Partyflock
 
Forumonderwerp · 903887
 
ik gebruik nu al 2 jaar zo goed als dagelijks pep
ik vind het gewoon zo heerlijk ik kan er geewoon niet vanaf blijve
ik weet dat het zeer ongezond is en schadelijk
maar ik weet gewoon niet hoe het komt
ik zie mezelf niet als verslaafd want ik gebruik nog altyd voor het plezier
maar ik besef meer en meer hoe moeilijk het voor me is om er nee tegen te zeggen
mensen zegge me dat ik er beter mee stop en ik weet ergens wel dat ze gelijk hebben maar toch heb ik zo iets van ik stop wel ooit

zo van ik zal wel ooit op een dag er genoeg van hebben maar voor men 23stewilk er niet mee stoppen
maar ook weet ik dat ik het zoveelste verder ik het blijf doen ikk het moeilijker zal hebben om er dan mee te stoppen
ik maak mensen gek door er veel te veel naar hun zin iver te praten
en overdrijf soms in mijn gebruik
ik heb tijd geleden 10 gr pep er in een nacht door gejaagd 7 gr gesnoven en 3 gr oraal (had 25 gr gehaald en omdatk zo blij was dak trug pep had hebk heel het zakje (wat ik had over gedaan in ander zakje waar dus 25 gr in heeft gezeten uitgelikt en vond het nog lekker ook
en daarna nog 1 gr met een lepel uit men zakje met de ondertusse al 23gr (rest plakte nog in het ander zakje)
toen ben ik 1 dag heeeeeeeel slecht geweest (afkick dus)
en heb ik door zoveel oraal in te nemen =>had ervoor nooit bommetjes genome ofzo)
4 dagen niet kunnen eten en heel veel gal moeten kotsen (dat vieze gele spul in je maag)
op de nacht zelf kreeg ik brandend zuur in de keel (ook door het orale ingenome pep) en evegoed deed ik maar door totk op gegeve moment een hele hoop wit brandende troep uit braakte op het gazon (dag erna was die hoop braaksel een dorre plek in het gras) maar evengoed bleef ik maar door doen
4 dage erna dee ik nog zo gek en vaag dat mensen dachte dat ik was blijve hange (of iets geestelijks had overgehouwe ofzo

toenk de eerste dag erna (toen ik dus afkick had) op een bank lag dacht kameraad dat ik dood aant gaan was
zei hij me achteraf
toen had ik mijn overige 15 gr aan hem gegeven en gezegt ik pak nooit geen pep meer nu stop ik
en 2 dage erna hadk em al trug gevraagt en nog eens 3 a 4 dagen erna was die dan ook weer op
toen benk dan aar weekjes geestopt


en nu :ben ik dus aan het werken (vaste nachtpost)
en gebruik bijna dagelijks op het werk (wel al veeeeeeeeeeel minder als eerst op school

maar vanaf die nacht (10gr) ga ik er heeeeeeeeel snel
suppppeerrr slecht uitzien na 1 nachtje wakker met amper een grammetje al
terwijl ik ervoor veel hele week door deed op pep zonder ook maar tikkeltje walleen te krijgen onder de ogen
maar nu echt 1 gr op een hele nacht hele nacht niets/weinig slapen
=>dag erna rond de ogen zwart ogen heel dip diep in het hoofd hebben staan bovenste ooglid plakt aan verlepte huid van oogkas aan heel de huid totaal verdroogt

kort om kzie er nu na belachlijk weinig te nemen echt superslecht uit (bna zombie zeg maar
ouders zien me zo wel vaak maar durven niet te confronteren omdat ze niet zeker zijn denk ik maar tijd geleden zei men vader wel vaker van volgens mij gebruik jij iets je oge zien er nietuit juist een verslaafde
terwijl ik eig niet verslaafd ben (ik heb wel een probleem met ervan af te blijven ik vind het gewoon zo goddelijk lekker spul dat ik er niet nee tegen kan zeggen
als ik weet van iem dat ie pep bij heeft en ik heb geld of kan aan geld komenzeker en vast dat ik 5 gram koop als ie die kan missen
maar watk ook merk als ik nu 2 a 3 dagen nix heb gehad ben ik zwaar gefrustreerd omdat ik nuchter zijn haat dat ik hetuitwerk op me pa minste wat ie zegt vlieg ik uit of reageer ik beetje agressief
(klinkt mss verslaving)
maar dat ben ik in mijn ogen echt niet

en als pep zogoed als uit me bloed is ben ik constant moe slaap ik heele dagen en nachten en heb ik voort durend honger die na een klein beetje eten al weer weg gaat
en na niet zo veel tijd weer trug is
stoppen wil ik nu nog niet zoals ik al zei
maar als ik zou willen stoppen hou kan ik dat dan best doen want ik ga werken en is niet zo heel zwaar werk maar toch ook niet chill en zoask net zei benk als pep uit me lijf aant gaan is uitgeput dus kan ik niet werken ik zou dus eig alleen kunnen stoppen als ik langere tijd verlof heb

wel ben ik heel blij dat er in europa moeilijk methamfetamine te vinden is aan pep ben ik al verkocht en beetje verliefd op zeg maar
maar
nu heb ik dus enkelen vragen
dat ik er sneller slecht uit ga zien na datk eens overdreef in mijn gebruik komt dat omdat mijn lichaam toen een felle klap heeft gekregen van de afkick en zo dergelijk

en hoe komt het dat ik ookal heb ik een dag zwaar afgezien van afkick toch nog wil en met plezier ook zal gebruiken liefst diezelfde week nog of zelfde dag nog

kheb mss wel een probleem geefk toe
maar toch zie ik mezelf niet als verslaafd is dit dan een soort ontkennings fase of heb ik nu gelijk
ik gebruik nooit om de afkick weg te houwen ofzo altyd puur voor lekker hard te gaan strak te staan nuchter vind ik zwaar kut en pep is het enige watkelke dag in de plaats daarvan zou willen
je mag blokken sos gooien naar me zakken met pillen rollen papertrips acid of tonnen ghb kan ik allemaal nee tegen zegge maar zegniet wil je ook lijntje pep want zowiezo zegk ja als ik pep heb kan ik niet zeggen van ik houw wat voor morgen ik moet gewoon nemen tot het op is (kvoel me dan niet depri ofzo wel moe natuurlijk en nog meer honger




en mensen met reacties zoals vind je jezelf nouw stoer of dergelijke uitspattingen die op niets slaan hou ze maar mooi voor jezelf drugs is niets om fier om te zijn en niets om je voor te schamen (hebk et wel over normale drugs niet crack hero meth of ander zwaar verslavende middelen)
maar dus hou ze voor je zelf ik ben hier bloe serieus
en mensen die nog nooit speed hebben gebruikt of drugs in het algemeen (hard drugs dan)

kan je echt beter zou houden ik ben zelf begonnen door ''1 keer'' een pilletje te nemen ''om te kijken hoe het voelt''
deed het ff elke keer ik uitging en toen beegon het saai te woren toen maar eens pep proberen (was slechte pep
(gewoon beetje wakker en actieve kaken maar niet die peprush waarvoor jet doet) en ddag erna had ik zware afkiick (door dat het me eerste keer was dan wrs toen tijdje sos nemen
niet veeel uiteraard (duur spul en ging nog naar school
toch maar eens andere pep kopen en proberen
goeie pep gehaald een keer genomen en kwas verkocht
deed het elke dag op school
(wel goede resultaten beter opletten minder storen (op de praatkicks soms na dan)
beterepunten
betere commentaar van lerkrachten voor die school waar ik begon met pep op school was het altyd :geedraag je let op.....

andere school pep gebruiken :ik heb de indruk dat je hier helemaal opengebloeid bent in deze school je verbaast me (na toetsen waar ik niet voor had geleerd en toch in de 70% haalde goed bezig zo door doen etc


maar nog eens bedankt voor dit te lezen khoop datk er wat goede raad door krijg en dat ik toch een paar mensen die mss als ze pep zoude probere ook eraan verkocht waren nu heb overtuigd om het niet te doen
tfucked vies met je hoofd zeker als je er niet zo goed tege kan (ook als jer goe tegen kan hoor)
en het sloopt je lichaam van binnen naar buiten
maar toch
het blijft gvd hemels spul
nog eens bedankt voor te lezen en eventueel comment die me helpt/raad geeft,....
en geen aandacht voor onozele reacties dit is een bloed serieus geopend topic niet om stoer te doen ruig over te komen of om te stoefen over hoeveel pep ik kan rijten kheb zelfs door para zijn al eens uren gejankt omdat ik mense op drugsforum.nl zag schrijven dat mense die 3 gram per week snuiven verslaaf zijn voort leven omdatk inzag van ik pak er 34 tot 5 en een keer 10gr voelde me toen zwaar kut omdak dacht dak er nooit meer af zou raken en nu voel ik dat ik wel kan stoppen maar kwil het nog niet iedereen krijgt wel op een moment zoiets van nu is het genoeg ik kap ermee
en bij de een zal dat paar jaar langer duren als de ander maar ik zal die dag of dat moment ook wel krijgen denk ik

ookal weetik datk beter nu zou stoppen
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 oktober 2006 om 12:40:
dan had jij gewoon kutpep niet ik

ik denk eerder andersom,10 gram in 1 avond weg werken is gewoon gestooord,het zal dan ook wel hele slechte pep zijn geweest.

Uitspraak van ! jerome ! op maandag 16 oktober 2006 om 23:22:
te wijten.. waarom doe je zo, wat heb je eraan om het te zeggen? je kan het toch ook denken? Of wil je laten zien dat je dat wel niet durft te zeggen.. wat heeft die gast eraan.. ik vind het ook niet slim, en hij is ook cker blind want hij is f*cking verslaafd.. hij wil geen hulp zoeken.. en hij vervangt de ene drug met de andere.. maarja.. we zullen zien hoe lang hij het nog trekt..

:gaap:
ik spreek gewoon uit eigen ervaring, daarom kan ik ook maar niet geloven dat ie zon belachelijke hoeveelheid pep in 1 nacht naar binnen werkt, ok mischien ben ik niet al te aardig voor em ,maar mischien beseft hij hierdoor waar ie nou eigenlijk mee bezig is. hij moet er zelf een punt ;) achter zetten
laatste aanpassing
jonge jonge,, lees je eigenverhaal nog es een keer en denk es goed na waar je mee bezig bent jonge..

latur
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 oktober 2006 om 07:24:
dan had jij gewoon kutpep niet ik

ik denk eerder andersom,10 gram in 1 avond weg werken is gewoon gestooord,het zal dan ook wel hele slechte pep zijn geweest.

Uitspraak van ! jerome ! op maandag 16 oktober 2006 om 23:22:
te wijten.. waarom doe je zo, wat heb je eraan om het te zeggen? je kan het toch ook denken? Of wil je laten zien dat je dat wel niet durft te zeggen.. wat heeft die gast eraan.. ik vind het ook niet slim, en hij is ook cker blind want hij is f*cking verslaafd.. hij wil geen hulp zoeken.. en hij vervangt de ene drug met de andere.. maarja.. we zullen zien hoe lang hij het nog trekt..

:gaap:
ik spreek gewoon uit eigen ervaring, daarom kan ik ook maar niet geloven dat ie zon belachelijke hoeveelheid pep in 1 nacht naar binnen werkt, ok mischien ben ik niet al te aardig voor em ,maar mischien beseft hij hierdoor waar ie nou eigenlijk mee bezig is. hij moet er zelf een punt ;) achter zetten

denk er van watje wil eh :s
 
Pepperick :D?
Uitspraak van Remco op vrijdag 6 oktober 2006 om 00:16:
Schiet weinig op als wij je adviseren en jij onder het genot van een nakkie alle personen met negatieve opmerkingen de grond intrapt en de rest van de reacties laat voor wat het is

Mensen hier,
Schijnen niet door te hebben hoe het ook al weer zat met 'makkelijk praten'

Waarderen of accepteren duidelijk niet wat iemand hier probeerd te doen. in feite accepteerd hij het probleem al.

Voelen zich door zijn verhaal met 3 woordjes af te zeiken geweldig.

De meeste mensen die een verslaving hebben, hebben niet doorgehad dat ze altijd een keuze hebben gehad. De meeste van jullie zullen in het dagelijks leven hetzelfde doen: struisvogelen, je kop in het zand steken voor de waarheid.

pep_konijn, jij hebt idd al lef laten zien door dit hier te posten. Heb inderdaad maar schijt aan al die mensen die er duidelijk de ballen van begrijpen. Maar probeer echt hulp te zoeken, je lichaam is al naar de klote, en dat word er niet beter op elke dag. probeer te stoppen, je maag weer op te rekken etc.
En hoe erg je hier ook tegen opziet en hoe moeilijk dit ook is, Zoek Hulp! want je hoeft bijna niet te dneken dat het je zonder nog lukt. Dit onder ogen zien is heel moeilijk en heel pijnlijk, succes ermee:flower:
 
Heb de reacties niet gelezen, je verhaal wel. Best wel knap dat je je verhaal hier neerzet, dan denk je er in ieder geval over na. Mijn conclusie is wel en ik denk dat dat ook de juiste is dat je als je niet snel helemaal stopt (zonodig met hulp!) met alle drugs dat je leven niet veel soeps zal worden...voorbeelden genoeg in de wereld.
laatste aanpassing
Uitspraak van RoEL' op dinsdag 17 oktober 2006 om 12:39:
Mensen hier,
Schijnen niet door te hebben hoe het ook al weer zat met 'makkelijk praten'

Waarderen of accepteren duidelijk niet wat iemand hier probeerd te doen. in feite accepteerd hij het probleem al.

Voelen zich door zijn verhaal met 3 woordjes af te zeiken geweldig.

De meeste mensen die een verslaving hebben, hebben niet doorgehad dat ze altijd een keuze hebben gehad. De meeste van jullie zullen in het dagelijks leven hetzelfde doen: struisvogelen, je kop in het zand steken voor de waarheid.

pep_konijn, jij hebt idd al lef laten zien door dit hier te posten. Heb inderdaad maar schijt aan al die mensen die er duidelijk de ballen van begrijpen. Maar probeer echt hulp te zoeken, je lichaam is al naar de klote, en dat word er niet beter op elke dag. probeer te stoppen, je maag weer op te rekken etc.
En hoe erg je hier ook tegen opziet en hoe moeilijk dit ook is, Zoek Hulp! want je hoeft bijna niet te dneken dat het je zonder nog lukt. Dit onder ogen zien is heel moeilijk en heel pijnlijk, succes ermee:flower:

amen :flower:
 
pepkonijn...ZOEK HULP, JIJ SPOORT NIETTT!!!!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
ik gebruik nu al 2 jaar zo goed als dagelijks pep
ik vind het gewoon zo heerlijk ik kan er geewoon niet vanaf blijve
ik weet dat het zeer ongezond is en schadelijk

ben jij dat op die foto???

Dan zou ik maar gelijk gaan stoppen;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 oktober 2006 om 15:26:
voel me wel nog beetje raar nu ben eerst een week dood moe geweest slaap nu nog redelijk veel maar eens uitgeslape ben ik echt super wel ben ik nog wat para als ik alleen ben
kan iemand me dit eve verklare?

Is ontrekking, blijft nog wel een paar weekjes zo. Niks bijzonders, alleen houd je dat wel in stand zolang je af en toe nog wat neemt. Is het misschien ook handig te gaan kijken naar de reden waarom je zo'n behoefte aan een roes hebt?
Als je die reden kunt verranderen, heb je die roes namelijk ook niet meer nodig.

Top te horen trouwens dat je toch die knoop door gehakt hebt. Keep on going m8
laatste aanpassing
houd nou eens op met die loze reacties zeg ! moet je als je zo iets op PF zet dan alleen maar reacties van mongolen krijgen?

prima dat je het vindt, maar hou het lekker voor je, voel je je echt zo goed door zon post te plaatsen?
 
hooo es kerel, beter stop je ermee:O
 
Gaat goed hea manneke?
 
nja kga toch trug nog wat hale maar minder er wel mee
kvoel me gewoon veel te kut en moe
en daardoor zit me pa te zeike dat ik een luie hond ben omdat ik niets meer doe dan slape overdag:s
 
(y)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 oktober 2006 om 13:31:
niets meer doe dan slape overdag

Vind je het gek. Je moet je oude ritme weer op pakken.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
ik zie mezelf niet als verslaafd want ik gebruik nog altyd voor het plezier
maar ik besef meer en meer hoe moeilijk het voor me is om er nee tegen te zeggen

dat noemen ze bij ons nou een poly-gebruiker :roflol:
laatste aanpassing
 
verslaafd,
afkicken lijkt me voor jou een goed idee.
een week geen speed,dan maar ghb.
hoe dom..
bizarrr... over een paar jaar ben jij de dorpsgek!
Als ik dit zo lees, dan hoop ik voor jou dat de dag dat je besluit te stoppen, de dag dat je kiest om meer om JEZELF te geven dan om de pep of andere destuctieve middelen, gauw komt. De hele wereld, je ouders, je vrienden, partyflockleden op dit form kunnen zeggen wat ze willen, maar die dag komt pas op het moment dat je jezelf voldoende waard vind om een betere weg in te slaan dan dat je nu doet. Vraag jezelf eens af wat nu jouw werkelijke probleem is en waarom je denkt dat gebruiken "beter" voor je is. En probeer het ene gat niet met het andere te vullen, want daar schiet je geen fluit mee op. Begrijp me niet verkeerd, ben geen preker hoor, maar vind het gewoon zonde van jouw leven als ik jouw verhaal lees. Wens je veel succes, konijn! (F)
laatste aanpassing
 
Oke jongen, hoi eerst ik ben Sim.
En ik was diep onder de indruk van je verhaal omdat er heel veel overeenkomsten zijn met mij nu en met mij vroeger.

Ten eerste wil ik jou mededelen dat ik ook ben een gebruiker van speed en doe dat al jaren lang, zeker al meer dan 5.

Oke om te beginnen heb ik het gevoel dat toen jij je verhaal opschreef was je toen ook onder de invloed van speed, gezien de omvang van je verhaal. Klopt dat? Ik zal je door mijn reactie heen wat vragen stellen en als jij ze dan ook meteen een voor een opschrijft heb je er aan het eind klare reactie aan mij.

Goed jij zegt dat jij weet dat het niet goed is om speed te gebruiken. Als dat zo was waarom ben jij dan niet gestopt? Bv vind jij het ook niet goed om een kind te verkrachten? Als jij het niet goed vind waarom doe je dat dan niet maar speed waarover jij weet ook dat dat niet goed is doe je dan wel?

Dus denk ik dat er wel iets goeds zit in jou speed gebruik omdat als het helemaal niet goed was net als een kind verkrachten zou je dat ook dan niet doen.

Wat is dat goed wat in speed zit? Nou dat vertel jij zelf:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
ik gebruik nog altyd voor het plezier

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
wel goede resultaten beter opletten minder storen (op de praatkicks soms na dan)
beterepunten
betere commentaar van lerkrachten voor die school waar ik begon met pep op school was het altyd :geedraag je let op.....

andere school pep gebruiken :ik heb de indruk dat je hier helemaal opengebloeid bent in deze school je verbaast me (na toetsen waar ik niet voor had geleerd en toch in de 70% haalde goed bezig zo door doen etc

Dus je geeft zelf toe dat er waren bepaalde voordelen in jou speed gebruik en daarom is het ook niet gek dat jij ermee niet kan stoppen. Simpel omdat jij er tot zekere hoogte zekere nut kon en kan hebben van speed.

Zo was het ooit dat speed werd gebruikt door heel veel mensen. Scholieren deden het om langer door te kunnen studeren, vrachtwagens chauffeurs om langer te kunnen door rijden, mensen die wilden afvallen om sneller af te vallen, om langer en lekkerder ermee te neuken. Het was nog tot voor paar jaar geleden zelfs legaal verkrijgbaar in België als afslank middel. Hitler kon met speed halve wereld mee veroveren.

Dus je ziet het van speed kan je een hoop nuttige dingen uithalen. Maar toch werd speed verboden en dat heeft ook eigen redenen.

Dat speed jou lijf kapot maakt is helemaal niet bewezen. In tegendeel hoe langer speed bestaat hoe meer er bewijzen komen dat het allemaal onzin is dat schade die door velen wordt geloofd speed aan jou doet. Zo is de dealer waar ik zelf al paar jaar speed haal is nu dik over de 40 en ziet er gewoon goed uit en als ik hem vraag of hij iets mankeert kan die er ook niks van opnoemen, gaat nooit naar ziekenhuis of huisarts omdat ie niet verzekerd is. En dat terwijl hij vanaf zijn 15de speed gebruikt, nu al dik over de 40. En let ook op dat hij de grootste deel van zijn leven heeft speed geshot.

Toch zijn er wel bepaalde verschijnselen die bij speed gebruik kunnen optreden. Maar het zijn allemaal dingen die het gevolg zijn van hoe jij leeft als je speed gebruikt en niet direct gevolgen van speed zelf. Ze treden ook dan wel op als je langdurig gebruikt.

Te beginnen met overdosis. Jij hebt dat zelf goed ervaren en dik er plezier van gehad. Zo heb ik ook een keer de tweede keer dat ik speed gebruikte heb een overdosis gehad. En al heb ik niet gekotst ik heb wel drie uur in het bos gelegen met het idee dat minste of geringste kan mijn hart doen exploderen. Ik was over dood niet aan het denken ik was de dood aan het voelen en elke keer dat er een steek in mijn hart kwam van kleinste beweging voelde ik dat dood aan mij lijf.

Maar ja jij hebt over die keer heen gegaan en heb toen toch niet de schrik van je leven gehad om er eens en voor goed met dat speed te stoppen. En dat zegt weer dat er moet iets in die speed zo erg waardevol zitten dat het jou zo vasthoud. Of het goed is beslis maar zelf over. Ik vertel jou alles wat ik weet en zelf meegemaakt heb, verder laat ik de keus bij jou.

Nadelen dus verder. Overdosis heb ik gehad, dat is wat veroorzaakt speed zelf direct. Nou je lichaam. Het is zo dat mens die speed heeft op heeft geen honger en zo lang hij speed neemt kan ook in principe zonder eten al is het wel zo dat na dagen of twee drie honger komt wel terug. En hoe langer jij niet eet hoe zwaarder jij het krijgt.

Dat is wat betreft wat speed doet met jou honger meteen. Maar nou wat het doet op langdurig termijn. Je kan het zelf al raden dat als je dagelijks speed gebruikt en niet voldoende herstelt ervan dat jij gaat hoe dan ook afvallen. Zo werd speed ook ooit gebruikt. Of het nou is zo slecht om af te vallen is twijfelachtig. Er zijn zat mensen die ergste ziektes hebben uit hun lichamen gekregen door te vasten, oftewel niks eten dagen lang. Ook zijn er veel ziektes bekend die allemaal door de overgewicht komen. En ik heb nog nooit gehoord over programma’s om aan te komen, wel ken ik honderden programma’s om af te vallen.

Maar goed als je afvalt verlies je wel je weerstand gedeeltelijk hoewel dat is ook helemaal niet bewezen en uit mijn eigen gebruik kan ik zeggen dat ik niet vaker ziek ben dan mijn vriendin die helemaal niks gebruikt en zelfs niet rookt en drinkt hooguit eens in twee weken een glaasje wijn. Dus als ik vergelijk hoeveel zij ziek is en ik dan loopt het gelijk op terwijl ik ook ben een zware gebruiker.

Verder dat jij zwarte plekken krijgt onder je ogen heeft meer met slaap te maken dan met eten. Dat is dus volgende gevolg die van speed er optreed maar dan niet van speed zelf maar van het feit dat mens dagen lang achter elkaar kan doorgaan zonder slapen. Hoe erg ik het al dan niet heb geprobeerd maar helemaal zonder slapen was het mij nooit gelukt en eigenlijk helemaal aan niemand. Wel kon ik leven in periodes van 2-3 dagen wakker zijn en 5-6 uurtjes slapen. En dat jaren achter elkaar door. Maar door dingen waarmee ik bezig was en dat is vraag waarom mensen sterven uitzoeken was ik steeds dieper en dieper van overtuigd geraakt dat ik iets moet doen ermee.

En ik ging ermee iets doen en zelfs nu ook doe. Dat leidde destijds tot momenten waaneer ik zo veel druk op andere zette dat ik ging zelfs mensen bedreigen. En daarvoor heb ik ruimschoots voor moeten betalen. Wat er gebeurde is dat ik in de psychose was geraakt, althans zo beweert men al ben ik zelf daar van hele andere mening. Maar goed als je leest mij volgende tekst dan kan je voor zo veel het is nog verstaanbaar in het begin zelf opmaken hoe belangrijk dingen voor mij toen waren. Lees het hier:
http://home.wanadoo.nl/denchik/begining.htm
Merk goed op hoe steeds onleesbaarder wordt mijn eerste in mijn leven tekst die ik ook meteen zet ook internet. Toen ik het probeerde herlezen kon ik zelf nog wel eruit komen wat ik wilde zeggen maar ik zag er dat bijna elke zin had gedachten die maar voor de helft werden verteld en dan weer ging over naar de volgende. Dus gaten in mijn redenering. Let wel op dat gaten waren in de tekst, maar niet in mij zelf. In mij zelf was er gewoon niet de besef dat ik gaten open liet omdat ik het aan een stuk door schreef zonder het te herlezen.

En nu zie of goed of slecht jij deze tekst snapt en hoeveel gaten er nu in zitten!

Goed maar dat was pas later dat ik erachter kwam hoe onleesbaar ik het geschreven heb. En sindsdien was ik daarover gaan werken.

Oke dus er is een gevaar dat jij psychotisch van speed raakt, het is wel zo dat die gevaar pas te voorschijn komt bij de langdurig gebruik. Wat wel jou geval is. En weer psychotisch wordt je niet van speed zelf maar van dag in dag op een bepaalde manier te leven. Hoe? Zo dat jij vaak tot de uiterste gaat en jezelf helemaal opmaakt en ook langzaam opmaakt je reserves. Het is ook zo dat in het begin van de speed gebruik periode jij heel lang aan elkaar kan doorgaan maar met de tijd dat jij het gebruikt daalt die tijd tot de helft of zelfs meer. Enkel omdat je maakt ook op je reserves. Oke dus leven van continu tot je uiterste gaan en dan niet het herstellen terug naar zoals het was kan idd leiden tot een psychose. Zeker het feit dat mens elke keer komt tekort in slaaptijd kan paranoïde manier van denken gaan ontwikkelen. Wannen en los raken van de werkelijkheid behoren ook tot de mogelijkheden.

Maar let dus weer goed op dat het allemaal heeft te maken met de levenswijze die je leidt. Speed zelf doet niks meer en niks minder je energie geven om door te gaan en niet stoppen. Verder zijn effecten niet echt voelbaar bij speed. Het is wel zo dat dingen waarmee je bezig gaat intenser worden en jij er veel dieper erin gaat. Daarom waaneer het tot de problemen komt kan jij ook veel zwaarder op dingen reageren en slechtere indruk over jezelf achterlaten.

Wat nog meer? Ik kan er nou niet exact meer herinneren maar er zijn nog wat bijwerkingen zoals hartkloppingen en nog wat maar dat zijn allemaal kleine dingen en komen meestal door de overdosis aan speed.

Voor meer informatie zie deze site die voor zo ver ik het weet is de grootste site die er is met informatie over drugs.
http://www.erowid.org

Wat er ook optreed bij langdurig speed gebruik zonder jezelf te herstellen na elke sessie(sessie ik noem een periode vanaf mijn eerste lijntje tot dat ik niet meer kan en ga slapen) is tolerantie. Dat wil zeggen dat lichaam went aan speed en reageert niet meer zo sterk zoals je het gewend ben. En dat leidt tot steeds meer nemen van spul om alsnog het gewenste resultaat te bereiken.

Daarom als ik lees dat jij 10 gram in een sessie heb kunnen nuttigen schrik ik een beetje van. Want als ik naar mezelf kijk dan is het bij mij 2-3 gram tijdens een sessie, soms zelfs minder soms meer.

Wat ik nog kan bedenken is dat je door dat je op andere golflengte werkt en namelijk veel sneller en langer dat jij op ten duur kan contact met mensen verliezen omdat ze het simpelweg niet aan kunnen.

Dat is dus weer als je daarover niet oplet. Hoeft helemaal niet per ce te gebeuren.

Tot slot wil ik nog wat tips aan jou geven en dan sluiten mijn tekst omdat ie heeft al 1.851 woorden en uit ervaring weet ik dat het nut van tekst kan verloren gaan door het te groot te maken. Maar als jij reageert dan wil ik zeker nog verder schrijven over wat ik allemaal zelf weet en/of heb ontdekt over speed.

De tips dus.

Ten eerste leer te staan achter de dingen die jij doet en leer te laten dat waar je niet achter kan staan.

Ook geef toe dat iets als jij het niet laten kunt heeft waarschijnlijk bepaalde plus kanten en dat is waarmee je ook rekening moet houden.

Probeer te kijken bij speed wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen en dan kijk wat jou is het meeste waard.

Wees bewust van je eigen gebruik en als je besluit om te stoppen wees ook resoluut daarin. Probeer dan daar achter te gaan staan.

Als je besluit om door te gaan wees altijd op je hoede over nadelen van speed en als je dat doet zal het aan jou ook waarschijnlijk lukken die nadelen te beperken tot de allerkleinste minimum. Mij lukt dat ten miste wel al wil ik er wel bij zeggen dat ik al 3 keer ben in de inrichting geweest en allemaal als gevolg van mij speed gebruik. Maar alles wat ik voor mezelf daaruit gehaald heb is dat ik nou ken zo’n instelling als psychiatrische ziekenhuis en weet precies de weg naar buiten als ik daar nog ooit weer in beland. Mijn eerste keer heb ik erover 3,5 maand gedaan om eruit te komen, tweede 2 maanden en derde maar 1 week. Dus je ziet het - hoe ik uit de inrichting moet komen weet ik wel. En kan ook daarover jou een verhaal schrijven hoe dat moet.

Nog een tip is om je gebruik te bijhouden het makkelijkst in een bestandje op je computer en dan door elke keer als je uit het potje neemt het op te schrijven met precies hoe laat welke dag jaar en precies hoeveel je neemt. Je kan ook opschrijven waar en waaneer jij het gehaald heb en voor hoeveel en zo zal je er nog eens bij een besef zal hebben hoeveel je kwijt bent aan speed en of de prijzen groeien.

En als laatst mocht je besluiten dat je daarmee verder gaat wees dan ook heel bewust dat jou speed gebruik kan mensen van jou afstoten. Als zij ten minste daar achter kunnen komen. Daarom is het verstandig om mensen die daarmee moeite kunnen hebben niet in te lichten over wat jij doet om ze niet van jou te afstoten. Des te beter zal jou verhouding zijn met dat mens.

En als allerlaatste wil ik toevoegen is dat me best wel pijn doet hoe sommigen reageren op jou in deze topic van simpel jou uit te lachen tot zwaarder jou te beledigen. Maar voor hun allemaal wil ik sorry zeggen. Ze zullen het wel niet zo slecht bedoelen al komt het misschien zo over.

Ik zelf heb ook geprobeerd hier op Partyflock ooit met een topic te komen over speed wat veroorzaakte een enorm zee aan gescheld en beledigingen enz. allemaal dingen waardoor mij topic ging uiteindelijk dicht.

Zie zelf hoe het eraan toe ging in de topic met naam:
S1 Wie is hier als Sim trotse speed-freak?
http://partyflock.nl/topic/844601/PAGE/A


Dat is het en dat waren er 2.392 woorden.

Bedankt voor het lezen en als je het niet gelezen hebt dan bemoei jij je niet mee, al heeft het niet veel nut om het aan jou te zeggen want jij doet toch dat waar je in zin hebt. Toch zeg ik het voor de zekerheid omdat ik eenmaal ben een zeikerd.

p.s. Trouwens volgende keer als jij iets gaat schrijven gebruik dan Microsoft Word om de spelling fouten eruit te halen. Als je die niet hebt waarschuw mij in een PBtje en ik help je wel. En herlees je tekst een paar keer en verander het zo lang totdat je een soort perfectie daarin krijgt. Zal alleen jou later veel voldoening geven om het weer te herlezen en zal meer kans hebben om juiste personen te aan trekken die iets nuttigs aan jou kunnen melden.

Over jou bestaan kom ik via Coccinelle achter.
 
ik gebruik graag
en hou van het spul

wat ik het nadeel vind is dat ik nu zo slecht ervan ga uit zien
 
ik gebruik nu 2 jaar en zit 1 jaar thuis zonder werk en eerst gebruikte ik alleen maar in het weekend maar toen ik
thuis kwam te zitte ben ik alleen maar meer gaan gebruiken heb eerst gewoon 3 jaar gewerkt 3 keer een jaar contract kij fijn werk 3 x een jaar contract gekregen en na het 3de jaar contracht zou ik eindelijk vast contrackt krijgen daar was ik Echt wel blij mee maar TOEN kwam er iets waar mischien wel normale mense allang nieuw werk hadde gezocht en zich er overheen gezet hadde dat het wel kut is maar je moet weer verder met je leven daar zat ik toen en nu nog nog mee omdat het slecht ging met het bedrijf en ik er als laaste was bij gekome moesten ze mij ontslaan ik weet zelf ook wel dat je dan weer gewoon ander werk moet gaan zoeken maar ik had er echt VEEL MOEITE mee eindelijk een bedrag in de maand opgebouwd waar ik blij mee ben omdat ik geen Diploma heb gehaalt was eerder van school gegaan omdat ik wilde werken geld gaan verdienen dus was dat een lekkrMaandSalDo omdat ik er al 3 jaar aan een stuk had gewerkt dat had ik opgebouwd en daar was ik zelf trots op en was vlak bij mijn huis had het kij goed ging elke dag met me plezier naar het werk en wist nu dat ik weer helemaal Terug bij af was maar ik weet zelf ook goed dat ik ff doormoest bijte en dat lukte niet ik ben toen ook in het begin op woensdag een lijn gaan pakke en ooit op donderdag en en zag toen ook dat ik niet meer keek of het weekend was of niet als ik zin had ging ik pep Kope
en het gaat ook elke keer wel Suprvet Feeste moop moop nu maak ik 3 a 4 gram in een week op en heb al paar keer hulp gehad maar toch ging ik weer de fout in door mezelf steeds voor de gek te houwden ik ben verslaaft kan er wel 2 dagen afblijve maar dan heb k toch wel weer zin in een lijn das dan wel weer fijn en ik schaam me eigen ervoor om hulp tegaan zoeken want wil me eigen groot houde want ik zie Nu pas in dat ik dat zelf niet kan En zie ook dat ik nu dingen af aan het breken ben die ik zelf heb opgebouwd
Maar wie Kan mij de juiste hulp geven .....
ik zal dan echt ervoor gaan vechte ervanaf tekome maar ik kan het niet alleeen heb prof,hulp nodig maar k weet niet
want ik ben zelf niet sterk genoeg dat klinkt kij Stom maar dat is wel gewoon de hardewaarheid
EN ZEG DIT OMDAT IK ZELF WEET DAT IK ANDERS TOCH OVER 3 JAAR NOG NIX BEN VERRANDEND .omdat ik toch nergens geen kut omgeef maar ja k voel zelf dat ik wel kan ....
die mensen van waar ik nu hulp van heb gehad zeggen allemaal dinge waar ik nix aan heb wat ik al weet wat ik zelf al lang zie maar toch houw ik me eige voor de gek
das kij makkelijk maar voor mij echt Moeilijk

is wel nix vergeleken met pep konijn maar
Maar door pep konijn zijn verhaal ..
moest ik mijn verhaal ook ff kwijt mischien
dat ik dan wel weer beter word
laatste aanpassing
pep konijn is echt de grootste zieligerd die hier rondloopt met zijn verhalen zeg heb je het nou echt niet in de gaten laat je eigen opnemen en kom de komende paar jaar nietm eer op straat is voor iedreen beter, junk
 
wel raar dat ie helemaal geen fotos op zijn profiel heeft staan ja inderdaad
kijk dan hoe je eruit ziet het heeft je helemaal opgevroten.
Je misbruikt de drugs en na zo veel gebruiken zul je ook al wel beste gaten in je maag hebben.... maar ja jouw leven
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 oktober 2006 om 07:24:
ik spreek gewoon uit eigen ervaring, daarom kan ik ook maar niet geloven dat ie zon belachelijke hoeveelheid pep in 1 nacht naar binnen werkt, ok mischien ben ik niet al te aardig voor em ,maar mischien beseft hij hierdoor waar ie nou eigenlijk mee bezig is. hij moet er zelf een punt achter zettenlaatste aanpassing 17 oktober 2006 07:25

true..
goed bezig ik zou eens gaan spuiten (y)
zo maak je echt wat van je leven(Y) superrrrrrrrrr
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
ik gebruik nu al 2 jaar zo goed als dagelijks pep

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
vind het gewoon zo heerlijk ik kan er geewoon niet vanaf blijve

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
hebk heel het zakje waar dus 25 gr in heeft gezeten uitgelikt en vond het nog lekker ook

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
toen ben ik 1 dag heeeeeeeel slecht geweest (afkick dus)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
dacht kameraad dat ik dood aant gaan was

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
gebruik bijna dagelijks op het werk

en dan deze opmerking:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 03:25:
ik zie mezelf niet als verslaafd

:S
laatste aanpassing
@ Indoctrineur [VLP]


hehehehe ja idd..



maar die gast is goed in de war... ik weet niet maar dit onderwerp gaat nu al zo'n 3 maanden ofzo.. wtf bezielt em? wilt ie aand8 of is ie nou echt wat aan zijn probleem aan het doen?
laatste aanpassing
:gaap:

:aai:
 
de grift....

mayb vorm van zelfmedicatie ?
Waarom gaan mensen hier seri op in...? Waarom geven mensen deze gast advies...?! Hij heeft het hier toch zelf naar gemaakt of ligt het aan mij :S

Hij moet idd hulp zoeken, niet voor ze drugs probleem maar omdat ie geestelijk niet helemaal jofel is!

Mensen steken tijd en engergie in dit forumonderwerp (niet 1 bericht maar vele berichten) terwijl hij 10 min. nadat jij hem advies geeft toch weer aan de shit zit...TIJD VERDOENING DUS!
Uitspraak van $ammie op maandag 6 november 2006 om 00:42:
Waarom gaan mensen hier seri op in...? Waarom geven mensen deze gast advies...?!

Uitspraak van $ammie op maandag 6 november 2006 om 00:42:
Hij moet idd hulp zoeken, niet voor ze drugs probleem maar omdat ie geestelijk niet helemaal jofel is!

waarom dan? :p

Uitspraak van $ammie op maandag 6 november 2006 om 00:42:
TIJD VERDOENING DUS!

juist (Y) :yes:
laatste aanpassing
Uitspraak van [PPT] Arjen de :banana: op maandag 6 november 2006 om 00:44:
Uitspraak van $ammie op maandag 6 november 2006 om 00:42:
Waarom gaan mensen hier seri op in...? Waarom geven mensen deze gast advies...?!


Uitspraak van $ammie op maandag 6 november 2006 om 00:42:
Hij moet idd hulp zoeken, niet voor ze drugs probleem maar omdat ie geestelijk niet helemaal jofel is!

waarom dan?


Uitspraak van $ammie op maandag 6 november 2006 om 00:42:
TIJD VERDOENING DUS!

juist laatste aanpassing 6 november 2006 00:44

en jullie gaan er beide ook op in.. :D

geweldig.. die jongen heeft er wel veel aan hea.. want hij zit nu in de afkick kliniek ofzeau.. al geen weken meer gepost..
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 21 oktober 2006 om 20:22:
Ten eerste wil ik jou mededelen dat ik ook ben een gebruiker van speed en doe dat al jaren lang, zeker al meer dan 5.

ht is aan je te zien jah :vaag:

wordt er niet knapper op :rot:
Alsofo jij zo lekker bent :S
99 van de 100 mensen die zo over zichzelf praten en zo veel gebruiken denk dat ze niet verslaafd zijn, maar als je steeds de behoefte hebt om het maar weer te nemen is dat een vorm van verslaving...

Het erge is dat veel mensen het probleem blijven onderkennen en maar aangeven dat ze er zo vanaf kunnen stappen, dit zal toch echt in veel geval heel erg veel moeite kosten!
Uitspraak van ! jerome ! op dinsdag 7 november 2006 om 22:03:
en jullie gaan er beide ook op in.. :D

ik ging er op in vanwege haar reactie dat ze het tijdverdoening vindt om erop in te gaan

hoe zinlozer, hoe leuker ik het juist vindt om ergens op in te gaan (Y)
 
Uitspraak van Smiley © op woensdag 8 november 2006 om 17:33:
Alsofo jij zo lekker bent

hoor je mij dat zeggen dan...het is gewoon een feit dat je bij langdurig drugsgebruik niet mooier wordt :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 november 2006 om 23:43:
hoor je mij dat zeggen dan...het is gewoon een feit dat je bij langdurig drugsgebruik niet mooier wordt

en zonder gebruik? word je dan wel mooier?
 
Uitspraak van ! jerome ! op donderdag 9 november 2006 om 17:45:
en zonder gebruik? word je dan wel mooier?

dat zeg ik ook niet...verslaafden zijn gewoon :rot:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 22:16:
dat zeg ik ook niet...verslaafden zijn gewoon

true... maarja het is wel erg als je het hebt, je hele leven naar de Kl*te.. hij heeft het zelf niet door.. maarja.. dan niet.. alles wat we zeggen is in zijn ogen toch niet waar enzo, en wilt ie toch niets mee doen.. Maar het zijn gewoon hatelijke reacties.. wat heb je eraan om zo'n reactie te geven.
Wat heb je er aan steeds te blijven reageren!?
 
Uitspraak van ! jerome ! op dinsdag 7 november 2006 om 22:03:
want hij zit nu in de afkick kliniek ofzeau.. al geen weken meer gepost..

Ik hoop t voor em. :)
Uitspraak van $ammie op vrijdag 10 november 2006 om 17:28:
Wat heb je er aan steeds te blijven reageren!?

wat heb jij eraan steeds te kijken of er al gereageerd is om vervolgens zelf de door jouw zo vreemdgevonden reactie te plaatsen?
Hahaha lekker VERPEPT verhaal,
ooh ooh :X

:D:D
..
laatste aanpassing