Partyflock

Forumonderwerp · 966944
Waarschuw beheerder
Ik zat laatst met iemand te praten over de toekomst...
Over kinderen, gewoon met een kennis.

Die zei tegen mij; jij hebt kanker gehad, je ouders zijn eraan overleden. Zou wel jij aan kinderen moeten beginnen?
Is het niet beter als je dat niet doet?
Omdat de kans groot is dat mijn kinderen het dan ook zouden krijgen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening.

Als er veel kanker je in je familie is, zou jij dan geen kinderen nemen, omdat zij het misschien ook kunnen krijgen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
neem jij het je ouders kwalijk dat ze jou hebben gekregen ookal komt er veel kanker in je familie voor?

en trouwens ze kunnen ook wel onder de bus stappen. misschien.

ik vind dat iemand zich daar helemaal niet mee hoort te bemoeien, is toch jouw zaak!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:05:
Ik was express offtopic gegaan om te kijken wie wist over nazipropaganda

ja, dat toets je ook echt met zo'n inie mini klein en zeer duidelijk filmpje :yes:

:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:05:
Ik was express offtopic gegaan

begin dan zelf een topic
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SpringDing op dinsdag 28 augustus 2007 om 10:04:
Zeg dat maar tegen iemand die al meer dan vijf jr probeert oom zwanger te raken(y) Dan spreek ik je wel weer

Die mensen zijn er dus erg bewust mee bezig om zwanger te raken (oftewel ze willen een kind nemen) alleen het krijgen ervan is een probleem
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adios op vrijdag 17 augustus 2007 om 19:39:
Die zei tegen mij; jij hebt kanker gehad, je ouders zijn eraan overleden. Zou wel jij aan kinderen moeten beginnen?

zodan..
lekker subtiel!

Uitspraak van SpringDing op donderdag 23 augustus 2007 om 17:46:
Sorry maar kinderen "neem" je niet, die 'krijg" je

AMEN!

kanker is niet altijd erfelijk of genetisch bepaald..
denk niet dat dat mijn keus om te hopen dat ik kinderen mag krijgen zou bepalen..
Waarschuw beheerder
Jeetje, ik schrik wel een beetje van je openingspost. Je hebt zelf kanker gehad en bent je ouders eraan kwijt geraakt. Erg heftig zeg. Hoop dat het nu heel goed met je gaat en wil je sowieso alle gezondheid van de wereld toewensen voor de rest van je leven! :flower:

Om antwoord te geven op je vraag: Ik denk dat je dat wat jou overkomen is op meerdere manieren kunt bekijken. Dat heeft ongetwijfeld voor heel veel pijn en ellende gezorgd. Je hebt zeker geen makkelijk leven gehad. Tja, als je die wetenschap hebt, kun je dat een eventueel kind dan aandoen? Als je ergens weet dat er een kans bestaat dat je kind hetzelfde zal gaan meemaken?

Maar als je dat even omdraait... Ik heb net eens in je album zitten kijken en zie gewoon een stralende vrolijke jonge meid die geniet van het leven. ECHT geniet. Want mensen die hun gezondheid altijd als iets vanzelfsprekends hebben gezien, zullen dat misschien nooit zo kunnen. Jij WEET wat het is om per dag te leven en te genieten van alles wat je overkomt. Jij WEET dat iedere dag dat je hier bent een kadootje is. Jij LEEFT. En waarom zou jouw kind dat niet net zo kunnen ervaren? Stel jezelf de vraag, en antwoordt daar eens heel eerlijk op: Als jij nu een babietje zou zijn in je moeders buik...en je zou weten wat je de komende 20 jaar te wachten stond... zou je er dan voor kiezen om niet geboren te worden? Of zouden alle mooie dingen in het leven je er toch toe zetten die baarmoeder uit te kruipen?

Hoe hard het ook klinkt, het leven biedt slechts een zekerheid: dat je zult sterven. NIETS in het leven is zeker. Je zult nooit weten wat voor toekomst je een kind kunt bieden. Het leven geeft en het leven neemt. Niemand heeft ooit beweerd dat het leven onbezorgd moet zijn. Maar jij hebt bewezen het aan te kunnen. Je bent hier nog steeds.

Weet je wat ik denk? Dat jij je kinderen een hele waardevolle les zult kunnen leren. Ik denk dat jij als geen ander begrijpt wat 'leven' betekent. Het draait uiteindelijk om liefde, om positieve energie. Er zijn kinderen zat die de 80 halen maar die nooit liefdevolle ouders hebben gehad. Tja, misschien heb je ergens wel een minuscuul kansje dat jouw kind de 80 niet haalt. Of heel ziek zal worden. Maar je hebt je kinderen dan wel liefde gegeven. En een kans op een leven. net als jouw ouders bij jou gedaan hebben. En zij ook niet wisten dat ze ziek wouden worden, of dat jij dat zou worden. Reken jij ze jouw leven aan? Of ben je dankbaar voor iedere dag die je gegeven is (en die zij je gegeven hebben)?

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Ik ken je verder helemaal niet maar dit verhaal zet me wel echt aan het denken. Zit zelf effe in een behoorlijke dip en moet zeggen, dit schud me wel even wakker. Daar wil ik je voor bedanken. En verder wil ik je heel veel liefde en gezondheid wensen! (K)

Waarschuw beheerder
:jaja: mooi verwoord wackiejackie dat is nou precies hoe ik erover denk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:50:
wil je sowieso alle gezondheid van de wereld toewensen voor de rest van je leven

:lief: thnx :)
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 28 augustus 2007 om 15:50:
Daar wil ik je voor bedanken

:hug:

Je bent een topper!

Waarschuw beheerder
Hopen dat er ooit een medicijn komt die zonder die chemobende zijn werk kan doen en de kanker uit je lijf kan krijgen....

Ik hoop het ook van harte!! Diegene die dat uitvind, zal ik
z'n hele leven de hemel in prijzen!

Vandaar dat mijn Opa die nooit gerookt heeft en altijd gezond geleefd heeft nu ook kanker heeft. Mijn stiefopa idemdito. Mijn tante precies hetzelfde....

Tsja, we leven in een verotte wereld hoor, mensen hebben
het niet door.. maar alleen buiten lopen al is al zwaar ongezond voor je.. :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 11:34:
ongeveer 65/70% geneest

niet in mijn omgeving :(

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 11:34:
dat vind ik wat anders, je weet dan al van te voren 100% zeker dat dat een handicap is voor het hele leven van je kind, terwijl kanker een ziekte is waar je overheen kan komen.

dat ben ik met je eens..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 14:30:
In Nederland krijgen ongeveer 500 kinderen per jaar een vorm van kanker(bron SKION). Kanker bij kinderen is niet goed vergelijkbaar met kanker bij volwassenen. Het betreft kanker van andere organen, en andere typen van kanker. De behandelingen en behandelresultaten zijn daarom ook heel verschillend en in de meeste gevallen zijn de resultaten voor kinderen veel beter.

Ok ok.. misschien bij kinderen.. maar had het even over het algemeen.
Dus iedereen die kanker heeft.. Meerderheid sterft bij mij weten.

Kennis van mij heeft een dochter die 5,5 is.. die heeft LHL (vorm van leukemie).. 1 op 200.000 mensen krijgt het, 1 op 4 overleeft het.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 18:12:
niet in mijn omgeving

tja das altijd triest :(

Ok ok.. misschien bij kinderen.. maar had het even over het algemeen.
Dus iedereen die kanker heeft.. Meerderheid sterft bij mij weten.

ja i kweet niet hoe dat zit, maar ik denk wel dat kinderen gewoon gezonder zijn n nog niet dusdanig ver onder invloed hebben gestaan van kankerverwekkende stoffen,dat ze er wel overheen komen.

mijn vader heeft nu darmkanker en ik las vd week ergens dat per jaar iets van 8000 mensen ofzo darmkanker krijgen en dat ongeveer 4500 mensen er per jaar aan overlijden (dacht ik), maar hoe dat bij andere vormen zit weet ik niet

ow kheb net wat gevonden:
In 2003 werden in Nederland ruim 73.000 nieuwe gevallen van kanker vastgesteld. Er stierven in 2003 38.200 personen ten gevolge van kanker.

ongeveer de helft dus.. ligt ook aan de soort kanker..

Kennis van mij heeft een dochter die 5,5 is.. die heeft LHL (vorm van leukemie).. 1 op 200.000 mensen krijgt het, 1 op 4 overleeft het.

sja dat is vreselijk.. maar stel dat je kind overlijdt, heb je het wel de kans gegeven en liefde (zoals wackiejackie net zei) en ik denk zelf dat iemand die van te voren wist dat die kans er duidelijk was er toch geen spijt van heeft dat ie kinderen genomen heeft..
maarja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 18:25:
ja i kweet niet hoe dat zit, maar ik denk wel dat kinderen gewoon gezonder zijn n nog niet dusdanig ver onder invloed hebben gestaan van kankerverwekkende stoffen,dat ze er wel overheen komen.

Dat ben ik met je eens.. kinderen zijn sterker en hebben in
die zin meer kans!

mijn vader heeft nu darmkanker

vervelend joh :(

ongeveer de helft dus.. ligt ook aan de soort kanker..

teveel dus! ja das ook waar ja.. en je hebt goedaardig en kwaaraardig..

maar stel dat je kind overlijdt, heb je het wel de kans gegeven en liefde

dat is ook wel zo, maar ik vind het oneerlijk om een kind een
kort leven te geven. hoe liefdevol het ook mag zijn. zoals ergens
eerder al werd gezegd: het is vreselijk iemand te zien lijden.
ik ben een dierbare verloren aan uitgezaaide kwaadaardige longkanker in januari.. als je zo'n iemand ziet lijden, dan gun je dat gewoon niemand! dat wil je ook niet van je eigen kind zien.
je zal je waarschijnlijk wel een beetje kunnen voorstellen wat ik bedoel..

door erfelijk kanker door te geven, roei je het nooit uit. ik
heb er een hard hoofd in dat er een medicijn zal komen dat kanker
bestrijden helaas :(

2007 is niet mijn jaar.. en zijn er teveel om me heen gegaan en
ken er zat die ook nog moeten gaan :(:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 28 augustus 2007 om 18:31:
vervelend joh

ja hij heeft gelukkig geen uitzaaiingen dus het risico is geloof ik niet zo heel groot..

dat wil je ook niet van je eigen kind zien.
je zal je waarschijnlijk wel een beetje kunnen voorstellen wat ik bedoel..

ja das waar, maar of het opweegt tegen een mogelijk verder gelukkig leven van je kind...

2007 is niet mijn jaar.. en zijn er teveel om me heen gegaan en
ken er zat die ook nog moeten gaan

klote zijn zulke dingen :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 augustus 2007 om 20:35:
ja hij heeft gelukkig geen uitzaaiingen dus het risico is geloof ik niet zo heel groot..

buitenom dattie kanker heeft is dat goed om te horen :)

ja das waar, maar of het opweegt tegen een mogelijk verder gelukkig leven van je kind...

ben ik met je eens.. helaas weet je dat nooit met kanker! :(

klote zijn zulke dingen

behoorlijk ja.. ben me er nu behoorlijk bewust in tegenstelling met een jaar geleden.. :o