Partyflock

Forumonderwerp · 898747
5 volgers · 66488x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben woensdag 30/08/2006 begonnen met het concept; Sonja Bakker.

Het is geen dieet, maar een voedingspatroon.

Ben benieuwd, wie er volgt en wat de ervaringen zijn...hier kunnen we tips, ervaringen en motivaties delen!!

Samen staan we sterk ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 13 april 2007 om 01:06:
Sorry maar als ik dit moet eten als ik werk dan ga ik van m'n stokkie.
Dit is echt veels te weinig! Logisch dat je dan gelijk een kilo kwijt ben een dag later.

:jaja: het is erg weinig en zeker als je een drukke dag heb!
maar het werkt wel goed :D
Waarschuw beheerder
MAAR het werkt wel (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 21:54:
het is erg weinig en zeker als je een drukke dag heb!
maar het werkt wel goed

jamaar dan zit k mezelf te verhongeren en daar worden de mensen om me heen niet blij van. Haha :[
En 3ploegendienst is al zwaar en met zo'n dieet helemaal. K moet nu dus weer gaan werken:(
met regelmaat in je dag is het veel makkelijker om gezond te doen dan wanneer je leven al zo onregelmatig is met die 3ploegendiensten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 17 april 2007 om 22:10:
jamaar dan zit k mezelf te verhongeren en daar worden de mensen om me heen niet blij van. Haha
En 3ploegendienst is al zwaar en met zo'n dieet helemaal. K moet nu dus weer gaan werken
met regelmaat in je dag is het veel makkelijker om gezond te doen dan wanneer je leven al zo onregelmatig is met die 3ploegendiensten.

een fruitdag doe je dan bv op je vrijedag als je echt wat extra's af wilt vallen of te veel gegeten heb in het weekend maar dat heb jij volgens mij toch niet nodig sonja of wel dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 18:35:
heel lekker of verse spinazie roerbakken ook erg lekker.

Eeerst een fijn gesneden uitje in de olijfolie fruiten, dan knoflook, dan spinazie roerbakken(mag ook in een gewone hoge pan), dan peper en zout en nog een klein scheutje olijfolie vlak voor het eind. Dan wordt het heerlijk. Het lekkerste met een beetje verse boter op het eind i.p.v. olijfolie, maar dat mag dan weer niet :(

Waarschuw beheerder
Goeie morgen mensen! :bye:

Vanavond lekker macaroni! Nu al zin in! :9

Ik ga morgen een fruitdagje houden! Meer omdat ik het lekker vind dan dat het nodig is eigenlijk! 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 08:44:
Dat lijkt me serieus écht onwijs leuk werk.

Nou je mag me baantje zo over nemen. Ben twee dagen aan het werk daar het is er zo stil en weinig werk te doen. Sta minimaal 7 uur op mijn benen krijg niet eens even een kwartiertje rust. Moet gewoon achter de bar eten. Daar ga ik vandaag eens achteraan want dat moet toch niet mogen?
Waarschuw beheerder
donateur
Goedemorgen :bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van miss-Linnie op woensdag 18 april 2007 om 08:20:
Daar ga ik vandaag eens achteraan want dat moet toch niet mogen?

Nee dat mag zeker niet...je heb sowieso recht op een half uur lunchpauze en geloof ook nog 2 koffiepauzes! Zou er inderdaad maar ff achteraan gaan ja!

Uitspraak van M. :') op woensdag 18 april 2007 om 08:26:
Goedemorgen

Goeie morgen meissie! :banana:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 08:28:
Goeie morgen meissie!

Begin de dag met een dansje... :cheer: :banana: :woop:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 08:28:
Nee dat mag zeker niet...

En weet je wat ze daar als reden voor geven dat we geen pauze krijgen omdat we doorbetaald worden. Nou dat is echt bullshit. Als ik dan 32 uur hoor te werken werk ik wel 36 uur kan ik 4 uur pauze nemen over die 4 dagen. Toch wel handig dat ik lid ben van de bond.

Goeiemorgen btw ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 18 april 2007 om 08:29:
Begin de dag met een dansje...

Is meestal niet het geval, maar doe me best! :lol:

Uitspraak van miss-Linnie op woensdag 18 april 2007 om 08:32:
Toch wel handig dat ik lid ben van de bond.

Ja inderdaad!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Nou dat is echt bullshit.

idd, je heb recht op je pauze.
zou dr ff achtertaan gaan.

ik heb een dipje.
mn weegschaal was niet vriendelijk.
maar een halve kilo eraf :S.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 08:39:
Is meestal niet het geval, maar doe me best!

:cheer: kom op :cheer: :Cheer: :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 18 april 2007 om 08:47:
kom op

:bounce: :banana: :woop: :cheer:

Uitspraak van *LRH* op woensdag 18 april 2007 om 08:41:
ik heb een dipje.
mn weegschaal was niet vriendelijk.
maar een halve kilo eraf .

Ach beter dan erbij! ;)

Ik ga me zaterdagochtend weer wegen! Volgens mij gaat het weer goed! :) Mijn BH zit veel te wijd als ik hem op de stand doe die ik hem normaal doe! :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 08:55:
Ik ga me zaterdagochtend weer wegen! Volgens mij gaat het weer goed! Mijn BH zit veel te wijd als ik hem op de stand doe die ik hem normaal doe!

Lijkt me niet zo leuk als je daar afvalt wel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BianCa,, :cheer: op woensdag 18 april 2007 om 09:04:

Nou het past er allemaal nog perfect in, alleen de omvang van me rug bedoel ik! ;)
Waarschuw beheerder
Nah, tis wel duidelijk dat ik vocht vast hield...
Ben in 1 dag ruim 2 kilo kwijt alweer
:vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 08:55:
:bounce: :banana: :woop: :cheer:

Yesssss :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 09:12:
Nou het past er allemaal nog perfect in, alleen de omvang van me rug bedoel ik!

Ooh zo haha.
Ja er zijn genoeg mensen bij wie ze wel kleiner worden van het afvallen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BianCa,, :cheer: op woensdag 18 april 2007 om 09:18:
Ooh zo haha.
Ja er zijn genoeg mensen bij wie ze wel kleiner worden van het afvallen

Ja dat weet ik....ben ook nog niet klaar met afvallen...

Hoop dat ze niet kleiner worden! :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van !?! op woensdag 18 april 2007 om 09:12:
Nah, tis wel duidelijk dat ik vocht vast hield...

Zo dat is wel heel veel!
Moet inderdaad wel vocht zijn.
Nou ja...fijn dat het er af is toch? ;)
Waarschuw beheerder
Zo, echt wel (y)

Maar wil er nog wel een paar kwijt nu...
:p

We moeten wel fit zijn voor de zomer natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !?! op woensdag 18 april 2007 om 09:12:

Dat doe je goed! :lol:

Uitspraak van !?! op woensdag 18 april 2007 om 09:42:

:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !?! op woensdag 18 april 2007 om 09:42:

idd :yes:

Mijn motivatie is niet echt weg hoor. Ik heb bijna alles al geprobeerd en niets hielp echt. Alleen intensief sporten. Ben ik een tijdje geleden mee begonnen. Toen ben ik al 4 kilo afgevallen. Nu alleen de laatste loodjes nog. Maar die zijn wel heel erg zwaar.. pff
Waarschuw beheerder
Ik ga vanavond ook weer flink sporten en een stuk wandelen.
Gister ook al een heel eind gewandeld.
Zoveel mogelijk calorieën verbranden :)

Waarschuw beheerder
Heb gisteravond echt keihard gesport...eerst half uur zelf gecardioot...daarna uur steppen met de zon in de zaal, was dus lekker zweten! :lol:

Vanmiddag na me werk weer! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb via de site http://www.jetoekomstigegewicht.nl/caloriechecker/ even uitgerekend wat je op een dag mag hebben van Sonja Bakker en ik kom op de dinsdag van de eerste week (boek 1) uit op 783 calorieën :|

Als je niet actief leeft heeft een vrouwelijke twintiger 2100 calorieën nodig, dus die 783 kcal is wel erg weinig lijkt me :s

Waar ik ook over na heb zitten denken: ik vind het apart dat je bij je avondmaaltijd de meeste kcal binnen krijgt, terwijl de meeste mensen juist overdag veel energie verbruiken. Bij mij is het standaard geworden dat ik 's ochtends juist die hoeveelheid kcal van de avond binnen krijg en 's avonds die van de ochtend.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van miss-Linnie op woensdag 18 april 2007 om 08:20:
Sta minimaal 7 uur op mijn benen krijg niet eens even een kwartiertje rust. Moet gewoon achter de bar eten. Daar ga ik vandaag eens achteraan want dat moet toch niet mogen?

Alleen als zij aangesloten zijn bij een horeca cao.

Ik werk er al 10 jaar in. Ik heb altijd van bijvoorbeeld 17.00 tot 02.30 gewerkt zonder pauze.

Zij kunnen zich wel aan cao gaan houden, maar dan hebben zij de kracht dat ze je weer terug plaatsen naar minimum loon van die cao, weet niet of je daar blij mee moet zijn.
Toch wel handig dat ik lid ben van de bond.

Dan moet jd idd contact opnemen :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Molll op woensdag 18 april 2007 om 10:01:
Mijn motivatie is niet echt weg hoor. Ik heb bijna alles al geprobeerd en niets hielp echt. Alleen intensief sporten. Ben ik een tijdje geleden mee begonnen. Toen ben ik al 4 kilo afgevallen. Nu alleen de laatste loodjes nog. Maar die zijn wel heel erg zwaar.. pff

Dat is vaak zo als je wel op een goed gewicht zit en toch nog iets wil afvallen. Voor je lichaam heb je dan een gezond gewicht en dan helpt dieeten eigenlijk amper. Sporten is dan echt de sleutel tot het afvallen/ strakker in je vel zitten :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Hoisje~ op woensdag 18 april 2007 om 10:13:
Dat is vaak zo als je wel op een goed gewicht zit en toch nog iets wil afvallen. Voor je lichaam heb je dan een gezond gewicht en dan helpt dieeten eigenlijk amper. Sporten is dan echt de sleutel tot het afvallen/ strakker in je vel zitten :yes:

Jaah dat heb ik ook, het gaat niet echt snel meer nu, maarja, gewoon proberen om wel veel te sporten indd :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Hoisje~ op woensdag 18 april 2007 om 10:11:
2100 calorieën

Is echt veel vind ik.....daar kom ik ook niet aan als ik geen Sonja Bakker doe! :nee: Ja als ik ga lopen snoepen!!!

Als je wil afvallen moet je nou eenmaal minder calorien binnen krijgen.... met 2100 calorien op een dag val je echt niet af hoor! :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 10:25:
Als je wil afvallen moet je nou eenmaal minder calorien binnen krijgen.... met 2100 calorien op een dag val je echt niet af hoor!

mwah, dat denk ik dus wel, als je menu uit gezonde dingen bestaat. 738 calorien is dus echt mega weinig, veel te weinig, logisch dat je dan afvalt, en wanneer je weer wat meer gaat eten vliegt alles er weer aan. Ik heb al die tijd al het idee gehad dat je in boek 2 veel meer mag en dat zal dan dus ook wel zo zijn:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :)suusje:) op woensdag 18 april 2007 om 10:31:
738 calorien is dus echt mega weinig, veel te weinig, logisch dat je dan afvalt, en wanneer je weer wat meer gaat eten vliegt alles er weer aan.

Ja dat is ook zo, want
Ik heb al die tijd al het idee gehad dat je in boek 2 veel meer mag en dat zal dan dus ook wel zo zijn

:yes: Ik was na een week boek 1 gedaan te hebben aan boek 2 begonnen en ik kwam direct aan :s

Ik gebruik boek 1 nu alleen als een soort van leidraad, maar eet iets meer dan wat er staat. Ik hoef nu ook niet meer persé af te vallen, gewoon:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 10:24:
proberen om wel veel te sporten indd

:)
Waarschuw beheerder
mwah, dat denk ik dus wel, als je menu uit gezonde dingen bestaat. 738 calorien is dus echt mega weinig, veel te weinig, logisch dat je dan afvalt, en wanneer je weer wat meer gaat eten vliegt alles er weer aan. Ik heb al die tijd al het idee gehad dat je in boek 2 veel meer mag en dat zal dan dus ook wel zo zijn

Het voordeel hiervan is dat je maag verkleind, waardoor je straks ook minder hoeft te eten voordat je vol zit. Dat vind ik echt een plus punt! Maar veel te weinig zal het wel niet zijn, anders mag zo'n boek (denk ik dan) echt niet uitgegeven worden. Want dan zou het dus kei slecht voor je zijn.

In boek 2 mag je idd meer! Heb er gister samen met mijn moeder naar zitten kijken. Maar om op gewicht te blijven zul je uiteindelijk toch zelf op moeten letten met wat je eet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Hoisje~ op woensdag 18 april 2007 om 10:37:
Ik gebruik boek 1 nu alleen als een soort van leidraad,

Denk dat dat na het afvallen het verstandigste is!

Waarschuw beheerder
heb een beetje last van hoofdpijn en duizeligheid pfff zometeen lunchen.....

is een boterham 2 sneetjes brood??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:22:
is een boterham 2 sneetjes brood??

Nee, 1 boterham is 1 sneetje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BianCa,, :cheer: op woensdag 18 april 2007 om 11:24:
Nee, 1 boterham is 1 sneetje

:( d8 ik al......
Waarschuw beheerder
haha, ja soms vind ik het ook weinig.
Kreeg vanmorgen 1 cracker, is ook niet echt veel.
Maar op een gegeven moment ben je eraan gewend

Vanmiddag lkkr 250 g. kwark en een beschuitje met vruchtenhagel :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 17 april 2007 om 22:10:

Ik werk ook onregelmatig (gelukkig geen nachtdiensten) en ik vind het ook zwaar om me dan aan het dieet te houden. Na een late dienst heb ik mega-honger en dan is het juist extra slecht om te eten. Mensen die onregelmatig werken, zijn gemiddeld zo'n 4 kilo zwaarder dan mensen die een regelmatig leven hebben. Laat dat nu net de 4 kilo zijn die ik nog kwijt wil :nocheer:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 07:32:
Eeerst een fijn gesneden uitje in de olijfolie fruiten, dan knoflook, dan spinazie roerbakken(mag ook in een gewone hoge pan), dan peper en zout en nog een klein scheutje olijfolie vlak voor het eind

Klinkt ook goed, onthouden :9

Uitspraak van BianCa,, :cheer: op woensdag 18 april 2007 om 09:04:

Daar merk ik het als eerste. :nocheer:

Uitspraak van BianCa,, :cheer: op woensdag 18 april 2007 om 10:03:
Ik ga vanavond ook weer flink sporten en een stuk wandelen.
Gister ook al een heel eind gewandeld

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 10:11:
Heb gisteravond echt keihard gesport...eerst half uur zelf gecardioot...daarna uur steppen met de zon in de zaal, was dus lekker zweten!

Vanmiddag na me werk weer!

Het helpt om te lezen dat anderen veel bewegen. Ik ga vandaag eerst weer wandelen en morgen weer hardlopen :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:29:
Ik werk ook onregelmatig (gelukkig geen nachtdiensten) en ik vind het ook zwaar om me dan aan het dieet te houden. Na een late dienst heb ik mega-honger en dan is het juist extra slecht om te eten. Mensen die onregelmatig werken, zijn gemiddeld zo'n 4 kilo zwaarder dan mensen die een regelmatig leven hebben. Laat dat nu net de 4 kilo zijn die ik nog kwijt wil

Ik herken het helemaal! Werk ook onregelmatig en na een late dienst heb ik ook altijd honger!! We eten op mijn werk om 17:00 en dan werk ik tot 22:00, dan heb ik alweer trek! Mijn dietist vertelde ook dat onregelmatig werken ook sneller overgewicht veroorzaakt dan 9-17 baan.
Ik eet nu stadaard, als ik late dienst hebt, tegen 20:00 mijn 2 stuks fruit. Dan is het wel te doen...

Als ik uit een slaapdienst kom, heb ik het ook wel zwaar, want mijn wekker gaat dan rond 5:30 en van 5:30 tot 18:00 2 biamed-yoghurt eten is best zwaar, dus mag ik tussen de middag rauwkost en dan is het wel te doen!

Waarschuw beheerder
Het helpt om te lezen dat anderen veel bewegen. Ik ga vandaag eerst weer wandelen en morgen weer hardlopen

Ik wil misschien gaan zwemmen/aqua-joggen. anderen hier ervaring mee?? Daarna weer lekker hockey oppakken :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:35:
Werk ook onregelmatig en na een late dienst heb ik ook altijd honger

Verschrikkelijk. Ik werk een soms tot 22u of 22.30u en als ik dan thuis ben, ga ik altijd op stroopjacht. Maakt echt niet uit wat ik tegenkom: ik eet het op :bloos: Tegenwoordig eet ik dan wel gezonde dingen: tomaten, ontbijtkoek, muesli, komkommer en dat helpt al wel.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:35:
Als ik uit een slaapdienst kom, heb ik het ook wel zwaar, want mijn wekker gaat dan rond 5:30 en van 5:30 tot 18:00 2 biamed-yoghurt eten is best zwaar,

Nou, zeker als je moe bent, word je zwak he? Het mooie weer, medelijners e.d. motiveren gelukkig wel :woepwoep:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:36:
Ik wil misschien gaan zwemmen/aqua-joggen.

Wil ook gaan zwemmen, maar is best duur :(

Geld wat ik even niet heb.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:45:
Verschrikkelijk. Ik werk een soms tot 22u of 22.30u en als ik dan thuis ben, ga ik altijd op stroopjacht. Maakt echt niet uit wat ik tegenkom: ik eet het op Tegenwoordig eet ik dan wel gezonde dingen: tomaten, ontbijtkoek, muesli, komkommer en dat helpt al wel.

:lol: :yes:

Maar misschien een tip om om 20:00 al iets preventiefs te eten!?? Je kan beter dan eten dan om een uur of 22:30 of 23:00. Die 2 stuks fruit rond 20:00 helepen wel, hoef ik soms alleen, als ik thuis kom, nog 2 worteltjes te eten!
Waarschuw beheerder
donateur
Het helpt om te lezen dat anderen veel bewegen. Ik ga vandaag eerst weer wandelen en morgen weer hardlopen

:yes: Ik fiets nu elke dag naar mn werk, hallf uur heen en half uur terug. Gisteren ook flink gesport hier op t werk, ondanks dat ik super moe was. Vanavond ff bij een sportschool bij mij in de buurt kijken :)

Waarschuw beheerder
:lol: ik ga over 2 weken 3 volle avonden collecte lopen! Is ook goed voor de lijn ( en natuurlijk ook voor het goede doe!! :Cheer: )
Waarschuw beheerder
Zit nu in de laatste week :d

Volgende week of met boek 1 weer beginnen week 1, of boek 2..
Heb nog me twijfels!!

Waarschuw beheerder
Als ik na de laatste week nog steeds niet op me streefgewicht ben dan begin ik gewoon weer met boek 1 hoor! :lol: