Partyflock

Forumonderwerp · 919030

Waarschuw beheerder
donateur
Het is nu officieel, Rita Verdonk is minister van Veiligheid en Integratie af. De motie van afkeuring is goedgekeurd door SP, PvdA, Groenlinks, ChristenUnie, PvdDieren en D66.

-edit-

bronnen http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/12/art000001C71E4679F87D30.html
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article378360.ece/Kamer_steunt_motie_van_afkeuring_tegen_Verdonk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op donderdag 14 december 2006 om 11:51:
Het is gewoon het verschil tussen de linkse en rechtse partijen. Waarom kan je dat niet gewoon zien als een gevolg van de democratie?laatste aanpassing 14 december 2006 11:52

En we leven nu in een tijd van verregaande polarisatie. Verschillen zijn nauwelijks overbrugbaar. Zelfs nauwelijks tussen linkse en rechtse partijen onderling. Dat was 10 jaar geleden wel anders.. Dus het kan wel maar we willen het niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 11:53:
Dus je wil zeggen dat beleid waar een meerderheid tegen is en wat toch doorgedrukt wordt niet iets dictatoriaals in zich heeft. Als Marijnissen (puur gezien vanuit gedrag en niet vanuit inhoud) zo'n zelfde kunstje zou flikken is hij ineejs wel een dictator en Maorijnissen en wat dan nog meer. Dan is het ineens wel een probleem

Het probleem zit hem nu erin dat de nieuwe kamer het beleid van een demissionair kabinet wil wijzigen omwille van hun eigen belang. en dat is niet netjes op zijn zachtst gezegd.

Wat dat betreft heeft verdonk alleen alle lof. zijn paste gewoon op de winkel. Meer dan dat niet. Het is zowiezao zot dat een nieuwe kamer een oud demissionair kabinet zo onder druk zet vanwege hun eigen belang en niet die van het landsbelang.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 11:53:
Dus je wil zeggen dat beleid waar een meerderheid tegen is en wat toch doorgedrukt wordt niet iets dictatoriaals in zich heeft. Als Marijnissen (puur gezien vanuit gedrag en niet vanuit inhoud) zo'n zelfde kunstje zou flikken is hij ineejs wel een dictator en Maorijnissen en wat dan nog meer. Dan is het ineens wel een probleem..

Marijnissen is een vuile communist (n) (n)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:00:
Marijnissen is een vuile communist (@)

tsjaa
misschien gis hij iets te links
maar ga eens in een land kijken wara het ieder voor zich is
dan ben je naar een pposje blij dta je were hier bent

(criminaliteit, armoede ed)
dan is het in nl geen eens zo slecht hoor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:00:
Marijnissen is een vuile communist (n) (n)

dat is even achterlijk als" wilders is een rechtsextremist "

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op donderdag 14 december 2006 om 12:15:
dat is even achterlijk als" wilders is een rechtsextremist

idd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 11:58:
Het probleem zit hem nu erin dat de nieuwe kamer het beleid van een demissionair kabinet wil wijzigen omwille van hun eigen belang. en dat is niet netjes op zijn zachtst gezegd.

Nu er een meerderheid in een parlementaire democratie is, dan is dat een te verwachten consequentie. Dat is het resultaat van de democratie die hier is. Anders moet de staatsvorm om naar een dictatuur ofzo.
Wat dat betreft heeft verdonk alleen alle lof. zijn paste gewoon op de winkel. Meer dan dat niet.

Dat ben ik met je eens! Ik vind het ook heel bijzonder hoe ze zichzelf staande houdt.
Het is zowiezao zot dat een nieuwe kamer een oud demissionair kabinet zo onder druk zet vanwege hun eigen belang en niet die van het landsbelang.

Het is wel landsbelang want er is gestemd voor een nieuw parlement, waarin een meerderheid het beleid van Verdonk verwerpt. En dat is al jaren zo (als de peilingen ook meegenomen worden).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op donderdag 14 december 2006 om 11:51:
Het is gewoon het verschil tussen de linkse en rechtse partijen. Waarom kan je dat niet gewoon zien als een gevolg van de democratie?laatste aanpassing 14 december 2006 11:52

Verschillen okay. Maar de reden waarom de libnkse partijen zo veel immigratie willen vindt ik op zijn zachtst gezegd uiters dubieus, het is gewoon bewust amode kweken zodat ze meer stemmen krijgen met die mooie praatjes van hun.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:02:
misschien gis hij iets te links

Dat hij in bepaalde opzichten wel. Hij isiig te links voor een stabiele regering.

Uitspraak van No-nonsens op donderdag 14 december 2006 om 12:15:
dat is even achterlijk als" wilders is een rechtsextremist "

Dat deni ik inderdaad ook.

p.s. volgens mij is de SP wel een stukje linkser dan dat de PVV rechts is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:28:
het is gewoon bewust amode kweken zodat ze meer stemmen krijgen met die mooie praatjes van hun.

Dit meen je toch niet serieus??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:02:
criminaliteit, armoede ed)
dan is het in nl geen eens zo slecht hoor

Nederland heeft een van de beste democratieen van de hele wereld.
Waarschuw beheerder
wouter bos wil aandacht :nocheer:

Waarschuw beheerder
donateur
p.s. volgens mij is de SP wel een stukje linkser dan dat de PVV rechts is.laatste aanpassing 14 december 2006 12:29

denk je? Het is wel zo dat Wilders ook idealen heeft die meer richting midden of links gaan. De SP is inderdaad wel meer links dan PVV rechts. Al laat de keuze van kamerleden dat niet zien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Verschillen okay. Maar de reden waarom de libnkse partijen zo veel immigratie willen vindt ik op zijn zachtst gezegd uiters dubieus, het is gewoon bewust amode kweken zodat ze meer stemmen krijgen met die mooie praatjes van hun.

Is het geen armoede kweken als je hier hordes Polen heen haalt? Is het allemaal niet begonnen met de gastarbeiders in de jaren '60??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:27:
Nu er een meerderheid in een parlementaire democratie is, dan is dat een te verwachten consequentie. Dat is het resultaat van de democratie die hier is. Anders moet de staatsvorm om naar een dictatuur ofzo

Toch blijft het achterlijk dat die linkse partijen op deze mnaier misbruik ervan hebben gemaakt. Het laat maar weer zien wat er gebeurd met ons land als ze 4 jaar aan de macht zijn. Leuk voorproefje was dit he. ...... Het is maar het topje van de ijsberg.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:27:
Het is wel landsbelang want er is gestemd voor een nieuw parlement, waarin een meerderheid het beleid van Verdonk verwerpt. En dat is al jaren zo (als de peilingen ook meegenomen worden).

Een generaal pardon dient geen enkel landsbelang, veel mensen ide links hebben gestemt deden dit voor armoedebestrijding en aandacht voor de zorg, en dus niet om de vloeddeuren weer open te zetten wat betreft allochtonen. daar creeer je op dit moment alleen maar meer armoede mee. ebn daar ben ik tegen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op donderdag 14 december 2006 om 12:29:
Uitspraak van Thijs1984 op donderdag 14 december 2006 om 12:28:
het is gewoon bewust amode kweken zodat ze meer stemmen krijgen met die mooie praatjes van hun.

Dit meen je toch niet serieus??

Dat meen ik wel serieus. Denk er maar over na..... wel oefenloos mensen hierheen willen halen. Maar juist de secoten waar veel van deze mensen kunnen werken beknotten. Dat gaat voor mij door als het kweken van armoede.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:33:
Is het geen armoede kweken als je hier hordes Polen heen haalt? Is het allemaal niet begonnen met de gastarbeiders in de jaren '60??

A. er komen hier geen hordes polen hierheen. die gaan weer terug, Net zoals de Spanjaarden toen hun land economisch erop vooruit ging. op dit moment is het al steeds aantrekkelijker voor een gemiddelde pool om daar te blijven. en de poolse economie spring om arbeiders. dus die stroom mensen komt binnen een jaar of 1 a 2 vrijwel tot stilstand.
Waarschuw beheerder
leuk om te zien dat links de NL samenleving kapot maakt...

goed ook dat ik er niet meer by ben om dat te zien gebeuren, wat een stelletje amateurs

Waarschuw beheerder
Uitspraak van scarborough27 op donderdag 14 december 2006 om 12:46:

waar baseer je dta op
kan ik ook over rechts zeggen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van scarborough27 op donderdag 14 december 2006 om 12:46:

Kan je na gaan he, in twee fucking weken.....

We krijgen een zeer zware tijd hier in dit land......
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:49:
waar baseer je dta op

Armoede kweken dm.v. immigratie misschien???

Wat hebben we hier als land aan? Nog meer polarisatie? Gelukkig kunnen we dat wel hebben.....:[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:50:
immigratie

er wordt nigks gezegd over nieuwe mensen toe laten
alleen over mensen die al langere tijd hier zijn
Waarschuw beheerder
waarom zou ik er eigenlyk op ingaan, veel hebben het er hier in dit topic al uitgelegd...

zoals gezegd, ze zoeken maar uit... ik stem iig niet meer vanuit het buitenland
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:52:
Uitspraak van Thijs1984 op donderdag 14 december 2006 om 12:50:
immigratie

er wordt nigks gezegd over nieuwe mensen toe laten
alleen over mensen die al langere tijd hier zijn

Verbeter je effe, er wordt "nog niet' gesproken over immigratie. Maar dat is wel waar men op uit is. Ze noemen dat een "humaner" asielbeleid. Dat vindt ik een veels te betrekkelijke term die ruimte laat voor heel veel immigratie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:57:
nog niet

ik denk niet dat dta zo snel zal lopen
Waarschuw beheerder
och, der loopt nou niet iemand rond waar ik nog vertrouwen in heb.
dus laat ze maar aanmodderen en elkaar naar huis sturen.
see if I care :nocheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:50:
Armoede kweken dm.v. immigratie misschien???

Hoezo armoede kweken?? De SP wil de uitkeringen omhoog :x
Het afgelopen kabinet heeft juist de kloof vergroot, een nieuw kabinet wil namens de stem van het volk de kloof verkleinen.

Volgens mij is trouwens GroenLinks vooral de partij die versoepeling van toestroom wil. De andere linkse partijen niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 13:17:
Hoezo armoede kweken?? De SP wil de uitkeringen omhoog

Dat is toch juist armoede kweken? Mensen niet motiveren om te werken, ze dom en arm houden i.p.v. de sectoren waar deze mensen kunnen werken te stimuleren.

SP %) nee dank je. Ik heb juist het beste voor met de sicaal zwakkeren. Dan kan je ze beter laten werken dan ze dom te houden met een hogeren uitkering. Maarja als de SP mensen aan het werk zet of laat onderneme is de kans dat ze wellicht rechts gaan stemmen te groot. dus daarom wil men mensen arm houden dm.v. uitkeringen en andere shit die onze samenleving te veel geld kost.
Het afgelopen kabinet heeft juist de kloof vergroot, een nieuw kabinet wil namens de stem van het volk de kloof verkleinen.

Dat doen ze niet met dit soort acties van deze week.

Waaruit blijkt trowuens dat de kloof groter is geworden? En is dit ook te wijten aan het beleid. Het is meer een soort van gevoelskwestie waarbij die het hardst roepen hun gelijk wel krijgen.

Volgens mij is trouwens GroenLinks vooral de partij die versoepeling van toestroom wil. De andere linkse partijen niet.

We zullen wel zien in de toekomst.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 13:34:
Dat is toch juist armoede kweken? Mensen niet motiveren om te werken, ze dom en arm houden i.p.v. de sectoren waar deze mensen kunnen werken te stimuleren.

je slaat een stuk over van wat de sp wil

de sp wil inderdaad de uitkeringen verhogen.
en waarom?
omdat er veel mensen zijn met name alleenstaande ouders met kinderen die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen (denk aan bijstandmoeders). deze mensen moeten hierdoor gaan bezuinigen op allerlei zaken die in nederland voor iedereen onbeperkt beschikbaar zouden moeten zijn.
en dat heb ik het dus over zorg en onderwijs.

hoeveel mensen zijn er wel niet in nl die maar even afzien van een bezoekje aan de dokter of tandarts omdat het financieel moeilijker op te brengen is dan vroeger, helemaal omdat er steeds minder wordt vergoed in het basispakket.

de sp wil naast de uitkeringen ook het minimumloon enigzins verhogen waardoor het voor mensen nog steeds een stuk aantrekkelijker blijft om te werken ipv een uitkering te hebben dus ook dat argument gaat niet op.

Waaruit blijkt trowuens dat de kloof groter is geworden?

ja die is groter geworden tijdens de kabinetten balkenende, kijk de cijfers van het cbs er maar op na:

www.cbs.nl
of makkelijker
www.limburg.nl/upload/pdf/Welzijn_ArmoedeHeeftEenGezichtGekregen.pdf -
www.beteronderwijsnederland.nl/
www.nu.nl/news/888198/2000/Stelling:_
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Wie wat waar hoe zegt dat SP geen beleid heeft om mensen te motiveren te werken. Heb je de partijstandpunten gezien? Of is er wat anders waar jij je post op baseert? Puur als je kijkt naar de feiten, los van de emotie (angst).
Waaruit blijkt trowuens dat de kloof groter is geworden? En is dit ook te wijten aan het beleid. Het is meer een soort van gevoelskwestie waarbij die het hardst roepen hun gelijk wel krijgen.

Het is al zichtbaar door het feit dat vaste lasten als zorgverzekeringspremie en gas/water/licht sneller zijn gestegen (procentueel) dan de lonen. Daarentegen hebben topbestuurders procentueel meer inkomensstijging dan hun werknemers (zeker die op de werkvloer). Sosm 10% op jaarbasis voor topbestuurders en daarentegen 0 tot hooguit 3% voor contractlonen.

Waarschuw beheerder
donateur
mensen flikker een keer op met dat gek*nker op de SP, hier gaat het over Rita

Ik heb ook een schijthekel aan de SP maar als je op hun wil kankeren hou het dan puur op het immigratie standpunt

DANK U WEL

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 14:03:
hier gaat het over Rita

je hebt gelijk (f)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 14:04:
je hebt gelijk

DANK U WEL

Waarschuw beheerder
hier gaat het over Rita

Nou kort samengevat rita krijgt nu een andere ministerspost.En Wilders heeft weer iets gevonden om in de media te komen, Einde verhaal.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 14 december 2006 om 13:51:
de sp wil naast de uitkeringen ook het minimumloon enigzins verhogen waardoor het voor mensen nog steeds een stuk aantrekkelijker blijft om te werken ipv een uitkering te hebben dus ook dat argument gaat niet op

enigzins? hoe veel is dat? uitkeringen willen ze 5 procent omhoog gooien. dat moet tegen elkaar opwegen.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 14 december 2006 om 13:51:
de sp wil inderdaad de uitkeringen verhogen.
en waarom?
omdat er veel mensen zijn met name alleenstaande ouders met kinderen die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen (denk aan bijstandmoeders). deze mensen moeten hierdoor gaan bezuinigen op allerlei zaken die in nederland voor iedereen onbeperkt beschikbaar zouden moeten zijn

Ik ben zelf een zoon van een bijstandmoeder en ik denk niet dat het echt helpt om de uitkeringen omhoog te gooien. er zijn genoeg postjes waar mensen in die situatie geld uit kunnen plukken. En daarbij heb ik zelf aan de lijve ondervonden dat het voor een moeder in principe ook handiger is om te werken als ze alleen staand is, dat kan uiteraard pas als de kinderen iets beter voor zelfzelf kunnen zorgen. Zo liep ik dus al op mijn tiende al te koken en schoon te maken na schooltijd omdat mijn moeder werkte. Zo gaa dat gewoon. en ik moest zeggen dat ik het op die leeftijd erg luek vond en later bleek ik van sdit soort dingen wel erg veel geleerd te hebben :jaja:

hier gaat het over Rita

las ik nu pas, dan maar weer OT:

Uitspraak van No-nonsens op donderdag 14 december 2006 om 14:25:
Nou kort samengevat rita krijgt nu een andere ministerspost.En Wilders heeft weer iets gevonden om in de media te komen, Einde verhaal

Fout. wouter bos heeft een manier gevonden om in de media e komen. ik heb die kop van hem 10 keer vaker gezien dan die van Geert Wilders. Met alleen het verschil dat Geert wilders wel wat zinnigs weet uit te brengen :jaja: Maar dit is persoonlijk natuurlijk ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 14:47:
Fout. wouter bos heeft een manier gevonden om in de media e komen. ik heb die kop van hem 10 keer vaker gezien dan die van Geert Wilders. Met alleen het verschil dat Geert wilders wel wat zinnigs weet uit te brengen :jaja: Maar dit is persoonlijk natuurlijk

Personelijk idd . Maar Het gaat alleen om die mensen die in de oude wet vallen dus in de tijd van cohen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 14:47:
Ik ben zelf een zoon van een bijstandmoeder en ik denk niet dat het echt helpt om de uitkeringen omhoog te gooien. er zijn genoeg postjes waar mensen in die situatie geld uit kunnen plukken. En daarbij heb ik zelf aan de lijve ondervonden dat het voor een moeder in principe ook handiger is om te werken als ze alleen staand is, dat kan uiteraard pas als de kinderen iets beter voor zelfzelf kunnen zorgen. Zo liep ik dus al op mijn tiende al te koken en schoon te maken na schooltijd omdat mijn moeder werkte. Zo gaa dat gewoon. en ik moest zeggen dat ik het op die leeftijd erg luek vond en later bleek ik van sdit soort dingen wel erg veel geleerd te hebben

En zo baseert iedereen zijn keuze voor een politieke partij naar zijn eigen ervaringen. Het leuke eraan is dat iedereen aparte ervaringen heeft dus ook verschillende visies op de politiek:)
Waarschuw beheerder
Waarom licht Groen Links niet toe waarom zij pertinent niet willen regeren?
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
en al die mensen die op haar hebben gestemd :/

politiek is echt een partijtje maatena*iers

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 14 december 2006 om 10:49:
laat die linkse partijen maar zelf flink hun best doen Nederland te vernaggelen

zijn ze al mee begonnen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op donderdag 14 december 2006 om 16:59:
En zo baseert iedereen zijn keuze voor een politieke partij naar zijn eigen ervaringen. Het leuke eraan is dat iedereen aparte ervaringen heeft dus ook verschillende visies op de politiek

:D exactamente (y)

Waarschuw beheerder
heb het gehoord ja weet niet zo goed wat ik ervan moet denken ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op donderdag 14 december 2006 om 16:59:
En zo baseert iedereen zijn keuze voor een politieke partij naar zijn eigen ervaringen. Het leuke eraan is dat iedereen aparte ervaringen heeft dus ook verschillende visies op de politiek

Jep dat is inderdaad ook zo. Als altijd alle nuezen dezelfde kant op zouden staan zijn discussies ook niet leuk. Gelukkig maar, ondanks dat ik het niet altijd eens ben met de linkse standpunten is het wel leuk discussievoer :lief:
Waarschuw beheerder
Asieladvocaten slaan toe
Door CHRISTL VISSER JER­OEN DE VREEDE

DEN HAAG - Advocaten kondigen­ massaal rechtszaken aan om zoveel mogelijk uitgep­rocedeerde asielzoekers ...

...in Nederland te­ houden. Ze bestrijden dat het kabinet uitzettinge­n alleen kan uitstellen voor gezinnen met kinderen­ of ‘humanitaire gevallen’. De Stichting Rechtsbij­stand Asiel kondigt aan iedere keer als een uitzet­ting dreigt naar de rechter te stappen. Ook andere­ advocaten zijn dat van plan.

Ze willen bovendi­en proberen mensen vrij te krijgen, die vastzitten­ in afwachting van gedwongen uitzetting. Dat kan l­eiden tot honderden rechtszaken in het hele land. ­Het is precies de reden waarom minister Verdonk te­gen een langdurige uitzetstop is. Verdonks opvolge­r, Hirsch Ballin, erkende gisteren in de Tweede ka­mer dat er problemen kunnen ontstaan, maar noemde ­het besluit verantwoord.

De politieke ontwikkel­ingen waren voor de Vreemdelingenkamer van de rech­tbank in Den Haag reden om gisteren intern overleg­ te voeren. Een woordvoerder van de rechtbank wil ­geen uitspraken doen over de uitkomst van het over­leg.

Volgens asieladvocaten is het beraad uitz­onderlijk: rechters moeten bepalen of ze de wens v­an het kabinet aanhouden, of luisteren naar een me­erderheid van de Tweede Kamer die een zo groot mog­elijke groep wil beschermen tegen uitzettingen.
­
Een Kamermeerderheid toonde zich gisteren tevred­en met het kabinetsbesluit tot opschorting van de ­uitzettingen. PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie e­n D66 gaan ervan uit dat de uitzettingen zijn opge­schort voor de hele groep van asielzoekers die voo­r 2001 asiel hebben aangevraagd.

bron www.ad.nl
________________________________________________­____________

nou dat gaat nu dus een groote ter­ingzooi worden is dit
wat ze willen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van master of puppets op vrijdag 15 december 2006 om 09:55:
Asieladvocaten slaan toe
Door CHRISTL VISSER JER­OEN DE VREEDE

DEN HAAG - Advocaten kondigen­ massaal rechtszaken aan om zoveel mogelijk uitgep­rocedeerde asielzoekers ...

...in Nederland te­ houden. Ze bestrijden dat het kabinet uitzettinge­n alleen kan uitstellen voor gezinnen met kinderen­ of ‘humanitaire gevallen’. De Stichting Rechtsbij­stand Asiel kondigt aan iedere keer als een uitzet­ting dreigt naar de rechter te stappen. Ook andere­ advocaten zijn dat van plan.

Ze willen bovendi­en proberen mensen vrij te krijgen, die vastzitten­ in afwachting van gedwongen uitzetting. Dat kan l­eiden tot honderden rechtszaken in het hele land. ­Het is precies de reden waarom minister Verdonk te­gen een langdurige uitzetstop is. Verdonks opvolge­r, Hirsch Ballin, erkende gisteren in de Tweede ka­mer dat er problemen kunnen ontstaan, maar noemde ­het besluit verantwoord.

De politieke ontwikkel­ingen waren voor de Vreemdelingenkamer van de rech­tbank in Den Haag reden om gisteren intern overleg­ te voeren. Een woordvoerder van de rechtbank wil ­geen uitspraken doen over de uitkomst van het over­leg.

Volgens asieladvocaten is het beraad uitz­onderlijk: rechters moeten bepalen of ze de wens v­an het kabinet aanhouden, of luisteren naar een me­erderheid van de Tweede Kamer die een zo groot mog­elijke groep wil beschermen tegen uitzettingen.
­
Een Kamermeerderheid toonde zich gisteren tevred­en met het kabinetsbesluit tot opschorting van de ­uitzettingen. PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie e­n D66 gaan ervan uit dat de uitzettingen zijn opge­schort voor de hele groep van asielzoekers die voo­r 2001 asiel hebben aangevraagd.

bron www.ad.nl
________________________________________________­____________

nou dat gaat nu dus een groote ter­ingzooi worden is dit
wat ze willen..

Dat is nou precies waar Verdonk voor heet gewaarschuwd.

Luek hoor met die linkse partijen :/ Nog geen maand na de verkiezen. Wat een kloteland leven we in zeg...:'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 15 december 2006 om 10:15:

bron www.ad.nl

Ja haha de bron ook: een rechts blad :bye:

Die rechtszaken zijn niet ineens uit de lucht komen vallen hoor. Rechtsgang is er allang. Gemeenten zijn ook al een hele tijd tegen uitzetting. Beleid maken is makkelijk vanuit een torentje. Maar de consequenties waar gemeenten al jaren tegegaan lopen zijn veel moeilijker te dragen. Zet maar eens iemand uit die er alles aan doet om hier te blijven. Uitgeprocedeerde asielzoekers die hier blijven en toch hopen op een opengaande deur zullen er alles aan doen om met behulp van advocaten hier te blijven. En als zelfs veel gemeenten daar voor zijn, wat heeft zo'n vreemdelingenbeleid dan voor nut? Zulk beleid heeft nut als mensen zichtbaar gevolg geven aan het beleid. Maar er is vanuit de samenleving, vanuit gemeenten veel te veel weerstand.
We leven niet in een dictatuur, we leven in een democratie! Of willen jullie liever een dictatuur? SP, PVV en Verdonk-stemmers wel imo!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 10:40:
We leven niet in een dictatuur, we leven in een democratie! Of willen jullie liever een dictatuur? SP, PVV en Verdonk-stemmers wel imo!laatste aanpassing 15 december 2006 10:46

je vliegt ook op een roze wolk dan:P
Waarschuw beheerder
beter dat ze is weggestemd. Altijd een grote bek maar niks klaarmaken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 11:01:
je vliegt ook op een roze wolk dan

nee dat is niet waar.. ik overdrijf af en toe :D

Op zich snap ik wel dat mensen zo extreem rechts en links willen stemmen. Wilders en Marijnissen zijn het meest duidelijk in hun opvattingen. Verdonk ook overigens.
De huidige generaties willen meer duidelijkheid van politici, zeker de jongere generaties. Ouderen hangen nog teveel aan hun heilige huisjes uit de jaren '70 en '80.
Waarschuw beheerder

Precies, weg met die krans (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja haha de bron ook: een rechts blad

www.ad.nl

Een links blad dus. AD is zo rood als een kroot ;) Zeker het AD.
Uitspraak van Knaller :bier: op vrijdag 15 december 2006 om 11:04:

:/????