Partyflock

Forumonderwerp · 898971
1 volger · 20233x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Okee nog dik twee en een halve maand te gaan voor we weer naar de stembus mogen.

Wie stemt op welke partij, en belangrijker nog, waarom?

Onderbouw je stemgedrag asjeblieft! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 12:57:
Hier wordt van huis uit op de PvdA gestemd, mijn vader is daar de laatste jaren vanaf gestapt en heeft mij geleerd zélf te onderzoeken wat bij mij past.

Hoe dan ook, mijn stem zal ie waarschijnlijk krijgen

Waarom dan? Wat spreekt je vooral aan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 12:59:
Waarom dan? Wat spreekt je vooral aan?

Dit is een serieuze reactie: Vrijwel al z'n punten.

Ik heb van de week meerdere malen zijn punten doorgelezen, veel tv gekeken met debatten tussen diverse politici etc. Eigenlijk zijn er vrijwel geen punten waarmee ik het niet eens ben.

Het enige punt voor mij, voor ik tot deze conclusie ben gekomen, was dat ik altijd een nogal vreemd beeld had van Wilders (als mens zijnde).
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het programma er even bijgepakt, punten waar ik écht op tegen ben (en ik neem aan dat je zelf weet hoeveel punten er in totaal zijn):

* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking

* Verbod hoofddoekjes in publieke functies

:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 13:02:
Ik heb van de week meerdere malen zijn punten doorgelezen, veel tv gekeken met debatten tussen diverse politici etc. Eigenlijk zijn er vrijwel geen punten waarmee ik het niet eens ben.

Het enige punt voor mij, voor ik tot deze conclusie ben gekomen, was dat ik altijd een nogal vreemd beeld had van Wilders (als mens zijnde).

Wat dan in het bijzonder "vrijwel al zijn punten" klinkt me vrij ongenuanceerd. Ben gewoon nieuwsgierig.. vooral door deze zin:

mijn vader is daar de laatste jaren vanaf gestapt en heeft mij geleerd zélf te onderzoeken wat bij mij past.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:09:
Wat dan in het bijzonder "vrijwel al zijn punten" klinkt me vrij ongenuanceerd

Antwoord heb je al ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:09:
Ben gewoon nieuwsgierig.. vooral door deze zin

Hoe bedoel je dat, als ik vragen mag?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 13:10:
Uitspraak van Roadrunner op vrijdag 17 november 2006 om 13:09:
Ben gewoon nieuwsgierig.. vooral door deze zin

Hoe bedoel je dat, als ik vragen mag?

Ik snap niet dat je je vader bij jouw politieke keuzes haalt :)
Omdat hij een paar jaar van de PvdA is afgestapt moet jij gaan onderzoeken wat bij jou past. Daar kan ik met mijn volle verstand niet bij (f)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:11:
Daar kan ik met mijn volle verstand niet bij

haar vader zegt dat ze zelf moet kijken wat bij haar past en het maakt niet uit wat ze stemt... ik snap het wel hoor b)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:11:
Ik snap niet dat je je vader bij jouw politieke keuzes haalt
Omdat hij een paar jaar van de PvdA is afgestapt moet jij gaan onderzoeken wat bij jou past. Daar kan ik met mijn volle verstand niet bij

Dan heb je mijn post denk ik verkeerd geïnterpreteerd :)

Wat ik duidelijk wilde maken met die opmerking, was dat het hier (en dan bedoel ik in onze regio) eigenlijk nog veel voorkomt dat kinderen zodra ze 18 zijn, gaan stemmen op de partij waarop hun ouders stemmen. Kellytje vroeg mij waarom ik niet op de PvdA stemde. Bij mijn uitleg waarom ik daar niet op stemde, gaf ik dus als 'extra informatie' aan dat het hier van huis uit wel zo is. Ik heb mij echter zelf verdiept in de politiek (voor zover ik dat nodig acht) en ben tot de conclusie gekomen dat de PvdA niet de partij voor mij is.

Het is dus niet dat dat er héél veel mee te maken heeft, het was meer een soort extra toevoeging die weinig te maken heeft met op wie ik wél stem. Maar het heeft mij er wel toe gebracht niet op de PvdA te stemmen, wat het meest voor de hand lag omdat 90% van de stemmers in deze regio met zijn/haar ouders meegaat in de keuze.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:13:
aar vader zegt dat ze zelf moet kijken wat bij haar past en het maakt niet uit wat ze stemt... ik snap het wel hoor

Kijk, jij zet 't gewoon in 1 zin B) Dankje (F)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 13:20:
Kijk, jij zet 't gewoon in 1 zin

tsja dacht ik geef je ff een samanvatting ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:22:
tsja dacht ik geef je ff een samanvatting

En 'n goeie ook nog (Y)

Denk dat het sterk verschilt per regio wat ouders/familie te maken hebben met jouw stemgedrag.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 13:24:
Denk dat het sterk verschilt per regio wat ouders/familie te maken hebben met jouw stemgedrag.laatste aanpassing 17 november 2006 13:24

dat is zeker zo. Kom zelf van orignine uit een redelijk welgesteld dorpje uit brabant en bijna iedereen stemt cda of VVD daar. Val ik weer lekker buiten de boot met de SP ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:34:
Kom zelf van orignine uit een redelijk welgesteld dorpje uit brabant en bijna iedereen stemt cda of VVD daar.

Tja..ik uit een gigantisch christelijk dorp. Dus hier stemt iedereen ChristenUnie, CDA of hooguit PvdA.

Val dus ook redelijk buiten de boot met mijn begrip voor SP en voorkeur voor PVV :9

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:13:
Uitspraak van Roadrunner op vrijdag 17 november 2006 om 13:11:
Daar kan ik met mijn volle verstand niet bij

haar vader zegt dat ze zelf moet kijken wat bij haar past en het maakt niet uit wat ze stemt... ik snap het wel hoor

ik snapte het ook wel hoor ;)

Wilde het ff van haar horen hahaha (y)

Daar komt nog bij dat ik de twijfel tussen SP en wilders nogal lachwekkend vind, omdat die partijen haast lijnrecht tegenover elkaar staan ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 13:38:
Val dus ook redelijk buiten de boot met mijn begrip voor SP en voorkeur voor PVV

:x

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:48:
Daar komt nog bij dat ik de twijfel tussen SP en wilders nogal lachwekkend vind, omdat die partijen haast lijnrecht tegenover elkaar staan

]ja das wel een beetje bijzonder idd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Goofster op vrijdag 17 november 2006 om 12:15:
de "allochtoon" (zo heerlijk neerbuigend klinkt dit,

t is altijd nog beter dan "buitenlander" tegen mensen met een Nederlands paspoort zeggen (wat volgens de nieuwe wettelijke regels ei-gen-lijk hartstikke racistisch is :[ )

PS. goed betoog! :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 13:02:
Vrijwel al z'n punten.

Misschien helpt het als je in plaats van naar zijn verkiezingsprogramma kijkt naar welke voorstellen hij in de Tweede Kamer heeft ingediend, want dan gaat het alleen nog maar over moslims, moslims, moslims, moslims en euh... moslims.

(Ofte wel: let op de daden, niet alleen op de woorden ;) )
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:48:
Daar komt nog bij dat ik de twijfel tussen SP en wilders nogal lachwekkend vind, omdat die partijen haast lijnrecht tegenover elkaar staan

Is ook zo, maar daarom kan je je wel in punten van beiden kunnen vinden na toelichtingen ;)

En geloof me, bij stemwijzer e.d. komt bij mij eerst PVV en Één NL, daarna PvdA en dan SP :) VVD komt bijvoorbeeld niet eens in 't rijtje voor, terwijl die volgens mij dichter bij PVV liggen dan SP :9

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 14:02:
Misschien helpt het als je in plaats van naar zijn verkiezingsprogramma kijkt naar welke voorstellen hij in de Tweede Kamer heeft ingediend, want dan gaat het alleen nog maar over moslims, moslims, moslims, moslims en euh... moslims.

(Ofte wel: let op de daden, niet alleen op de woorden )

True, maar ik geef wel weer eerlijk toe dat ik me er niet zóver in verdiep. Zo las ik ergens dat jij zelfs alle hyves hebt bekeken (of was jij dat niet?). Zover ga ik niet :no:
Waarschuw beheerder
stem op de sgp ;moet toch ergens tegenaanschoppen.......

Waarschuw beheerder
Hoe dan ook, mijn stem zal ie waarschijnlijk krijgen Hij hoopt op 10 zetels, lijkt me een mooi aantal (al weet ik zo net nog niet of hem dat gaat lukken), daar draag ik graag aan bij.

Toppie (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op vrijdag 17 november 2006 om 14:06:
Zo las ik ergens dat jij zelfs alle hyves hebt bekeken (of was jij dat niet?)

Yep, that was me :D

niet alleen omdat ik op iemand wil stemmen waar ik 99,9% achter sta (100 procent lukt natuurlijk nooit ;) ) maar ook omdat ik al heel lang met politiek bezig ben en ik erg vaak door mensen om tips wordt gevraagd, zowel wat ik denk dat voor hén het beste is als wat mijn "persoonlijke tip" is

(deze keer is mijn persoonlijke tip Mei Li Vos, nummer 38, lijst 2)
Waarschuw beheerder
Ik stem op CDA.

Korte reden;

- kut tijd geweest afgelopen jaren; balkenende heeft echt goed stand weten te houden en gezorgd dat het nu weer op een beter weg is.
- met BOS ben je de klos; hij stop OVERAL het emeste geld in... staatsschuld weer ophopen?
-halsema: die moet verboden worden
-vvd; maatjes van cda voor de coalitie
-sp; laat me niet lachen!
-wilders;sommige ideeen ok, sommige niet, desonniettemin een verloren stem!

slechts mijn meningen

Waarschuw beheerder
Net besloten VVD te stemmen

Vorige keer ook gedaan.
Wouter Bos met zijn partij voor de allochtonen vind ik waardeloze meuk.
Wilders heeft goede punten maar ter verwachting te weinig zetels.
Al die andere linkse partijen heb ik helemaal niks mee.

Dus strategisch maar ingezet op VVD.

Ben benieuwd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Baske @ :o :) op vrijdag 17 november 2006 om 15:04:
met BOS ben je de klos; hij stop OVERAL het emeste geld in... staatsschuld weer ophopen?

De PvdA heeft in de begroting een grotere aflossing staan dan het CDA (4,5 miljard euro)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
met BOS ben je de klos

Stem dan niet Bos, maar Vos :P

Waarschuw beheerder
ik stem niet op PvdA
Artiest {SHOWLIST artist 45555, 71383, 25959}
Waarschuw beheerder
ik heb nog geeen idee :P

Waarschuw beheerder
donateur
tabeee
heeft nog geeen idee

hee, dat rijmt! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Weet je.. Ik moet me eerst maar er eens in gaan verdiepen voordat ik maar ergens op stem.. Vind het niets om op een "iene miene mutte" manier te moeten gaan stemmen.

Ben er ook wel heel erg laat mee 8) Maar ik had gewoon door omstandigheden ook geen tijd om me er eerder erin te gaan verdiepen :nee:

*edit* Volgens de Stemwijzer is PVDA op grote voorsprong, met GroenLinks als goede tweede.. En ik zit me nu te verdiepen op de websites van de partijen, maar kan er geen wijs uit 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Partij Voor De Dieren

Is de enige partij waar ik mij nog een beetje mee kan associeren. Helemaal na het invullen van diverse stemwijzers waar deze partij bij mij bovenaan kwam te staan...
Waarschuw beheerder
whehe -> ja moet je eens naar die vraagstelling kijken..je krijgt er 1 of 2..

vind je dat walvissenjacht moet doorgaan? en ben je tegen proeven met gevaarlijke stoffen op dieren..

zo kan ik het ook :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 15:12:
De PvdA heeft in de begroting een grotere aflossing staan dan het CDA (4,5 miljard euro)

Dat is natuurlijk ook wel nodig aangezien de uitgaven ook veel hoger zijn en de werklozen niet aan het werk worden gebracht, en er zo dus geen extra centjes binnen komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 15:09:
Net besloten VVD te stemmen

Vorige keer ook gedaan.
Wouter Bos met zijn partij voor de allochtonen vind ik waardeloze meuk.
Wilders heeft goede punten maar ter verwachting te weinig zetels.
Al die andere linkse partijen heb ik helemaal niks mee.

Dus strategisch maar ingezet op VVD.

Ben benieuwd

:cheeR:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 15:57:
Partij Voor De Dieren

Is de enige partij waar ik mij nog een beetje mee kan associeren. Helemaal na het invullen van diverse stemwijzers waar deze partij bij mij bovenaan kwam te staan...

Bij mij ook maar denk toch niet dat ik hierop ga stemmen. Word de SP denk ik!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 november 2006 om 16:55:
Dat is natuurlijk ook wel nodig aangezien de uitgaven ook veel hoger zijn en de werklozen niet aan het werk worden gebracht, en er zo dus geen extra centjes binnen komen.

Opvallend dat je dit punt aanhaalt aangezien de PvdA en de VVD hetzelfde standpunt hebben op dit vlak.
Beide willen geen bijstand meer voor jongeren onder de 27, beide willen de werkplicht uitbreiden naar "werk of scholing", het enige verschil is dat de VVD iedereen er eerst uit wil gooien en dan pas aan werk wil helpen en de PvdA vind dat mensen eerst recht hebben op een uitkering en dan aan het werk worden geholpen.

Daarnaast trekt de PvdA 100 miljoen euro uit om uitkeringsfraude, subsidiefraude en belastingfraude te gaan bestrijden, iets wat de VVD dus niet wil.

Zo groot is het verschil niet hoor, best wel vreemd dat je VVD stemt terwijl dit nagenoeg hetzelfde is als de PvdA, zij de laatste socialer is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
-halsema: die moet verboden worden

Haha idd.

Altijd dat eeuwige gezeik van dat mens ben ik ook gelemaal zat.

*Femke in de tweede kamer* (denk piepstemmetje erbij)
maar meneer de voorzitter

Het kan toch niet waaaar zijn!!!

En meneer de voorzitter dat en meneerblablabla.

en zo zijn er nog wel meer van die irri gevluegelde uitspraken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:00:
Daarnaast trekt de PvdA 100 miljoen euro uit om uitkeringsfraude, subsidiefraude en belastingfraude te gaan bestrijden, iets wat de VVD dus niet wil.

(y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:00:
Zo groot is het verschil niet hoor, best wel vreemd dat je VVD stemt terwijl dit nagenoeg hetzelfde is als de PvdA, zij de laatste socialer is.

En zo hoort het ook :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Stem dan niet Bos, maar Vos

:nee:

DE MOS

Lijst 13 plaats 10!

[img width=438 height=411]http://www.richarddemos.nl/Radio%20Discus.jpg[/img]

www.richarddemos.nl

b)
Waarschuw beheerder
Ik ben benieuwd wie al die zetels moet bezetten als SP mag regeren.....SP is Marijnissen.....ik denk dat de meeste SP stemmers nog geen 3 SP ers naast Marrijnissen kunnen opnoemen uit hun hoofd.

Wanneer gaat Jan inzien dat veel ontwikkelingshulp geldverspilling is........ach ja,kunnen de corrupte regeringsleiders van de bananenrepublieken weer wapens en mercedessen kopen terwijl de bevolking verder crepeert.

De PVDA heeft er zooitje van gemaakt in het verleden(Kok) en is daar op afgerekend bij de nieuwe verkiezingen(onder lijsttrekker Melkert)..........volgens velen heeft ook Balkenende er een zooitje van gemaakt....alleen wat blijkt uit de peilingen......kortom,veel mensen hebben begrip voor de acties van dit kabinet en hebben begrip waarom dit moest.....niet alles ging geweldig maar onder welk kabinet was dat wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 17 november 2006 om 17:37:
alleen wat blijkt uit de peilingen......kortom,veel mensen hebben begrip voor de acties van dit kabinet en hebben begrip waarom dit moest.....niet alles ging geweldig maar onder welk kabinet was dat wel.

Uit de peilingen blijkt dat de SP ineens heel hard is gaan groeien en dat is niet omdat Balkenende zo populair is.

Waarschuw beheerder
donateur
Het volk heeft blijkbaar de SP nodig, net als 4 jaar geleden het volk de LPF nodig had. Dat zijn de feiten ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 november 2006 om 16:55:
Uitspraak van Vip op vrijdag 17 november 2006 om 15:12:

Ken je ook enigsinds de geschiedenis van de politiek?
Als ik het me goed herinner heeft het volk van de PvdA altijd zogenaamd gestaan voor de arbeiders! Decenia geleden was dit inderdaad het geval. Nu is het echter een partij voor niemand. Staatsschulden maken staat enkel hoog in het vaandel.
Om nog maar niet te praten over hoeveel maal het cda de staatsschulden van de pvda heeft moeten opknappen.

Dan nog even terug te vallen op het debat tussen balkenende van CDA en de Klos van PvdA. Volgens de nederlandse bevolking wint pvda dan. Waarom? Hij ziet er leuk uit en kan mooi praten. Balkenende ziet er misschien niet uit, maar luisteren naar wat er wordt gezegd, lijkt mij belangrijker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:42:
Uit de peilingen blijkt dat de SP ineens heel hard is gaan groeien en dat is niet omdat Balkenende zo populair is.

Nee die Marijnisse ziet er zo lekker uit ( tevens praat hij nog poep ook! )
Waarschuw beheerder
Uit de peilingen blijkt dat de SP ineens heel hard is gaan groeien en dat is niet omdat Balkenende zo populair is

verlopig staat balkenende nog vooraan ..en ik hoop dat hij daar ook blijft!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik moet zeggen dat ik tot op heden nog niet weet waar ik op moet gaat stemmen.. Eigenlijk hebben alle partijen wel punten waar ik het ronduit eens/oneens mee ben. Volgens de stemwijzer kom ik op groenlinks uit maar op kiescompas juist weer tussen d 66 en pvda..

Ik ben er over aan het denken om een tactische stem uit te brengen op pvda om er op deze manier voor te zorgen dat CDA niet het grootste wordt en er niet wederom een puur rechts kabinet ontstaat..

Daarentegen vind ik een compleet links kabinet ook niet alles aangezien er dan te drastische maatregelen zullen worden genomen i.v.m. de huidige gang van zkane in Den Haag..

Zijn er hier nog mensen die blanco gaan stemmen>?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Baske @ :o :) op vrijdag 17 november 2006 om 17:53:
Ken je ook enigsinds de geschiedenis van de politiek?

Ja.

Staatsschulden maken staat enkel hoog in het vaandel.

Ik zou zeggen, lees een geschiedenisboek :)

Om nog maar niet te praten over hoeveel maal het cda de staatsschulden van de pvda heeft moeten opknappen

Dat kan je ook niet vertellen, want hier zat de VVD achter en niet het CDA, die al 12 jaar de financien van NL bijhouden.

Volgens de nederlandse bevolking wint pvda dan. Waarom? Hij ziet er leuk uit en kan mooi praten

Volgens onderzoek vind het Nederlandse volk het programma van de PvdA het beste, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal PvdA gaan stemmen.

Nee die Marijnisse ziet er zo lekker uit

Net zei je nog dat uiterlijk niet uitmaakt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Waarom zijn ze dan de grootste partij?

De SP is populair omdat ze Bos niet vertrouwen.
Alleen de SP is meer dan Marijnissen alleen dat weten de meeste SP stemmers niet.

Voor de SP kenners.......1 van de punten van de SP is invoering vermogenswinstbelasting van 35%.....kan iemand mij vertellen wat dat nou precies inhoud?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:58:
Dat kan je ook niet vertellen, want hier zat de VVD achter en niet het CDA, die al 12 jaar de financien van NL bijhouden

Maar goed dat Kok niets te vertellen had als Premier.....wacht ik snap hem....de goede beslissingen kwamen van de PVDA en de slechte van de VVD.

Ik heb het licht gezien,Vip.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 17 november 2006 om 17:59:
Waarom zijn ze dan de grootste partij?

Omdat ze veel vaste stemmers hebben op het platteland en veel VVD'ers tactisch willen gaan stemmen.

De SP is populair omdat ze Bos niet vertrouwen.
Alleen de SP is meer dan Marijnissen alleen dat weten de meeste SP stemmers niet.

Omdat de SP het CDA uitsluit en de PvdA doet dit niet.

Voor de SP kenners.......1 van de punten van de SP is invoering vermogenswinstbelasting van 35%.....kan iemand mij vertellen wat dat nou precies inhoud?

http://www.sp.nl/nieuws/belastingplan/vermogenswinst.stm