Partyflock

Forumonderwerp · 873264
de voordelen, nadelen, meerwaarde, bla, bla :woop:
Ik heb nu alleen echt tijd te kort gewoon in me leven.... O:)
En ik moet het nog even goed ontdekken hoe alles werkt.... neem denk maar ff een weekje vrij 8)
Artiest Z1ppo
ja flocks is wel leuk :)
denk dat het voor velen overzichtelijker maakt
maar of der nog veel topics gewoon buiten flocks word gepost i dunno :P
Uitspraak van Z1ppo(F) op woensdag 17 mei 2006 om 00:13:
maar of der nog veel topics gewoon buiten flocks word gepost i dunno

Ik merk nu al dat ik veel minder op het normale forum zit.... ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen 8) neem denk maar ontslag ofzo...
Medicman is een randgroep admin.

Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 16 mei 2006 om 13:36:
Bovendien staat het ook een beetje elitair allemaal. Zo van "alleen deze mensen zijn goed genoeg om in mijn topic te mogen meepraten". Doet zelfs een beetje sneaky aan vind ik, mensen buitensluiten.

...maar aan de andere kant was het nu ein-de-lijk mogelijk om een soort subforum "Politiek" te maken, zonder dat alles iedere keer uitmondt in een anti-allochtonentopic of extremistische crap

voor mensen die geïnteresseerd zijn, er staat het woord "Kamer" in de titel (ik wil niet spammen natuurlijk :[ maar daarmee kun je het vast wel terugvinden ;) )
laatste aanpassing
Ik vind het een prima toevoeging. Zoals Oldstyler al aangeeft, kun je nu eindelijk eens over eens discussiëren zonder dat 1001 nietszeggende flutposts de revue passeren.

Er is al een Chat-sectie waar je met je eigen kleine clubje kunt ouwehoeren. Ik denk dat dit soort opties er alleen maar vor zorgen dat meer en meer mensen slechts in hun eigen kleine groepje gaan discussieren. Waardoor ze minder in de algemene topics komen, daar het niveau eruit gehaald wordt en je ook weinig vernieuwing hebt.

Chatten valt niet te vergelijken met posten in fora, vind ik. Het zal er inderdaad toe gaan leiden dat meer mensen in hun eigen (kleine) groepje gaan discussiëren, maar da's ook de hele insteek van de opzet, neem ik aan. Da's juist de meerwaarde. Wil je geen gebruik maken van deze meerwaarde, dan kun je altijd nog op het gewone forum posten. Iedereen blij, toch?

Bovendien staat het ook een beetje elitair allemaal.

Elitairiteit is okay. (Y). Dat was het vroeger op het schoolplein ook. (L).

Uitspraak van Gus Klabanus op dinsdag 16 mei 2006 om 07:55:
- Als leider zou je (vind ik) de mogelijkheid moeten hebben om topics in je flock te sluiten

Uitspraak van Gus Klabanus op dinsdag 16 mei 2006 om 07:55:
- Het zou (vind ik) niet zo moeten zijn dat iedereen in je flocktopics kan kijken, zeker niet als je de toegankelijkheid op invitatie en verzoek zet.

2 Speerpunten. (Y). Bij laatst genoemde zou de optie beschikbaar moeten zijn dat onbekenden niet in de fora kunnen snuffelen, tenzij dit anders aangegeven wordt.

Al met al prima werk van de admins. (Y).
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 08:46:
...maar aan de andere kant was het nu ein-de-lijk mogelijk om een soort subforum "Politiek" te maken, zonder dat alles iedere keer uitmondt in een anti-allochtonentopic of extremistische crap

voor mensen die geïnteresseerd zijn, er staat het woord "Kamer" in de titel (ik wil niet spammen natuurlijk maar daarmee kun je het vast wel terugvinden )laatste aanpassing 17 mei 2006 08:47

Tja dat zal wel wezen, maar op een gegeven moment gaat dat ook vervelen. Don't get me wrong, maar van mensen zoals jij weet ik al hoe ze over politieke zaken denken. Ik krijg dan gelijk een beetje zo'n Phono-gevoel...daar zit al jaren geen vernieuwing meer in het forum en de discussies over bijv. politiek zijn altijd dezelfde. Ik doe er op PF dan niet meer aan mee, op Phono ook niet.

Uberhaupt niet meer :D want het leidt toch nergens toe. Lullen in Nederland over de politiek is net als lullen over het weer. Of de zon nou schijnt of het regent, het is toch nooit goed. Want de een zal het te warm vinden, de anderw ere te koud...never ending story.

Maar goed, dat is maar mijn mening natuurlijk, hoop dat jullie dan op deze manier wel voldoening uit de discussies kunnen halen.

Ik vind dat er bepaalde secties zijn hier waar juist WEL prettig gediscussieerd wordt, bijv. in het Expressie-forum. Dus wat dat betreft voegen die Flocks niks toe.

Wat ik dan WEL weer zie zitten (en waar ik vannacht over gedroomd heb :D, hoe PF-verslaafd kun je zijn) is dat er volgende week een aantal dingen te gebeuren staat waar ik wel graag feedback op zou willen hebben. Dus wat dat betreft denk ik dat ik dan wel zo'n Flock aanmaak. Maar wel eentje die vrij toegankelijk is voor iedereen. Hoop geweoon dat ik middels mijn column degenen die twee regels al teveel leeswerk vinden sowieso heb afgeschrikt (al vraag ik me dat af want die hebben 'm vast niet gelezen :P )

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 08:47:
Elitairiteit is okay. . Dat was het vroeger op het schoolplein ook.

:D Nou ik ken dat elitaire enkel en alleen t.o.v. mensne die het zelf naar anderen hebben. Kan inderdaad niet tegen zaken als racisme, homofobie en dat soort shit. Maar om mensen met zulke denkbeelden dan maar helemaal uit mn discussies te bannen...nee, wat dat betreft heb ik nog altijd de edele hoop dat ik middels een goed gesprek hen wat meer tot het inzicht kan brengen dat iedereen gelijk is.

Dus ook wat dat betreft verkies ik dan maar de weg van de meeste weerstand en blijf ik de dialoog aangaan, i.p.v. me in achterkamertjes te gaan verschuilen.

Zo, dat was weer een heeeeerlijke ouderwetse lap tekst! :P

Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 17 mei 2006 om 10:45:
nee, wat dat betreft heb ik nog altijd de edele hoop dat ik middels een goed gesprek hen wat meer tot het inzicht kan brengen dat iedereen gelijk is.

Dus ook wat dat betreft verkies ik dan maar de weg van de meeste weerstand en blijf ik de dialoog aangaan, i.p.v. me in achterkamertjes te gaan verschuilen.

Erg edelmoedig, WJ. Echter in de praktijk wilt het gros niet eens de dialoog aangaan en valt het stil na 1 antwoord op een opmerking. Als iemand daar vaak mee te maken heeft gehad, dan ben jij het wel! Word je nooit verveeld door telkens goed onderbouwende argumenten te tikken, terwijl je van tevoren weet dat je geen fatsoenlijk antwoord erop zal krijgen? Of tik je gewoon graag? B).
laatste aanpassing
Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 17 mei 2006 om 10:45:
Zo, dat was weer een heeeeerlijke ouderwetse lap tekst! :P

Dat kun je wel zeggen ja :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 11:03:
Erg edelmoedig, WJ. Echter in de praktijk wilt het gros niet eens de dialoog aangaan en valt het stil na 1 antwoord op een opmerking. Als iemand daar vaak mee te maken heeft gehad, dan ben jij het wel! Word je nooit verveeld door telkens goed onderbouwende argumenten te tikken, terwijl je van tevoren weet dat je geen fatsoenlijk antwoord erop zal krijgen? Of tik je gewoon graag?

Dat ook :D Maar vaak gaan de gesprekken via PB nog wel verder. Krijg ik a.d.h.v. gesprekken op het forum nog wel berichten waar ik wat mee kan. En vice versa ook hoor. Want hoeveel moeite ik ook heb met zaken als racisme, ik keur het niet per definitie af zonder me erin te verdiepen waar het vandaan komt. Alles heeft een reden.

Daarbij heb ik er altijd al een enorme drang naar gehad om me bezig te houden met hoe groepen functioneren en naar het hoe en waarom van menselijk gedrag (goh en zo iemand gaat Sociale Psychologie studeren? :P ) dus ook wat dat betreft heb ik er altijd wel wat kunnen uithalen.

Maar goed, we zullen zien, je zult er allicht ook een hoop onzinnge opmerkingen mee weghouden, dat wel. Maar je houdt er dus ook opmerkingen mee weg van hen die anders denken. En dat vind ik een ander verhaal. Je kan wel een bodybuild-Flock openen zodat je niet steeds reacties krijg van mensen die niet van anabolen houden, maar wat bereik je daar dan mee? Dan krijg je zo'n eenzijdige blik op de dingen.

Ik ben altijd meer fan geweest van strenger optreden op het forum wat zinloze flauwe opmerkinen betreft.

Anyway, genoeg scepticisme, eerst maar eens zien hoe het gaat lopen. Misschien gaat het me nog wel bevallen hoor, :D Ik sta er echt wel voor open, sta overal voor open, ben alleen wel een beetje sceptisch. PF hoeft wat mij betreft geen Hyves te worden ofzo.
Overigens dacht ik eerder dat de Flocks niet toegankelijk zouden zijn voor niet-leden.

Dat dit wel het geval is verandert de zaak al.

Want anders krijg je daadwerkelijk clubjes mensen die je niet op je site wilt hebben (ik noem zaken als rechst-extremisme e.d.).

Het moet wel controleerbaar blijven wat er gezegd en besproken wordt.

Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 17 mei 2006 om 11:18:
Je kan wel een bodybuild-Flock openen zodat je niet steeds reacties krijg van mensen die niet van anabolen houden, maar wat bereik je daar dan mee? Dan krijg je zo'n eenzijdige blik op de dingen.

mwah, men zoekt toch juist vaak naar medestanders? en ook daar valt mee te discussieren, men is het sowieso nooit helemaal met elkaar eens. true or not?
kijk bijvoorbeeld naar praatgroepen voor lotgenoten, mensen willen juist contact met anderen die hun verhaal kunnen begrijpen, beamen, die zich erin kunnen vinden. en iemand die graag fantasy-boeken leest meldt zich aan op een forum over fantasy-fictie, omdat 'ie daar met mensen kan praten die het fantasy-genre in ieder geval niet suf/stom/raar/saai vinden. om nog maar eens wat voorbeeldjes te noemen (maar volgens mij heb ik mijn punt wel gemaakt) :D

en er zijn dus nu al flocks die werken zoals het bedoeld is. kijk naar "de vierde kamer", dat is een politiek-flock waar mensen met heel uiteenlopende meningen (doch een beetje op hetzelfde denkniveau) zijn uitgenodigd om te discussieren. men kan eruit stappen wanneer hij/zij wil, er kunnen nieuwe leden uitgenodigd worden of nieuwe leden kunnen zichzelf aanmelden... het enige wat er nu uitgefilterd is zijn degenen waar ook jij (volgens je eerste column althans) vaak zo'n moeite mee hebt: de "pff wat een lap tekst, dat ga ik niet lezen"-figuren bijvoorbeeld. zo voorkom je dat discussies steeds onderbroken worden of zelfs eindigen in een dooddoener.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 11:40:
mwah, men zoekt toch juist vaak naar medestanders? en ook daar valt mee te discussieren, want men is het nooit helemaal met elkaar eens. true or not?
kijk naar "de vierde kamer", dat is een politiek-flock waar mensen met heel uiteenlopende meningen (doch een beetje op hetzelfde denkniveau) zijn uitgenodigd om te discussieren. men kan eruit stappen wanneer hij/zij wil, er kunnen nieuwe leden uitgenodigd worden of nieuwe leden kunnen zichzelf aanmelden... het enige wat er nu uitgefilterd is zijn degenen waar ook jij (volgens je eerste column althans) vaak zo'n moeite mee hebt: de "pff wat een lap tekst, dat ga ik niet lezen"-figuren bijvoorbeeld.

Nah ok, aan die opmerkingen heb ik idd een hekel. Zeg dan gewoon niks ofzo.

Maar ik heb een beetje moeite met dat aanmelden. Bepaalt iemand anders dan of jij al dan niet goed genoeg bent om te mogen deelnemen ofzo? %) Dat is dus dat elitaire. Het blijft een openbaar forum en iedereen moet dus overal welkom zijn, mist je je niet zwaar misdraagt ofzo.

Ben gewoon bang dat er bijv. Flocks komen die geopend worden door Jantje, die gaan over een onderwerp waar Pietje ook wel in geinteresseerd is, maar omdat Jantje Pietje niet leuk vindt mag 'ie niet meedoen...zoiets.

Anyway, ik begrijp de opzet wel, ben ook in een paar Flocks uitgenodigd en ik zal het eerst wel eens zien, of dit een beetje gaat lopen en zo ja, of het dan ook iets toevoegt.

Zal me nu netjes uit dit topic verwijderen :P want mijn replies beginnen net zo irritant te worden als de "Heej Dat Ga Ikkuh Allumaal Niej Lezuh" replies geloof ik :D

Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 17 mei 2006 om 11:51:
Zal me nu netjes uit dit topic verwijderen want mijn replies beginnen net zo irritant te worden als de "Heej Dat Ga Ikkuh Allumaal Niej Lezuh" replies geloof ik

nee hoor, ik vind de discussie uiterst interessant eerlijk gezegd :D ik ben het ook gedeeltelijk met je eens, maar ben voor mezelf sowieso nog de voor- en nadelen tegen mekaar aan het afwegen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 11:40:
en er zijn dus nu al flocks die werken zoals het bedoeld is. kijk naar "de vierde kamer", dat is een politiek-flock waar mensen met heel uiteenlopende meningen (doch een beetje op hetzelfde denkniveau) zijn uitgenodigd om te discussieren.

exactly :)

ik heb niks aan een Flockje met alleen maar politieke medestanders... ik wil alleen diegenen eruit kunnen houden die iedere keer weer politieke topics verzieken met dezelfde hersenloze en/of extremistische bla-bla (ach, je kent ze wel :[ )

t sfeertje begint er inmiddels een beetje te komen en er is bij de leden zeker wel een bepaald soort opluchting dat t nou eindelijk eens rustig KAN ;)
laatste aanpassing
ik heb een vraag

ik heb een flock aangemaakt en zit hier alleen met mijn vriendin in, kan iedereen onze berichten nu meelezen ? of alleen de 2 leden

nee, iedereen kan rustig je liefdesverwikkelingen meelezen (Y) B)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 12:27:
nee, iedereen kan rustig je liefdesverwikkelingen meelezen

ok :D

maar niet iedereen kan erin posten ?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 12:27:
nee, iedereen kan rustig je liefdesverwikkelingen meelezen

Laat het Kruumeltje maar niet horen. :|.
Uitspraak van Harry Beuker op woensdag 17 mei 2006 om 12:25:
ik heb een flock aangemaakt en zit hier alleen met mijn vriendin in, kan iedereen onze berichten nu meelezen ? of alleen de 2 leden

Helaas wij kunnen nu de sappige verhalen ook volgen :)

Uitspraak van Harry Beuker op woensdag 17 mei 2006 om 13:23:
maar niet iedereen kan erin posten ?

alleen leden van je Flock kunnen berichten plaatsen :)

Maar kun je zo'n uitnodiging bij overzicht bovenaan ook weghalen? ik stoor me eraan :devil:
laatste aanpassing
Uitspraak van Dummy op maandag 15 mei 2006 om 18:48:
Dus als jij met je nagellakclubje wilt babbelen en telkens komen er van die antinagellakglobalisten je topic verzieken, wat is er dan mooier om samen met als je nagelakkers (m/v) samen te babbelen zonder dat die antinagellakglobalisten erbij zijn :lief:

Snap je het nu? :9

tjah, forums zijn tog bedoeld om te discusieren??:S
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 962, 2566}
Artiest Kronox
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 15:34:
Maar kun je zo'n uitnodiging bij overzicht bovenaan ook weghalen? ik stoor me eraan :devil:

Ik ook !
Verschrikkelijk
Onder de knop flock binden is het beste !

WTF is een flock? :S Ik ben er nu ook voor uitgenodigt! En dan?
tis opzich leuk, alleen zeer irritant dat als je er voor word uitgenodigd maar het niet eens kunt weigeren :s

Uitspraak van Kronox op woensdag 17 mei 2006 om 16:09:
Ik ook !
Verschrikkelijk
Onder de knop flock binden is het beste !

precies, zwaar irritant. heb er via contact het ook al geprobeerd maar lost blijkbaar niks op :(
laatste aanpassing
Uitspraak van :bounce: Guppez :bounce: op woensdag 17 mei 2006 om 18:17:
tis opzich leuk, alleen zeer irritant dat als je er voor word uitgenodigd maar het niet eens kunt weigeren :s

raar :/
wtf kan je het nou nog steeds niet weg halen in de overzicht pagina daar boven in :S

kun je ook personen on-uitnodigen uit je flock ? :o
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 19:43:
kun je ook personen on-uitnodigen uit je flock ?

Zal wel kunnen toch ?
Deelnemers ofzo ? maar dan moet je wel beheerder zijn lijkt me
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
fix die " uitnodiging afwijzen " knop s dan vink t voor de rest allemaal best (y)
ja echt irritant dat t allemaal blijft staan.. :/
k wil ze gewoon allemaal kunnen weigeren :[
Ik vind dit een zeer goede ontwikkeling!

Nu kan iedereen van een bepaalde hobby ergens erover praten zonder dat er andere doorheen lullen.

Ook is het beter voor de sfeer.

Mensen die je niet mag kun je weigeren en zo blijven alleen mensen over die je kent en/of aardig vind. en dus is er minder/geen conflict.

uiteraard zijn er ook mensen die speciaal naar flock komen om elkaar lekker af te zeiken.

Die mensen raad ik aan hiervoor dus een aparte flock voor aan te maken :[
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 18:12:
WTF is een flock?

Een soort msn community maar dan op flock.
Uitspraak van Dynamike op woensdag 17 mei 2006 om 21:35:
fix die " uitnodiging afwijzen " knop s dan vink t voor de rest allemaal best

moe je hem ff acepteren en daarna gelijk weer verlaten is het ook weg(Y)
nope lukt nie :no:

wat n geweldige forum pic btw :respect: :p

Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 18 mei 2006 om 00:41:
Ook is het beter voor de sfeer.

Mensen die je niet mag kun je weigeren en zo blijven alleen mensen over die je kent en/of aardig vind. en dus is er minder/geen conflict.

uiteraard zijn er ook mensen die speciaal naar flock komen om elkaar lekker af te zeiken.

Die mensen raad ik aan hiervoor dus een aparte flock voor aan te maken :[

Ahhhhhhhhhhhhhh, word je gepest ???
:'(

Ik vind het niet echt handig, die flocks, maar het boeit me ook weinig. Ik kijk er niet meer in, dan heb ik er ook geen last van.. :)
laatste aanpassing

Nee, nog steeds niet mijn ding (N)

Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 18 mei 2006 om 00:41:

Dan blijft er voor jou weinig over he? 8)
Uitspraak van Rotterdam Records op donderdag 18 mei 2006 om 06:56:
moe je hem ff acepteren en daarna gelijk weer verlaten is het ook weg

lukt bij mij ook niet, vind het nou wel mooi geweest, mag nu echt weg
Waar kan ik dit vinden?