Partyflock

Forumonderwerp · 943738

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een 21-jarige Nederlandse korporaal van de Luchtmobile Brigade is in de Afghaanse provincie Uruzgan om het leven gekomen. Dat heeft het ministerie van Defensie laten weten.

Mijn
De militair stapte op een mijn. Nadere bijzonderheden ontbreken nog. De commandant der strijdkrachten, Dick Berlijn, geeft om 12:00 uur een persconferentie. De familie is inmiddels op de hoogte gesteld.

Zesde slachtoffer
Het gaat om het zesde Nederlandse slachtoffer van de missie in Uruzgan. Vier militairen kwamen om bij ongelukken, een militair pleegde zelfmoord.

[img]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair 02_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img]

:cry: R.I.P.

(bron www.rtlnieuws.nl)
laatste aanpassing

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:49:
(Hoge rang).

weet niet of je thuis bent in rangen(niet dus), want korporaal is geeneens onderofficier pik!

als je er geen verstand van hebt, hou dan gewoon lekker je mond!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [BYE] op vrijdag 20 april 2007 om 14:54:
En wat denk je van de onschuldige burgers die door de Taliban omkomen!!!

klopt ja, burgers die zich met ons bezighouden, dus werkzaamheden voor ons doen, worden met hun leven bedreigt of zelfs vermoord:/

de afghanen, die bij ons op het kamp werken, zijn allemaal harde werkers, die gewoon graag de brood willen verdienen en hier meer verdienen per dag, dan ze normaal in de maand verdienen!

hele relaxte gasten ook(y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:49:
Het is zeker wel een feit dat deze gozer direct of indrect voor doden heeft gezorgd. En reken maar op veel ook. (Hoge rang).

het is niet zoals in computerspelletjes, dat hoemeer doden je maakt, hoe hoger je rang word:loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 17:32:
weet niet of je thuis bent in rangen(niet dus), want korporaal is geeneens onderofficier pik!

met een beetje hoge rang sta je ook niet aan het front ;)
Waarschuw beheerder
Ik vraag me af hoe goed je de risico's kan inschatten als je 21 bent. Heb toch een beetje het idee dat je dan denkt: Dat overkomt mij toch niet. En wat doe je als ouders als je kind bij het leger wilt? Kun je het verbieden? Voor de nabestaanden moet dit verschrikkelijk zijn..
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Ik zat net in de auto en schrok me eigen helemaal de tering. Hij woont bij me in de straat en ik heb jarenlang met hem gevoetbald. Damn echt ziek. R.I.P Cor.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op vrijdag 20 april 2007 om 17:39:
met een beetje hoge rang sta je ook niet aan het front

dan heb jij er ook geen verstand van;)

weet niet, wat jij met beetje hoge rang bedoeld, maar kapitein of ritmeester is toch al vrij hoog;)

Waarschuw beheerder
donateur
respect.

Waarschuw beheerder
gewoon respect tonen hier ipv een discussie
Waarschuw beheerder
Ik leef mee met de jongens van het 11 luchtmobiel bat uit schaarsbergen vind het verschikelijk dat dit heeft kunnen gebeuren .

Mijn aandacht gaat dan ook uit naar de familie en die jongens die een goede bud zijn verloren .

Rest in peace! :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:38:
nukubu

nukubu is nuttelozekutburger:P
kuko is kutkorporaal:
wie kent er nog meer:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ÐRåGøø§ (uT) op vrijdag 20 april 2007 om 18:58:
lima bravo

lekker belangrijk:P

maargoed iedereen weet het beter hierro over hoe het moet...laat ze dan maar lekker zelf die kant opgaan

Artiest Necrid
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:53:
Uitspraak van StillPresent op vrijdag 20 april 2007 om 16:44:
laat ze maar eens een paar maanden meedraaien! Punt.

trekken ze niet, die lui kunnen alleen klagen en weten alles beter. zie je hun dan voorwaarts gaan als het stormt, regent en vriest? nee want dan gaan ze de commandant uitleggen dat het geen weer is voor actie. het enige wat deze lui hebben is een mondje.

Hear Hear.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 20 april 2007 om 18:55:
wie kent er nog meer:P

kuka - kut kapitein
kuma - kut majoor
kuge - kutgeneraal

zoiets? :p
Waarschuw beheerder
Waarom ???

we zullen je nooit vergeten lieve cor !!!
denk aan je...
Waarschuw beheerder
Het is een slachtoffer van de Tijger Compagnie, maatje van mij zit hier ook bij! Komt allemaal wel erg dichtbij zo, hij komt begin mei ergens terug, hoop dat er niets meer gebeurd...
Waarschuw beheerder
r.i.p:FLOWER: veel sterkte voor famillie vrienden.:FLOWER:
veel te erg wat er gebeurd is,en vooral oneerlijk.
je kan gewoon bijna niets aan ieds doen.e het is ook onze grootste angst onder de meeste millitairen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:19:
deze gasten zijn helden

amen!
rip

Waarschuw beheerder
War is not the option:nee:

Waarschuw beheerder
Je zou als ouder/zusje/broertje/vrienden etc etc het nieuws maar krijgen...*rilt* :cry:

R.I.P Cor Strik
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Rust in vrede collega, condoleances voor nabestaanden.
Waarschuw beheerder
Rust in Vrede....

Echt erg dat dit heeft moeten gebeuren...
Waarschuw beheerder
RIP
en sterkte aan "de jongens" daar in afganistan! :aai:

respect voor hun daar!
en dat er niet meer hoeven te volgen..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
RIP :respect:
Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
"the good die young"

:respect:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 14:10:
Wat me ook zo stoort, voor deze gozer moeten we respect hebben, en is iedereen RIP en blabla, maar zullen we ook eens stil staan bij de misschien wel 100en onschuldige burgers die er direct en indirect door deze knakker zijn gestorven? Hypocriet gejammer, heel Nederland in tranen voor 6 militairen, maar de miljoenen mensen die sterven/vluchten of bekenden kwijtraken krijgen niks.

laten we ze dus allemáál maar vergeten wil je daarmee zeggen? sorry, maar als je een béétje Nederlander bent denk je tóch wel meer aan die omgekomen Nederlandse soldaat dan die Afgaanse burger (niet dat het een erger is dan het ander, maar toch)
Waarschuw beheerder
R.I.P en sterkte voor de nabestaanden..

schrok me kapot toen ik het las, zag alleen de kop, maatje van me zit er nu.. veel met hem over het risico van uitzending gehad, en die jongens weten dat dondersgoed. ben het totaal niet eens met het feit dat we er zitten, maar de door ons gekozen regeerders besloten nou eenmaal anders. dus dan kun je (volgens mij...) toch beter die jongens steunen nu ze daar zitten? weet wel een beetje inside info door me maat, maar kan er verder nog steeds niet veel over zeggen dacht ik zo. alleen dat een heleboel reacties (zoals gewoonlijk op elk forum waar je komt) weer vreselijk ondoordacht zijn.. er zijn zo vreselijk veel omstandigheden waar wij gewone nukubu's niks van afweten.. dus kun je dan ook geen oordeel vellen lijkt mij.. f*ckers!!! :S

Waarschuw beheerder
nederland moet daar niet zijn....eigenlijk heeft bush hem vermoord!

rust zacht jongen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >DT< op vrijdag 20 april 2007 om 16:19:
jongen je praat echt poep, Korporaal is een stapje hoger als soldaat. en als hij al de trekker heeft overgehaald is dat op figuren die op hem of zijn maten schieten. ga nou niet doen alsof onze jongens daar oorlogsmsidaden begaan, deze gasten zijn helden omdat zij wel durven te gaan ondanks het risico. ik heb zelf in irak gezeten, koos ik er dan ook voor om dood te gaan....NEE! ik deed mijn werk met de wetenschap dat het voorbij kan zijn. maar niemand die het leger in gaat kiest voor de dood. lekker makelijk om zoiets te roepen, vuile kutlui.

bullshit, gewoon niet mee bemoeien met die kut oorlog, laat ze het daar lekker uitzoeken, dood = eigen schuld pffff
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 23:47:
nederland moet daar niet zijn

!!!!!!!!!!!

RIP soldier
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 23:59:
dood = eigen schuld pffff

precies de kortzichtigheid die ik bedoel.. en redelijk respectloos.. :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marthijn op vrijdag 20 april 2007 om 22:30:
afganistan!

:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 april 2007 om 23:59:
bullshit, gewoon niet mee bemoeien met die kut oorlog, laat ze het daar lekker uitzoeken, dood = eigen schuld pffff

Zegt iemand die nog nooit iets heeft bereikt in zn leven,

Rust in vrede jonge... en waak over je broeders

Waarschuw beheerder
Wat ik net in de krant las,
een groep amerikaanse commando's kwam 2,5 uur later het lichaam van cor ophalen, trapte ze ook op een bermbom. Ook een amerikaan dood :(

rip
Waarschuw beheerder
[img]http://www.mindef.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/militair 02_tcm15-72471.jpg&Width=600&Height=600[/img] idd verkeerde foto...dis een foto van de mannen van 13mechbrig

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 21 april 2007 om 11:41:
foto...dis een foto van de mannen van 13mechbrig

Huh ken jij hun???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 21 april 2007 om 11:47:
ken jij hun

niet persoonlijk...embleem:yes: zelf oud genist

Waarschuw beheerder
Wat een ongelooflijke sukkels hier.
Inderdaad stoer achter hun schermpje berichtjes typen.
Internethelden. :aai: :gaap:

R.I.P. :flower:

13 infbat. lumbl.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 21 april 2007 om 11:41:
idd verkeerde foto...dis een foto van de mannen van 13mechbrig

Yep, Pantser infanterie, Limburgse Jagers, die kale links voor is een bekende van me.

Waarschuw beheerder
Blijkt dat er op de zelfde dag nog een amerikaan op de zelfde plek is gesneuvelt door zoon zelfde bom/mijn.
Waarschuw beheerder
2e foto+tekst gaat ook over iemand anders...Nederlandse Hercules vliegt daar niet meer
Waarschuw beheerder
wow heftig..
die jongen zat in hetzelfde bataljon als mijn buurjongen :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flowers. op zaterdag 21 april 2007 om 14:33:
Hij is trouwens neergeschoten door de afghanen

wie???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 april 2007 om 13:14:
Yep, Pantser infanterie

voordat mensen nog meer foute foto info geven let eerst f op de bron

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Flowers. op zaterdag 21 april 2007 om 14:33:
Hij is trouwens neergeschoten door de afghanen, een amerikaan die hem wou helpen stapte op een bom..

:no: get your story straight!