Partyflock

Forumonderwerp · 883873
1 volger · 4599x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me.

- Akita Masami (Merzbow)

Noise is een muzieksoort waar je alle kanten mee op kan en wat de laatste tijd steeds meer mijn interesse wekt. Noise kan het beste omschreven worden als 'een zoektocht naar wat muziek kan zijn'.

Noise music is music that uses sounds regarded as unpleasant or painful under normal circumstances. "Noise" music is regarded by some as a contradiction in terms, because "noise" is generally defined as unwanted and undesigned or unintentional sound and music as the opposite However, "noise" in a more general sense refers to any extremely loud or discordant sound, and that these sounds are often the basis of noise music.

http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_music

Zijn er meer mensen die op de een of andere manier geïnteresseerd zijn in deze muzieksoort, of het zelfs mooi vinden?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga er dan maar vanuit dat dit werk van jou hand komt? Klinkt bijzonder goed moet ik zeggen, zit een hoop luistervoer in :)
Artiest {SHOWLIST artist 75190, 76507}
Waarschuw beheerder
ja komt van mij:)
gemaakt in reason 3.0
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dark_ikkeuh op woensdag 27 december 2006 om 15:41:
noise maken is zowiezo leuker dan luisteren :)

het is wel leuk ja, maar vaak is het bij mij hetzelfde verhaal, speed 1, 500 bpm, kicks, en met flanger + phaser klooien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op woensdag 27 december 2006 om 15:57:
speed 1, 500 bpm, kicks, en met flanger + phaser klooien.

FL studio? het lijkt me vetter het met andere dingen te maken dan noise nooit geprobeerd noise te maken wil het toch is gaan proberen iemand argument hoe je dat kunt maken ?:o
Waarschuw beheerder
Delays en dan spelen met de feedback en filteren, dat werkt altijd tof
heb zo ook nog een paar dronerige noisy 'tracks' gemaakt

http://media.putfile.com/Nacht-Noise-1 bijv

Waarschuw beheerder
Zeer vette opbouw hoor! en goed gemaakt verder netjes!(Y)Heerlijk omringend

http://download.yousendit.com/1B669E511B795D16

Is ook zeer lekker.:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 december 2006 om 22:39:
FL studio?

nee joh, renoise B) ;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 28 december 2006 om 11:49:
renoise

Toepasselijk.
Waarschuw beheerder

vet :)
Uitspraak van Bling2522 op donderdag 28 december 2006 om 06:49:
http://media.putfile.com/Nacht-Noise-1 bijv

staat nu op
Artiest {SHOWLIST artist 17364, 50778, 33453}
Waarschuw beheerder

Uitspraak van Bling2522 op donderdag 28 december 2006 om 06:49:
http://media.putfile.com/Nacht-Noise-1

DIK!

Loopt lekker in elkaar over allemaal...

Ik hou zelf meer van muziek waar minimale, genuanceerdere en niet te harde noiz elementen in verwerkt zijn, komt meer op soundscapes en ambient dan ook...
"Odd Nosdam" is voor mij de favoriet van het moment, hip-hop sampling met hele genuanceerde noiz elementjes...spam mix
"Wilt" ook erg mooi!
Waarschuw beheerder
ik heb me een tijdje gelede ook wa met noize bezig gehoude. dit is wat er (voorlopig) van gekome is
http://download.yousendit.com/0C5F7F7F15070435
heb er geen instrumente voor gebruikt, enkel een vst-effect met de naam echomania. ben wel van plan om het geheel nog een beetje te bewerke in wavelab of zoiets...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op woensdag 27 december 2006 om 15:33:
Muziek is gewoon geconceptioneerd geluid hoor. Het is gewoon jou impressie die tekort schiet om dit te kunnen waarderen

noem het dan een soort soundscapes ofzoiets:/

en geen muziek,ik zie de mensen ook echt losgaan op de dansvloer op deze onweer geluidjes :S :D
Waarschuw beheerder
Maak niet uit hoe je het noemt, het IS muziek, wanneer dringt dat eens tot je door?

Waarschuw beheerder
sorry dit is geen muziek ::S: :frusty:

lekker swingende beats hoor,echt dansbaar enzo....:S

maar ach ik laat jullie maar in de waan dat dit 'kuch kuch'muziek is....:kots:

:frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zielig mannetje ben je ook af en toe Xeno.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 13:58:
lekker swingende beats hoor,echt dansbaar enzo....

Sinds wanneer moet muziek per definitie dansbaar zijn dan?
Kom eens met een bronvermelding.

Je roept altijd zo hard, maar het is enkel en alleen jou persoonlijke voorkeur, maar feiten ho maar.
Zodra daar om gevraagd wordt geeft meneer die anders zo hard roept niet thuis.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als je dit als muziek bestempeld,zegt mij genoeg;)

verder geen uitleg nodig :bye:

Waarschuw beheerder
maar toch ff wat....velen zeggen als het ritmes heeft is het muziek,zelfs hardcore industrial vinden velen hier muziek....terwijl het a-muzikale rommel is...:S

dus nu in 1 keer hoeft het geen ritmes te hebben?
noem het dan een hoorspel maar geen muziek;)
Waarschuw beheerder
Je bent gewoon zielig mannetje met een ontiegelijke plank voor je hoofd.

Ook ritme is geen kenmerk van muziek.
Volgens mij heb je geen enkel idee wat muziek überhaupt inhoud, dus doe er dan geen uitspraken over.

Verder laat ik het hier bij, jij leeft toch in een fantasie wereld waarin je jou mening verward met de werkelijkheid. :bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 29 december 2006 om 14:37:
Je bent gewoon zielig mannetje

sorry jij bent zielig,jij ziet het als muziek , niet ik...:bye:

Volgens mij heb je geen enkel idee wat muziek überhaupt inhoud

je kijkt dus in de spiegel:)

Verder laat ik het hier bij, jij leeft toch in een fantasie wereld waarin je jou mening verward met de werkelijkheid.

wederom kijk je in de spiegel he,moet je niet doen;)

:bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Definitie muziek: Kunstvorm die berust op het ordenen van klankfenomenen (tonen en/of geruis).

:loser:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat jij alles klakkeloos van een ander overneemt...tsja:S
dit is juist het tegenovergestelde van wat muziek is,a-muzikale pleuresherrie dus.....

ennuh je zou niets meer zeggen.:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 14:46:
dat jij alles klakkeloos van een ander overneemt...tsja

Wat een bullshit argument weer. Je verward zoals altijd feiten met meningen. Een feit staat vast.
Een stoel is ten alle tijden een stoel, daar is geen discussie over mogelijk.
Jij mag dan best een stoel een tafel noemen, maar dat is simpelweg niet waar.
En zo geld dat ook voor muziek, jij bent niet de aangewezen persoon een definitie te bepalen.

Noise IS muziek, jou mening (en die van iedereen) doet daar niet toe, heel simpel. Nogmaals jij bent helemaal vrij om het kut te vinden, dat is jou mening. Mijn ding is het ook niet. Al kan ik hier meer waardering voor opbrengen als voor een Paris Hilton.

En nu stop ik echt, denk dat ik mijn punt wel heb duidelijk heb gemaakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en zoals gewoonlijk komt xeno weer moeilijk doen over dinge die hij ni begrijpt...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 14:46:
ennuh je zou niets meer zeggen.

zal ik wel doen:

ongeachte xenoboy,
heb ik en zo vele andere mense je al niet X aantal keer eerder gezegd dat dat jij blijkbaar het verschil ni kent tussen 'muzikaal' en 'melodieus'? tis ni het feit dat je zo kortzichtig bent dat me stoort, maar eerder dat je te koppig bent om je erbij neer te legge dat andere mense met andere meninge in de meeste gevallen geen klote geve om de bullshit die jij als 'realiteit' verkondigt. zeker omdat je in je strijd tegen al wat anders is dan wat in jouw plaatje past, nog nooit een onderbouwd argument hebt gebruikt...

tot slot wilde ik nog ff zegge: wat jij aan ons probeert te bewijzen gaat voor jou ook op. uiteindelijk gaat het in beide gevallen over electronische muziek. laat ons zeggen dat da ni meer is dan een fysische omzetting van statische electriciteit is. waarom is het zo moeilijk voor jou om te aanvaarden dat wij onze electrostatica anders gebruike dan jij? en waarom snap je ni dat je jezelf voor half internetsurfend nederland en een deel van belgië ongelofelijk hard voor aap zet?

Waarschuw beheerder
ik begrijp het heus wel,ik snap alleen niet dat sommigen met zulke rommel genoegen nemen;)

je leeft in 2006/2007 zit je nog naar lege analoge radiogekraak te luisteren,en het nog muziek noemen ook...het heet natuurlijk niet voor niets 'noise'oftewel lawaai, niet mooie herrie......ze bestempelen het zelf al zo,en dan nog houden mensen zich eraan vast dat het muziek is....

net als hardcore industrial,het is geen muziek,gewoon herrie.........
ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel;)
deze irritante gekluiden gekraak plink plonk whatever,zie ik en velen echt als a-muzikaal,een belediging voor de muziek dus....
ach ja laten we er maar over op houden,maar ik blijf bij mijn standpunt,dit is allemaal te vaag om muziek te noemen.

Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk vind ie het heel grappig dat er elke keer mensen ''happen'' terwijl die niet doorheeft dat ie inmiddels zelf ook al uren van z'n leven eraan besteed heeft :P
Waarschuw beheerder
xeno, ik vind dat je je pf-nick alle mogelijke oneer aandoet. letterlijk betekent je xenomorph "veranderen in iets vreemds". als je zo'n nick hebt, waarom blijf je dan zo angstvallig vasthoude aan uiterst mainstream en (durf ik het zegge) xenofobe normen die je 10j of langer gelede voor jezelf hebt opgemaakt? :p

en dan nog, mense die noise wèl als muziek beschouwen, waaronder yours truely, hebbe alle recht om het niet mooie herrie te vinde/noeme, maar dat maakt nog steeds ni dat het geen muziek is en daar kan jij absoluut geen bewijs tegenover legge :) (zoals gewoonlijk dus)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 15:33:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessie

like always recht voor de subtiele raap :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 15:27:
deze irritante gekluiden gekraak plink plonk whatever,zie ik en velen echt als a-muzikaal,een belediging voor de muziek dus....

je zegt hier dus dat het in de categorie muziek valt
...eindelijk

dankje
:bah:
Waarschuw beheerder
heerlijk
Het is echter wel een onomstreden feit, dat het bij muziek altijd om het hoorbare (of het ontbreken daarvan) gaat

beter had ik het zelf ni kunne uitdrukke :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 15:49:
...eindelijk

hmmm, ik had geen goedkeuring van xeno nodig om het als muziek te beschouwe hoor :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 29 december 2006 om 14:47:
Een stoel is ten alle tijden een stoel, daar is geen discussie over mogelijk

(XENO MODE] een lelijke stoel is geen stoel [/XENO MODE]
:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 15:54:

:roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 15:54:

:cheer:

Je slaat hiermee wel de spijker op zijn kop.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hou jullie allemaal een spiegel voor,ik lach in mijn vuist,hoe dom jullie wel niet zijn, om dit al muziek te beschouwen...:roflol:
...eindelijk

nee ik zeg juist dat het a-muzikaal is;)
of weet je niet wat dat is?
Oftewel het valt erbuiten :bye:

(K)
Waarschuw beheerder
Geef eens één en dan ook maar één argument waarom het geen muziek is?
Je blijft het maar roepen maar ik heb nog geen enkel argument gezien.
Zolang je dat niet kunt hebben je posts natuurlijk geen enkele waarde.

Oja voor de duidelijkheid er mag geen "ik" in het argument voorkomen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 16:31:
nee ik zeg juist dat het a-muzikaal is
of weet je niet wat dat is?
Oftewel het valt erbuiten

nogmaals:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 15:27:

als het niet in de categorie muziek valt, waarom zou het dan een belediging zijn voor de categorie muziek...
:bye:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 13:46:
ik zie de mensen ook echt losgaan op de dansvloer

Ik ben zo nu en dan te vinden bij klassieke concerten en heb daar nooit iemand zien losgaan, laat staan op een dansvloer, aangezien deze niet eens aanwezig is. Is De Matthäus Passion van Bach daarom geen muziek?

Het lijkt mij nogal kortzichtig om muziek dat niet rytmisch/dansbaar/wiskundig is opgebouwd/hoe je in maten opgebouwd geluid ook noemt, ineens geen muziek mag worden genoemd. Maar goed, waarschijnlijk mag dit worden vergeleken met het moment waarop bijvoorbeeld abstract expressionisme ontstond, of colourfield painting, of action painting. Je moest sommige mensen eens horen daarover. Schande, had niks met kunst te maken. Gelukkig zijn er altijd mensen die er WEL iets in zien, of in het geval van Noise iets in horen. Oftewel: ...nou ja, lijkt me duidelijk. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
a-muzikaal is goed

Waarschuw beheerder
ik kan een lachje toch echt niet onderdrukken.

...eindelijk

dankje

scherp! :D

Waarschuw beheerder
Vroeg me af welke soundscapes la peste gebruikte in zn mixes en waar die de inspiratie voor zn eigen vandana haalt, toen kwam ik hier terecht:

http://scottishhardcore.co.uk/interviews.php?interview=16

En ja hoor:
6. Are there any producers/labels that are impressing you just now?

My masters are : François Bayle, Bernard Parmegiani, Iannis Xenakis, György Ligeti...

Iannis Xenakis had ik al eens wat van gedowned maar was totaal niet wat ik zocht, hopenlijk zijn de andere een beetje cool...misschien leuk ook voor de anderen hier!
Waarschuw beheerder
Gyorgi Ligeti is tof
hij staat ook op de soundtrack van 2001

Poeme Symphonique for 100 metronomes is geniaal.

heb in het Omniversum ooit een keer 2 stukken van Xenakis gehoord met lasershow.. wat een trip was dat :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Klinkt vet :|

Je hebt vast geen slsk waar je dat soort spul mee shared?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bling2522 op vrijdag 29 december 2006 om 20:32:
Poeme Symphonique for 100 metronomes is geniaal.

ah die moest ik nog eens checken
nu meteen maar eens zoeken dan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 20:35:
Je hebt vast geen slsk waar je dat soort spul mee shared?

jawel hoor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 20:27:
http://scottishhardcore.co.uk/interviews.php?interview=16

zeker wel intressant
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op vrijdag 29 december 2006 om 16:53:
Ik ben zo nu en dan te vinden bij klassieke concerten en heb daar nooit iemand zien losgaan, laat staan op een dansvloer, aangezien deze niet eens aanwezig is. Is De Matthäus Passion van Bach daarom geen muziek?

Het lijkt mij nogal kortzichtig om muziek dat niet rytmisch/dansbaar/wiskundig is opgebouwd/hoe je in maten opgebouwd geluid ook noemt, ineens geen muziek mag worden genoemd. Maar goed, waarschijnlijk mag dit worden vergeleken met het moment waarop bijvoorbeeld abstract expressionisme ontstond, of colourfield painting, of action painting. Je moest sommige mensen eens horen daarover. Schande, had niks met kunst te maken. Gelukkig zijn er altijd mensen die er WEL iets in zien, of in het geval van Noise iets in horen. Oftewel: ...nou ja, lijkt me duidelijk. laatste aanpassing 29 december 2006 16:54

Volgens mij zijn jullie doof...........

Noise en aanverwanten is KUNST geen muziek...........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Allstyles op zaterdag 30 december 2006 om 10:29:
muziek

Is een vorm van kunst