Partyflock

Forumonderwerp · 907354
Waarschuw beheerder
ik hoorde op de radio bij het nieuws dat ze er over bezig waren dat ze een nationale feestdag willen inruilen voor een islamitische feestdag.
maar er waren er teveel tegen dus konden ze het niet doorzetten.
wat vinden jullie er van dat ze zo,n dag willen inruilen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wij gaan trouwen!!!! op dinsdag 17 oktober 2006 om 11:18:
wat vinden jullie er van dat ze zo,n dag willen inruilen?

ze willen er al een bestaand feestdag voor op geven ofzo hoorde ik.. nouw dacht het niet.. !!
Waarschuw beheerder
wat is een maronier?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van dekx op woensdag 18 oktober 2006 om 11:31:
Democratie is niet alleen het recht van de meerderheid.
Democratie is ook het recht van de minderheid, (oppositie).
Luisteren naar de ideeen-klachten van de minderheid is de basis van democratie.Democratie is niet alleen het recht van de meerderheid.

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van smashing op vrijdag 27 oktober 2006 om 01:13:
maronier?

de naam die ik kreeg toen ik geboren werd ;)

Waarschuw beheerder
Kelly wou jij niet zo graag slapen? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 01:14:
Luisteren naar de ideeen-klachten van de minderheid is de basis van democratie

en er hartelijk om lachen typeert een echte democratie..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 01:20:
Kelly wou jij niet zo graag slapen?

lukt niet :(

Waarschuw beheerder
slapen is voor mietjes ;p ! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 01:23:
slapen is voor mietjes !

en dat ben ik niet :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 22:59:
Je verdient een prijs voor het meest bizarre argument van het jaar.. Dit slaat echt nergens op (en nee ik ben niet gelovig ofzo)

Was ook geen directe reactie op de stelling, was alleen een reactie op iemand die zei dat de kerk zo belangrijk is voor Nederland en dat moet blijven.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 23:43:
boven de grote rivieren krijgen ze toch ok geen carnevals vakantie.....

In het zuiden "krijgen" we ook geen vakantie hoor, die moeten we zelf opnemen

Ik dacht dat die vakantie gewoon 'gegeven' was. Als we met carnaval al de vrije dag niet weggeven, begin ik ineens ook aan de suikerfeesten als vrije dag te twijfelen. Niet uit gerechtigheid, maar meer uit onderlinge balans.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 01:23:
slapen is voor mietjes

Ik ben nog niet moe, na t weekend weer. Sorry

:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 11:35:
Ik ben nog niet moe, na t weekend weer

houden zo (Y)! :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 23:53:
omdat carnaval een maand duurt met een halve week als toppunt.
Beetje lastig he

Ken je feiten;

de officiele opening van het carnavalsseizoen is 11 november om 11.11
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 23:53:
omdat carnaval een maand duurt met een halve week als toppunt

suikerfeest is net als carneval een feest na het vaste dus in feite het zelfde alleen ene ander geloof...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:13:
Ken je feiten;

de officiele opening van het carnavalsseizoen is 11 november om 11.11

om 23:11 ;P

Ja dat weet ik, maar de opening van vastenavond is nog niet het feest zelf, dat begint pas 6 weken voor het vasten.

Waarschuw beheerder
donateur
Niet ruilen wel erbij :P

Waarschuw beheerder
tuwlijk doe maar verruil sinterklaas maar
zo behouden we onze nederlandse cultuur........NOT!!!

kijk vin het best hoor maar integratie moet van hun kant komen en niet van onze kant we zijn tolerant genoeg
dit is echt een achterlijk idee
zo zijn we strax geen nederland maar moslimland
heel gezz...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 18:38:
Niet ruilen wel erbij

Extra vrije dag is niet slecht...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 27 oktober 2006 om 22:29:
we zijn tolerant genoeg

vind je jezelf tolerant dan?
Waarschuw beheerder
Nope!!!
Ik vind wel dat moslims een snipperdag zouden moeten kunnen krijgen voor het suikerfeest als ze dat willen.
Maar een nationale feestdag :no:

Waarschuw beheerder
:nee:

We zijn al veelste flexibel en multicultureel genoeg.

Moslims mogen van mij met het suikerfeest vrij maar dan moeten ze met kerst werken. :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 22:57:

jep, vraag me af of jij soms ook die tollerantie deelt.
Waarschuw beheerder
Neeeee nergens voor nodig!
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon alle feestdagen afschaffen en het aantal vrije dagen die we normaal zouden hebben zelf door de mensen laten bepalen/invullen dus iemand die in dec 4 dagen vrij wilt zijn moet dat gewoon kunnen. Zo ook met iemand die een dag vrij wilt zijn in een andere maand enzo

Waarschuw beheerder
ben je gek!!
zie je het al gebeuren als nederland in bijv. turkije of marokko koningendag gaat vieren. NOT dus ook geen geouwehoer.
je bent hier in nederland en daar heb je het te doen met waarden en normen, geloof, regels, wet!!

Waarschuw beheerder
Wanneer komt er een eind aan zeg !!!!, over 50 jaar is er niets meer over van het origineel.. Sinterklaasfeest wil men ook al afschaffen, in Amsterdam worden er oorlogsmonumenten weggehaald ( omdat er een jodenster op stond) en dat vonden islamieten niet okay...tijdens dodenherdenking worden kransen gebruikt als voetbal.......Waarom proberen om hier alles te veranderen ??? Ga verhuizen naar Turkije of Marokko of waar dan ook.....hoef je niets te veranderen, is alles zoals je het hebben wil, hoef je geen ongelovigen af te straffen, woon je tussen gelijkgestemden, staan er al moskeeen, hebben alle vrouwen een sno.ehh hoofddoek, heb je je eigen feestdagen, worden je dieren ritueel geslacht,........Verhuizen is veeeeel eenvoudiger dan proberen om het hier te krijgen zoals het "daar" al is !!!!!!....en een ieder die tevreden in Nederland woont en zich er prima thuisvoelt en niet de behoefte heeft om dit land "om te pimpen" .....WEEST WELKOM, WEEST WELKOM.!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sebastiaan™ op zaterdag 28 oktober 2006 om 04:42:
Gewoon alle feestdagen afschaffen en het aantal vrije dagen die we normaal zouden hebben zelf door de mensen laten bepalen/invullen dus iemand die in dec 4 dagen vrij wilt zijn moet dat gewoon kunnen

Dat betekent dus dat veel mensen met kerst niet bij hun familie kunnen zijn en dat veel mensen op 1 januari gewoon om 8 uur moeten gaan werken omdat ze geen vrij krijgen.
Daarom zijn nationale feestdagen zo belangrijk, die tellen voor iedereen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 oktober 2006 om 09:50:
Wanneer komt er een eind aan zeg !!!!, over 50 jaar is er niets meer over van het origineel.. Sinterklaasfeest wil men ook al afschaffen, in Amsterdam worden er oorlogsmonumenten weggehaald ( omdat er een jodenster op stond) en dat vonden islamieten niet okay...tijdens dodenherdenking worden kransen gebruikt als voetbal.......Waarom proberen om hier alles te veranderen ??? Ga verhuizen naar Turkije of Marokko of waar dan ook.....hoef je niets te veranderen, is alles zoals je het hebben wil, hoef je geen ongelovigen af te straffen, woon je tussen gelijkgestemden, staan er al moskeeen, hebben alle vrouwen een sno.ehh hoofddoek, heb je je eigen feestdagen, worden je dieren ritueel geslacht,........Verhuizen is veeeeel eenvoudiger dan proberen om het hier te krijgen zoals het "daar" al is !!!!!!....en een ieder die tevreden in Nederland woont en zich er prima thuisvoelt en niet de behoefte heeft om dit land "om te pimpen" .....WEEST WELKOM, WEEST WELKOM.!!!!

:respect::respect: :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 oktober 2006 om 09:50:

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 22:57:
Uitspraak van SLD op vrijdag 27 oktober 2006 om 22:29:
we zijn tolerant genoeg

ja

Waarschuw beheerder
Wat mij betreft mag er zeer zeker geen islamitische feestdag komen, Nederland is geen islamitisch land. Hebben Joden ooit een nationale feestdag gekregen, nee! Als moslims hun feestdagen nationaal willen vieren, dan emigreren ze maar naar een islamitisch land.
Elk land heeft zijn dagen, daar hoort suikerfeest in Nederland zeker niet bij. Dat is toch net zoiets als Bevrijdingsdag van 5 Mei in Japan gehouden wordt, ook onzin dus!!!

Waarschuw beheerder
Wat mij betreft vieren ze het gewoon hier, eigen cultuur is erg belangrijk.
Maar een nationale feestdag mag het nooit worden!!

Waarschuw beheerder
ECHT NIET, denk je als wij daar in n islamitisch land komen dat daar carnaval gehouden gaat worden?
pff echt weer n kk dolle actie, bouwen ze daar ook kerken??
nederland daalt.. :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 17:20:
denk je als wij daar in n islamitisch land komen dat daar carnaval gehouden gaat worden?

En wat is carnaval volgens jou?
Juist, feesten voordat het vasten begint en daar feesten ze na het vasten.

Groot verschil hoor ;)

Waarschuw beheerder
pff t gaat erom of ze dat daar ook gaan vieren!
nee

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 18:09:
pff t gaat erom of ze dat daar ook gaan vieren!
nee

In grote delen van het "christelijke rijk" vieren ze dat ook niet.

Artiest Zephyros
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 19:51:
De meeste nederlanders in het buitenland werken niet, dus dat probleem hebben ze ook niet zo snel

Ja maar ga nou eens in op wat ik eerder schreef. Wat nou als al die andere culturen die we in Nederland hebben ook hun vaste nationale feestdagen willen hebben?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 18:30:
Wat nou als al die andere culturen die we in Nederland hebben ook hun vaste nationale feestdagen willen hebben?

Noem dan eens wat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 19:46:
Uitspraak van Dessert Storm op zondag 29 oktober 2006 om 18:30:
Wat nou als al die andere culturen die we in Nederland hebben ook hun vaste nationale feestdagen willen hebben?

dan blijven we bezig! moet niet gekker worden!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 17:22:
En wat is carnaval volgens jou?
Juist, feesten voordat het vasten begint en daar feesten ze na het vasten.

Groot verschil hoor

Vip, daar gaat het niet om, het is gevoelsmatig, dat de groep die zich het slechtst gedraagd hier in NL word beloond, door ze alles maar te geven wat ze willen, bij sommige politici heerst de gedachte van: 'we geven ze maar alles, mischien houden ze zich dan rustig, maar het moet van 2 kanten komen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel geld er in de islamitische bevolking is gestoken onder het motto integratie, maar je ziet dat het geen f*ck geholpen heeft. Dat je stank voor dank krijgt, en ik vind dat dit de polarisatie alleen maar toe doet nemen omdat je zo mensen alleen maar uit elkaar drijft, autochtonen zullen hier alleen boos om worden en er zal meer haat ontstaan. Spreek anders met de islamitische gemeenschap af dat ze als ze bepaalde positieve resultaten behalen pas beloond worden (mischien gaan ze het dan begrijpen en elkaar corrigeren). maar geef ze niet alles wat hun hartje begeerd op het moment dat ze (niet voor niks) een slechte naam hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bier:WICHERS:bier: op zondag 29 oktober 2006 om 20:15:
Vip, daar gaat het niet om, het is gevoelsmatig, dat de groep die zich het slechtst gedraagd hier in NL word beloond, door ze alles maar te geven wat ze willen

De autochtone bevolking heb je het nu over?
Of bedoel je met deze woordspeling een groep die volgens jou emotioneel de slechtse minderheid is?

Beetje gevaarlijk om dit soort dingen te zeggen onder de noemer "gevoelsmatig".

bij sommige politici heerst de gedachte van: 'we geven ze maar alles, mischien houden ze zich dan rustig, maar het moet van 2 kanten komen.

Welke politici zijn dat dan precies? Ik ken ze namelijk niet.

zou wel eens willen weten hoeveel geld er in de islamitische bevolking is gestoken onder het motto integratie, maar je ziet dat het geen f*ck geholpen heeft

110 miljoen euro voor de integratie in totaal.

ik vind dat dit de polarisatie alleen maar toe doet nemen omdat je zo mensen alleen maar uit elkaar drijft, autochtonen zullen hier alleen boos om worden en er zal meer haat ontstaan.

Polarisatie neemt toe door het volgen van een minderhedenbeleid. Stoppen met een minderheden beleid, stopt de polarisatie.
Spreek anders met de islamitische gemeenschap af dat ze als ze bepaalde positieve resultaten behalen pas beloond worden (mischien gaan ze het dan begrijpen en elkaar corrigeren).

Er is geen "de islamitische gemeenschap".
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 20:19:
De autochtone bevolking heb je het nu over?
Of bedoel je met deze woordspeling een groep die volgens jou emotioneel de slechtse minderheid is?

Beetje gevaarlijk om dit soort dingen te zeggen onder de noemer "gevoelsmatig".

Ik bedoel een heel groot deel van de autochtone bevolking, een klein deel in extreme mate en een groot deel in gematigde mate.
Waarschuw beheerder
Welke politici zijn dat dan precies? Ik ken ze namelijk niet.

De politici die het onderwerp waar dit forum over gaat hebben bedacht en nog veel meer

Kan ik jou een politicus noemen?? dan hoor jij er ook bij
Waarschuw beheerder
110 miljoen euro voor de integratie in totaal.

Dit jaar, afgelopen paaar jaar, afgelopen 10 jaar?

Ik heb het ook over de tijden van paars toen er veel over de toonbank is gegooid in de naam van positieve discriminatie
Waarschuw beheerder
Polarisatie neemt toe door het volgen van een minderhedenbeleid. Stoppen met een minderheden beleid, stopt de polarisatie.

lees wat ik heb gezegt en denk er is over na, hint: langer termijn
Waarschuw beheerder
Er is geen "de islamitische gemeenschap".

Je begrijpt wat ik bedoel toch?? de moslims in NL hebben toch vertegenwoordigers? ik wil duidelijk maken wat ik bedoel maar dat lukt zo dus niet bij jou omdat jij blijkbaar alles dom uit je hoofd hebt geleerd en geen mening hebt verkregen door logisch nadenken.

Waarschuw beheerder
zijn ze gek gworden ofzo:S