ik daag de dood graag uit.......
hoezo had je plannen ???????
Ik ben niet bang voor mijn eigen dood, wel voor de dood van dierbaren om mij heen.
Ik ben niet bang voor mijn eigen dood, wel voor de dood van dierbaren om mij heen.
het is een einde van dit leven, en dan wordt ff de balans opgemaakt hoe en wat, de goeie dingen de slechte dingen. dan wordt er ff gerust. en dan kom je weer terug voor de volgende les
Uitspraak vanon
™ op vrijdag 24 november 2006 om 15:07:
het is een einde van dit leven, en dan wordt ff de balans opgemaakt hoe en wat, de goeie dingen de slechte dingen. dan wordt er ff gerust. en dan kom je weer terug voor de volgende les
voor je geboorte was je ook dood
Ik vind t allemaal maar een vaag gedoe..
Geboren worden, je levenspad uitlopen, vervolgens weer de grond in.. en dan? Weer opnieuw beginnen? Ik weet t allemaal niet. Heb er soms wel eens bij nagedacht.. maar later vaagt het allemaal weg en weet k gewoon niet waar ik over denk.
Hoe denk jij erover?
Ben je er bang voor?
Geloof je in iets na de dood?
Zou je het merken dat je er niet meer bent?
Wat gebeurd er met je geest?
en daar ben ik het ook weer helemaal mee eens
Zou je denken?
Zou je denken?
Ik heb genoeg meegemaakt waarop ik weet wat waarheid
en ben van mening dat de dood de grootste uitdaging voor de mensheid is
ik heb zelf op 8 jarige leeftijd een dood ervaring mee gemaakt, door 3 dagen in een zort van coma geleegen te hebben nah een hersenbloeding dus vandaar ook het slechte schijfen
ben van mening dat de dood de grootste uitdaging voor de mensheid is
Persoonlijk denk ik dat de werelden achter de dood prachtig en fascinerend zijn.
hoe arrogant kan je zijn om te denken dat wij mensen zoo belangerijk zijn dat we nog terug keren ook
we hebben gewoon mazzel dat de natuur deze gunstige omstandigheden voor ons heeft gecreeerd dat we een paar duizend eeuwen hier leven hebben
Ik denk het wel. Geloof is niks meer dan een methode om het volk rustig te houden. Als er geen antwoorden zijn op waarom iets plaatsvindt is een antwoord als "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk" een makkelijk antwoord om te geven. Het volk is weer rustig en kijkt met stille aanbidding naar boven....
Geloof is niks meer
Is wel waar. Alles wat onverklaarbaar is wordt naar god geschoven. Zodra de mens ergens geen atwoord op heeft ook.
Als we quantum fysica moeten geloven leven we nu in een beperkt deel van de werkelijkheid. Onze werkelijkheid mede bepaald door tijd en ruimte. Verandering in de tijd en ruimte is ook verandering van onze werkelijkheid. (die wordt anders einstein) Ik denk dat de dood (of wat er na komt) een wereld van de totale werkelijkheid is, dus zonder tijd en ruimte. Een soort matrix zeg maar
Als we quantum fysica moeten geloven leven we nu in een beperkt deel van de werkelijkheid. Onze werkelijkheid mede bepaald door tijd en ruimte. Verandering in de tijd en ruimte is ook verandering van onze werkelijkheid. (die wordt anders einstein) Ik denk dat de dood (of wat er na komt) een wereld van de totale werkelijkheid is, dus zonder tijd en ruimte. Een soort matrix zeg maar
Waarom leven na de dood altijd maar weer vergelijken met religie? Kerel verdiep je eens in de nieuwste natuurwetenschappen (kosmologie, quantum mechanica etc) Zelfs daar sluiten enkele wetenschappers leven na de dood niet uit.
hou jij je duren woorden ff bij je ja
In dat soort dingen geloof ik ook. Ik geloof ook dat dierbaren niet rusten voordat ze zeker weten dat je er weer tegenaan kunt.
Nee wel m'n schaduw telt dat ook?
De macht ligt in iedere gemeenschap bij twee groepen, de groepsleiders (koning, regering, of wat dan ook) en de vertegenwoordiger van het hogere (medicijnman, priester etc...) die ieder op een "need to know" basis mensen om zich heen verzamelen om het grote volk te kunnen besturen.
hij kwam ook presies op het moment dat ik rust had , was uit het ziekenhuis en ging beeter met me, pakte toen me school weer op . dus weet niet wat het was maar was mooi om te zien.
Na de geboorte is het 1 rechte lijn naar de dood
mechrien klink het raar .. maar heeft iemand wel is een geest gezien een gedaante ..
Als we quantum fysica moeten geloven
Als je er niet van schrikt en je bent er niet bang voor kan het heel mooi zijn
Die persoon is in een sloot verdronken, voor mijn huis, was een goede vriend ja..
Ik hou mensen graag op afstand
Yep. Op stage zelfs. Voetstappen achter mij. Toen ik mij omdraaide was de zaal gewoon leeg. 2 keer gehad, freaky.
er zijn zoveel mensen die zoveel onzin geloven.
natuurlijk valt er niks te bewijzen
maar volgens mij ben je gewoon morsdood als je dood bent.
er leeft niks door.
dat is allemaal gebasseerd op een mix van verhalen en fantasien en flauwekul.
Dan is de bijbel lekker nuchter...van stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij wederkeren.
en zo is het.
er zijn zoveel mensen die zoveel onzin geloven.
natuurlijk valt er niks te bewijzen
maar volgens mij ben je gewoon morsdood als je dood bent.
er leeft niks door.
dat is allemaal gebasseerd op een mix van verhalen en fantasien en flauwekul.
Dan is de bijbel lekker nuchter...van stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij wederkeren.
en zo is het.
jah dat kan ook, me zus heb het ook bij haar in huis die geloofde daar nooit in , maar zins ze in dat huis woond slaapen ze met 4 meiden op 1 kammer ,
zeker nooit naar hans teeuwen gekeken vroeger?
Vond het ook altijd busshit tot aan dat moment. Weet niet wat het was, maar er was wel iets.
Vond het ook altijd busshit tot aan dat moment. Weet niet wat het was, maar er was wel iets.
hoop maar dat ie niet te vroeg komt!
hij is wel een beetje hard
maar goed ben er nie bang voor en je mot er ook nie bang voor zijn .
hij is wel een beetje hard
jah daarom, maar goed ben er nie bang voor en je mot er ook nie bang voor zijn .
Daarom.. Je weet het niet, je voelt het alleen..
Vergeet niet het geluid van voetstappen
ben je er ooit klaar voor dan?
het ken best dat je dingen ook ziet, me zus heeft ook voetstapen gehoord en een meisje dat gild miden in de nacht, de douce gaat aan terwij iedereen in de zelfe kammer is er gaat een telefoon af waar niet eens een stekker in zit. dat sort dingen maak zij mee in dat huis...
maar in dat huis is een vrouw overleeden aan colstofmodeksiede of hoe je het ook schijfen mag haha ..
en die hangd daar nog in dat huis rond ..
maar dat zeg ik je moet er in geloofen ..
ben je er ooit klaar voor dan?
Ik denk het wel.
het ken best dat je dingen ook ziet, me zus heeft ook voetstapen gehoord en een meisje dat gild miden in de nacht, de douce gaat aan terwij iedereen in de zelfe kammer is er gaat een telefoon af waar niet eens een stekker in zit. dat sort dingen maak zij mee in dat huis...
maar dat zeg ik je moet er in geloofen ..
dat denk ik ook wel, maar zoms ga je erder dan je uit gekiend bent. iedereen ze levings wijze staat al vast het is aleen de vraag hoe ga jij met je leven om.
ik weet van mezelf dat ik dood ga door ziekte om dat ik dat heb , kan er 100 mee woorden maar denk nie dat mijn hard dat trek . snapie
Sorry, ik heb een school afgemaakt. En dat woord is gratis hoor, zoek maar op bij www.vandale.nl. Kost niks!
Je geest,ziel is zo complex dus ik geloof nooit dat die vergaat. ik weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren.
ik het S.L.E. een imum ziekte. dat houd in bijnah tot gene weerstand. dus als je ziek woord duurt het 2 tot 4 weekend dat je van een griepi af ben , zoek het maar op op internet is niet echt iets waar je blij mee mot zijn
De dood. Hoe denk jij erover? Ben je er bang voor? Geloof je in iets na de dood? En ga zo maar door,
Als je dood bent?
weet ik niet..ga ervan uit dat je dat wel weet.
ik geloof char ook
Maar mijn vader word ook een dagje ouder dus ben wel bang om hem te verliezen.
Nou dan weet ik niet wat ik in mijn vorige leven heb uit gespookt maar heb nu toch echt een aardig kut leven,...
De dood. Hoe denk jij erover?
Ben je er bang voor?
als je aan de beurt ben ben je aan de beurt.
Das wel waar.. Dapper hoor dat je het los heb gelaten...
Ja tok denk dat het moeilijker is als 1 van je ouders overlijd als je 16 bent ofzo dan weet je wie je mist en dat heb ik niet.
Maar het idee dat je niet weet wie je vader/moeder is is ook raar.
Ja maar ik heb mijn moeder wel gekend. En liever iets verliezen dan het nooit gekend te hebben is het voor mij
Idd, ernaar toe leven is verschrikkelijk..
Ja dat lijkt me erg. Maarja eigelijk kan je er niet over oordelen tot je zelf in die situatie zit maar dat is bij alles eigelijk wel
Bleh dat zou ik echt dood eng vinden
ja tuurlijk wel bang..omdat het onbekend is natuurlijk..je weet niet wat er gaat gebeuren..wordt je echt een geest..kun je echt bij je eigen begrafenis zijn..kom je terug bij je dierbaren? ..en ga zo maar door..maar daardoor is het ook wel weer spannend..op een rare manier maar ik hoop maar dat je terug komt bij je dierbaren..dat zou echt super zijn
Ja maar zal je ok de dingen missen die je zeg maar deed toen je nog leefde?
Wie zegt dat je je daar dan bewust van bent?
En aangezien je niet met zekerheid kunt zeggen wat je wacht na de dood, waarom zou je er dan over gaan speculeren?
Nee, dood is dood.
Je draagt iemand in je hart bij je
wat wel grappig is... mensen willen altijd zekerheid, ivm inkom, relaties de toekomst etc.... en dan krijg je eens een zekerheid iedereen die geboren is gaat dood en dan zit er de schrik in
mensen willen altijd zekerheid, ivm inkom, relaties de toekomst etc
en dan krijg je eens een zekerheid iedereen die geboren is gaat dood en dan zit er de schrik in
Maar zolang er geen concreet bewijs is...
ik ben wel bang voor de dood. niet voor mijn eigen dood maar voor de dood van familieleden, vrienden etc
Hoe denk jij erover?
Ben je er bang voor?
De mystiek van dood gaan vind ik juist heel boeiend en mooi omdat er geen antwoorden op zijn, het is ook idd zo dat mensen bang zijn omdat ze er geen controle op kunnen uitoefenen en bang zijn om hun indentiteit te verliezen als ze eenmaal sterven. Het loslaten en accepteren is een proces maar met later veel voldoening.
Sorry hoor, maar waar ik vandaan kom, is uit mijn moeder..
Maar idd kom je uit je moeder
alleen het gaat hier over de tijd nog vóór je in een menselijk lichaam geboren werd.
van de zomer toen ik met mijn toenmalige vriendje omging is er iets gebeurd.
we zaten bij hem thuis op de bank toen er plotseling heel hard op de deur werd gebonkt!!
me vriendje deed open en 2 mannen stormden met messen naar binnen.
me vriendje werd helemaal in elkaar geslagen en in zijn gezicht gestoken met een mes...
de andere man stond bij mij...
ik dacht echt we gaan eraan..
maar het vreemde was er ging een heel rustig gevoel over me heen, ik was niet bang....had geen zin om me te verzetten...
net of er een stem was die zei het is goed...
het is gelukkig wel goed afgelopen, maar die ex hoef ik echt nooit meer te zien!!
achteraf ben ik blij dat ik leef!!!
van de zomer toen ik met mijn toenmalige vriendje omging is er iets gebeurd.
we zaten bij hem thuis op de bank toen er plotseling heel hard op de deur werd gebonkt!!
me vriendje deed open en 2 mannen stormden met messen naar binnen.
me vriendje werd helemaal in elkaar geslagen en in zijn gezicht gestoken met een mes...
de andere man stond bij mij...
ik dacht echt we gaan eraan..
maar het vreemde was er ging een heel rustig gevoel over me heen, ik was niet bang....had geen zin om me te verzetten...
net of er een stem was die zei het is goed...
het is gelukkig wel goed afgelopen, maar die ex hoef ik echt nooit meer te zien!!
achteraf ben ik blij dat ik leef!!!
Maar je leeft voor eeuwig, voor altijd.......dus als je alles geleerd hebt, gaat het nog steeds door......
En dan zullen we het zeker allemaal begrijpen.
doodgaan is de enige reden dat ons aardse bestaan interessant is. Anders had niemand ambities of doorzettingsvermogen en zou iedereen alles eeuwig uit stellen.
Moet je niet teveel over nadenken
Moet je niet teveel over nadenken
geniet van het leven
btw helden?
Ik heb genoeg meegemaakt waarop ik weet wat waarheid is en ben van mening dat de dood de grootste uitdaging voor de mensheid is
De dood lacht ons van alle kanten toe, het enige wat je kunt doen is terug lachen
Dat voel ik..
Ik kan wel voor mezelf praten hoor...
ik denk aan al die mensen wat me dierbaar zijn die al dood zijn als ik aan de dood denk..
Ben je er bang voor?
maar ja als je gaat is je tijd gekomen zo denk ik maar
De dood. Hoe denk jij erover? Ben je er bang voor? Geloof je in iets na de dood? En ga zo maar door,
het idee dat je niks meer weet ..
is beangstigend ..
ben er wel bang voor ja, het idee dat je leven gewoon eenmalig is. en dat is het.