Partyflock

Forumonderwerp · 924374
Bericht afgekeurd
Het eerste bericht van dit onderwerp is verwijderd door de auteur zelf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op vrijdag 12 januari 2007 om 12:55:
Dan kunnen we volgens jou ook wel stoppen met de discussie over de doodstraf

neeej joh.. dan kun je niet meer zeggen of je het ermee eens ben of nie..

ik bedoel maar.. ik kan nu wel roepen dan doe ik eht wel, en dan doe ik het niet.. maar misschien heb ik als ik onverwacht zwanger raak, wel ineens een hele andere mening, dat ik het niet hou bijvoorbeeld, want dan komt het puntje bij het paaltje en moet je beslissen.. en dan sta je er ook (emotioneel) heel anders voor. snappie?:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 12 januari 2007 om 13:43:
misschien heb ik als ik onverwacht zwanger raak, wel ineens een hele andere mening

In veel gevallen stel je je mening bij en ga je voor je kindje. :jaja:
Waarschuw beheerder
Dat is ieder voor zich natuurlijk. Maar naar mijn mening vind ik abortus fout. Ik vind het in feite moord van een klein iemand. Hoogstwaarschijnlijk hadden mensen dit kunnen voorkomen door gewoon een condoom/pil of beide te gebruiken. Als het daar in tegen in nare situaties is, zoals verkrachting e.d. dan kan ik het enigzins nog snappen, maar zelfs dan zou ik het nog niet doen. Het kindje zelf kan daar natuurlijk niets aan doen, al denk ik wel dat als het kind wat groter is, je wel vaak terug denkt aan die tijd. Maar zoals ik al zei, het kindje zelf kan daar niets aan doen en deze zou er ook niet voor gekozen hebben denk ik. Dus ik ben er tegen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 12 januari 2007 om 11:50:
goed en fout.. ligt er maar helemaal aan om wat voor je redenen dat doet.. als je verkracht bent en dan zwanger raakt is t ander verhaal, maar omdat je onveilig gevreeen heb, moet je ook zelf voor de gevolgen opdraaie je bent er zelf bij (uitzonderingen daargelaten)..maar desondanks geloof ik, dat je pas echt eens of oneens kunt zijn als het jezelf overkomt

Ik sluit me hier bij aan.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er niet op tegen..
Slik je wel netjes de pil en gaat het toch fout en je wil geen kind,of je hebt het niks te bieden...dan vind ik abortus een goede keuze (Y)
Nu heb ik een vriend,een huis,diploma's en werk en zou ik het wel houden..
Maar ik zeg je eerlijk,dat als ik een paar jaar geleden zwanger zou zijn geraakt..ik het wel had weggehaald.
Gelukkig is dat nooit aan de orde geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
Ondanks het vanzelfsprende respect voor alles wat leeft..

Moet abortus gewoon kunnen, overal!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 17:50:

Tot hoeveel weken? Waar is de norm, en als je 6 weken zegd, mag je dan in een uitzondering 1 dag later, en dan 2 of 4 of 8? Of Bepaal je dat aan de hand van de achtergrond van de moeder

Waarschuw beheerder
Bericht afgekeurd
Het eerste bericht van dit onderwerp is afgekeurd door een medewerker.

:O

OT:

Ik denk niet dat je kunt zeggen of abortus goed of fout is... Het ligt er altijd heel erg aan in welke situatie je zo'n beslissing neemt.. Als je verkracht ben of je kunt je kind echt geen goede toekomst bieden ben ik er zeker wel voor... Maar van die 14jarige meisjes die onveilig neuken en zwanger worden is echt te erg :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 18:28:
Ik denk niet dat je kunt zeggen of abortus goed of fout is... Het ligt er altijd heel erg aan in welke situatie je zo'n beslissing neemt.. Als je verkracht ben of je kunt je kind echt geen goede toekomst bieden ben ik er zeker wel voor... Maar van die 14jarige meisjes die onveilig neuken en zwanger worden is echt te erg

Vind ik ook... Sommige meiden die zwanger worden zijn zelf nog net kinderen, mja komen we meer bij het onderwerp of sommige mensen wel kinderen mogen krijgen :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 17:50:

Ook als een kindje echt al levensvatbaar is???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op vrijdag 12 januari 2007 om 18:07:
Tot hoeveel weken? Waar is de norm, en als je 6 weken zegd, mag je dan in een uitzondering 1 dag later, en dan 2 of 4 of 8? Of Bepaal je dat aan de hand van de achtergrond van de moeder

En mensen vergeten dat het hartje al klopt met 5 weken .

(En dan heb ik het over meiden die er maar op los neuken en vervolgens zwanger raken he)
Waarschuw beheerder
Ligt heel erg aan de situati ..
Dr zijn meisjes die dr zomaar op los neuken en zwanger raken, dat vind ik zo erg & egoischtisch en erg hersenloos.

Maar je hebt ook meisjes/vrouwen die worden verkracht.
Kan me heel goed voorstellen dat ze geen kindje willen van een verkrachter. En misschien dr ook wel helemaal niet klaar voor bent.

Waarschuw beheerder
goed antwoord (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op vrijdag 12 januari 2007 om 01:40:
Ik denk oprecht dat er genoeg kinderen zijn, die beter af waren als ze niet geboren waren uit hun huidige ouders!
Ik denk aan het meisje van nulde en alle kids die ik niet ga noemen, maar die allemaal een verschrikkelijke dood hebben gevonden.

ligt ook aan de kinderbescherming als die eerder hadden ingegrepen had het niet gebeurd want met elk kindje die vermoord is door der ouders was toch bijna iedereen bekend bij de kinderbescherming maar die zijn te goedgelovig om in te grijpen denken dat alles wel goed komt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 12 januari 2007 om 11:50:
als je verkracht bent en dan zwanger raakt is t ander verhaal, maar omdat je onveilig gevreeen heb, moet je ook zelf voor de gevolgen opdraaie

deze snap ik persoonlijk niet omdat je als je verkracht bent niet echt een keuze had lijkt me
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 21:18:
ligt ook aan de kinderbescherming als die eerder hadden ingegrepen had het niet gebeurd want met elk kindje die vermoord is door der ouders was toch bijna iedereen bekend bij de kinderbescherming maar die zijn te goedgelovig om in te grijpen denken dat alles wel goed komt

Je kunt instanties alleen maar de schuld geven bij de bekendheid van een probleem gezin. Hoe vaak hoor je, die vader was een schat en we hadden dit nooit verwacht of zien aankomen. Kinderbescherming heeft niet altijd schuld, is ook makkelijk om te zeggen als je alleen maar hoort als ze een fout hebben gemaakt en nooit hoort als het goed gaat.
Waarschuw beheerder
ik zou het niet goed of fout noemen. In sommige gevallen is het een oplossing....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 21:33:
deze snap ik persoonlijk niet omdat je als je verkracht bent niet echt een keuze had lijkt me

hoezo niet? dr zijn ook mensen die het kindje dan ook houde.. klinkt wel luguber, maar heb t het wel eens ergens gelezen, over moeders die na de verkrachting zwanger raakte en het tog houden..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 13 januari 2007 om 13:32:
hoezo niet? dr zijn ook mensen die het kindje dan ook houde.. klinkt wel luguber, maar heb t het wel eens ergens gelezen, over moeders die na de verkrachting zwanger raakte en het tog houden..

Vaak lees je ook alleen die verhalen, omdat dat juist niet vaak voorkomt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op vrijdag 12 januari 2007 om 21:01:
Ligt heel erg aan de situati ..
Dr zijn meisjes die dr zomaar op los neuken en zwanger raken, dat vind ik zo erg & egoischtisch en erg hersenloos.

nou dan is juist heel zielig voor z'n kindje als het geboren word, die meiden intersseert het dan waarschijnlijk toch niet en het kindje word opgevoed door 1van haar ouders...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 13 januari 2007 om 13:32:

me nicht is verkracht en heeft het ook gehouden na goed therapie is ze er bovenop gekomen en is ze instaat om voor der zoontje te zorgen maar nu ze dus een kindje heeft uit liefde raakt dat jongetje nu op de achtergrond en kan niks meer goed doen :S

maar als je verkracht ben hebbie niet de keuze gehad misschien raakt ik zwanger of niet je had niet de keuze van ik gebruik condoom DUS dan is het niet je eigen schuld dat je zwanger raakt en dan vind je wel dat je de keuze mag maken om het wreg te laten halen vooral omdat ik zie hij dat jongetje nu behandeld word door zijn moeder was het misschien beter geweest als hij nooit geboren was niet lullig bedoeld maar die jongen gaat straks door het leven alsof hij niks bestaat en met een ongelooflijk minderwaardigheidscomplex ....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 januari 2007 om 15:07:
maar als je verkracht ben hebbie niet de keuze gehad misschien raakt ik zwanger of niet je had niet de keuze van ik gebruik condoom DUS dan is het niet je eigen schuld dat je zwanger raakt

nee joh dat snap k ook wel, bedoelde het ook niet zo
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 januari 2007 om 15:07:
dan vind je wel dat je de keuze mag maken om het wreg te laten halen

maar heb ook niet gezegd je het MOET houde ;)
Waarschuw beheerder
Ik vind het zekers fout. Oké, bij een verkrachting o.i.d. kan ik het me dan wel weer voorstellen :$ Maar jah, waar trek je dan de grens.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 12:16:
Nee maar kinderen uitschijten en er niet financieel voor kunnen zorgen is veeeeeeeeeel minder erg

Lijkt wel een hype

"Ik hou het maar"

En de rest van de nederlanders betalen.

Als je sex hebt vermoord je ook miljoenen zaadcellen dus kinderen.

Ik geloof dat ik altijd nog bepaal wat er gebeurd in mijn buik en mijn leven

precies, ik vind dat diegene dat zelf moet weten
t kan ook wel totaal niet de bedoeling zij geweest
en het is nog niet eens egt een kind, dus ik vind dat het wel kan , beter dan dat ze de baby later maar ergens in een gracht neer dumpen :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 09:49:
Ligt aan de situatie :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan abortus absoluut niet zien als "goed" of "fout"

Het nemen van een abortus is een emotionele kwestie waarbij heel wat gevoelens bij komen kijken.. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 00:06:
Je kan abortus absoluut niet zien als "goed" of "fout"

idd :jaja:

Waarschuw beheerder
Ik vind het niet goed of fout
Het is de keuze die iemand zelf maakt.
Maar goed 3 abortussen of meer vind ik WEL te ver gaan!!
Beetje overdreven nie...

Waarschuw beheerder
donateur
Nee maar kinderen uitschijten en er niet financieel voor kunnen zorgen is veeeeeeeeeel minder erg

Lijkt wel een hype

"Ik hou het maar"

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 09:30:

Lijkt wel een hype

"Ik hou het maar"

Sorry hoor, maar gewoon maar er op los neuken en niet voor je daden op komen dat vind ik pas dom!!

En wat betreft 'de rest van de Nederlanders betalen' is dus ook geen f*ck van waar!

En zaad is geen baby hoor, duidelijk weinig van het voortplanten geleerd!
Zaad stop je niet in de grond en er komt een babyboom uit hoor! Daar is wel ff iets meer voor nodig!

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry hoor, maar gewoon maar er op los neuken en niet voor je daden op komen dat vind ik pas dom!!

Als je dat altijd zonder pil/condoom doet is dat zeker dom
Maar dat doen niet veel mensen,bijna elk meisje dat ik ken is wel aan de pil.
En als je aan de pil bent,probeer je het dus te voorkomen,maar dat lukt niet altijd.
Dat jij dat er nou "op los neuken" noemt vind ik wel erg overdreven.

En wat betreft 'de rest van de Nederlanders betalen' is dus ook geen f*ck van waar!

wat zij denk ik bedoelt..is dat veel meisjes die niet zwanger raken en geen abortus kiezen aan alle kanten financieel geholpen moeten worden,bijstand/subsidies voor van alles,(bijna)gratis kinderopvang (terwijl andere mensen wel gewoon moeten betalen ervoor) enz enz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 10:42:
Als je dat altijd zonder pil/condoom doet is dat zeker dom
Maar dat doen niet veel mensen,bijna elk meisje dat ik ken is wel aan de pil.
En als je aan de pil bent,probeer je het dus te voorkomen,maar dat lukt niet altijd.
Dat jij dat er nou "op los neuken" noemt vind ik wel erg overdreven.

Iedereen weet toch dat de pil niet 100% betrouwbaar is?
En ik weet zeker dat er veel meiden die een abortus laten doen helemaal niks gebruiken!
Die meiden zijn vaak erg jong, durven thuis geen pil te vragen en neuken er inderdaad maar op los.. Zo is het nou eenmaal, ik zou het ook liever anders zien ;)

wat zij denk ik bedoelt..is dat veel meisjes die niet zwanger raken en geen abortus kiezen aan alle kanten financieel geholpen moeten worden,bijstand/subsidies voor van alles,(bijna)gratis kinderopvang (terwijl andere mensen wel gewoon moeten betalen ervoor) enz enz

Ben ik het dus ook niet mee eens, want je krijgt echt (bijnna) niks!
Je krijgt echt geen korting op kinderopvang hoor..
Je krijgt tegenwoordig ook niet zomaar een uitkering hoor..

Waarschuw beheerder
donateur
geen korting ?? het is vaak gratis zelfs (dat heet gemeenteplaatsen)
ik heb zelf 3 jaar in de kinderopvang gewerkt dus weet het zeker..
Waarschuw beheerder
Nou hier in ieder geval helemaal niks!
EN wat uitkering betreft ook niks..
Zo zie je maar weer, het is niet altijd zo makkelijk als vele denken.. Dus ook niet meteen je conclusies trekken..

Waarschuw beheerder
donateur
Dus ook niet meteen je conclusies trekken..

begin bij jezelf zou ik zeggen :flower:
Waarschuw beheerder
veel meisjes die niet zwanger raken en geen abortus kiezen aan alle kanten financieel geholpen moeten worden,bijstand/subsidies voor van alles,(bijna)gratis kinderopvang (terwijl andere mensen wel gewoon moeten betalen ervoor) enz enzlaatste aanpassing 14 januari 2007 10:44

Volgens mij was dat toch echt jou uitspraak
(L)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Joh je meent het :rot:
daar had ik het toch niet over

Het ging over conclusies trekken,wat jij dus zelf ook doet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mijn conclusie was dat het niet zo makkelijk gaat als dat gedacht word.. En ik spreek uit ervaring dus ik mag wel stellen dat dat wel degelijk een conclusie is..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 11:36:
(dat heet gemeenteplaatsen)

jij hebt gelijk hoor!!! ik heb 2 kids....hebben beide op kinderopvang gezeten en de jongste zit op ma,di.do,vr van half 9 tot half 6 op creche....ik hoef geen eigen bijdrage te betalen omdat ik nog part-time werk...zit net aan de 30 uur per week...dat heet idd gemeenteplaatsen en dat geldt in geheel nederland hoor!!! mijn dochter gaat binnenkort naar naschoolse opvang...kost me hooguit 25,- € per maand...dus ja iedereen heeft recht op een gemeenteplekje bij kinderopvang..alleen moet je wel werkzaam zijn op de dagen/uren dat ze op de opvang moeten zijn..als je alleen n uitkering krijgt,en je niet werkt of niet studeerd..of in zo'n reïntegratie-project zit...nee krijg je niets..maar dat is ook wel ergens logisch...de mensen die nl full-time werken..zowel paps als mams betalen zich groen en geel..dus waarom zouden ze dan een kind/kinderen plaatsen van een moeder die niet werkt en alleen maar thuiszit...daar vergissen mensen zich nog wel ns in...

Waarschuw beheerder
donateur
(Y) (Y)
voor mensen als jij vind ik gratis of goedkope kindplaatsen helemaal niet erg,jij werkt,jij doet er wat voor !!

Veel gemeentes hebben ook kind plaatsen voor alleenstaande bijstandmoeders..
Gemeente betaalt een opleiding en de kinderopvang en dan moeten de moeders dus naar school met het uiteindlijke doel zelf werk vinden en zelf de kinderopvang kunnen betalen binnen een bepaalde tijd.
Beetje jammer dat de gemeente amper controleerde,waardoor sommige moeders hun kind gratis dumpten en zelf lekker gingen :z thuis..zo je had die werkende zelfbetalende moeders eens moeten horen :[ :[
Vind het opzich een goed initiatief van de gemeente,maar controleer het dan! Maar aan de andere kant,lekker makkelijk weer..de rest kan een opleiding of kinderopvang wel lekker zelf betalen :rot:
En zo gaat dat meestal,mensen die nadenken en hun leven op orde hebben kunnen overal voor dokken en degene die er een zooitje van maken krijgen veel zomaar toegeschoven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar aan de andere kant,lekker makkelijk weer..de rest kan een opleiding of kinderopvang wel lekker zelf betalen

Het is wel nodig..anders komen ze nooit aan een betaalde baan en blijven we met zijn allen voor hun betalen. En dit project heeft ook veel succes hoor..ze kiezen mensen ook echt wel zorgvuldig uit en ze mogen echt niet alle opleidingen volgen die ze zouden willen...en alles zomaar toegeschoven krijgen? Dat valt best tegen hoor..en ik kan je uit ervaring vertellen dat niet iedereen het leuk vind om in de bijstand te zitten. Ik wilde perse een opleiding doen en werken maar ik mocht niet omdat mijn jongste toen nog geen 5 was en ik moest wachten tot ze hele dagen naar school ging(niet dat ik al die tijd uit mijn neus heb lopen vreten)..hoe frustrerend is dat? Je wilt wel maar mag gewoon niet. Ik ben de sociale dienst erg dankbaar..ze hebben me geholpen in een lastige positie en dankzij hun heb ik nu wel mijn zaakjes voor elkaar..betaalde baan en opleidingsplaats en over 5 maanden mijn diploma...ik moet er niet meer aan denken om weer in de bijstand te komen maar dankzij hun heb ik de zekerheid dat dat ook niet meer gebeurd..dus....er zijn wel succesverhalen:D
Waarschuw beheerder
o en wat ik vergeet te zeggen over hoe leuk het wel niet is in de sociale dienst..je moet je eigen altijd verantwoorden..1x in de zoveel tijd moet je al je administatieve zooi daar afgeven en wordt gecontroleerd of je niet iets extra's hebt ontvangen..heb je wel alle benodigde papieren en heb je wel alles bij de belastingdienst aangevraagd wat aangevraagd moest worden. Ze zitten in je nek te hijgen en als er iets niet klopt kun je weer van voorafaan beginnen. Natuurlijk is het erg nodig omdat er helaas mensen bijstand trekken die het niet verdienen of gewoon niet anders willen maar voor mij was het altijd een hoop gedoe. Er was altijd wel wat daar en er was een tijd, dat als je een baantje had, dat je dan 150 euro ofzo zelf mocht houden..en dat werd toen ineens afgeschaft..tja, dan motiveer je mensen ook niet om te gaan werken en als de rest ook op de bank ligt te luieren waarvoor doen ze het dan nog? Ik moest er niet aan denken om hele dagen naar de muur te staren maar goed..iedereen is anders...dit nog als kleine toevoeging op mijn vorige bericht:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van forbidden paradise op zondag 14 januari 2007 om 17:39:
o en wat ik vergeet te zeggen over hoe leuk het wel niet is in de sociale dienst..je moet je eigen altijd verantwoorden..1x in de zoveel tijd moet je al je administatieve zooi daar afgeven en wordt gecontroleerd of je niet iets extra's hebt ontvangen..heb je wel alle benodigde papieren en heb je wel alles bij de belastingdienst aangevraagd wat aangevraagd moest worden. Ze zitten in je nek te hijgen en als er iets niet klopt kun je weer van voorafaan beginnen

das zeker waar...al die verantwoording af leggen bah...ben zo blij dat ik niet meer bij hun zit!!! heb vanaf de dag dat ik zwanger raakte(daarvoor ook al hoor) gewerkt...tot de laatste dag dat ik moest bevallen..had nl een hele leuke baan in een zonnestudio,waar ik tot t einde door kon blijven werken,heb daar gewerkt tot de dag voordat ik moest bevallen...en hing bij mn werkgever smekend aan de telefoon of ik aub eerder mocht beginnen,dan dat mn verlof zou eindigen...mocht wettelijk gezien niet,maar stemde ermee in en nam mn zoontje die toen 3 weken oud was elke dag mee naar mn wer(sorry...3 dagen per week) hij had zn eigen bedje beneden echt geweldig...maar ja toen werd ie ouder en na n jaar ging t niet meer...toen werd mn contract helaas niet verlengd,omdat die geweldige soc.dienst mn creche nog niet had geregeld!! toen moest ik n reintegratie project...vreselijk echt allenmaal mensen die de nederlandse taal niet eens beheerste,of nooit hadden gewerkt,of zelfs net in nederland woonde...vond gelukkig een goede baan in de boekhouding()waar ik mn opleiding voor volg)en werk daar tot op heden...maar even terug te komen dwaal n beetje af...waar ik zo boos om kan worden...dat mn buren van een andere afkomst..lekker thuis mogen zitten(niet dat ik t zou willen) geld ontvangen en stiekum zwart geld erbij verdienen. kom je ze om half 6 tegen in de supermarkt..tassen met boodschappen...en ik met mn minimale inkomen(leef gelukkig hoor) mn dagelijkse benodigdheden voor mij en kids...wat ik met dit heeele lange verhaal probeer te vertellen...waarom zo oneerlijk alles!!!!!! soc dienst...is echt niet fijn!!! tenzij je lui van aard bent!!!

Waarschuw beheerder
maar goed...dit topic ging over abortus goed of fout...dus laten we t daar maar bij houden!!!:d

Waarschuw beheerder
alleen wanneer een abortus een goeie oplossing is met een terechte reden dan kan ik me erin vinden (y)

niet omdat mensen denken dat het een makkelijke oplossing is voor een domme fout die je hebt begaan, we weten allemaal hoe we moeten neuken, dan weet je ook allemaal als het goed is dat daar kinderen van kunnen komen, en je je daar tegen moet voorbehoeden als je GEEN kinderen wilt.

als je zo dom bent om onveilig te naaien
moet je ook zo mans/vrouws zijn op voor de consequentie's op te komen.

Waarschuw beheerder
je kan het niet allemaal over een kam scheren, ik denk dat ieder voor zich moet bepalen of de situatie juist is voor een baby'tje...

Persoonlijk vind ik, als dat je al niet alleen kan rondkomen, hoe ga je je kind onderhouden dan?! Van die eeuwige thuisblijvers die soos trekken, vreselijk vind ik dat.. en sommige mensen raken per ongeluk zwanger en als hun besluiten dat het niet in hun leven past om wat voor reden dan ook, dan is dat hun goed recht!

Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 23:52:
als je zo dom bent om onveilig te naaien
moet je ook zo mans/vrouws zijn op voor de consequentie's op te komen.

en om nog even op mijn voorganger te reageren, ik vind dat niet helemaal waar, want er zijn mensen die dus zwanger raken omdat ze volgens jou zo dom zijn om onveilig te naaien, ze denken voor de consequenties op te kunnen draaien, maar dan blijkt in de loop der jaren dat ze nog dommer worden en dan eindigen die kids weer bij de kinderbescherming en dat soort instanties..

Dus ik vind het wel een grote consequentie voor een wip met "verkeerde" afloop.. (het woord verkeerd is dus wederom een discussie punt ;))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 januari 2007 om 10:12:
Persoonlijk vind ik, als dat je al niet alleen kan rondkomen, hoe ga je je kind onderhouden dan?! Van die eeuwige thuisblijvers die soos trekken, vreselijk vind ik dat..

Een gezond iemand moet gewoon gaan werken, met of zonder kinderen..
Er zijn genoeg mensen die gezond in hun nest weg liggen te rotten..
En het lijkt me dat als je werkt ieder normaal iemand dan gewoon voor zichzelf kan zorgen hoor.. En als je dan gaat 'naaien zonder voorbehoedsmiddel' is het je eigen schuld en zul je voor je daden op moeten komen en niet zomaar weg laten halen..

Waarschuw beheerder
donateur
Een gezond iemand moet gewoon gaan werken, met of zonder kinderen..
Er zijn genoeg mensen die gezond in hun nest weg liggen te rotten..
En het lijkt me dat als je werkt ieder normaal iemand dan gewoon voor zichzelf kan zorgen

ik ken anders genoeg fulltime werkende jonge mensen die maar nauwelijks zelf (dus zonder kids) rond kunnen komen,en dan heb ik het met name over mensen die alleen/op zichzelf wonen.
Of neem maar als voorbeeld een studente met een bijbaantje dat zwanger raakt..
Een werkend stel zal het vast wel redden,maar lang niet iedereen die zwanger raakt zit in die situatie.
Misschien vind jij het dom dat iemand met weinig geld abortus pleegt,iemand anders vind het misschien weer dom dat je als sloeber een kind op de wereld zet..
ieder zijn mening erover !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb niet gezegd dat ik het dom vind hoor.. ik vind het ieder z'n keuze..
Maar ik vind dat je dan gewoon veilig moet vrijen als je zo graag wilt.. En dan bedoel ik double dutch..

Ik snap heus wel dat een student geen kind op kan voeden hoor.. en dan niet alleen in financieel opzicht, maar ook in verband met de studie..

Een kind dat met weinig geld is opgegroeid is niet meteen door een sloeber opgevoed hoor.. En met weinig geld word je echt niet ongelukkig..