Partyflock

Forumonderwerp · 936950
1 volger · 3369x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben allebei mun ouders verloren en kwam er alleen voor te staan toen ik 18 was...heb er uiteraard nog steeds heel veel moeite mee om dit wereldje aan te kunnen..

Wie heeft dit nog meer meegemaakt en wat zijn jullie ervaringen en of advies waar je zelf heel veel aan hebt gehad???

Ik weet dat dit een klote onderwerp is maar is denk ik wel belangerijk omdat er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt dan menig ander denkt en sommige mensen kunnen er misschien niet over praten misschien helpt dit forum een beetje ????

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:35:
Ik ben allebei mun ouders verloren en kwam er alleen voor te staan toen ik 18 was...heb er uiteraard nog steeds heel veel moeite mee om dit wereldje aan te kunnen..

Wie heeft dit nog meer meegemaakt en wat zijn jullie ervaringen en of advies waar je zelf heel veel aan hebt gehad???

Ik weet dat dit een klote onderwerp is maar is denk ik wel belangerijk omdat er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt dan menig ander denkt en sommige mensen kunnen er misschien niet over praten misschien helpt dit forum een beetje ????

Jemig,het moest wel zwaar geweest voor je zijn:/
Heb je verder nog broers/zussen? of familieleden?!

Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt:)

Sterkte met het verlies(F)

Waarschuw beheerder
ik heb m´n moeder 22 jaar geleden verloren..

heel kut, maar het heeft me tot de charmante persoonlijkheid gemaakt die ik vandaag de dag ben
Waarschuw beheerder
heej..
k weet hoe moeilijk het is.. ik ben me vader verloren toen ik 15 was.. me moeder heb ik nog maar daar heb ik geen band mee.. dus mijn gevoel is dat ik ook geen ouders meer heb..
njaa. ik wens je in ieder geval veel sterkte toe..!!
kus Amy

Waarschuw beheerder

niet meegemaakt.. wel beetje advies: zie je vriendje niet als surrogaat ouders/vader/psychiater. Als je in die rollen terecht komt wordt de relatie niets en dan wortd het allemaal erg ingewikkeld.

als het niet zo gaat, kan je bovenstaande als niet geschreven beschouwen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:42:
wel beetje advies: zie je vriendje niet als surrogaat ouders/vader/psychiater. Als je in die rollen terecht komt wordt de relatie niets en dan wortd het allemaal erg ingewikkeld.

Helemaal mee eens!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *..Amiiee..* op vrijdag 16 maart 2007 om 14:41:
heej..
k weet hoe moeilijk het is.. ik ben me vader verloren toen ik 15 was.. me moeder heb ik nog maar daar heb ik geen band mee.. dus mijn gevoel is dat ik ook geen ouders meer heb..

Ik was 13 toen ik mijn vader verloor...die leeftijd is t moeilijkst rond je puberteit het heeft me wel gemaakt wie ik nu ben...Jij ook sterkte x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben allebei mun ouders verloren en kwam er alleen voor te staan toen ik 18 was...heb er uiteraard nog steeds heel veel moeite mee om dit wereldje aan te kunnen

ik verloor mijn vader oud op nieuw 1993, een week voor mijn 13e verjaardag.
nog steeds zijn dingen niet verwerkt, omdat ik teveel heb mee gemaakt in mijn jeugd, en sleep je die dingen je hele leven mee.
heb nooit begrepen dat de fles belangrijker was dan het gezin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:45:
ik verloor mijn vader oud op nieuw 1993, een week voor mijn 13e verjaardag.
nog steeds zijn dingen niet verwerkt, omdat ik teveel heb mee gemaakt in mijn jeugd, en sleep je die dingen je hele leven mee.
heb nooit begrepen dat de fles belangrijker was dan het gezin.

Nee en zeker als kind begrijp je dat soort dingen niet...ik denk alleen wel dat wij nu hebben geleerd hoe t ook anders kan als we zelf ooit ouders worden....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 16 maart 2007 om 14:44:
Als iemand zo een topic opend beteken ddit dat diegene het even zwaaar heeft misschien

Tuurlijk heb ik het nog steeds zwaar maar daarom open ik dit topic niet ik bedoelde ermee dat anderen aan anderen misschien steun kunnen ervaren omdat ik weet hoeveel mensen dit hebben meegemaakt en natuurlijk neem ik zelf ook alle adviezen op..maar inmiddels heb ik mijn leven weer aardig opgepakt...ga trouwen binnenkort en weer weer zin in de toekomst voor anderen is dit misschien nog niet het geval dat ze het hebben (gedeeltelijk) verwerkt daarom open ik het!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:47:
Nee en zeker als kind begrijp je dat soort dingen niet...ik denk alleen wel dat wij nu hebben geleerd hoe t ook anders kan als we zelf ooit ouders worden....

nu als volwassene begrijp ik het nog steeds niet, weet alleen dat deze ervaring niks is dat kinderen moeten mee maken, het tekent je je hele leven.
Waarschuw beheerder
Lijk me afschuwelijk om mee te maken, het idee al dat bijvoorbeeld me vader of moeder er niet meer is, kan ik al moeilijk begrijpen en beheersen.

als het dan werkelijk gebeurd, zal dit een hele klap zijn, die denk ik je hele leven beinvloed.

Hou je sterk en blijf doorgaan zoals je tot hier gekomen bent, al was het alleen maar om je ouders daarmee een teken te geven, dat je het red.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 16 maart 2007 om 14:46:
Maatschappelijk werk

Je moet t toch zelf doen uiteindelijk en maatschappelijk werk kan je een steuntje geven maar is niet de oplossing...je eigen kracht helpt je weer op de been..maar daar kom je helaas na nare ervaringen pas achter..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:39:
Heb je verder nog broers/zussen? of familieleden?!

wel familie maar ben enigkind

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:53:
wel familie maar ben enigkind

okej..(F)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:50:
Tuurlijk heb ik het nog steeds zwaar maar daarom open ik dit topic niet ik bedoelde ermee dat anderen aan anderen misschien steun kunnen ervaren omdat ik weet hoeveel mensen dit hebben meegemaakt en natuurlijk neem ik zelf ook alle adviezen op..maar inmiddels heb ik mijn leven weer aardig opgepakt...ga trouwen binnenkort en weer weer zin in de toekomst voor anderen is dit misschien nog niet het geval dat ze het hebben (gedeeltelijk) verwerkt daarom open ik het!

Oké

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:46:
er staat

toen ze 18 was

Jaws

Oké zij is er dan overheen maar het blijft misplaatst en leeftijd zegt al helemal niks want mijn stiefmoeder is haar 18jarige dochter verloren, daar kom je nooit overheen en soms heeft ze het er nog moeilijk mee, en het is pas 7 jaar geleden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:51:
nu als volwassene begrijp ik het nog steeds niet, weet alleen dat deze ervaring niks is dat kinderen moeten mee maken, het tekent je je hele leven.

Thats for sure.....helaas

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 16 maart 2007 om 14:58:
maar als mn moeder dood gaat word ik gek mn moeder is mn alles

Ja dat begrijp ik helemaal!Mijn moeder was ook mijn alles en mijn beste vriendin!

Waarschuw beheerder
ik ben me moeder kwijt geraakt en dat is al moelijk zat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:09:

Sterkte (F)

Waarschuw beheerder
Ik heb mijn vader verloren toen ik 18 was. Hij heeft zijn hele leven de tiefusgewerkt, en dacht vanaf zijn 65e lekker te kunnen genieten van het leven. Helaas heeft hij dit dus niet gehaald.
Het overlijden van mijn pa heeft mij het inzicht gegeven dat ik NU moet genieten van het leven, het kan zomaar over zijn. Alleen het heeft even een tijdje doorgeslagen...waardoor ik nu ook 6e jaars student ben:$! Inmiddels ben ik er ook wel achter dat ik wel NU moet leven, maar een beetje hard werken is ook wel handig op zijn tijd! ;) Dus ipv 4x stappen in de week, hou ik het nu netjes bij 2! O:)
Waarschuw beheerder
Hoi

Super dat je hier een forum over begint.
Ik ben mijn vader verloren toen ik 9 was,
mijn ouders waren teon al jaren gescheiden.
merk er bij mezelf heel erg veel van,
met name nu ik ouder wordt.
Heb een stuk jeugd over geslagen, welke
ik nu probeer in te halen. Alleen merk ik
dat veel mensen nu aan hun toekomst gaan denken,
wat ik vroeg deed. Ik wil nu pas feesten.

groetjes melissa

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meissie24 op vrijdag 16 maart 2007 om 15:13:
Super dat je hier een forum over begint.
Ik ben mijn vader verloren toen ik 9 was,
mijn ouders waren teon al jaren gescheiden.
merk er bij mezelf heel erg veel van,
met name nu ik ouder wordt.
Heb een stuk jeugd over geslagen, welke
ik nu probeer in te halen. Alleen merk ik
dat veel mensen nu aan hun toekomst gaan denken,
wat ik vroeg deed. Ik wil nu pas feesten.

groetjes melissa

Ik heb het nu ook dat ik langzaam uitga etc tuurlijk heb ik dat altijd al gedaan maar er zat een BREAK tussen nu leer ik ook weer genieten en dingen inhalen..
Ben blij dat dit forum je misschien kan helepen daar deed ik het voor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Os op vrijdag 16 maart 2007 om 14:51:
Hou je sterk en blijf doorgaan zoals je tot hier gekomen bent, al was het alleen maar om je ouders daarmee een teken te geven, dat je het red

er wordt maar altijd van je verwacht dat je sterk bent en alles aan kunt, dat is soms doodvermoeiend kan ik je zeggen, als ik mijn emotie's toon of even niet sterk ben kijken mensen heel verbaasd, net als of ik niet mag treuren en een watje kan zijn :(

Uitspraak van Meissie24 op vrijdag 16 maart 2007 om 15:13:
Heb een stuk jeugd over geslagen,

ik heb geen jeugd gehad, die kan ik ook niet meer inhalen.

Uitspraak van actief op vrijdag 16 maart 2007 om 15:11:
mij het inzicht gegeven dat ik NU moet genieten van het leven, het kan zomaar over zijn

daar heb je gelijk in, alleen schijnen mensen om je heen dat niet helemaal te begrijpen en steeds meer van te te verwachten ipv dat je genieten wilt.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:09:

wie je ook kwijt raakt dat is voor iedereen moeilijk sterkte (f)

Uitspraak van Kliff :nosmile: op vrijdag 16 maart 2007 om 15:03:
en nu nog aan het aanstellen beetje zwak van der hoor!

dat jij je niet schaamt.
Waarschuw beheerder

het zal altijd moeilijk blijven maar doordat je alles al zo snel alleen moest doen, wordt je er wel sterker door

sterkte :flower:

Waarschuw beheerder
ben me vader bijna 6 jaar geleden verloren..(28 maart)
hij viel van een hek van een meter hoog en was opslag dood.
het is echt klote om een ouder te verliezen...
maar uit het oog is niet uit het hart!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:20:
er wordt maar altijd van je verwacht dat je sterk bent en alles aan kunt, dat is soms doodvermoeiend kan ik je zeggen, als ik mijn emotie's toon of even niet sterk ben kijken mensen heel verbaasd, net als of ik niet mag treuren en een watje kan zijn

Ja indd dat herken ik wel..das zo irritant en onbegrijpelijk tuurlijk moeten wij iets harder knokken voor onszelf en juist daarom willen wij ook eens lkkr treuren en depri zijn alleen men verw8 dat je je hoofd omhoog houdt en je borst vooruit...maar dat kan niet altijd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:20:
er wordt maar altijd van je verwacht dat je sterk bent en alles aan kunt, dat is soms doodvermoeiend kan ik je zeggen, als ik mijn emotie's toon of even niet sterk ben kijken mensen heel verbaasd, net als of ik niet mag treuren en een watje kan zijn

Hm, vreemd is dat. Mensen moeten juist andersom denken, niet persè medelijden hebben, maar een spreekwoordelijke knuffel geven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:25:
Ja indd dat herken ik wel..das zo irritant en onbegrijpelijk tuurlijk moeten wij iets harder knokken voor onszelf en juist daarom willen wij ook eens lkkr treuren en depri zijn alleen men verw8 dat je je hoofd omhoog houdt en je borst vooruit...maar dat kan niet altijd

andere mensen denken te makkenlijk en zeggen ook vaak tegen je dat je vooruit moet kijken en niet achteruit, die denken dat je het verleden zomaar kunt vergeten en achter je kunt laten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:27:
Hm, vreemd is dat. Mensen moeten juist andersom denken, niet persè medelijden hebben, maar een spreekwoordelijke knuffel geven.

Ja maar sommige mensen zijn zelf ook door hun leven getekend en ''hard'' geworden...die proberen je zo te helpen alleen voor sommige mensen werkt t averechts

Waarschuw beheerder
Uitspraak van simone_1986 op vrijdag 16 maart 2007 om 15:28:
andere mensen denken te makkenlijk en zeggen ook vaak tegen je dat je vooruit moet kijken en niet achteruit, die denken dat je het verleden zomaar kunt vergeten en achter je kunt laten

Ja indd alleen neem je je verleden helaas altijd mee als baggage....was t maar zo dat je nare dingen makkelijk kon vergeten dan zou iedereen ook een stuk aardiger en vrolijker zijn om ons heen.......helaas is dat fantasie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:30:
Ja indd alleen neem je je verleden helaas altijd mee als baggage....was t maar zo dat je nare dingen makkelijk kon vergeten dan zou iedereen ook een stuk aardiger en vrolijker zijn om ons heen.......helaas is dat fantasie

:yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb ze gelukkig allerbij nog maar wens de gene veel sterkte toe die iemand verlore hebben ...(f)
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Is het nou echt zo moeilijk om bij sommige onderwerpen het respect op te brengen om een keer normaal te doen? Ik heb het topic aangeveegd, graag alleen reageren als je wat zinnigs te melden hebt. Kansloze opmerkingen zullen vanaf nu bestraft worden. (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:25:
daarom willen wij ook eens lkkr treuren en depri zijn alleen men verw8 dat je je hoofd omhoog houdt en je borst vooruit...maar dat kan niet altijd

als jij wil treuren moet je dat zeker doen, is ook een stukje verwerken( en maar je niet zo druk om opmerkingen van een ander)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van raycko op vrijdag 16 maart 2007 om 15:32:
Ik heb ze gelukkig allerbij nog maar wens de gene veel sterkte toe die iemand verlore hebben ...

Wees er zuinig op en bedenk goed dat je nooit met ruzie weg moet gaan ofiets het kan zomaar de laatse dag zijn.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:27:
Hm, vreemd is dat. Mensen moeten juist andersom denken, niet persè medelijden hebben, maar een spreekwoordelijke knuffel geven

mensen moeten begrijpen dat ik ook gewoon een mens ben met gevoel en emotie, en niet een robot.

door dat steeds maar sterk zijn en je niet goed kunnen uiten, vraag ik me soms af waar mijn emotie allemaal zit? als ik dan huil kijkt iedereen op als of ze een buitenaards wezen zien :(

dan is het van, kop op zeg dit en dat en bla bla bla, en dan denk ik bij mezelf waar haal je het lef vandaan om na al je gejammer mij te zeggen dat ik niet moet huilen?

de mensen die het meeste klagen hebben het minste begrip voor je.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:28:
''hard'' geworden

dat herken ik, en ik wordt er maar moe van

Waarschuw beheerder
Ik moet er echt niet aan denken dat mijn ouders er niet meer zijn...:no: Maar voor degenen die beid/ of éénvanhun ouders zijn verloren: Heel veel sterkte! :flower:

Waarschuw beheerder
Overigens heb ik veel respect voor onze partners die ons blijven steunen (als dit bij jullie ook het geval is) want door wat wij hebben meegemaakt zijn we niet altijd even lief en is t een lang en emotioneel proces

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:34:
mensen moeten begrijpen dat ik ook gewoon een mens ben met gevoel en emotie, en niet een robot.

Vreemd genoeg lijkt me dat op zich niet eens zo moeilijk, maar dat ben ik.
door dat steeds maar sterk zijn en je niet goed kunnen uiten, vraag ik me soms af waar mijn emotie allemaal zit? als ik dan huil kijkt iedereen op als of ze een buitenaards wezen zien

Dat is zwakte van de ander niet van jou. Emoties tonen is juist goed. Wederom, vind ik.
dan is het van, kop op zeg dit en dat en bla bla bla, en dan denk ik bij mezelf waar haal je het lef vandaan om na al je gejammer mij te zeggen dat ik niet moet huilen?

Huilen is juist goed en lekker soms, opkroppen is slecht. Misschien dat ik zelf wel beetje emotioneel aangelegd bent maar ik vind dat mensen gewoon begrip ervoor moeten hebben en gewoon even diep moeten nadenken of ze zelf alles wel zo leuk vinden.

Waarschuw beheerder

In zulke gevallen denk ik wel eens van had jij t maar ook meegemaakt dan begreep je me...ik gun t overigens niemand hoor maar je wordt er soms zo machteloos en moedeloos van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:39:
Overigens heb ik veel respect voor onze partners die ons blijven steunen (als dit bij jullie ook het geval is) want door wat wij hebben meegemaakt zijn we niet altijd even lief en is t een lang en emotioneel proces

inderdaad :yes:

Waarschuw beheerder
Huilen is juist goed en lekker soms, opkroppen is slecht. Misschien dat ik zelf wel beetje emotioneel aangelegd bent maar ik vind dat mensen gewoon begrip ervoor moeten hebben en gewoon even diep moeten nadenken of ze zelf alles wel zo leuk vinden.

Ja indd!Helemaal mee eens de rest ook overigens hahha

Waarschuw beheerder

ik heb helaas nooit een vriend gehad die mij steunde.

dan zie je ook wat je realtie voorsteld als het alleen maar altijd goed moet gaan :S

Vreemd genoeg lijkt me dat op zich niet eens zo moeilijk, maar dat ben ik.

toch is de realiteit anders

Dat is zwakte van de ander niet van jou. Emoties tonen is juist goed. Wederom, vind ik.

daar heb je gelijk in, maar door die toestanden doe ik er best lang over om mijn emotie te tonen.
hou het liever allemaal voor me zelf, voel me anders toch vaak onbegrepen.

ik ben van mezelf ook een emotioneel mens in bepaalde dingen, echter ben ik door dingen verhard. waardoor ik een paar jaar geleden niet eens meer kon huilen, en me afvroeg of ik nog wel emotie's in me had zitten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:43:

Daarom opende ik dit forum
Waarschuw beheerder
mense die mij ooit hebben gezegt, dat ik niet zo moet zeuren of twijfelde aan mij huilbuien na het overlijden van me moeder, die heb ik gelijk de deur gewezen..
sommige mense beseffen niet hoeveel pijn ze je doen met opmerkingen die ze maken..

ik ben me moeder verloren toen ik 17 was.. en nog steeds is het super moeilijk.. het gemis wordt alleen maar meer..

advies waar ik veel aan heb gehad, is naar mezelf luisteren.. jij bent degene die weet hoe jij jezelf voelt, en niet een ander!

Waarschuw beheerder
ik ben van mezelf ook een emotioneel mens in bepaalde dingen, echter ben ik door dingen verhard. waardoor ik een paar jaar geleden niet eens meer kon huilen, en me afvroeg of ik nog wel emotie's in me had zitten.

Ja dat gevoel ken ik..op de begravenis van mijn moeder heb ik niet eens gehuild tot 3 weken erna...ik kon het gewoon niet t was een soort van geblokkeerd en nu doe ik het weer heel vaak...lichaam geest en emoties zitten soms raar in elkaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ardiii op vrijdag 16 maart 2007 om 15:47:
advies waar ik veel aan heb gehad, is naar mezelf luisteren.. jij bent degene die weet hoe jij jezelf voelt, en niet een ander!

Das heel mooi wat je zegt en vind t heel knap dat jij dit kan maar ik ben mezelf een soort van kwijtgeraakt hierdoor...dus is t moeilijk naar jezelf te luisteren....komt wel weer weet ik zeker alleen tis zo moeilijk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
was voor mij ook moeilijk hoor, en heb het nog steeds niet helemaal onder de knie ;).. maar merk wel dak me eigen er beter door voel.. als ik het gedaan heb..

Waarschuw beheerder
sommige mense beseffen niet hoeveel pijn ze je doen met opmerkingen die ze maken..

ik vraag me vaker af wie mij nu echt ken? :S
ik kan ze op 1 hand tellen denk ik.

als ik naar mezelf wil luisteren, komt er altijd wel weer iemand met zijn ongevraagde bemoeienis, met wat wel en niet goed voor mij is en wat ik wel of niet moet doen.

het valt gewoon niet zo effe mee om maar steeds te doen wat je zelf denkt dat goed is, eigenlijk zou ik gewoon schijt aan alles moeten hebben en het juist zo doen als ik dat wil.

maarja ik leef eigenlijk al wat jaren op de automatische piloot.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 15:57:
eigenlijk zou ik gewoon schijt aan alles moeten hebben en het juist zo doen als ik dat wil.

Moeten we ook eigenlijk doen alleen misschien zijn we door onze emoties toch nog een soort van beinvloedbaar door bemoeienissen (meestal goed bedoeld overigens)

Waarschuw beheerder
Mijn moeder heeft het contact met mij verbroken, omdat ik me meer thuis voelde bij m'n vader en dat kon ze niet hebben. Daarbij heeft ze ervoor gezorgd dat mijn zussen ook geen contact meer met me willen.

Ach, ik woon nu gelukkig bij m'n vader en stiefmoeder, heb nog een stiefzus die niet bij ons woont en een stiefbroer die momenteel in Australië zit.

Het eerste jaar deed het me heel veel pijn, maar in de loop der tijd is het minder geworden en wil ik m'n moeder niet eens meer zien.

Ik heb momenteel m'n vader, daar kan ik op terug vallen en daar heb ik enorm veel steun aan. Over 5 jaar wilt hij een zaak openen in Aruba en daar heen verhuizen, hoe we het dan gaan doen; is weer een vraag voor de toekomst !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb ik ook,dat mense tegen mij zegge wat ik beter kan doen,.. en dan loop ik gwn weg.. en als ze dan geen plaat voor der kop hebbe..dan snappe ze zelf wel dat ze een verkeerde opmerking maakte..

tuurlijk heb ik ook dinge die automatisch gaan.. maar eens in de zoveel tijd, komt het besef.. en dan ga ik over alles nadenke wat ik doe.. hoe ik het doe,.. of mijn moeder het zo wel goed zou hebbe gevonde.. en dat zijn echt kuttijde..

Waarschuw beheerder
k vraag me vaker af wie mij nu echt ken? :S
ik kan ze op 1 hand tellen denk ik.

als je moeilijk heb leer je pas echt je echte vrienden kennen..en ook al zijn het er maar 5,als het maar goeie zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:13:
als je moeilijk heb leer je pas echt je echte vrienden kennen..en ook al zijn het er maar 5,als het maar goeie zijn

Zeker mee eens... !
Waarschuw beheerder

lijkt me echt het ergste wat er in je leven zou kunnen gebeuren.ik moet er niet aan denken dat ik 1 of beide van mijn ouders zou moeten verliezen.ik zou ook niet weten of ik daar ooit uit zou komen
Waarschuw beheerder
Ik ben mijn vader verloren toen ik 2 was en af en toe heb ik het daar toch best moeilijk mee, als ik er aan denk hoe mijn leventje verlopen zou zijn als ie nog geleefd had. En mensen zeggen vaak dat ik op hem lijk qua gedrag,maar dat kan ik nooit zeker weten...Ik moet het doen met oude foto's en wat anderen over hem vertellen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:04:
Mijn moeder heeft het contact met mij verbroken, omdat ik me meer thuis voelde bij m'n vader en dat kon ze niet hebben.

kil vind ik zoiets :(

Waarschuw beheerder
als ik naar mezelf wil luisteren, komt er altijd wel weer iemand met zijn ongevraagde bemoeienis, met wat wel en niet goed voor mij is en wat ik wel of niet moet doen.

Sommige mensen begrijpen niet wat luisteren inhoudt, soms moet iemand gewoon zijn of haar verhaal kwijt, dan is raadgeven echt overbodig.
daar heb je gelijk in, maar door die toestanden doe ik er best lang over om mijn emotie te tonen.

Vind ik oprecht jammer, ken zelf de situatie ook, niet zozeer overleden ouders, maar mensen die niet kunnen of willen luisteren en wat je dan met je emoties doet.
waardoor ik een paar jaar geleden niet eens meer kon huilen, en me afvroeg of ik nog wel emotie's in me had zitten.

Dan is het wachten tot de bom valt. Mensen zouden eens moeten luisteren i.p.v. tegenwerken.

Waarschuw beheerder

Even een vraagje het gaat me misschien niks aan.. maar plotseling beide ouders verliezen hoe kan dat gebeuren?
Lijkt me egt super rot...
kan me ook voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 16 maart 2007 om 16:44:
kil vind ik zoiets

Dat is het ook, maar je doet er niets aan op zo'n moment.. Je gaat weg in de hoop dat het nog eens goed komt, en als duidelijk wordt dat het niet meer goed zal komen, ga je er mee leren leven..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:04:
Het eerste jaar deed het me heel veel pijn, maar in de loop der tijd is het minder geworden en wil ik m'n moeder niet eens meer zien.

is een erg harde uitpraak...besef wel dat zij er morgen niet meer kan zijn...is en blijft wel je moeder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:01:
is een erg harde uitpraak...besef wel dat zij er morgen niet meer kan zijn...is en blijft wel je moeder

Ik weet wat ik zeg en ik weet wat ik bedoel.. Er is meer gebeurd, vandaar..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:03:
Ik weet wat ik zeg en ik weet wat ik bedoel.. Er is meer gebeurd, vandaar..

hoop dat je er dan ook achter sta en er later geen spijt van ga krijgen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:05:
hoop dat je er dan ook achter sta en er later geen spijt van ga krijgen

Ik snap volkomen wat je bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik snap dat dit erg achterlijk overkomt aangezien er mensen zijn die hun moeder nooit van hun leven kunnen zien. Maar ik sta er echt achter, mijn zussen zou ik graag nog eens terug zien, maar mijn moeder niet.. Het blijft m'n moeder, maar ik blijf ook haar zoon, heeft zij ook nooit over nagedacht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:07:
Maar ik sta er echt achter, mijn zussen zou ik graag nog eens terug zien, maar mijn moeder niet.. Het blijft m'n moeder, maar ik blijf ook haar zoon, heeft zij ook nooit over nagedacht.

nou neem contact met je zussen op.....snap soms niet dat mensen z'n uitspraak kunnen doen....ik heb zelf me pa verloren en ondanks dat ik ik geen band met me moeder heb ben ik blij dat ik der nog heb..

Waarschuw beheerder
Ja, lag alles maar zo simpel.
Ik ben erg blij dat ik m'n vader heb, meer heb ik niet nodig. Mensen die weten hoe het in elkaar zit respecteren mijn beslissing, mensen die dat niet weten, zullen dat inderdaad nooit kunnen snappen...
Nogmaals snap ik je punt, echt waar..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:07:
snap volkomen wat je bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik snap dat dit erg achterlijk overkomt aangezien er mensen zijn die hun moeder nooit van hun leven kunnen zien. Maar ik sta er echt achter,

als je er zelf achter staat is toch geen probleem. ik weet neit wat ik in dat geval zou doen, maar ik denk niet dat ik het zou kunnen opbrengen om contact met haar op te nemen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:16:
ik weet neit wat ik in dat geval zou doen, maar ik denk niet dat ik het zou kunnen opbrengen om contact met haar op te nemen.

Nee, dat zou inderdaad probleem 2 zijn.

Waarschuw beheerder
mijn moeder is 3,5 jaar geleden gestorven en 12 dagen geleden is me vader gestorven. heb net pas het verdriet van me moeder een beetje verwerkt en dan komt de volgende klap. wat anderen zeggen, daar trek ik me niks van aan. het belangrijkste is om naar je eigen gevoel te luisteren en als ik huilen wil dan huil ik . je mag toch wel laten zien dat je verdriet heb. anderen zeggen maar steeds vooruit kijken en sterk zijn. alsof je ouders niks zijn en je geen verdriet mag hebben

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:27:
je mag toch wel laten zien dat je verdriet heb. anderen zeggen maar steeds vooruit kijken en sterk zijn. alsof je ouders niks zijn en je geen verdriet mag hebben

verdriet hebben is mensenlijk..teken dat je van ze hielt\houd.
ik heb die verdriet na 6 jaar nog en dat zal je altijd houden .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:27:
het belangrijkste is om naar je eigen gevoel te luisteren en als ik huilen wil dan huil ik . je mag toch wel laten zien dat je verdriet heb. anderen zeggen maar steeds vooruit kijken en sterk zijn. alsof je ouders niks zijn en je geen verdriet mag hebben

mensen die niet weten hoe dat is hebben vaak geen begrip voor je :S

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:46:
Dan is het wachten tot de bom valt. Mensen zouden eens moeten luisteren i.p.v. tegenwerken.

idd, soms heb ik het idee dat ik een tijdbom ben :(

Vind ik oprecht jammer, ken zelf de situatie ook, niet zozeer overleden ouders, maar mensen die niet kunnen of willen luisteren en wat je dan met je emoties doet.

het heeft mij inmiddels zo gemaakt dat ik alles bijna voor mezelf hou.

Sommige mensen begrijpen niet wat luisteren inhoudt, soms moet iemand gewoon zijn of haar verhaal kwijt, dan is raadgeven echt overbodig.

ben een beetje moe van dat iron lady imago :cry:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:13:

ik heb er niet eens 5, en bij die wat ik heb durf ik ook mijn tanen vaak niet te laten zien, gewoon omdat ik alles zo onderdrukt heb. ze zouden me wel begrijpen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:01:
Moeten we ook eigenlijk doen alleen misschien zijn we door onze emoties toch nog een soort van beinvloedbaar door bemoeienissen (meestal goed bedoeld overigens)

ik heb een zoon, hij is de reden dat ik een hoop tolereer, zonder hem zou ik idd doen wat ik zelf wil en schijt hebben aan wat anderen ervan zouden denken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:46:
ik heb er niet eens 5, en bij die wat ik heb durf ik ook mijn tanen vaak niet te laten zien, gewoon omdat ik alles zo onderdrukt heb. ze zouden me wel begrijpen.

als ze je echt goed kennen merken ze wel aan je dat je verdriet heb,maar als ze dat zien heb je dan wel steun aan ze?

Waarschuw beheerder
ja mijn band met mijn ouders is eigenlijkt nooit echt goed geweest...is heel veel gebeurd maar ja het blijven toch mn ouders...

echt een goeie band heb ik niet ik blijf ze wel zien...niet te vaak ook anders loopt het weer uit op bonje..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:51:
als ze je echt goed kennen merken ze wel aan je dat je verdriet heb,maar als ze dat zien heb je dan wel steun aan ze?

ze beginnen er niet snel over, omdat ze toch weten dat ik zeg ''alles is goed'' ze willen me steunen, maar ergens sta je toch machetloos als een ander zich niet goed voelt :aai:

Waarschuw beheerder
sommige mensen kan je echt niet aan zien of ze verdriet hebben of wat...als je dingen in het verleden meemaakt kan je ook leren die gevoelens weg te maken...(op wat voor manier dan ook)

maar als je nooit steun vraagt zul je ook nooit steun krijgen (of iemand moet je door en door kennen) maar als je je kut voelt en je zit thuis dan ruiken je vrienden ook niet dat je je kut voelt

bel je ze echter op en zeg je dat je kut voelt dan helpt een echte vriend zeker wel !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 17:58:
dat ik zeg ''alles is goed'

ja zeg ik ook altijd...schaam me er soms ook wel voor om weer te gaan janken..
maar ff een arm om je heen kan al genoeg zijn..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:05:
sommige mensen kan je echt niet aan zien of ze verdriet hebben of wat...als je dingen in het verleden meemaakt kan je ook leren die gevoelens weg te maken...(op wat voor manier dan ook)

ik denk dat dat het geval bij mij is.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:05:
bel je ze echter op en zeg je dat je kut voelt dan helpt een echte vriend zeker wel !

dat zouden ze ook doen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:07:
maar ff een arm om je heen kan al genoeg zijn

klopt, voor mij is dat gewoon moeilijk.

in mijn relatie's was het meestal ''jouw probleem is niet het mijne'' sja uiteindelijk hak je de knoop door ( ook om vele andere redenen) als iemand je niet bijstaat in je goeie en slechte dingen, heb je er helemaal niks aan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van daanx op vrijdag 16 maart 2007 om 18:07:
maar ff een arm om je heen kan al genoeg zijn

ja inderdaad dat zeg ik ook vaak. gewoon een masker opzetten zodat anderen maar denken dat het goed gaat, maar inderdaad echte vrienden weten en zien het als je je klote voelt

Waarschuw beheerder
idd, soms heb ik het idee dat ik een tijdbom ben

En daar is echt helemaal niet bij gebaat, jij niet en je kind helemaal niet.
het heeft mij inmiddels zo gemaakt dat ik alles bijna voor mezelf hou.

Oh ik ook hoor. Mijn ouders hebben me zo opgevoed dat praten over het weer ging en niet over 'gevoelens'.
ben een beetje moe van dat iron lady imago

Erg jammer dat je omgeving je daartoe dwingt, echt waar. Ze zouden veel meer voor je kunnen betekenen, maar ach... emoties en gevoelens is maar gezeur en voor watjes. Die mentaliteit hebben velen.
Waarschuw beheerder
Heftig topic dit...respect voor de mensen die er hier zo over kunnen praten (Y)

Waarschuw beheerder
Heel knap van je dat je zo iets kunt plaatsen
ik heb me beide ouders nog maar weet heel goed hoe het is ze niet meer te hebben mijn beste vriendin noemt mijn ouders pap en mam omdat haar eigen ouders toen ze 18 en 21 was overleden zijn.
Zelf heb ik op 16 jarige leeftijd me eerste vriend verloren en toen 23 was me opa en oma 16 april 2006 me opa en 6 dagen erna 22 april 2006 me oma

Sterkte

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delli[050] op vrijdag 16 maart 2007 om 18:39:
Heftig topic dit...respect voor de mensen die er hier zo over kunnen praten

Oh, je hebt de rellers gemist dus :)

Waarschuw beheerder
Een topic als dit is ook wel eens goed voor Partyflock..

Waarschuw beheerder
Hey,
ik ben ook allebei mijn ouders verloren..

ik was 9 maanden toen mijn moeder overleed, en 15 toen mn vader overleed..

Omdat ik mn moeder niet gekent heb, kan ik haar niet echt missen. Maar mn vader mis ik super erg, en ik denk nog iedere dag aan hem :)

Ik heb het vooral het jaar na dat mijn vader overleed erg moeilijk gehad.. Ik ging bij mijn oom en tante wonen, en dat was toch heel erg wennen, sowieso de gezinssituatie enzo.. Ik had veel stemmingswisselingen, vrolijk, boos, chagrijnnig etc. Maar nu gaat het gelukkig wel goed thuis, en met mezelf:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:33:
En daar is echt helemaal niet bij gebaat, jij niet en je kind helemaal niet.

mijn kind komt niks te kort, daar zorg ik heel goed voor (y)
net zoals hij met zijn glimlach heel goed voor mij zorgt (y)

Oh ik ook hoor. Mijn ouders hebben me zo opgevoed dat praten over het weer ging en niet over 'gevoelens'.

en ik ben juist een gevoelsmens die graag praat over gevoelens, praat heel makkelijk met andere mensen als HUN problemen hebben (y)

Erg jammer dat je omgeving je daartoe dwingt, echt waar. Ze zouden veel meer voor je kunnen betekenen, maar ach... emoties en gevoelens is maar gezeur en voor watjes. Die mentaliteit hebben velen.

ik weet wel dat ik mijn zoon opvoed met het motto dat je jezelf kunt zijn en ook daar je gevoel tonen bij hoort, ik zal nooit van hem verwachten wat mijn ouders en mensen om mij heen van mij verwachten.

Uitspraak van Delli[050] op vrijdag 16 maart 2007 om 18:39:
Heftig topic dit...respect voor de mensen die er hier zo over kunnen praten

eindelijk eens een goed topic waar je oprecht kunt praten zonder lolbroeken (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:47:
Een topic als dit is ook wel eens goed voor Partyflock..

van mij mogen er meer komen, in een apart onderdeel ofzo (y)
zie je de mensen ook eens van een andere kant

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:55:
Maar nu gaat het gelukkig wel goed thuis, en met mezelf

sterkte, niet niks wat je is overkomen (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:26:
als iemand je niet bijstaat in je goeie en slechte dingen, heb je er helemaal niks aan.

als je partner je niet steunt...weg ermee dan!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 19:10:
van mij mogen er meer komen, in een apart onderdeel ofzo (y)

helemaal met je eens
Waarschuw beheerder
Ik heb zoiets zelf nog nooit mee gemaakt.
Het lijkt me echt verschrikkelijk.
Degenen die het wel is overkomen: sterkte! (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 19:12:
als je partner je niet steunt...weg ermee dan!!!!

heb ik ook gedaan, stond toch overal alleen voor.

Uitspraak van "Lot" op vrijdag 16 maart 2007 om 19:18:
Degenen die het wel is overkomen: sterkte!

dank je (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:55:
ik was 9 maanden toen mijn moeder overleed, en 15 toen mn vader overleed..

jemig dat is ook wat......sterte ermee

Waarschuw beheerder
mijn kind komt niks te kort, daar zorg ik heel goed voor (y)

Ik wilde ook zeker niet impliceren dat je daar tekort schoot hoor :D
net zoals hij met zijn glimlach heel goed voor mij zorgt (y)

Geloof ik graag, als mijn 1,5 jarige nichtje lacht vind ik dat ook prachtig, dan even voorstellen dat het mijn eigen kind was.
en ik ben juist een gevoelsmens die graag praat over gevoelens, praat heel makkelijk met andere mensen als HUN problemen hebben (y)

Jammer dat het schijnbaar eenzijdig is dan.
ik weet wel dat ik mijn zoon opvoed met het motto dat je jezelf kunt zijn en ook daar je gevoel tonen bij hoort, ik zal nooit van hem verwachten wat mijn ouders en mensen om mij heen van mij verwachten.

Altijd het juiste streven, die 'ellende' die jij hebt wil je je kind niet aandoen, zou iedere ouder moeten doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 20:48:
wilde ook zeker niet impliceren dat je daar tekort schoot hoor

zeg ik toch ook niet :lol:
en als je dat al zou doen, zou je er naast zitten :lol:

Geloof ik graag, als mijn 1,5 jarige nichtje lacht vind ik dat ook prachtig, dan even voorstellen dat het mijn eigen kind was.

een kind kan je wonden niet helen, maar je wel met zijn lach betoveren (Y)

Jammer dat het schijnbaar eenzijdig is dan.

ligt ook deels aan mij door dat ik dingen gewoon voor mijzelf hou.

Altijd het juiste streven, die 'ellende' die jij hebt wil je je kind niet aandoen, zou iedere ouder moeten doen.

juist voor mijn zoon wil ik dat hij alles ervaart dat ik niet heb kunnen ervaren, en dat hij later zegt'' mam ik heb een goed leven bij je gehad'' (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 21:00:
juist voor mijn zoon wil ik dat hij alles ervaart dat ik niet heb kunnen ervaren, en dat hij later zegt'' mam ik heb een goed leven bij je gehad''

Goeie instelling

Waarschuw beheerder
juist voor mijn zoon wil ik dat hij alles ervaart dat ik niet heb kunnen ervaren, en dat hij later zegt'' mam ik heb een goed leven bij je gehad'' (y)

Daar is het waar je het ook voor doet :D
een kind kan je wonden niet helen, maar je wel met zijn lach betoveren (Y)

Alleen mijn nichtje kan dat :D
en als je dat al zou doen, zou je er naast zitten :lol:

Geloof ik (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 21:03:
Goeie instelling

ik mag niet klagen, in mijn bovenkamer zitten hele goeie instellingen, dingen die mij geleerd zijn, dingen die ik ervaren heb, dingen die mij opgelegd zijn in de opvoeding.

en hoe goed je dingen soms ook weet, en wilt doen, soms heb je er gewoon effe helemaal genoeg van die dingen zo te doen als mensen ze van je willen zien.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 21:05:
Daar is het waar je het ook voor doet

mijn grootste pluim is zijn tevredenheid later, dat hij gelukkig is geweest en verder zal worden.
en de dingen heeft genoten die ik heb moeten missen, en die soms heel zwaar voor mij waren/zijn.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 21:05:
Alleen mijn nichtje kan dat

dat is fijn (y)

Waarschuw beheerder
Nee, maar wel mn tante.. :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 21:10:
mijn grootste pluim is zijn tevredenheid later, dat hij gelukkig is geweest en verder zal worden.
en de dingen heeft genoten die ik heb moeten missen, en die soms heel zwaar voor mij waren/zijn.

(Y)
En een prettige bijkomstigheid zou zijn dat jij je tijdens het schenken van een plezierig leven aan hem zelf ook gelukkig bent.

Waarschuw beheerder
Ik heb mijn beide ouders nog, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik ze niet meer heb.
Ik heb daarom ook best veel respect voor mensen zoals jou die hun leven toch weer weten op te pakken :respect:
Je hoort dan wel, het leven gaat door, dat is natuurlijk ook wel zo maar dat is allemaal maar makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar je bent nu al zo ver gekomen dat de rest ook wel lukt (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 18:43:
Oh, je hebt de rellers gemist dus

Blijkbaar...beter ook want over dit onderwerp kan je niet echt gaan rellen...beetje respectloos. nietwaar?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 22:17:
En een prettige bijkomstigheid zou zijn dat jij je tijdens het schenken van een plezierig leven aan hem zelf ook gelukkig bent.

je hebt gelijk :yes: ik doe me best (f)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 22:23:
Je hoort dan wel, het leven gaat door, dat is natuurlijk ook wel zo maar dat is allemaal maar makkelijker gezegd dan gedaan.

idd

Uitspraak van Delli[050] op vrijdag 16 maart 2007 om 22:26:
aar...beter ook want over dit onderwerp kan je niet echt gaan rellen...beetje respectloos. nietwaar?

hier zitten nu eenmaal mensen die respectloos zijn, en denken altijd de leukste thuis te moeten zijn :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 23:44:
je hebt gelijk :yes: ik doe me best (f)

Good (Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 23:44:
hier zitten nu eenmaal mensen die respectloos zijn, en denken altijd de leukste thuis te moeten zijn :gaap:

Daar val ik normaal ook onder hoor, maar hier was het niet gepast.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 00:05:
Daar val ik normaal ook onder hoor, maar hier was het niet gepast.

fijn om eens een andere kant van jou te zien (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 00:07:
fijn om eens een andere kant van jou te zien (y)

Ik heb zo mijn momenten :)

Waarschuw beheerder
ik heb me ma verloren 13 jaar geleden aan borst kk ik kan dr nog steeds niks van geloven maar ja ik moet het maar acepteren en begrijpen maar ja soms mis ik dr wel is.
maar ja dr overheen komen kom ik toch niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 12:00:
maar ja dr overheen komen kom ik toch niet.

sterkte (f)

Waarschuw beheerder
toen ik bijna 1 jaar oud was.

ben ik mijn vader verloren....

hij was zwaar drugs verslaafde en alles..en is aan een overdosis overleden..

en opzich is dat nog te verwerken maar jaren lang is mij de schijn opgehouden tot enkele jaren geleden...

en ja nee kan/wil het niet accepteren..is gwn onbegrijpelijk allemaal..

Waarschuw beheerder
van mij mogen er meer komen, in een apart onderdeel ofzo

Inderdaad, een website als dit laat de zonnige kant van 't leven zien, wat ook wel weer wat heeft.. Maar soms is er ook wel is behoefte aan een goed gesprek. Het fijne hiervan is, is dat je in principe praat met mensen die je niet kent en zo ook eens je hart kunt luchten zonder dat je meteen vast zit aan hele gesprekken(/sessies zoals sommige mensen het zien) waar je geen behoefte aan hebt..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 13:32:
en opzich is dat nog te verwerken maar jaren lang is mij de schijn opgehouden tot enkele jaren geleden...

en ja nee kan/wil het niet accepteren..is gwn onbegrijpelijk allemaal..

Op dat gebied kan ik je volkomen begrijpen.. Ik heb precies hetzelfde gehad over de reden van mijn ouders hun scheiding.. Het is onbegrijpelijk hoe mensen een draai aan een verhaal kunnen geven om het voor een ander wat makkelijker te maken. Zodra de waarheid boven water komt, en dat gebeurt 9 van de 10 keer, is de klap 10x harder...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als men moeder overlijd dan word ik helemaal gek....dan gaat het slecht met me aflopen vrees ik...men moeder is heilig..:yes:......men vader is een kk hond,,,daar ken ik g1 traan omlaten...boerelul...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 19:52:
als men moeder overlijd dan word ik helemaal gek....dan gaat het slecht met me aflopen vrees ik...men moeder is heilig........men vader is een hond,,,daar ken ik g1 traan omlaten...boerelul...laatste aanpassing 17 maart 2007 19:54

nou zo zou dus nooit ver me pa praten die is voor mij heilig
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 19:34:
Maar soms is er ook wel is behoefte aan een goed gesprek. Het fijne hiervan is, is dat je in principe praat met mensen die je niet kent en zo ook eens je hart kunt luchten zonder dat je meteen vast zit aan hele gesprekken(/sessies zoals sommige mensen het zien) waar je geen behoefte aan hebt..

(y)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 13:32:
n ja nee kan/wil het niet accepteren..is gwn onbegrijpelijk allemaal..

sterkte (f)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 21:57:
nou zo zou dus nooit ver me pa praten die is voor mij heiliglaatste aanpassing 17 maart 2007 21:58

maar mensen die zo wel denken hebben geen goeie ervaringen met hun vader, en die kan ik dan ook wel weer met dit soort reactie's begrijpen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 22:01:
maar mensen die zo wel denken hebben geen goeie ervaringen met hun vader, en die kan ik dan ook wel weer met dit soort reactie's begrijpen

Das waar ja
Waarschuw beheerder
Ik ben opgevoed door mn ma, aangezien mn ouders op mn 3e zijn gescheiden en mn vader nu bijna 20 jaar in Kopenhagen woont. Heb wel hele goede band met mn vader maar als op dit moment mn moeder zou overlijden kan t idd ook met mij slecht aflopen. Die is ook heilig voor me. Mn vader zou ook heel erg zijn maar die band is nu eenmaal anders.

Nogmaals respect voor alle antwoorden hier van mensen die het inmiddels (helaas) hebben mee moeten maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben mijn moeder op 1 december 2005 verloren, ze is gestorven in mijn armen aan, longkanker wat erna is uitgezaaid naar haar lever :cry:

echt te erg

heb het er nog steeds heel erg moeilijk mee

Mijn vader zie ik nooit, dus eigenlijk heb ik ook geen ouders,

Maar gelukkig nog wel een hele lieve dochter, anders had ik vast niet zo gelukkig geleefd als nu!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juffrouw Natasja op zaterdag 17 maart 2007 om 22:32:
Ik ben mijn moeder op 1 december 2005 verloren, ze is gestorven in mijn armen aan, longkanker wat erna is uitgezaaid naar haar lever

echt te erg

Maar gelukkig nog wel een hele lieve dochter, anders had ik vast niet zo gelukkig geleefd als nu!!

heel veel sterkte in jou (L) leeft je moeder voort
Waarschuw beheerder
donateur
Thanks heej, lief van je

En ook in mijn dochtertje's (hart)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
das echt klote 4je the Natasja..dat gun je niemand...men vader heb ik al 15jaar niet gezien...die heeft toen die tijd men moeder bedrogen,,en sinds dien niet meer gezien of wat gehoord.....daarom ken hij 4mij de klere krijgen grafhond...sla hem kapot als ik hem zie.......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 22:48:
das echt klote 4je the devil..dat gun je niemand...men vader heb ik al 15jaar niet gezien...die heeft toen die tijd men moeder bedrogen,,en sinds dien niet meer gezien of wat gehoord.....daarom ken hij 4mij de klere krijgen grafhond...sla hem kapot als ik hem zie.......

valentino dat andere berichtje was van niet van mij ik citeerde dat

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 22:32:
Ik ben mijn moeder op 1 december 2005 verloren, ze is gestorven in mijn armen aan, longkanker wat erna is uitgezaaid naar haar lever

echt te erg

heel veel sterkte in jou leeft je moeder voort

Waarschuw beheerder
sorry devil...typfoutje...heb het al veranderd...
Waarschuw beheerder
donateur
das echt klote 4je the Natasja

Thankss :flower: ook lief van jou ;)
Waarschuw beheerder
donateur
daarom ken hij 4mij de klere krijgen grafhond...sla hem kapot als ik hem zie

Nee joh, je kent m gewoon niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 19:34:
Op dat gebied kan ik je volkomen begrijpen.. Ik heb precies hetzelfde gehad over de reden van mijn ouders hun scheiding.. Het is onbegrijpelijk hoe mensen een draai aan een verhaal kunnen geven om het voor een ander wat makkelijker te maken. Zodra de waarheid boven water komt, en dat gebeurt 9 van de 10 keer, is de klap 10x harder...

ja ach dit hebben ze mij geflikt,

en ik heb er iets van opgestoken dat IK het later niet zo bij mijn kinderen of wie dan ook zo zal doen...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 22:01:
sterkte (f)

(f)

k ben mijn moeder op 1 december 2005 verloren, ze is gestorven in mijn armen aan, longkanker wat erna is uitgezaaid naar haar lever :cry:

echt te erg

heel veel sterkte natas....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 23:20:
ry devil...typfoutje...heb het al veranderd...

Geeft niks

Waarschuw beheerder
donateur
mijn vader is 5 jaar geleden overleden.
We waren 's middags met zijn 4en naar een verjaardag geweest. Dat is de laatste keer dat we met zijn allen samen zijn geweest.
Ik ging daarna werken en werd daar opgehaald door familie. Toen was ik nog te naief om uberhaupt te vermoeden wat er aan de hand kon zijn.
Kennelijk kan je ook met een gezonde leefstijl zo omvallen op je 49e.

Wat het met je doet, tjsa, je wordt in 1 keer gedwongen volwassen te zijn, er te zijn voor je broertje en moeder.

Maar ja, je beseft wel dat je nu leeft en nu moet genieten, er kan zo maar geen morgen meer zijn

Waarschuw beheerder

sterkte (f)

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 12:30:
Kennelijk kan je ook met een gezonde leefstijl zo omvallen op je 49e.

leeftijd zegt niks meer, paar weken geleden een meid van 28 gestorven aan een harstilstand, kerngezond :S

sterkte (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 12:48:
leeftijd zegt niks meer, paar weken geleden een meid van 28 gestorven aan een harstilstand, kerngezond

inderdaad vorig jaar overleed hier op voetbalveld een jongen van 16

Waarschuw beheerder
Ik heb mijn schoonvader verloren 2 jaar geleden, dan zou je denken, tis je schoonvader maar, maar voor mij was hij mijn vader. Ik mis hem nog elke dag!

Waarschuw beheerder
Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend en ben blij dat er over gepraat wordt, hoop dat ik een klein deurtje heb geopend voor mensen die er om wat voor reden dan ook niet over kunnen praten....een aparte website ofiets is een goed id alleen hoe begin je zoiets????(heb er weinig verstand van haha)
Voor alle mensen: sterkte (F) en hoop dat dit forum nog een beetje actief blijft!

xxx bianca

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 16:55:
Even een vraagje het gaat me misschien niks aan.. maar plotseling beide ouders verliezen hoe kan dat gebeuren?
Lijkt me egt super rot...
kan me ook voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt..

Toen ik 13 was ben ik mun vader verloren en op mun 18e mun moeder....ze waren weliswaar gescheiden en ik heb altijd bij mun moeder gewoond...met mun vader nooit echt un onwijze band gehad mun moeder daarintegen wel zij was mijn alles!
Waarschuw beheerder
poehh moet dr echt ff niet aan denken.
maar vind het knap hoe sommige mensen ermee omgaan :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 20:58:
Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend en ben blij dat er over gepraat wordt, hoop dat ik een klein deurtje heb geopend voor mensen die er om wat voor reden dan ook niet over kunnen praten

Ik denk het wel, inderdaad een goed punt van je !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 20:35:
, tis je schoonvader maar, maar voor mij was hij mijn vader. Ik mis hem nog elke dag!

die zeker niet minder waard hoeft te zijn (y) sterkte (f)

Uitspraak van !! * Chellie O:) op zondag 18 maart 2007 om 22:50:
knap hoe sommige mensen ermee omgaan

je zult wel moeten :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 20:58:
Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend

was zeker een goed idee van je!!denk dat je bij sommige veel heb los gemaakt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op zondag 18 maart 2007 om 22:50:
poehh moet dr echt ff niet aan denken.
maar vind het knap hoe sommige mensen ermee omgaan

me 2, al zit er toch veel pijn van binnen, en hoe moeilijk het ook is soms kom je daar niet doorheen, terwijl je alleen maar wil helpen... ach ja ken ook een paar mensen die een ouder verloren zijn. ze zullen niet zo gauw naar me toe komen vermoed ik... maar als ze komen kunnen ze alles zeggen wat ze willen (f) en dat het dan 8 jaar geleden is maakt niet uit, kom op zeg :frusty: zoiets draag je je hele leven met je mee :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Helpmaaaanneeesssiiiii op maandag 19 maart 2007 om 10:54:
maar als ze komen kunnen ze alles zeggen wat ze willen (f)

maar dat is juist het probleem bij de meeste,,,die willen andere er niet mee belasten, zo ben ik zelf ook,is soms te moeilijk om er met andere over te praten en om bij andere uit te huilen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 10:58:
Uitspraak van :bounce:Hardbass! A.k.A StAmPGEVAAR!!!;P op maandag 19 maart 2007 om 10:54:
maar als ze komen kunnen ze alles zeggen wat ze willen

maar dat is juist het probleem bij de meeste,,,die willen andere er niet mee belasten, zo ben ik zelf ook,is soms te moeilijk om er met andere over te praten en om bij andere uit te huilen.

maar bij echte vriend is dit geen probleem NOOIT ;) ik denk dat je dat ook welles verteld is... ach ja het blijft lastig en ik heb heeeeeel makkelijk praten want ik heb me beide ouders nog ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 23:17:
je zult wel moeten :aai:

ja, maar dan nog!

Waarschuw beheerder
Toen ik 17 was is mn moeder overleden aan kanker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben mijn pa verloren op 13- 9- 06, door een ongellukkige val van de trap :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **PappaPP**RIP op maandag 19 maart 2007 om 14:00:
ik ben mijn pa verloren op 13- 9- 06, door een ongellukkige val van de trap

Dat soort dingen zijn nog erger dan wanneer iemand nog ongeneselijk ziek is.. Geen kans om afscheid te nemen, dat lijkt me erg moeilijk... Sterkte !

Waarschuw beheerder

Jeetje das helemaal niet te bevatten!
sterke(F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 maart 2007 om 13:07:
en ik 17 was is mn moeder overleden aan kanker.laatste aanpassing 19 maart 2007 13:09

die rotziekte ook....

sterkte (F)

Waarschuw beheerder
Sterkte allemaal (F)(F)
Waarschuw beheerder
mis mn vader niet vaak, maar daarom op sommige momenten des te erger. ik had je op dit moment graag bij me gehad.
hij zou niet veel zeggen maar toch.

:frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

dat is echt klote ja.... de mijne viel van een hekje van een meter hoog.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 11:55:
Uitspraak van **PPP**RIP op maandag 19 maart 2007 om 14:00:

dat is echt klote ja.... de mijne viel van een hekje van een meter hoog.

dit lijkt me echt verschrikkelijk om van de een op t andere moment iemand te verliezen. :aai:
bij mijn vader was t kanker en je zag t al ver van tevoren aankomen dat t ging gebeuren en dan ben je al langzaam bezig afschijt te nemen terwijl hij er nog is.

sterkte (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rent aka alias pseudoniem op woensdag 21 maart 2007 om 17:53:
bij mijn vader was t kanker en je zag t al ver van tevoren aankomen dat t ging gebeuren en dan ben je al langzaam bezig afschijt te nemen terwijl hij er nog is

klopt wel jaa, dan ben je eigemlijk al bezig met t t e verwerken en dergelijke, maar lijkt me toch ook erg zwaar hoor.

sterkte

Dankje :)

Waarschuw beheerder
mijn vader is vorig jaar op 25 maart overleden.
dus dat is zondag een jaar geleden.
ik vind dit dan ook een kut periode.
mis hem heel erg.
maar moet er toch wat van maken!
hij is maar heel kort ziek geweest,
na 5 weken is hij overleden aan een hersentumor.
het is jammer dat sommige weinig begrip hebben voor je verdriet.
maar aan de andere kant weet je wel aan wie je wel wat heb!

Waarschuw beheerder
ij mijn vader was t kanker en je zag t al ver van tevoren aankomen dat t ging gebeuren en dan ben je al langzaam bezig afschijt te nemen terwijl hij er nog is.

ik denk dat beide moeilijk is,,, het is en blijft je vader en dan maakt het niet uit op wat voor manier hij om het levn komt ,het verdriet blijft het zelfde..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 18:21:

ja als je het moeilijk heb leer je je echte vrienden kennen..
veel sterkte zondag
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
thanx
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 18:23:
ik denk dat beide moeilijk is,,, het is en blijft je vader en dan maakt het niet uit op wat voor manier hij om het levn komt ,het verdriet blijft het zelfde..

tuurlijk is dat zo maar t idee hebben dat je nog zoveel had willen zeggen lijkt me echt ondragelijk.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 18:24:
Uitspraak van little gin op woensdag 21 maart 2007 om 18:21:

ja als je het moeilijk heb leer je je echte vrienden kennen..
veel sterkte zondaglaatste aanpassing 21 maart 2007 18:25

echt helemaal voor de volle 100% mee eens.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 maart 2007 om 19:52:
daar ken ik g1 traan omlaten...boerelul..

mijn ouders zijn gescheiden, mijn pa overleed dat ik 16 of 17 was heb m na mijn 12e niet meer gezien om verschillende redenen.
heb daar ontzettende spijt van, ik weet niet wat de achtergrond is dat je zo over je pa denkt maar bedenk je wel dat niemand het eeuwige leven heeft (F)
mijn vader is vorig jaar op 25 maart overleden

sterkte !

Bij deze wil ik meteen iedereen sterkte wensen die een dierbare heeft verloren :knuffel:
Waarschuw beheerder
Het zou me vreselijk lijken. Ik heb dit (gelukkig) nog niet..
Niemand heeft het eeuwig leven.
Zou dus niet weten hoe ik hier mee om moet gaan, alleen dat ik er erg veel moeite mee zou hebben.

Heel veel sterkte (F)
Waarschuw beheerder
7april is mijn vader een jaar overleden hij mocht 58 jaar worden.
ik was erbij toen hij dood ging,ik heb er echt moeite mee dat hij er niet meer is.
ik mis hem elke dag.

iedereen heel veel sterkte.

xxx

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rent aka alias pseudoniem op woensdag 21 maart 2007 om 18:40:
maar t idee hebben dat je nog zoveel had willen zeggen lijkt me echt ondragelijk.

dat is het ook. zou hem nog zoveel willen zeggen, heb niet echt afscheid kunnen nemen en dat is iets waar ik nooit mee zou kunnen leven 28ste is de dag..heb het er nou al weer moeilijk mee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sita nanny op woensdag 21 maart 2007 om 22:36:
k was erbij toen hij dood ging,

dat lijkt me echt moeilijk om te zien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 22:46:

Inderdaad...

Waarschuw beheerder
8 april 2002 is mijn moeder overleden en mis haar elke dag!!

kan het maar moeilijk een plekje geven omdat het door de ego van een arts zo heb moeten lopen..

43 jaar is ze maar geworden dus minimaal 43 jaar te vroeg!!

maar moet er toch wat van maken!

:knuffel:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 22:46:
k was erbij toen hij dood ging,

was er ook bij toen t gebeurde was verschrikkelijk, maar aan de andere kant ben ik wel heel blij dat ik er wel voor m was op dat moment. weet zeker dat hij t ook fijn vond.

Waarschuw beheerder
het is allemaal moeilijk of iemand nou aan ouderdom
Uitspraak van Rent aka alias pseudoniem op donderdag 22 maart 2007 om 17:53:
maar aan de andere kant ben ik wel heel blij dat ik er wel voor m was op dat moment. weet zeker dat hij t ook fijn vond.

mooi dat je afscheid hebt kunnen nemen

Waarschuw beheerder
Ja soms is het leven hard hellaas :-(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 09:49:
Ja soms is het leven hard hellaas :-(

ja maar je word er zelf ook een stuk harder van

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 11:30:
ja maar je word er zelf ook een stuk harder van

Dan maar wat minder hard..
Waarschuw beheerder
jah, k had ook wel wat minder hard willen zijn.. zolang ik maar meer van me moeder had mogen genieten..

Waarschuw beheerder
ik vind de discussie een beetje zinloos over wat of hoe,erger of moeilijker is.
volgens mij heeft iedereen zijn eigen verdriet op zijn eigen manier.
als je iemand verlies waar je van hou doet dat gewoon pijn,
vraag me af of je er aan kunt wennen als je het van te voren weet dat iemand komt te overlijden, want het gemis is toch pas na dat je iemand echt kwijt bent.
mijn vader heeft een ziek bed gehad van 5 weken in die tijd leef je tussen hoop en vrees.
als er dan geen hoop meer is heb je ook nog een stukje acceptatie nodig voor alle partijen.
en in de laatste week was hij zo ziek dat zijn conditie zo ver achter uit was gegaan dat als hij wat zei we hem niet meer konden verstaan.
vind dat nog steeds moeilijk om niet te weten wat hij op het laatste wilde zeggen. en dat doet ook pijn.
maar gelukkig hebben we altijd alle dingen gezegd en uitgesproken die we wilde zeggen, ook op andere momenten.
ik ben er ook bij geweest toen hij overleed en vond het een fijne gedachte dat ik tot op het laatste moment bij hem was.
maar hoe we het ook bekijken we willen allemaal degene van wie we houden niet missen!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 19:59:
ik vind de discussie een beetje zinloos over wat of hoe,erger of moeilijker is.
volgens mij heeft iedereen zijn eigen verdriet op zijn eigen manier.
als je iemand verlies waar je van hou doet dat gewoon pijn,
vraag me af of je er aan kunt wennen als je het van te voren weet dat iemand komt te overlijden, want het gemis is toch pas na dat je iemand echt kwijt bent.

:respect:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 19:59:
mijn vader heeft een ziek bed gehad van 5 weken in die tijd leef je tussen hoop en vrees.

(F)
Ik heb mijn verleden een plekje gegeven, en blij dat ik dit heb meegemaakt het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben.
Ik heb mijn vader misschien niet kunnen zeggen wat ik wil zeggen maar ik weet dat hij het weet daardoor heb ik er vrede mee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 23 maart 2007 om 20:12:
Ik heb mijn vader misschien niet kunnen zeggen wat ik wil

dat je nu nog met hem bezig ben zegt genoeg wat je voor hem voel, en denk daarom ook dat hij echt wel geweten heb wat hij voor je heeft betekent.
daarom zijn de woorden op het laatste ook niet belangerijk maar de manier waarop je altijd met elkaar om gaat.
je moet liefde aan elkaar altijd tonen toch!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 20:35:
en denk daarom ook dat hij echt wel geweten heb wat hij voor je heeft betekent.

dat denk ik ook wel, tenminste zo denk ik er nu over :9 praat er nu ook makkelijker over, maar heb het er heel erg moeilijk mee gehad.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 20:35:
manier waarop je altijd met elkaar om gaat

we zijn met de scheiding van mijn ouders met ruzie uit elkaar gegaan, maar dan nog het blijft je vader en iedereen maakt fouten
Waarschuw beheerder
Jeetje... gelukkig mag ik nog van mijn ouders genieten en ik hoop dat dat nog lang zo mag zijn natuurlijk..!

Maar ik zat even mee te lezen hier, heel veel :respect: voor jullie allemaal..! :kots:
Waarschuw beheerder
Heb zelf op jonge leeftijd m'n echte pa verloren 01-03-'82... 4 jaar geleden op 05-03-'02 m'n stiefvader, dus da's al een dubbel verlies.
Maar goed, je zult toch verder moeten. 't Zal altijd gevolgen hebben/nasleep. Daar is iets waar je niks tegen kunt doen.

Bij mij is 't gevolg dat m'n verjaardag nooit meer 't zelfde zal zijn. Ben namelijk op 02-03 jarig.

:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Read The Fucking Manual op vrijdag 23 maart 2007 om 21:37:
't Zal altijd gevolgen hebben/nasleep. Daar is iets waar je niks tegen kunt doen.

probeer uit al het negatieve het positieve te halen, leef in het hier en nu, steun op de mensen om je heen.probeer te genieten van kleine dingen (F)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 23 maart 2007 om 21:49:
probeer uit al het negatieve het positieve te halen, leef in het hier en nu, steun op de mensen om je heen.probeer te genieten van kleine dingen

Ohw maar da's geen probleem hoor, 't is alleen nèt ff die paar dagen dat klote verloopt... Voor de rest geniet ik elke dag:)

Waarschuw beheerder
Mijn moeder is afgelopen donderdag morgen overleden ( 42 jaar)

Waarschuw beheerder
sterkte met dit verlies

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 maart 2007 om 10:19:

ook veel te jong....heel veel sterkte de aankomende tijd..
Waarschuw beheerder
ik ben mijn moeder verloren aan kanker ze was 40 en op haar verjaardag begraven andehalf jaar trg :(
en ik krijg het er steeds moeilijker mee..

Jullie ook Allemaal strekte!!

Goed dat dit tpopic geopend word!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 maart 2007 om 10:39:

gecondoleerd
Waarschuw beheerder

gecondoleerd

sterkte man :kots:

Waarschuw beheerder
Mijn moeder is afgelopen donderdag morgen overleden ( 42 jaar

heel veel sterkte !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NilesBanks op zaterdag 24 maart 2007 om 14:14:

veel sterkte,(f) en probeer je emoties een plekje te geven, daar had (heb) ik nogal veel moeite mee

Waarschuw beheerder
Dankjewel iedereen :)

Het was totaal onverwachts..
Ik zat op de zaak, en mijn vader zat in Frankrijk voor de zaak. En rond de middag komt mijn oom, dat is ook mijn directeur enne die komt mij halen dus het 1e wat ik dacht dat er iets met mijn vader was gebeurd onderweg naar Lyon. Maar het was dus net iets anders..

Waarschuw beheerder
heb er uiteraard nog steeds heel veel moeite mee om dit wereldje aan te kunnen..

:jaja: Je kan er om blijven janken :cry: He..:aai:
Waarschuw beheerder
donateur

Jeetje :( Gecondoleerd (F)

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn moeder is bijna 5 jaar geleden overleden. Eerst viel het gemis nog wel mee maar nu alles een beetje huisje boompje beestje begint te worden word het wel op momenten erger. Ik had echt heel graag van haar willen weten of ze mijn vriend leuk vind, hoe trots ze op me is enzo... maar ook praktische zaken zoals hoe vul ik de belasting in enzo.

Ik hou gewoon de herinnering levend en probeer bij alles te denken hoe zij het zou hebben gevonden.
Ik denk dat ze apetrots is en 'van boven' met een big smile naar me kijkt.

In heel veel dingen is ze een drijfveer. Doe heel veel voor haar en dat helpt.

Maar het gemis blijft gewoon.

Nielss en alle anderen: gecondoleerd en heel veel sterkte!
Liefs!

Waarschuw beheerder
wouw, heftig hoor, ik wens je heel veel sterkte in de moeilijke tijden.

Uitspraak van verwijderd op maandag 26 maart 2007 om 15:55:
gevonden voorwerpen balie al gechecked???

pfff er probeert hier iemand grapig te zijn.
Waarschuw beheerder
Ongelooflijk. Als je zoiets meemaakt dan denk is dat heel heftig. Je staat er niet bij stil hoeveel 'lotgenoten' je eigenlijk hebt. Sterkte allemaal!

Uitspraak van verwijderd op maandag 26 maart 2007 om 15:55:
gevonden voorwerpen balie al gechecked???

Kneus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 maart 2007 om 15:28:
Ik had echt heel graag van haar willen weten of ze mijn vriend leuk vind, hoe trots ze op me is enzo...

herken ik :yes:
gecondoleerd en heel veel sterkte!

jij ook !

Waarschuw beheerder
wat een onderwerp zeg... de tering

:bloos: ik lul op internet altijd over leuke dingen...
sterkte allemaal, hoop dat jullie een hoop goede vrienden hebben(f)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 maart 2007 om 16:09:
Het was totaal onverwachts..

Gecondoleerd man! K heb helaas het op ongeveer dezelfde manier mee moeten maken, kan maar 1 zinvol advies geven:
Laat je niet leven, doe lekker wat je zelf wilt en voel je zoals je je voelt!
Waarschuw beheerder

sterkte jongen. mijn vader ging dood toen ik vier was. zijn geen leuke dingen.

belangrijkste is dat je vooral zelf doorgaat met het leven dat je wilt leiden. hoe moeilijk het ook is, je moet gewoon verder. ik kan me soms echt irriteren aan mensen die jaren blijven zitten kniezen. daar heb je niets aan. zullen je ouders ook niet gewild hebben denk ik dan altijd maar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 26 maart 2007 om 17:23:
Uitspraak van flemenemijntje op maandag 26 maart 2007 om 15:28:
Ik had echt heel graag van haar willen weten of ze mijn vriend leuk vind, hoe trots ze op me is enzo...

Ja dit herken ik ook....Ik ga over 5 maandjes trouwen en vraag me elke dag af wat mijn moeder ( en mun vader) van hem gevonden zou hebben...diep in mun hart weet ik wel dat ze hem geweldig vindt maar toch ben je benieuwd....mijn moeder was namelijk ook mijn beste vriendin dus dan mis ik dubbel haar advies en de gesprekken...maar aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat mijn moeder mijn vriend op mijn pad heeft laten komen...I am so happy!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op maandag 26 maart 2007 om 21:45:
Uitspraak van Nielss,, O:) op zaterdag 24 maart 2007 om 10:19:

Gecondoleerd en heeeel veel sterkte (F) je zal merken dat je de komende tijd geleefd wordt maar probeer je eigen gevoel en wensen naar voren te laten komen!

En 42 is zo jong....t leven is oneerlijk...mijn pa is 41 geworden en mijn ma 48....soms ben ik wel eens bang dat ik ook niet oud wordt....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar ook praktische zaken zoals hoe vul ik de belasting in enzo.

Ja indd bij de kleinste dingen wil je haar/zijn hulp...Toen mijn ma overleed stond ik er in 1 klap alleen voor...wist niets van koken, strijken, wasmachine, administratie etc...maar t mooiste was dat ik het ook in een klap wel kon...kracht maakt je sterkt denk ik dan maar.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ardiii op vrijdag 23 maart 2007 om 16:24:
jah, k had ook wel wat minder hard willen zijn.. zolang ik maar meer van me moeder had mogen genieten..

Herken ik (F)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 10:29:
kracht maakt je sterkt denk ik dan maar.....

Dat is wel heel waar ja, maar af en toe had ik ook nog wel ff lekker 17 willen zijn toen.
Gefeliciteerd dat je gaat trouwen! Mijn zus heeft het ook zonder moeten doen. Het stomme is dat ook al zijn ze er heel erg niet, ze zijn nog nooit zo aanwezig geweest, snap je?
Ik kan het alleen vaak niet hebben als ik naar mijn neefje kijk. Zo oneerlijk dat ze dat wondertje nooit mee zal maken; en andersom!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 10:23:
maar aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat mijn moeder mijn vriend op mijn pad heeft laten komen...I am so happy!

hou die gedachte vast... ze zullen op de grote dag echt wel bij je zijn niet letterlijk maar zeker wel in je hart.(uit het ook maar niet uit het hart)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 10:25:
mijn pa is 41 geworden en mijn ma 48....

mijn pa mocht maar 52 worden, morgen is het al weer 6 jaar geleden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mijn vader is overleden toen ik ongeveer 5 was, en mijn moeder toen ik 20 was.

Ik ben enigskind, en heb nauwelijks tot geen contact met mijn familie.

Klinkt misschien hard, maar het went wel. Ik heb geen zin om te treuren op de bank, al begrijp ik wel als anderen dat doen. Maar zo ben ik niet.

Je bent "alleen" en hebt niemand om op terug te vallen, maar goed het is niet anders.

Ik vind het heel normaal inmiddels dat ik qua familie niemand meer heb, terwijl andere mensen juist :o staan als ze het horen.

Ik zit niet te wachten op medelijden, want ik ben niet zielig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kleintje :') op dinsdag 27 maart 2007 om 15:26:
Je bent "alleen" en hebt niemand om op terug te vallen, maar goed het is niet anders.

geen vrienden dan waar je op terug kan vallen?
Waarschuw beheerder
welke ouders

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Que? op dinsdag 27 maart 2007 om 16:05:
welke ouders

wat bedoel je daar mee???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 maart 2007 om 16:04:
geen vrienden dan waar je op terug kan vallen?

Ja, natuurlijk die wel.

Ik heb een tijdje geen woonruimte gehad, en dan klop je liever aan bij je ouders dan bij je vrienden die nog thuis wonen bijv.

Dat soort dingen.

Waarschuw beheerder
ik ben mijn vader vorig jaar verloren hij pleegde zelfmoord
gelukkig heb ik mn lieve moeder nog, ze is mn allesie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Que? op dinsdag 27 maart 2007 om 16:10:
kutkorps!!!laatste aanpassing 27 maart 2007 16:12

Waar heb je het over?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Que? op dinsdag 27 maart 2007 om 16:10:
kutkorps!!!

als jij niet normaal kan doen ga dan ff ergens anders etteren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kleintje :') op dinsdag 27 maart 2007 om 16:10:
en dan klop je liever aan bij je ouders

ja snap wat je bedoel..ik heb me ma gelukkig nog...maar daar kan ik niet op terug vallen,die praat er niet over..maar lijkt me wel moeilijk om geen ouders meer te hebben
Waarschuw beheerder
hmmm mn ma is overleden in september 2006, mn pa woont in amerika al vanaf mn 6e...

tis kut...

mjah t moet maar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :rot:Ellesdee op donderdag 29 maart 2007 om 03:10:
hmmm mn ma is overleden in september 2006, mn pa woont in amerika al vanaf mn 6e...

tis kut...

mjah t moet maar

:(

:knuffel: :kusje:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 23 maart 2007 om 20:12:
k heb mijn verleden een plekje gegeven, en blij dat ik dit heb meegemaakt het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben.
Ik heb mijn vader misschien niet kunnen zeggen wat ik wil zeggen maar ik weet dat hij het weet daardoor heb ik er vrede mee

Daar ben ik het helemaal mee eens..
heb me vader ook verloren en niet alles kunne zeggen wat ik wou omdat het plotseling was.. maar k weet ckr
dat hij weet wat ik wil en denk :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Tijgertje :cheer: op donderdag 29 maart 2007 om 20:13:
dat hij weet wat ik wil en denk

doe je goed :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JUVE LCN :hyper: op donderdag 29 maart 2007 om 14:16:
mjah t moet maar

Toch n beetje jammer dat zoiets dan 'moet' denk dat je het liever anders had gezien?

sterkte iig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op maandag 26 maart 2007 om 21:45:

Gecondoleerd en sterkte met dit verlies.

OOK DIT is partyflock mensen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 04:41:
Toch n beetje jammer dat zoiets dan 'moet' denk dat je het liever anders had gezien?

ja tuurlijk had ik t liever anders gezien
maar kan er niks aan doen
had graag gewild dat ik er wat aan kon doen
dat ik mn ma nog ff bij me had gehad...

maar tis onmacht
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :rot:Ellesdee op woensdag 11 april 2007 om 15:47:
onmacht

Yupz, en dat is een k*t klote gevoel.
Iedereen hier zou zo graag anders willen maar we zijn God niet. Als t wel zo was, wist ik het wel.

Deze maand is het al 5 jaar geleden voor mij. Veel mensen zeggen dat je toch eens door moet gaan, het is AL 5 jaar... ik ga wel door, maar AL 5 jaar klopt voor mij niet. Nog maar 5 jaar! Lijkt als de dag van gisteren.

Waarschuw beheerder
Ik heb m'n moeder verloren in 2005.
Was zelf net een maand 18.
En ben daarna eigenlijk ook alleen komen te staan.
Geen contact met vader en kon verders eigenlijk niet terecht en moest of ik het nou wou of niet op mezelf gaan wonen etc.
Tot de dag van vandaag is het nog steeds erg moeilijk om mijn hoofd boven water te houden.
Ik probeer haar voor mezelf in leven te houden door aan haar te denken, over haar te praten en op speciale dagen toch iets extra's te doen voor haar.
We moeten verder en kunnen niet stil staan, we kunnen alleen maar hopen op de dag dat de pijn en het gemis minder zal worden en het leven een stukje makkelijker :-)

Waarschuw beheerder
Gelukkig mijn beide ouders nog, maar wel erg om te lezen dat sommige helemaal geen ouders meer hebben!! :(

Iedereen sterkte! (F)
Waarschuw beheerder
ben m'n vader verloren toen ik 15 was heb daarna echte en kloteperiode gehad , maar op den duur geef je het een plekje!

maar allebei je ouders verlieze op zow een jonge leeftijd is echt erg ! ik zou er niet aan moete denke om ook me moeder nog is te verlieze !

sterkte ermee ieder geval :bloem:

Waarschuw beheerder
Ik heb gelukkig me beide ouders nog!:)
Lijkt me zo raar als een van je ouders overlijd of erger nog beide!:)

Sterkte(F)

Waarschuw beheerder
ben 11.5 jaar geleden mijn vader verloren ja.. moet zeggen dat je door zo'n groot verlies wel sneller volwassen wordt (geestelijk..) en je leert er mee leven maar het blijft een gemis.. Toen mijn moeder voor de 1e x na 6 jaar alleen te zijn met een nieuwe vriend aan kwam was echt heel raar, was geen man in mn leven gewend..
Mijn zusje van 11 zegt nu papa tegen de vriend van mijn moeder ook hier ben ik het niet mee eens omdat ze een eigen papa heeft. Begrijp me niet verkeerd, vind haar vriend een top vent (Y) maar ze moet haar eigen vader juist hoog houden
Ookal istie dan dood, ik zal altijd trots blijven op mn vader wat ie dan ook allemaal geflikt heeft.. juist omdat hij dood is hou ik hem hoog omdat hij het zelf niet meer kan doen..

sterkte (F)

Waarschuw beheerder
donateur
snap je situatie wel. vind idd dat je je vader hoog moet houden. ieder1 maakt natuurlijk een eigen keuze in wie hij hoe wil noemen maar kan me voorstellen dat je er mee zit.

Je hebt maar een papa en een mama. Dat zal altijd zo blijven
Waarschuw beheerder
Wie heeft dit nog meer meegemaakt

moi...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 16:12:
Gelukkig mijn beide ouders nog, maar wel erg om te lezen dat sommige helemaal geen ouders meer hebben!!

Waarschuw beheerder
Mijn vader is 16 jaar geleden overleden tjee zolang alweer.Vergeten doe je nooit maar het slijt wel.Wat ik altyd heel raar vond nadertijd was als ik ergens ging spelen of logeren dat er dan een vader was ik wist dan niet goed hoe ik me moest gedragen tegen over die vader.
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Waarschuw beheerder
Mijn moeder.............mijn hart.........verloren toen ik 23 was.
Ben nu 21 jaar verder en mis haar nog iedere dag!!

Heb een maand geleden mij eigen badkamer speciaalzaak geopend en deze heeft ze niet gezien en ik ben er zo trots op.......Ik baal zo erg dat ze deze nooit gezien heeft!

Ook mijn vriendin.........In mei stierf mijn moeder en in junie leerde ik mijn vriendin kennen..... die heeft ze dus ook nooit gekend en ik weet zo zeker dat mijn moeder haar enorm graag gemogen zou hebben......

Ja ........ mijn moeder (k)(k)(k)
Waarschuw beheerder
Mijn moeder was 4 jaar ziek, in juni 2006 overleden aan longkanker. Maar gelukkig heb ik mijn vader nog die voor me zorgt, al is het niet altijd n pretje om enig meisje te zijn... Je mist toch je moeder om haar dingen te vertellen die je nooit aan je vader zou zeggen...
Op zulke momenten mis ik haar wel, als ik iets heb meegemaakt en aan haar wil vertellen...
Maar gelukkig heb ik afscheid van dr kunnen nemen en door 4 jaar voor haar te zorgen stond ik niet ineens voor n probleem dat huishouden heet...
Dat heeft ze me dan wel allemaal geleerd, Gelukkig...

maar denk ook dat het voor iedereen anders is, ik heb me moeder aan n ziekte verloren, voor mij was het eigenlijk een opluchting toen ze overleed, geen zorgen meer en geen lijden meer.. Niet voor haar en niet voor ons (iedereen die voor haar heeft gezorgd). Ik had echt een super goed band met mijn moeder, was ook echt een vriendin van me.. Mara hoe stom het ook klinkt, ik heb geen traan gelaten toen ze overleed en een jaar later nog steeds niet...

Maar als je je ouders heel plotseling verliest is het waarschijnlijk een heel ander gevoel, dan heb je geen afscheid kunnen nemen, heb je niet eerst een lange tijd moeten lijden... Dan moet je alles in een keer verwerken en ik denk dat dat uiteindelijk zwaarder is...
Waarschuw beheerder
ben allebei mun ouders verloren en kwam er alleen voor te staan toen ik 18 was...heb er uiteraard nog steeds heel veel moeite mee om dit wereldje aan te kunnen..

ik ook
op mn 17e al op mezelf

kan veel typen hier,maar met welk nut
t is gewoon kut

Waarschuw beheerder
donateur
kan veel typen hier,maar met welk nut

Ik vind het erg prettig om te lezen dat ik niet de enige ben, dus voor mij heb het wel degelijk nut.
Ik blijk niet alleen te staan in dingen en vind het wel fijn om te lezen dat anderen het ook zo beleven. Niet dat het fijn is dat hun ouders ook heen zijn gegaan, maar meer de gevoelens die je kan delen.

Op dit moment luister ik liedjes van de begrafenis, en hoezeer het ook pijn doet en me doet verlangen naar dat ze er nog is... het is ook troostend.

Goed dat iedereen zo eerlijk is trouwens. Hulde voor jullie, niet alleen omdat jullie durven te schrijven maar vooral omdat jullie durven te delen!
Waarschuw beheerder
M'n moeder is overleden toen ik 6 was..
Is toch weer heel anders dan wanneer je 18 bent.. maar zou iemand opzoeken die hetzelfde mee heeft gemaakt en waar je er mee over kunt praten.. diegene begrijpt echt goed wat je meemaakt enzo:)

Waarschuw beheerder

knap dat je doorzet (Y)
Waarschuw beheerder
Mijn moeder, ondertussen alweer bijna 3,5 maand terug. Tijd gaat zo snel... moet zeggen dat ik het eigenlijk nog steeds niet besef volgens mij.

Maar ongelooflijk zoveel als je het om je heen hoort. Al die jonge mensen die hun ouders al verloren zijn... en dan zie je die oude kwijlende dementerende omaatjes rondschuivelen, zonder ook maar enig doel... Niet eerlijk. :no:
Waarschuw beheerder
Ik was 11 toen mijn vader overleed,
en was voor mij, terwijl ik nog niet echt het besef had, dat hij nooit meer terug zou komen, best moeilijk.

Ik was een echt papa's kindje, ik deed alles met hem
het was zeker wennen, want met me moeder had ik totaal geen band
Nu ik ouder ben, heb ik het er inderdaad best moeilijk mee, ik begin eigenlijk nu pas te besseffen dat ik hem nooit meer terug zal zien, en de rest van mijn leven zonder hem door moet.

Terwijl ik dit toch eigenlijk de belangrijkste periode uit mijn leven vind, ik word ouder, en er zijn heel veel veranderingen in je leven, en die kan je niet samen delen, en dat is heel moeilijk ja!

Ik heb alleen het geluk, dat ik een fantastische broer heb, waarmee ik altijd kan lachen, huilen en praten! en dat is wel mijn manier om er doorheen te komen, Heel veel sterkte (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van einahpetS op vrijdag 18 mei 2007 om 09:19:
Maar als je je ouders heel plotseling verliest is het waarschijnlijk een heel ander gevoel, dan heb je geen afscheid kunnen nemen, heb je niet eerst een lange tijd moeten lijden... Dan moet je alles in een keer verwerken en ik denk dat dat uiteindelijk zwaarder is...

Mijn vader is dus 16 jaar geleden plotseling overleden en de moeder van een vriend van mij had kanker een ziektebed dus en ik denk dat als je plotseling overlijd makkerlijker is want als je ziek bent leef je er naar toe wanneer je dood gaat en dat is helemaal geen leuke periode oke je kan nog wel alles zeggen wat je wou of dingen doen maar je weet dat het een van de laaste keren is en dat is ook een heel dubbel gevoel.En in mijn geval was het goed zo mijn moeder zat toen op engelse les en ze was die dag weg met haar klas en mijn vader ik en mijn broertje zijn toen wezen eten bij de chinees en dat was heel erg leuk en gezellig en toen we thuis kwamen mochten we nog ff t.v kijken en nog lekker ouwehoeren met mijn vader tegen 11 naar bed en werd ik om 12 uur wakker van mijn moeder ze schreeuwde en huilde heel hard toen was mijn vader dus dood.Klinkt misschien raar maar achteraf ben ik wel blij dat het zo is gegaan ik heb echt een super laaste dag met hem gehad.Ik ben blij dat hij dus niet ziek is geweest.
laatste aanpassing