Partyflock

Forumonderwerp · 943738

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een 21-jarige Nederlandse korporaal van de Luchtmobile Brigade is in de Afghaanse provincie Uruzgan om het leven gekomen. Dat heeft het ministerie van Defensie laten weten.

Mijn
De militair stapte op een mijn. Nadere bijzonderheden ontbreken nog. De commandant der strijdkrachten, Dick Berlijn, geeft om 12:00 uur een persconferentie. De familie is inmiddels op de hoogte gesteld.

Zesde slachtoffer
Het gaat om het zesde Nederlandse slachtoffer van de missie in Uruzgan. Vier militairen kwamen om bij ongelukken, een militair pleegde zelfmoord.

[img]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair 02_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img]

:cry: R.I.P.

(bron www.rtlnieuws.nl)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op vrijdag 20 april 2007 om 14:09:
misschien heeft ie een zelfontspanner

dan nog niet:P heb geen zelf ontspanner alleen een save knop:P maar goed zit toch geen scherp in:P
Waarschuw beheerder
heel sip dat dit moest gebeuren:( binnenkort zal wel een remceremonie wezen hier in kandahar dan kunnen we hem nog 1 keer een eer bewijzen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:10:
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks

idd......tis zonde van die jongen hoor maar tis je beroep(makkelijk lullen voor mij he...maar heb er zelf bijgezeten)en wist dat dit kan/kon gebeuren en dat wist hij ook
Waarschuw beheerder
en toch respect voor de mensen die er heen gaan :respect:
Waarschuw beheerder
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks.

:respect:
Waarschuw beheerder
is zwaar kut RIP.

maar als je in het leger gaat kies je daarvoor dan weet je dat het je kan overkomen.
Waarschuw beheerder
heel Nederland in tranen voor 6 militairen,

Beetje overdreven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 13:53:
als ik me niet vergis hebben ze maar beperkt de tijd ff op internet te zitten en die gebruiken ze volgens mij dan voor mail

en dat geeft jouw het recht om dan hier er een lolletje van te maken :looser: van mij mag je :dood:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van the_virus op vrijdag 20 april 2007 om 14:12:
sip

dat woord heb ik al jaren niet gezien :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op vrijdag 20 april 2007 om 14:15:
Beetje overdreven

Precies ja! ;)

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van the_virus op vrijdag 20 april 2007 om 14:12:
binnenkort zal wel een remceremonie wezen hier in kandahar

ja geloof morgenochtend, wat ik hoorde vanmiddag!

als ik niet moet werken ben ik er ook bij!

heel zonde allemaal en helemaal erg voor de ouders en familie!

R.I.P.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 13:54:
iedereen kiest er in eerste instantie zelf voor om het leger in te gaan en daarmee om uitgezonden te worden.....

desondanks triest dat het zon afloop heeft

Ze kiezen er indd voor om t leger in te gaan... Maar niet om om te komen daar!!

Af en toe zo'n kortzichtige reactie van mensen (niet dat ik hier nu direct jou mee bedoel hoor (f) ).
Mijn toenmalige vriend zat er n paar maandjes geleden ook en als je t dan over de omgekomen militairen had reageerden sommige mensen dus zo "ja, ze kiezen ervoor" :loser:
Ze kiezen ervoor om t leger in te gaan maar niet om daar om te komen of gewond te raken!!!

Als n steigerbouwer van n steiger valt zeg je dat toch ook niet!!! Mag wel eens wat meer respect zijn voor de militairen!!! I.p.v. zo kortzichtig en makkelijk te reageren :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BYE] op vrijdag 20 april 2007 om 14:23:
Mijn toenmalige vriend zat er n paar maandjes geleden ook en als je t dan over de omgekomen militairen had reageerden sommige mensen dus zo "ja, ze kiezen ervoor"
Ze kiezen ervoor om t leger in te gaan maar daar om daar om te komen of gewond te raken!!!

Dat is OOK onderdeel van de 'deal'. Als je niet wil mee vechten in zo'n debiele missie, ga je wat anders doen. Niemand heeft het in Nederland zo slecht dat ze niks anders kunnen doen. Je word niet verplicht. Wie is hier nou kortzichtig?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:21:
ja geloof morgenochtend, wat ik hoorde vanmiddag!

als ik niet moet werken ben ik er ook bij!

heel zonde allemaal en helemaal erg voor de ouders en familie!

R.I.P.

dan zal ik waarschijnlijk ook moeten staan:) hoelaat is het ongeveer zeker alweer rond een uur of 7

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 12:37:
het zijn gewoon de meningen van mensen.. moet iedereen dan maar weer massaal rip en gaan roepen?

Het gaat om het feit dat er weer direct "eigen schuld" geroepen word...kotsmisselijk word ik van zulke reacties!

Roep je dat ook tegen een brandweerman die omkomt tijdens het redden van jouw dierbare?

Tuurlijk maken die jongens enigzins een keus daarheen te gaan en ja daar zitten de nodige risico's bij...maar als er dan iemand sneuvelt, dan weer direct roepen...eigen schuld....gadverdamme!!!

Ook wel es aan de nabestaanden gedacht??? Hebben die ook schuld???

Denk dat hier weer een hele moedige jongen heengegaan is:respect:

Artiest Necrid
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 13:06:
alle idioten hier die weer lekker veilig achter hun schermpje zitten en de meest achterlijke uitspraken doen hebben wat mij betreft minder recht op het leven dan deze omgekomen Korporaal!
R.I.P Nec Temere Nec Timide

:respect:

For the fallen

They went with songs to the battle, they were young,
Straight of limb, true of eye, steady and aglow.
They were staunch to the end against odds uncounted;
They fell with their faces to the foe.

They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years contemn.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks. :frusty:

Goed gezegd man! :respect: :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:33:
Het gaat om het feit dat er weer direct "eigen schuld" geroepen word...kotsmisselijk word ik van zulke reacties!

Roep je dat ook tegen een brandweerman die omkomt tijdens het redden van jouw dierbare?

Tuurlijk maken die jongens enigzins een keus daarheen te gaan en ja daar zitten de nodige risico's bij...maar als er dan iemand sneuvelt, dan weer direct roepen...eigen schuld....gadverdamme!!!

Ook wel es aan de nabestaanden gedacht??? Hebben die ook schuld???

Denk dat hier weer een hele moedige jongen heengegaan is

Is op Partyflock al zo sinds de eerste gesneuvelde NL militair in Afghanistan. Dieptriest ja, altijd hetzelfde gezever met die zielen.
Keyboard warriors en Battlefield 2 helden :bye:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van the_virus op vrijdag 20 april 2007 om 14:29:
hoelaat is het ongeveer zeker alweer rond een uur of 7

geen idee, maar is ook nog niks zeker over ochtend!
m'n pc hoort het vandaag!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:33:

hij was ook niet bezig met een redden van een dierbare, jezus wat een vergelijking (n)

Waarschuw beheerder
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks.

Uuuhm wij zijn daar vor de bescherming van onschuldige burgers, deze vluchten niet voor ons, maar de Taliban.

Dat hij is gestorevn is een feit, dat die 100en door hem zijn gestorven niet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:36:
Battlefield 2

BF2142 (L)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb heel veel respect voor de nederlandse militairen die daar nu zitten :)
ik zou t ze zelf niet na kunnen doen! denk dat er daar veel van zijn hier!

en ik vind het heel sneu dat er weer 1 is omgekomen!

veel sterkte voor nabestaande en familie (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:42:
Uuuhm wij zijn daar vor de bescherming van onschuldige burgers, deze vluchten niet voor ons, maar de Taliban.

Dat hij is gestorevn is een feit, dat die 100en door hem zijn gestorven niet!

Ja hoor, maar dat je avatar wijs! Ze willen gewoon dat dat hele zooitje oprot, Nederland, Amerika, Denemarken, Zweden allemaal! Want over de ruggen van onschuldigen worden dorpen verwoest om zogenaamde Talibanstrijders te vermoorden. Waarom denk je dat er de hele tijd aanslagen zijn? Ze willen onze hulp niet, en geef ze ongelijk! We maken meer brokken dan dat we goed doen. Want hebben we die Osama, de enige reden dat we daar zitten, nou al? Nee. En hoeveel doden zijn er ondertussen gevallen? Alleen bij de militairen al duizenden. En van de gewone burgers weten we het niet eens.

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft overgehaald!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:49:
Ja hoor, maar dat je avatar wijs! Ze willen gewoon dat dat hele zooitje oprot, Nederland, Amerika, Denemarken, Zweden allemaal! Want over de ruggen van onschuldigen worden dorpen verwoest om zogenaamde Talibanstrijders te vermoorden. Waarom denk je dat er de hele tijd aanslagen zijn? Ze willen onze hulp niet, en geef ze ongelijk! We maken meer brokken dan dat we goed doen. Want hebben we die Osama, de enige reden dat we daar zitten, nou al? Nee. En hoeveel doden zijn er ondertussen gevallen? Alleen bij de militairen al duizenden. En van de gewone burgers weten we het niet eens.

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft overgehaald!laatste aanpassing 20 april 2007 14:49

Dream on :bye: anoniempje.

Ze blijven daar toch lekker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
(Hoge rang)

:/ verstand van zaken of nie... Zo hoog is Korporaal niet hoor :no:

En wat denk je van de onschuldige burgers die door de Taliban omkomen!!! Jongetjes van 13 die door die gasten opgehangen worden!!
Waarschuw beheerder
ga jij nou maar op 5 mei naar 4 feesten toe
Waarschuw beheerder
ik wens de nabestaanden van korporaal Cor Strik veel sterkte toe met het verlies.

foto's van Cor Strik,
zie witte shirt

http://www.vvdeposthoorn.nl/foto4.html

weblog van Uruzgan
http://www.oruzgan.web-log.nl/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funtje (F) op vrijdag 20 april 2007 om 15:03:
ga jij nou maar op 5 mei naar 4 feesten toe

doe ik ook zeker wel:P
het is zonde dat het gebeurd maar tis gvd hun baan dus!!!!
ja heb zelf in het minder gevaarlijke bosnie gezeten maar als ik naar irak of afghanistan had gemoeten had ik het echt wel gedaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 14:40:
hij was ook niet bezig met een redden van een dierbare, jezus wat een vergelijking

Naar mijn idee zitten de nederlandse militairen daar voor vrede en VEILIGHEID!! dus zo raar is die vergelijking niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 15:19:
doe ik ook zeker wel:P

voel jezelf niet zo aangesproken kerel, ik had het niet tegen jou.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 15:19:
maar als ik naar irak of afghanistan had gemoeten had ik het echt wel gedaan

zou wel moeten he :p

Waarschuw beheerder
R.i.p. :cry: niet best.

Waarschuw beheerder
donateur
Cor: :respect:

Sterkte toegewenst aan familie, naasten, vrienden en kameraden!
En aan alle collega's die nu in Uruzgan werk verrichten:
Laat je niet uit het veld slaan!
Waarschuw beheerder
Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft overgehaald!

jongen je praat echt poep, Korporaal is een stapje hoger als soldaat. en als hij al de trekker heeft overgehaald is dat op figuren die op hem of zijn maten schieten. ga nou niet doen alsof onze jongens daar oorlogsmsidaden begaan, deze gasten zijn helden omdat zij wel durven te gaan ondanks het risico. ik heb zelf in irak gezeten, koos ik er dan ook voor om dood te gaan....NEE! ik deed mijn werk met de wetenschap dat het voorbij kan zijn. maar niemand die het leger in gaat kiest voor de dood. lekker makelijk om zoiets te roepen, vuile kutlui.

R.I.P Korp. Strik, Allez Chasse!!!

Waarschuw beheerder
donateur
>DT<, ik heb niets meer aan je verhaal toe te voegen. Laat toch gaan jongen. Ik maak me niet meer zo druk om mensen die denken er wat van te weten hoe het is. Betrokkene valt voor mij onder de categorie 'Nukubu'!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
duidelijk nukubu :lol:
maar dat soort lui stemt dus wel sp en groenlinks enzo die dan weer voor het afschaffen van de krijgsmacht zijn. het blijft natuurlijk de makelijkste weg om achte je pc alles te berkitiseren maar zelf geen pleuris er aan te willen doen. laf volk dat blijft het en om dan nog zulke schandalige ondoordachte uitspraken te doen bah :kotssmiley:

Waarschuw beheerder
donateur
Daar zit absoluut een kern van waarheid in. Echter veranderen wij niets aan de voorkeuren van deze personen. Politiek, daar zijn we niet voor. Alleen (met alle respect hoor) uitvoeren, mars. En ik snap je frustratie, maar ik loop nu al sinds 1998 binnen het bedrijf rond en geloof me, tegenhangers zullen er altijd zijn. En wat we doen wordt ons niet altijd in dank afgenomen, maar dat is puur en alleen om degene die het hardst klagen en zeuren er het minst verstand van hebben. Dus vind ik, voordat ze dr scheur open trekken, laat ze maar eens een paar maanden meedraaien! Punt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang). Het feit dat hij daar zit maakt hem al medeplichtig! En reken maar dat hij zelf ook de trekker meerdere keren heeft
laatste aanpassing 20 april 2007 14:49
overgehaald!

18 Jaar en denkt de hele wereld al te kennen. Laat me niet :lol:..............
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 16:44:
laat ze maar eens een paar maanden meedraaien! Punt.

trekken ze niet, die lui kunnen alleen klagen en weten alles beter. zie je hun dan voorwaarts gaan als het stormt, regent en vriest? nee want dan gaan ze de commandant uitleggen dat het geen weer is voor actie. het enige wat deze lui hebben is een mondje. maar je hebt gelijk het is een oneindige discussie met een stel kansloze nukubu's.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:19:
Uitspraak van DJ MayDave op vrijdag 20 april 2007 om 14:49:

jij wilt echt klappen he!!! Je begrijpt er geen snars van, en praat alleen maar onzin... Wie de neuk ben jij dan wel niet???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 16:50:
18 Jaar en denkt de hele wereld al te kennen. Laat me niet :lol:..............

Hij heeft gelijk hoor (over dat eerste stukje van de text iig). De Taliban krijgen steeds meer steun van de Afghaanse bevolking.. omdat de buitenlandse bezetters niets anders kunnen aanrichten dan waar de Afghanen al meer dan 20 jaar in leven, oorlog dood en verderf.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
is alleen zeer jammer dat de topic-opener tot 2x toe de verkeerde foto's gebruikt (n)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:26:
Wie is hier nou kortzichtig?

Uwes....
Waarschuw beheerder
hey abdullah moet jij niet meestrijden dan met je geloofsbroeders :looser: ik denk dat ze al je hulp kunnen gebruiken :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 april 2007 om 16:56:
Hij heeft gelijk hoor. De Taliban krijgen steeds meer steun van de Afghaanse bevolking.. omdat de buitenlandse bezetters niets anders kunnen aanrichten dan waar de Afghanen al meer dan 20 jaar in leven, oorlog dood en verderf.

Daar gaat het niet om. Zoals ik al eerder heb aangehaald zijn wij niet de aangewezen personen om politiek te drijven. Echter stoot het mij vooral tegen de borst wat betrokkene in de laatste zinnen schrijft. Als je niet op de hoogte bent van het rijlen en zeilen binnen Defensie en hoe een missie tot stand komt, praat er dan niet over en hou het lekker bij je callcenter-baantje. Niet dat ik iets tegen de mensen heb die daar werken, begrijp me niet verkeerd.
En wil je er nog wel even er op wijzen dat we niet meer brokken maken dan goed doen. Er is nog steeds een groot verschil tussen de werkwijze van de VS en bijv. de onze. De acceptatie jegens ons is vele malen groter dan jegens de VS. Bovendien moets je eens weten wat de Taliban voor spelletjes uithaalt om ons in een kwaad daglicht te zetten, terwijl zij zelf vaak de oorzaak zijn van doden aan Afghaanse zijde.

Waarschuw beheerder
donateur
En bovendien wordt ons de kans het land helpen op te bouwen veelvuldig ontnomen door de Taliban..... Is lastig een land opnieuw op te bouwen als de plaatstelijke bevolking tegen je in het harnas wordt gejagen en je continu onder vuur ligt. Je kunt niet eens meer boven pantser de poort uit daarzo. Te triest voor woorden eigenlijk.

Pfff, tja >DT<, nou maak ik me toch weer druk hè? Moetr nu echt ff kappen, want komt anders niet meer goed vandaag :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 17:05:
Pfff, tja >DT<, nou maak ik me toch weer druk hè? Moetr nu echt ff kappen, want komt anders niet meer goed vandaag

het zit mij ook niet lekker maat, maar jij en ik begrijpen iig hoe het werkt en wij hebben wel het gevoel dat we een waardevolle collega verloren zijn. ik ga me nu niet meer druk maken ik ga heel wat bier naar binnen gooien ter ere van Korp. Strik, en laten we hopen dat zijn dood niet voor niets is geweest en dat de missie zal slagen. en daar bedoel ik dus niet mee zoveel mogelijk taliban uitroeien (mag natuurlijk wel) maar het opbouwen van een veilig afghanistan. ik ga uit het net. uit