan de gebeurtenissen van toen te denken & het gemis is weer voorbij.
Ik mis een vaderfiguur, want de klik tussen mij en mn stiefpa is niet zo geweldig.
Mn vader mis ik niet. Ik hoef maar aan de gebeurtenissen van toen te denken & het gemis is weer voorbij.
da snap ik en ben ik het ook mee je eens maar je mist altijd iets als je nniet door een pa en een ma opgevoed bent denk ik
Er zijn af en toe momentjes dat het kut blijft maar dat is met elke vervelende ervaring in je leven zo.
het zal iets emo voor je zijn .. maar niet onoverwinbaar
Misschien wel. Maar de reden waarom er geen contact meer is, geld waarschijnlijk véél zwaarder. Er zijn dan echt wel genoeg redenen/argumenten te bedenken waardoor het tóch beter is om het contact te verbreken. Believe me.
Ik was echt dood ongelukkig op mn 15e.. En sinds ik het contact verbroken heb, heb ik weer vrede met mezelf. Er zijn af en toe momentjes dat het kut blijft maar dat is met elke vervelende ervaring in je leven zo.
en dat zal je elke keer weer moeten doen helaas ... het is een deel van je ... en komt elke keer weer terug
valt zoiets eigenlijk niet te verwerken?
was tegen hem zeggen wat IK wilde ...heb dat gedaan ...
... en denk dat ik allebei mijn ouders in mijn hoofd aan het begraven ben .. ondanks mijn vader nu nog leeft
dat hoop ik eigenlijk niet het is een deel van me wat ik los moet laten, maar als ik het goed begrijp uit je antwoord...valt zoiets eigenlijk niet te verwerken?
je kreeg niet de reactie die je wilde?
zijn harde uitspraken maar begrijp het wel ergens
het is als je je ouders laat vallen omeen goede reden nooit makkelijk wa ze ook doen maar je ken je wel afvragen als je het iedere keer pikt heb je langer pijn en verdriet...
in een keer zeggen da het over is doet pijn maar iedere keer zien da het fout blijft gaan kost je meer verdriet in ieder geval da was bij mij
ik kan eigenlijk niet over je situatie oordelen maar dit zijn mijn ervaringen
sterkte meid
klinkt stom maar zoou in sommige gvallen makkelijker zijn dan hoef jij de keuze niet te maken
tuurlijk niet ... maar dat boeit me geen drol ... ik heb gezegd wat ik belangrijk vond ... voor mij einde verhaal
soms is het een keuze van pompen of verzuipen ... ik ben een pomper ... soms op een harde manier ... ben niet hard geboren .. ben hard gemaakt
klopt ook, elke keus heeft voor en nadelen...maar moeten kiezen zal ik toch bij mij zijn de grenzen bereikt.
ik vind het altijd nog fijner om zelf een keus te maken en daar misschien spijt van te krijgen. Dan machteloosheid op het moment dat het voor me beslist wordt
soms is het een keuze van pompen of verzuipen ... ik ben een pomper ... soms op een harde manier ... ben niet hard geboren .. ben hard gemaakt
dan moet je naar jezelf kijken ouders waar het niet goed mee gaat tussen ouder en kind kan heel schadelijk zijn
heb je gelijk in was eik een nutte uitspraak
Dan machteloosheid op het moment dat het voor me beslist wordt
dan maar dat lucht toch ook wel op?
nu nog niet maar da komt
zal vast .. er komt een moment dat ik mijn jeugd spullen terug ga krijgen .. mijn goede herninneringen aan mijn moeder ... dat zal er vies inhakken idd
inderdaad onderschat da niet
nope ... zal ik zeker niet doen ...
kenmde me gek vinden
maar het komt ineens en je hebt er geen fluit over te zeggen hoe
vandaar ik mij ook bewust ben dat het geen makkelijk iets zal worden om de spullen terug te krijgen die mijn moeder in bezit had ... geen eens een idee wat mij te wachten staat
dus sta schrap .. komt wel goed ..
ik denk da da maar net is of je eigen leventje op rolletjes loopt als ik me relaxt voel heb ik er geen moeite mee maar als ik al veel aan me kop heb begint da ok te wringen
Ja idd, maar dat is juist omdat je op de wat mider goede momenten wel een beetje ouderlijke liefde kan gebruiken. Maar ach... het leven gaat door, met of zonder hun erbij.
ik denk da da maar net is of je eigen leventje op rolletjes loopt als ik me relaxt voel heb ik er geen moeite mee maar als ik al veel aan me kop heb begint da ok te wringen
nee bij mij niet echt het is meer als bvb mn dochter jarig is of met kerst als je van iedereen kaartjes krijgt...
steun vind ik gelukkig bij mn lieve vrienden die toch echt 10x belangrijker voor me zijn dan fam en dat puur omdat ik die zelf ken kiezen en mn fam niet
jupz heel de kant van me vader!!!
vond het erg maar steeds bij beetje is et wel anders.
went er aan he!
jah wa moet je anders!!!!!! moet van twee kanten komen he!!! dus ga me eigen der ni echt druk om maken!!!
Ben ooit uit huis gezet en een jaar lang alleen stiekem contact gehad met mijn moeder. Heb met hulp van derden het contact hersteld omdat mijn oom ook niet thuis kwam en bij de dood van mijn opa spijt had. Met dat als voorbeeld wilde ik wel on speaking terms blijven om dat soort spijt te voorkomen.
Inmiddels is het contact met mijn ouders goed, met natuurlijk de nodige ups en downs geweest in het verleden maar ben wel blij dat ik ze nog heb.
Het is denk ik wel zo dat als je ouders je geen of niet de juiste liefde tonen je best zonder ze kan. Het moet wel een meerwaarde op je leven blijven zijn anders kan je net zo goed zonder ze. Zeer zeker als het je niet oplevert wat je er van verwacht en het je de onnodige energie kost.
tis alleen da ge er geen echt passend comentaar bij ken geven omda je niet iedere situatie kent maar ja
Klopt, dat valt ook niet mee, maar mensen nemen niet zomaar afscheid van ouders, dan is er echt al heel wat gebeurd. Kinderen blijven heel lang naar ouders toe trekken, denk niet zozeer om de mensen an sich maar vaak ook omdat je gewoon ouders wilt hebben, in welke persoon dan ook. Dat is iig wel de natuurlijke gang van zaken denk ik.
al mee al het blijft gewoon een moeilijk iets...
Dat wel maar dat kan ook zijn als je ze nog wel gewoon in je leven hebt dan wens je ze ook wel eens weg
gisteren een meidje van 14 op de tv was zwanger en er heel blij mee. ik kan die dingen slecht velen het is geen auto die je koopt
Vaak moet je iets meemaken om dat te beseffen. Zolang je niks mee hebt gemaakt denk je simpeler na over dat soort dingen denk ik.
haar probleem kind wordt bij oma gedumt want da kan dan wel weer als ge niets mee het gemaakt en uiteindelijk weer het kind zijn probleem
maar das ooit moeilijk...
Vaak moet je iets meemaken om dat te beseffen. Zolang je niks mee hebt gemaakt denk je simpeler na over dat soort dingen denk ik.
Totally agree. Heel veel vrienden van mij snappen ook niet waarom ik de keuze heb gemaakt (om mn pa dus niet meer te zien of spreken).
Totdat ik in details uitleg, wat mn beweegredenen zijn. En dan beginnen ze het toch wel te snappen.
Alleen wel zonde dat ik dan die moeite moet nemen af en toe, om het iemand te verduidelijken. Mensen zijn te nieuwsgierig en moeten zelf ook even met de kop tegen de muur lopen willen ze het eindelijk eens begrijpen.
waar het niet goed mee gaat tussen ouder en kind kan heel schadelijk zijn
Heel veel vrienden van mij snappen ook niet waarom ik de keuze heb gemaakt (om mn pa dus niet meer te zien of spreken).
Totdat ik in details uitleg, wat mn beweegredenen zijn. En dan beginnen ze het toch wel te snappen.
Alleen wel zonde dat ik dan die moeite moet nemen af en toe, om het iemand te verduidelijken.
oftewel: zijn er hier nog mensen die vanaf hun 14e aan de pep zitten en met hardcore holland/lelijke neophyte jasjes rondlopen?laatste aanpassing 30 september 2007 22:10
: zijn er hier nog mensen die vanaf hun 14e aan de pep zitten en met hardcore holland/lelijke neophyte jasjes rondlopen?laatste aanpassing 30 september 2007 22:10
Niet dus!
Kies voor jezelf want je leven gaat toch echt gewoon door...
ja das begrijpelijk maar het was ook gevoelsmatig bedoeld
Dan is het dus in het begin moeilijk, omdat je uit gewenning vaak contact op nam met diegene of iets dergelijks.
Maar als je zo'n keuze maakt, sta je er volledig achter. Dan is het verbreken van contact vaak een opluchting.
hoop da het zo blijft maar vergeet niet da er ook nog rot tijden komen
maar vergeet niet da er ook nog rot tijden komen
da sook waar en waarschijnlijk jij ook met ouders nog meer dus zal dit beter zijn hoop da alles goed komt
yup ... verjaardagen feestdagen het zal altijd een smaak in je mond geven toen ik een stuk jonger was ... vaak moeite gehad binnen te komen bij mensen die wel een echt gezin waren ... ik ontliep het niet ... maar ook dan gingen mijn hersentjes wel eens overuren draaien ...
yup ... verjaardagen feestdagen het zal altijd een smaak in je mond geven toen ik een stuk jonger was ... vaak moeite gehad binnen te komen bij mensen die wel een echt gezin waren ... ik ontliep het niet ... maar ook dan gingen mijn hersentjes wel eens overuren draaien ...
als ik bij me vriend thuis kom en zie hoe zijn ouders hoe dan ook voor hem klaarstaan kan ik dar ooit mee zitten..
maar ik denk vooral mocht ik later kinderen krijgen ga maar eens uitleggen waar opa en oma zijn
mocht ik later kinderen krijgen ga maar eens uitleggen waar opa en oma zijn
veel te bang om onbewust ook zo'n kutmoeder te worden
ben ik ook altijd geweest ... en nog let ik erop om niet zo te worden als mijn ouders ... hoe erger je iets haat ... des te meer vecht je om het niet doen
ja en des te meer baal je ervan als je zo'n eigenschap ontdekt bij jezelf
Maar...wij zijn nog jong en kunnen veranderen ...die ouwe van ons zijn te vastgeroest in dr eigen kutgedrag
ja en des te meer baal je ervan als je zo'n eigenschap ontdekt bij jezelf
wij zijn nog jong en kunnen veranderen
denk ook da je daar op gaat leten ja
en hebben een perfect voorbeeld hoe het niet moest
de eerste x dat ik mezelf erop betrapte net zo een antwoord als mijn ouders te geven was ik pislink op mezelf ... denk dat het je sws wel een keer zal gebeuren idd ... maar het is aan jou wat je ermee doet ...
heeft denk ik niet veel met jong of oud te maken ... maar da's mijn mening ... zie je fout in en corrigeer ... dat kunnen veel ouders niet ... dont ask me why
proffesionele hulpverlening gegaan
zelfreflectie kennen ze niet nee met de opvoeding kan het niet te maken hebben, dan hadden wij het ook niet
dat is ook ieder voor zich
denk dat er nog een jaren 40 mentaliteit inzit
mooi mannetje heb je trouwens vage jetje
inderdaad ik heb er veel aan gehad en nog steeds
zou best eens kunnen ... echt geen idee
ook via de ggz?
alleen nu ik over de 21 ben wordt het niet meer vergoed helaas dus wel een dure bezigheid maar ja als je het nodig hebt moet je het doen he
ga ik eens proberen dan dank je
jij ook he
maar we komen hier sterk uit en later kunnen we beseffen waarschijnlijk da we het beter gaedaan hebben dan onze ouders mischien geeft da voldoening
Wat is nou weer voor een achterlijke opmerking zeg?
*sorry comp doet een beetje raar*
Heel veel vrienden van mij snappen ook niet waarom ik de keuze heb gemaakt (om mn pa dus niet meer te zien of spreken).
denk alsjeblieft nog een keer na voor je de keuze maakt te breken met je ouders, voor je hjet weet valt er niets meer goed te maken (F)
je bent niemand uitleg verschuldigd hierinze geloven je op je woord...of anders zijn het je vrienden niet!!
Dan is het verbreken van contact vaak een opluchting.
Bij mij tenminste.
mocht ik later kinderen krijgen ga maar eens uitleggen waar opa en oma zijn
Ik zou het contact met mijn ouders en/of andere familieleden nooit meer willen verbreken want ze zijn nu eenmaal je familie
Eenmaal familie idd, vind het zelf ontzettend vervelend als mensen tegen mij zeggen: Tis toch je moeder/vader... NOU EN!!!
Een meningsverschil of kleine ruzie zijn dan ook zeker niet de moeite waard om de contacten verbreke
Hoe je ermee om gaat dat je geen pa/ma/beide meer hebt omdat jij geen contact meer wilt?
Nou, vaak is die beslissing gemaakt omdat het niet meer ging. Contact hebben was geen optie. Dan is het dus in het begin moeilijk, omdat je uit gewenning vaak contact op nam met diegene of iets dergelijks.
Maar als je zo'n keuze maakt, sta je er volledig achter. Dan is het verbreken van contact vaak een opluchting.
Bij mij tenminste.
Je kan niet iemand missen die je niet kent denk ik
periode's moeite mee en periode's doet het me geen reet
beter een leven zonder familie dan een leven zonder vrienden