Partyflock

Forumonderwerp · 905816
Waarschuw beheerder
Felle kritiek vanuit politiek op Wilders
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Reformatorisch Dagblad / Volkskrant
Gepubliceerd: maandag 9 oktober 2006 @ 13:42
De snoeiharde aanval die Kamerlid Geert Wilders in zijn functie als lijsttrekker van de Partij voor de vrijheid deze week uitte op de islam, is hem op felle kritiek komen te staan van collega politici.

Wilders liet dit weekend in de Volkskrant onder meer weten dat de paus volkomen gelijk had toen die zei dat de islam een gewelddadige religie is. ''Islam betekent onderwerping en bekering van niet moslims.'' Er is ''absoluut'' een verband tussen de islam en criminaliteit, stelt hij verder. ''De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur.'' Verder zei Wilders een ''tsunami te vrezen van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt.'' Volgens Wilders zullen moslims van de grote steden naar het platteland trekken. ''De islamisering raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Daar moet een halt aan worden toegeroepen.''

Veel politici van links tot rechts vinden de uitspraken van Wilders te ver gaan. Jan Marijnissen (SP), Martijn van Dam (PvdA) en Alexander Pechtold (D66) denken dat Wilders de wanhoop nabij is, nu hij zijn toevlucht neemt tot dergelijke krachtige uitspraken. ''Hij hoopt misschien dat hij meer aandacht krijgt als hij zich overschreeuwt'', aldus Marijnissen die de uitlatingen van Wilders ''zeer onsmakelijk'' vindt. Pechtold noemde de vergelijking met een tsunami ''misselijkmakend''.

Ook islam- en immigratiecriticus Marco Pastors, lijsttrekker van EénNL, distantieerde zich van de uitlatingen van Wilders. Hij vreest spanningen die tot uitbarsting komen door de ''te scherpe uitspraken.''

Juridisch
Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) vindt dat Wilders ''doelbewust haat zaait'' onder bevolkingsgroepen. ''Ik vind het schokkend en zeer betreurenswaardig.'' Het NCB onderzoekt of Wilders juridisch kan worden aangepakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 9 oktober 2006 om 23:27:
benoem nu juist de porbleemgroep

Dus noem ze:

de probleemgroep.
2 letters meer geloof ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 9 oktober 2006 om 23:28:
Valt wel mee denk ik

ECH NIE....heb ik aleens gedaan voor de lol,op een ander profiel een jaartje geleden Thijs,ik werd afgemaakt en uitgemaakt....lol

Zou je graag uitdagen....

topic 1...Achterhoekers lopen ver achter de stedelingen aan.

topic 2...Zeeuwen zijn de mosselmannen uit Nederland.

topic 3....Friezen zijn achterlijk omdat ze in hun eigen taal blijven hangen en niet intergreren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar nu ga ik echt naar bed....trust.
Waarschuw beheerder
donateur
Hhaha okay dan
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 23:22:
Maar ik ga naar mijn bedje,zonder zorgen over uitzetting,lege koelkast of bambardementen...voor mijn schoonheidsslaapje.

doeiiiiiiiiiiii

Denk dat ik ook zo ga,

Moet nog effe dat kat van buurvrouw ergens onder vandaan plukken, die was effe op bezoek bij de onze :d, maar ik zie het nu effe niet meer :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tsja...

Wilders:

Morgenvroeg een groot interview in de Volkskrant. De kop gaat geloof ik worden ”Wilders bang voor tsunami van islamisering”. Links Nederland zal wel weer over me heen vallen maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend. De waarheid moet gezegd worden!

Elke opmerking of uitspraak kan je belichten hoe je maar wil.

Respecteer elkaars mening.

Wilders:

Mensen zeggen steeds twee dingen. Eén: u bent veel groter dan ik dacht. Twee: u bent zo’n aardige man. Het komt natuurlijk ook door mijn harde boodschap. Die komt nog vervelender over als ik erbij ga glimlachen. Dan straalt het cynisme uit. De pers helpt ook niet altijd. Elke Kamervraag die ik stel over de islam, staat op de voorpagina. Laatst had ik maanden gewerkt aan een plan voor zestien miljard euro lastenverlichting. Ik had het helemaal doorgerekend, tot achter de komma. Niemand had belangstelling.’

zegt ook genoeg :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stanley3x0 op maandag 9 oktober 2006 om 20:36:
Wilders liet dit weekend in de Volkskrant onder meer weten dat de paus volkomen gelijk had toen die zei dat de islam een gewelddadige religie is

Jan Marijnissen (SP), Martijn van Dam (PvdA) en Alexander Pechtold (D66)

Hun hebben er nog steeds geen oplossing voor gevonden.

Wel jarenlang de ontevredenheid aanhoren vanuit het Nederlandse volk, maar geen oplossing zoeken, dan vraag je uiteindelijk om een harde aanpak ja.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wilders liet dit weekend in de Volkskrant onder meer weten dat de paus volkomen gelijk had toen die zei dat de islam een gewelddadige religie is. ''Islam betekent onderwerping en bekering van niet moslims.'' Er is ''absoluut'' een verband tussen de islam en criminaliteit, stelt hij verder. ''De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur.'' Verder zei Wilders een ''tsunami te vrezen van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt.'' Volgens Wilders zullen moslims van de grote steden naar het platteland trekken. ''De islamisering raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Daar moet een halt aan worden toegeroepen.''

(Y) gelijk heeft ie :D

Waarschuw beheerder
Massaal Wilders stemmen

Dat wordt lachen :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 09:46:
Hun hebben er nog steeds geen oplossing voor gevonden

Ook zij hebben oplossingen,alleen moet er wel een meerderheid zijn om iets door te krijgen.

Daarnaast moet je rekening houden met bestaande wetten die niet 1 2 3 veranderd zijn of veranderd kunnen worden.
Verdragen met andere landen etc.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 10:28:
Ook zij hebben oplossingen,alleen moet er wel een meerderheid zijn om iets door te krijgen

Dan hoop ik maar niet op een linske meerderheid, want dan kunnen we ons lang beter gelijk Ollandistan gaan noemen ;)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.corstoker.nl/Hollandistan/belgie_vlucht.jpg&imgrefurl=http://www.corstoker.nl/Hollandistan/hollandistan.html&w=510&sz=31&start=5&tbnid=D1P0lmkv7jN_2M:&tbnh=87&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dollandistan%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 10:42:
Ollandistan

Nederokko
Waarschuw beheerder
Forza Wilders.

Waarschuw beheerder
Tenminste één iemand die z'n echte mening durft te geven in die rotte politiek daar !

Die andere schijten gewoon in hun broek, ik heb respect voor hem dat die ondanks bedreigingen enz.. gewoon doorgaat (y)
Waarschuw beheerder
Allereerst: Thijs1984, neem alsjeblieft een cursus Nederlands. Leest wat makkelijker. Even dacht ik dat jij ook een 'berggeit' was totdat ik die foto van je zag. Betreft je gelaat zie ik ontzettend veel onvereenkomsten met Wilders.

Ten tweede, Marijnissen alarmeerde de regering in jaren 80 al op de, toen al, misluke integratie. Hem valt niks te verwijten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 13:32:
Tenminste één iemand die z'n echte mening durft te geven in die rotte politiek daar !

Die andere schijten gewoon in hun broek, ik heb respect voor hem dat die ondanks bedreigingen enz.. gewoon doorgaat (y)

Wat jij eigenlijk bedoeld is: Je hebt geen greintje hersencellen :loser:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 13:37:
Wat jij eigenlijk bedoeld is: Je hebt geen greintje hersencellen laatste aanpassing 10 oktober 2006 13:38

Is goed anonieme huilenbalk :looser:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 13:36:
Allereerst: Thijs1984, neem alsjeblieft een cursus Nederlands. Leest wat makkelijker. Even dacht ik dat jij ook een 'berggeit' was totdat ik die foto van je zag. Betreft je gelaat zie ik ontzettend veel onvereenkomsten met Wilders

Ik ben soms wat enhousiast met snel typen, val me liever inhoudelijk aan als je je frustraties kwijt wilt,dan pas ben je en echte vent ;)

Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 13:36:
Ten tweede, Marijnissen alarmeerde de regering in jaren 80 al op de, toen al, misluke integratie. Hem valt niks te verwijten.

En toch duurde het tot Pim fortuyn totdat het pas echt op de agenda kwam, dus dan heeft die Marijnissen toch zeer zwaar gefaald, of heb ik het dan mis, Pim foutuyn is net als hem nooit aan de macht geweest maar hij heeft al wel in zijn korte politieke carriere veel meer bereikt dan marijnissen is zijn hele loopbaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 13:49:
of heb ik het dan mis,

Je hebt het zeer zeker mis.

Marijnissen kreeg toendertijd de wind van voren. Hij werd beschouwt als rascistisch. Op zo'n moment kan je op geen enkele manier doordringen tot een ander. Terwijl hij alleen de feiten onder ogen zag. De tijd was toen heel anders. Nu is het geaccepteerd om de feiten onder ogen te zien en ze te benoemen.

Dus om hem nu de schuld in de schoenen te schuiven is wel erg simpel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 13:49:
En toch duurde het tot Pim fortuyn totdat het pas echt op de agenda kwam, dus dan heeft die Marijnissen toch zeer zwaar gefaald, of heb ik het dan mis, Pim foutuyn is net als hem nooit aan de macht geweest maar hij heeft al wel in zijn korte politieke carriere veel meer bereikt dan marijnissen is zijn hele loopbaan.

Nee, jij snapt het gewoon niet :p Die mensen werden uit hun land weggeplukt omdat we hier arbeiders te kort kwamen. Niemand ging er dan ook vanuit dat ze langer dan paar jaar zouden blijven. Toch besloten veel Turken en Marokkanen om hier te blijven. Niet verwonderlijk, want zoiets zou jij ook doen als je je in hun positie zou bevinden. Pas in de jaren tachtig begon het een probleem te worden. Ze gingen dicht bij elkaar wonen en van integratie was vaak geen sprake. De politiek toen (1982 - 1992, kabinet Lubbers) wilde niet eens over integratie praten, want dat was toen niet het grootste probleem. Men dacht nog steeds dat 'ze' maar tijdelijk in Nederland zouden verbijven.

Na dat kabinet kregen we kabinet Kok. In dat kabinet bevond Nederland zich in een hoogconjunctuur. Er waren toen 'geen problemen' om het maar simpel te formuleren. Pas als een land zich in een laagconjunctuur bevindt, zoals Nederland in 2000/2001, dan moet er een zondebok zijn voor al die problemen. Vaak zijn dat de allochtonen. Dat zag je ook toen met Pim Fortuyn. Er was onvrede onder de mensen en iemand moest daar de oorzaak van zijn. Slim spel van Forutyn. Neemt niet weg dat er ook werkelijk problemen zijn met integratie in Nederland. Maar Pim gebruikte het op een veel andere, sluwere, manier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:06:
Na dat kabinet kregen we kabinet Kok. In dat kabinet bevond Nederland zich in een hoogconjunctuur. Er waren toen 'geen problemen' om het maar simpel te formuleren. Pas als een land zich in een laagconjunctuur bevindt, zoals Nederland in 2000/2001, dan moet er een zondebok zijn voor al die problemen. Vaak zijn dat de allochtonen. Dat zag je ook toen met Pim Fortuyn. Er was onvrede onder de mensen en iemand moest daar de oorzaak van zijn. Slim spel van Forutyn. Neemt niet weg dat er ook werkelijk problemen zijn met integratie in Nederland. Maar Pim gebruikte het op een veel andere, sluwere, manier.

Mee eens.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
snap niet waar die mensen zich druk om maken.
wat wilders vertel klopt gewoon.
eindelijk eens iemand die dat durft te zeggen (en jah half nederland denkt dit maar durven niks te zeggen, en als iemand dat zegt beginnen ze te zeiken)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:06:
Je hebt het zeer zeker mis.

Marijnissen kreeg toendertijd de wind van voren. Hij werd beschouwt als rascistisch. Op zo'n moment kan je op geen enkele manier doordringen tot een ander. Terwijl hij alleen de feiten onder ogen zag. De tijd was toen heel anders. Nu is het geaccepteerd om de feiten onder ogen te zien en ze te benoemen.

Dus om hem nu de schuld in de schoenen te schuiven is wel erg simpel

Pim fortuyn werd ook uitgemaakt voor Racist voor de gevestigde orde van toendertijd die nog kon badderen in de politieke correctheid. En toch Heeft Pim wel stand gehouden, ik zeg niet dat Marijnissen de schuld heeft, ik zeg wel dat hij hij gefaald als je het vergelijkt met Pim fortuyn die wel een soort politieke revolutie af heeft weten te dwingen.
Die mensen werden uit hun land weggeplukt omdat we hier arbeiders te kort kwamen. Niemand ging er dan ook vanuit dat ze langer dan paar jaar zouden blijven. Toch besloten veel Turken en Marokkanen om hier te blijven. Niet verwonderlijk, want zoiets zou jij ook doen als je je in hun positie zou bevinden

en op het moment dat de mensen gingen blijven had er al moeten worden ingegrepen.

Slim spel van Forutyn. Neemt niet weg dat er ook werkelijk problemen zijn met integratie in Nederland. Maar Pim gebruikte het op een veel andere, sluwere, manier

Wat dat betreft spelen de linske partijen nu een soortgelijk spelletje als je het mij vraagt, men robeert nu alles weer te verbloemen onder het mom dat er lang niet zo veel aan de hand is, dat s ook niet goed in mijn ogen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:12:
snap niet waar die mensen zich druk om maken.
wat wilders vertel klopt gewoon.
eindelijk eens iemand die dat durft te zeggen (en jah half nederland denkt dit maar durven niks te zeggen, en als iemand dat zegt beginnen ze te zeiken)

Weer zo'n schaap :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:12:

Dat is denk ik een van de weinige krachten die wilders heeft, en dat is dat hij wel de kritiek durft te uiten op een religie waarvan te veel volgelingen geen enkele voorm van krtiek kunnen verdragen, en daarvoor verdient hij wel respect, en ook omdat hij de linkse islam-beschermelingen durft te trotseren die hem alleen maar Nazi- kunnen noemen terwijl hij toch ook breder kijkt, maar die linkse knakkers proberen het zo te stigmatiseren dat het net lijkt of hij alleen maar zit te agregeren op de islam terwijl dat ook niet altijd zo is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:13:
Wat dat betreft spelen de linske partijen nu een soortgelijk spelletje als je het mij vraagt, men robeert nu alles weer te verbloemen onder het mom dat er lang niet zo veel aan de hand is, dat s ook niet goed in mijn ogen

Ze erkennen zeer zeker wel dat er wat aan de hand is. Ze gaan alleen niet een totaal verkeerde weg inslaan zoals G. W. dat doet.

Waarschuw beheerder
''Islam betekent onderwerping en bekering van niet moslims.''

Ook al zou ik graag wat meer tegengeluiden uit de Moslimwereld willen horen... dit is niet zo en ik snap niet hoe iemand met zon functie dat niet weet.

Er is ''absoluut'' een verband tussen de islam en criminaliteit

''De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur.''

Door deze twee opmerkingen kunnen we dhr Wilders echt afvoeren als staatsmongool. Hij begint wel aardig: 1 op de 5 staat al;s evrdachte geregistreerd. OK goed. Maar dan zegt hij dat het DOOR de cultuur en islam komt. :frusty:
Echt hoe dom kan je zijn. Het komt misschien voor een deel door de cultuur, maar zeker niet door de Islam.

''De islamisering raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Daar moet een halt aan worden toegeroepen.''

tsja vooral antiallochtonen lijken van dit syndroom last te hebben.. de Islam is besmettelijk voor hen die het vrezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:13:
en op het moment dat de mensen gingen blijven had er al moeten worden ingegrepen.

Dan moet je bij de VVD zijn.

Wat dat betreft spelen de linske partijen nu een soortgelijk spelletje als je het mij vraagt, men robeert nu alles weer te verbloemen onder het mom dat er lang niet zo veel aan de hand is, dat s ook niet goed in mijn ogen.

Dat vind jij. Ze doen er wel iets aan, maar niet op zo'n polariserende manier zoals de andere partijen. Het probleem wordt, zoals ik al zei, tijdens laagconjunctuur vaak aangedikt. Over paar jaar, als Nederland weer economisch goed draait, dan hoor je niemand meer over de allochtonen-problematiek. Dat kan ik je garanderen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:17:
Ze erkennen zeer zeker wel dat er wat aan de hand is. Ze gaan alleen niet een totaal verkeerde weg inslaan zoals G. W. dat doet

Wat verkeerd is is "in the eyes of the beholder" wie zegt dat wat GW wil echt verkeerd is??? Voor hetzelfde geld werkt het wel, je weet maar nooit. Dat blijft koffiedik kijken.

Het te veel proberen te verbloemen zoals links wil is veelal ook geen goede oplossing, daarmee maak je de kloof tussen de verschillende bevolkingsgroepen ook alleen maaar groter en groter. Zie voortrekpolitiek.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:19:
tsja vooral antiallochtonen lijken van dit syndroom last te hebben.. de Islam is besmettelijk voor hen die het vrezen.

Klopt:yes:
Waarschuw beheerder
Mooi man zo'n multiculti land wat ze in de jaren '60 hebben getracht te maken.

Iets met een visie voor op de lange termijn en de gebakken peren.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:19:
Door deze twee opmerkingen kunnen we dhr Wilders echt afvoeren als staatsmongool. Hij begint wel aardig: 1 op de 5 staat al;s evrdachte geregistreerd. OK goed. Maar dan zegt hij dat het DOOR de cultuur en islam komt.
Echt hoe dom kan je zijn. Het komt misschien voor een deel door de cultuur, maar zeker niet door de Islam

Vindt deze stelling an GW ook vreemd, maar hij voert zo wel de discussie op, en daar gaat het om, een gebrek aan respect voor de westerse samenleving is zeker een probleem, en dat heeft grotendeels te maken met cultur, en ook voor een klein gedeelte met geloof dat zich superieur acht aan andere levensbeschouwingen.
Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:20:
Dan moet je bij de VVD zijn

De VVD van de politieke correctheid was niet mijn VVD, de VVd was toen ook nog vergiftigd met politiek-correct links gedachtegoed wat progressief handelen onmogelijk maakte.

Dat vind jij. Ze doen er wel iets aan, maar niet op zo'n polariserende manier zoals de andere partijen

Ze polariseren ook, maar dan meer in de richting van de autochtonen.
Over paar jaar, als Nederland weer economisch goed draait, dan hoor je niemand meer over de allochtonen-problematiek. Dat kan ik je garanderen

We zullen wel zien, die Pim fortuyn op kwam draaide de economie ook goed.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:20:
wie zegt dat wat GW wil echt verkeerd is???

''Islam betekent onderwerping en bekering van niet moslims.''

Er is ''absoluut'' een verband tussen de islam en criminaliteit, stelt hij verder. ''De cijfers tonen dat aan. Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur.''

Hoe hij het ziet is al verkeerd. Het klopt gewoon niet en het is voor de moslims beledigend. Hij discrimineert door te veronderstellen dat de islam grenst aan geweld en dat is bullshit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:25:
Ze polariseren ook, maar dan meer in de richting van de autochtonen

Voel je je achtergesteld?:aai:;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vindt deze stelling an GW ook vreemd, maar hij voert zo wel de discussie op, en daar gaat het om, een gebrek aan respect voor de westerse samenleving is zeker een probleem, en dat heeft grotendeels te maken met cultur, en ook voor een klein gedeelte met geloof dat zich superieur acht aan andere levensbeschouwingen.

Het is duidelijk dat jij vrij weinig van het geloof af weet. Zeg dan niks :)
Ze polariseren ook, maar dan meer in de richting van de autochtonen.

Eh?

We zullen wel zien, die Pim fortuyn op kwam draaide de economie ook goed.....

Halverwege 2001 was het duidelijk dat de "vette jaren" tijdelijk voorbij waren, en begonnen de eerste tekenen van een laagconjunctuur zich te vertonen. De tegenstellingen allochtonen-autochtonen begonnen zich af te tekenen. Dit werd versterkt door de angst na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten. De opkomst van Leefbaar Nederland en de LPF toonden aan dat de dagen van Paars geteld waren
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:26:
Hoe hij het ziet is al verkeerd. Het klopt gewoon niet en het is voor de moslims beledigend. Hij discrimineert door te veronderstellen dat de islam grenst aan geweld en dat is bullshit

Moslims zijn toch al veels te snel op hun veels te lange tenen getrapt (positieve uitzonderingen daar gelaten) dus dan krijg je alleen maar ergere reacties, wat dat betreft kunnen de moslims zich nog verheugen op nog meer kritiek.

Ik vraag me echt af waarom de islam de enige religie is die per-se met fluwelen handschoenen moet worden benaderd, waarom waarom waarom????

De islam en geweld uit naam van de islam zijn onlosmakelijk met elkaar verbodnen, het is gewoon te achterlijk voor woorden dat de moslims wel boos kunnen worden op kritiek uit het westen terwijl er doden vallen uit naam van hun geloof door geloofsfanatiekelingen waartegen ze niet of nauwelijks kritiek leveren.
Uitspraak van Decibel op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:28:
Voel je je achtergesteld?

Jep idd, en dat heeft een oorzaak. een lange opsomming van verschillende verhalen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:33:
Eh?

Positieve discriminatie is de linkse partijen niet vreemd.

Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:33:
Het is duidelijk dat jij vrij weinig van het geloof af weet. Zeg dan niks

Tja misschien weet ik wel meer dan jouw, heb meer dan genoeg gelezen uit de koran om te weten dat het een vrij totalitair geloof is, dat is het christendom ook, alhoewel de scherpe kantjes van het christendom inmiddels wel eraf zijn terwijl we bij de islam steeds scherper wordenende kantjes zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:38:
Positieve discriminatie is de linkse partijen niet vreemd.

Wat merk jij daar nou van? :x Wat een kul argument. Er is geen sprake van positieve discriminatie in Nederland. Net of allochtonenen een hogere uitkering krijgen dan autochtonen? In Nijmegen wilden ze anoniemsolliciteren invoeren, maar dat was blijkbaar nodig.

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:38:
Tja misschien weet ik wel meer dan jouw, heb meer dan genoeg gelezen uit de koran om te weten dat het een vrij totalitair geloof is, dat is het christendom ook, alhoewel de scherpe kantjes van het christendom inmiddels wel eraf zijn terwijl we bij de islam steeds scherper wordenende kantjes zien.

'dan jouw'? Mijn wat? Als je werkelijk iets uit de koran had gelezen dan had je waarschijnlijk die zin hierboven nooit opgeschreven.
Waarschuw beheerder
Heb ooit een reportage gezien die ging over Westerse moslims die dus sowieso niet achter de Jihad kunnen staan.

Hier was ook een term voor maar die ben ik vergeten...omgekeerde jihad

Zo zou het probleem zichzelf oplossen want de Westerse moslims staan niet achter die oproep tot haat en willen niet, ondanks hun overtuiging , over 1 kam worden geschoren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:35:
Ik vraag me echt af waarom de islam de enige religie is die per-se met fluwelen handschoenen moet worden benaderd, waarom waarom waarom????

Tsja er zijn nou eenmaal een aantal dingen die hen ernstig beledigen. Net als dat sommige Nederlanders jou in elkaar slaan als je zegt 'dat je net nog het lekkere kutje van je moeder hebt lopen beffen.'

Zowel in het geval van religie als moeder heb IK zoiets van ja, je kent haar/mn geloof toch niet. Anderen zijn opvliegender en beginnen gelijk te slaan.
het is gewoon te achterlijk voor woorden dat de moslims wel boos kunnen worden op kritiek uit het westen terwijl er doden vallen uit naam van hun geloof door geloofsfanatiekelingen waartegen ze niet of nauwelijks kritiek leveren.

Dit neem ik 'moslims' wel kwalijk. Een minstens even zo grote belediging van je geloof lijkt me dat iemand i.o.v. Allah onschuldige mensen afmaakt.

Maar ja dat komt misschien ook wel doordat de heetgebakerde moslims gaan moorden als ze beledigt zijn en de koele moslims blijven koel. En die blijven dus ook koel als er gemoord wordt uit naam van hun geloof. Maar daar ben ik het volledig met je eens en ik ga die vraag trouwens naar een vooraanstaande moslimkerel mailen want ik wil t weten ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOMPETOMPER op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:44:
Zo zou het probleem zichzelf oplossen want de Westerse moslims staan niet achter die oproep tot haat en willen niet, ondanks hun overtuiging , over 1 kam worden geschoren.

pzies. hoe vervelend als dat dan toch steeds gebeurt!
Waarschuw beheerder
Jep idd, en dat heeft een oorzaak. een lange opsomming van verschillende verhalen.

Deze zaken moet je misschien zonder emotie en met meer verstand benaderen anders kan je niet meer helder denken.

Rechts speelt mooi in op deze emoties!

Waarschuw beheerder
as ydreen nouw in sun eichen lant bleift iz ut probleem opgeelost

behalfe duh importeerde die prongeluk op du ruch fan een koe(of een farken) sein meegeryst

Waarschuw beheerder
Praat is Nederlands ipv die breezertaal uit Friesland :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:56:
Praat is Nederlands ipv die breezertaal uit Friesland

We zullen die Moslims eens naar Friesland sturen om ze daar eens fatsoenlijk Nederlands te leren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 15:11:
We zullen die Moslims eens naar Friesland sturen om ze daar eens fatsoenlijk Nederlands te leren

Goed idee, apart land dat Friesland.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:56:
Praat is Nederlands

DIT is pas breezer.
Waarschuw beheerder
Je typt hier hoor! :P

Sms-taal verloedert de Nederlandse taal net als straat-taal

Het verschil tussen een persoonlijk of bezittelijk voornaamwoord is bij vele mensen vervaagd. (zeker als je kijkt naar de generatie :) )

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:16:
Dat is denk ik een van de weinige krachten die wilders heeft, en dat is dat hij wel de kritiek durft te uiten op een religie waarvan te veel volgelingen geen enkele voorm van krtiek kunnen verdragen, en daarvoor verdient hij wel respect, en ook omdat hij de linkse islam-beschermelingen durft te trotseren die hem alleen maar Nazi- kunnen noemen terwijl hij toch ook breder kijkt, maar die linkse knakkers proberen het zo te stigmatiseren dat het net lijkt of hij alleen maar zit te agregeren op de islam terwijl dat ook niet altijd zo is.

de waarheid en niets anders als de waarheid :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:44:
Tsja er zijn nou eenmaal een aantal dingen die hen ernstig beledigen. Net als dat sommige Nederlanders jou in elkaar slaan als je zegt 'dat je net nog het lekkere kutje van je moeder hebt lopen beffen

Ik vindt het beledigd zijn om een 1400 jaar oud sprookje nou eenmaal achterlijk, maar dat vindt ik ook met andere religies, alleen van de islam mag het niet meer worden gezegd tegenwoordig.

Uitspraak van Decibel op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:46:
Deze zaken moet je misschien zonder emotie en met meer verstand benaderen anders kan je niet meer helder denken.

Rechts speelt mooi in op deze emoties!

Zeklfs dan blijft het nog oneerlijk, en links speelt in op min of meer dezelfde gevoelens, maar reageerd er anders op.

Uitspraak van PP_mode op dinsdag 10 oktober 2006 om 14:43:
'dan jouw'? Mijn wat? Als je werkelijk iets uit de koran had gelezen dan had je waarschijnlijk die zin hierboven nooit opgeschreven.

ik heb het juist geschreven omdat ik veel passages uit de koran heb gelezen. Daarom zeg ik dit ook. Geloof zit vol tegenstrijdigheden.