Partyflock

Forumonderwerp · 966944
Waarschuw beheerder
Ik zat laatst met iemand te praten over de toekomst...
Over kinderen, gewoon met een kennis.

Die zei tegen mij; jij hebt kanker gehad, je ouders zijn eraan overleden. Zou wel jij aan kinderen moeten beginnen?
Is het niet beter als je dat niet doet?
Omdat de kans groot is dat mijn kinderen het dan ook zouden krijgen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening.

Als er veel kanker je in je familie is, zou jij dan geen kinderen nemen, omdat zij het misschien ook kunnen krijgen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je zegt het goed; misschien.
Waarschuw beheerder
Ja precies, dat vind ik ook..
Maar veel mensen denken daar anders over..
Waarschuw beheerder
ligt eraan,
zoiets moet je met zu`n 2en beslissen,
Waarschuw beheerder
Ik persoonlijk wil later wel kinderen namelijk :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lastig....maar hoeveel is de kans dat ze het krijgen..
Waarschuw beheerder
donateur
In mijn familie zit ook kanker, mijn moeder is er 3 terug aan overleden, maar ik wil zeker wel kinderen!

Dat weet je toch niet van te voren.. anders kan je straks niks meer, er wordt ook gezegd over veel dingen dat die kankerverwekkend zijn, nog ff en je kan niks meer!

Ik zou het gewoon doen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:39:
Als er veel kanker je in je familie is, zou jij dan geen kinderen nemen, omdat zij het misschien ook kunnen krijgen?

dat zou voor mij geen reden zijn :no: er is dan ook geen grote kans dat ze helemaal geen kanker krijgen.
en daarbij, misschien is er tegen die tijd wel een goedwerkend medicijn tegen kanker gevonden!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:42:
Ik persoonlijk wil later wel kinderen namelijk

Dan moet je het gewoon doen, ik wil het ook, ook al zit kanker ook in onze familie....Zou gewoon doen wat JIJ wilt en niet wat andere denken;)
Waarschuw beheerder
Iedereen kan kanker krijgen..
Dat kan je niet zeggen van te voren lijkt me..
Waarschuw beheerder
Ik zou er eerst met een arts over praten, kijk als die zegt het is 70% dan zeg ik nee maar als hij zegt de kans is klein en zelfs zo dat het niet zo is dan zeg ik gewoon doen.
Artiest {SHOWLIST artist 122339, 61279}
Waarschuw beheerder
donateur
me pa is er 7 jaar geleden aan overleden, mar tis niet altijd erfelijk en btw: iedereen heeft t al in zijn lichaam in goede zin, maar zoals iedereen weet kan dat altijd omslaan...

kids: ja :D

Waarschuw beheerder
nou meid je moet doen wat je wil doen!!!

In mijn familie komt het ook voor!
Maar geen kinderen nemen omdat hun het ook mischien kunnen krijgen vind ik niet kunnen!
ik bedoel ik wil ook kinderen en je kan ze niet nemen maar wie weet blijven ze zo gezond als wat!!;)

Denk er goed over na en laat ze regelmatig onderzoeken net zo als je zelf!

good luck (F)

Waarschuw beheerder
Heb jij minder recht op kinderen omdat jou familie zo vaak getroffen is door deze ziekte?
Ik vind dat echt vette bullshit.

Snap sowiezo niet waar iemand het recht vandaan haalt om dat tegen je te zeggen, maar goed dat is mijn mening.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat iedereen wel kankergevallen in zijn/haar familie heeft, als je daar op moet varen zou niemand meer kids moeten nemen, vind ik beetje ver gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:47:
Heb jij minder recht op kinderen omdat jou familie zo vaak getroffen is door deze ziekte?

Precies, dat dacht ik dus ook :)

En stel je voor, misschien wil ik over 10 jaar kids, wie weet hoe de wereld er dan uit ziet toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Die zei tegen mij; jij hebt kanker gehad, je ouders zijn eraan overleden. Zou wel jij aan kinderen moeten beginnen?

ik zou dat echt nooit zo durven en willen zeggen tegen iemand..

Uitspraak van bonaparte op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:44:
Ik zou er eerst met een arts over praten,

dat lijkt me ook inderdaad..

wel een vraagstuk hoor.. (F)
Waarschuw beheerder
Ik denk dat als kanker al generaties in je familie zit, je dat zeker moet overwegen. Sterker nog, misschien moet je dan gewoon geen kinderen nemen.

Van de andere kant, er is altijd een kans dat ze het niet krijgen. En ervoor zorgen dat ze niet gaan roken. De geneesmiddelen worden ook steeds beter. Tegen die tijd is het misschien makkelijk te genezen.

Wat de juiste beslissing is? Ik weet het niet....
Waarschuw beheerder
Wat hij uiteindelijk bedoelde met zijn verhaaltje was, dat vroeger het 'sterke' ras overleefde..
Mensen zonder ziektes en zwaktes...
Hij bedoelde het overigens niet lullig hoor..
En dat dat uiteindelijk dan toch weer zou komen, een wereld zonder ziektes..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 1231-1321 op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:49:
En ervoor zorgen dat ze niet gaan roken

Dat maakt niet uit,
ik heb dus vroeger kanker gehad, maar toen rookte ik (nog) niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:50:
Wat hij uiteindelijk bedoelde met zijn verhaaltje was, dat vroeger het 'sterke' ras overleefde..

Onzin, vroeger waren er ziektes waar men aan dood ging waar je nu niet meer van hoort of een weekje van op bed ligt met een kuurtje.
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:50:
En dat dat uiteindelijk dan toch weer zou komen, een wereld zonder ziektes

Er zullen altijd ziektes zijn, ze veranderen alleen wel. Kanker was 30 jaar geleden dood gaan, nu al niet meer of iig levensverlengede behandelingen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:51:
Dat maakt niet uit,
ik heb dus vroeger kanker gehad, maar toen rookte ik (nog) niet

Maakt zeker wel uit. Kans op kanker (longkanker bijv) wordt vele malen groter. Maar je kunt ook kanker krijgen zonder dat je ooit gerookt hebt, dat snap ik ook wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Kanker is toch geen bewezen erfelijke ziekte? Gewoon kids nemen als je wil.. oh nee, kids kriiiiiiiiiiiiiiijg je :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
wat een serieus onderwerp voor de vrijdagavond en wat blijft iedereen ontopic :respect:
zo zie je maar weer.. het kan wel :flower:

OT :
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:43:
dat zou voor mij geen reden zijn er is dan ook geen grote kans dat ze helemaal geen kanker krijgen.
en daarbij, misschien is er tegen die tijd wel een goedwerkend medicijn tegen kanker gevonden!

i'm with him ^^
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:55:
Gewoon kids nemen als je wil..

Komt goed, naja of dat goed komt weet ik niet..
Maar over heel wat jaren loopt er misschien wel een klein jikte gektetje rond ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:59:
over heel wat jaren loopt er misschien wel een klein jikte gektetje rond

Kan ik mijn advies nog intrekken? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:59:
Maar over heel wat jaren loopt er misschien wel een klein jikte gektetje rond

als we dan door almere rijden en we zien een bord *totale gekte* op de gevel van een huis wonen jullie daar..
Waarschuw beheerder
donateur

Ja maar je kinderen kunnen van alles en nog wat krijgen.

Maargoed ik snap je wel, bij mij komt aan beide kanten van de familie kanker voor zo'n beetje iedereen die overleden is uit mn familie is aan kanker overleden.

Uitspraak van Robijntje! op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:43:
Dat weet je toch niet van te voren.. anders kan je straks niks meer, er wordt ook gezegd over veel dingen dat die kankerverwekkend zijn, nog ff en je kan niks meer!

Nee idd je hoeft niet te roken want als je al naar buiten loopt is de kans op longkanker weer een stukje groter.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:04:
op de gevel van een huis wonen jullie daar..

:jaja:

Waarschijnlijk is pappa dan al vertrokken...
Die kon al die gekte niet handelen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:06:
Maargoed ik snap je wel, bij mij komt aan beide kanten van de familie kanker voor zo'n beetje iedereen die overleden is uit mn familie is aan kanker overleden.

Nee ik denk er niet zo over...een vriend van me..
Waarschuw beheerder
het leven is geen pretje.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:07:
Nee ik denk er niet zo over...een vriend van me..

Ja sorry dat bedoelde ik ook 8)

Enniewee je moet gewoon kinderen nemen ook al is het risco er. Zoals ik al zei krijg je geen kanker dan kan je wel een andere dodelijke ziekte krijgen. Je weet het maar nooit, als je van te voren weet hoe het leven gaat dan hadden heel veel mensen niet aan kinderen begonnen en niet getrouwd geweest etc ;)

Waarschuw beheerder
iedereen heeft kankercellen in zijn of haar lichaam. Het is net russisch roulette. je kan ook wel een hersenbloeding krijgen. je weet het toch niet. leef gewoon meid

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:07:
Waarschijnlijk is pappa dan al vertrokken...

wat een watje :no:
bel maar dan kom ik wel papa spelen af en toe (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:12:
bel maar dan kom ik wel papa spelen af en toe

Zou je dat aandurven :|
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:11:
leef gewoon meid

Ja vind ik ook :)

Gaat ook niet over mij persoonlijk, maar vraag me gewoon af hoe andere erover denken..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:15:
Zou je dat aandurven

heb een jeugd van ik v.s. zus + zusje ook overleefd b)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:21:
ik heb een jeugd van ik v.s. zus + zusje ook overleefd

B)
Waarschuw beheerder
donateur
Wat een onzin zeg. Dan kan je net zo goed de hele dag binnen blijven want stel je voor dat je onder een bus loopt. In het leven is maar 1 ding zeker, we gaan allemaal een keer dood. Heel vervelend als je dat aan je kinderen overdraagt maar geniet van het leven en haal er het meeste uit.

Waarschuw beheerder
Bij ons zit het een beetje in de familie, maar iedereen zou het kunnenkrijgen!
zou er wel rekening mee houden maar het kan altijd dat een kind een (erfelijke) ziekte kan krijgen.. dus om het daar voor te laten!
zou wel kijken of je het aan zou kunnen als je kind kanker zou krijgen..

t lijkt me wel heel erg moeilijk, maar de dokters worden wel steeds slimmer dus de kans dat er ooit een medicijn komt is wel groter gelukkig:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vervelend dood gaan we allemaal :/

Waarschuw beheerder
Ik zou daar geen waarde aan hechten als ik kinderen wil. Wie zegt dat kanker in de tijd dat je kinderen er risico op lopen nog steeds een ziekte is die niet te bestrijden valt? De toekomst is niet zomaar te voorspellen wat dat soort dingen betreft... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:43:
of je het aan zou kunnen als je kind kanker zou krijgen..

Ja maar hoevaak komt kinder kanker voor?
het gaat er dan vaak over als ze volwassen zijn he

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:52:
Ja maar hoevaak komt kinder kanker voor?
het gaat er dan vaak over als ze volwassen zijn he

jaa daar heb je gelijk in! maar goed zou er wel over denken maar ja je weet het nooit natuurlijk, of het nou erfelijk is of niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 21:01:
goed zou er wel over denken maar ja je weet het nooit natuurlijk,

ja maar je kind kan ook van de stoep vallen, nek breken, en dan kan het ook dood zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 21:04:
ja maar je kind kan ook van de stoep vallen, nek breken, en dan kan het ook dood zijn...

ja daarom..zou ook nooit om deze reden geen kinderen willen hoor denk ik!
Waarschuw beheerder
Dit is echt bullshit!! Iedereen heeft kans om het te krijgen. Als er veel kkr in je familie voor komt kun je je er tegenwoordig op laten testen. Maar goed het is nooit te zeggen of je het wel/niet krijgt. Iedereen heeft kankercellen in z´n lichaam en bij de 1 uit ´t zich wel en bij de ander niet.

Antwoord: ik zou wel kinderen nemen als ik het graag zou willen omdat niet is te zeggen of je het wel/niet krijgt.

Ik haat die ziekte zo :frusty:
Waarschuw beheerder
ook al zou er 100% zekerheid zijn dat je kinderen ook kanker krijgen (wat dus nooit kan zijn, want kanker is van zover ik weet niet bewezen dat het erfelijk is), dan nog zou ik het doen.
als je besluit om geen kinderen te nemen, dan neem je hun het eventuele lijden van kanker af inderdaad...
maar ook de vreugde en het plezier van het leven :)
(ook al is dat soms wat moeilijker te vinden in deze wereld, maar toch... ;))
Waarschuw beheerder
donateur
Hm, in Utopia zou ik me zorgen maken over erfelijke belasting van bv kanker, maar in deze wereld zijn er wat mij betreft veel zwaarder wegende redenen om geen kinderen te willen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 17 augustus 2007 om 23:32:
Hm, in Utopia zou ik me zorgen maken over erfelijke belasting van bv kanker, maar in deze wereld zijn er wat mij betreft veel zwaarder wegende redenen om geen kinderen te willen.

:respect:
Waarschuw beheerder
Niemand heeft garantie in zijn of haar leven, en al helemaal niet voor de toekomst. Leef bij de dag en geniet van wat je hebt. Als jij graag kinderen wil, moet dat jouw beslissing zijn, en niet wat anderen daarvan vinden. Tis jouw leven en je hebt er maar 1 te leven.

Waarschuw beheerder
leef dag bij dag! ga je niet dood aan kanker dan is het wel aan iets anders:yes: moeten allemaal ergens aan dood gaan.....voor de 1 is het alleen een beetje te vroeg:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:55:
Kanker is toch geen bewezen erfelijke ziekte

sommige vormen van kanker zijn wel erfelijk....

Waarschuw beheerder
Mijn moeder is overleden aan borstkanker, mijn oma aan baarmoederhalskanker.. Ik zit er wel eens over te denken om zo'n test te laten doen, of ik die gen ook heb.. Maar als ik weet dat ik dat gen heb.. Dan durf ik te verwedden, dat mijn borsten eraf gaan, en mijn baarmoeder eruit. Dus kan ik geen kinderen krijgen.

Maar waarom zou je geen kinderen nemen, het hoeft niet persee te zijn dat hun het ook krijgen..

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over :)
Waarschuw beheerder

Als er veel kanker je in je familie is, zou jij dan geen kinderen nemen, omdat zij het misschien ook kunnen krijgen?laatste aanpassing 17 augustus 2007 19:40

Ik zou mijn geluk en mijn toekomstdroom niet in de weg laten staan omdat er misschien kans bestaat dat het kind erfelijk belast is. Tegenwoordig hoor je zoveel over kanker om je heen. Mijn vader is er ook aan overleden in 96 en veel van me famillie heeft het ook gehad. Maar tegenwoordig wil kanker niet altijd meer de dood betekenen.
Als je echt kinderen wilt moet je er voor gaan en niet de hele tijd denken ja maar als???? dat weet je nooit zeker wat er gaat gebeuren...
Ik heb zoiezo echt geen spijt van me dochter en tja als ze het later wel krijgt dan zei het zo. Maar het gaat ook om het hier en nu.....

blablabla nu hou ik op ;) ken der wel uren over lullen

Waarschuw beheerder
Omdat de kans groot is dat mijn kinderen het dan ook zouden krijgen

wow echt heavy shit :| kut voor je (f)

maareh ik zou me af vragen of het wat uit maakt. Je ouders zijn eraan overleden, maar jij bent ervan genezen. En tegenwoordig is heel veel mogelijk. Als het om een bepaalde vorm gaat kan je alsnog kinderen nemen want je weet binnen een handomdraai welke symptomen je in een vroeg stadium hebt, dus kan je er op letten.

Aan de andere kant zit je dan mss continu in de rats om het minste of geringste kuchje of whatever van je kind.

Ik zou er met een gerenommeerde oncoloog over spreken, kanker zelf is namelijk niet erfelijk maar de vergrote kans erop wel. En dit is medisch gezien veel te ingewikkeld om enkel op de adviezen van leken af te gaan.

Succ6 en sterkte ermee (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van troublebitch is mama op zaterdag 18 augustus 2007 om 01:37:
Maar tegenwoordig wil kanker niet altijd meer de dood betekenen.

in de meeste gevallen niet, bij mij in de familie komt het niet veel voor, maar 1 opa is dr 2x van genezen 1x van darmkanker de andere x van teelbalkanker. tegenwoordig geneest van alle patienten ca. 55-60%.

Waarschuw beheerder

Kanker is tegenwoordig net zo'n groot risico qua omgevingsbepaling als het is qua erfelijkheid :)

Natuurlijk is het risico groter, maar er zijn verschillende gen-tests voor indien het in ernstige mate in de familie voorkomt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 01:57:
tegenwoordig geneest van alle patienten ca. 55-60%.

MAAR het risico van terugkeer is altijd aanwezig
en dat maakt het helemaal een rotziekte.

Het vervreet je volkomen en er zijn nog zat vormen die ongeneeslijk zijn.

Waarschuw beheerder
ja idd, maar dat komt omdat je in je genen aanleg hebt voor bepaalde vormen van kanker. Of omdat je bepaalde dingen hebt gedaan (roken, zuipen, met uranium werken) die je dna in bepaalde cellen hebben aangetast.

Er is echter een uitzondering: als je een tumor hebt die inkapseld is (dat heeft 50% van de gezonde ouderen) dan niet, want dan heeft je immuunsysteem em al gekilled en de blueprint van de kankercellen in zn geheugen op geslagen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 01:59:
er zijn nog zat vormen die ongeneeslijk zijn.

klopt, maar de meeste erfelijk bepaalde vormen zoals Hodgkin, leukaemie en darmkanker zijn dat niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 02:05:
maar de meeste erfelijk bepaalde vormen zoals Hodgkin, leukaemie en darmkanker zijn dat niet.

Hodgkin en NonHodgkin...2 op elkaar lijkende vormen, een wel te genezen, de ander hopeloos...
Weet jij wat het verschil is?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 02:03:
want dan heeft je immuunsysteem em al gekilled en de blueprint van de kankercellen in zn geheugen op geslagen.

:O Zo... hier leer je nog eens wat !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 02:13:
Weet jij wat het verschil is?

nou de een is de kans op overleven erg klein maar niet helemaal afwezig.

Hodgkin is iig te genezen, heb een boekje met colums van Youp waarin ie het heeft over Mario Lemieux (bekende ijshockeyspeler) die Hodgkin had. Was in 1992. En in NHL 2002 zat die speler gewoon in de Canadese ploeg dus het is iig te genezen ;)

me vroegere oogarts had non-Hodgkin, das voorzover ik weet chronisch, en meestal dodelijk, maar je kan dr oud mee worden. o.a. de Shah van Iran is hieraan overleden (na er 7 jaar aan geleden te hebben)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 02:23:
en meestal dodelijk

Meestal ja :)

:cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 02:23:
me vroegere oogarts had non-Hodgkin, das voorzover ik weet chronisch, en meestal dodelijk

Juist...
Maar ik heb nog steeds geen idee waar het zit etc :no:

Uitspraak van Adios op zaterdag 18 augustus 2007 om 09:13:
Meestal ja

Ja...zonde...

Een vriend van me heeft het namelijk.
Net geemigreerd , net getrouwd en als tegenvaller kreeg 'ie deze ziekte.
Ze zijn afgelopen januari samen naar de spermabank geweest om zaad in te laten vriezen, zodat ze in elk geval nog goeie zwemmers hebben mocht íe nog jaren hebben.
Hij kan niet meer geholpen worden nadat ze enkele behandelingen hadden geprobeert.

28 jaar die gozer (N) Heb er geeneens woorden voor :no:
Zeker niet nadat ik de moeder van m'n beste vriendin eraan heb zien overlijden...volledig uitgemergelt !!
Waarschuw beheerder
donateur
Als jouw genen zorgen dat je gevoelig bent voor kanker dan kan je zorgen dat deze genen niet geactiveerd worden door vooral hele natuurlijke voeding te eten, zoals rauwe groenten, noten, vruchten en vers groentesap.

1000 tot 3000 mg vitamine C per dag voorkomt de meeste ziekten.

Zorg dat je regelmatig in de zon zit zonder te verbranden.
Het liefst zonder zonnebrand, want dat blokkeert de aanmaak van vitamine D in de huid.
In de zomer kan je tijdens de warmste uuren van de dag beter in de schaduw zitten.
Voldoende vitamine C, E en betacaroteen in de voeding beschermen van binnen uit tegen verbranding.
Als je wortels en pinda's eet dan krijg je die vitaminen wel binnen.

In de winter is extra vitamine D3 heel belangrijk.
Zeker 50% minder kans op kanker.

Dr. Mercola - Vitamin D prevents parkinsons disease and cancer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:52:
Onzin, vroeger waren er ziektes waar men aan dood ging waar je nu niet meer van hoort of een weekje van op bed ligt met een kuurtje.

Ja maar iemand anders kreeg de ziekte niet of overleefde het, dat bedoeldt ze met sterk ras, als je er over nadenkt is het eigenlijk nog zo...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 augustus 2007 om 10:18:
Maar ik heb nog steeds geen idee waar het zit etc

lymfeklieren, is lastig te behandelen omdat het een deel van je immuunsysteem is :)
Waarschuw beheerder
De wetenschap is ver tegenwoordig,
en je weet nooit wat de toekomst te
brengen heeft, stel dat je nou gekozen
hebt om geen kinderen te nemen, en 20
later heb je er spijt van dat het zo gegaan
is kun je het niet meer terugdraaien..
Ik heb zelf deze ziekte 2x gehad, en ik wou
ff zegge dat het niet alleen maar een weekje
bedrust en een kuurtje is om het te overwinnen!!
Het is en blijft een levensbedreigende ziekte
waar nog elke dag mensen aan overlijden, ook
kinderen!! Dat zal zo blijven tot er een preventief
geneesmiddel voor is gevondenn..
Waarschuw beheerder
donateur
Het preventieve middel bestaat al, zie mijn post van 18 augustus 2007 11:19.
Waarschuw beheerder
Naja, k had het ook in me lymfeklieren maar ik ben er nog :)
Waarschuw beheerder
tja het risico blijft dat het nog terug komt
maar dat hoeft je er toch niet ervan te weerhouden om kinderen te nemen? Nou ja zeg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
was het maar waar dat dat preventieve geneesmiddel
voor iedereen was!
ik denk dat het namelijk alleen voor de vormen is
die iets met hormonen te maken hebbenn.. zoals borst-
kanker..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 17 augustus 2007 om 20:10:
Enniewee je moet gewoon kinderen nemen ook al is het risco er. Zoals ik al zei krijg je geen kanker dan kan je wel een andere dodelijke ziekte krijgen. Je weet het maar nooit, als je van te voren weet hoe het leven gaat dan hadden heel veel mensen niet aan kinderen begonnen en niet getrouwd geweest etc

:yes:

Waarschuw beheerder
als ik zeker zou weten dat het erfelijk zou zijn, Nee dan zou ik er niet aan beginnen. Ik ken iemand die een erfelijke bostkanker heeft, ze heeft een dachterje en het is 95 % zeker dat ook zij kanker krijgt, Nu wil ze nog meer kinderen, ik vind echt dat je hier heel serieus over moet nadenken. wat doe je zo'n kind aan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op zondag 19 augustus 2007 om 08:30:
Het preventieve middel bestaat al

ook al is er zo'n geneesmiddel, het helpt niet voor iedereen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 augustus 2007 om 16:29:
als ik zeker zou weten dat het erfelijk zou zijn, Nee dan zou ik er niet aan beginnen. Ik ken iemand die een erfelijke bostkanker heeft, ze heeft een dachterje en het is 95 % zeker dat ook zij kanker krijgt, Nu wil ze nog meer kinderen, ik vind echt dat je hier heel serieus over moet nadenken. wat doe je zo'n kind aan.

sorry dat is onzin! Het kan niet zijn dat je voor 95 % kans weet dat he borstkanker kan krijgen. Als je dat gen hebt dat voor borstkanker staat, heb je een verhoogd risico, maar geen 95 % kans.. Lees maar op www.borstkanker.nl. En geloof me ik kan het weten, ik heb de hele ziekte periode van mijn moeder meegemaakt, en ben er wel 20 keer voor ingelicht! Je hebt een verhoogd risico, dus kan je uit voorzorg alles laten verwijderen, maar dan heb je ook kans dat het ergens anders komt! Ook al heb je het gen niet, dan kun je nog borstkanker krijgen. En het ligt er ook aan hoe je leeft. Als je altijd gezond hebt geleeft, heb je minder kans, maar als je veel drinkt, rookt enz enz dan heb je weer een verhoogd risico..

Waarschuw beheerder

als ik alles moet laten ''wat mogelijk kán gebeuren''
dan kan ik net zo goed zelf dood zijn :S

niets in het leven is zeker en dat je ouders gestorven zijn wil niet heten dat jezelf of je kids ook ziek zullen worden, misschien krijgen ze nooit kanker en dan opeens parkinson bijv??

dat wil toch ook niemand krijgen. het leven zit vol met ziektes en aandoeningen en als je domme pech hebt word je er door getroffen, maar dat heet lang niet dat je één van die getroffenen zal zijn (y)

pas als wat met veel % zeker is zou ik het laten (y)

Waarschuw beheerder
Als er een zeker een erfelijke kwaal zou zijn, zou ik om die
reden allen al geen kinderen nemen
Waarschuw beheerder
donateur
zou jij dan geen kinderen nemen

Sorry maar kinderen "neem" je niet, die 'krijg" je :flower:

Uitspraak van actief op maandag 20 augustus 2007 om 18:01:
Als er een zeker een erfelijke kwaal zou zijn, zou ik om die
reden allen al geen kinderen nemen

En voor jou geldt hetzelfde(y)

Bij ons in de familie komen heel wat kwaaltjes voor, maar als ik mij daar door zou moeten leiden dan vraag ik me af; wat voor zin heeft het dan om te leven?
Ik hoop dat als het zover is er een beter/ander geneesmiddel op de markt is wat preventief is. Daarom zeg ik steun de kankerstichting zoveel je kan want mischien heb je er zelf baat bij ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je hoort het steeds vaker zelf heb ik 2 weken geleden een begrafenis gehad van een jonge vrouw van 48 die de ziekte had...je wordt er te vaak mee geconfronteerd.. ik hoop echt dat ze iets vinden in de toekomst dat ze het kunnen verkomen dat men de ziekte krijgt...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 21:04:

Ja daarom, er zijn zoveel mogelijkheden dat je toekomstige kinderen dood zouden kunnen gaan. Dat is het enige zekerheid van een mens; iedereen gaat toch wel een keer dood..

Waarom dan zo bang zijn dat ze ooit een keer kanker zouden krijgen als er toch zoveel andere dingen zijn. En dat ze het kunnen krijgen is 'mischien' groter als voor sommige andere. Maar ja de tijd leert,

Waarschuw beheerder

bijna iedereen in mn familie heeft t (behalve mn broer en ik) of is eraan gestorven...maar ik ga daar voorlopig nog niet over nadenken

Waarschuw beheerder
Als je hele familie die shit heeft weet je toch welke vorm? En ga je na zoeken wat daar de allereerste symptomen van zijn.

En als dat betekent dat je elk half jaar aanleiding vindt om naar de dokter te gaan en te zeuren tot je onder de MRI mag, so be it. Wapen jezelf gewoon tegen die shit, dan ben je dr ook op tijd bij.

Het negeren en er vooral niet over praten/nadenken is het domste wat je kan doen, serieus.

Waarschuw beheerder
Ik ken niemand in de familie die aan kanker is gestorven of die het heeft.. Dus ik weet ook niet precies hoe het moet voelen.. Maar het moet echt verschrikkelijk zijn.. Paar vrienden van me hebben ouders die het hebben.. (N).. Niet voor te stellen in wat voor situatie ze zitten..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SpringDing op donderdag 23 augustus 2007 om 17:46:
Sorry maar kinderen "neem" je niet, die 'krijg" je

Ben toch van mening dat je die "neemt" (de ongelukjes daargelaten)
Neem toch aan dat je van tevoren met je partner overlegt over het feit of je beiden kinderen wilt en dan stopt met de pil etc. Dat is voor zover ik kan zien toch een duidelijk overwogen stap, of er ook eentje komt is een ander verhaal natuurlijk :)

en ontopic:

Zolang het niet vaststaat dat het in alle gevallen om een erfelijke vorm van kanker ging zou ik gewoon aan kinderen beginnen.

Als het wel om erfelijke vormen zou gaan, dan zou ik daar toch erg goed over na moeten denken, zou het niet prettig vinden dat mijn kinderen hetzelfde zouden moeten doormaken als ik. Leg zo'n kleintje maar eens uit dat hij 2 week binnenste buiten wordt gekeerd of 3 minuten helemaal still moet liggen met een masker over zijn hoofd omdat ie bestraald moet worden :/

Waarschuw beheerder
En voor jou geldt hetzelfde

?

Okay, ik snap sommige mensen hier wel.. Iedereen kan het
krijgen, maar ik zou als ik zeker weet dat er erfelijke
kwaal zou zijn, het niet door willen geven. Zo krijgt
kanker ook de kans om "door te groeien"

Sowieso moeten mensen ook eens echt hebben gezien bij dierbare/
vrienden hoe het is om iemand op zo'n vreselijk manier heel snel
achteruit te zien gaan!

Dan wil je niet eens dat je kind dat krijgt! :no:

Waarschuw beheerder
Als het om een kans van meer dan 50% zou gaan , nee.

Bij mij zit het gelukkig nauwelijks in de familie. Van de 76 directe familieleden (ooms, tantes, grootouders en ons gezin) hebben er 2 kanker gehad. Dus erven zal ik het niet zo snel, al weet je natuurlijk nooit...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 augustus 2007 om 17:12:
Als het om een kans van meer dan 50% zou gaan , nee.

dat je kanker hebt betekent niet gelijk dat je er aan overlijdt hoor :S als je daarna gewoon geneest en een normaal leven leidt, dan is er toch niks aan de hand :S en als je het zo zeker weet kan je je kind gewoon vaak laten controleren, zodat als het gebeurt, dat ze er dan snel bij zijn..

Waarschuw beheerder
Ja ja, tuurlijk, een kinderleventje met kanker kan ook prachtig zijn. Maar ik sluit het het liefst tot op een zekere hoogte uit - voor zover dat kan.

Waarschuw beheerder
Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af of je echt 0% controle hebt over het krijgen van kanker...

Vaak lijken mensen te denken dat we passieve ontvangers zijn van wat ons lichaam vanbinnen doet ofzo. Net als bij depressie mensen al snel de heropname van neurotransmitters als Serotonine en Noradrenaline de schuld geven. Maar de vraag is wat mij betreft wel: worden wij mensen depressief doordat onze neurotransmitters niet doen wat ze horen te doen of doen onze neurotransmitters niet wat ze horen te doen doordat wij depressief zijn?

Zelfde als met kanker: reageren onze cellen op negatieve impulsen die wij met ons denken veroorzaken of doen zij dit zomaar op basis van negatief toeval? Ik weet het niet zo...

Eerlijk gezegd ben ik toch wel een beetje van overtuigd dat je het voor een groot deel zelf in de hand hebt. De praktijk heeft mij ook al diverse keren laten zien dat het vaak om mensen gaat met een hoop wrok/haat/jaloezie/verdrongen pijn gaat. Juist dat soort dingen maakt mensen ziek. Waarom zou een opeenstapeling van een hoop ziekmakende gevoelens niet iemand op een gegeven ernstig ziek kunnen maken?

Het gaat misschien wat ver om te zeggen dat dit in alle gevallen geldt, maar voor een groot gedeelte ben ik er toch wel van overtuigd dat men z'n eigen gezondheid in de hand heeft. Zo ook dingen als kanker...

Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik denk dat we zelf de macht in handen hebben over ons lichaam. We zijn tenslotte ook de kracht die het leven van ons lichaam mogelijk maakt. Zonder ons bewustzijn is het lichaam een levenloos iets. Dat zegt mij toch een hoop...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

mijn stiefmoeder is helaas pas overleden aan longkanker,..
ze rookte veel, en ik ben er deze week mee gestopt
vastzittend verdriet kan volgens mij ook de kans op longkanker vergroten
maar erbij roken al helemaal
Lieve coby rust zacht
dat je ons zo vroeg moest verlaten
had niemand verwacht
het leven kan zo oneerlijk zijn
we missen je, en dat doet pijn
ik weet dat je nu ergens bent
in een mooie dimensie
die nog bijna niemand kent
je zal ook vast wel weten
dat wij je nooit vergeten
in ons hart leef jij voor altijd
en in gedachten,
raken we jou nooit kwijt
dit is een tijd met veel verdriet
want terug gaan in de tijd
dat kunnen we niet
er wordt veel aan je gedacht
dag en nacht
je was geweldig
Lieve coby rust zacht

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 augustus 2007 om 19:15:
en als je het zo zeker weet kan je je kind gewoon vaak laten controleren, zodat als het gebeurt, dat ze er dan snel bij zijn..

daar kun je je nog lelijk in vergissen :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad, je moet wel enige redelijke grond van vermoeden hebben dat er iets mis is, ze gaan echt niet voor ieder "wissewasje" je kind binnenste buiten keren. En die onderzoeken zijn ook niet echt goedkoop, beetje MRI scan zit je zo op 500 euro.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 27 augustus 2007 om 00:18:
daar kun je je nog lelijk in vergissen

ja KAN maar als je kind kanker krijgt en je ziet bepaalde symptonen kan je wel eerder naar je huisarts gaan.

en zoals ik al zei: dat je kanker heb betekent niet gelijk dat je komt te overlijden. Dus als jouw kind 1 jaar ziek is en de rest van zn leven een normaal leven kan leiden, waar kies je dan voor? om helemaal geen kind te nemen?? nou sorry maar dat vind ik belachelijk. en vooral bij kinderen is kanker meestal gewoon te genezen. trouwens bij ouderen is het ook vaak gewoon goed te genezen, het is niet zo dat als je eenmaal kanker hebt gehad dat je dan een onmenselijk leven leidt ofzo hoor.

Waarschuw beheerder
lijkt me wel verkankerd
Waarschuw beheerder
elk mens heeft kankercellen ... alleen bij de een wordt het actief en bij de ander niet ...

als jezelf kanker gehad hebt en gezien je ouders .. kan je bij de docter navragen of het erfelijk is :yes: ... scheelt je een hoop denkwerk

Waarschuw beheerder
wel jij aan kinderen moeten beginnen?

ik zou gewoon de erfbaarheid onderzoeken en vanaf daar verder beslissen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 12:52:
erfbaarheid

erfelijkheidsonderzoek
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 12:36:
Dus als jouw kind 1 jaar ziek is en de rest van zn leven een normaal leven kan leiden, waar kies je dan voor? om helemaal geen kind te nemen?? nou sorry maar dat vind ik belachelijk. en vooral bij kinderen is kanker meestal gewoon te genezen.

Spreek jij uit ervaring?

Als je zelf zo'n behandeling hebt gehad, zou ik graag horen of je je kind dat ook zou aandoen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op maandag 27 augustus 2007 om 12:58:
erfelijkheidsonderzoek

Yep zo heet het :jaja:
ik moet dat zelf ook nog laten doen ;) maar de vraag is of ik het wil weten :o
Uitspraak van ChemiKill op maandag 27 augustus 2007 om 13:12:
Als je zelf zo'n behandeling hebt gehad, zou ik graag horen of je je kind dat ook zou aandoen.

wat is 1 jaar op een mensenleven ;)
en natuurlijk is het geen pretje dat weet iedereen dondersgoed ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 13:29:
maar de vraag is of ik het wil weten

hoe moeilijk zulke dingen ook zijn ... ik had het gedaan :yes: ... waarom eigenlijk om zowel de positieve kant en de negatieve kant :) ...

stel je doet zo een onderzoek en de uitslag is erfelijk ...
dan heb je nu nog de tijd om zulke info voor jezelf een plek te geven in je hoofd :yes: ..

uitslag is niet erfelijk ...
dan heb je maanden miss jaren met een gedachte rond gelopen die onterecht was :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 13:29:
wat is 1 jaar op een mensenleven

niets erger dan de ogen van je doodzieke kindje :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ChemiKill op maandag 27 augustus 2007 om 13:12:
Spreek jij uit ervaring?

ja ik spreek uit ervaring en ja ik heb zo'n behandeling gehad dus ik weet wel waar ik over praat.
toen ik 6 was ben ik heel erg ziek geweest, chemo gehad en alles erop en eraan en het was een verschrikkelijke tijd, maar... ik ben genezen en leef nu een leven als ieder ander, heb nergens last van (alleen van vermoeidheid dat komt door de chemo) en kan alles doen wat ik wil. zou jij dat je kind af willen pakken? als het niet ziek wordt van kanker kan het wel weer iets anders krijgen, dat weet je toch niet. dus zou ik dat mijn kind aandoen? ik denk niet dat je dat zo kan zeggen, want je gunt niemand zoiets, maar als jouw kind gewoon een normaal leven kan leiden, waarom niet? het leven gaat niet over rozen, je leven is nooit zonder ellende. kanker is niet iets wat je leven persee hoeft te verzieken, voor mij is het nu gewoon een ellendige gebeurtenis in mijn leven, en die heeft iedereen wel is gehad.
Waarschuw beheerder
En het is toch ook niet zeker dat je kind kanker krijgt?

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 14:00:
kanker is niet iets wat je leven persee hoeft te verzieken

Ik wil later heus wel kindje :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op maandag 27 augustus 2007 om 15:17:
Ik wil later heus wel kindje

gelukkig :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 15:19:
gelukkig

Voor mij wel..
Hopen dat het kindje net zo lief als ik wordt O:)

Waarschuw beheerder

Een arts kan je daar prima in adviseren. Als de kans erg groot zou zijn zou ik er zeker goed over nadenken. Waarchijnlijk helemaal als ik het zelf ook zou hebben. Misschien ook zelfs om egoïstische redenen. Maar uiteindelijk... zou het niet weten omdat ik zelf niet in die situatie verkeer... Nu denk ik dat ik zou passen om kinderen te nemen. Al is het dan alleen maar om het feit dat de kanker bij mij terug zou kunnen keren en mijn kind het zonder mij zou moeten stellen oid.. of dat ik niet de kans zou kunnen krijgen om het kind op te zien groeien..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 augustus 2007 om 20:38:
Eerlijk gezegd ben ik toch wel een beetje van overtuigd dat je het voor een groot deel zelf in de hand hebt. De praktijk heeft mij ook al diverse keren laten zien dat het vaak om mensen gaat met een hoop wrok/haat/jaloezie/verdrongen pijn gaat. Juist dat soort dingen maakt mensen ziek. Waarom zou een opeenstapeling van een hoop ziekmakende gevoelens niet iemand op een gegeven ernstig ziek kunnen maken?

(y) klopt als een bus.

Maar kanker was ook iets wat vroeger zeldzaam was, maar door een
vaccin is het vroeger als een epidemie gaan verspreiden...
Zal es nazoeken wat het ook alweer was...

Vaccinatie=moord.

Maar mensen willen niet lijden, vandaar dat sommige ziektes ook niet
evolutionair op worden gelost, door een imuum systeem aan te maken
tegen ziektes enzo. Echt bizar om te zien hoe mensen willen ontsnappen
aan de realiteit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 16:17:
Maar kanker was ook iets wat vroeger zeldzaam was, maar door een
vaccin is het vroeger als een epidemie gaan verspreiden...

buiten dat zijn er in tegen stelling tot vroeger ook
veeeeeeeeel meer dingen/apparaten e.d waar je kanker van kan krijgen..

ja KAN maar als je kind kanker krijgt en je ziet bepaalde symptonen kan je wel eerder naar je huisarts gaan.

als je symptomen ziet, ben je vaak juist al te laat (ligt aan de vorm)

en vooral bij kinderen is kanker meestal gewoon te genezen.

dat dacht je..

Dus als jouw kind 1 jaar ziek is en de rest van zn leven een normaal leven kan leiden,

dat zijn helaas niet dingen die je van te voren kan weten.
buiten alles om, wil ik geen eens kinderen..!
mocht ik kinderen willen en ik zou weten dat het kanker zou krijgen,
zou ik idd géén kinderen nemen. zelfde als dat ik van te voren
zou weten of het syndroom van down zou krijgen, ook dan neem ik
geen kids..

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 14:00:
kanker is niet iets wat je leven persee hoeft te verzieken,

dat is waar..
maar zoals ik al zei.. het zijn dingen die je niet van te voren weet.

mijn baas heeft ook geen kinderen genomen om zijn vorm van kanker
niet door te geven (hij is 2 wkeen terug overleden) en als ik
hem was had ik hetzelfde gedaan.. want het is erfelijk en dodelijk.

ben met je eens dat je een kind een kans moet geven en dat er genoeg
kinderen zijn die het wel overleven':)

kanker moet uitgeroeid worden, maar hoe kan dat als we het door
blijven geven?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 27 augustus 2007 om 17:52:
buiten dat zijn er in tegen stelling tot vroeger ook
veeeeeeeeel meer dingen/apparaten e.d waar je kanker van kan krijgen..

Dat zeker, om nog maar te zwijgen over ons frankensteinvoedsel. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op maandag 27 augustus 2007 om 13:49:
hoe moeilijk zulke dingen ook zijn ... ik had het gedaan ... waarom eigenlijk om zowel de positieve kant en de negatieve kant ...

stel je doet zo een onderzoek en de uitslag is erfelijk ...
dan heb je nu nog de tijd om zulke info voor jezelf een plek te geven in je hoofd ..

uitslag is niet erfelijk ...
dan heb je maanden miss jaren met een gedachte rond gelopen die onterecht was

ja dat is ook zo maar er zitten 2 kanten aan het verhaal waarvan 1 heel naief ;)
wil je wel weten wat je te wachten staat wil je met de angst leven dat je het ooit ook krijgt ???
en dat moet je tegen elkaar afwegen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ChemiKill op zaterdag 25 augustus 2007 om 00:03:
Ben toch van mening dat je die "neemt" (de ongelukjes daargelaten)

Zeg dat maar tegen iemand die al meer dan vijf jr probeert oom zwanger te raken(y) Dan spreek ik je wel weer o:)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 16:17:
(y) klopt als een bus.

Vandaar dat mijn Opa die nooit gerookt heeft en altijd gezond geleefd heeft nu ook kanker heeft. Mijn stiefopa idemdito. Mijn tante precies hetzelfde....

:bye: Daar gaat je klote-theorie(y)
kanker moet uitgeroeid worden, maar hoe kan dat als we het door
blijven geven?

Hopen dat er ooit een medicijn komt die zonder die chemobende zijn werk kan doen en de kanker uit je lijf kan krijgen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SpringDing op dinsdag 28 augustus 2007 om 10:04:
Vandaar dat mijn Opa die nooit gerookt heeft en altijd gezond geleefd heeft nu ook kanker heeft. Mijn stiefopa idemdito. Mijn tante precies hetzelfde....

:bye: Daar gaat je klote-theorie(y)

We leven ook in zo'n gezonde wereld in mentaal en fysiek opzicht. (y) :/
Veel van mijn familieleden zijn d'r aan overleden :) je hebt ook
mensen die hun hele leven lang roken en niks krijgen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 10:10:
We leven ook in zo'n gezonde wereld in mentaal en fysiek opzicht. (y) :/

Beter dan 100 jr terug, toen had je tyfes en de pest. Daar was eigenlijk helemaal niets aan te doen ;) Dus ik vind het onzin dat jullie zeggen dat de meesten kanker krijgen door hun negatieve gevoelens:no: Het zal er vast wel iets mee te maken hebben maar jullie doen het overkomen of het keiharde feiten zijn:/ En dat is het niet. Ik weet wel dat als je positieve energie hebt je de ziekte makkelijker kan doorstaan. Maar of de negatieve energie zorgt dat je kanker krijgt ben ik het niet helemaal mee eens.
Dat komt eigenijk puur door je eigen genen en wat je hebt geërfd van de genen van je familie ;)

Waarschuw beheerder
Doe maar es onderzoek naar de bronnen ervan ;)
Door stress enzo krijgen bepaalde stoffen een
grotere chemische reactie, voor iedereen anders
hoe gevoelig zijn cellen zijn voor dat.

Maar over de basis van kanker kan ik kort zijn.
Net als AIDS, allemaal gefabriceerde zooi :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 10:22:
Door stress enzo krijgen bepaalde stoffen een
grotere chemische reactie, voor iedereen anders
hoe gevoelig zijn cellen zijn voor dat.

Dat geloof ik ook wel, maar is niet de enige reden waarom wij het krijgen;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 augustus 2007 om 16:17:
Als je hele familie die shit heeft weet je toch welke vorm? En ga je na zoeken wat daar de allereerste symptomen van zijn.

das t probleem, iedereen heefd/had weer wat anders... mn opa is overleden aan botkanker, oma aan tumor in blaas, tante aan hersentumor, mn moeder beenmerg etc etc

iedereen kan kanker krijgen, dood ga je toch (ok kwordt liever overreden door een trein maarja)

je weet nooit of je kind kanker krijgt of niet, tegenwoordig krijgt bijna iedereen t zowat dus daar hoef je t niet voor te laten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 10:53:
tegenwoordig krijgt bijna iedereen t zowat dus daar hoef je t niet voor te laten

Zelfs ongeboren kinderen:frusty:

Waarschuw beheerder
zelfde als dat ik van te voren
zou weten of het syndroom van down zou krijgen, ook dan neem ik
geen kids..

dat vind ik wat anders, je weet dan al van te voren 100% zeker dat dat een handicap is voor het hele leven van je kind, terwijl kanker een ziekte is waar je overheen kan komen. als ik weet dat mijn kind het syndroom van down krijgt zou ik ook geen kinderen nemen..
dat dacht je..

ongeveer 65/70% geneest

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 11:34:
. als ik weet dat mijn kind het syndroom van down krijgt zou ik ook geen kinderen nemen..

You can't force nature ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SpringDing op dinsdag 28 augustus 2007 om 11:09:
Zelfs ongeboren kinderen

die worden als t goed is geboren en daarna oud ;)

als ik weet dat mijn kind het syndroom van down krijgt zou ik ook geen kinderen nemen..

same here

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 11:42:
You can't force nature

je kan t wel laten testen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 11:46:
je kan t wel laten testen ;)

Ja ,maar dat is gewoon puur uit angst.
Ik vind de mensheid maar handelen uit zelf medelijden,
het streven naar zogenaamde perfectie ,het niet willen
lijden uit voorzorg van hun voortbestaan, het ontkennen
van de schaduwzijde/angst. die de ondergang van hun bestaan
zal zijn...

your suffering is your guide, don't escape from it.
Als je niet wil lijden zijn d'r altijd mensen die
daar graag gebruik van willen maken...mischien de
reden dat we nooit tot een solutie komen in dingen?

Jullie willen niet weten wat er speelt in de wereld
waar jullie allemaal onderdeel vanuit maken, als je
denkt gezond te zijn :no: reken er niet op en zeker
mentaal gezien zijn mensen helemaal de weg kwijt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Daar gaat je klote-theorie

Pfff, kom niet met zo'n arrogante toon lullen alsjeblieft. Uitzonderingen zijn er altijd. Dat belachelijke gedoe altijd van mensen die vanuit één referentiepuntje denken meteen een hele theorie omver te kunnen schoppen... :s Dat jou opa altijd lichamelijk zo gezond heeft geleefd wil nog niet zeggen dat ie ook geestelijk gezien altijd even gezond heeft geleefd. Daarnaast komt er ook gewoon een keer een tijd waarin het eens tijd wordt om te gaan. Welke factoren dan ten grondslag liggen aan de ziekte kanker is moeilijk te zeggen. Het kan zowel een ongezonde fysieke levensstijl zijn (slecht eten, ongezond werk [al dan niet in het verleden] als dat het onverwerkte emoties, opgekropte energie kan zijn) Waar denk jij nou mijn theorie zomaar even mee uit te kunnen lullen eigenlijk? Kom maar eens even met wat betere argumenten dan.

Lijkt me trouwens wat moeilijk om het sowieso onderuit te kunnen halen aangezien ik niet van één richting uit ga maar juist vele mogelijkheden open laat in tegenstelling tot de gevestigde opvattingen, onder andere vanuit medische hoek.

Hopen dat er ooit een medicijn komt die zonder die chemobende zijn werk kan doen en de kanker uit je lijf kan krijgen....

Eens buiten de mogelijkheden zoeken van de reguliere geneeskunde wil ook nog wel eens mogelijkheden bieden. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik per definitie zweverige toestanden aanraad o.i.d. maar met verder kijken dan de farmacologie is echt niets mis. Kun je nog wel eens verassende dingen mee ontdekken.

Maar een naderende dood accepteren is ook niets mis mee. Wanneer het je tijd is, dan is het gewoon je tijd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 12:04:
Wanneer het je tijd is, dan is het gewoon je tijd.

(y) precies.

Waarschuw beheerder
Ik vrees dat ze het toch niet zullen snappen eigenlijk.

Waarschuw beheerder
T gaat niet of iemand het snapt, of gelijk of ongelijk.
Het gaat meer om de boodschappen zelf. Wat iemand er mee
doet is nooit het grootste belang, eerder om wat jij ervan
geleerd heb. Alleen willen veel mensen hun ogen niet openen
voor de realiteit van het leven in het nu, zoals de natuur
dat wel perfect in harmonie kan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jij gat straks boomknuffelaar genoemd worden of iets in die richting denk ik zo... :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 12:22:
Jij gat straks boomknuffelaar genoemd worden of iets in die richting denk ik zo...

Alsof naampjes me iets ooit zullen doen :/ ;)
Waarschuw beheerder
donateur
hoi meiss... je kent me wel van me eigen topic jah...
zal je zeggen dat ik daar ook wel es over nadenk:s

me ma is eraan overleden me oma had ooit iets op t been wat ze weg heeft laten halen en ikzelf heb soms ook echt t gevoel dat het mij ook gaat overkomen:s en omdat ik me kindertjes dat niet aan zou willen doen n moeder te verliezen denk ik wel es om maar nooit aan kids te beginnen:/

Heb mezelf nooit laten onderzoeken verder of de kans groot is dat ik ook kanker zou kunnen ontwikkelen... ook geen idee of ik zoiets dan zou door kunnen geven:/

als ik dat wel zou weten zou ik geen kids nemen :no: gewoon omdat ik die kutziekte niemand toewens!

Waarschuw beheerder
Tja wij worden ziek gémaakt, en we hebben het niet eens door.
T heeft niks met een natuurlijk verschijnsel te maken namelijk.

Waarschuw beheerder
Durf te wedden dat bijna niemand weet waar dit vandaan komt?

Iedereen lachen, terwijl ze niet eens weten waarom ze er om
lachen :frusty:

[img width=90 height=73 cacheid=001207f80028f4fc0d7843121a01ff77fe]http://a742.ac-images.myspacecdn.com/images01/88/s_c3ecf7eee777ff407289ffde75b4eefd.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 13:22:
Tja wij worden ziek gémaakt, en we hebben het niet eens door.
T heeft niks met een natuurlijk verschijnsel te maken namelijk.

eeeehm riiiiight, zweverigheidwetenschappen gestudeerd zeker?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:08:
eeeehm riiiiight, zweverigheidwetenschappen gestudeerd zeker?

Nee hoor, gewoon woorden uit de mond van het paard zelf ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:03:
Durf te wedden dat bijna niemand weet waar dit vandaan komt?

Als jij het ons vertelt, weten we het :)

zou me niets verbazen als het iets met genetische experimenten te maken heeft :nee:

Blijft me wel verbazen hoe jij altijd aardig van de opening van het topic af kunt dwalen en een topic naar je eigen hand omzetten :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:11:
Als jij het ons vertelt, weten we het :)

Oke, nou dat komt dus uit de zogenaamde 2e wereldoorlog waarin
het saturnische nazi-isme geestelijk gehandicapten propageerde
als gek en nutteloos voer voor de oorlogsmachine.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:11:
Blijft me wel verbazen hoe jij altijd aardig van de opening van het topic af kunt dwalen en een topic naar je eigen hand omzetten :)

Nou, laat ik het kort zeggen; de mensheid naait zichzelf en daar
heeft alles wat in ons dagelijks bestaan er is ,mee te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:16:
zogenaamde 2e wereldoorlog

och jeej.. jij trekt ook álles in twijfel hè....

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:16:
Nou, laat ik het kort zeggen; de mensheid naait zichzelf en daar
heeft alles wat in ons dagelijks bestaan er is ,mee te maken.

dat is jouw mening :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:17:
och jeej.. jij trekt ook álles in twijfel hè....

Ja tis slechts een gebeurtenis die we zo zien, maar in feite
is er altijd oorlog geweest. Er is zelfs oorlog tegen jou, ook al
zie je het niet.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:17:
dat is jouw mening :)

^

Waarschuw beheerder
"De oorzaak van kanker is nog niet bekend. In het algemeen kan gesteld worden dat kankergroei van een cel het gevolg is van schade aan het DNA, het erfelijke materiaal van die cel. Deze fout of fouten veroorzaken dat de cel te snel gaat groeien en delen, of dat groeiremmende mechanismen niet meer goed werken. In alle gevallen betekent het dat de cel sneller en minder gecontroleerd groeit dan zou moeten. Let wel: de DNA fouten zijn vaak alleen aanwezig in de kankercellen, en NIET in de andere cellen van het lichaam. Kinderkanker is, op een paar uitzonderingen na, dan ook NIET erfelijk. Het lijkt meer het gevolg van DNA schade die ontstaat door fouten in de celdelingen tijdens groei en ontwikkeling van het embryo of jonge kind (‘weeffoutje’). Welke DNA fouten ontstaan is niet voor ieder type kanker bekend. Veel onderzoek in de oncologie richt zich op deze specifieke oorzaken per tumorsoort.

Kankerverwekkende stoffen zijn stoffen die heel lang moeten inwerken, voordat kanker ontstaat. Deze spelen een belangrijke rol bij volwassenen met kanker (roken, alcohol, asbest, etc.). Bij het ontstaan van kinderkanker spelen kankerverwekkende stoffen geen rol van betekenis voor zover we weten. Dit lijkt ook logisch omdat kinderkanker vroeg in het leven ontstaat en er eenvoudigweg geen tijd is geweest voor de kankerverwekkende stoffen om in te werken op het lichaam."

oftewel kinderkanker is dus niet te wijten aan ongezond (lichamelijk of geestelijk) leven ofzo.. trouwens kanker bij ouderen ook niet altijd, en wat jij zegt over dat mensen die lichamelijk gezond leven dan misschien geestelijk niet gezond zijn is vet onzin. iedereen kan kanker krijgen, heeft niks met ongezond zijn te maken. tuurlijk, ongezonde mensen maken misschien meer kans, maar het is niet zo dat het altijd maar aan onszelf te wijten is.
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 augustus 2007 om 20:38:
De praktijk heeft mij ook al diverse keren laten zien dat het vaak om mensen gaat met een hoop wrok/haat/jaloezie/verdrongen pijn gaat.

de praktijk heeft mij iets anders laten zien dus wat is het nou?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:20:
Er is zelfs oorlog tegen jou, ook al
zie je het niet

ja, zijn vast wel mensen die mij niet zo moeten :lol:

Inderdaad, er is altijd oorlog geweest en ook die waren grootschalig, dus je zou kunnen twijfelen over de naam 'Wereldoorlog', maar je kunt ook gewoon niet al te moeilijk doen en die naam overnemen.. Snapt iedereen meteen waar je het over hebt :)

OT:

Moeilijk.. Heb niet heel het topic terug gelezen, maar zoiets kun je toch onderzoeken? Wat de kans is, dat jij het gen hebt en wat de kans is dat je dat doorgeeft?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mutlu Kiz op maandag 27 augustus 2007 om 12:36:
en vooral bij kinderen is kanker meestal gewoon te genezen.

dat dacht je..

In Nederland krijgen ongeveer 500 kinderen per jaar een vorm van kanker(bron SKION). Kanker bij kinderen is niet goed vergelijkbaar met kanker bij volwassenen. Het betreft kanker van andere organen, en andere typen van kanker. De behandelingen en behandelresultaten zijn daarom ook heel verschillend en in de meeste gevallen zijn de resultaten voor kinderen veel beter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:28:
Inderdaad, er is altijd oorlog geweest en ook die waren grootschalig, dus je zou kunnen twijfelen over de naam 'Wereldoorlog', maar je kunt ook gewoon niet al te moeilijk doen en die naam overnemen.. Snapt iedereen meteen waar je het over hebt :)

Ik doel meer op de oorlog tegen de mensheid zelf ;)
Religie en geld zijn de machtigste wapens ooit gemaakt,
en wij laten het toe om ons als slaaf te gebruiken voor
de behoeften van anderen en jij weer iemand anders...
Het houd niet op, de mens is de afgelopen duizenden jaren
alleen maar dommer geworden, en leren een hele hoop over
NIKS. Maar blijkbaar durven mensen de verantwoording niet te
nemen tegenover de mensheid zelf door te zeggen dat het nu
eens afgelopen moet zijn. Want we zijn eerder bang voor wat
de buurman vind dan dat we ons ware gevoel volgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op maandag 27 augustus 2007 om 12:40:
elk mens heeft kankercellen ... alleen bij de een wordt het actief en bij de ander niet ...

als jezelf kanker gehad hebt en gezien je ouders .. kan je bij de docter navragen of het erfelijk is

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:32:
Maar blijkbaar durven mensen de verantwoording niet te
nemen tegenover de mensheid zelf door te zeggen dat het nu
eens afgelopen moet zijn. Want we zijn eerder bang voor wat
de buurman vind dan dat we ons ware gevoel volgen.

dan ken jij toch wel heel erg eenzijdige mensen..

ik heb deze discussie al eerder gehad met jou en ik heb je al eerder gezegd dat ik mijn eigen keuzes maak. degene waar ik me fijn bij voel en niet degene waar anderen zich prettig bij voelen.

zoals al eerder gezegd: jij moet jouw oogkleppen eens afdoen en inzien dat er mensen zijn die voor zichzelf denken, maar dan toevallig wel anders dan jij :)

maar goed: dit is niet het juiste topic om hierover te discussiëren :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:39:
jij moet jouw oogkleppen eens afdoen en inzien dat er mensen zijn die voor zichzelf denken

enkelen :yes: als iedereen voor zichzelf zou denken en écht van
zichzelf zou houden zouden we niet in de shit zitten ;)
alles is gebaseerd op zelfhaat en denken dat je slecht en hopeloos
bent.

sterker nog, iedereen is perfect. wat ik niet begrijp is dat niemand
dat in wil zien dat ie dat is. iedereen is uniek, 6 miljard mensen,
en we willen allemaal op anderen lijken, behalve op onszelf :/

waarom word er nooit wat opgelost vragen velen mensen zich af, van
de kleine politieke dingen tot de jongen die op kantoor zit wachtend
op het weekend....

wat is de nut van het leven, als je niet gaat leven zoals je zelf moet
leven. dieren hebben er géén problemen mee hoor :no: die vinden vast
dat wij d'r een teringzooi van maken. maar goed, we laten zoveel afval
zowel mentaal als fysiek achter op en in de aarde dat de wet van het
universum niet lang op zich zal laten wachten........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:26:
De oorzaak van kanker is nog niet bekend. In het algemeen kan gesteld worden dat kankergroei van een cel het gevolg is van schade aan het DNA, het erfelijke materiaal van die cel. Deze fout of fouten veroorzaken dat de cel te snel gaat groeien en delen, of dat groeiremmende mechanismen niet meer goed werken. In alle gevallen betekent het dat de cel sneller en minder gecontroleerd groeit dan zou moeten. Let wel: de DNA fouten zijn vaak alleen aanwezig in de kankercellen, en NIET in de andere cellen van het lichaam. Kinderkanker is, op een paar uitzonderingen na, dan ook NIET erfelijk. Het lijkt meer het gevolg van DNA schade die ontstaat door fouten in de celdelingen tijdens groei en ontwikkeling van het embryo of jonge kind (‘weeffoutje’). Welke DNA fouten ontstaan is niet voor ieder type kanker bekend. Veel onderzoek in de oncologie richt zich op deze specifieke oorzaken per tumorsoort.

nee jooooooh komt door de zogenaamde 2e wereldoorlog! :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:28:
Moeilijk.. Heb niet heel het topic terug gelezen, maar zoiets kun je toch onderzoeken? Wat de kans is, dat jij het gen hebt en wat de kans is dat je dat doorgeeft?

jep, je kan je dna op een micro-array chip laten zetten en dit laten analyseren

het maken van zo'n chip alleen al is >100 euro, maar in het analyseren zit het meeste werk, omdat er niemand is die 'perfect' is, al zijn al van heel veel mutaties in genen bekend dat ze kanker veroorzaken (kheb ermee gewerkt in mijn vorige werk dus ik zie het meer in via de wetenschappelijke kant dan de 'zogenaamde 2e wereldoorlog'-kant)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:00:
nee jooooooh komt door de zogenaamde 2e wereldoorlog! :rot:

:vaag: Ik was express offtopic gegaan om te kijken wie wist over nazipropaganda, maar we houden ons liever bezig met.....nieuwe
religies zoals.....

de gouden kooi :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dacht dat het over kanker ging?

Waarschuw beheerder
U missed my point entirely :rot: O:)

Waarschuw beheerder
neem jij het je ouders kwalijk dat ze jou hebben gekregen ookal komt er veel kanker in je familie voor?

en trouwens ze kunnen ook wel onder de bus stappen. misschien.

ik vind dat iemand zich daar helemaal niet mee hoort te bemoeien, is toch jouw zaak!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:05:
Ik was express offtopic gegaan om te kijken wie wist over nazipropaganda

ja, dat toets je ook echt met zo'n inie mini klein en zeer duidelijk filmpje :yes:

:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:05:
Ik was express offtopic gegaan

begin dan zelf een topic
Waarschuw beheerder
donateur
Zeg dat maar tegen iemand die al meer dan vijf jr probeert oom zwanger te raken(y) Dan spreek ik je wel weer

Die mensen zijn er dus erg bewust mee bezig om zwanger te raken (oftewel ze willen een kind nemen) alleen het krijgen ervan is een probleem
Waarschuw beheerder

zodan..
lekker subtiel!

Sorry maar kinderen "neem" je niet, die 'krijg" je

AMEN!

kanker is niet altijd erfelijk of genetisch bepaald..
denk niet dat dat mijn keus om te hopen dat ik kinderen mag krijgen zou bepalen..
Waarschuw beheerder
Jeetje, ik schrik wel een beetje van je openingspost. Je hebt zelf kanker gehad en bent je ouders eraan kwijt geraakt. Erg heftig zeg. Hoop dat het nu heel goed met je gaat en wil je sowieso alle gezondheid van de wereld toewensen voor de rest van je leven! :flower:

Om antwoord te geven op je vraag: Ik denk dat je dat wat jou overkomen is op meerdere manieren kunt bekijken. Dat heeft ongetwijfeld voor heel veel pijn en ellende gezorgd. Je hebt zeker geen makkelijk leven gehad. Tja, als je die wetenschap hebt, kun je dat een eventueel kind dan aandoen? Als je ergens weet dat er een kans bestaat dat je kind hetzelfde zal gaan meemaken?

Maar als je dat even omdraait... Ik heb net eens in je album zitten kijken en zie gewoon een stralende vrolijke jonge meid die geniet van het leven. ECHT geniet. Want mensen die hun gezondheid altijd als iets vanzelfsprekends hebben gezien, zullen dat misschien nooit zo kunnen. Jij WEET wat het is om per dag te leven en te genieten van alles wat je overkomt. Jij WEET dat iedere dag dat je hier bent een kadootje is. Jij LEEFT. En waarom zou jouw kind dat niet net zo kunnen ervaren? Stel jezelf de vraag, en antwoordt daar eens heel eerlijk op: Als jij nu een babietje zou zijn in je moeders buik...en je zou weten wat je de komende 20 jaar te wachten stond... zou je er dan voor kiezen om niet geboren te worden? Of zouden alle mooie dingen in het leven je er toch toe zetten die baarmoeder uit te kruipen?

Hoe hard het ook klinkt, het leven biedt slechts een zekerheid: dat je zult sterven. NIETS in het leven is zeker. Je zult nooit weten wat voor toekomst je een kind kunt bieden. Het leven geeft en het leven neemt. Niemand heeft ooit beweerd dat het leven onbezorgd moet zijn. Maar jij hebt bewezen het aan te kunnen. Je bent hier nog steeds.

Weet je wat ik denk? Dat jij je kinderen een hele waardevolle les zult kunnen leren. Ik denk dat jij als geen ander begrijpt wat 'leven' betekent. Het draait uiteindelijk om liefde, om positieve energie. Er zijn kinderen zat die de 80 halen maar die nooit liefdevolle ouders hebben gehad. Tja, misschien heb je ergens wel een minuscuul kansje dat jouw kind de 80 niet haalt. Of heel ziek zal worden. Maar je hebt je kinderen dan wel liefde gegeven. En een kans op een leven. net als jouw ouders bij jou gedaan hebben. En zij ook niet wisten dat ze ziek wouden worden, of dat jij dat zou worden. Reken jij ze jouw leven aan? Of ben je dankbaar voor iedere dag die je gegeven is (en die zij je gegeven hebben)?

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Ik ken je verder helemaal niet maar dit verhaal zet me wel echt aan het denken. Zit zelf effe in een behoorlijke dip en moet zeggen, dit schud me wel even wakker. Daar wil ik je voor bedanken. En verder wil ik je heel veel liefde en gezondheid wensen! (K)

Waarschuw beheerder
:jaja: mooi verwoord wackiejackie dat is nou precies hoe ik erover denk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:50:
wil je sowieso alle gezondheid van de wereld toewensen voor de rest van je leven

:lief: thnx :)
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:50:
Daar wil ik je voor bedanken

:hug:

Je bent een topper!

Waarschuw beheerder

Ik hoop het ook van harte!! Diegene die dat uitvind, zal ik
z'n hele leven de hemel in prijzen!

Tsja, we leven in een verotte wereld hoor, mensen hebben
het niet door.. maar alleen buiten lopen al is al zwaar ongezond voor je.. :/

ongeveer 65/70% geneest

niet in mijn omgeving :(

dat vind ik wat anders, je weet dan al van te voren 100% zeker dat dat een handicap is voor het hele leven van je kind, terwijl kanker een ziekte is waar je overheen kan komen.

dat ben ik met je eens..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:30:
In Nederland krijgen ongeveer 500 kinderen per jaar een vorm van kanker(bron SKION). Kanker bij kinderen is niet goed vergelijkbaar met kanker bij volwassenen. Het betreft kanker van andere organen, en andere typen van kanker. De behandelingen en behandelresultaten zijn daarom ook heel verschillend en in de meeste gevallen zijn de resultaten voor kinderen veel beter.

Ok ok.. misschien bij kinderen.. maar had het even over het algemeen.
Dus iedereen die kanker heeft.. Meerderheid sterft bij mij weten.

Kennis van mij heeft een dochter die 5,5 is.. die heeft LHL (vorm van leukemie).. 1 op 200.000 mensen krijgt het, 1 op 4 overleeft het.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 18:12:
niet in mijn omgeving

tja das altijd triest :(

Ok ok.. misschien bij kinderen.. maar had het even over het algemeen.
Dus iedereen die kanker heeft.. Meerderheid sterft bij mij weten.

ja i kweet niet hoe dat zit, maar ik denk wel dat kinderen gewoon gezonder zijn n nog niet dusdanig ver onder invloed hebben gestaan van kankerverwekkende stoffen,dat ze er wel overheen komen.

mijn vader heeft nu darmkanker en ik las vd week ergens dat per jaar iets van 8000 mensen ofzo darmkanker krijgen en dat ongeveer 4500 mensen er per jaar aan overlijden (dacht ik), maar hoe dat bij andere vormen zit weet ik niet

ow kheb net wat gevonden:
In 2003 werden in Nederland ruim 73.000 nieuwe gevallen van kanker vastgesteld. Er stierven in 2003 38.200 personen ten gevolge van kanker.

ongeveer de helft dus.. ligt ook aan de soort kanker..

Kennis van mij heeft een dochter die 5,5 is.. die heeft LHL (vorm van leukemie).. 1 op 200.000 mensen krijgt het, 1 op 4 overleeft het.

sja dat is vreselijk.. maar stel dat je kind overlijdt, heb je het wel de kans gegeven en liefde (zoals wackiejackie net zei) en ik denk zelf dat iemand die van te voren wist dat die kans er duidelijk was er toch geen spijt van heeft dat ie kinderen genomen heeft..
maarja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 18:25:
ja i kweet niet hoe dat zit, maar ik denk wel dat kinderen gewoon gezonder zijn n nog niet dusdanig ver onder invloed hebben gestaan van kankerverwekkende stoffen,dat ze er wel overheen komen.

Dat ben ik met je eens.. kinderen zijn sterker en hebben in
die zin meer kans!

mijn vader heeft nu darmkanker

vervelend joh :(

ongeveer de helft dus.. ligt ook aan de soort kanker..

teveel dus! ja das ook waar ja.. en je hebt goedaardig en kwaaraardig..

maar stel dat je kind overlijdt, heb je het wel de kans gegeven en liefde

dat is ook wel zo, maar ik vind het oneerlijk om een kind een
kort leven te geven. hoe liefdevol het ook mag zijn. zoals ergens
eerder al werd gezegd: het is vreselijk iemand te zien lijden.
ik ben een dierbare verloren aan uitgezaaide kwaadaardige longkanker in januari.. als je zo'n iemand ziet lijden, dan gun je dat gewoon niemand! dat wil je ook niet van je eigen kind zien.
je zal je waarschijnlijk wel een beetje kunnen voorstellen wat ik bedoel..

door erfelijk kanker door te geven, roei je het nooit uit. ik
heb er een hard hoofd in dat er een medicijn zal komen dat kanker
bestrijden helaas :(

2007 is niet mijn jaar.. en zijn er teveel om me heen gegaan en
ken er zat die ook nog moeten gaan :(:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 18:31:
vervelend joh

ja hij heeft gelukkig geen uitzaaiingen dus het risico is geloof ik niet zo heel groot..

dat wil je ook niet van je eigen kind zien.
je zal je waarschijnlijk wel een beetje kunnen voorstellen wat ik bedoel..

ja das waar, maar of het opweegt tegen een mogelijk verder gelukkig leven van je kind...

2007 is niet mijn jaar.. en zijn er teveel om me heen gegaan en
ken er zat die ook nog moeten gaan

klote zijn zulke dingen :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 20:35:
ja hij heeft gelukkig geen uitzaaiingen dus het risico is geloof ik niet zo heel groot..

buitenom dattie kanker heeft is dat goed om te horen :)

ja das waar, maar of het opweegt tegen een mogelijk verder gelukkig leven van je kind...

ben ik met je eens.. helaas weet je dat nooit met kanker! :(

klote zijn zulke dingen

behoorlijk ja.. ben me er nu behoorlijk bewust in tegenstelling met een jaar geleden.. :o