Partyflock

Forumonderwerp · 905816
Waarschuw beheerder
Felle kritiek vanuit politiek op Wilders
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Reformatorisch Dagblad / Volkskrant
Gepubliceerd: maandag 9 oktober 2006 @ 13:42
De snoeiharde aanval die Kamerlid Geert Wilders in zijn functie als lijsttrekker van de Partij voor de vrijheid deze week uitte op de islam, is hem op felle kritiek komen te staan van collega politici.

Wilders liet dit weekend in de Volkskrant onder meer weten dat de paus volkomen gelijk had toen die zei dat de islam een gewelddadige religie is. ''Islam betekent onderwerping en bekering van niet moslims.'' Er is ''absoluut'' een verband tussen de islam en criminaliteit, stelt hij verder. ''De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur.'' Verder zei Wilders een ''tsunami te vrezen van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt.'' Volgens Wilders zullen moslims van de grote steden naar het platteland trekken. ''De islamisering raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Daar moet een halt aan worden toegeroepen.''

Veel politici van links tot rechts vinden de uitspraken van Wilders te ver gaan. Jan Marijnissen (SP), Martijn van Dam (PvdA) en Alexander Pechtold (D66) denken dat Wilders de wanhoop nabij is, nu hij zijn toevlucht neemt tot dergelijke krachtige uitspraken. ''Hij hoopt misschien dat hij meer aandacht krijgt als hij zich overschreeuwt'', aldus Marijnissen die de uitlatingen van Wilders ''zeer onsmakelijk'' vindt. Pechtold noemde de vergelijking met een tsunami ''misselijkmakend''.

Ook islam- en immigratiecriticus Marco Pastors, lijsttrekker van EénNL, distantieerde zich van de uitlatingen van Wilders. Hij vreest spanningen die tot uitbarsting komen door de ''te scherpe uitspraken.''

Juridisch
Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) vindt dat Wilders ''doelbewust haat zaait'' onder bevolkingsgroepen. ''Ik vind het schokkend en zeer betreurenswaardig.'' Het NCB onderzoekt of Wilders juridisch kan worden aangepakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zondag 15 oktober 2006 om 14:07:
wilders is een kneus

De persoon Wilders valt bij nadere kennismaking 80% mee.

Ben benieuwd naar de volgende kennismaking...hahahaha
Artiest Lexuz
Waarschuw beheerder
Ik mag die Wilders wel al zou ik niet op hem stemmen.

Maar ik heb BIJNA altijd respect voor mensen die open hun mening durven geven.

En volgens mij is niet alleen Wilders Populistisch maar is de hele politiek dat.
Ze zeggen in tijden van verkiezingen toch altijd wat je wilt horen.

Heb van de huidige coalitie nooit gehoord dat we zoveel gingen bezuinigen totdat ze lekker op hun plek zaten!!

stelletje ratten zijn het!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stanley3x0 op maandag 9 oktober 2006 om 20:36:
Ook islam- en immigratiecriticus Marco Pastors, lijsttrekker van EénNL, distantieerde zich van de uitlatingen van Wilders. Hij vreest spanningen die tot uitbarsting komen door de ''te scherpe uitspraken.''

Dat is dus precies de reden waarom je op Wilders moet stemmen en niet op Pastors. Laatstgenoemde geeft zelf al aan niet te durven zeggen wat ie eigenlijk denkt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De persoon Wilders valt bij nadere kennismaking 80% mee.

Ben benieuwd naar de volgende kennismaking...hahahaha

je was erg netjes, hij ook tegen jou (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat is dus precies de reden waarom je op Wilders moet stemmen en niet op Pastors. Laatstgenoemde geeft zelf al aan niet te durven zeggen wat ie eigenlijk denkt.

precies

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dit is je kans om alle vragen persoonlijk te stellen aan Geert Wilders!:

Vooraankondiging Campagneavond: Op vrijdag 10 november zijn Geert Wilders en Richard de Mos op verkiezingstournee in Den Haag.( Het Zuiderpark) Aanvang 19.30 uur. Wilt u met Geert of Richard in debat? Dat kan! U kunt zich aanmelden via email en u krijgt een uitnodiging toegestuurd.

richard@richarddemos.nl

bron: www.richarddemos.nl

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 12 oktober 2006 om 09:38:
ik heb bv niet zoals jou interesse in "RAF" en dergelijke.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 14 oktober 2006 om 19:28:
je gaan me toch niet vertellen dat ik de eerste ben die dit tegen jou zegt?

maar als je ff iets terug gaat heb ik je daar al antwood op gegeven.... ik zal wel " verkeerd" zijn ingelicht.

maar... waar rook is is vuur

Integendeel, een hoop machines en reakties produceren rook zonder dat daar vuur aan te pas komt. Tenzij natuurlijk iemand een fikkie heeft gestookt, hard is weggelopen en daar een ander nu de schuld van probeert te geven.

Zoals jij hier aan het doen bent dus.

Nee, je bent niet de eerste die probeert op deze manier punten te scoren door mij te verbinden aan een extreemlinkse terroristische organisatie uit de jaren 80. Om precies te zijn, jij bent de twééde.

De eerste was het erom te doen om mij als hoofdbeheerder van Pf te laten vertrekken, zodat er een eind zou komen aan mijn *kuch* extreemlinks beleid *kuch* (wat verder helemaal niet door mij werd bepaald en bovendien *ben* ik niet eens extreemlinks). Die persoon heeft toen vrolijk per PB lopen rondstrooien dat ik "iets met de RAF" had, wat nog een paar erg nare gevolgen voor mij persoonlijk heeft gehad.

Natuurlijk heb ik nooit iets met die hele organisatie te maken gehad, maar omdat ik er toevallig wat van wist omdat ze toen ik jong was vrij dagelijks in het nieuws waren en ik ooit iemand op Pf een link naar een Wikipedia-artikel heb gegeven, zou ik opeens "verdachte bindingen met een terroristische organisatie" hebben.

Maar goed, dat zal voor iemand die Wilders zo'n beetje tot halfgod heeft verheven wel voldoende bewijslast zijn he? :/

Sukkel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ga huilen zieltje :)

De eerste was het erom te doen om mij als hoofdbeheerder van Pf te laten vertrekken, zodat er een eind zou komen aan mijn *kuch* extreemlinks beleid *kuch*

als hoofdbeheerder moet je een goed voorbeeld geven en dat doe je niet.

waarom worden andere admins niet bestempeld?

precies.

omdat jij in elk forum die maar iets te maken heeft met politiek, jij jou " erg" linkse mening geeft.

Natuurlijk heb ik nooit iets met die hele organisatie te maken gehad, maar omdat ik er toevallig wat van wist [/quote}

"toevallig"

nu geef je een soort van bekentenis.

[quote]bovendien *ben* ik niet eens extreemlinks)

fijn te horen, gedraag je er dan ook niet naar, en geef als admin een goed voorbeeld.

op Pf een link naar een Wikipedia-artikel heb gegeven,

dat was de RAF site.

maargoed Jeroen denk wat je denken wil.

Fijne dag nog :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
....sprak degene met het GROTE DIKKE FAKE-PROFIEL omdat hij niet onder zijn eigen naam reclame voor zijn nieuwe held durft te maken :[

Vond je t niet leuk meer bij Groep Nawijn, Marc? O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 oktober 2006 om 09:43:
Vond je t niet leuk meer bij Groep Nawijn, Marc?

:p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 19 oktober 2006 om 09:13:
omdat jij in elk forum die maar iets te maken heeft met politiek, jij jou " erg" linkse mening geeft.

Hier heb ik twee dingen op te zeggen:

Ja: Ik vindt DSW ook erg links, fel anti-VS, er pro andere linkse zaakjes waar ik ook totaal geen binding mee heb.

Nee: iedereen heeft recht om zijn mening te uiten, ook als Admin, zo lang je je bevoegdheid als admin maar terrecht gebruikt en dus niet om denkbeelden op te dringen en misbruikt te maken van je postitie, en dat is hier niet het geval.
Hij zou oo kgeen discussie kunnen voeren als hij nooit zijn mening zou mogen geven

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 19 oktober 2006 om 12:44:
fel anti-VS

dan moet je beter opletten, want ik ben absoluut niet anti-VS :P

ik ben wél erg anti-Bush, maar dat deel ik zolangzamerhand met 2/3 van de bevolking daar :cheer:

oja, en ik weiger de schuld van alle misstanden op "de allochtonen" of "de marokkanen" of "de moslims" te schuiven, ik vind "verdachten" iets heel anders dan "criminelen" en ik ken een paar krakers die gewoon net als iedereen huur betalen en netjes op hun huis zijn

wat voor "linkse zaakjes" zijn er verder nog over dan? O:)

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 19 oktober 2006 om 12:44:
Nee: iedereen heeft recht om zijn mening te uiten, ook als Admin, zo lang je je bevoegdheid als admin maar terrecht gebruikt en dus niet om denkbeelden op te dringen en misbruikt te maken van je postitie, en dat is hier niet het geval.

Thank you (F)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 oktober 2006 om 15:34:
dan moet je beter opletten, want ik ben absoluut niet anti-VS

ik ben wél erg anti-Bush, maar dat deel ik zolangzamerhand met 2/3 van de bevolking daar

Ohow okay dan :d
Ben zlef ook geen fan van bush.

Waarschuw beheerder
:cheer: Welke os kan ons niets leren Bush Bush, Bush Bush :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 19 oktober 2006 om 15:49:
Ohow okay dan :D

kijk, ik wéét gewoon een boel over de politiek van de VS omdat ik daar een ex + pleegkindje heb zitten (in Chicago) en ik er sinds 2001 7 keer geweest ben (ik heb er zelfs een eigen fiets :D ), dus die zaken hebben mijn interesse he?

verder ben ik lid van het forum van de Democratische Partij & heb een account bij de Washington Post en de New York Times

oja, en ik luister veel naar NPR, maar dat kan ik iedereen aanraden die ook eens "normaal" Amerikaans nieuws wil horen (dus niet a la FOX of CNN)

www.npr.org (ook online te beluisteren)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en ik ken een paar krakers die gewoon net als iedereen huur betalen en netjes op hun huis zijn

kraken en huur betalen ?

als je huur betaalt is het toch geen kraken meer ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op donderdag 19 oktober 2006 om 16:25:
en ik ken een paar krakers die gewoon net als iedereen huur betalen en netjes op hun huis zijn

kraken en huur betalen ?

Dan ben je dom bezig lijkt me zo, dan heb je het slechtste van beide, en huur en een vies huis wat je niet eens als je officiele adres kunt gebruiken.......

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op donderdag 19 oktober 2006 om 16:25:
als je huur betaalt is het toch geen kraken meer ?

dat is een populair misverstand

"kraken" betekent eigenlijk: een huis (of pand) betrekken waar je op dat moment geen woonvergunning voor hebt

"gewone krakers" beginnen dan altijd meteen met het betalen van huur, dan hebben ze namelijk recht op huurbescherming ;)

hier in de buurt had de woningbouwvereniging een tijdje geleden nogal last van leegstand omdat de woningen ff te duur waren (= potentiële huurders voldeden net niet aan de inkomenseis) en ze hebben toen "toegelaten" dat een aantal woningen gekraakt werden om verpaupering te voorkomen

maar ja, dat soort krakers is niet interessant voor de media, net zoals Marokkanen die gewoon een baan en een net gezin hebben :P

Uitspraak van Mindpower :-):-):-) op donderdag 19 oktober 2006 om 16:37:
Dan ben je dom bezig lijkt me zo, dan heb je het slechtste van beide, en huur en een vies huis wat je niet eens als je officiele adres kunt gebruiken.......

Ook een populair misverstand... zo'n huis is bij het betrekken hooguit een btje verstoft door de lange leegstand en door het betalen van huur krijg je automatisch een huurovereenkomst, dus dan is het wel degelijk een normaal officieel adres

maar opnieuw: DAT soort krakers merk je niet en lees je nooit wat over ;) ...dat zijn vaak gevallend die hoog op de urgentielijst staan en waar geen passende woonruimte voor kan worden gevonden omdat de mensen bv nét niet aan de inkomenseis van die woning voldoen

dan is kraken dus best een oplossing: de woning wordt eindelijk verhuurd en onderhouden, de gemeente kan die mensen ff wat lager op de urgentielijst zetten en ze hebben een huis :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 oktober 2006 om 16:40:
maar ja, dat soort krakers is niet interessant voor de media, net zoals Marokkanen die gewoon een baan en een net gezin hebben :P

:lol:

Idd sensatiezoekend Nederland
Waarschuw beheerder
Wilders op maar liefst 0 zetels in de peilingen. Blijkbaar zijn de partyflockers de enige lieden die op hem stemmen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van OBL op zaterdag 21 oktober 2006 om 10:29:
Wilders op maar liefst 0 zetels in de peilingen. Blijkbaar zijn de partyflockers de enige lieden die op hem stemmen...

Ik wil niet zeuren hoor, gisteren stonden ze er nog op 3 tot 6 (verschillende peilingen geven een verschillend beeld)

Dus 0 lijkt me erg overdreven eerlijk gezegd

D66 staat wel in bijna alle peilingen op 0 zetels.

Trouwens wat is je bron??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 13:57:

Politieke Barometer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van OBL op zaterdag 21 oktober 2006 om 10:29:

De anderen denken blijkbaar na.

Waarschuw beheerder
donateur
En het is geen geheim dat rechts extremisme op PartyFlock al jaren toegestaan is, dus het is niet zo opvallend dat hier veel jongeren zitten met polariserende en racistische motieven, dat zie je ook wel aan de topics die het hardste groeien.

Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat heel Nederland zo is, wat Roel63 ook al aangeeft.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:06:
Politieke Barometer

Welke dan, er zij ner zo veel.

Die van het RTL geeft wilders 4 zetels.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:14:
En het is geen geheim dat rechts extremisme op PartyFlock al jaren toegestaan is

Maar als jij me Nazi noemt terwijl je daar geen redenen voor heb dan is dat ook niet toegestaan.

Ik zou zeggen ga effe janken bij de moderatores, extreem rechts wordt hier op pf zwaar bestraft en dat weet je zelf ook, extreem links wordt daarintegen wat minder fel bestraft. Zo heb ik van de week nog ondervonden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 13:57:

Hier, Arische vriend!

http://www.politiekebarometer.nl/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:18:
Ik zou zeggen ga effe janken bij de moderatores, extreem rechts wordt hier op pf zwaar bestraft en dat weet je zelf ook, extreem links wordt daarintegen wat minder fel bestraft. Zo heb ik van de week nog ondervonden.

wat is er gebeurd thijs hebben die gemene linkse mensen je weer gepest?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:18:
Die van het RTL geeft wilders 4 zetels.

En die geloof je wel, ondanks dat die peiling word verricht door iemand die al jaren openlijk de PvdA aanhangt?

Maar de peiling van een ander bureau geloof je dan weer niet?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van OBL op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:24:
Hier, Arische vriend!

http://www.politiekebarometer.nl/

Berschillende peilingen geven altijd een verschiillend beeld ;)

Het zou voor mij niet zo veel uitmaken, ik stem toch niet op Wilders.
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:28:
wat is er gebeurd thijs hebben die gemene linkse mensen je weer gepest?

Nouw het was wel een vrij extremistisch vertoon. (voor de zoveelste keer van weer hetzelfde persoon) en toch geen eeuwige Ban :s daar kan ik (en ji jals het goed is ook niet) geen sympathie voor opbrengen.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:29:
En die geloof je wel, ondanks dat die peiling word verricht door iemand die al jaren openlijk de PvdA aanhangt?

Ik kijk altijd naar verschillende peilingen. En zoek je waarheid zo ongeveer in het midden :jaja: Dat kan je me toch niet kwalijk nemen.
Waarschuw beheerder
ach die peilingen verschillen allemaal zoveel, maar ze komen wel allemaal overeen dat het cda pvda aan het inhalen is. mijn voorspelling is dan ook de vvd en cda gewoon samen 1 meerderheid halen em dat de oppositie het nakijken heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:33:
Ik kijk altijd naar verschillende peilingen. En zoek je waarheid zo ongeveer in het midden Dat kan je me toch niet kwalijk nemen.

Nee hoor, ik neem jou niets kwalijk.
Ik vind het alleen opvallend dat je een linkse peiling betrouwbaarder vind dan een andere.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:33:
ach die peilingen verschillen allemaal zoveel, maar ze komen wel allemaal overeen dat het cda pvda aan het inhalen is. mijn voorspelling is dan ook de vvd en cda gewoon samen 1 meerderheid halen em dat de oppositie het nakijken heeft.

Tja, dat is inderdaad wel de trent, al moet ik zeggen dat het opvallend is hoe de SP en VVD weer iets gestegen zijn. De theorie van "iedereen gaat nu strategisch stemmen" gaat dus duidelijk niet op!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:33:

Het zou voor mijn politieke voorkeur wel goed uit komen, maar het zal nog spannend worden, Misschien dat het CDA en PvdA samen verder gaan, we zien wel, het wordt ig wel spannend.

Zo lang groen-links (en SP in mindere mate) uit de regering blijven kan ik prima in dit land leven :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:34:
Nee hoor, ik neem jou niets kwalijk.
Ik vind het alleen opvallend dat je een linkse peiling betrouwbaarder vind dan een andere

Ik heb nergens gezegd dat ik een peiling niet vertrouw en de andere wel. Ik heb alleen aangedragen dat ik in andere pielingen meer zetels voor Wilders heb gezien dan die 0 die de andere pieling geeft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:39:
Ik heb nergens gezegd dat ik een pieling niet vertrouw en de andere wel. Ik heb alleen aangedragen dat ik in andere pielingen meer zetels voor Wilders heb gezien dan die 0 die de andere pieling geeft.

4 zetels is niet realistisch, als je een realistische gedachte wil hebben dan zal het tussen de 0 en de 2 zitten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:35:
Tja, dat is inderdaad wel de trent, al moet ik zeggen dat het opvallend is hoe de SP en VVD weer iets gestegen zijn. De theorie van "iedereen gaat nu strategisch stemmen" gaat dus duidelijk niet op!

ja maar bijde vorige verkiezingen stond de sp ook hoog in de peilingen maar bleken veel mensen (waarondr ikzelf) op het laatste moment toch voor bos te kiezen omdat in de nek aan nek race sp kiezers liever bos dan balkenende als premier zagen.

dit keer zal ik dat iig wel achterwege laten mede omdat ik vind dat marijnissen ook gewoon een beter politiek leider is dan bos.

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:37:
Het zou voor mijn politieke voorkeur wel goed uit komen, maar het zal nog spannend worden, Misschien dat het CDA en PvdA samen verder gaan, we zien wel, het wordt ig wel spannend

dat liever dan een coalitie van vvd en cda in mijn optiek maar het is lood om oud ijzer wat mij betreft komt er een regering met gl,sp,pvda maar dat zit er sinds een half jaar helaas niet meer in.

dus thijs ik denk dat jouw wens eerder uitkomt (helaas helaas)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:42:
4 zetels is niet realistisch, als je een realistische gedachte wil hebben dan zal het tussen de 0 en de 2 zitten

tja we zullen wel zien, 2 zetels is haalbaar, en 4 is echt geen utopie voor Wilders, het is best wel haalbaar, maar ik denk dat hij er bij 2 of 3 blijft steken, we zullen wel zien in November
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:43:
dat liever dan een coalitie van vvd en cda in mijn optiek maar het is lood om oud ijzer wat mij betreft komt er een regering met gl,sp,pvda maar dat zit er sinds een half jaar helaas niet meer in.

dus thijs ik denk dat jouw wens eerder uitkomt (helaas helaas)

GL in de regering is volgens mij heel erg schadelijk voor de economie. Waar moeten dan de uitkeringen / sociaal stelsel van betaald worden als ze de mogelijkheden voor de economie altijd zo beknoppen :s een beetje groene inbreng in dit land is niet verkeerd, maar soms kijkt men niet goed naar de gevolgen die hun acties kunnen hebben.

ps ik denk met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik VVD ga stemmen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:43:
ja maar bijde vorige verkiezingen stond de sp ook hoog in de peilingen maar bleken veel mensen (waarondr ikzelf) op het laatste moment toch voor bos te kiezen omdat in de nek aan nek race sp kiezers liever bos dan balkenende als premier zagen

Weet je wat de beslissende factor gaat worden op 22 november of de PvdA de grootste word of het CDA?

Het klinkt erg banaal, maar dat is het weer!

CDA-stemmers zijn toch voornamelijk mensen die gaan stemmen, door regen en wind, SP stemmers hebben dit ook wel.

PvdA en VVD stemmers zijn dat een stuk minder, een groot deel van de achterban staat wel achter de ideeen van de partij en hoopt ook wel dat zijn partij de grootste word, maar als het regent ...mwah dan hoeft stemmen niet, dat doen anderen wel!

Als het op 22 november goed weer is, is de kans heel groot dat de PvdA de verkiezingen gaat winnen, regent het op die dag...dan is het CDA in het voordeel.

Dit is overigens niet gebasseerd op onzin, maar uit statistieken ;)

wat mij betreft komt er een regering met gl,sp,pvda maar dat zit er sinds een half jaar helaas niet meer in.

Dat zou in ieder geval erg vernieuwende politiek zijn, ja ;P
Dus alle mensen die de politiek vernieuwd willen zien, zullen bij deze combinatie in hun handjes wrijven.

Maar net zo goed als dat NL geen regering heeft gehad uit 1 partij, is een volledig links kabinet ook nog niet gebeurd, dus waarschijnlijk zal het CDA+VVD+1 worden of CDA/PvdA of andersom.

Probleem met de variant CDA+VVD+1 is, is dat Rutte alle partijen al heeft afgestoten die de +1 zou kunnen zijn.

Dus als CDA+VVD samen geen meerderheid heeft, zal het waarschijnlijk wel naar CDA+PvdA worden.
En als de PvdA de grootste word en geen coalitie kan sluiten met de linkse partijen of met de VVD (is alleen een optie als Verdonk vertrekt), zal het een PvdA+CDA gaan worden.

Dus als je een analyse erop los laat, zal het zeer spannend worden, maar wel met achteraf beperkte mogelijkheden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:51:
GL in de regering is volgens mij heel erg schadelijk voor de economie. Waar moeten dan de uitkeringen / sociaal stelsel van betaald worden als ze de mogelijkheden voor de economie altijd zo beknoppen een beetje groene inbreng in dit land is niet verkeerd, maar soms kijkt men niet goed naar de gevolgen die hun acties kunnen hebben

ja jij stipt nu precies het misverstand aan wat a jaren een stokpaardje is om linkse partijen mee weg te zetten "schadelijk voor de economie"

gl,pvda en zelfs de sp presenteren al een tijdlang begrotingen die zijn doorberekend door het centraal plan bureau en waar nodig het cbs. de economie wordt echt niet zo zwaar belast forse investeringen in onderwijs zijn op den duur juist alleen maar gunsitig zeker als men toe wil naar een kenniseconomie waar al zo lang over wordt gepraat.

het onderwijs in nederland wordt al jaren gekort en verdient extra investeringen. de linkse partijen willen dat realiseren en de sp en gl doen dat door onder meer forse bezuinigingen op defesnie waar ik helemaal mee kan leven omdat we het in mijn optiek toch alleen maar gebruiken in nutteloze missies om de vs te pleasen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:51:
GL in de regering is volgens mij heel erg schadelijk voor de economie. Waar moeten dan de uitkeringen / sociaal stelsel van betaald worden

GL heeft op dit gebied een programma wat nauwelijks afwijkt van het CDA en de PvdA.

beetje groene inbreng in dit land is niet verkeerd,

Het CDA is op provinciaal niveau tot nu toe de economisch belemmerende factor voor groei, vanwege het milieu. Ook hierin verschillen ze niet zo gek veel.

De reden dat CDA en GL weinig verschillen mag duidelijk zijn, beide partijen willen een regeringspositie hebben en daarmee dus ook zo min mogelijk struikelpunten in hun programma hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:57:
presenteren al een tijdlang begrotingen die zijn doorberekend door het centraal plan bureau en waar nodig het cbs.

Binnenkort komt het CPB met de doorberekeningen van alle programma's en dan zullen we zien wat haalbaar is.

het is inderdaad zo dat GL en PvdA bij het opzetten van de begroting onder andere al het CPB en CBS hebben ingeschakeld, terwijl het CDA en VVD dat niet hebben gedaan.

Het is dus afwachten of het programma van het CDA en VVD er wel aan gaan voldoen...die van de PvdA en GL zijn al min of meer vastgesteld maar de officiele uitslag moet nog komen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:54:
En als de PvdA de grootste word en geen coalitie kan sluiten met de linkse partijen of met de VVD (is alleen een optie als Verdonk vertrekt), zal het een PvdA+CDA gaan worden.

ja maar zie jij bos minister worden onder balkenende of andersom? ik niet.

de vorige formatie gesprekken tussen die 2 gingen ook al niet zo soepeltjes
Waarschuw beheerder
donateur
ja jij stipt nu precies het misverstand aan wat a jaren een stokpaardje is om linkse partijen mee weg te zetten "schadelijk voor de economie"

Het stokpaardje gaat nog steeds op als ik kijk naar mijn persoonlijke situatie.

het onderwijs in nederland wordt al jaren gekort en verdient extra investeringen. de linkse partijen willen dat realiseren en de sp en gl doen dat door onder meer forse bezuinigingen op defesnie waar ik helemaal mee kan leven omdat we het in mijn optiek toch alleen maar gebruiken in nutteloze missies om de vs te pleasen

Met de PvdA aan de macht wordt de VS ook nog gepleased, en investeringen in onderwijs zijn ook bij de rechtse partijen wel ondergebracht iig bij de VVD wel tot zo ver ik weet (moet dat nog effe goed bekijken)

Maar k ga effe NG-channel kijken, "mijn boot" komt erin voor (Berge Stahl)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 21 oktober 2006 om 15:01:
ja maar zie jij bos minister worden onder balkenende of andersom? ik niet.

Weet ik niet....
Bos is natuurlijk op dit moment in de eerste plaats fractievoorzitter, ik weet niet of hij een ministerpost zou nemen of dat hij de fractievoorzitter wil blijven.
Ik denk ook niet dat hij zich er op dit moment echt mee bezig houd, hahahaha

Balkenende is natuurlijk iets anders, hij is niet de fractievoorzitter dus of hij zal inderdaad minister worden of opstappen. En minister worden lijkt me vrij lastig in zijn geval, dus opstappen verwacht ik dan....

de vorige formatie gesprekken tussen die 2 gingen ook al niet zo soepeltjes

Dat was omdat Balkenende tijdens de onderhandelingen met de PvdA wegliep (Donner bleef overigens wel zitten!), reden hiervoor was dat CDA en VVD de koek al verdeeld hadden voor de verkiezingen.

Waarschuw beheerder
"mijn boot" komt erin voor (Berge Stahl)

:o zo zie je zie hier in het Twentekanaal zelden :D

Het stokpaardje gaat nog steeds op als ik kijk naar mijn persoonlijke situatie.

Dat 'links' slecht is voor de economie is een bewezen onzinverhaal. Ik ga even kijken voor je maar daar heb ik t.z.t. wel wetenschappelijke bronnen voor.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 15 oktober 2006 om 13:27:
Uitspraak van Vip op zondag 15 oktober 2006 om 13:13:
De PvdA is niet tegen de JSF, de PvdA vind dat wij er alleen niet zoveel geld in moeten stoppen.

Uitspraak van Vip op zondag 15 oktober 2006 om 12:48:
PvdA is tegen in dit stadium

en

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 15:06:
Weet ik niet....

Zegt genoeg over alles waar de pvda voor staat :)

Bos roept dit, maar bedoelt eigenlijk dat. Dan zegt ie zus, maar bedoelt eigenlijk zo.

Is er bij de partijmensen zelf wel duidelijkheid?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 15:23:
Zegt genoeg over alles waar de pvda voor staat

Wat zegt genoeg?

Het is PvdA standpunt is dat de JSF in de toekomst zeker een investering kan zijn, maar niet in dit ontwikkelstadium, dus nu zijn we tegen.

En ik weet ook niet alles, dus inderdaad zeg ik ook wel eens dat ik iets niet weet, erg hoor!!

Bos roept dit, maar bedoelt eigenlijk dat. Dan zegt ie zus, maar bedoelt eigenlijk zo.

Nee, dat is niet waar. Om te beginnen haal je een partijstandpunt met mijn mening door elkaar, ten tweede pluk je overal teksten vandaan die in principe niet samenhangend zijn.

Is er bij de partijmensen zelf wel duidelijkheid?

Ja hoor, het is vastgesteld door het congres dus dat lijkt me duidelijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 15:26:
En ik weet ook niet alles, dus inderdaad zeg ik ook wel eens dat ik iets niet weet

Zo profileer je jezelf hier wel. :)

Nee, dat is niet waar

Dat is wel waar.

Om te beginnen haal je een partijstandpunt met mijn mening door elkaar

Ik haal niets door elkaar.

ten tweede pluk je overal teksten vandaan die in principe niet samenhangend zijn.

Zoals?

het is vastgesteld door het congres dus dat lijkt me duidelijk.

Mooi, nu de kiezers nog.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 15:44:
Zo profileer je jezelf hier wel.

Dat zou kunnen, maar ik weet zoveel niet.

Ik haal niets door elkaar.

Dat doe je wel, ik neem aan dat ik beter weet wat mijn eigen mening is dan dat jij dit zal weten of niet?

Mooi, nu de kiezers nog.

Nogal zinloos aangezien het besluit VOOR de verkiezingen word genomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 oktober 2006 om 15:46:
Dat zou kunnen, maar ik weet zoveel niet

Tja :D

ik neem aan dat ik beter weet wat mijn eigen mening is dan dat jij dit zal weten of niet?

Zou kunnen, maar ik neem aan dat ik beter weet of ik iets door elkaar haal, ja of nee :)

Nogal zinloos aangezien het besluit VOOR de verkiezingen word genomen

Nu haal je wat door elkaar.. ik heb het over duidelijkheid. Niet over een besluit.