3462x bekeken
donateur
Wij als in Nederland als geheel.
Als je het een feestdag maakt doe je er als land aan mee.
En waarom zou onze maatschappij, waar we allemaal in leven, dan geen extra feestdag kunnen invoeren?
Nederland is een van de landen met de minste vrije dagen, denk maar aan de dag van de arbeid die bij ons geen vrije dag is, omdat we koninginnedag belangrijker vinden!
Dit vind ik persoonlijk een groter vraagstuk, want is de monarchie dan zoveel belangrijker dan het werkende volk dat zij wel een vrije dag krijgt en de rest van NL niet?
Waarom word dit niet ter discussie gesteld?
Dus nee, ik zie niet in waarom wij als maatschappij geen extra vrije dag kunnen invoeren, wat 1:16 van onze samenleving graag viert.
(permanent verbannen)
En waarom zou onze maatschappij, waar we allemaal in leven, dan geen extra feestdag kunnen invoeren?
Nederland is een van de landen met de minste vrije dagen
Minste verplichte vrije dagen/feestdagen, we zijn zeker niet het land met de minste vrije dagen. Verder werken ze in andere grotere landen veel meer uren (waar wij vaak max 36 werken of 40 maar dan 4 uur per week opsparen als roostervrij). We hebben echt niet zoveel te klagen als we soms denken te moeten.
denk maar aan de dag van de arbeid die bij ons geen vrije dag is, omdat we koninginnedag belangrijker vinden!
Dit vind ik persoonlijk een groter vraagstuk, want is de monarchie dan zoveel belangrijker dan het werkende volk dat zij wel een vrije dag krijgt en de rest van NL niet?
Waarom word dit niet ter discussie gesteld?
Prima om daar een discussie van te maken (ik vind bv 5 mei veel belangrijker: welk land viert nou niet zijn eigen vrijheid....echt achterlijk), maar dat is een hele andere discussie dan een feestdag voor een geloof wat een minderheid van onze samenleving aanhangt en wat bij ons geen tradioneel geloof is.
Als 1:16 dat wil vieren: helemaal prima. Maar dan kost ze dat een dag (nogmaals: net als de chinezen joegoslaven en weet ik welke mensen hun eigen feestdagen hebben).
laatste aanpassing
Integreren met die hap.
Dat zeker, en als het goed geweest zou zijn, dan was dat al gebeurd. Maar dat neemt niet weg dat een groep van 1.5 miljoen mensen (van 16-17 mil d8 ik, = 9% ) niet mag vragen voor een vrije dag die voor hun belangrijk is. Als je daar niet over wil praten/nadenken als regering heb je geen democratie meer.
Inruilen voor een andere dag is een ander verhaal.
laatste aanpassing
Dit is toch geen argument voor vernieuwing?
Waarom zouden we nu geen extra feestdag kunnen hebben, omdat de geschiedenis het volgens jou niet voorschrijft?
was, is, word (verleden, heden, toekomst)
Wat een BULL-CRAP!!.. je gaat toch niet de identiteit en geschiedenis van een land wegwissen omdat er toevallig andere mensen bij komen wonen.. die mensen hebben zich maar aan te passen aan de mensen die er al wonen en die mensen horen zich te integreren in de cultuur die kenbaar is in dat land..
donateur
je gaat toch niet de identiteit en geschiedenis van een land wegwissen omdat er toevallig andere mensen bij komen wonen..
Dat is óók onze identiteit. En ga me nu niet vertellen dat jij een directe afstammeling bent van de batavieren ofzo...Nederland is altijd al een land geweest van immigranten. Hoe dacht je anders dat er turkse dingen als molens en tulpen hier zo "nederlands" zijn geworden?
laatste aanpassing
Dat is óók onze identiteit. En ga me nu niet vertellen dat jij een directe afstammeling bent van de batavieren ofzo...Nederland is altijd al een land geweest van immigranten. Hoe dacht je anders dat er turkse dingen als molens en tulpen hier zo "nederlands" zijn geworden?
Ik blijf bij mijn mening, wij Nederlanders hebben onze eigen feesten als Sinterklaas en de Christelijke feestdagen.. dat is wat Nederland Nederland maakt en zo moet het ook blijven.. In de Arabische landen moeten ze lekker vieren wat ze willen, Nederland is van oorsprong Christelijk en dat hoort bij Nederland .. basta!
Dat is óók onze identiteit
En nee, ben ik het niet mee eens.. dat is niet onze identiteit.. dat we met die mensen te maken hebben is wat anders, maar Nederland heeft haar eigen idealen, normen en waarden, dat is waar een land zich van onderscheid ten op zichte van een ander land en dat is iets moois.. daar ga je niet aan rommelen, dat laat je in waarde.
Maar dat neemt niet weg dat een groep van 1.5 miljoen mensen (van 16-17 mil d8 ik, = 9% ) niet mag vragen voor een vrije dag die voor hun belangrijk is. Als je daar niet over wil praten/nadenken als regering heb je geen democratie meer
'tuurlijk mogen ze dat vragen. En je mag er ook best over praten. Maar je mag het er dus ook prima mee oneens zijn. En zolang >50% het er mee oneens is zou het er ook niet moeten komen.
Nederland is altijd al een land geweest van immigranten.
Dat klopt. Maar daar hebben we geen feestdagen aan over gehouden.
Hoe dacht je anders dat er turkse dingen als molens en tulpen hier zo "nederlands" zijn geworden?
Slecht voorbeeld. Die zijn hier gekomen door handel. Niet meegenomen door Turken die hier kwamen wonen. Die brachten veel later wel weer Döner en Lahmacun mee
laatste aanpassing
Ik vind dat de suikerfeesten zéker in aanmerking komen als nationale feestdag.
Test: doe eens een enquete en informeer naar de oorsprong van oa goede vrijdag en hemelvaart. Je staat versteld van de domme reacties die je krijgt. De suikerfeesten kent iedereen, iedereen weet wat het inhoudt en een enórm deel van NL viert ze tov onze feestdagen.
Maar ja, ik ben niet objectief. Ik vind a) die honingsnoepjes geweldig en
ik vind allochtonen vaak mooi 
Test: doe eens een enquete en informeer naar de oorsprong van oa goede vrijdag en hemelvaart. Je staat versteld van de domme reacties die je krijgt. De suikerfeesten kent iedereen, iedereen weet wat het inhoudt en een enórm deel van NL viert ze tov onze feestdagen.
Maar ja, ik ben niet objectief. Ik vind a) die honingsnoepjes geweldig en
maar de kerk is dus wel degelijk verbonden met de Nederlandse cultuur!
In de 16e eeuw nog wel, nu is één van de meest specifieke eigenschappen van 'onze' maatschappij dat we ons juist afzetten tegen de kerkelijke waarden.
En veel nederlanders komen ook nooit meer in een kerk.
Thanks.
Zodirect heeft Nederland helemaal geen eigen identiteit meer.
Dat gebeurt juist als we eeuwig blijven vasthouden aan waarden en normen die ons in strijd brengen met de werkelijkheid. Als we steeds onze identiteit, onze waarden en onze normen aanpassen aan wat realistisch is, behouden we juist een sterke identiteit als land.
Maar bijna al onze regels, normen en waarden, zijn vanuit het perspectief van de bijbel. Altijd al geweest, en nu nog steeds!
De Zeeuwse weilanden zijn mooi in dit tijd van het jaar, niet?
Even om je vergissing recht te zetten:
Als wij de katholieke cultuur wérkelijk volgden, hadden we nu allemaal 12 AIDS besmette kinderen, konden we VGZ niet meer betalen, omdat er zo'n 800.000 homo's zich als hetero moeten gaan gedragen en psychiatrisch opgenomen kunnen worde en, MOETEN we ineens de allochtonen met respect en openheid ontvangen.
Ben je nu niet blij dat Nederland zich juist van de kerk vandáán verwijderd...?
Dit is toch geen argument voor vernieuwing?
Het is juist het enige goede argument.
weet jij hoeveel culturen we in Nederland hebben momenteel?
Dat lijkt mij juist een argument om de stelling te bekrachtigen
dubbel
Daar ben ik t weer wél helemaal mee eens. Ben blij dat ik geen politicus ben...
Wij als in Nederland als geheel.
Je bedoelt met Nederland als geheel de volgende verdeling: een enorme groep niet-kerkgangers, een klein deel part-time gelovigen en een enorme massa aan gelovige moslims...? Of bedoel je met Nederland als geheel alleen degenen die op jou lijken?
een vrije dag voor het suikerfeest mag best. Het zijn nl. nederlanders en behoren tot onze samenleving. Alleen een pinksterdag inruilen !! gaat te ver.
Al kan mij die pinksterdag aan mijn reet vastroesten, ook ik geloof dat we er niet op achteruit gaan door aan pinksterdag vast te houden, al weet bijna niemand meer wat het inhoudt..
Omdat er ook "andere" mensen in NL leven dan jij en ik.
Ja en? Denk nou eens verder, al die andere religies en culturen dan? Krijgen die ze dan ook als die gaan opeisen?
Ja in het buitenland leven ook Nederlanders, maar die gaan ook niet bij de regering (of dictator) zeuren om een verplichte vrije dag ivm hun eigen cultuurachtergrond.
laatste aanpassing
donateur
Ja in het buitenland leven ook Nederlanders, maar die gaan ook niet bij de regering (of dictator) zeuren om een verplichte vrije dag ivm hun eigen cultuurachtergrond
De meeste nederlanders in het buitenland werken niet, dus dat probleem hebben ze ook niet zo snel
Als wij de katholieke cultuur wérkelijk volgden, hadden we nu allemaal 12 AIDS besmette kinderen, konden we VGZ niet meer betalen, omdat er zo'n 800.000 homo's zich als hetero moeten gaan gedragen en psychiatrisch opgenomen kunnen worde en, MOETEN we ineens de allochtonen met respect en openheid ontvangen.
Zeker!!
Ik vind dat de suikerfeesten zéker in aanmerking komen als nationale feestdag.
Erbij mag maar ik zie er niet zoveel in om er 1 in te leveren
De meeste nederlanders in het buitenland werken niet, dus dat probleem hebben ze ook niet zo snel
donateur
nee.....moeten we uit politieke correctheid dan maar iedere minderheid verwennen??
Nee, dat moet niet.
Iedereen dient gelijk behandeld te worden ongeacht afkomst, religie of huidskleur, wat voor de een telt, telt ook voor de ander. Alleen extremisme verdient een andere behandeling.
Iedereen dient gelijk behandeld te worden ongeacht afkomst, religie of huidskleur, wat voor de een telt, telt ook voor de ander
pcies.....maar begrip tonen is heel iets anders dan onzinnige eisen zoals een islamitische feestdag invoeren......kee,zodra moslims de meerderheid vormen in onze samenleving ontkom je er niet aan....da's democratie he....
donateur
pcies.....maar begrip tonen is heel iets anders dan onzinnige eisen zoals een islamitische feestdag invoeren
Ehrm, er is geen enkele moslim die dit "eist" hoor, het was een initiatief van een christelijke vakbond.
da's democratie he....
Nee, dat is niet waar, in een democratie heeft de minderheid ook een stem.
En we zijn allemaal wel eens onderdeel van een meerderheid en allemaal wel eens een keer de minderheid, dus we genieten er allemaal van.
Iedereen dient gelijk behandeld te worden ongeacht afkomst, religie of huidskleur
afkomst en huidskleur geef ik je gelijk,geloof laten ze maar thuis,of het nou moslim,christelijk etc...weg met alle geloven,kerken,moskëeen...vooral ook in de overheid.
Christelijke partijen etc, moeten ook niet kunnen...
Nee, dat is niet waar, in een democratie heeft de minderheid ook een stem.
En we zijn allemaal wel eens onderdeel van een meerderheid en allemaal wel eens een keer de minderheid, dus we genieten er allemaal van.
heb je helemaal gelijk in......maar naar mijn oordeel word me het etiket meerderheid opgelegd...geen probleem mee.....maar mensen die dezelfde gedachte hebben maar dan dat ze als minderheid bestempeld worden zijn vaak minder tolerant en voelen zich vaak 'slachtoffer'....vergeet niet,de meesten zijn hier naar toe gekomen onder het mom van....ik was onderdrukt in m'n land ect ect....dat probeert men hier ook te verkondigen mbt hun huidige situatie,hier in nederland.......vind ik onbeschoft...
donateur
heb je helemaal gelijk in......maar naar mijn oordeel word me het etiket meerderheid opgelegd...geen probleem mee.....maar mensen die dezelfde gedachte hebben maar dan dat ze als minderheid bestempeld worden
Je hebt ook wel meer minderheden dan alleen culturele hoor, denk maar als je ziek bent of gehandicapt, of werkloos, of in ieder ander geval dat jij het gevoel hebt alleen te staan.
En dan wil je ook graag geholpen worden en niet horen "we kijken alleen naar de meerderheid".
het probleem is dat men teveel rekening houdt met het geloof van iemand..
dus worden ze ook niet gelijk behandeld.
dus worden ze ook niet gelijk behandeld.
Dat is dus ook niet goed en daar ben ik ook tegen.
*proest*
Je verdient een prijs voor het meest bizarre argument van het jaar.. Dit slaat echt nergens op (en nee ik ben niet gelovig ofzo)
laatste aanpassing
ik mocht thuis blijven van school dus 
van mij mag het wel
van mij mag het wel