Partyflock
 
Forumonderwerp · 927670
 
Hallo allemaal,


Ik dacht; ik open hier maar eens een topic over om zo ook mijn steentje weer een beetje bij te dragen bij het verspreiden van wat iets waarvan ik denk dat we het allemaal te weten moeten gaan komen.

Na het zien van zijn intervieuw naar aanleiding van zijn boek "Worden Wij Wakker?" ben ik van mening dat de kennis die hierin gegeven wordt de mensheid zo snel en zo grootschalig mogelijk zal moeten gaan bereiken. Vandaar dat ik hier even het filmpje van het intervieuw wil posten. gelukkig staat deze al op internet, en het is niet eens illegaal. Op de achterkant van het DVD hoesje staat zelfs letterlijk: Deze DVD is vrij van auteursrechten (dus kopiëren a.u.b!)

Hier het intervieuw: Worden Wij Wakker?

Ik zal zeggen: bekijk het, wees openminded, bewaar je eventuele cynisme voortkomend uit onwetendheid voor ná het kijken van de dvd, luister heel goed naar wat deze man allemaal vertelt! Dit gaat iedereen aan, dus ook jou!
Probeer het te begrijpen, schakel a.u.b. tijdens het kijken hiervan even je (bevoor-)oordeelde mind uit.
Dit is echt ontzettend interessant en bewustmakend!


Marcel Messing (geboren 1945) studeerde antropologie, filosofie en vergelijkende godsdienstwetenschap.

Hij is auteur van 20 boeken en talloze artikelen, medewerker van Prana en Inzicht.

Hij was als stafdocent en decaan werkzaam in het Hoger Beroeps Onderwijs, hierna jaren wetenschappelijk medewerker van de Bibliotheca Philosophica Hermetica te Amsterdam.

(bron: wikipedia)



Ik ben zeer benieuwd naar wat dit met de mensen doet... dus laat even een reactie achter nadat je 'm gekeken hebt.
Ook ben ik benieuwd naar wat dit zoal bij jullie oproept.
 
Uitspraak van blueprint op donderdag 5 juli 2007 om 23:24:
wie zijn wij?

mensen die doorhebben dat de wereld om hun heen gevoed word door leugens
die zich op blijven stapelen. mensen die hun ogen hebben geopend.
mensen die niks als zelfsprekend vinden. die de waarheid van het leven ontrafelen.

mensen die ONAFHANKELIJK denken.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Azul op donderdag 5 juli 2007 om 23:12:
Globaal.. mjeah. Ik zei er zit een hoop lulkoek tussen, ik zei niet het is allemaal lulkoek. Op elke laag.

Je snapt er gewoon geen hol van, zeg dat maar eerlijk hoor :P
Ach hou toch op, mr. psyman, neem nog een postzegel

Maybe wil ik morgen wel een ellenlange reactie schrijven met uitleg voor mevrouw tyharo, maar nu ga ik liever nog even genieten van m'n avond.

I'm not impressed by you ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:29:
mensen die doorhebben dat de wereld om hun heen gevoed word door leugens
die zich op blijven stapelen. mensen die hun ogen hebben geopend.
mensen die niks als zelfsprekend vinden. die de waarheid van het leven ontrafelen.

aha
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:29:
mensen die ONAFHANKELIJK denken

opmerkelijk dat je onafhankelijk benadrukt
 
Uitspraak van Azul op donderdag 5 juli 2007 om 23:35:
Ach hou toch op, mr. psyman, neem nog een postzegel

Postzegels neem je niet, die plak je op een brief (f)
 
Uitspraak van blueprint op donderdag 5 juli 2007 om 23:36:
opmerkelijk dat je onafhankelijk benadrukt

had kortom voor kunnen staan, maar je vat em wel.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:37:
Postzegels neem je niet, die plak je op een brief

dacht dat jij zo goed in metaforen was :rot:
Uitspraak van Azul op donderdag 5 juli 2007 om 23:35:
Maybe wil ik morgen wel een ellenlange reactie schrijven met uitleg voor mevrouw tyharo

Ellenlang hoeft nu ook weer niet...gewoon een voorbeeldje in welke richting ik moet denken is voldoende... :)
Maar als je een ellenlange uitleg wil schrijven...isgoed...ik hou je niet tegen iig alszijnde ellenlange-posts-schrijver... 8)
 
Uitspraak van Azul op donderdag 5 juli 2007 om 23:39:
dacht dat jij zo goed in metaforen was

Nee dat was Tyharo. :rot:

Ik snap alleen hele letterlijke kleutertaal :nocheer:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:45:
Ik snap alleen hele letterlijke kleutertaal :nocheer:

:lol:
Hahaha. ha.

tot morgen.
 
Openbaring 21:1-2 Toen zag ik een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel en de tweede aarde waren verdwenen, en ook de zee bestond niet meer. En de heilige Stad, het Nieuw-Jeruzalem, zag ik neerdalen van God uit de hemel.

Wat is de metafoor hierin? 8)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:37:
had kortom voor kunnen staan, maar je vat em wel

Deels, een verschil in optiek waarschijnlijk.

Het is nog maar de vraag of we onafhankelijk denken, we bevinden ons allemaal binnen het collectieve gedachtenveld, de meest vreemde gedachten kunnen zich ongevraagd voordoen.
Dus onafhankelijk denken kan pas op het moment dat je weet hoe je gedachten kan ontstijgen en ze in perspectief kan waarnemen en kan onderscheiden wat van jou is en wat vanuit het collectief afkomstig is.

Beetje of-topic btw
 
Uitspraak van Azul op donderdag 5 juli 2007 om 23:48:
Hahaha. ha.

tot morgen.

:nocheer: wordt het te moeilijk?
 
Uitspraak van blueprint op donderdag 5 juli 2007 om 23:51:
Dus onafhankelijk denken kan pas op het moment dat je weet hoe je gedachten kan ontstijgen en ze in perspectief kan waarnemen en kan onderscheiden wat van jou is en wat vanuit het collectief afkomstig is.

(y)


Uitspraak van blueprint op donderdag 5 juli 2007 om 23:51:
Beetje of-topic btw

dat is het al een paar daagjes hoor :) en we gaan beetje bij beetje weer on-topic zo :p
Uitspraak van blueprint op donderdag 5 juli 2007 om 23:51:
de meest vreemde gedachten kunnen zich ongevraagd voordoen.

Ghehe...klopt...ben je aan het proberen je gedachten leeg te maken komt er opeens..."o ja...vanillevla" en dat soort dingen in je op... 8)
 
:lol: Bij nog veel vreemdere gedachtes o:)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 01:57:
:lol: Bij nog veel vreemdere gedachtes o:)

zoals? 8)
 
Dat wil je niet weten. Ik ben echt heel erg raar %)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 02:33:
Dat wil je niet weten. Ik ben echt heel erg raar

vertel eens iets nieuws :/
 
Nee Robert, NEE!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 02:43:
Nee Robert, NEE!

ik vind het niet kunnen dominique, ik vind het niet kunnen :no:
 
:d
 
Uitspraak van blueprint op donderdag 5 juli 2007 om 23:24:
wie zijn wij?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:29:
mensen die ONAFHANKELIJK denken
oeh, dan hoor ik ook bij jullie :D
:X:X

Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 juli 2007 om 23:29:
mensen die doorhebben dat de wereld om hun heen gevoed word door leugens
die zich op blijven stapelen. mensen die hun ogen hebben geopend.
mensen die niks als zelfsprekend vinden. die de waarheid van het leven ontrafelen.

gerrum.. zijn de marsmannetjes weer langsgeweest vannacht? :aai:
of heb je je anti-paranoïa door de plee gespoeld?
 
Als je niks nuttigs aan het topic toe te voegen hebt kan je beter je tijd mischien beter besteden :flower:
 
mijn bijdrage aan het topic is zeer nuttig!
mijn taak is om jouw zweverige nonsens posts te levelen met de echte wereld, door mijn posts :)

dat jij dat dan niet snapt, is voor mij niet zo'n verrassing :)
 
jezus

hebben jullie allemaal met duracell ontbeten

it just goes on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on

 
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 6 juli 2007 om 16:15:
hebben jullie allemaal met duracell ontbeten

de pot verwijt de ketel.... :S
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 16:09:
mijn taak is om jouw zweverige nonsens posts te levelen met de echte wereld, door mijn posts :)

is dat nou effe jammer dat dit topic is bedoeld voor mensen die juist niet zweven :roflol:

ik snap sowiezo niet wat je hier notabene doet als je al cynisch bent en niet eens TIJD neemt om iets te onderzoeken.

ach, je gaat op negeren, heb wel betere bijdrage te leveren aan mezelf en de wereld :bye:
 
de pot verwijt de ketel....

ho ho

niet aanbranden

was niet eens naar u bedoeld
laatste aanpassing
 
ach, je gaat op negeren, heb wel betere bijdrage te leveren aan mezelf en de wereld

je springt eindelijk voor die trein?

pfoei, there is a god :yes:
 
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 6 juli 2007 om 16:19:
je springt eindelijk voor die trein?

:no: life is too good for me B)
 
life is too good for me

onbegrijpelijk
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 16:17:
is dat nou effe jammer dat dit topic is bedoeld voor mensen die juist niet zweven

why are you still here then?????? :X:X

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 16:17:
ik snap sowiezo niet wat je hier notabene doet als je al cynisch bent en niet eens TIJD neemt om iets te onderzoeken.

weet jij niets van! ik onderzoek de dingen waar ík in geïnteresseerd ben :)
en ja: die wijken af van de dingen die jou interesseren

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 16:17:
ach, je gaat op negeren

:lol:
lastig hè, als je opeens zo'n volhardend iemand tegenover je hebt..
 
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 6 juli 2007 om 16:23:
onbegrijpelijk

ik eer het leven en alles om me heen, niks is vanzelfsprekend, ook al is dat er zo ingestampt in jullie gedachten.
 
ik eer het leven en alles om me heen, niks is vanzelfsprekend, ook al is dat er zo ingestampt in jullie gedachten.

ik ben trots op je, jongen

waren er maar meer mensen zoals jij

dan zou de aarde een happy place zijn

happy

happy

happy

kan me lol niet op

waren er maar meer mensen zoals 1981 aka Robert, dan was ik nog happier geweest

happy

joy

happy

hij is zo altruistisch, en eert alles in het leven

waren er maar meer mensen, die zich op dat pad begeven

dan was het vast een mooiere wereld geweest

hij is het beste mens, het opperbeest

Robert Robert Robert

met je vage praat

ik hoop dat de rest van jouw leven

wel ergens op slaat

:yes:
 
het heeft niet eens met 'happy' te maken 8) enkel met bewustzijn.

jullie proberen hopeloos me etiketten te geven ,wat meer over jullie zegt als over mij. :aai:

maar goed, doe wat je niet laten kan joh 8)
 
Beste Robert

je komt een beetje over als een onzeker schapie

misschien moet je is trekken aan je kleine japie

dat brengt misschien wat onspanning in je leven

als je je moeder maar geen hand gaat geven!
 
ik ga hier niet eens meer wat op zeggen.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 16:45:
ik ga hier niet eens meer wat op zeggen.

ja.. echt een goede manier om de discussie af te breken, die je opeens niet meer aankunt..

eerst mij op negeer, dalijk Tsja op negeer..
wanneer zet je de hele wereld eens op negeer en kruip je eindelijk in je schulp???
 
ik ga hier niet eens meer wat op zeggen.

:'(

zo'n mooi gedicht

en dan zo koud reageren

ben jij wel mens, Robert?
 
Robert

zonder jouw is mijn leven kaal

en glipt langs mijn handen, als een pas gevangen aal

oh alsjeblieft, negeer mij niet

ik ben zo leuk, dat je dat niet ziet

Robert, ouwe rukker, met blaren in je handpalm

ik ga bijna knockie van je walm

Praat tegen me, doe het gauw

zie je dan niet dat ik van je hou?
 
Robert

negeer je me gewoon

waarom nou toch

ben ik te irritant?

wees niet bang

ik blijf je volgen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 16:46:
ja.. echt een goede manier om de discussie af te breken, die je opeens niet meer aankunt..

Wauw...wat een discussie... 8)
Het worden nu gewoon regelrechte persoonlijke aanvallen die kant noch wal slaan...
Het is prima (en misschien ook wel terecht) dat je hem wijst op dat hij niet zo over anderen moet oordelen maar dit gaat gewoon helemaal nergens meer over...
Robert moet ook niet zo heftig reageren...is nergens voor nodig namelijk...
Ik vind het prima dat jullie meedenken en jullie visie geven over dingen...graag zelfs...maar verlaag jezelf a.u.b. niet tot zo'n "kleuterniveau"... :)
 
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 6 juli 2007 om 17:21:
Het is prima (en misschien ook wel terecht) dat je hem wijst op dat hij niet zo over anderen moet oordelen maar dit gaat gewoon helemaal nergens meer over...

in het begin heb ik ook geprobeerd om op een 'volwassen' manier te reageren, maar als je geen volwassen reactie terugkrijgt, is de verleiding té groot om het dan niet op dezelfde boeg te gooien :)

daarnaast moet ik zeggen dat ik totaal niet achter 'Tsja' sta,
want dat is inderdaad een duidelijke vorm van kleutergedrag..

de enige reden dat ik vrij direct over 1981 (/Robert) oordeel, is om hem te laten merken, dat dit niet de manier is om het te doen..
want op de 'zachtzinnige' manier werkt dit niet :nee:

laat iedereen in zijn/haar eigen waarde en denkwereld..
zolang mensen respect hebben voor mij en voor wie ik ben en wíl zijn, krijgen ze dat ook van mij :)
 
Artiest Dutch Elite
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 17:34:
de enige reden dat ik vrij direct over 1981 (/Robert) oordeel, is om hem te laten merken, dat dit niet de manier is om het te doen..

Hoe moet je anders in een discussie met je "tegenstanders" omgaan, persoonlijk vind ik 1981's antwoorden aanvaardbaar (wie gelijk heeft laten we dan even buiten beschouwing).

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 juli 2007 om 17:34:
laat iedereen in zijn/haar eigen waarde en denkwereld..
zolang mensen respect hebben voor mij en voor wie ik ben en wíl zijn, krijgen ze dat ook van mij

Goed uitgangspunt! Heeft alleen weinig effect als je onderdrukt zou worden door een bepaalde macht die controle over je zou willen hebben. En dat is juist hetgeen waar 1981 voor wil waarschuwen.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 6 juli 2007 om 16:58:
wees niet bang

ik blijf je volgen

Wat een onzin! Wat probeer je te bereiken met je laatste reacties?
Ik vind ze weinig inhoud hebben!
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 6 juli 2007 om 16:30:
ik hoop dat de rest van jouw leven

wel ergens op slaat

Jij zal wel een druk leven hebben met het schrijven van al die inspirerende gedichten.
"Het doel van argumentaties en discussies hoort niet de overwinning te zijn, maar het boeken van vooruitgang."

Jospeph Joubert
Dat klopt...maar dan mag je je afvragen hoe een bepaalde attitude...om het zo even te noemen...bijdraagt aan het boeken van vooruitgang...
Het stuit iig op ernstige weerstand bij sommige mensen...waar je sowieso eigenlijk niet raar van op moet kijken als je hebt over zulke onderwerpen... :)
Dus het laatste wat je dan eigenlijk zou moeten doen is daar weer stevig op/tegen in gaan met bepaalde opmerkingen...
Want dan kijken ze al helemaal niet meer naar de inhoud op den duur...dan kijkt men alleen nog maar naar wie het zegt en keuren het daarom alleen al standaard af...
Dan wordt er natuurlijk geen enkele vooruitgang geboekt...
Maar dat had ik al vermeld een paar pagina's terug...dan bereik je het tegenovergestelde wat je in feite wilt bereiken... :)
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 7 juli 2007 om 01:47:
waar je sowieso eigenlijk niet raar van op moet kijken als je hebt over zulke onderwerpen...

daarom.. ik ben echt geen persoon met oogkleppen op en wil best ff nadenken over zo'n onderwerpen :)
en er over praten/discussiëren, o.i.d.

maar de manier waarop is dan inderdaad wel heel erg bepalend..