Partyflock

Forumonderwerp · 898971
1 volger · 19320x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Okee nog dik twee en een halve maand te gaan voor we weer naar de stembus mogen.

Wie stemt op welke partij, en belangrijker nog, waarom?

Onderbouw je stemgedrag asjeblieft! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pudani op vrijdag 10 november 2006 om 15:01:
Ik bedoel dat er heel veel aandacht en middelen (financieel etc) naar immigratie gaat.

Dat geld zou op een andere manier besteed kunnen worden, namelijk aan de problemen die jij opsomt!

Op die manier. Nu snap ik het :D
De AWBZ kost ook bakken met geld hoor, zeker als je kijkt hoe gehandicapteninstellingen nogal eens met energie om gaan :vaag: Er komt veel neer op te weinig controle in de zorg.. want... daar is geen geld voor :o Als dat beter zou zijn wordt er ook veel uitgespaard. Anders vul je het ene gat met het andere (van vreemdelingenbeleid & integratie naar het geldpotje van volksgezondheid). Ik weet niet of dat helemaal zo werkt.

Ikm denk gewoon dat er in de uitvoering te weinig wordt samengewerkt en middelen verkeerd worden besteed. Mensen worden bang als de geldkraan dicht gaat en uit paniek doen ze alles zelf. Terwijl samenwerking de sleutel tot de oplossing is. Het zelf allemaal doen kost uiteindelijk veel meer geld en veel meer tijd. En dat geld is er niet :vaag:
Daarnaast kost een marktwerking in bijvoorbeeld de zorg ook veel geld. Ineens moet er winst worden gemaakt waardoor de zorgkosten veel hoger uitvallen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 15:09:
Ik weet niet of dat helemaal zo werkt.

Ze hebben een budget wat onderverdeeld wordt in de welbekende onderwerpen. De partijen komen zelf met een voorstel hoe ze het willen besteden.

amaru is toch iets van aal of slang ofzo?

maar volgens mij heeft elke naam verschillende betekenissen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pudani op vrijdag 10 november 2006 om 15:13:
Ze hebben een budget wat onderverdeeld wordt in de welbekende onderwerpen. De partijen geven zelf een voorstel hoe ze het willen besteden.

en er is allang verteld op tv dat er totaal geen toezicht is,over hoe dat het geld ook daadwerkelijk besteed word.;):(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ziggy247 op vrijdag 10 november 2006 om 15:06:
sorry maar dat wist ik dus niet...er is dus altyd tegen mij gezegd dat als je niet stemt dan gaat je stem naar de hoogste party

ja dat heb ik ook wel 's gehoord, maar ook heb ik wel 's wat anders gelezen. Ik zal als ik meer tijd proberen uit te zoeken hoe het precies is. Maar hoe dan ook, als je blanco stemt telt het wel als stem, en merken de partijen dat je je wel druk hebt gemaakt. Als je niet stemt daarentegen komt het over als laksheid, alsof het je allemaal toch niets kan schelen, en volgens mij is dat niet zo in jouw geval.

Wat betekent amaru?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 10 november 2006 om 15:18:
Ik zal als ik meer tijd proberen uit te zoeken hoe het precies is.

als je niet stemt gaat hij naar cda/vvd

Wat betekent amaru?

iets van aal of slang volgens mij
Waarschuw beheerder
donateur
uit wikipedia:

"Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie et cetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem. De overgrote meerderheid van proteststemmen tegen de gevestigde orde wordt dan ook niet 'blanco' gedaan, maar op een protestpartij. In Nederland waren dat in het verleden onder meer de Boerenpartij en de Lijst Pim Fortuyn, in Vlaanderen is dit onder meer het Vlaams Belang.

Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn."

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ziggy247 op vrijdag 10 november 2006 om 15:16:
en er is allang verteld op tv dat er totaal geen toezicht is,over hoe dat het geld ook daadwerkelijk besteed word.

nou aalslang, dit zie je heel goed!! 8)
Waarschuw beheerder
WEEKEND!!!

plezier allen, greetz

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pudani op vrijdag 10 november 2006 om 15:34:
WEEKEND!!!

plezier allen, greetz

cu Pudani :bye:

Waarschuw beheerder
Wat betekent amaru?

tupac 'amaru' shakur?

Waarschuw beheerder
donateur
denk het ja :)

wat is het hier ineens stil!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 16:07:
tupac 'amaru' shakur?

pcies aplausje voor jezelf :), en waar stond die man voor....t.h.u.g.l.i.f.e.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 14:57:
Leer es Nederlands man!!
En wat ben je aan het doemdenken. als er 15 miljoen amaruutjes in NL rondlopen kunnen we wel inpakken

denk als er juist wat meer mensen zijn die als amaru denken,er een hoop positief veranderd word,dmv een beetje opstand,niet als een kudde schapen mehhhh roepen,als je het niet ergens mee eens bent.maar er ook voor uit komt.punt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ziggy247 op vrijdag 10 november 2006 om 17:20:
denk als er juist wat meer mensen zijn die als amaru denken,er een hoop positief veranderd word,dmv een beetje opstand,niet als een kudde schapen mehhhh roepen,als je het niet ergens mee eens bent.maar er ook voor uit komt.punt

en waarom stem je dan niet? :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 17:23:
en waarom stem je dan niet?

omdat dat geen zin heeft,kijk is om je heen man.:rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ziggy247 op vrijdag 10 november 2006 om 17:57:
omdat dat geen zin heeft,kijk is om je heen man

Als je vind dat alles perfect geregeld is en dat het zo nog 4 jaar moet gaan, dan kan je inderdaad beter niet stemmen.

Heb je volkomen gelijk in!

Maar als je vind dat er dingen moeten veranderen, dan is het najuist erg belangrijk om te gaan stemmen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:06:
Uitspraak van amaru op vrijdag 10 november 2006 om 17:57:
omdat dat geen zin heeft,kijk is om je heen man

Als je vind dat alles perfect geregeld is en dat het zo nog 4 jaar moet gaan, dan kan je inderdaad beter niet stemmen.

Heb je volkomen gelijk in!

Maar als je vind dat er dingen moeten veranderen, dan is het najuist erg belangrijk om te gaan stemmen.

en jij denkt dat dat werkt ik spreek je volgend jaar wel weer k

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ziggy247 op vrijdag 10 november 2006 om 18:12:
en jij denkt dat dat werkt ik spreek je volgend jaar wel weer k

Ik weet wel zeker dat het werkt.

En anders stem je toch lijst 2, nummer 12...als het toch voor jou niets uitmaakt ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:14:
En anders stem je toch lijst 2, nummer 12...als het toch voor jou niets uitmaakt

whahaha begint ie weer ;p

En nu weet ik wie je bedoelt! :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:15:
En nu weet ik wie je bedoelt!

owjah? :P

Waarschuw beheerder
donateur
Attje Kuiken (nr 12), 29 jaar, Breda :p

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad :)

Ik steun haar campagne van harte, een jonge dame die beleidsmedewerker was op binnenlandse zaken en een groot talent heeft voor politiek, zich inzet voor jongeren en uit West-Brabant komt natuurlijk!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:25:
Ik steun haar campagne van harte, een jonge dame die beleidsmedewerker was op binnenlandse zaken en een groot talent heeft voor politiek, zich inzet voor jongeren en uit West-Brabant komt natuurlijk!

En je vindt 'r ook wel lekker of niet? ;p
:x

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:31:
En je vindt 'r ook wel lekker of niet?

Ze ziet er ook goed uit en is ook prettig in omgang, ja.

Maar iets persoonlijks hebben we niet hoor ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:34:
Ze ziet er ook goed uit en is ook prettig in omgang, ja.

Maar iets persoonlijks hebben we niet hoor

:roflol: kijk dat is nou een politiek correct antwoord :D

Waarschuw beheerder
VVD, Rita,

omdat ik we met links 8 jaar achteruit gaan...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 18:25:
een jonge dame die beleidsmedewerker was op binnenlandse zaken en een groot talent heeft voor politiek, zich inzet voor jongeren

Staat ze ook achter de kansloze miljoenenverslindende projecten die niet helpen,van Woutertje?

Bijv.:miljoenen investeren in oude achterstandswijken zodat de mensen weer willen terugkeren en we allemaal in vrede en harmonie naast elkander leven.:roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van an[n]o73niem op zaterdag 11 november 2006 om 10:37:
Staat ze ook achter de kansloze miljoenenverslindende projecten die niet helpen,van Woutertje?

Bijv.:miljoenen investeren in oude achterstandswijken zodat de mensen weer willen terugkeren en we allemaal in vrede en harmonie naast elkander leven.

Toevallig zijn dat punten wat de steden zelf hebben aangegeven aan te willen pakken en de manier waarop is diverse malen beproeft in diverse steden. (het mooiste voorbeeld is nog steeds Londen, maar ook Antwerpen, Den Haag, Berlijn, enz.)

Het is dus wel degelijk een goed haalbaar project.

Waarschuw beheerder
donateur
Toevallig zijn dat punten wat de steden zelf hebben aangegeven aan te willen pakken en de manier waarop is diverse malen beproeft in diverse steden. (het mooiste voorbeeld is nog steeds Londen, maar ook Antwerpen, Den Haag, Berlijn, enz.)

zijn daar nog termijnen voor? maken ik en eventueel mijn kinderen dat nog mee?

kan me niet voorstellen dat de PVDA een plan van aanpak heeft om dit probleem binnen 10 jaar op te lossen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 10:39:
Het is dus wel degelijk een goed haalbaar project.

En waar gaan de arme kansloze dan weer naar toe?Of mogen die ook in een mooi nieuw huis zitten met een vette huur subsidie?

Als het een overwegend zwarte achterstandwijk is gaan weinig blanken terug ondanks de renovatie.Helaas maar waar.

Typisch PVDA......zelf verantwoordelijk voor ghettovorming in het verleden....dit kabinet verwijten maken en dan willen oplossen met een kansloos project.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 10:39:

als er ergens veel ongeregeldheden zijn..zijn het in die steden.daar valt nederland in het niets bij.

las net in de krant dat bos vind dat hij de kans niet krijgt en dat CDA EN VVD hem kapot maken..wat een jankerd is het zeg. ik denk dat alle partijen zoveel kans willen als hem, als er 1 partij samen met CDA veel aadacht krijgt is het PVDA wel. nu heeft hij zelfmedelij..nou nou wat een leider is dat. :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op zaterdag 11 november 2006 om 13:39:
las net in de krant dat bos vind dat hij de kans niet krijgt en dat CDA EN VVD hem kapot maken

Denk dat je in dat wereldje ieder zijn eigen kansen kan creeren!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van stardust (k) op zaterdag 11 november 2006 om 13:39:
las net in de krant dat bos vind dat hij de kans niet krijgt en dat CDA EN VVD hem kapot maken..wat een jankerd is het zeg. ik denk dat alle partijen zoveel kans willen als hem, als er 1 partij samen met CDA veel aadacht krijgt is het PVDA wel. nu heeft hij zelfmedelij..nou nou wat een leider is dat

Wouter Bos is idd zielig bezig nu en hij laat nu zijn ware gezicht zien, geen lieder maar een huilebalkje, en dan heeft hij nog wat te zeggen van Balkenende :s

Ik las trouwens ook een stuk over de SP en het Maoïstische gedachtegoed waarmee de partij is opgericht en die nog steeds een blangrijke rol in nemen in hun standpunten hetzij verpakt ik een soort van "sociaal wikkeltje".
Die partij is min of meer een soort verkapt Maoïsme, Mao Zedong was nou niet bepaald echt een vriendelijk mannetje, een soort van Hitler van Azie, athans daar komt het wel min of meer op neer, en toch wordt de SP geduld als hetzijnde verkapte maoistische stroming :s mogen anderen dan ook een Hitler-partij oprichten? Ik keur Hitler niet goed, zeer zeker niet, maar ik vindt wel dat als het om Maoisme gaat dat er dan meer "tollerantie" is dan dat het over rechte opvattingen gaat die voor de lijstduwer van de SP woden bestemdeld als nazi-prkatijken, het eeuwige linkse scheldwoordje over de rug van miljoenen gesneuvelden.....:s
Waarschuw beheerder
donateur
Speciaal voor de niet stemmers is er alf. van South Park die je uitlegd waarom wel te stemmen, ten alle tijde;

http://allabout-sp.net/season8/808.php

check it out
Waarschuw beheerder
Groen Vrij.

voor iedereen die wel eens een jointje rookt.

Voor informatie kijk op www.groenvrij.nl
Waarschuw beheerder
donateur
geen one issue partijen graag, dan neem je het vak volksvertegenwoordiger niet serieus en hoor je in een actiegroep te zitten.

en zeker niet een one issue partij die op dat ene punt zo onvolledig is als het maar kan...

ik lees niks over hoe het bv. met hash moet komen, mag dat legaal het land in gesmokkeld worden, of moet dat in zijn geheel verboden worden.

kortom, laat die jointjesrokers lekker thuis blijven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 11 november 2006 om 14:58:
ik lees niks over hoe het bv. met hash moet komen, mag dat legaal het land in gesmokkeld worden, of moet dat in zijn geheel verboden worden.

en er staat ook niks over spacecake :p

misschien word hasj o.a. gemaakt van de thc van de weed plant ? Zou dat dan misschien de reden zijn dat ze niet over hasj in het algemeen praten ? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Du-dee op zaterdag 11 november 2006 om 15:10:
misschien word hasj o.a. gemaakt van de thc van de weed plant ?

Nee wel jongen, weet je het zeker?

maar misschien wordt het veelal ook wel in het buitenland gemaakt en dat moet toch deze kant op wil je het gelegaliseerd hebben, en dat geeft praktische bezwaren denk ook je niet? Of moet het toch maar verboden blijven die rotzooi te smokkelen? Dan mag je van die stickierokers op zijn minst een mening verwachten wil je ze serieus kunnen nemen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op zaterdag 11 november 2006 om 14:58:

Hasj en wiet zijn beide softdrugs.

Het gaat erom dat er THC in zit en dat het bewerkt is, of het nou hasj of wiet is, maakt voor de wet niet uit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 18:41:
Hasj en wiet zijn beide softdrugs.

Het gaat erom dat er THC in zit en dat het bewerkt is, of het nou hasj of wiet is, maakt voor de wet niet uit.

lees mijn bezwaren nog eens door VIP
Waarschuw beheerder
Altijd leuk discussies over de politiek.. ook ik zal hier mijn mening even droppen..

Dat de regering niks zal doen met de stemmen/ meningen die wij in Nederland hebben is een gedeelte idd van waar... grote partijen als VVD... CDA... enzovoorts doen tog wel waar ze zin in hebben..
CDA is naar mijn mening ook de meest hypocriete partij die we hier in Nederland hebben... de Christen Democraten die het altijd maar weer over de normen en waarden hebben... jah jongens over die van hun... misschien zijn mijn normen en waarden wel weer heel anders dan die van mijn buurman...

Afgelopen 4 jaar hebben we het moeten doen met Balkenende, en ok er is wel wat positiefs gebeurd.... laten we eerlijk wezen, maar op de manier waarop dit is gegaan kan ik mij totaal niet in vinden...

Ook nu met de eenmansfracties die als paddestoelen uit de grond schieten schiet je gewoon helemaal geen drol mee op... als je daarop gaat stemmen kan je net zo goed thuis blijven zitten, denk je nou werkelijk dat er ook maar naar geluisterd wordt... neen is het antwoord op die simpele vraag...

Wat is dan de opdracht die ons te wachten staat?
Ga iig stemmen... dat is nog altijd beter dan helemaal niet stemmen... maar ook dat kan je verweren... want stel nou eens dat HEEEEL Nederland NIET zou gaan stemmen... wat moeten ze dan in Den Haag...?? zonder stemmen is er geen "geldige" regering... dus is het gewoon doei met NL..

Daarom eis ik ook dat politiek minder vaag moet worden en meer duidelijkheid moet verschaft worden door de overheid... waarom zitten we met dat begrotingstekort, waarom lopen we achter Bush aan, waarom wordt er te weinig gedaan aan het broeikaseffect...
we hebben als eens NEE gezegd... waarom zouden we dat nu niet weer kunnen..??

Maar goed om realistisch te blijven; Ik stem SP, en dat is niet omdat ik meega in de hype van Marijnissen... ok het lijkt me een prima gozer om eens een biertje mee te halen, maar dat mag niet de doorslag geven in het stemgedrag...
het moeten de partijpunten zijn waar je het mee eens bent... en laat ze maar eens doen wat ze beloven, ook vind ik dat de burger een keer aan de touwen mag trekken... we leven in een democratie... dat houd in dat wij het voor het zeggen hebben.. wij kiezen de regering...

volgens de van Dale:

de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën)
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert

Dus houd dat dan niet in dat wij aan de bel mogen trekken als ze niet doen wat ze beloven, of iig om uitleg mogen vragen...??

Mijn excuus voor mijn veel te lange post.. maar politiek is altijd al een favoriet onderwerp geweest...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Goofster op zaterdag 11 november 2006 om 19:50:
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert

helaas merken we hier niks van...denk dat jij maar is je eigen party moet opzetten :)...mijn stem heb je dan...vond jou punten zeker wel goed/duidelijk (y)beter als dat eeuwige zinloze geouwehoer van balkenende e a
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Goofster op zaterdag 11 november 2006 om 19:50:
Wat is dan de opdracht die ons te wachten staat?
Ga iig stemmen... dat is nog altijd beter dan helemaal niet stemmen... maar ook dat kan je verweren... want stel nou eens dat HEEEEL Nederland NIET zou gaan stemmen... wat moeten ze dan in Den Haag...?? zonder stemmen is er geen "geldige" regering... dus is het gewoon doei met NL..

idd!
:respect:

http://allabout-sp.net/season8/808.php

an election is always between a giant douche and a turd sandwich, because they're the only people who suck up enough to make it that far in politics.

nu heb ik al zoveel gezegd, maar nog niet gezegd op wie ik ga stemmen...

da's op Henk Kamp van de VVD omdat dat de politicus zonder fratsen is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Smokkelen wordt overbodig als cannabis 100% legaal is in Nederland

praktische bezwaren zal dat zeker hebben om het europees te legaliseren en laten we realistisch blijven, dat gaat niet gebeuren.

Waarom ben je er zo fel tegen? Ik snap je probleem niet. Heb je last van mensen die blowen? Persoonlijk nog nooit last van gehad. Dan kan je beter alcohol afschaffen aangezien daar jaarlijks veel meer slachtoffers door vallen en die mensen veel meer schade aanrichten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Du-dee op zondag 12 november 2006 om 01:30:
Waarom ben je er zo fel tegen? Ik snap je probleem niet. Heb je last van mensen die blowen? Persoonlijk nog nooit last van gehad. Dan kan je beter alcohol afschaffen aangezien daar jaarlijks veel meer slachtoffers door vallen en die mensen veel meer schade aanrichten.

inderdaad zie meer barfights door dronken vervelende mensen . dan vechtpartijen aan de voetbaltafel in de shop
zie meer gezinnen kapot gaan doordat vaders aan de drank zit dan door dat dr vaders zijn die wel s een dampie roken
. maar jah .......
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Du-dee op zondag 12 november 2006 om 01:30:
Smokkelen wordt overbodig als cannabis 100% legaal is in Nederland

praktische bezwaren zal dat zeker hebben om het europees te legaliseren en laten we realistisch blijven, dat gaat niet gebeuren.

Smokkelen overbodig? ik dacht het niet. zijn plenty mensen die alleen goede hash roken.

Ik ben helemaal niet vel tegen blowen, Ik heb alleen iets tegen een one issue clubje dat amper heeft nagedacht over een goede totaal oplossing voor dat ene issue.

Denk je echt dat legalisatie de oplossing zal zijn van de overlast? ik denk van niet, prijstechnisch zal het niks uitmaken gezien de landen om ons heen de prijzen dicteren en niet de coffeeshophouders, die zijn het liefst zo goedkoop mogelijk uit maar moeten wel met de prijsstijgingen meegaan omdat ze anders simpelweg niks op de kaart hebben staan.
laatste aanpassing