Ook veel meer haargroei als vroeger op ongewenste plekken,....ben nu al 24 behandelingen geweest voor de haartjes in mijn gezicht, terwijl normaal 8 tot 10 behandelingen nodig zijn, en ze zitten er nog steeds. Helpt bij mij om de een of andere reden dus zelfs niet
Zijn jullie allemaal spontaan genezen ofzo
Ik ben twee weken van de prednison shit af, maar heb een kleine terugslag, deze week ff bloed prikken, hoop dat de onsteking niet terug is. Ik wil absoluut geen predn. meer.
Word je dik van remicade eigenlijk?
Oja mijn pukkeltjes zijn gelukkig wel minder
waar heb je last van nu dan?
dus daar kan je het niet op afschuiven
Zijn jullie allemaal spontaan genezen ofzo
Ik kwam er gister achter in totaal 12 kilo ben aangekomen van de prednison in twee maanden.....
Weer de zelfde ellende als vlak voor mijn opvlamming
Ik heb nog nooit remicade gehad , maar ik wil niet meer aan de prednison vandaar
en vandaag mijn eerste vitamine B12 injectie gehad
Ik ben immuum voor die troep geworden! Kreeg er alleen een vreselijke dikke kop van maar trok weer weg. Als ik jou was ging ik remicade eisen
mijn huisgenoot had het.
een allergische reactie op gehad
Remicade geven ze alleen maar als niets anders meer aanslaat
Beter alternatief: Humira. Minder kans op allergische reacties
wat kreeg je er van dan?
als de remicade op een gegeven moment niet werkt krijg ik dat
Eerste keer kreeg ik het benauwd en van die warm/koud aanvallen en daarna wilde ze het toch nog 1 keer proberen, en toen raakte ik bijna in een coma.
Mijn bloeddruk was toen 60/30 en kon nauwelijks meer adamen
Jij hebt nu Remicade?? Zo ja, merk je al verschil en vooruitgang??
getverdemme.....Warm en koud krijg ik wel altijd!
en 3 daagies later voel ik me altijd weer als nieuw
maar dat gebeurt wel eens vaker
Heb je daarnaast nog andere medicijnen?
weet ik de eerste keer lag ik in het ziekenhuis toen ik het kreeg.....stonden er allemaal spuiten en zo een hartmassage apparaat naast me voor het GEVAL ik er een hartaanval van kreeg
Nu krijg je tegenwoordig ook eerst andere troep via een infuus voordat je de remicade krijgt en dat helpt een allergische reactie tegen te gaan
Imuran 150 mg
vitamine B12 injectie (dat is echt geweldig)
En nog maar te zwijgen over alles wat je er over leest op het i-net.
Ook een allergische reactie op gehad
Maar zeer pijnlijk voor de Ars!
fijn die verhalen over remicade van jullie
hoe mijn onstekingswaarden zijn in mijn bloed
rare ontlasting
Waarvoor krijg jullie een vitamine B12 injectie dan?
Het is nu al bijna 2 jaar rustig
Maar ze heeft hele zware tijden meegemaakt en we zijn ons er ook bewust van dat het van de ene op de andere dag opeens anders kan zijn.....
heeft ze de ziekte al heel lang? Hoe heeft ze dat gedaan met medicijnen enzo tijdens de zwangerschap?
Als jullie je daar van bewust zijn komt het wel goed het is zo belangrijk dat je geliefde je begrijpt
Prednison en al die rommel. Nee, mocht het weer zover komen, dat ben ik er voor haar.
dat dat uit je lichaam kan komen he wat komt er precies uit nu? pb het maar even
het is niet altijd is je bloed te zien hoor Bij mij was een keer niks in mijn bloed te zien dus toen heb ik een darmonderzoek geeist en daar was genoeg te zien
en uiteindelijk blijk ik (voor de kenners onder ons) Crohn en Colitis te hebben
want ik loop ook al te kloten met die buikpijn sinds Mei 2006 en ben pas in Nov opgenomen omdat ik uitgedroogd was. Toen vonden ze het eindelijk nodig om eens een scopie te doen
ten tijde van drukte en stress.
het is niet altijd is je bloed te zien hoor Bij mij was een keer niks in mijn bloed te zien dus toen heb ik een darmonderzoek geeist en daar was genoeg te zien
Sinds vandaag de dag geen medicijnen
Nee, mocht het weer zover komen, dat ben ik er voor haar.
Heh gatver wil je dat weten
Crohn en Colitis te hebben
Ik heb een lichte vorm
In welke ziekenhuizen lopen jullie
het roesje is wel lekker
dat kan niet je hebt het 1 of het ander
Anthonius in
nieuwegein en ik ZWEER erbij
zonder roesje komt er geen slang in wat voor gat dan ook in mijn lichaam
Colitis heeft zweertjes op de darm en bij Crohn zijn de ontstekingen wat dieper. Als je Crohnse Colitus hebt, heb je dus beide ontstekingen
'T is alleen geen Academisch ziekenhuis, toch?
Vind een roesje echt lekker
colitus in in je dikke darm en crohn is in je hele darm gestel
kan wel. Je hebt Crohnse Colitis. Is een combinatie van Crohn en CU bij elkaar. Verschillende ontstekingen, zeg maar..
Colitis heeft zweertjes op de darm en bij Crohn zijn de ontstekingen wat dieper. Als je Crohnse Colitus hebt, heb je dus beide ontstekingen.
geen goede ervaringen mee
je word er zo lekker vergeetachtig van
maar zit verschil in de ontstekingsvorm. Snap je??
Moet zeggen dat ik het EMC ook niet al te goed vind
(Als er iemand onder de invloed van een roesje is )
Jah dat snap ik maar het klopt niet
wat heb jij dan?
zoek ander ziekenhuis dan
dat vergat ik te vermelden.....geen roesje en mijn moeder niet naast mijn bed is geen slang in mijn hol of welk gat dan ook
Ik heb Crohnse Colitis
vind dat academische wel oke.
nou weet ik het wel
maar bedoel, jij hebt dus diepe en ondiepe ontstekingen maar wel in je hele darmgestel?
ben je een nummer en een proefpersoon en niet alle ziekenhuizen willen mij meer hebben omdat ik niet de makkelijkste patient meer ben
Waar heb jij ze allemaal zitten?? Ook over je gehele darmstelsel??
juist omdat een "normale" ziekenhuis niets meer in hun toverdoosje had.
"Niet de makkelijkste patient meer ben"?
maar dan heb jij eigenlijk gewoon crohn!!!!
dat ligt dan aan hun budget daarom heb ik een rijk ziekenhuis gekozen
Als een dokter/verpleegster zegt...we doen dit met je of dat of neem dit medicijn maar in dan doe ik dat echt niet zomaar! en er zijn meerdere dingen gebeurt waardoor ik bijna de pijp uit was (schuld van verpleging) dus dat staat natuurlijk allemaal in mijn rapport waardoor ze beetje bang voor me zijn
Maar goed, doesn;t matter, Ander onderwerp!
Academisch experimenteert meer dan een normale ziekenhuis.
Er wordt nogal wat troep afgegeven aan een patient
maar na een paar weken verdwenen de onstekingen vanzelf en dat schijnt dus niet te kunnen bij crohn.
en heel groot grijs gebied is die doktoren heden te dagen nog geen kleur hebben kunnen geven...
Ik krijg woensdag weer endoscopie
ahhh vind ik niet leuk voor je waarom?
dus dan snap je mijn klachten wel waarschijnlijk.
Vanavond weer aan dat vieze laxeerspul gatsie
Mijn toiletbezoeken lijken deze dagen meer op een horror verhaal, dus dan snap je mijn klachten wel waarschijnlijk.
Vanavond weer aan dat vieze laxeerspul gatsie. Maar goed hopen dat er iets uitkomt.
Waarvoor krijg jullie een vitamine B12 injectie dan?
In mijn geval wist de zuster even niet meer het verschil tussen een infuus en een sonde waardoor ze in 2 uur tijd bijna 2 liter laxeermiddel in mijn bloed liet lopen ipv in mijn sonde en die zak was ook nog open aan de bovenkant en zo zijn er nog meer dingen
Sterkte met je Klean-prep!
Heb nu weer een onsteking en voel me zwaaaaar klote!!!
Nadat ik alle gebruikelijke onderzoeken onderging; Echografie, echoscopie en endoscopisch onderzoek kwam de internist in 1ste instantie met de diagnose crohn,maar na een paar weken verdwenen de onstekingen vanzelf en dat schijnt dus niet te kunnen bij crohn.
Ik werd uiteindelijke weg gestuurd met het verhaal dat er rondom de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa en heel groot grijs gebied is die doktoren heden te dagen nog geen kleur hebben kunnen geven...
Zijn er nog meer mensen met deze ervaring?
Sterkte met je Klean-prep!
Schiet ook niet op he , vervelend voor je zeg! Niet opgeven he laatste aanpassing 7 maart 2007 18:30
Ik heb zetpillen gekregen omdat de onsteking vrij laag in mijn dikke darm zit.
Heeft iemand ervaring met allergische reacties op Imuran?!?! En wat voor medicijn gaan ze dan proberen?!?! Heb nu weer een onsteking en voel me zwaaaaar klote!!!
Helaas heb ik weer een onsteking ik baal zo onwijs want ik ben net pas een maandje prednison vrij
Ik heb zetpillen gekregen omdat de onsteking vrij laag in mijn dikke darm zit.
Bleeeeeeeh kut spul...
Ik had er een alvleesklierontsteking van gekregen.