Partyflock

Forumonderwerp · 905820
10825x bekeken

Waarschuw beheerder
wie is er bekend met deze ziekte of heeft er wat over te vertellen?

Waarschuw beheerder
waar zijn al mijn lotgenoten nou????:/
Waarschuw beheerder
Uhm.... hoe weet je eigenlijk hoe je deze ziekt hebt? Wat voor kwaaltjes heb je dan?

Waarschuw beheerder
donateur
mn broer heeft het en als het goed is ik ook.. nog steeds niet 100% procent bewezen
maar ik heb wel dezelfde klachten enzo als mn broer.., bloed klopt ook niet enzo
en dr is nog een test die ik kan doen, maar die wil ik nog niet laten doen
ik kan er nu goed mee omgaan dus vind t wel ff prima :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eevie op donderdag 30 november 2006 om 18:04:
Uhm.... hoe weet je eigenlijk hoe je deze ziekt hebt? Wat voor kwaaltjes heb je dan?

hmmm verschild per persoon maar diarree en bloed/slijm in je ontlasting en niet te vergeten pijn in je buik:yes:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 21:00:
en dr is nog een test die ik kan doen, maar die wil ik nog niet laten doen
ik kan er nu goed mee omgaan dus vind t wel ff prima

Welke test? Heb je weinig last dan?
Waarschuw beheerder
De arts kan ook in een darmonderzoek zien of je ontstekingen hebt, ze sturen dan ook meestal een stukje weefsel op waaruit ze het definitief kunnen maken..... maar zo'n onderzoek is niet echt een pretje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **@nnemarie** op vrijdag 1 december 2006 om 21:25:
maar zo'n onderzoek is niet echt een pretje

roesje vragen;) heb zo een onderzoek al zo vaak gehad:yes: en met een roesje is het wel te doen hoor:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 13:17:
Welke test? Heb je weinig last dan?

up your :X

en ja k heb er weinig last van, maar k weet prcs welk eten k wel kan hebben en wat k moet laten staan
k neem genoeg rust enzo.. alsk dat niet doe voel k me slecht
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 18:35:
roesje vragen heb zo een onderzoek al zo vaak gehad en met een roesje is het wel te doen hoor

Heb 't ook al veel vaker gehad, de eerste keer meende ik "stoer" te zijn en wilde ik geen roesje.... daar dacht ik de andere keren wel anders over ;) met roesje is het idd goed te doen. Al zei de dokter later wel dat ik flink mopperde in m'n slaap.... au au au!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 09:43:
waar zijn al mijn lotgenoten nou????:/

Bij mij op de poli :)

Waarschuw beheerder
Mijn nichtje heeft het en het is echt geen feest, ze ging van heel dun naar heel dik en andersom, d'r vel scheurde ervan aan alle kanten kapot, ze zit altijd op de wc, altijd buikpijn echt vreselijk lijkt me het..

gelukkig is ze nu proefkonijn van een nieuw medicijn en gaat het een stuk beter!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 12:04:
maar k weet prcs welk eten k wel kan hebben en wat k moet laten staan

wat voor dingen kan jij nou bijvoorbeeld echt niet eten?

Uitspraak van **@nnemarie** op dinsdag 5 december 2006 om 18:08:
Al zei de dokter later wel dat ik flink mopperde in m'n slaap.... au au au!!

Ohh maar dat is heel normaal:yes: door een roesje ga je heel raar doen:lol: ik heb een keer de zuster helemaal verrot gescholden:P
Uitspraak van Marja op dinsdag 5 december 2006 om 18:53:
Bij mij op de poli

welk ziekenhuis werk je?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 december 2006 om 15:49:
gelukkig is ze nu proefkonijn van een nieuw medicijn en gaat het een stuk beter!

vertel dan ff hoe het heet;) willen wij graag weten:D
Ik heb woensdag weer een dunne darm onderzoek gehad:S en ze hebben me ook een roesje gegeven ook al doen ze dat normaal nietO:) Patient is koning:P Ze hebben wel iets in mijn darm gezien, waarschijnlijk een vernauwing en als die heel groot is dan moeten ze me opereren:yes: maar dat hoor ik van de week als ik bij mijn dokter ben geweest;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 december 2006 om 02:01:
wat voor dingen kan jij nou bijvoorbeeld echt niet eten?

frituur, sojasaus, varkens en rundvlees valt 9 vd 10 keer slecht, melk, wat kruiden en pasta

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 december 2006 om 19:09:
frituur, sojasaus, varkens en rundvlees valt 9 vd 10 keer slecht, melk, wat kruiden en pasta

:s ik heb dat eigenlijk alleen met verse paprika:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
oh ja dat oowk, en ui

Waarschuw beheerder
ik heb het ook nog met kool;) behalve rode kool:s

Waarschuw beheerder
donateur
ik als leek,

wat is de ziekte van crohn nou ook alweer??????

een darmziekte toch:S?
of zit ik er diep naast..

ff een opfrisser :)(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 december 2006 om 02:01:
welk ziekenhuis werk je?

AMC

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 8 december 2006 om 20:36:
een darmziekte toch?

:yes:

Uitspraak van Marja op zaterdag 9 december 2006 om 19:53:
AMC

daar hebben ze toch ook een aparte "darm" afdeling?
Waarschuw beheerder
donateur
Jah alles is onderverdeeld.
Waarschuw beheerder
mijn vader heeft het. Ze hebben het op zijn 17e ontdenkt en op zijn 32e kreeg hij een darmperforatie waardoor ze een gedeelte van zn dikke darm weg hebben moeten halen. Dit is he gedeelte wat vitamine B12 aanmaakt en daarom moet hij om de paar weken een spuit halen.
Verder kan hij geen pinda's, uien, pittig/gekruid en champignons eten.

meet weet ik zo even niet te vertellen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hobbie op zondag 15 oktober 2006 om 13:25:
de ziekte van crohn is niet erfelijk

wel me vader, en 2 tantes hebben het...en daarom hebben ze een test laten doen. Het bleek wel erfelijk te zijn.

Me vader heeft btw ook de ernstige vorm van crohn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deesjuh (L) Joey op zondag 10 december 2006 om 23:37:
Me vader heeft btw ook de ernstige vorm van crohn

Heb je verschillende vormen?!?!

Zijn er meer mensen bij wie het jaaaaaren heeft geduurd voordat ze erachter kwamen?!?!

Heb vanaf pffff heeeeel lang al last van mijn darmen. Vanaf mijn 19e ging het echt niet goed meer, maar vooral moe!! Vanaf mijn 21e heeft het echt enorme invloed op mijn leven gekregen die moeheid, kon nog geen kleine stukjes wandelen:S en nu (ben inmiddels 27) zijn ze erachter dat ik ziekte van Crohn heb:/....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 10:38:
Heb je verschillende vormen?!?!

:no: ligt er gewoon aan hoe erg de ontstekingen de kop opsteken;) en als je dan vaak 1x een erge onsteking hebt gehad dan krijg je het eerder terug in een erge vorm...snap je het nog:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 21:16:
ligt er gewoon aan hoe erg de ontstekingen de kop opsteken en als je dan vaak 1x een erge onsteking hebt gehad dan krijg je het eerder terug in een erge vorm...snap je het nog

ja zoiets was het :P

Maar is het ziekenhuis vertelden ze toen wel dat hij een ernstige vrom had... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deesjuh (L) Joey op dinsdag 19 december 2006 om 00:47:
Maar is het ziekenhuis vertelden ze toen wel dat hij een ernstige vrom had

Toen was het waarschijnlijk ook actief he?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 21:16:
ligt er gewoon aan hoe erg de ontstekingen de kop opsteken en als je dan vaak 1x een erge onsteking hebt gehad dan krijg je het eerder terug in een erge vorm...snap je het nog

Blijft een mysterie voor me die ziekte ;)... dus al die troep die we moeten slikken, zorgt ervoor dat het minder snel terugkomt, maar het kan nog wel en hoe erger het was, hoe erger het waarschijnlijk ook terugkomt:/?!?!

EN HOE KOM IK VAN DIE @$^%@#$%#$%#:@:@:@$%^#@$%$#% MOEHEID af grrrrrrr.... zucht.... :(
Waarschuw beheerder
donateur
Worden nieuwe medicijnen getest die minder moeheid veroorzaken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marja op dinsdag 19 december 2006 om 21:37:
Worden nieuwe medicijnen getest die minder moeheid veroorzaken

en die wat is de naam daarvan?O:)

Maar jij bedoelt wel medicijnen die de vermoeidheid van de Crohn zelf tegen gaan toch? Of bedoel je de moeheid die je van medicijnen kan krijgen?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 11:50:
EN HOE KOM IK VAN DIE @$^%@#$%#$%#$%^#@$%$#% MOEHEID af grrrrrrr....

*zucht* Niet:no: moet er echt mee leren leven:yes: ik ga in het nieuwe jaar van die druppels van Dr. Vogel proberen als ze werken hoor je het meteen;)
Waarschuw beheerder
donateur
Moeheid is vooral van de ziekte zelf niet van de medicijnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marja op woensdag 20 december 2006 om 17:14:
Moeheid is vooral van de ziekte zelf niet van de medicijnen

Oke jah dacht ik al, maar hoor soms ook van mensen dat ze heel erg moe worden van sommige medicijnen;)

Waarschuw beheerder

:gaap:

Toch is het gek... als de ziekte rustig is en je slikt die dingen die alles ook rustig houden.... waar worden we dan nog moe van hè:/... Pffff....

Enne ben dan ook wel erg benieuwd naar die medicijnen... ik word er zoooo moe van... heb er geen kracht meer voor gheghe ;)

Waarschuw beheerder
ik hebt het ook in m'n familie, stoma en dergelijke

idd geen pretje

Waarschuw beheerder
Ben binnenkort van de prednison af :cheer:

Dan alleen nog Salofalk, Azathioprine en Omeprazol...:/

Waarschuw beheerder
Meisje uit mijn klas heeft die ziekte

Niet een pretje hoor :no: in al die 4 maanden dat we college hebben gehad, heb ik haar maar 6x gezien. De rest brengt ze in het ziekenhuis of thuis door

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 december 2006 om 17:42:
Ben binnenkort van de prednison af :cheer:

Ik ook :yes: nog vier weekjes :yes:
Nu maar hopen dat mijn darmen zonder Prednison goed gaan functioneren want ik ben nu echt een ballon :( :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 december 2006 om 18:45:
want ik ben nu echt een ballon

met je buik? of heb je het wel bekende volle maans gezicht?

Ben binnenkort van de prednison af

:cheer::cheer::cheer::Cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 december 2006 om 17:52:
Enne ben dan ook wel erg benieuwd naar die medicijnen

We hebben studies waar je de medicijnen kan uit proberen of gewoon de IBD poli waar je gewoon weet wat je krijgt.
Waarschuw beheerder
donateur
M'n zus heeft het al 15 jaar vrij heftig dus ik weet er een beetje van, qua medicatie wil ik wel even zeggen dat de bijwerkingen van remicade nog niet helemaal duidelijk zijn maar vrouwen kunnen er waarschijnlijk onvruchtbaar van worden dus laat je dit niet zomaar voorschrijven...

Waarschuw beheerder

:( helaas wel :(

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 december 2006 om 20:26:
of heb je het wel bekende volle maans gezicht?

:nocheer: verschrikkelijk.. heb ik ook gehad :(

Ben binnenkort van de prednison af

Lekker voor je! ben dr nu ook 4 maanden vanaf.. :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 december 2006 om 18:45:
Ik ook nog vier weekjes
Nu maar hopen dat mijn darmen zonder Prednison goed gaan functioneren want ik ben nu echt een ballon

Hoop t ook voor je! Heb je geen andere dingen dan die de boel rustig houden?!

Ben ook erg aangekomen, maar jah... gaat er wel weer af hoop ik:/... Is nu al iets minder, want.... BEN AL AAN HET AFBOUWEN :D:D:D Schommel trouwens sws altijd al in mijn gewicht... 3 maten verschil:S...

Geen last van pukkeltjes enzo trouwens Jill... ;)

@ Marja: gebruik liever gewoon medicijnen die al langer getest zijn... dat de bijwerkingen ook op lange termijn duidelijk zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 december 2006 om 20:26:
met je buik? of heb je het wel bekende volle maans gezicht?

Yepzzz het volle maans gezicht :( en mijn buik is ook best dik, maarja dat verdoezelle we wel ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 december 2006 om 16:17:
Hoop t ook voor je! Heb je geen andere dingen dan die de boel rustig houden?!

Ik gebruik ook salofalk drie keer per dag. Dat is geloof ik een onderhouds dosis ofzo? Werkt dit voldoende doorgaans voor de meeste mensen hier?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 december 2006 om 16:17:
Geen last van pukkeltjes enzo trouwens Jill... ;)

Hier wel, heeeeeeel veel pukkeltjes, nooit last gehad van pukkeltjes maar nu ben ik een grinttegel :D :D

Waarschuw beheerder
Een vriendin van mij heeft het ook..
Echt klote :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 december 2006 om 15:52:
Ik gebruik ook salofalk drie keer per dag. Dat is geloof ik een onderhouds dosis ofzo? Werkt dit voldoende doorgaans voor de meeste mensen hier?

Blijft dat zo hoog dan die onderhoudsdosis?!?! Gebruik je trouwens ook azathioprine? Heb die twee als onderhoudsdosis denk ik.... Binnenkort weer naar die arts....

Nog 1 week en dan ben ik van de prednison af:D
Waarschuw beheerder
Heb t zelf ook nu zon 5 jaartjes....

Heb alle medicatie gehad tot nu toe en niets hielp....
Ook een operatie heeft niets geholpen.

Ook prednisolon heb ik gehad, boh wat heb ik daarvan uitgezien. En nu 3 jaar later is mijn lichaam getekend met straie enz....

Nu was laatse medicijn MTX (methotrexaat). Gebruik het nu 2 weken dus kan niet zeggen of t werkt want dat duurd wel ff.

Ben er zowieso niet blij mee, je mag er vanalles niet bij doen, en het is een heel zwaar medicijn dat de rest van je lichaam uiteindelijk sloopt.

Nu wekelijks bloedcontrole om te zien hoe mijn lichaam erop reageert.

Iemand ervaring met MTX?

Kwaaltjes als je deze ziekte hebt, hmm is heel verschillend. Ik was constant extreem moe, en had enorme buikpijn, kon niet meer rechtop staan. Toen is na een half jaar zeuren bloed geprikt en een darmonderzoek gedaan, en toen kwam deze diagnose....
De klachten zijn vaak erge buikpijn, diaree, afvallen, geen eetlust. Maar dit hoeft dus niet, want ik at echt heel goed, en kwam eerder bij dan dak afviel....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hej mensen, ik heb net ff alle berichten gelezen.
Ik vind het heel erg klote voor jullie.
Ik heb zelf geen crohn,, maar een afweersysteem ziekte.
Maar ik heb MTX gebruikt, ik heb imuran 200mg prednison 50mg en ik heb ook die remicade. De inflextimap.

Van de MTX werd ik eg super ziek, nog zieker dan dat ikal was. Dus toen kreeg ik imuran. Prednison slik ik nu 6jr. en ben ik die 6jr 40kilo aangekomen, nu ben ik gelukkig weer aan het afvalle ben 9,5kilo kwijt:)

Mijn afweersysteem word aangevallen door een leger die mijn eigen lichaam maakt. Hierdoor vallen er wonden in mijn benen. en die wonden worden best groot 8cm bij 8cm. Die zitten alleen bij mij aan de binnenkant van mijn onderbenen. Met kerst '05 heb ik 2 wonden gekregen en die zijn nu nog steeds niet dicht.

Zelf heb ik het idee dat ik immuun ben geworden voor de imuran, en prednison,, en dat ik zo'n sterk 'leger' heb gevormd dat die de infleximap ook afbreekt. Mijn artsen weten nu ff nie meer wat ze met me aan moeten. Dus nu wil ik een second opinion. Weet iemand waar ik dat het beste kan doen? Ik loop nu in het radboud ziekenhuis in nijmegen.

Suc6 verder nog met de behandeling.

Groetjes Mariska.(F)
Waarschuw beheerder
ik heb het zelf ook :(

augustus 2005 definitief geconstateerd na een aanval vanaf begin mei 2005.

heb alleen mesalazine als medicijn :)

Waarschuw beheerder
Zo daar ben ik weer een keer:D

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 december 2006 om 15:52:
Hier wel, heeeeeeel veel pukkeltjes, nooit last gehad van pukkeltjes maar nu ben ik een grinttegel

had ik ook:S en je kan er niets aan doen:no: ik kan je wel PCLE creme van biodermal aanraden die helpt ervoor te zorgen dat je er geen littekens aan overhoud:D

Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 2 januari 2007 om 20:01:
Ook prednisolon heb ik gehad, boh wat heb ik daarvan uitgezien. En nu 3 jaar later is mijn lichaam getekend met straie enz....

Nou en dat krijgt elke vrouw;) heb ik ook hoor omdat ik in 1 maand tijd van de 65 kilo naar de 39 kilo ging:/

Uitspraak van MusicMaris op zondag 7 januari 2007 om 17:54:
Zelf heb ik het idee dat ik immuun ben geworden voor de imuran, en prednison,, en dat ik zo'n sterk 'leger' heb gevormd dat die de infleximap ook afbreekt. Mijn artsen weten nu ff nie meer wat ze met me aan moeten. Dus nu wil ik een second opinion. Weet iemand waar ik dat het beste kan doen? Ik loop nu in het radboud ziekenhuis in nijmegen

Ik ben ook immuum voor prednison:yes: nog niet voor imuran en remicade maar ik heb een tip!!! Er zit een dokter in leiden die een nieuw middel heeft....vervanger van remicade zeg maar....zal aankomende donderdag aan mijn arts vragen hoe die man heet en waar hij zit! Weet niet of dat ook voor jou ziekte helpt maar je kan het proberen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op vrijdag 22 december 2006 om 18:48:
wil ik wel even zeggen dat de bijwerkingen van remicade nog niet helemaal duidelijk zijn maar vrouwen kunnen er waarschijnlijk onvruchtbaar van worden dus laat je dit niet zomaar voorschrijven...

hobbykip waar kom je daar bij? remicade bestaat al heeeeeel lang en bijna alle bijwerkingen zijn bekend hoor:yes: alleen de bijwerkingen als je zwanger bent zijn niet bekend daarom staat overal ook dat je niet zwanger mag worden tot zeker 6 maanden na je laatste infuus:D

Liever een stoma dan geen kinderen kunnen krijgen maar zal morgen ff vragen hoor;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb ook allemaal huidafwijkingen door de medicatie enz.
Hele benen onder de pukkeltjes en plekken van het genezen van die dingen. Ook de rest van mn huid ziet er niet goed uit....

Ook veel meer haargroei als vroeger op ongewenste plekken,....ben nu al 24 behandelingen geweest voor de haartjes in mijn gezicht, terwijl normaal 8 tot 10 behandelingen nodig zijn, en ze zitten er nog steeds. Helpt bij mij om de een of andere reden dus zelfs niet:o
FRUSTY!!