Partyflock

Forumonderwerp · 943738

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een 21-jarige Nederlandse korporaal van de Luchtmobile Brigade is in de Afghaanse provincie Uruzgan om het leven gekomen. Dat heeft het ministerie van Defensie laten weten.

Mijn
De militair stapte op een mijn. Nadere bijzonderheden ontbreken nog. De commandant der strijdkrachten, Dick Berlijn, geeft om 12:00 uur een persconferentie. De familie is inmiddels op de hoogte gesteld.

Zesde slachtoffer
Het gaat om het zesde Nederlandse slachtoffer van de missie in Uruzgan. Vier militairen kwamen om bij ongelukken, een militair pleegde zelfmoord.

[img]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair 02_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img]

:cry: R.I.P.

(bron www.rtlnieuws.nl)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
leeftijd :S?
Waarschuw beheerder
Je leest het steeds vaker

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
et moet toch niet gekker worden...

doe je ook niet voor je lol toch
Waarschuw beheerder
donateur
Mja tis minder! Maar je kiest voor die job dus je weet dat er wat kan gebeuren. heel triest dat het deze man heeft moeten over komen.

RIP

Waarschuw beheerder
staande ovatie :respect:
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
je moet ook je vingers in je oren doen als je op de grond loopt te stampen op zoek naar mijnen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op vrijdag 20 april 2007 om 12:02:
Mja tis minder! Maar je kiest voor die job dus je weet dat er wat kan gebeuren. heel triest dat het deze man heeft moeten over komen.

dat is zo..daarom ben ik er ook weg..neey ik wist ook dondersgoe wat er kon gebeuren...maar toch..het is echt klote

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=600 height=400]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/D070407SH2150_tcm15-72459.jpg&Width=600&Height=600[/img]

Onder een invallende schemer keken de militairen met strakke gezichten voor zich uit terwijl hun collega, voor de laatste keer vertrok vanaf Tarin Kowt. Als eerbetoon aan hun landmachtcollega vlogen twee Apache-helikopters zij aan zij over het gereedstaande toestel. Na het opstijgen maakte het vliegtuig met aan boord Robert Donkers nog een keer een fly-by over Kamp Holland. Een KDC-10 vloog het lichaam zondag over naar Nederland.

:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:04:
verwijderd 20 april 2007 12:06 door een medewerker

:S

gewoon :respect:
Waarschuw beheerder
echt erg:S sterkte voor de bekende en familie (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:05:
je moet ook je vingers in je oren doen als je op de grond loopt te stampen op zoek naar mijnen

zo leerden wij het bij de genie wel ja:P neey blijft zonde van elk leven wat verloren gaat in die oorlog

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:04:
laatste aanpassing 20 april 2007 12:12 door een medewerker

Whahahahha en ik wil ook mijn punten terug:@
Waarschuw beheerder
Nederlandse pensioenfondsen beleggen in wapenbedrijven die clusterbommen enlandmijnenproduceren. Ook investeren ze in bedrijven die het milieu ernstige schade toebrengen en in producten die worden gemaakt met behulp van kinderarbeid.

Ik moest er even aan denken... ja.... uh funn

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
risico van het vak

r.i.p

Waarschuw beheerder
Moeten ze ook godverdomme oprotten daar. We hebben er geen moer te zoeken!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:20:
Moeten ze ook godverdomme oprotten daar

zelf hebben ze weinig te zeggen, als je er heen gestuurd word moet je gaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 12:21:
zelf hebben ze weinig te zeggen, als je er heen gestuurd word moet je gaan

Je hebt je aangemeld bij het leger, blijkbaar vinden ze het nuttig daar naar toe te gaan. Je weet dat van te voren. Nederland is nog net niet zo erg dat er niets anders is om geld te verdienen dan het leger (zoals Amerika). Als je achter deze ridicule missies staat, is het eigen schuld dikke bult.
Waarschuw beheerder
alweer:/
een slopende strijd om niets:/
zoiets als wereldvrede bestaat niet en waarom zou je dan je leven geven in gebieden die niet veel beter worden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:26:
blijkbaar vinden ze het nuttig daar naar toe te gaan

ja pik, het enige wat je te wachte staat is daarheen uitgezonden worden :/ niemand meld zich aan om nederland zelf te verdedigen mocht het een keer nodig zijn

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bush en balkenende zoude ze een keerm oete omleggen

Waarschuw beheerder
En daar gaan we weer met die sneue antwoorden....

Ontoppic!
R.I.P.

Sterkte voor de nabestaanden (f)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DaniQ op vrijdag 20 april 2007 om 12:29:
een slopende strijd om niets

Een 21-jarige Nederlandse korporaal van de LuchtMobileBrigade gesneuveld tijdens een voetpatrouille. Hij kwam om bij een explosie:/

Waarschuw beheerder
sjonge jonge wat een reacties
Waarschuw beheerder
vriend van me heeft ook in uruzgan gezeten.
het is zeker geen pretje.
als blijk als vriendschap hebben we hem opgewacht toen ze terug kwamen.
geloof me die emoties dat was ook voor mij teveel.
en zo dit nu te horen krijg ik toch weer de kriebels.
zoals sommige denken we hebben er niks te zoeken ja en nee.
ja omdat het helpt in het verbeteren van de wereld en nee eigenlijk gaat het ons ook niks aan.
en zo zijn er nog meer rededen voor ja en nee.
maar zij geven hun leven voor ons allemaal.
doen ze dat niet kan het heel anders lopen.
denk maar es als america en engeland niet hadden ingegrepen samen met nederland in 40 45. dan weet ik niet hoe we er nu bij zaten hoor.
mensen moeten keuzes maken.
ook dit soort dingen die missie van uruzgan dat is ook een menselijk besluit met goede wil om de wederopbouw te helpen en waar nodig hard optreden.
ik vind het een ware prestatie voor deze mannen en vrouwen.
toch iets om bij stil te staan ey.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:30:
En daar gaan we weer met die sneue antwoorden....

het zijn gewoon de meningen van mensen.. moet iedereen dan maar weer massaal rip en (f) gaan roepen?
Waarschuw beheerder
dood gaan voor een zinloze onderneming :s

RIP arme ouders :(
Waarschuw beheerder
donateur
RIP :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:36:

triest dat jij zo met je diemaco op de foto staat, nog in opleiding zeker :/ deze reactie kan je van mij in je zak steken

OT...

het is en blijft triest dat een millitair om het leven komt bij een missie in het buitenland :(
of ze nu hun werk doen ja of nee, omdat de politiek het kontje van Bush en usa schoonlikt gebeuren deze trieste dingen heelaas in Uruzgan

sterkte voor alle familie, vrienden en collega's van deze omgekomen millitair!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
alle idioten hier die weer lekker veilig achter hun schermpje zitten en de meest achterlijke uitspraken doen hebben wat mij betreft minder recht op het leven dan deze omgekomen Korporaal!
R.I.P Nec Temere Nec Timide :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 13:06:
alle idioten hier die weer lekker veilig achter hun schermpje zitten

hij had lekker veilig achter z'n pctje kunnen zitten flcoken... :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 11:55:
leeftijd ?

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 11:52:
Een 21-jarige Nederlandse korporaal

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 20 april 2007 om 13:05:
triest dat jij zo met je diemaco op de foto staat, nog in opleiding zeker deze reactie kan je van mij in je zak steken

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Crazydriver op vrijdag 20 april 2007 om 12:37:
vriend van me heeft ook in uruzgan gezeten.
het is zeker geen pretje.
als blijk als vriendschap hebben we hem opgewacht toen ze terug kwamen.
geloof me die emoties dat was ook voor mij teveel.
en zo dit nu te horen krijg ik toch weer de kriebels.

Mn toenmalige vriend is r ook geweest en het is indd geen pretje...
En n andere vriend van me is gelukkig net weer terug...
Ik word er ook weer emotioneel van als ik dit lees...

Verschrikkelijk zeg... Heel veel sterkte voor de nabestaanden (f)

Uitspraak van Crazydriver op vrijdag 20 april 2007 om 12:37:
ik vind het een ware prestatie voor deze mannen en vrouwen.
toch iets om bij stil te staan ey.

Niks meer aan toe te voegen... behalve:

:respect: voor onze militairen die vaak onder zeer moeilijke en zware omstandigheden hun werk moeten uitvoeren!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 13:13:
hij had lekker veilig achter z'n pctje kunnen zitten flcoken...

maar hij was niet zo laf en deed wat hem gevraagd werd, en die gasten die daar zitten hebben ook internet, die lezen nu dus ook die stoere reacties van al die idioten hier die alleen maar wat boeren om zo mischien een beetje leuk gevonden te worden op pf. wat mij betreft afschieten die lui en daar wil ik wel de beul voor zijn :[
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
DEN HAAG - Een 21-jarige Nederlandse militair is vrijdagochtend vroeg omgekomen in de Zuid-Afghaanse provincie Helmand vermoedelijk na op een mijn te zijn gestapt. Hij was op slag dood. Het is voor het eerst dat een Nederlander in Afghanistan sneuvelt als gevolg van oorlogsgeweld.

Het slachtoffer, een korporaal van de Luchtmobiele Brigade, kwam tijdens een voetpatrouille om het leven door een explosie twee kilometer ten zuiden van de plaats Sangin. Dat maakte de Commandant der Strijdkrachten, Dick Berlijn, tijdens een persconferentie bekend.

Het is volgens hem nog niet precies duidelijk wat de explosie heeft veroorzaakt. Nader onderzoek moet uitwijzen of het gaat om een zelfgemaakt explosief (een zogeheten improvised explosive device), waarvan er veel in het gebied liggen.

Achilles

De militair maakte deel uit van het elfde bataljon van de Luchtmobiele Brigade. Dat nam sinds begin februari deel aan de operatie Achilles, die is opgezet om de Taliban te verdrijven uit de Sangin-vallei in de provincie Helmand. De Taliban proberen de elektriciteitscentrale bij de Kajakidam in de vallei te saboteren, die twee miljoen Afghanen van stroom voorziet, onder meer in de provinciehoofdstadstad Kandahar.

Moedige kameraad

De familie van het slachtoffer is geïnformeerd. Het stoffelijk overschot van de militair wordt zo snel mogelijk overgevlogen naar Kandahar, waarna het naar Nederland zal worden gevlogen. Berlijn sprak van "een slag voor de Defensieorganisatie". De omgekomen korporaal zal volgens hem herinnerd worden als "een moedige en dierbare kameraad".

Nederland is sinds maart vorig jaar actief in Afghanistan. Sindsdien zijn er in totaal zes militairen omgekomen. Een van hen pleegde zelfmoord, de anderen verongelukten.

Risico

Kolonel Nico Geerts, vanaf augustus de nieuwe commandant van de Nederlandse missie in Uruzgan, is geschrokken van het bericht dat in Afghanistan een Nederlandse militair is gesneuveld. "Je traint, weet dat het kan gebeuren, maar je denkt er liever niet aan. Maar het is het risico van het vak", zei hij vrijdag.

Het slachtoffer is een 21-jarige korporaal van het elfde bataljon van de Luchtmobiele Brigade in Schaarsbergen, waarvan Geerts plaatsvervangend commandant is. "Het is uiterst droevig voor z'n ouders en de andere familie", zei hij. Het toont volgens de kolonel nog eens de ernst van de situatie in Afghanistan aan. "Het is een gevaarlijke missie met veel risico's."

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 13:26:
en die gasten die daar zitten hebben ook internet

als ik me niet vergis hebben ze maar beperkt de tijd ff op internet te zitten en die gebruiken ze volgens mij dan voor mail
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 13:26:
maar hij was niet zo laf en deed wat hem gevraagd werd, en die gasten die daar zitten hebben ook internet, die lezen nu dus ook die stoere reacties van al die idioten hier die alleen maar wat boeren om zo mischien een beetje leuk gevonden te worden op pf. wat mij betreft afschieten die lui en daar wil ik wel de beul voor zijn

daar heb ik het niet over, in je woede begrijp je de boodschap niet, iedereen kiest er in eerste instantie zelf voor om het leger in te gaan :yes: en daarmee om uitgezonden te worden.....

desondanks triest dat het zon afloop heeft (f)
Artiest Lexuz
Waarschuw beheerder
Denk dat we de mensen die daar zitten moeten steunen,indirect zijn ze daar ook voor onze veiligheid en ik denk dat de lokale mensen blij moeten zijn dat er nederlanders zitten en niet amerikanen!!

Waarschuw beheerder
Sterkte :bloem:

Discusieren over de oorlog doet men maar in een ander topic.
Waarschuw beheerder
Risico van het vak.

R.I.P. (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:36:

wat ji jdoet op die foto mag ook niet:P moet je instruceur niet zien he boefje:P wapen op anderen richten(dan werden wij in elkaar getrapt:P)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 14:04:
wat ji jdoet op die foto mag ook niet moet je instruceur niet zien he boefje wapen op anderen richten(dan werden wij in elkaar getrapt)

kastje + zelfontspanner :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 14:04:
wat ji jdoet op die foto mag ook niet:P moet je instruceur niet zien he boefje:P wapen op anderen richten(dan werden wij in elkaar getrapt:P)

misschien heeft ie een zelfontspanner

Waarschuw beheerder
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks. :frusty:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op vrijdag 20 april 2007 om 14:09:
misschien heeft ie een zelfontspanner

dan nog niet:P heb geen zelf ontspanner alleen een save knop:P maar goed zit toch geen scherp in:P
Waarschuw beheerder
heel sip dat dit moest gebeuren:( binnenkort zal wel een remceremonie wezen hier in kandahar dan kunnen we hem nog 1 keer een eer bewijzen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:10:
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks

idd......tis zonde van die jongen hoor maar tis je beroep(makkelijk lullen voor mij he...maar heb er zelf bijgezeten)en wist dat dit kan/kon gebeuren en dat wist hij ook
Waarschuw beheerder
en toch respect voor de mensen die er heen gaan :respect:
Waarschuw beheerder
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks.

:respect:
Waarschuw beheerder
is zwaar kut RIP.

maar als je in het leger gaat kies je daarvoor dan weet je dat het je kan overkomen.
Waarschuw beheerder
heel Nederland in tranen voor 6 militairen,

Beetje overdreven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 13:53:
als ik me niet vergis hebben ze maar beperkt de tijd ff op internet te zitten en die gebruiken ze volgens mij dan voor mail

en dat geeft jouw het recht om dan hier er een lolletje van te maken :looser: van mij mag je :dood:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van the_virus op vrijdag 20 april 2007 om 14:12:
sip

dat woord heb ik al jaren niet gezien :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op vrijdag 20 april 2007 om 14:15:
Beetje overdreven

Precies ja! ;)

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van the_virus op vrijdag 20 april 2007 om 14:12:
binnenkort zal wel een remceremonie wezen hier in kandahar

ja geloof morgenochtend, wat ik hoorde vanmiddag!

als ik niet moet werken ben ik er ook bij!

heel zonde allemaal en helemaal erg voor de ouders en familie!

R.I.P.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 13:54:
iedereen kiest er in eerste instantie zelf voor om het leger in te gaan en daarmee om uitgezonden te worden.....

desondanks triest dat het zon afloop heeft

Ze kiezen er indd voor om t leger in te gaan... Maar niet om om te komen daar!!

Af en toe zo'n kortzichtige reactie van mensen (niet dat ik hier nu direct jou mee bedoel hoor (f) ).
Mijn toenmalige vriend zat er n paar maandjes geleden ook en als je t dan over de omgekomen militairen had reageerden sommige mensen dus zo "ja, ze kiezen ervoor" :loser:
Ze kiezen ervoor om t leger in te gaan maar niet om daar om te komen of gewond te raken!!!

Als n steigerbouwer van n steiger valt zeg je dat toch ook niet!!! Mag wel eens wat meer respect zijn voor de militairen!!! I.p.v. zo kortzichtig en makkelijk te reageren :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BYE] op vrijdag 20 april 2007 om 14:23:
Mijn toenmalige vriend zat er n paar maandjes geleden ook en als je t dan over de omgekomen militairen had reageerden sommige mensen dus zo "ja, ze kiezen ervoor"
Ze kiezen ervoor om t leger in te gaan maar daar om daar om te komen of gewond te raken!!!

Dat is OOK onderdeel van de 'deal'. Als je niet wil mee vechten in zo'n debiele missie, ga je wat anders doen. Niemand heeft het in Nederland zo slecht dat ze niks anders kunnen doen. Je word niet verplicht. Wie is hier nou kortzichtig?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:21:
ja geloof morgenochtend, wat ik hoorde vanmiddag!

als ik niet moet werken ben ik er ook bij!

heel zonde allemaal en helemaal erg voor de ouders en familie!

R.I.P.

dan zal ik waarschijnlijk ook moeten staan:) hoelaat is het ongeveer zeker alweer rond een uur of 7

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:37:
het zijn gewoon de meningen van mensen.. moet iedereen dan maar weer massaal rip en gaan roepen?

Het gaat om het feit dat er weer direct "eigen schuld" geroepen word...kotsmisselijk word ik van zulke reacties!

Roep je dat ook tegen een brandweerman die omkomt tijdens het redden van jouw dierbare?

Tuurlijk maken die jongens enigzins een keus daarheen te gaan en ja daar zitten de nodige risico's bij...maar als er dan iemand sneuvelt, dan weer direct roepen...eigen schuld....gadverdamme!!!

Ook wel es aan de nabestaanden gedacht??? Hebben die ook schuld???

Denk dat hier weer een hele moedige jongen heengegaan is:respect:

Artiest Necrid
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 13:06:
alle idioten hier die weer lekker veilig achter hun schermpje zitten en de meest achterlijke uitspraken doen hebben wat mij betreft minder recht op het leven dan deze omgekomen Korporaal!
R.I.P Nec Temere Nec Timide

For the fallen

They went with songs to the battle, they were young,
Straight of limb, true of eye, steady and aglow.
They were staunch to the end against odds uncounted;
They fell with their faces to the foe.

They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years contemn.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks. :frusty:

Goed gezegd man! :respect: :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:33:
Het gaat om het feit dat er weer direct "eigen schuld" geroepen word...kotsmisselijk word ik van zulke reacties!

Roep je dat ook tegen een brandweerman die omkomt tijdens het redden van jouw dierbare?

Tuurlijk maken die jongens enigzins een keus daarheen te gaan en ja daar zitten de nodige risico's bij...maar als er dan iemand sneuvelt, dan weer direct roepen...eigen schuld....gadverdamme!!!

Ook wel es aan de nabestaanden gedacht??? Hebben die ook schuld???

Denk dat hier weer een hele moedige jongen heengegaan is

Is op Partyflock al zo sinds de eerste gesneuvelde NL militair in Afghanistan. Dieptriest ja, altijd hetzelfde gezever met die zielen.
Keyboard warriors en Battlefield 2 helden :bye:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van the_virus op vrijdag 20 april 2007 om 14:29:
hoelaat is het ongeveer zeker alweer rond een uur of 7

geen idee, maar is ook nog niks zeker over ochtend!
m'n pc hoort het vandaag!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:33:

hij was ook niet bezig met een redden van een dierbare, jezus wat een vergelijking (n)

Waarschuw beheerder
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks.

Uuuhm wij zijn daar vor de bescherming van onschuldige burgers, deze vluchten niet voor ons, maar de Taliban.

Dat hij is gestorevn is een feit, dat die 100en door hem zijn gestorven niet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:36:
Battlefield 2

BF2142 (L)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb heel veel respect voor de nederlandse militairen die daar nu zitten :)
ik zou t ze zelf niet na kunnen doen! denk dat er daar veel van zijn hier!

en ik vind het heel sneu dat er weer 1 is omgekomen!

veel sterkte voor nabestaande en familie (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:42:
Uuuhm wij zijn daar vor de bescherming van onschuldige burgers, deze vluchten niet voor ons, maar de Taliban.

Dat hij is gestorevn is een feit, dat die 100en door hem zijn gestorven niet!

Ja hoor, maar dat je avatar wijs! Ze willen gewoon dat dat hele zooitje oprot, Nederland, Amerika, Denemarken, Zweden allemaal! Want over de ruggen van onschuldigen worden dorpen verwoest om zogenaamde Talibanstrijders te vermoorden. Waarom denk je dat er de hele tijd aanslagen zijn? Ze willen onze hulp niet, en geef ze ongelijk! We maken meer brokken dan dat we goed doen. Want hebben we die Osama, de enige reden dat we daar zitten, nou al? Nee. En hoeveel doden zijn er ondertussen gevallen? Alleen bij de militairen al duizenden. En van de gewone burgers weten we het niet eens.

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft overgehaald!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:49:
Ja hoor, maar dat je avatar wijs! Ze willen gewoon dat dat hele zooitje oprot, Nederland, Amerika, Denemarken, Zweden allemaal! Want over de ruggen van onschuldigen worden dorpen verwoest om zogenaamde Talibanstrijders te vermoorden. Waarom denk je dat er de hele tijd aanslagen zijn? Ze willen onze hulp niet, en geef ze ongelijk! We maken meer brokken dan dat we goed doen. Want hebben we die Osama, de enige reden dat we daar zitten, nou al? Nee. En hoeveel doden zijn er ondertussen gevallen? Alleen bij de militairen al duizenden. En van de gewone burgers weten we het niet eens.

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft overgehaald!laatste aanpassing 20 april 2007 14:49

Dream on :bye: anoniempje.

Ze blijven daar toch lekker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
(Hoge rang)

:/ verstand van zaken of nie... Zo hoog is Korporaal niet hoor :no:

En wat denk je van de onschuldige burgers die door de Taliban omkomen!!! Jongetjes van 13 die door die gasten opgehangen worden!!
Waarschuw beheerder
ga jij nou maar op 5 mei naar 4 feesten toe
Waarschuw beheerder
ik wens de nabestaanden van korporaal Cor Strik veel sterkte toe met het verlies.

foto's van Cor Strik,
zie witte shirt

http://www.vvdeposthoorn.nl/foto4.html

weblog van Uruzgan
http://www.oruzgan.web-log.nl/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op vrijdag 20 april 2007 om 15:03:
ga jij nou maar op 5 mei naar 4 feesten toe

doe ik ook zeker wel:P
het is zonde dat het gebeurd maar tis gvd hun baan dus!!!!
ja heb zelf in het minder gevaarlijke bosnie gezeten maar als ik naar irak of afghanistan had gemoeten had ik het echt wel gedaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 14:40:
hij was ook niet bezig met een redden van een dierbare, jezus wat een vergelijking

Naar mijn idee zitten de nederlandse militairen daar voor vrede en VEILIGHEID!! dus zo raar is die vergelijking niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 15:19:
doe ik ook zeker wel:P

voel jezelf niet zo aangesproken kerel, ik had het niet tegen jou.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 15:19:
maar als ik naar irak of afghanistan had gemoeten had ik het echt wel gedaan

zou wel moeten he :p

Waarschuw beheerder
R.i.p. :cry: niet best.

Waarschuw beheerder
donateur
Cor: :respect:

Sterkte toegewenst aan familie, naasten, vrienden en kameraden!
En aan alle collega's die nu in Uruzgan werk verrichten:
Laat je niet uit het veld slaan!
Waarschuw beheerder
Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft overgehaald!

jongen je praat echt poep, Korporaal is een stapje hoger als soldaat. en als hij al de trekker heeft overgehaald is dat op figuren die op hem of zijn maten schieten. ga nou niet doen alsof onze jongens daar oorlogsmsidaden begaan, deze gasten zijn helden omdat zij wel durven te gaan ondanks het risico. ik heb zelf in irak gezeten, koos ik er dan ook voor om dood te gaan....NEE! ik deed mijn werk met de wetenschap dat het voorbij kan zijn. maar niemand die het leger in gaat kiest voor de dood. lekker makelijk om zoiets te roepen, vuile kutlui.

R.I.P Korp. Strik, Allez Chasse!!!

Waarschuw beheerder
donateur
>DT<, ik heb niets meer aan je verhaal toe te voegen. Laat toch gaan jongen. Ik maak me niet meer zo druk om mensen die denken er wat van te weten hoe het is. Betrokkene valt voor mij onder de categorie 'Nukubu'!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
duidelijk nukubu :lol:
maar dat soort lui stemt dus wel sp en groenlinks enzo die dan weer voor het afschaffen van de krijgsmacht zijn. het blijft natuurlijk de makelijkste weg om achte je pc alles te berkitiseren maar zelf geen pleuris er aan te willen doen. laf volk dat blijft het en om dan nog zulke schandalige ondoordachte uitspraken te doen bah :kotssmiley:

Waarschuw beheerder
donateur
Daar zit absoluut een kern van waarheid in. Echter veranderen wij niets aan de voorkeuren van deze personen. Politiek, daar zijn we niet voor. Alleen (met alle respect hoor) uitvoeren, mars. En ik snap je frustratie, maar ik loop nu al sinds 1998 binnen het bedrijf rond en geloof me, tegenhangers zullen er altijd zijn. En wat we doen wordt ons niet altijd in dank afgenomen, maar dat is puur en alleen om degene die het hardst klagen en zeuren er het minst verstand van hebben. Dus vind ik, voordat ze dr scheur open trekken, laat ze maar eens een paar maanden meedraaien! Punt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft
laatste aanpassing 20 april 2007 14:49
overgehaald!

18 Jaar en denkt de hele wereld al te kennen. Laat me niet :lol:..............
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 16:44:
laat ze maar eens een paar maanden meedraaien! Punt.

trekken ze niet, die lui kunnen alleen klagen en weten alles beter. zie je hun dan voorwaarts gaan als het stormt, regent en vriest? nee want dan gaan ze de commandant uitleggen dat het geen weer is voor actie. het enige wat deze lui hebben is een mondje. maar je hebt gelijk het is een oneindige discussie met een stel kansloze nukubu's.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:19:
Uitspraak van DJ MayDave op vrijdag 20 april 2007 om 14:49:

jij wilt echt klappen he!!! Je begrijpt er geen snars van, en praat alleen maar onzin... Wie de neuk ben jij dan wel niet???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 16:50:
18 Jaar en denkt de hele wereld al te kennen. Laat me niet :lol:..............

Hij heeft gelijk hoor (over dat eerste stukje van de text iig). De Taliban krijgen steeds meer steun van de Afghaanse bevolking.. omdat de buitenlandse bezetters niets anders kunnen aanrichten dan waar de Afghanen al meer dan 20 jaar in leven, oorlog dood en verderf.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
is alleen zeer jammer dat de topic-opener tot 2x toe de verkeerde foto's gebruikt (n)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:26:
Wie is hier nou kortzichtig?

Uwes....
Waarschuw beheerder
hey abdullah moet jij niet meestrijden dan met je geloofsbroeders :looser: ik denk dat ze al je hulp kunnen gebruiken :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 16:56:
Hij heeft gelijk hoor. De Taliban krijgen steeds meer steun van de Afghaanse bevolking.. omdat de buitenlandse bezetters niets anders kunnen aanrichten dan waar de Afghanen al meer dan 20 jaar in leven, oorlog dood en verderf.

Daar gaat het niet om. Zoals ik al eerder heb aangehaald zijn wij niet de aangewezen personen om politiek te drijven. Echter stoot het mij vooral tegen de borst wat betrokkene in de laatste zinnen schrijft. Als je niet op de hoogte bent van het rijlen en zeilen binnen Defensie en hoe een missie tot stand komt, praat er dan niet over en hou het lekker bij je callcenter-baantje. Niet dat ik iets tegen de mensen heb die daar werken, begrijp me niet verkeerd.
En wil je er nog wel even er op wijzen dat we niet meer brokken maken dan goed doen. Er is nog steeds een groot verschil tussen de werkwijze van de VS en bijv. de onze. De acceptatie jegens ons is vele malen groter dan jegens de VS. Bovendien moets je eens weten wat de Taliban voor spelletjes uithaalt om ons in een kwaad daglicht te zetten, terwijl zij zelf vaak de oorzaak zijn van doden aan Afghaanse zijde.

Waarschuw beheerder
donateur
En bovendien wordt ons de kans het land helpen op te bouwen veelvuldig ontnomen door de Taliban..... Is lastig een land opnieuw op te bouwen als de plaatstelijke bevolking tegen je in het harnas wordt gejagen en je continu onder vuur ligt. Je kunt niet eens meer boven pantser de poort uit daarzo. Te triest voor woorden eigenlijk.

Pfff, tja >DT<, nou maak ik me toch weer druk hè? Moetr nu echt ff kappen, want komt anders niet meer goed vandaag :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 17:05:
Pfff, tja >DT<, nou maak ik me toch weer druk hè? Moetr nu echt ff kappen, want komt anders niet meer goed vandaag

het zit mij ook niet lekker maat, maar jij en ik begrijpen iig hoe het werkt en wij hebben wel het gevoel dat we een waardevolle collega verloren zijn. ik ga me nu niet meer druk maken ik ga heel wat bier naar binnen gooien ter ere van Korp. Strik, en laten we hopen dat zijn dood niet voor niets is geweest en dat de missie zal slagen. en daar bedoel ik dus niet mee zoveel mogelijk taliban uitroeien (mag natuurlijk wel) maar het opbouwen van een veilig afghanistan. ik ga uit het net. uit

Waarschuw beheerder
donateur
:bier: proost! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
(Hoge rang).

weet niet of je thuis bent in rangen(niet dus), want korporaal is geeneens onderofficier pik!

als je er geen verstand van hebt, hou dan gewoon lekker je mond!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [BYE] op vrijdag 20 april 2007 om 14:54:
En wat denk je van de onschuldige burgers die door de Taliban omkomen!!!

klopt ja, burgers die zich met ons bezighouden, dus werkzaamheden voor ons doen, worden met hun leven bedreigt of zelfs vermoord:/

de afghanen, die bij ons op het kamp werken, zijn allemaal harde werkers, die gewoon graag de brood willen verdienen en hier meer verdienen per dag, dan ze normaal in de maand verdienen!

hele relaxte gasten ook(y)

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang).

het is niet zoals in computerspelletjes, dat hoemeer doden je maakt, hoe hoger je rang word:loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 17:32:
weet niet of je thuis bent in rangen(niet dus), want korporaal is geeneens onderofficier pik!

met een beetje hoge rang sta je ook niet aan het front ;)
Waarschuw beheerder
Ik vraag me af hoe goed je de risico's kan inschatten als je 21 bent. Heb toch een beetje het idee dat je dan denkt: Dat overkomt mij toch niet. En wat doe je als ouders als je kind bij het leger wilt? Kun je het verbieden? Voor de nabestaanden moet dit verschrikkelijk zijn..
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Ik zat net in de auto en schrok me eigen helemaal de tering. Hij woont bij me in de straat en ik heb jarenlang met hem gevoetbald. Damn echt ziek. R.I.P Cor.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 17:39:
met een beetje hoge rang sta je ook niet aan het front

dan heb jij er ook geen verstand van;)

weet niet, wat jij met beetje hoge rang bedoeld, maar kapitein of ritmeester is toch al vrij hoog;)

Waarschuw beheerder
donateur
respect.

Waarschuw beheerder
gewoon respect tonen hier ipv een discussie
Waarschuw beheerder
Ik leef mee met de jongens van het 11 luchtmobiel bat uit schaarsbergen vind het verschikelijk dat dit heeft kunnen gebeuren .

Mijn aandacht gaat dan ook uit naar de familie en die jongens die een goede bud zijn verloren .

Rest in peace! :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:38:
nukubu

nukubu is nuttelozekutburger:P
kuko is kutkorporaal:
wie kent er nog meer:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ÐRåGøø§ (uT) op vrijdag 20 april 2007 om 18:58:
lima bravo

lekker belangrijk:P

maargoed iedereen weet het beter hierro over hoe het moet...laat ze dan maar lekker zelf die kant opgaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:53:
Uitspraak van StillPresent op vrijdag 20 april 2007 om 16:44:
laat ze maar eens een paar maanden meedraaien! Punt.

trekken ze niet, die lui kunnen alleen klagen en weten alles beter. zie je hun dan voorwaarts gaan als het stormt, regent en vriest? nee want dan gaan ze de commandant uitleggen dat het geen weer is voor actie. het enige wat deze lui hebben is een mondje.

Hear Hear.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 18:55:
wie kent er nog meer:P

kuka - kut kapitein
kuma - kut majoor
kuge - kutgeneraal

zoiets? :p
Waarschuw beheerder
Waarom ???

we zullen je nooit vergeten lieve cor !!!
denk aan je...
Waarschuw beheerder
Het is een slachtoffer van de Tijger Compagnie, maatje van mij zit hier ook bij! Komt allemaal wel erg dichtbij zo, hij komt begin mei ergens terug, hoop dat er niets meer gebeurd...
Waarschuw beheerder
r.i.p:FLOWER: veel sterkte voor famillie vrienden.:FLOWER:
veel te erg wat er gebeurd is,en vooral oneerlijk.
je kan gewoon bijna niets aan ieds doen.e het is ook onze grootste angst onder de meeste millitairen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
deze gasten zijn helden

amen!
rip

Waarschuw beheerder
War is not the option:nee:

Waarschuw beheerder
Je zou als ouder/zusje/broertje/vrienden etc etc het nieuws maar krijgen...*rilt* :cry:

R.I.P Cor Strik
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Rust in vrede collega, condoleances voor nabestaanden.
Waarschuw beheerder
Rust in Vrede....

Echt erg dat dit heeft moeten gebeuren...
Waarschuw beheerder
RIP
en sterkte aan "de jongens" daar in afganistan! :aai:

respect voor hun daar!
en dat er niet meer hoeven te volgen..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
RIP :respect:
Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
"the good die young"

laten we ze dus allemáál maar vergeten wil je daarmee zeggen? sorry, maar als je een béétje Nederlander bent denk je tóch wel meer aan die omgekomen Nederlandse soldaat dan die Afgaanse burger (niet dat het een erger is dan het ander, maar toch)
Waarschuw beheerder
R.I.P en sterkte voor de nabestaanden..

schrok me kapot toen ik het las, zag alleen de kop, maatje van me zit er nu.. veel met hem over het risico van uitzending gehad, en die jongens weten dat dondersgoed. ben het totaal niet eens met het feit dat we er zitten, maar de door ons gekozen regeerders besloten nou eenmaal anders. dus dan kun je (volgens mij...) toch beter die jongens steunen nu ze daar zitten? weet wel een beetje inside info door me maat, maar kan er verder nog steeds niet veel over zeggen dacht ik zo. alleen dat een heleboel reacties (zoals gewoonlijk op elk forum waar je komt) weer vreselijk ondoordacht zijn.. er zijn zo vreselijk veel omstandigheden waar wij gewone nukubu's niks van afweten.. dus kun je dan ook geen oordeel vellen lijkt mij.. f*ckers!!! :S

Waarschuw beheerder
nederland moet daar niet zijn....eigenlijk heeft bush hem vermoord!

rust zacht jongen

Waarschuw beheerder
jongen je praat echt poep, Korporaal is een stapje hoger als soldaat. en als hij al de trekker heeft overgehaald is dat op figuren die op hem of zijn maten schieten. ga nou niet doen alsof onze jongens daar oorlogsmsidaden begaan, deze gasten zijn helden omdat zij wel durven te gaan ondanks het risico. ik heb zelf in irak gezeten, koos ik er dan ook voor om dood te gaan....NEE! ik deed mijn werk met de wetenschap dat het voorbij kan zijn. maar niemand die het leger in gaat kiest voor de dood. lekker makelijk om zoiets te roepen, vuile kutlui.

bullshit, gewoon niet mee bemoeien met die kut oorlog, laat ze het daar lekker uitzoeken, dood = eigen schuld pffff
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 23:47:
nederland moet daar niet zijn

!!!!!!!!!!!

RIP soldier
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 23:59:
dood = eigen schuld pffff

precies de kortzichtigheid die ik bedoel.. en redelijk respectloos.. :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marthijn op vrijdag 20 april 2007 om 22:30:
afganistan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 23:59:
bullshit, gewoon niet mee bemoeien met die kut oorlog, laat ze het daar lekker uitzoeken, dood = eigen schuld pffff

Zegt iemand die nog nooit iets heeft bereikt in zn leven,

Rust in vrede jonge... en waak over je broeders

Waarschuw beheerder
Wat ik net in de krant las,
een groep amerikaanse commando's kwam 2,5 uur later het lichaam van cor ophalen, trapte ze ook op een bermbom. Ook een amerikaan dood :(

rip
Waarschuw beheerder
[img]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair 02_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img] idd verkeerde foto...dis een foto van de mannen van 13mechbrig

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 21 april 2007 om 11:41:
foto...dis een foto van de mannen van 13mechbrig

Huh ken jij hun???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 21 april 2007 om 11:47:
ken jij hun

niet persoonlijk...embleem:yes: zelf oud genist

Waarschuw beheerder
Wat een ongelooflijke sukkels hier.
Inderdaad stoer achter hun schermpje berichtjes typen.
Internethelden. :aai: :gaap:

R.I.P. :flower:

13 infbat. lumbl.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 21 april 2007 om 11:41:
idd verkeerde foto...dis een foto van de mannen van 13mechbrig

Yep, Pantser infanterie, Limburgse Jagers, die kale links voor is een bekende van me.

Waarschuw beheerder
Blijkt dat er op de zelfde dag nog een amerikaan op de zelfde plek is gesneuvelt door zoon zelfde bom/mijn.
Waarschuw beheerder
2e foto+tekst gaat ook over iemand anders...Nederlandse Hercules vliegt daar niet meer
Waarschuw beheerder
wow heftig..
die jongen zat in hetzelfde bataljon als mijn buurjongen :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flowers. op zaterdag 21 april 2007 om 14:33:
Hij is trouwens neergeschoten door de afghanen

wie???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 13:14:
Yep, Pantser infanterie

voordat mensen nog meer foute foto info geven let eerst f op de bron

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Flowers. op zaterdag 21 april 2007 om 14:33:
Hij is trouwens neergeschoten door de afghanen, een amerikaan die hem wou helpen stapte op een bom..

:no: get your story straight!

Waarschuw beheerder
donateur
Hallo...volgens mij ging er een bom af hoor :x
Beter gaan lezen denk (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 16:23:
Beter gaan lezen denk

valt niet mee voor sommige mensen denk ik. Kunnen beter eerst even zeker weten waar ze het over hebben voordat ze hier een antwoord plaatsen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij zijn ze gewoon de lijn kwijt :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 16:35:
Volgens mij zijn ze gewoon de lijn kwijt

precies. dat ze dan in een ander forum hun niet-kennis laten zien, maar dat ze dat in een serieus topic als deze doen :s.
Waarschuw beheerder
R.I.P. :flower: :respect:

Dat Balkenende, Bot, Kamp en Koeders het gat mogen graven. Imperialistenhonden.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 11:52:
De militair stapte op een mijn.

Blij dat ik niet meer bij Abn Amro zit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 21 april 2007 om 18:00:
Blij dat ik niet meer bij Abn Amro zit.

welkom bij de rabobank:P maarre voordat mensen dingen zeggen....haal dingen uit een goede bron:P
respect voor de mensen die er zitten
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
my 2 cents:
fuck militarism

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roef op zaterdag 21 april 2007 om 03:25:
precies de kortzichtigheid die ik bedoel.. en redelijk respectloos..

Het is wel respectvol duizenden mensen lastig te vallen met ons bezoek, met zelfs dodelijke afloop voor sommige, terwijl ze daar helemaal niet om gevraagd hebben?! Wie is er nou kortzichtig!!!

Uitspraak van inactief op zaterdag 21 april 2007 om 11:31:
een groep amerikaanse commando's kwam 2,5 uur later het lichaam van cor ophalen, trapte ze ook op een bermbom. Ook een amerikaan dood

Die Amerikanen kunnen helemaal de klote krijgen. Kut voor hun, maar als je in zo'n achterlijk land woont, met zulke debielen aan het hoofd (OOK mede dankzij hunzelf) kan je lekker in de stront zakken met je RIP en blabla. Wie zijn er nou de echte slachtoffers?

[img width=250 height=333]http://www.rawa.org/s-child.jpg[/img]

Zij?

Of zij?

[img]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair 02_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img]

Kijk ook even naar het verschil in respect. Een hele ceremonie voor een dode soldaat, maar wat krijgen totaal onschuldige kinderen....Een massagraf, naamloos gedumpt. En kom niet aan met: dat is hun eigen schuld. Als er minder doden zouden vallen (rara, wie zou daar iets aan kunnen doen) zou er meer tijd en rust zijn om doden een mooi afscheid te geven.

Waarschuw beheerder
Respect voor wat ze daar doen.
Waarschuw beheerder
@maydave...

als je graag dit soort discussies wilt voeren doe het ergenst anders aub....open een topic om daar te praten over wie heeft gelijk, en wie er verantwoordelijk is voor de oorlog enz enz!!!

dit topic mag best een beetje respect tonen naar het slachtoffer, familie en vrienden

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 09:34:
Wie zijn er nou de echte slachtoffers?

ga er wat dan aan doen dan kerel, je bent f*cking net 18 en je praat alsof je alles al weet en waarom dit allemaal speelt blablabla
onderneem zelf dan actie om de bevolking daar te helpen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 10:01:

:jaja:

RIP

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 10:01:

idd.
Waarschuw beheerder
Het is wel respectvol duizenden mensen lastig te vallen met ons bezoek, met zelfs dodelijke afloop voor sommige, terwijl ze daar helemaal niet om gevraagd hebben?! Wie is er nou kortzichtig!!!

daar kies je voor als je het leger in gaat...

Die Amerikanen kunnen helemaal de klote krijgen. Kut voor hun, maar als je in zo'n achterlijk land woont, met zulke debielen aan het hoofd (OOK mede dankzij hunzelf) kan je lekker in de stront zakken met je RIP en blabla. Wie zijn er nou de echte slachtoffers?

ze voeren alleen maar orders uit...

ow ja en hoe voor de rest ff je bek dicht... jij hebt nog geen kut bereikt in je leven dus... gewoonn ff chille vriend
Waarschuw beheerder
Pfff altijd weer zelfde praat van mensen die er de ballen verstand van hebben:gaap:

Respect voor deze jongen..vreselijk voor de nabestaanden...
Waarschuw beheerder
lullig dat ie dood is, maar waar maakt iedereen zich zo druk om? Je weet toch wat de gevolgen kunnen zijn als je het leger ingaat?:/
Als er in een jaar tijd 6 leraren omkomen, lees je toch ook niet opeens in de krant: "Leraar omgekomen bij ongeval"..?
Wat boeit mij het nou dat z'n team kampioen geworden zou zijn? Ik snap al die media aandacht niet.
Nogmaals, kut dat die kerel dood is, maar er gaan zoveel mensen dood...

Uitspraak van SLEVIN op zondag 22 april 2007 om 13:18:
ze voeren alleen maar orders uit...

daarom heb ik liever een baan waar eigen initiatief wel gewaardeerd wordt en je zelf nog iets te zeggen hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schaapherder op zondag 22 april 2007 om 16:37:
lullig dat ie dood is, maar waar maakt iedereen zich zo druk om? Je weet toch wat de gevolgen kunnen zijn als je het leger ingaat?
Als er in een jaar tijd 6 leraren omkomen, lees je toch ook niet opeens in de krant: "Leraar omgekomen bij ongeval"..?
Wat boeit mij het nou dat z'n team kampioen geworden zou zijn? Ik snap al die media aandacht niet.
Nogmaals, kut dat die kerel dood is, maar er gaan zoveel mensen dood...

Open een topic en spui je frustraties.
Zeer respectloos dit.

Uitspraak van Schaapherder op zondag 22 april 2007 om 16:37:
daarom heb ik liever een baan waar eigen initiatief wel gewaardeerd wordt en je zelf nog iets te zeggen hebt

Jij snapt hoe het gaat he.

NOT.

En nu oprotten met dat politieke gelul waar jullie nog geeneens verstand van hebben.
Want uiteindelijk dient iedereen als pion.
Militair of niet.
Het gaat hier om een leven.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 17:20:
En nu oprotten met dat politieke gelul waar jullie nog geeneens verstand van hebben.

GPM, heeft geen nut joh. Zit dit topic nu al even te volgen en zit me met de dag meer erover te verbazen hoe weinig respect wordt getoond voor de overledene.
Ermee eens of niet, het is en blijft een overledene. Zullen zijn ouders, familie en naasten blij mee zijn...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

you're missing my point maat!! wat ik probeer te zeggen was dat wij daar misschien niks te zoeken hebben, maar aangezien onze regering heeft besloten daar heen te gaan, kunnen wij op z'n minst onze jongens daar steunen. en ik heb nergens geschreven dat ik voor de omgekomen afghanen geen respect heb, dus ga mij geen woorden in me mond leggen kerel!!! mijn opmerking over respectloos ging over de reacties op de dode nederlandse militair, nergens anders over... think before you bark asshole:[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 17:20:
Open een topic en spui je frustraties.
Zeer respectloos dit.

er is toch al een topic? Dit namelijk...

Hoezo is hier geen ruimte voor discussie? Er wordt een nieuwsbericht geplaatst, waar iedereen op kan reageren. Dit is het idee van een internetforum. Anders had de maker van dit topic er wel een andere titel aan gegeven.

Als je daar niet mee kan leven kunnen jullie beter hier verder gaan:
http://www.condoleance.nl/registers/register_8495.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schaapherder op zondag 22 april 2007 om 21:13:
er is toch al een topic? Dit namelijk...

Hoezo is hier geen ruimte voor discussie? Er wordt een nieuwsbericht geplaatst, waar iedereen op kan reageren. Dit is het idee van een internetforum. Anders had de maker van dit topic er wel een andere titel aan gegeven.

Gebrek aan empathie of niet?
Never mind, het is een kwaal die steeds vaker voorkomt op verschillende fora.

Als je daar niet mee kan leven kunnen jullie beter hier verder gaan:

:gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 12:51:
Wat een ongelooflijke sukkels hier.
Inderdaad stoer achter hun schermpje berichtjes typen.
Internethelden.

Euhhhhhh, wat doe jij dan achter je schermpje???
Moet jij niet het veld in en het land verdedigen i.p.v. veilig achter je schermpje held??

:bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 12:51:
Internethelden.

[img width=600 height=450]http://images.sugababes.nl/user_pics/1041/1041057_a763220248.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 22 april 2007 om 22:02:
Euhhhhhh, wat doe jij dan achter je schermpje???
Moet jij niet het veld in en het land verdedigen i.p.v. veilig achter je schermpje held??

Heb jij nog steeds geen leven gevonden?

:aai:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 22 april 2007 om 22:24:
Blijkbaar net als jij

:yes: en de rest hier...

dat legertje

klopt, is niet zo heel groot, maar we doen ons best ;)

Mogen deze twee trouwens ook in dat legertje van jou???

Zolang ze hun werk goed doen

Waarschuw beheerder
Ga hier verder niet op in, het is te respectloos naar een collega van me.

Ik houd de eer aan mezelf.
In andere topics zou ik graag mee willen ouwehoeren, maar dit kan ik niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 22 april 2007 om 10:07:
@maydave...

als je graag dit soort discussies wilt voeren doe het ergenst anders aub....open een topic om daar te praten over wie heeft gelijk, en wie er verantwoordelijk is voor de oorlog enz enz!!!

dit topic mag best een beetje respect tonen naar het slachtoffer, familie en vrienden

Uitspraak van DJ MayDave op zondag 22 april 2007 om 09:34:
Wie zijn er nou de echte slachtoffers?

ga er wat dan aan doen dan kerel, je bent f*cking net 18 en je praat alsof je alles al weet en waarom dit allemaal speelt blablabla
onderneem zelf dan actie om de bevolking daar te helpen

Meneertje kan geen discussie aan hoor... Beetje te hoog gegrepen voor je? Kritiek? :frusty: We zijn hier toch niet in dit topic om allemaal als zielige lammetjes te blaten dat dit zo vreselijk is? Laten we het alsjeblieft wel relativeren! Er zijn veel ergere dingen gaande dan 6 dode soldaten in 1,5 jaar tijd.
Uitspraak van SLEVIN op zondag 22 april 2007 om 13:18:
ow ja en hoe voor de rest ff je bek dicht... jij hebt nog geen kut bereikt in je leven dus... gewoonn ff chille vriend

Zeg jij, je kent me helemaal niet loser. Dus hou je stoere blabla voor je. Alleen maar omdat ik een pleurishekel aan het leger heb, hoef je me niet persoonlijk aan te vallen. :loser:
Uitspraak van Roef op zondag 22 april 2007 om 20:42:
dat ik voor de omgekomen afghanen geen respect heb, dus ga mij geen woorden in me mond leggen kerel!!!

Je hebt ook niet gezegd wel te rouwen om hun. En dat terwijl zij het 100x meer verdienen, omdat ze volledig onschuldig zijn in veel gevallen, en daarnaast met veel meer zijn. (de slachtoffers).

Waarschuw beheerder
:looser: fakertje boven mij

Waarschuw beheerder
Losertje boven mij die TOTAAL niet in gaat op wat ik zeg. Kan je het niet helemaal volgen? Zal ik het speciaal voor jou naar Teletubbie taal omzetten? :loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 22:37:
Je hebt ook niet gezegd wel te rouwen om hun

dus ga jij er maar meteen vanuit dat ik dat niet doe???? man, vind je dat zelf ook niet een beetje een vreemde redenatie? da's dus conclusies trekken zonder dat je weet hoe en wat.. tenzij je toevallig gedachten kan lezen :looser:
ik denk daar wel over na en vind het verschrikkelijk.. maar dat is niet waar dit topic over gaat.. het gaan om het tonen van RESPECT voor iemand die is omgekomen.. of hebben je ouders je nooit geleerd respect voor de doden te hebben? open een ander topic over het wel of niet aanwezig moeten zijn in Afghanistan en show some respect :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roef op zondag 22 april 2007 om 23:14:
maar dat is niet waar dit topic over gaat.. het gaan om het tonen van RESPECT voor iemand die is omgekomen..

A: daar gaat het helemaal niet over. Waar zie je staan dat het daarvoor is dat dit topic open is?

B: dit is hypocriete onzin, een speciaal topic voor 1 soldaat, terwijl de echte slachtoffers maar voor het gemak vergeten worden. En dat wilde ik dus zeggen; dat het hypocriet en egocentrisch is. Dit is een forum, dus volgens mij moet dat kunnen.
Waarschuw beheerder
donateur
Alleen maar omdat ik een pleurishekel aan het leger heb, hoef je me niet persoonlijk aan te vallen. :loser:

doe je toch bij hem ook?

nadenken voordat je wat zegt..
en niet als een achterlijke gaan lopen redeneren..
want dat gaat je sowieso verdomd slecht af..
Uitspraak van Roef op zondag 22 april 2007 om 23:14:
hebben je ouders je nooit geleerd respect voor de doden te hebben?

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 23:28:
A: daar gaat het helemaal niet over. Waar zie je staan dat het daarvoor is dat dit topic open is?

nee en het gaat ook niet over omgekomen afghanen dus wat lul jij dan?
ga je eigen topic daarover openen en doe dat niet hier..
Waarschuw beheerder
daar gaat het helemaal niet over. Waar zie je staan dat het daarvoor is dat dit topic open is?

heb je de titel van dit topic toevallig nog gelezen voor je je gal begon te spuwen? het gaat dus over een NL-militair en logischerwijs tonen mensen hun respect voor deze militair.
Uitspraak van dex op zondag 22 april 2007 om 23:48:
het gaat ook niet over omgekomen afghanen dus wat lul jij dan?

:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roef op maandag 23 april 2007 om 01:46:
het gaat dus over een NL-militair en logischerwijs tonen mensen hun respect voor deze militair

ik mis de logica... :/

ga je eigen topic daarover openen en doe dat niet hier..

anders open je zelf even een "Nederlandse Militairen-RESPECT" topic
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Schaapherder op maandag 23 april 2007 om 02:31:
ik mis de logica... :/

jij mist wel meer...

Uitspraak van Schaapherder op maandag 23 april 2007 om 02:31:
anders open je zelf even een "Nederlandse Militairen-RESPECT" topic

:gaap:
kerel.. ga een paar schaapjes zoeken en ga daar tegenaan staan lullen.. die vinden je misschien wel interessant genoeg om naar te luisteren...
Waarschuw beheerder
Meneertje kan geen discussie aan hoor... Beetje te hoog gegrepen voor je? Kritiek? We zijn hier toch niet in dit topic om allemaal als zielige lammetjes te blaten dat dit zo vreselijk is? Laten we het alsjeblieft wel relativeren! Er zijn veel ergere dingen gaande dan 6 dode soldaten in 1,5 jaar tijd.

meneertje :lol:

:aai: voor de 18 jarige wereld verbeteraar, je moet lezen wat ik neerzet...
even een vraag: wat doe jij dan om iets te verbeteren in de wereld, behalve te partyflocken?
Waarschuw beheerder
Kijk ook even naar het verschil in respect. Een hele ceremonie voor een dode soldaat, maar wat krijgen totaal onschuldige kinderen....Een massagraf, naamloos gedumpt. En kom niet aan met: dat is hun eigen schuld. Als er minder doden zouden vallen (rara, wie zou daar iets aan kunnen doen) zou er meer tijd en rust zijn om doden een mooi afscheid te geven.

Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 23 april 2007 om 08:50:
voor de 18 jarige wereld verbeteraar, je moet lezen wat ik neerzet...
even een vraag: wat doe jij dan om iets te verbeteren in de wereld, behalve te partyflocken?

Ik vind strijden tegen oorlog net zo goed, de wereld verbeteren dan meedoen aan een vredesmissie (waar totaal NIEMAND op zit te wachten daar maar goed, dat laat ik terzijde)
gelukkig maak ik maandelijks wat geld over naar een aantal goede doelen, tegen oorlog en die opkomen voor mensenrechten (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 23 april 2007 om 08:50:
voor de 18 jarige wereld verbeteraar, je moet lezen wat ik neerzet...

Meer dan een zielepoot die geen kritiek op dit debiele hypocriete topic kan hebben. Demonstraties, goede doelen, petities. Het is niet veel, toegegeven, maar het is beter dan allemaal treuren om fucking 1 soldaat. Hou op zeg! Heel treurig natuurlijk, iedere dode is treurig....Maar kijk hoeveel aandacht 1!!! soldaat krijgt, en hoe weinig al die andere slachtoffers krijgen. Daar gaat het mij om.
Uitspraak van Roef op maandag 23 april 2007 om 01:46:
heb je de titel van dit topic toevallig nog gelezen voor je je gal begon te spuwen? het gaat dus over een NL-militair en logischerwijs tonen mensen hun respect voor deze militair.

Vind jij misschien logisch, maar er staat alleen maar waar het over gaat. Er staat niet: condoleance topic, of iets dergelijks. Dat maak jij ervan.
nee en het gaat ook niet over omgekomen afghanen dus wat lul jij dan?

Lezen is moeilijk? Als ik vind dat dit hypocriet is, moet dat kunnen. Is nog steeds onderwerp gerelateerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 april 2007 om 09:28:
Meer dan een zielepoot die geen kritiek op dit debiele hypocriete topic kan hebben

zielepoot, je blijft me verbazen :lol:
iets in de poltiek wat voor jou....

Maar kijk hoeveel aandacht 1!!! soldaat krijgt, en hoe weinig al die andere slachtoffers krijgen. Daar gaat het mij om.

hop hop hop richting het binnenhof en ga wat doen dan, en laat de mensen die die in dit topic hun medenleven tonen aan de millitair in hun waarde (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 23 april 2007 om 09:37:
hop hop hop richting het binnenhof en ga wat doen dan, en laat de mensen die die in dit topic hun medenleven tonen aan de millitair in hun waarde

:gaap: Wat ben jij een bekrompen sukkelaar....Je bent zo zwakzinnig, daar ga ik me tijd niet meer aan verspillen.

Waarschuw beheerder
:respect: voor alle militairen daar, dat ze de Taliban maar goed op hun donder geven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 april 2007 om 09:58:
Wat ben jij een bekrompen sukkelaar....Je bent zo zwakzinnig, daar ga ik me tijd niet meer aan verspillen.

iedereen geeft zijn of haar mening, en de meesten laten hun medeleven zien om 1 soldaat ja maar blijkbaar kan jij daar moeillijk mee omgaan althans als ik zo jou teksten nog eens terug lees :/

bekrompen sukkelaar

zwakzinnig,

zielepoot

loser

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 23:08:
Losertje

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 23 april 2007 om 10:06:
iedereen geeft zijn of haar mening, en de meesten laten hun medeleven zien om 1 soldaat ja maar blijkbaar kan jij daar moeillijk mee omgaan althans als ik zo jou teksten nog eens terug lees

Van mij mag je best respect tonen etc. Maar kijk nou 1x naar het grote geheel. Relativeer het. Maar het enige wat jij doet is een beetje jammeren over de manier waarop ik het breng, zonder er daadwerkelijk op in te gaan. Daarom ga ik mijn tijd niet meer aan je verspillen.
Waarschuw beheerder
B: dit is hypocriete onzin, een speciaal topic voor 1 soldaat, terwijl de echte slachtoffers maar voor het gemak vergeten worden. En dat wilde ik dus zeggen; dat het hypocriet en egocentrisch is. Dit is een forum, dus volgens mij moet dat kunnen.

jongen jij praat echt poep, jij bent volgens mij zo'n figuur dat in tijden van oorlog OVERLOOPT :looser:
je bent nooit in zo'n crissisgebeied geweest, de taliban zijn duizenden malen erger dan de navo soldaten. er gaat wel eens wat fout waardoor er onschuldige burgers omkomen ja. maar om nou te zeggen dat we daar alle mensen als stuk vuil behandelen en te pas en te onpas overhoop knallen getuigd niet echt van enig inteligentie :vaag: maar jij bent zo'n laf mannetje dat eerder denkt ach ik woon er niet kan mij het wat schelen, en nu de navo er zit lekker op alles en iedereen af lopen geven :looser: je bent niks, en je zal het ook nooit worden. alleen maar een laf mannetje wat in forums z'n zegje durft te doen.

Waarschuw beheerder
Jij kent mij niet en zit me af te zeiken op internet. Dus wie is er nou de :loser: Je hebt duidelijk NIKS begrepen van wat ik zeg....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 april 2007 om 10:17:
Van mij mag je best respect tonen etc. Maar kijk nou 1x naar het grote geheel. Relativeer het. Maar het enige wat jij doet is een beetje jammeren over de manier waarop ik het breng, zonder er daadwerkelijk op in te gaan.

waar lees jij nu dat ik NIET naar het grote geheel kijk???
omdat ik alleen maar mijn medeleven toon in het topic....
en omdat ik vind dat je jouw soort praat beter in in een ander topic kan zetten

kerel je bent nog kortzichtiger dan ik al dacht
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 april 2007 om 10:26:
Jij kent mij niet en zit me af te zeiken op internet. Dus wie is er nou de Je hebt duidelijk NIKS begrepen van wat ik zeg....

je blijft laf;) en je zal het ook altijd blijven:bye: in mijn ogen ben je niet beter dann een NSB-er :[
Waarschuw beheerder
R.i.p. :(

Deze jongen heeft bij mij op school gezeten.
Veel sterkte aan de familie toegewenst :kots:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op maandag 23 april 2007 om 10:38:
in mijn ogen ben je niet beter dann een NSB-er

In mijn ogen ben je niks beter dan een Josti....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 april 2007 om 10:44:
In mijn ogen ben je niks beter dan een Josti....

:frusty: echt jochie ga je nu maar weer fijn met je lego spelen, want je uitspraken zijn weer eens ongelovelijk dom :|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op maandag 23 april 2007 om 10:51:
echt jochie ga je nu maar weer fijn met je lego spelen, want je uitspraken zijn weer eens ongelovelijk dom

Nee dit slaat ergens op?

Uitspraak van >DT< op maandag 23 april 2007 om 10:38:
in mijn ogen ben je niet beter dann een NSB-er

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 april 2007 om 10:53:
Nee dit slaat ergens op?

ja op laffe lui als jij (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Lezen is moeilijk?

heb er weinig moeite mee..

en kan 't meestal ook af zonder iedereen uit te maken voor
bekrompen sukkelaar

of
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 23:08:
Losertje

of wat dan ook..

relativeer eens goed en niet alleen in je eigen bekrompen tunnelvisie..
elke dode is er 1 teveel.. of dat nu burgers of militairen zijn..
wat ben jij dan een grote kerel om in een topic als dit te gaan lopen zeiken en bovendien andere mensen die wel respect tonen af te zeiken, omdat jij te kunnen relativeren...
denk jij op 4 mei ook alleen maar aan de burgerslachtoffers van een oorlog?
elke dode is er een teveel.. als jij dat al niet snapt en geen respect op kan brengen voor mensen die deze jongen kenden, of mensen die wel hun respect en medeleven tonen, moet je hier gewoon niks neerzetten..

ik zal het misschien best met een paar standpunten van je eens kunnen zijn, maar ik blijf er wel bij dat dit topic niet de juiste plek is om jouw discussie te voeren..
Waarschuw beheerder
Ja precies he ga in een andere thread discussieren, en hou deze thread schoon van die eindeloze discussies ajb. discussie over Missie Uruzgan kunnen bijv. in https://partyflock.nl/topic/944254

Deze thread is om respect te tonen aan Cor Strik, en als je daar geen zin in hebt, dan blijf je weg. Morgen komt zijn lichaam terug in NL, dus nu is een goed moment om discussie in deze thread te stoppen, en ruimte te geven aan mensen die respect willen neerzetten.

Defensie heeft een condoleance register online:
http://www.defensie.nl/actueel/condoleance/20070420_kpl_cor_strik/index.aspx

[img width=159 height=200]http://img402.imageshack.us/img402/3791/corstrikfotovvdeposthoozq7.jpg[/img]

[img width=200 height=145 cacheid=00000036001c6952c14ae4681a01dba12a]http://i11.tinypic.com/2ijn60x.jpg[/img]

[img width=500 height=333 cacheid=0009e25d001c69539f13842d1a01dba12a]http://img185.imageshack.us/img185/1737/bijeenkomstvoorove84799ay7.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Jeetje krijg er gewoon kippenvel van als ik die foto's zie, ook omdat het ineens zo dichtbij komt... (ik ken hem van vroeger op de basisschool)

Mooi van de voetbalclub dat ze er ook even bij stilgestaan hebben, je krijgt hem er (helaas) niet mee terug, maar ik vind het een mooi gebaar, en daar gaat het om.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van xzonx op maandag 23 april 2007 om 16:18:
maar ik vind het een mooi gebaar, en daar gaat het om.

Idd..

ik wil bij deze ook mijn medeleven betuigen...
vrienden, familie en collega's veel sterkte met het verlies van deze jonge man!

gegroet..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dex op maandag 23 april 2007 om 14:59:
ik blijf er wel bij dat dit topic niet de juiste plek is om jouw discussie te voeren..

ik blijf erbij dat dit topic gewoon een nieuwbericht is..
net als alle andere topics die onze nieuwsgoeroe Frankie goes to Hollywood aanmaakt trouwens. :P

Uitspraak van HUND op maandag 23 april 2007 om 15:47:
ga in een andere thread discussieren, en hou deze thread schoon van die eindeloze discussies ajb. discussie over Missie Uruzgan kunnen bijv. in https://partyflock.nl/topic/944254

ga in een andere thread condoleren, je geeft zelf al een aardig opzetje; http://www.defensie.nl/actueel/condoleance/20070420_kpl_cor_strik/index.aspx en ik had er eerder ook al een voor jullie:
http://www.condoleance.nl/registers/register_8495.html

blijft wel aardig om te zien dat diegene die het hardst aan het zeiken zijn dat het topic schoon moet blijven, zelf het meeste meuk posten..:/

Verder zou ik jullie allen gaarne willen wijzen op de "negeer" functie die Partyflock bezit.
Dan kunnen jullie allemaal rustig verder gaan met condeleren, en net doen of wij er niet zijn. :kots:
Waarschuw beheerder
Ik vind het erg wat er is gebeurt.
Veel sterkte voor de nabestaanden.

Maar als je in het leger gaat dan weet je dat je uitgezonden kan worden en dat de kans dat je dood gaat aanwezig is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mama van Kayne en Liam op maandag 23 april 2007 om 23:14:
Maar als je in het leger gaat dan weet je dat je uitgezonden kan worden en dat de kans dat je dood gaat aanwezig is.

Daar hoor je toch ook geen militair over zeuren hier.
Het gaat om de nabestaanden.

Waarschuw beheerder
* R.I.P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wannabe-hippies hier die dit nieuws over het overlijden van Cor Strik misbruiken voor hun hypocriete anti-oorlog propaganda.

Hippies, de NL militairen zijn daar op verzoek van de Afghaanse regering, en niet voor ons maar voor het Afghaanse volk. De Taliban moet in de geschiedenisboekjes verdwijnen. Punt uit. It's a dirty job, but someone's gotta do it. Get over it, hippies!

[img width=460 height=545 cacheid=000dde550027b3de0f61b54f1a01dc0173]http://img291.imageshack.us/img291/9686/neversolvedbp8.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HUND op dinsdag 24 april 2007 om 14:03:
Wannabe-hippies hier die dit nieuws over het overlijden van Cor Strik misbruiken voor hun hypocriete anti-oorlog propaganda.

Waarschuw beheerder

Hippies, de NL militairen zijn daar op verzoek van de Afghaanse regering, en niet voor ons maar voor het Afghaanse volk. De Taliban moet in de geschiedenisboekjes verdwijnen. Punt uit. It's a dirty job, but someone's gotta do it. Get over it, hippies!

Waarschuw beheerder

Je bent echt een domme idioot, LEES nou goed wat sommige mensen hier zeggen, misschien dringt er dan iets door tot die knekelkop van je! :frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
Ja het is erg teleurstellend voor de nabestaande, maar t hoort er nou eenmaal bij. Bij een oorlog vallen doden. En we moeten blij zijn dat het er nog maar zo weinig zijn.
Waarschuw beheerder
lol super naievelingen ook weer...
Alsof abraham lincoln ook maar één moment inzat over het lot vande slaven...

Denk je nou echt da ze in het noorden zoveel beter af waren :flower:

Elke oorlog heeft z'n valse voorwendsels,en altijd zijn er wel naievelingen die erin trappen..

En of fascisme nu echt "beindigd" is, is nog maar de vraag :rolleyes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op dinsdag 24 april 2007 om 17:18:
Elke oorlog heeft z'n valse voorwendsels,en altijd zijn er wel naievelingen die erin trappen..

Precies. Er liggen nu gewoon bewijzen op tafel dat er te weinig was om deel te nemen, en alsnog menen mensen hier dat we daar prima werk aan het doen zijn. :frusty: Hoe stom kan je zijn?!

Waarschuw beheerder
triest, maar tis toch wel een beetje risico van het vak lijkt me.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 17:56:
Hoe stom kan je zijn?!

Dan ben ik naar jouw mening maar stom. Ga de discussie die je hier al lang aan het voeren bent niet met je voortzetten. Ik sta achter mijn keuzes en kan je verzekeren dat ik, buiten naar jouw mening om dan, alles behalve stom ben.
Ik wens je ontzettend veel succes met de weg die je hier aan het bewandelen bent, echter ga ik die niet meer volgen. Je standpunt is duidelijk overgekomen. En ik denk dat deze bij eenieder die dit forum heeft gevolgd of gelezen duidelijk is overgekomen.
Dus waarom zou je je blijven herhalen? Ik respecteer je mening, sta er echter niet achter. Maar we hebben er notie van genomen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 18:04:
En ik denk dat deze bij eenieder die dit forum heeft gevolgd of gelezen duidelijk is overgekomen

Idd met je eens StillPresent

Waarschuw beheerder
:respect: voor de jongen man en zijn familie R.I.P.

hoe hij ook is gestorven, of ik voor of tegen zijn uitzending ben: hij was te jong en het is gewoon *sprakeloos*

sterkte voor ieder die hem kent...
het verdriet in de ogen van de jongens op de foto's die hem dragen: sommige blikken zeggen meer als een boek vol woorden!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 18:27:
het verdriet in de ogen van de jongens op de foto's die hem dragen: sommige blikken zeggen meer als een boek vol woorden!

idd!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 18:04:
Dan ben ik naar jouw mening maar stom. Ga de discussie die je hier al lang aan het voeren bent niet met je voortzetten. Ik sta achter mijn keuzes en kan je verzekeren dat ik, buiten naar jouw mening om dan, alles behalve stom ben.
Ik wens je ontzettend veel succes met de weg die je hier aan het bewandelen bent, echter ga ik die niet meer volgen. Je standpunt is duidelijk overgekomen. En ik denk dat deze bij eenieder die dit forum heeft gevolgd of gelezen duidelijk is overgekomen.
Dus waarom zou je je blijven herhalen? Ik respecteer je mening, sta er echter niet achter. Maar we hebben er notie van genomen

Het probleem is dat deze Tazzer debiel gewoon glashard zit te liegen, maar dat wel gebruikt om mensen belachelijk te maken. :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Wie zit hier te liegen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 19:04:
Wie zit hier te liegen?

Het is gewoon NIET waar dat Afghanistan heeft gevraagd om Nederlandse troepen. Om te beginnen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap er niks meer van :s
Waarschuw beheerder
Sabrien, hij praat maar wat...

Afgelopen vrijdag nog in alle kranten en op tv: Karzai vraagt Nederland om verlenging missie - vrijdag 20 april 2007 -(Novum) - De Afghaanse president Hamid Karzai roept Nederland op de militaire aanwezigheid in het land te verlengen tot na augustus 2008.
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/148782/

Hippie MayDave heeft z'n feiten niet op een rijtje. Ik ga niet ook nog alle nieuwsartikelen en video's van de hoorzittingen Uruzgan voorafgaand aan de missie linken, die kan hij zelf ook googlen. Dat zijn de feiten. Wat hij schrijft is zijn eigen frustratie, daarom scheldt hij ook zoveel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 20:19:
Ik snap er niks meer van

Geeft ook niet, het topic gaat over de militair die is overleden wat heel triest is, maar sommige mensen hebben het liever over het nut van deze oorlog i.p.v. even stil te staan met het verlies van een man die dient voor ons vaderland en de veiligheid voor de wereld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 april 2007 om 19:24:
Het is gewoon NIET waar dat Afghanistan heeft gevraagd om Nederlandse troepen

welles!! nietus!! jezus doe is niet zo kinderachtig en drammerig man, kom dan eens met keiharde feiten en gegevens en niet van die spookverhalen en waanideën. je lijkt wel paranoïde man :vaag: dat wat jij wilt geloven is jouw goed recht maar ga niet anderen beledigen die een ander beeld hebben als jij. je lijkt net op een fundamentalistische extreme geloofsaanbidder die een ander het licht niet in de ogen gunt omdat hij niet hetzelfde geloofd. wat wil je er tegen gaan doen dan? aanslagen op politieke figuren? aanslagen op overheidsinstellingen? chaos creëren? nee dat zal de wereld beter maken. je hebt veel te voor iemand die nog niks voor de samenleving heeft betekend, en ik vraag me af of jij dat ooit wel zal doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op dinsdag 24 april 2007 om 21:00:
spookverhalen en waanideën.

the x-files cultuur.
Waarschuw beheerder
sorry dat ik het zeg, maar gebeuren deze dingen niet in oorlogen, amerika is ondertussen ook al duizend man kwijt(ondertussen al 2 duizend ?).
maar dat neemt nog niet weg dat het erg is,

R.i.P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=200 height=148]http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01975/strik5432_jpg_1975811c.jpg[/img]
Acht militairen van de Koninklijke Landmacht dragen de kist met het stoffelijk overschot
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

:vaag:

En dan durf je er zo'n afbeelding onder te zetten? Except for ending communism? De Taliban was Amerika's antwoord op communisme in Afghanistan. En is nooit een vijand geweest. Tot het moment dat olie- en drugsbelangen in gevaar kwamen.

Uitspraak van HUND op dinsdag 24 april 2007 om 20:34:
Sabrien, hij praat maar wat...

Afgelopen vrijdag nog in alle kranten en op tv: Karzai vraagt Nederland om verlenging missie - vrijdag 20 april 2007 -(Novum) - De Afghaanse president Hamid Karzai roept Nederland op de militaire aanwezigheid in het land te verlengen tot na augustus 2008.
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/148782/

En dan nu een bron voor het "feit" dat Afghanistan Nederland heeft gevraagd om te komen, ipv een voor het feit dat Karzai om verlenging vraagt.

Want oorlog is goed? Als er meer van zulke mensen waren leefde die jongen nog. En samen met hem duizenden Afghanen, Amerikanen etc.

Waarschuw beheerder
Wauw 1 soldaat pleitte wanneer komt de stille optocht?
Niet om het 1 of ander maar soldaten nemen die risico das een feit ik zeg niet of dat leuk is maar het is een feit, en dat nemen ze voor lief.
Als we voor elke overledenen een topic hier gaan aanmaken zijn we over 30 nog steeds bezig.. opzich best gezellig maar vrij kansloos..

TOPIC = KANSLOOS!!!
Waarschuw beheerder
@MayDay: je loopt al een tijdje aardig van je af te bijten in dit topic, snap dat je je standpunt hebt, maar snap jij ook dat mensen anders kunnen denken dan jij?? en dus anders denken over deze uitzending in Afghanistan? je hebt het ergens over het relativeren van de situatie, het grotere geheel zien... ik denk dat jij echt niet de enige bent die dat schijnt te kunnen doen, dat veel mensen die hier ALLEEN MAAR HUN RESPECT VOOR DEZE OMGEKOMEN NEDERLANDER willen tonen en ondertussen wel nadenken over het grote geheel, over de omgekomen Afghaanse onschuldigen. maar dat is niet waar we het over hebben omdat dit topic over de militair gaat, simpel feit lijkt me. krijg van jou het idee dat je alleen maar loopt te brullen en tegen dingen aan loopt te schoppen... maar goed, je zult mij ongetwijfeld weer van vanalles gaan betichten aangezien je iedereen die je tegenspreekt tot nu toe nogal frontaal hebt aangevallen...

btw je hebt het over dat mensen lopen te liegen in dit topic en vraagt om bewijs.. lekker gemakkelijk, zou het klasse van je vinden als je het tegendeel zou bewijzen ipv mensen af te blaffen.. misschien een uitdaging voor je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 01:36:
Als we voor elke overledenen een topic hier gaan aanmaken zijn we over 30 nog steeds bezig..

denk dat het meer is dat het nu wordt gedaan omdat het de 1e is... zou idd wel wat druk worden als er meer NLers omkomen.. (wat hopenlijk niet zal gebeuren)

Waarschuw beheerder
Nee ok, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het hun werk is.. niet om dood te gaan maar het is een risicofactor wat in hun werkvoorschift staat.
Dus sowieso om hier een topic over te maken vind ik kansloos, even kansloos dat als iemand aan een ziekte overlijd en een topic aanmaakt hierow dat diegene overleden is..

idd het slaat nergens op, en deze topic ook niet
Waarschuw beheerder
hmm die jongens weten dat er een risico is om om te komen in oorlogsgebied, maar dat wil niet zeggen dat er niet over gepraat mag/kan/moet worden en dat mensen hun respect niet zouden moeten kunnen tonen voor deze man. dus wil het zeker niet kansloos noemen. mochten er meer omkomen zal er vast wel iets van een algemeen topic komen oid.. maar dit is zeker niet kansloos

Waarschuw beheerder
Als MayDay in real life net zo is als hier op Partyflock, dan snappen we onderhand allemaal wel wat voor misselijk zwak madengebakje dat ventje is. Het type slap karakter dat alles beter weet, en geen enkele andere mening of gevoel weet te respecteren. Het type dat het nodig vindt om vanuit zijn warm, knus en veilige huisje af te geven op moedige militairen die dag in dag uit hun leven wagen voor mensen die ze niet kennen, en waar ze geen affiniteit what so ever mee hebben. Maar die toch elke dag de poort uit gaan zodat de Afghaanse bevolking ook een enigszins normaal leven kan leiden na tientallen jaren van oorlog. RESPECT! Vanwege de aanwezigheid van ONZE jongens en meisjes daar kunnen ALLE Afghaanse meisjes weer naar school, en worden de Afghaanse vrouwen niet meer als 8e rangs ongedierte behandelt. Dat feit alleen al is voor mij een Nederlandse uitzending naar A'stan waard. En wat te denken van vrijheid? Dat zegt zo'n verwend onderkruipsel waarschijnlijk niet zo veel. Maar vrijheid is op veel plekken geen vrij goed. "Freedome comes with a price", en gelukkig zijn er dus nog mensen die bereid zijn om voor die vrijheid te vechten. Sinds de aanwezigheid van de ISAF troepen hebben de Afghanen weer vrijheid. Vrijheid om te bepalen of ze wel of niet een baard laten staan, vrijheid om te bepalen of ze wel of geen boerka dragen, vrijheid om naar muziek te luistere, vrijheid om te gaan en staan waar ze willen. Allemaal vrijheden die onder het Taliban bewind niet aan de orde waren. DAAR GAAT HET OM.
En bespaar me de linkse anti-Bush en olie propaganda crap praatjes. Met hogere politiek hebben militairen niks te maken. Als je het niet eens bent met de uitzending opzich, prima, ga maar net als de rest van dat complot theorie gespuis Amerikaanse vlaggen verbranden, of waar jullie dan ook gelukkig van worden. Maar projecteer die mening niet op militairen die daar WEL DEGELIJK goed werk verrichten, en dus nogmaals niets met hogere politiek te maken hebben (niet in de lagere echelons althans). In Amerika weet de burgerbevolking deze twee zaken gelukkig al te onderscheiden. Namelijk de gedachte van "We don't support the war, but we do support our Troops" (Gaat weliswaar over Irak, maar toch). Daar kan Nederland (lees: MayDave en consorten) nog een hoop van leren!

Uitspraak van Knoalster op dinsdag 24 april 2007 om 23:38:
Want oorlog is goed? Als er meer van zulke mensen waren leefde die jongen nog. En samen met hem duizenden Afghanen, Amerikanen etc.

Als er meer van zulke mensen waren zouden wij nu Duits praten :vaag:

Uit respect voor Kpl.Strik wilde ik eigenlijk niet reageren op die misselijke reacties, maar ik heb me helaas toch weten te verleiden. Meer energie wil ik echter niet aan onderkruipsel MayDave verspillen, dus hier laat ik het bij.

Out.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roef op woensdag 25 april 2007 om 01:40:
tegendeel zou bewijzen

"Draagvlak in de samenleving voor de zware missie – aldus een discussiestuk van het kabinet – staat of valt met de vraag of er in Uruzgan succes wordt geboekt met het streven om van de provincie een minder gewelddadig en bestuurbaar gebied te maken."

"Die successen zijn voorshands zeer bescheiden...Ook op veiligheidsgebied zijn de successen voorshands zeer bescheiden te noemen. "

"De balans is niet gunstig, zoals ook het jongste ambtsbericht van Buitenlandse Zaken laat zien: in heel Afghanistan verloopt de opbouw uiterst moeizaam, de veiligheid neemt eerder af dan toe, in steeds meer gebieden is steeds vaker sprake van aanslagen van de Talibaan. "

Bron: NRC, 20 april

En jullie vinden allemaal dat we daar prachtig werk verrichten....? :/

Waarschuw beheerder

Daar heb je helemaal gelijk in!!!!
Ik bedoel nee het is niet leuk dat er een soldaat sneuveld, maargoed er is zoveel niet leuk..
Als er 30 afghanen dood gaan door een bom hoor je niemand erover, en nee mijzelf ook niet.

Ennuhm Jarhead? gezien je profiel naam en pics is het wel logisch dat het hard aankomt en van je afbijt..
Maar eerlijk is eerlijk, 6 militairen tegen honderden doden daarow? mja best hypocriet om dan ineens emotioneel te zijn vanwege een paar doden..

Ik zeg niet dat ik het leuk vind dat ze zijn gestorven want dat is niet zo, integendeel het is sowieso bizar dat Nederland met deze missie mee ging doen..
Dat terzijde das een andere topic..

Wat ik probeer aan te geven is dat hoe triest sommige het ook vinden dat er 6 militairen overleden zijn, er wel honderden afghanen nog steeds kut leeft..en elke dag uitgemoord worden..

JARHEAD kan wel leuk aangeven dat het zoveel beter is daarow blaaadieblaadieblaa.. das misschien wat jullie in het leger hoort van maatjes, maar check het nieuws is?

Mja gaat super goed daar.. zo goed dat je er nu meer over hoort dan voordat er uberhaupt troepen kwamen..

Waarschuw beheerder
R.I.P. :flower:

Verschrikkelijk die reacties hier... respect voor je medemens? Daar hebben sommige blijkbaar nog nooit van gehoord, of 't nu een militair was of niet.

Neem aan dat jullie, als jullie sterven, het heel erg op prijs zouden stellen als,wanneer de "vrienden" of nabestaande van jullie zich op deze manier willen uiten, de mensen hier op pf of waar dan ook daar ook een beetje respect voor op kunnen/willen brengen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 02:30:
Als er meer van zulke mensen waren zouden wij nu Duits praten

`zulke mensen` hebben meer Nederlanders gered dan dat imperalisten en machtlustigen dat hebben gedaan.
De antioorlogsbeweging heeft er 30-40 jaar later zelfs voor gezorgd dat er geen Nederlanders uitgezonden en afgeschoten werden om de belangen van Amerikanen en Britten over de wereld te verdedigen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 03:24:
Daar heb je helemaal gelijk in!!!!
Ik bedoel nee het is niet leuk dat er een soldaat sneuveld, maargoed er is zoveel niet leuk..
Als er 30 afghanen dood gaan door een bom hoor je niemand erover, en nee mijzelf ook niet.

Ennuhm Jarhead? gezien je profiel naam en pics is het wel logisch dat het hard aankomt en van je afbijt..
Maar eerlijk is eerlijk, 6 militairen tegen honderden doden daarow? mja best hypocriet om dan ineens emotioneel te zijn vanwege een paar doden..

Ik zeg niet dat ik het leuk vind dat ze zijn gestorven want dat is niet zo, integendeel het is sowieso bizar dat Nederland met deze missie mee ging doen..
Dat terzijde das een andere topic..

Wat ik probeer aan te geven is dat hoe triest sommige het ook vinden dat er 6 militairen overleden zijn, er wel honderden afghanen nog steeds kut leeft..en elke dag uitgemoord worden..

JARHEAD kan wel leuk aangeven dat het zoveel beter is daarow blaaadieblaadieblaa.. das misschien wat jullie in het leger hoort van maatjes, maar check het nieuws is?

Mja gaat super goed daar.. zo goed dat je er nu meer over hoort dan voordat er uberhaupt troepen kwamen..

:respect: Zo is het maar net.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 03:41:
respect voor je medemens? Daar hebben sommige blijkbaar nog nooit van gehoord, of 't nu een militair was of niet.

Het gaat erom dat je ook naar de andere kant moet kijken. We houden niet eens een stille tocht voor alle Afghanen samen, laat staan voor 1tje. Verdienen zij niet meer respect dan? Dat heet dus; hypocriet....
Waarschuw beheerder
Wat een zielige reacties hier zeg...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 03:41:
respect voor je medemens? Daar hebben sommige blijkbaar nog nooit van gehoord, of 't nu een militair was of niet.

Inderdaad :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 09:58:
We houden niet eens een stille tocht voor alle Afghanen samen, laat staan voor 1tje. Verdienen zij niet meer respect dan? Dat heet dus; hypocriet....

dan open je een topic voor hun(y) dan kom ik daar ook ff mijn medeleven betuigen;) of is dat ook hypocriet? dat een ex-militair die in jouw ogen oorlogsmisdaden heeft begaan in Irak (ik had dan wel niet zo'n hoge rang als korporaal maar militair is militair)zijn medeleven betuigd voor de onschuldige slachtoffers. ook al veracht je alles wat ik heb gedaan als militair mag je jezelf ook wat toleranter opstellen en niet alleen denken dat een militair al knallend op alles wat beweegt de poort uitrijdt. politiek is niet waar een militair zich bezig mee houdt, het zijn de orders die zij uitvoeren zonder daar vragen over te stellen. je mag van mij tegen de oorlog zijn maar sta aub wel achter de nederlandse troepen die daar dus het vuile werk van de politiek moet opknappen. een aantal maten van me zijn veilig teruggekeerd uit afghanistan maar mijn beste maten moeten nog gaan. een daarvan had met Korp. Strik gediend in irak, serg. van Boxtel (helicrash) heb ik ook gekend zij deden hun werk waar ze voor gekozen hadden en waarvan ze ook heel goed de risico's van wisten, elke miltair weet dat. maar toch doen zij wat ervan hun gevraagd wordt en daar heb je veel moed voor nodig. en daar is enig respect toch niet te veel voor gevraagd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van xzonx op woensdag 25 april 2007 om 11:15:
Inderdaad

:frusty: Lees dan even! Respect voor je medemens?! Maar waar zijn dan de massale 'respect' en 'Rip' voor al die onschuldige Afghanen?? Even 2 seconden nadenken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op woensdag 25 april 2007 om 11:52:
en daar is enig respect toch niet te veel voor gevraagd?

pfff, dat zeg ik ook niet. Maar wie verdiend MEER respect?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 11:52:
Lees dan even! Respect voor je medemens?! Maar waar zijn dan de massale 'respect' en 'Rip' voor al die onschuldige Afghanen?? Even 2 seconden nadenken!

Daar hebben de afghanen respect voor (y)
8)

Je haalt nu een onderwerp aan wat nergens op slaat.

Het gaat hier om Cor en niet om al die afghanen. Anders open je een forum voor al die Afghanen 8)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 11:53:
Maar wie verdiend MEER respect?

Ja zo ken ik er nog tien!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van xzonx op woensdag 25 april 2007 om 12:19:
Anders open je een forum voor al die Afghanen

Precies.

Oh ja R.I.P.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hippie MayDave (is zo'n telemarketeer die de hele dag mensen belt om een of ander proefabonnement of dure verzekering te verkopen) heeft echt respect voor het werk van anderen...

Die hippie is pas 18, en duidelijk nog zwaar in de puberteit, maar het wordt tijd dat ie nu stopt met het off-topic spammen van deze thread.

Als iedereen Hippie MayDave nou effe negeert... als het niet om zijn bullshit-argumentatie over Afghanistan is, doe het dan omdat hij een fokking callcenter medewerker is.

-----------------------------------------------

[img width=159 height=200]http://img402.imageshack.us/img402/3791/corstrikfotovvdeposthoozq7.jpg[/img]
:respect::respect::respect::respect::respect:

Waarschuw beheerder
Wie zegt eigenlijk dat alle mensen die hier "RIP" roepen geen respect hebben voor dode Afghanen?
Waarschuw beheerder
[img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc60a3]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img][img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc60a3]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img][img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc60a3]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img]

[img width=600 height=424]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair%2002_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img]

[img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc60a3]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img][img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc60a3]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img][img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc60a3]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img]

:respect::respect::respect::respect::respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HUND op woensdag 25 april 2007 om 13:51:
Hippie

leuk woord he :lief:
Waarschuw beheerder
fokking callcenter medewerker is.

:o

Dat verklaart een heleboel! :[

Waarschuw beheerder
Die hippie is pas 18, en duidelijk nog zwaar in de puberteit, maar het wordt tijd dat ie nu stopt met het off-topic spammen van deze thread.

Als iedereen Hippie MayDave nou effe negeert... als het niet om zijn bullshit-argumentatie over Afghanistan is, doe het dan omdat hij een fokking callcenter medewerker is.

Waarom hou je niet gewoon even je gore populistische bek? :loser: Want je zit echt onzinnige ongein te blaten. Dat je het even weet. Ga er verder ook vooral niet op in.

Uitspraak van xzonx op woensdag 25 april 2007 om 14:06:
Dat verklaart een heleboel!

Je weet niet eens wat ik doe! Mensen zijn echt zielig hiero. Hou het lekker bij het onderwerp, en ga niet allerlei andere conclusies trekken die nergens op slaan! :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[img width=600 height=443 cacheid=0005134a000d0108ca0f327d1a01dc620c]http://img156.imageshack.us/img156/805/cor1nw3.jpg[/img]

Het stoffelijk overschot van de vrijdag in Afghanistan gesneuvelde militair Cor Strik uit Amersfoort is dinsdag aan het begin van de avond met een C-130 Hercules op de vliegbasis in Eindhoven aangekomen. Na een korte ceremonie is het lichaam overgedragen aan zijn nabestaanden.

Acht militairen van Striks eenheid in Kandahar hebben het stoffelijk overschot vanuit Afghanistan begeleid. Zij vormden op de grond een erehaag samen met militairen uit de compagnie en het bataljon van Strik uit Schaarsbergen. Acht militairen van de Koninklijke Landmacht droegen de kist, die was bedekt met de Nederlandse vlag.

Daarbij waren ook de Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn, Commandant van de Landstrijdkrachten Peter van Uhm en Mark van Uhm, commandant van de 11 Luchtmobiele Brigade aanwezig. De drie generaals wilden hiermee hun medeleven betuigen.

De 21-jarige korporaal diende in de 11 Luchtmobiele Brigade in Schaarsbergen. Hij maakte sinds bijna drie maanden deel uit van de Tijgercompagnie, een reserve-eenheid in de Zuid-Afghaanse provincie Helmand die de operatie Achilles ondersteunde. Bij een voetpatrouille stapte Strik op een door de Taliban gemaakt explosief. Hij was op slag dood. Maandag werd voor hem ook een militaire afscheidsceremonie gehouden op de internationale ISAF-basis in Kandahar, waar Strik was gelegerd. Hij is de eerste Nederlandse militair die door oorlogshandelingen is gedood.

Vrijdag is de begrafenis van Strik in Amersfoort.
Dat gebeurt op verzoek van de familie in besloten kring.

[img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc620c]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img][img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc620c]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img][img width=132 height=90 cacheid=0012bf93000371560b12a7f81a01dc620c]http://www.3dflags.com/media/icon/classic/n/3dflagsdotcom_nethe_2fawl.gif[/img]

Waarschuw beheerder
PS. Het gastenboek van Hippie MayDave is ook beschikbaar ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 14:08:
Hou het lekker bij het onderwerp,

:frusty: Wie houdt het hier niet bij het onderwerp?? Nogmaals het gaat over Cor ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 14:08:
gore populistische bek?

:/ :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HUND op woensdag 25 april 2007 om 14:12:
Vrijdag is de begrafenis van Strik in Amersfoort.
Dat gebeurt op verzoek van de familie in besloten kring.

Pff... het zal je zoon maar zijn zeg... :(
Waarschuw beheerder
Aggressieve lui, die pacifisten :-)

Waarschuw beheerder
Pleur lekker op met die ongein in mijn gastenboek. Zeiken doe je maar lekker, maar een beetje nationalistische bullshit...rot ff op.

Waarschuw beheerder
donateur
fokking callcenter medewerker

Mwah, is op zich nix mis mee. Hij "werkt" voor zijn geld en blijft tenminste niet thuis lui op zijn gat voor de TV zitten.
Wat ik daarentegen wèl liever had gezien is dat hij ná het werk wel thuis lui op zijn gat voor de TV zou blijven zitten i.p.v. antwoorden hier te plaatsen die niet 100% doordacht zijn en niet 100% op waarheid berusten. Dat zou een hoop frustratie en irritatie wegnemen bij de mensen die enkel en alleen hier langskomen om respect te betuigen aan een militair die in opdracht van en als vertegenwoordiger van 's lands regering in het buitenland enkele maanden heeft moeten afzien en als klap op de vuurpijl daar ook nog eens zijn leven voor heeft gelaten.
Ik denk dat er tot nu toe nog redelijk mild (in ieder geval van mijn kant uit) is gereageerd richting betrokkene, omdat we nog steeds leven in een democratische samenleving, waarin het vrij staat je overtuigingen vrij uit te spreken. Dat betekent voor mij dat ik respect zou moeten tonen voor de mening van een ander, dus ook van 18-jarige betrokkene. Echter is er een grens voor wat ik schappelijk acht. En betrokkene blijft nu zo lang zijn mening uiten, in allerlei mogelijke verwoordingen, maar het blijft op hetzelfde neerkomen.
Dus DJ MayDave, houd ajb op met je mening hier te ventileren, die is al sinds de eerste pagina van dit forum-onderwerp duidelijk voor iedereen, want heel eerlijk gezegd begint die nu een beetje mijn strot uit komen. Accepteer dat een meerderheid van de mensen die hier een antwoord hebben geplaatst een weerwoord op jouw posts heeft en jouw mening niet deelt. Als je dan toch zo nodig nogmaals je mening uit wilt spreken:

Bovenaan deze pagina staat rechts van de link "Plaats antwoord" een link met de titel "Nieuw onderwerp".

Klik daar even op en maak simpelweg een nieuw onderwerp aan. Dan kun je vanaf heden daar door discussiëren over het wel of niet nuttig zijn van Nederlandse troepen in Afghanistan.
Ik zal je een eind op weg helpen. Je hoeft nu niet meer naar bovenaan deze pagina, maar klik simpelweg hier:

https://partyflock.nl/forum/9/form

en je kunt een nieuw onderwerp aanmaken.

Bij voorbaat dank (namens meerderen, neem ik aan).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat 'hippie' MayDave met zijn 18 jaar zich blijkbaar meer in de zaak verdiept heeft dan de meeste 'patriotten' die hier lopen te blaten. Wat is er ineens mis met een eigen mening en maatschappelijke betrokkenheid, alleen omdat een van 'onze' jongens de pijp uit is....? :S

doe het dan omdat hij een fokking callcenter medewerker is.

wat heeft dat er nou mee te maken? Dan kun je ook gaan beginnen over al die 18-jarige pikkies die het leger ingaan, worden uitgezonden, en ja, dat soms met de dood moeten bekopen. En daar moeten we wel respect voor opbrengen?

In Amerika weet de burgerbevolking deze twee zaken gelukkig al te onderscheiden. Namelijk de gedachte van "We don't support the war, but we do support our Troops"

Ik snap niet hoe je dit positief kunt zien... :/
Moeten we net als de Amerikanen met z'n allen als makke schapen achter onze leiders aanlopen, en verder maar geen vragen stellen? Nee dank je.

Met hogere politiek hebben militairen niks te maken.

Nee, idd, maar gelukkig de rest van de bevolking wel. Ik bevind me gelukkig in een positie waar ik wel mijn twijfels mag hebben, en daar ook naar kan handelen.

:kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Schaapherder op woensdag 25 april 2007 om 15:12:
Nee, idd, maar gelukkig de rest van de bevolking wel. Ik bevind me gelukkig in een positie waar ik wel mijn twijfels mag hebben, en daar ook naar kan handelen.

Daar ben ik het niet geheel mee eens. Militairen zijn net zo bij machte politiek naar hun hand te zetten als de rest van de bevolking. Tijdens de perioden van stemmen. Meer kun ook jij niets aan de manier van regeren veranderen, hoe graag je ook zou willen.
Moeten we net als de Amerikanen met z'n allen als makke schapen achter onze leiders aanlopen, en verder maar geen vragen stellen? Nee dank je.

Ik zal je de illusie wegnemen dat alle militairen als makke schapen achter de leiders aanlopen. Ook binnen Defensie rijzen wel eens vragen of wij militairen op de juiste manier worden ingezet of niet. En naar alle waarschijnlijkheid zal daar eerder naar worden geluisterd dan naar wat een niet-militair, die er niet veel mee van doen heeft, zich afvraagt. Denk hierbij aan militaire adviseurs van de regering die de werkende militair vertegenwoordigen.
Dan kun je ook gaan beginnen over al die 18-jarige pikkies die het leger ingaan, worden uitgezonden, en ja, dat soms met de dood moeten bekopen. En daar moeten we wel respect voor opbrengen?

En inderdaad zou je daar ook over kunnen beginnen. En ja, naar mijn mening zou je ook respect voor die jongens op moeten kunnen brengen. Net als dat ik nooit heb gezegd geen respect te hebben voor een callcenter medewerker (zie mijn voorgaande post). Maar eerlijk gezegd ben ik zo begaan met de medemens dat ik voor vrijwel iedere dode respect op kan brengen, maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen.
Bovendien denk ik niet dat dit de plek is om een discussie te starten over het wel of niet terecht troepen inzetten in Afghanistan. Nu is het daar een beetje laat voor, de discussie is immers al lang gestart, echter komt ook een keer de tijd dat je er tevreden mee moet zijn dat je je mening hebt kunnen uitspreken i.p.v. dit keer op keer weer te doen.
Ik bevind me gelukkig in een positie waar ik wel mijn twijfels mag hebben, en daar ook naar kan handelen.

Als ik zo vrij mag zijn ernaar te informeren; jij hebt blijkbaar je twijfels over inzet in Afghanistan (als ik dat niet juist geïnterpreteerd heb hoor ik het graag). Hoe heb je precies al gehandeld om je twijfels duidelijk te maken aan iemand die er daadwerkelijk toe doet, en tot wat heeft dat handelen reeds geleid?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ stillpresent: Ik vind dat je heel mooi verwoord dat maydave gewoon zijn bek moet houden 8)

Iedereen heeft een andere mening en dat is goed, maar je kunt ook te ver gaan / er te lang over doorgaan ;)

En nogmaals: open anders een ander topic waar je hierover door kan zeuren :D

Waarschuw beheerder
donateur
@ xzonx: thnx, doe mijn best ;p
Uitspraak van xzonx op woensdag 25 april 2007 om 15:43:
Iedereen heeft een andere mening en dat is goed, maar je kunt ook te ver gaan / er te lang over doorgaan

exactly my point, wel wat korter en handzamer gezegd zo, eigenlijk ;)

:kots:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 15:25:
k zal je de illusie wegnemen dat alle militairen als makke schapen achter de leiders aanlopen.

Ik had het niet over de militairen, maar over de Amerikaanse bevolking. De manier waarop zij hun leiders blijven volgen, ook na keer op keer door hen voorgelogen te zijn, lijkt mij geen lichtend voorbeeld.

En ja, naar mijn mening zou je ook respect voor die jongens op moeten kunnen brengen.

Ik zeg ook niet dat ik geen respect voor ze heb, alleen niet meer dan voor ieder ander mens. Sla de krant eens open, kijk hoeveel mensen er doodgaan in de wereld. Het feit dat het nu om iemand gaat die voor zijn werk in het buitenland zit, maakt het voor mij niet specialer. Omdat voor een aantal van jullie een collega betreft, zal dat ongetwijfeld voor jullie anders zijn, maar dat betekent niet dat voor iedereen hier zo is.
Dat neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind dat die jongen is omgekomen, zeker voor de nabestaanden. Temeer omdat ik vind dat hij daar niet eens had moeten zitten.

Over het feit dat dit niet de juiste plek is voor discussie kunnen we allemaal een andere mening hebben. Feit blijft dat dit een open internetforum is, waar men kan reageren. Ik zie de openingspost van Frankie goes to Hollywood als een nieuwsbericht en niet als eerbetoon, en voel mij daarom vrij om daarop te reageren. Ik heb tot twee keer toe verwezen naar verschillende condoleanceregisters, zelfs ik zou het niet in mijn botte kop halen om daar een discussie te beginnen.

Hoe heb je precies al gehandeld om je twijfels duidelijk te maken aan iemand die er daadwerkelijk toe doet, en tot wat heeft dat handelen reeds geleid?

Ik kan, of doe, inderdaad weinig meer dan de rest van de bevolking, namelijk stemmen. Dat dat niet veel uitmaakt blijkt wel uit het feit dat toenmalig minister Henk Kamp de uitzending tegenover de Amerikanen al had toegezegd, waardoor er voor de kamer weinig anders meer te beslissen viel, zonder schade voor het land.
Verder had ik het over het handelen in mijn eigen werksituatie, niet over mijn politieke ambities... Slecht geformuleerd van mijn kant misschien.

Voor alle duidelijkheid: Cor Strik R.I.P,
en ik hoop dat de veiligheidssituatie daar voor zijn collega's en de Afghanen snel verbeterd, alleen veel hoop daarop heb ik niet.

Waarschuw beheerder
donateur
@ The Shepherd: :kots: ;)

Waarschuw beheerder
:respect: :respect: The Sheppard. Je hebt zoooo erg gelijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 16:13:
The Sheppard. Je hebt zoooo erg gelijk.

Hopelijk ben je dan nu je frustraties kwijt? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 16:24:
Hopelijk ben je dan nu je frustraties kwijt?

Nee maar kijk, sommigen hier gaan dan woorden in mijn mond leggen, dat ik zogenaamd het niet erg vind dat deze gozer is gestorven ofzo. ALLE doden zijn vreselijk. Maar dat perspectief dat iedereen kwijt leek te zijn....Sheppard verwoord dat perfect. (Had ik allemaal ook al gezegd, maar ja).

Waarschuw beheerder
vanavond documantaire over de aanslag, gaat dat hier over ?

Waarschuw beheerder
donateur
welke zender? zal ik ff kijken voor je.
Waarschuw beheerder
jaaaa me broer komt vrijdag terug van 5 maanden afghanistan :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stuuut op woensdag 25 april 2007 om 19:00:
jaaaa me broer komt vrijdag terug van 5 maanden afghanistan

Relaxed man! Die zal ook wel blij zijn weer voet op Nederlandse bodem te kunnen zetten! :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 25 april 2007 om 18:52:
vanavond documantaire over de aanslag, gaat dat hier over ?

NL2, 20:50uur

Uruzgan Kamp Holland

Docudrama

waarin zes Nederlandse militairen en hun thuisfront worden gevolgd tijdens de gevaarlijke ISAF-missie in Uruzgan.

De missie draait op volle toeren en bij een zelfmoordaanslag raakt één van de hoofdpersonen zwaar gewond.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lijkt wel oorlog daar he ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van T-W op woensdag 25 april 2007 om 23:09:

:frusty::x

Waarschuw beheerder
donateur

:s

Waarschuw beheerder
niet leuk :cry:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Zielige opmerking

jij komt jezelf nog wel is tegen met dat soort uitspraken.....
beetje respect kan ook wel
Waarschuw beheerder
donateur
idd een beetje respect...

R.I.P.

Waarschuw beheerder
vreselijk wat sommige mensen waarschijnlijk zonder na te denken zeggen
hebben jullie wel nagedacht hoe je je zou voelen als het een bekende van je is die in een kist het vliegtuig in gaat.

ik zal een beetje duidelijkheid scheppen: elke week komen bij de poort kinderen zonder handen of armen helemaal hysterisch van de pijn overal worden mensen bedreigd met de dood of gewoon kapot geschoten door de taliban als ze niet doen wat hun verteld word.
kinderen en ook ouderen staan hier langs de weg naar ons te zwaaien en zijn blij dat ze eindelijk beschermd worden.

misschien moeten jullie daar is naar kijken en niet medelijden hebben met de lui die dit leed veroorzaken maar trots zijn op jullie landgenoten die dit werk willen doen en die mensen eindelijk een beetje vrijheid willen geven.

die cor strik verdiend alle respect die er te geven is net als alle andere militairen die omgekomen of gewond geraakt zijn.
ik heb hem die respect wel gegeven net als de sgt donkers die bij mij in het pel zat en een goeie bekende was en die hier niet als psychopaat mensen liep af te knallen maar bereid was zijn leven te geven voor deze mensen en de hoogste prijs heeft betaald.

dus zeg die kankeropmerkingen in me gezicht of zeg ze niet
Waarschuw beheerder
De hiërarchie van het nieuws, zoals die ons iedere avond door het NOS-journaal wordt opgedist, heeft op sommige dagen eigenaardige trekken.
Dinsdagavond bijvoorbeeld. De nieuwslezer trekt een ernstig gezicht en opent met deze waarschuwende worden: ’Mogelijk is het niet meer dan een ongelukkig incident’. En het klopt ook. De dood van scholier Gerd Nan is niet meer dan een dramatisch geëindigd handgemeen tussen jongeren. Een agressieve adolescent heeft een leeftijdgenoot dodelijk getroffen. Iedere dag gaan jongeren met elkaar op de vuist. Op een schoolplein of elders. Zelden kennen die puberale bokspartijen een fatale afloop. Toch opent het Journaal ermee. Een kwestie van beleid. Je kunt immers al die sensaties en drama’s die zich om de hoek afspelen, niet alleen aan de RTL’s en SBS’s uit dit land overlaten. Pas een kwartier en een tiental onderwerpen later verschijnt de kist van korporaal Cor Strik in beeld. Het stoffelijk overschot van de jonge soldaat is eerder op de dag op vliegveld Eindhoven aangekomen. De kist met vlag wordt door militairen plechtig gedragen. Een moment van ernst en bezinning. Nee, een flits van amper 30 seconden die de NOS tussen ander kort nieuws heeft begraven. In Italië, zag ik een tijdje terug op RAI-Uno, opent het journaal wel met de terugkeer van gedode soldaten naar het vaderland. Soms worden de plechtigheden live uitgezonden. Nederland is niet dol op helden en hun verering. Zeker niet op mannen in uniform die ver van hier sneuvelen. Maar een zingende dikkerd die door een overdosis Heineken de pijp aan Maarten geeft, krijgt midden in een stadion wel een urenlang live tv-registratie. Toch was deze korporaal wiens kist amper in beeld werd gebracht, een echte held. Hij stond maanden in de frontlinie om barbaarse krijgers te bestrijden die 11 september mogelijk hebben gemaakt. Hij was onze voorpost in de strijd tegen het niets en niemand ontziende internationale terrorisme. Zijn makkers zijn nog in Afghanistan. Ze vreten dagelijks zand, patrouilleren langs bermbommen en worden af en toe door kogels begroet. Die moedige vrouwen en mannen doen met z’n allen de vreselijke afgang van Srebrenica een beetje vergeten terwijl we de zestigste verjaardag van een voetballer van lang geleden uitbundig vieren. Die ballentrapper mag overigens wel een volksheld heten. Ook al heeft hij altijd zijn privé-besognes boven het sportbelang van het vaderland gesteld. Zoals in 1978 toen hij zijn makkers en al die miljoenen bewonderaars als evenveel bakstenen liet vallen. Die soldaten in Uruzgan zijn mijn echte Hollandse helden van dit moment. Ook al worden ze niet altijd als zodanig herkend. Ook al jankt een heel legertje publicisten aan het thuisfront dat ze z.s.m. terug moeten komen. Dat we ons niet met de veiligheid van de wereld moeten bemoeien. Dat anderen het maar moeten doen. Dat zij met al hun materiaal hartstikke duur zijn voor de belastingbetaler. Ach, beste helden van mij, laat de Hollandse kruideniers maar blaffen. En laten we onze gedachten verenigen om de familie en vrienden van korporaal Strik een hart onder de riem te steken.

stukje uit de trouw van

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 23:13:
vreselijk wat sommige mensen waarschijnlijk zonder na te denken zeggen
hebben jullie wel nagedacht hoe je je zou voelen als het een bekende van je is die in een kist het vliegtuig in gaat.

ik zal een beetje duidelijkheid scheppen: elke week komen bij de poort kinderen zonder handen of armen helemaal hysterisch van de pijn overal worden mensen bedreigd met de dood of gewoon kapot geschoten door de taliban als ze niet doen wat hun verteld word.
kinderen en ook ouderen staan hier langs de weg naar ons te zwaaien en zijn blij dat ze eindelijk beschermd worden.

misschien moeten jullie daar is naar kijken en niet medelijden hebben met de lui die dit leed veroorzaken maar trots zijn op jullie landgenoten die dit werk willen doen en die mensen eindelijk een beetje vrijheid willen geven.

die cor strik verdiend alle respect die er te geven is net als alle andere militairen die omgekomen of gewond geraakt zijn.
ik heb hem die respect wel gegeven net als de sgt donkers die bij mij in het pel zat en een goeie bekende was en die hier niet als psychopaat mensen liep af te knallen maar bereid was zijn leven te geven voor deze mensen en de hoogste prijs heeft betaald.

dus zeg die kankeropmerkingen in me gezicht of zeg ze niet

(Y)

Uitspraak van TrAceR op zondag 6 mei 2007 om 20:39:
De hiërarchie van het nieuws, zoals die ons iedere avond door het NOS-journaal wordt opgedist, heeft op sommige dagen eigenaardige trekken.
Dinsdagavond bijvoorbeeld. De nieuwslezer trekt een ernstig gezicht en opent met deze waarschuwende worden: ’Mogelijk is het niet meer dan een ongelukkig incident’. En het klopt ook. De dood van scholier Gerd Nan is niet meer dan een dramatisch geëindigd handgemeen tussen jongeren. Een agressieve adolescent heeft een leeftijdgenoot dodelijk getroffen. Iedere dag gaan jongeren met elkaar op de vuist. Op een schoolplein of elders. Zelden kennen die puberale bokspartijen een fatale afloop. Toch opent het Journaal ermee. Een kwestie van beleid. Je kunt immers al die sensaties en drama’s die zich om de hoek afspelen, niet alleen aan de RTL’s en SBS’s uit dit land overlaten. Pas een kwartier en een tiental onderwerpen later verschijnt de kist van korporaal Cor Strik in beeld. Het stoffelijk overschot van de jonge soldaat is eerder op de dag op vliegveld Eindhoven aangekomen. De kist met vlag wordt door militairen plechtig gedragen. Een moment van ernst en bezinning. Nee, een flits van amper 30 seconden die de NOS tussen ander kort nieuws heeft begraven. In Italië, zag ik een tijdje terug op RAI-Uno, opent het journaal wel met de terugkeer van gedode soldaten naar het vaderland. Soms worden de plechtigheden live uitgezonden. Nederland is niet dol op helden en hun verering. Zeker niet op mannen in uniform die ver van hier sneuvelen. Maar een zingende dikkerd die door een overdosis Heineken de pijp aan Maarten geeft, krijgt midden in een stadion wel een urenlang live tv-registratie. Toch was deze korporaal wiens kist amper in beeld werd gebracht, een echte held. Hij stond maanden in de frontlinie om barbaarse krijgers te bestrijden die 11 september mogelijk hebben gemaakt. Hij was onze voorpost in de strijd tegen het niets en niemand ontziende internationale terrorisme. Zijn makkers zijn nog in Afghanistan. Ze vreten dagelijks zand, patrouilleren langs bermbommen en worden af en toe door kogels begroet. Die moedige vrouwen en mannen doen met z’n allen de vreselijke afgang van Srebrenica een beetje vergeten terwijl we de zestigste verjaardag van een voetballer van lang geleden uitbundig vieren. Die ballentrapper mag overigens wel een volksheld heten. Ook al heeft hij altijd zijn privé-besognes boven het sportbelang van het vaderland gesteld. Zoals in 1978 toen hij zijn makkers en al die miljoenen bewonderaars als evenveel bakstenen liet vallen. Die soldaten in Uruzgan zijn mijn echte Hollandse helden van dit moment. Ook al worden ze niet altijd als zodanig herkend. Ook al jankt een heel legertje publicisten aan het thuisfront dat ze z.s.m. terug moeten komen. Dat we ons niet met de veiligheid van de wereld moeten bemoeien. Dat anderen het maar moeten doen. Dat zij met al hun materiaal hartstikke duur zijn voor de belastingbetaler. Ach, beste helden van mij, laat de Hollandse kruideniers maar blaffen. En laten we onze gedachten verenigen om de familie en vrienden van korporaal Strik een hart onder de riem te steken.

(Y)
Waarschuw beheerder
En dan moet je nog gaan in Juli .....
Waarschuw beheerder
R.I.P

Vind het dappere jongens die daar zitten..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ginaa :cheer: op zaterdag 12 mei 2007 om 20:54:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ginaa :cheer: op zaterdag 12 mei 2007 om 20:54:

:yes: idd
Waarschuw beheerder

Dit is juist een goeie. Onze regering heeft voor oorlog gekozen, en dit krijg je als je oorlog voert.
Uitspraak van Knoalster op zondag 13 mei 2007 om 13:59:
Onze regering heeft voor oorlog gekozen, en dit krijg je als je oorlog voert.

inderdaad ... en aan de Nederlandse kant zijn sowiezo weinig slachtoffers vind ik ... oke, 1 is al 1 te veel, maar toch ...