ja je heb echt geesten hoor.
maar die komen niet zomaar.
mij moeder is overlede en sinds dien weet ik dat het bestaat.
maar je moet het eerst zelf zien voor je het gelooft.
want ik geloofde daar voor er ook echt niks van
Ik geloof niet in geesten, ookal zou ik er graag wel in geloven
hoor wie klopt daar kind'ren?
gister discovery gekeken zeker
ja je heb echt geesten hoor.
maar die komen niet zomaar.
mij moeder is overlede en sinds dien weet ik dat het bestaat.
maar je moet het eerst zelf zien voor je het gelooft.
want ik geloofde daar voor er ook echt niks van
Ik?
schijnt dat ze zich voeden met jou angst en daardoor alleen maar sterker worden en het moeilijker word om er vanaf te komen.
als je dingen graag WIL zien of horen,dan zie je ze na verloop van tijd ook echt,maar dat is iets wat binnen in je bolletje speelt en niet daarbuiten
Veel mensen hebben het overigens over 'last' en 'angst', maar zijn ook positieve ervarinen. Hoeft niet allen 'last' van ze te hebben. Meestal willen ze je gewoon iets duidelijk maken.
Ik heb zelf gelukkig nooit een negatieve ervaring mee gemaakt!
Vaak zat positieve situaties ervan ervaren! Geeft me wel een heel fijn gevoel!
als ik er ff doorheen zit, vraag ik wel es om hulp en dan gaat de lamp flikkeren en gaan mn kaarsjes uit en dan weet ik dat ze bij me zijn
Ben vrij nuchter in dit soort dingen.. Maarja totdat je het zelf meemaakt..
Kun je wel van die achterlijke opmerkingen gaan posten.. Met minder drugs nemen of iets in die richting.. gebruik niks van die zooi!
Maargoed ik vind het wet wel interessant..
Gaat dat niet over een ziekenhuis waar geexperimenteerd werd op de mensen en dat er daardoor honderden mensen zijn overleden aan enge ziektes etc. De doden zouden nog in het ziekhuis rondwaden.
Ach... Ze verklaren me als gek Ben er niet bang voor ofzo.. Maar ik hoor gewoon dingen, zoals iemand die een stoel aan het verschuiven is... Raar.. Denk dat het mijn opa is
het gaat er niet om wat een ander denkt, mijn broer is ook na zijn overlijden een tijdje bij me geweest, ik heb hem 3x gezien en buiten dat om voelde ik hem heel dicht bij me.
na mate ik sterker werd nam hij afstand en nu heeft hij rust, ik mis hem wel maar ik kan niet aan hem blijven hangen dat zou niet eerlijk zijn.
sommigen zeiden ja het kan en anderen zeiden ach je dacht dat je hem zag maar het kan me niet schelen wat anderen zeggen ik weet wat ik gezien heb en ik geloof niet in spoken daar ben ik te nuchter voor maar mijn broer heb ik gezien dat weet ik zeker.laatste aanpassing 24 oktober 2006 12:54
bah gelukkig spookt het bij mij thuis niet
ik ben er wel blij mee dat het bij mij wel spookt
zo weet ik tenminste dat mijn overleden dierbaren bij me zijn, en me helpen in moeilijke tijden.laatste aanpassing 24 oktober 2006 14:35
ja maarja hoe weet je nou dat het je dierbare zijn.. een geen andere geesten..
Ach... Ze verklaren me als gek Ben er niet bang voor ofzo.. Maar ik hoor gewoon dingen, zoals iemand die een stoel aan het verschuiven is... Raar.. Denk dat het mijn opa is
hey waar ken ik dit van!!! Dit heb ik nou hetzelfde of lampen die uitzichzelf uit en aan gaan en een tv wat zonder iets te doen harder gaat of een radio die zonder dat er iemand aan komt van zender verwisselt.
als je dingen graag WIL zien of horen,dan zie je ze na verloop van tijd ook echt,maar dat is iets wat binnen in je bolletje speelt en niet daarbuiten
en katten kijken vaak naar 'iets' die hebben heel sterk die gave
maar het geeft niks dat andere mensen zeggen dat het iets in je hoofd is want meestal zijn zij degene die er het bangst voor zijn en zich ervoor afsluiten en daarom niks zien
Zoiets noemen ze dwangmatige paranooia
omdat je ook gezichten kan zien... niet altijd, vaak wel
Ik heb het ook met mijn hond.. Flipt hem ook ineens.. Ineens gaat hij blaffen.. En kijkt hij naar de gang Dat is best eng.. En gaat hij grommen Dan zet ik meestal even de muziek aan..
Toen mijn vriend was overleden
Ik was naar een medium gegaan en ik had haar niks verteld en zij ging mij dingen vertellen die zij nooit geweten kon hebben
Zo dit moest ik even kwijt
nog gecondoleerd meid
als ik het verder zo lees allemaal bij je, heb je al best wat meegemaakt.. en met die traan, eigenlijk best wel iets heel moois. toen ik het las kreeg ik eventjes kippevel en voelde tranen opkomen, heb het idee dat hij het heel erg vind dat ie je heeft achtergelaten.
ik heb zelf ook nog wat raars.. tenminste mijn oma toen, ik was erbij.
haar man (mijn opa dus )is al 11 jaar dood. mijn oma had een koekoeksklok aan de muur hangen, maar hij was kapot. geen enkele klokkenmaker kreeg em weer aan de praat. mn oma wilde een foto van mn opa in een ander lijstje doen, maar dan zou ze een stukje afmoeten knippen. dus mijn oma zegt: 'sorry jan, ik moet een stukje van je hand afknippen anders pas je er niet in'. en op het moment dat ze knipte, sloeg de klok ineens!!!
Hiervan kreeg ik dus ook even de tranen in me ogen.Hij had ook beloofd niet dood te gaan en ik weet zeker dat hij het heel erg vond dat ik in me eentje(met een goeie vriendin)de strijd aan moest gaan tegen politie,justitie en vrienden en familie van die "iemand".
Stom he,ik heb het met die jongen zo vaak gehad over dat ik droomde dat hij dood zou gaan.En in mijn droom werd de oorzaak nooit bekend,net als in het echt.Ik heb dat meerdere keren tegen hem verteld,dat ik die dingen droomde en toen heeft hij beloofd om niet dood te gaan leuke belofte maar hij kon dit natuurlijk ook niet weten.
Heb hem zelf ook dood gevonden bij die "iemand" op de bank,want ik kon die gekke vent ook.Ik ging me vriend daar ophalen maar toen ik daar kwam,lag hij dus dood op die bank en die " iemand" zat er gewoon naast en volgens de politie wist hij echt niet dat tie dood was,hoewel ik het direkt zag toen ik binnekwam.Wist wel dat tie een beetje maf was maar wat hij later allemaal gedaan heeft,had mij heel erg geschokkeerd.
Stom he,ik heb het met die jongen zo vaak gehad over dat ik droomde dat hij dood zou gaan.En in mijn droom werd de oorzaak nooit bekend,net als in het echt
was wel schrikken zeker voor dr als die klok ineens af gaat want dat verwacht je dan toch ook niet....
dat heb ik ook gehad, ik droomde dat een vriendin van school onder een tram zou komen, en de volgende dag stappen we uit de bus, en moesten tramrails over om in het station te komen en ze word geschept door een tram en was op slag dood...
Alleen heb ik eigenlijk sinds de dood van Arno weinig meer gedroomt,volgens mij blokt mijn hersens de droomfunctie ofzo
Jeetje,ook gecondoleerd dan!
Mensen willen daar niet in geloven en denken,een droom is maar een droom maar ik weet wel beter
dat heb ik ook gehad, ik droomde dat een vriendin van school onder een tram zou komen, en de volgende dag stappen we uit de bus, en moesten tramrails over om in het station te komen en ze word geschept door een tram en was op slag dood...
Jeetje,ook gecondoleerd dan!
Das ook bizar zeg!
Zie je dat sommige dromen echt voorspellingsdromen zijn.
Mensen willen daar niet in geloven en denken,een droom is maar een droom maar ik weet wel beter
Alleen heb ik eigenlijk sinds de dood van Arno weinig meer gedroomt,volgens mij blokt mijn hersens de droomfunctie ofzo
Zie je dat sommige dromen echt voorspellingsdromen zijn.
Er is meer tussen hemel en aarde, daar ben ik zeer zeker van
En ik loop naar boven, voel ik gewoon dat er iemand achter me aan loopt.
dat had ik dus ook altijd bij mn moeder thuis.. daar kon ik egt boos om worden, om dat irritante gedoe om achter je te gaan lopen. nadat ik egt een x te keer was gegaan tegen 'diegene' was het gestopt hahahaha..
Kortom:
Als je iets niet begrijpt wil dat niet zeggen dat het niet bestaat...
eb wel eens mensen meegemaakt, waarvan hun kind geesten van overledenen kon zien. Dit fenomeen komt vaker voor en als mensen ouder worden groeien ze er meestal ook overheen.
Ook wel een iemand meegemaakt die gedachtes kon lezen, echt zeer vreemd, hij hoefde geeneens te vragen wat je wou drinken enzo.
hey manu!
nog wat mee gemaakt thuis?
ik gisteravond wel, we komen thuis ik zet mn tas met spullen neer.. en ik leg mn kind in de box, zie ik wat achter me langs schieten....
de hond vloog erachter aan en bleef blaffen in de hal..
ik had zoiets van naja, het zal wel... ik loop later de keuken in... wat denk je?
stond die hele tas op het aanrecht
Ik had het weer met naar boven lopen.. Voelde weer dat iemand achter me aan liep en ik kreeg weer kippenvel
is het nog niet gestopt? zal ik je nog een tip geven...
in alle hoeken bij de ramen moet je teentjes knoflook neerleggen...
doe het ook eens op de trap... misschien helpt het...
(de teentjes gewoon in hun jasje laten zitten, alleen btje kapot slaan)
ja ik weet het, gaat btje naar knoflook ruiken dan maja.... wie wat wil....
Nou er is meer tussen hemel en aarde.. Een groot tv die omvalt noem ik geen toeval, als ik je verhaal zo lees, en met je droom..
Maar ik vind het gewoon geen toeval..
Toch vind ik het raar dat er nooit echt keihard bewijs wordt geleverd voor het bestaan van 'geesten' of hoe je zo ook wilt noemen...
wat wil dat zeggen dan haha, dat je een gave hebt
naja ik vind dat zogenaamde 'bewijs' niet echt hard ofzo
Het gebouw waar ik in woon was vroeger een bisschoppelijke kweekschool en is 100 jr oud...
Of nog leuker.. Op een oude galgen ophang plaats wonen en nu een huis van 100 jaar oud hebben en waar vroeger ook een bom ontploft is waardoor veel joden gestorven zijn in de 2e wereld oorlog. Dan precies om de hoek nog een kerk hebben waar je rare dingen op ziet. Bevordelijk allemaal laatste aanpassing 28 oktober 2006 16:05
sinds een vervelende ervaring afgelopen april voel ik heel sterk wat er gebeuren gaat, niet altijd naturlijk maar wel als ik er heel erg mee bezig ben.
Is het vervelend, omdat je geworden bent van wat je uiteindelijk nu bent, door die 'vervelende' ervaring?
Ik denk dat je het eens anders moet inzien
hey manu!
nog wat mee gemaakt thuis?
ik gisteravond wel, we komen thuis ik zet mn tas met spullen neer.. en ik leg mn kind in de box, zie ik wat achter me langs schieten....
de hond vloog erachter aan en bleef blaffen in de hal..
ik had zoiets van naja, het zal wel... ik loop later de keuken in... wat denk je?
stond die hele tas op het aanrecht
is het nog niet gestopt? zal ik je nog een tip geven...
in alle hoeken bij de ramen moet je teentjes knoflook neerleggen...
ik heb wel eens vaker dat als ik spullen ergens neer leg
de volgende dag weer ergens anders liggen.. en dan vraag ik aan me moeder
of zij dat heeft gedaan.. en dan zegt ze van niks te weten
Erg vervelend is dat ik precies weet hoe iemand in elkaar steekt.. of die "echt of niet echt is",
2) Kinderen die in je kamer spelen
ik "zie" ook vaak dingen gebeuren, lang voordat een ander het ziet
@ Manu
ik heb dat achtervolgen ook een hele tijd gehad in mijn vorige huis.
Maar bij mij was het zo extreem dat ik soms gewoon niet naar boven kon, alsof ik tegengehouden werd.
ik was t op de bank slapen op een gevgeven moment zo zat dat ik keihard geschreeuwd heb: En als je nu GVD&^%%$ niet opdonderd en me erlangs laat dan knal ik die deur naar jou wereld voor eens en voor altijd dicht en BLIJFT ie dicht.
sindsdien voelde ik nog wel dat ie aanwezig was, maar had er niet meer zoveel last van.
als je echt een uitleg wilt hebben waarom niet
zeg het maar
Het was hier weer half 3 voordat ik naar boven kon
hang die op een plek waar het t meest "spookt"
misschien helkpt t je een beetje om er tegen te "vechten
Of oproepen, (wat je niet moet doen)
stel je dan nooit vragen?
waarom hij bij je is, en wie t is?
Net of er knikkers op de plavuizen vallen, maar kunnen niks ontdekken...
trouwens, das ook de hoek waar het behang 'niet wilde'
Sindsdien verspringt iedere wekker bij mij in mn kamer van tijd.. Ga dat eens uitleggen op je werk als je te laat ben
Ik heb zat dingen meegemaakt thuis, m`n huis is 110 jaar oud en ik heb vaak het gevoel dat iets me passeert of dat ik dwars door dat iets heen loop, geluiden die er niet KUNNEN zijn zoals gefluister/geritsel uit het midden van de kamer waar alleen een tafel staat. licht dat af en toe vanzelf aan of uit gaat en 1 keer heb ik meegemaakt dat de plee vanzelf doortrok (toen schrok ik me echt dood).
Zo zijn er nog veel meer "kleine" dingen die er op wijzen dat het in het huis waar ik woon "spookt" maar ik heb er geen last van en ik heb geen aanwijzingen dat het "spook" last heeft van mij. Hij moet alleen wel af en toe laten weten dat ie er is.
Ik zie wel vaak dat m`n kat `m ziet...
Dan moet je je er op een bepaalde manier voor af leren sluiten, kan me niet voorstellen dat je hier altijd mee wil blijven lopen. Maar goed, k kan niet uit ervaring spreken dus...
Of je bent met iemand in gesprek op je slaapkamer en hoort ineens iemand stampvoetend de trap aflopen en de deur van de gang achter zich dichtgooien.
heel mijn familie heeft er ervaring mee..
Want ik was er ook echt nooit mee bezig.. Altijd nuchter!
Tenminste, als de lampen hier weer tekeer gaan en ik schreeuw dat stopt het
Keertje met hem gaan praten, hallo man op de rieten stoel!
Hoe ist nou?Niks beters te doen?
dan heb je met een witte te maken
een zwarte laat zich niet zo makkelijk wegsturen
Ik zei flikker op
Ik denk een gezin dat ooit in dit huis geleeft heeft ofzo.
Maar gewoon gedaante, geen echt gezicht
Wat voor huis woon je ?
Wazig
Heel wazig, en ik gebruik geen troep.. voor de mensen die dat denken.. Ben een gezond iemand!
dat wordt al gauw gedacht inderdaad...
Maar ook ik ben clean En ik weet toch zeker wat ik wel en niet gezien heb. (Bij mij zit er niet eens alcohol in het spel, gebruik ik al jaren niet meer)
Omdat ik slechte dromen heb, sinds ik hem zie.. Gewoon dromen over rottijden.. Die ik heb meegemaakt.. Alleen maar, en ik slaapslecht.. EN hij kijkt me de hele tijd aan
Ja het begint niet meer leuk te worden Ik durf wel niet meer in de spiegel te kijken
ja tuurlijk is ook zo, maar als je ineens flink word aangeraakt en je ziet niemand... ik zal daar denk ik nooit aan wennen
Je kijkt teveel tv
Keertje met hem gaan praten, hallo man op de rieten stoel!
Hoe ist nou?Niks beters te doen?
maar anyways. ik geloof er niet in en ik vermoed dat ik ze daarom niet zie.
er zijn momenten geweest waarop ik echt f*king bang ben geweest in mijn eigen huis
krijg je een super koude golf lucht door je heen
Jullie maken me bang hier man met die 'witte' en 'zwarte' geesten.
Maar de meesten zijn niet "zwart", de meesten proberen te helpen, of vragen hulp
al is die hulp soms van de wal in de sloot
Goede (of witte) zijn makkelijker weg te sturen dan die anderen, maar soms zijn ze een beetje eigenwijs is mijn ervaring
Jullie maken me bang hier man met die 'witte' en 'zwarte' geesten.
Manu, PB'tje
Gister was raar, ik kwam laat thuis, want ik kwam van Ajax.. dus Moest een tijdje rijden vanuit A.dam naar hier.. Ik maak de deur open, wordt hij gewoon tegenghouden.. Leek net alsof iemand mij er niet in wilde laten, na 4 x duwen.. kwam ik er in.. En toen mijn huis binnenliep, ineens kreeg ik het zo koud.. Maar ik begin er ziek van te worden
die buizen en zo verklarewn niet t feit dat je ineens iemand in je kamer hebt staan nl
Manu!!! heb weer een sappig verhaaltje voor je als je wilt nah je hebt geen keus eigenlijk
2 dagen geleden kon ik absoluut niet in slaap komen, de volgende ochtend klom ik maar eens uit bed en het was heel vreemd...
zat ik in de huiskamer hoorde ik allemaal dingen in de keuken en zat ik in de keuken dan hoorde ik allemaal dingen in de huiskamer.
nou heb ik van die wierook van surinaamse vrienden van ons en heb dr nu geen last meer van.. maar het was best scary!!!
Ik was afgelopen zaterdag weer bij mn moeder, ze heeft een soort spiegel met licht erin hangen en ze was in de keuken en ik zat in de huiskamer zie ik ineens vanuit mn ooghoek iets bewegen, ik daai mn hoofd.. ging het snoer van die spiegel ineens omhoog ... ik loop naar mn moeder en zei: mam, dat snoer ging omhoog.. het spookt hier gvd egt in dit huis he? ja zegt ze, oh dan moet ik hem aadoen.. ze loopt er naartoe, steekt de stekker in het stopcontact viel ineens vanuit het niet een zware kandelaar naast dr om
oh zegt ze, gvd rot nou tog eens op pa, je laat me schrikken... en ik zie zo ineens iets weg duiken de muur in!!!!
ik weet wel 1 ding cker, ik ga NOOIT meer alleen naar mn moeder toe
hoe issie met je mop? laatste aanpassing 14 november 2006 23:53
das geen spiritueel wezen,maar een volgzaam beest... heb je niks aan. Katten weren spiritueel onheil af
gelukkig nog meer mensen waar rare dingen gebeuren. fijn dat er forums zijn waar je hierover kunt praten.
Je kunt hier namelijk niet met iedereen over praten.
heb wel eens mensen meegemaakt, waarvan hun kind geesten van overledenen kon zien. Dit fenomeen komt vaker voor en als mensen ouder worden groeien ze er meestal ook overheen.
Een familielid van mij heeft al jaren 'last' van onbekende geesten die bij haar in de slaapkamer komen.
In de eerste periode stonden ze alleen naast haar en keken ze haar aan, waardoor ze niet meer kon slapen.
Nu komen ze bij haar op bed zitten en raken haar aan.
Ben benieuwd wat die mensen willen
Er zijn ook maar een paar mensen die het weten, ze vertelt het niet graag aan iemand..
Misschien ook wel, omdat onze familie ontzettend nuchter in deze dingen is
het is toch nooit bewezen dat geesten bestaan?
Je kan deze energie namelijk niet voor meerdere aanmaken dan alleen voor jou.