Partyflock

Forumonderwerp · 898971
1 volger · 21508x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Okee nog dik twee en een halve maand te gaan voor we weer naar de stembus mogen.

Wie stemt op welke partij, en belangrijker nog, waarom?

Onderbouw je stemgedrag asjeblieft! :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 19:32:
Lekker in de clinche met die trien van de dierenpartij, is weer eens wat anders dan een ministerraad bijwonen

:d

jij ziet de zaken helder
Waarschuw beheerder
donateur
pull it to the right
Waarschuw beheerder
partij van de dieren nou belachelijk echt..

En als je het niet weet en je kiest die partij dan vind ik dat je stem ondaks dat je stemt toch verloren gaat, die partij is namelijk zo klein dat het toch niks wordt..

En dan kan het gebeuren dat de linkse partijen dadelijk winnen omdat er in verhouding dan meer stemmen voor zijn zeg maar en wat krijg je dan > afschaffing hypotheek rente enzz..

Dus ik zou zeker niet voor de partij van de dieren kiezen schiet je niks mee op, want lijkt me sterk dat er veel mensen voor gaan stemmen.
Waarschuw beheerder
Ik roep echt al maanden dat ik op de Partij voor de Dieren ga stemmen maar nu slaat de twijfel toch wel toe. Heb altijd D66 gestemd en die partij sluit nog steeds het beste aan bij mn opvattingen. Ik vind de dierenrechten heel belangrijk maar die PvdD is verder behoorlijk links. En ik zie mezelf meer als midden en progressief.

En tja, D66 heeft niet veel laten zien, maar welke parrtij heeft dat eigenlijk wel? Als vrienden me een streek leveren dan breek ik toch ook niet voorgoed met ze?

Ik twijfel nu enorm. En eigenlijk denk ik dat ik als ik morgen in dat stemhokje sta toch weer D66 ga stemmen :D Pechtold doet 't goed vind ik en het voelt ook een beeje als afvallen als ik ze de rug toekeer.

Morgen zal 't uitwijzen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LauZz op dinsdag 21 november 2006 om 19:42:
En dan kan het gebeuren dat de linkse partijen dadelijk winnen omdat er in verhouding dan meer stemmen voor zijn zeg maar en wat krijg je dan > afschaffing hypotheek rente enzz..

Dat gebeurt toch wel en dat ligt echt niet aan alle stemmen op de PvdD maar op de explosieve opkomst van de SP.

Ik denk dat de mensen die op de PvdD stemmen dat doen vanuit andere overtuigingen dan enkel het linske gedachtengoed.

*edit* Het ligt er maar net aan welke zaken voor jou 't belangrijkst zijn. is dat integratie, is dat onderwijs, zijn dat de omstandigheden waarin dieren leven?

Zijn maar weinig mensen die naar ALLE partijpunten kijken omdat sommige nou eenmaal van geen belang voor henzelf zijn. Ik probeer dat toch wel te doen want ik stem niet alleen voor mezelf. Ik kijk ook naar de situatie waarin mn buurvrouw leeft, waarin mn ouders zitten en waarin de varkens in de bio-industrie leven.

En dan kom ik bij D66 uit als de partij die mijns inziens voor de meeste mensen staat en de PvdD die voor de meeste dieren staat. Want dat zijn voor mij dus ook gewoon levende wezens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kvind dat jan marijnissen een beetje de verlosser speelt..veel problemen aankaarten weinig goede oplossingen geven, hij roept maar wat heb ik het id
Waarschuw beheerder
donateur
Nog mensen het debat op NL1 aan het kijken?
Waarschuw beheerder
donateur
ja, ik

:D

vind ze allemaal wel goed denk ik, ook dat meisje van de dierenpartij. Zelfs Bas vd Vlies bedoeld het niet zo raar

gelukkig weet ik al op wie ik ga stemmen, anders werd het alleen maar lastiger
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op dinsdag 21 november 2006 om 19:49:
gelukkig weet ik al op wie ik ga stemmen, anders werd het alleen maar lastigerlaatste aanpassing 21 november 2006 19:50

oh ja wie ?
Waarschuw beheerder
ik stem Geert
Waarschuw beheerder
donateur
Moet zeggen dat ik Wilders en de beste man van de SGP niet zo heel sterk vind. Alexander Pechtold valt me helemaal dramatisch tegen. Geen wonder dat D66 zo weinig zetels heeft in de opiniepeilingen. Enige persoon die ik sterk naar voren vond komen was Pastors.
Marianne Thieme irriteerde ik me een beetje aan. Best belangrijk, de belangen van dieren... maar om elke discussie weer de dierenhoek in te drijven :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op dinsdag 21 november 2006 om 19:49:
Nog mensen het debat op NL1 aan het kijken

ja ik heb het gezien maar mijn stem staat toch al vast..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 21 november 2006 om 19:44:
Dat gebeurt toch wel en dat ligt echt niet aan alle stemmen op de PvdD maar op de explosieve opkomst van de SP.

Die komen idd snel op! En ja het ligt er idd aan welke zaken je zelf belangrijk vind kijk ik woon nog thuis dus qua hypotheek enz hoef ik me nu nog niet druk te maken maar ik blijf toch ook geen 5 jaar meer thuis wonen..

Ik vind eigenlijk ook dat het best lastig is om een goed beeld te krijgen van wat een partij nou eigen wilt enz neem Geert Wilders hij heeft bepaalde punten waar ik het zeker mee eens ben qua stop moskeen en dat soort dingen..

Ik ga dan ook bijna zeker voor Rita Verdonk, VVD

Uitspraak van M`83 op dinsdag 21 november 2006 om 19:49:
Nog mensen het debat op NL1 aan het kijken?

Heb je het vorige week gezien met Rita Verdonk nou echt ik had erbij willen zijn..!!

Hoe die mensen tegen haar te keer gaan enz maar ja is een eindeloze discussie tussen de allochtoon en autochtoon..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 19:54:
oh ja wie ?

Op die ene, hoe heet ie ook alweer.. Jan, Jan, Jan.... Oh ja, Henk Kamp, dat was 'm
Waarschuw beheerder
Ik kan wel op Geert stemmen maar die partij is nu toch nog te klein en dan krijg je beetje het zelfde id al met partij vd dieren..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet echt niet wat ik moet doen :(

In mijn hart een echte sp stemmer, maar twijfel heel erg of ik tactisch moet stemmen op pvda voor een links kabinet!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van LauZz op dinsdag 21 november 2006 om 19:58:
kan wel op Geert stemmen

Ik neig meer naar Martin Gaus (partij vd dieren) ;)
Waarschuw beheerder
Sjo, wat heb ik me zitten ergeren zeg. Die Struger en Pastors :frusty: BAH. Het hebben over normen en waarden en dan lekker overal doorheen blaten en zeggen dat de ander 'zeikt'. En alleen maar modder gooien naar de andere lijsttrekkers. Vertellen waarom de ander fout is, maar achterwege laten waarom zij zelf beter zouden zijn. En dat eeuwige gezeur rondom 'Pim'. Man, die Pim draait zich om in zn graf als ie hoort waarvoor z'n naam gebruikt wordt.

Vond Pechtold ook zwak, v/d Vlies voorspelbaar, Wilders begon oke, maar vond ik later ook wel weer erg simpel. Thieme, ja erg dierengericht, maargoed ik snap haar standpunt wel over dat goed gedrag begint bij respect voor je omgeving en respect voor datgene waarin en waarvan je leeft (dieren en milieu).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M`83 op dinsdag 21 november 2006 om 19:56:
Moet zeggen dat ik Wilders en de beste man van de SGP niet zo heel sterk vind.

Ik vond ze juist allebei erg sterk in dit debat.

Alexander Pechtold valt me helemaal dramatisch tegen. Geen wonder dat D66 zo weinig zetels heeft in de opiniepeilingen

Inderdaad, wat een slappe hap die Pechtold :gaap:

Enige persoon die ik sterk naar voren vond komen was Pastors

Redelijk ja:)

Kortom, wel een interessant debat :) Straks deel 2 :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pressure Torture op dinsdag 21 november 2006 om 20:04:
Ik vond ze juist allebei erg sterk in dit debat.

Wilders heb ik weinig anders horen zeggen dan normen/waarden en dit gelijkt doorgelinkt naar integratie. De beste man van het SGP vond ik geen debat voeren. Hij deed heel af en toe zijn zegje en reageerde één keertje op Thieme.

Maar op naar deel 2 :)

Waarschuw beheerder
donateur
Pastors komt nooit met eigen argumenten, dit viel me van de week ook al op bij een debat, waar hij wel sterk in is, is door zichzelf in een hoekje "ik tegen de rest" te duwen.

vd Vlies is mjah, erg conservatief dus ook erg voorspelbaar

LPF had niet zoveel te melden eigenlijk

Wilders vond ik ook erg voorspelbaar, zelfs zo overdreven dat het niet meer geloofwaardig was.

Thieme heb ik niets mee, maar ze zet zichzelf wel flink in de linkse hoek nu, misschien omdat daar veel kiezers zweven

Pechtold is niet echt supersterk, maar hij pakt het handig aan, qua debattechnieken is hij wel het beste op het moment alleen raakt zijn eigen verhaal een beetje kwijt. Ik denk dat veel mensen het een beetje bij hem verliezen omdat hij weinig rake punten zegt en ook niet echt herkenbaar is.

Waarschuw beheerder
Geert Wilders was duidelijk de winnaar van het debat, hij was de enige die het duidelijk vertelde en ook prima afsloot

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sure O:) op dinsdag 21 november 2006 om 20:04:
Man, die Pim draait zich om in zn graf als ie hoort waarvoor z'n naam gebruikt wordt.

dat denk ik ook, ja :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 20:15:
qua debattechnieken is hij wel het beste op het moment alleen raakt zijn eigen verhaal een beetje kwijt.

Daar ben ik het dan weer wel mee eens.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 20:18:
Geert Wilders was duidelijk de winnaar van het debat, hij was de enige die het duidelijk vertelde en ook prima afsloot

Kan ik niet met je eens zijn. Iedereen bracht het duidelijk naar mijn mening en qua afsluiting was hij echt niet verrassend.
Waarschuw beheerder
donateur
Poll:

Wie "wint" het lijsttrekkersdebat zometeen?

Waarschuw beheerder
thieme die ziet er wel bong uit
Waarschuw beheerder
donateur
Het wordt Rutte zometeen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 20:33:
bong

supa bong zelfs
Waarschuw beheerder
harry potter is wel dodelijk irritant zeg, die man wil alleen zichzelf horen praten..
Waarschuw beheerder
donateur
't is ook maar net wat je wilt horen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ramoz op dinsdag 21 november 2006 om 20:56:
harry potter is wel dodelijk irritant zeg, die man wil alleen zichzelf horen praten..

Hij word door iedereen afgerekend op de prestaties van de afgelopen jaren onder zijn leiding en tjah, daar zijn heel veel punten over.

En in plaats van dat de VVD hem daarin steunt, valt Rutte hem ook nog eens aan.

WEL is het zo dat Balkenende alleen verdedigd en zelf geen visie naar voren brengt, waardoor niemand weet wat het CDA precies wil.

En tjah, Halsema en Bos zijn betere debaters dan Balkenende, Rutte moet stoppen met overdreven vergelijkingen en uitspraken dan komt het met hem ook wel goed.

De grote verliezer tot nu toe vind ik toch Balkenende, Marijnissen is tactisch bezig, maar geeft ook niet echt een visie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:00:
Marijnissen is tactisch bezig, maar geeft ook niet echt een visie.

komt nog :)
Waarschuw beheerder
donateur
Marijnissen is tactisch bezig

Hoor hem praktisch niet. Ik sta nog steeds achter Rutte en zijn standpunten. Laat hem alleen iets minder Balkenende afvallen (zie toch graag weer een VVD/CDA coalitie). Vind Bos trouwens opvallen stil.

Waarschuw beheerder
donateur
En tjah, Halsema en Bos zijn betere debaters dan Balkenende, Rutte moet stoppen met overdreven vergelijkingen en uitspraken dan komt het met hem ook wel goed.

Bos is tactisch heel slim dat hij niks loslaat over coalitievorming. Je kan het draaierig noemen, ik vind het tactisch sterk! Balkenende idemdito, al heeft die wel een voorkeur voor rechts uitgesproken. Ik vind het ongelooflijke bullshit dat de hele media steeds moet weten wat voor coalitie men wil. Kom op zeg, eerst stemmen tellen, zetels verdelen, dan gaan de lijsttrekkers naar de koningin. Alles op z'n tijd.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M`83 op dinsdag 21 november 2006 om 21:04:
Hoor hem praktisch niet

Dat bedoel ik met weinig visie, maar trekt elk onderwerp wel door naar een van zijn sterke punten, om balkenende en rutte te raken en dat doet hij perfect.

Ik sta nog steeds achter Rutte en zijn standpunten.

Hij overdrijft teveel, dat maakt hem niet alleen ongeloofwaardig, maar is het ook onmogelijk om een discussie met hem aan te gaan.

Vind Bos trouwens opvallen stil.

Klopt, moet hij ook niet doen aangezien dit momenteel GL/SP tegen CDA en VVD is. Het is tactisch sterk, maar hij zegt voldoende om een visie te geven, dit doet hij nét iets beter dan marijnissen.

Balkenende idemdito, al heeft die wel een voorkeur voor rechts uitgesproken.

Hij houd heel duidelijk de poorten open door geen breekpunten te noemen. Hij kan nog naar links en rechts.

Breekpunten noemen zijn belangrijker dan je voorkeur voor een coalitie.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 19:59:
In mijn hart een echte sp stemmer, maar twijfel heel erg of ik tactisch moet stemmen op pvda voor een links kabinet!

Ik heb dus nui hetzelfde dilemma. En als ik de stem van mijn hart volg zou ik zelfs voor D66 of PvdD gaan. Ik reken mezelf meer tot de midden-progressievelingen (iets links van het midden).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vind marijnissen sterk terugkomen anders :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ramoz op dinsdag 21 november 2006 om 21:17:
vind marijnissen sterk terugkomen anders

denk na,

zoek jij het straks, als hardwerkende, voor een WAO te sparen van iemand die te lui is geweest iets te doen?

Waarschuw beheerder
marijnissen goeie man

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:23:
marijnissen goeie man

dat blijkt alweer ja, zolang hij zich maar niet met politiek bezig houdt...

Marijnissen favoriet om biertje mee te drinken
21 november 2006, 18:19 (2 reacties)

DEN HAAG (ANP) - SP-leider Jan Marijnissen is de lijsttrekker met wie bierdrinkers het liefst een pilsje zouden drinken. Dat blijkt uit het Nationale Bieronderzoek 2006, waarvan de brancheorganisatie CBK de resultaten dinsdag heeft bekendgemaakt.

Marijnissen is de favoriet van 21 procent van de ondervraagden. Wouter Bos (PvdA) en Jan Peter Balkenende (CDA) delen de tweede plaats met 15 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat de meeste bierdrinkers het liefste pils drinken, zij hun bier het liefst in een krat kopen en in meerderheid altijd bier koud hebben liggen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:19:
zoek jij het straks, als hardwerkende, voor een WAO te sparen van iemand die te lui is geweest iets te doen?

Ach ja.. Marijsissen aan de macht, geen kloof meer tussen arm en rijk...

Gewoon iedereen arm :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:16:
dit doet hij nét iets beter dan marijnissen.

als jij het zegt...

Voor mij doet ie het net goed genoeg om weer voor vier jaar in de oppositiebankjes plaats te nemen...

zoals nu; zelf de zorg geprivatiseeerd, en balkenende het vervolgens op de schuld geven, zo kan ik ook 'debatten'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:19:
oek jij het straks, als hardwerkende, voor een WAO te sparen van iemand die te lui is geweest iets te doen?

Het verschil in economische groei tussen de SP en VVD is 0,1%, bij GL heb je inderdaad een lagere groei, maar dat is de enige uitzondering bij de gevestigde partijen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:30:
bij GL heb je inderdaad een lagere groei

En nog meer file rijden... sta ik weer in de file te gapen op een A50, met de vluchtstroken dicht in de spits omndat dit extra milieubelasting met zich mee brengt...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:30:
Het verschil in economische groei tussen de SP en VVD is 0,1%

0,2 als ik het goed begrepen heb

Waarschuw beheerder
Hoppa, de minuut van Bos over de zorg, Balkie counterd zeer kundig. Iemand gelekt bij de PvdA? VIP gelekt? Balkie had zijn antwoord goed voorbereid, voorkennis?? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op dinsdag 21 november 2006 om 21:33:
0,2 als ik het goed begrepen heb

Ik heb zaterdag op de radio 0,1 gehoord, maar laat het 0,2 zijn.

Hebben we die 0,2% niet over voor een sociaal nederland?
Waarschuw beheerder
donateur
ik krijg wel hoofdpijn van die Femke, dat toontje... mens ga lekker koffie zetten voor lijstrekkers van partijen die wel 20 zetels kunnen halen