Partyflock

Forumonderwerp · 858374
Waarschuw beheerder
Als er iets is waar ik niet meer tegen kan dan zijn het de pathetische aanstellers wel.
Over welke soort mensen ik het dan heb?
Mensen die gewoon kunnen bewegen, kunnen zien, kunnen horen, te eten hebben, in een vrij land wonen, geen chronische ziekten hebben en eigenlijk niks in hun leven hebben om over te zeuren.
Maar pathetische aanstellers dat zijn een groep mensen die graag willen zeuren, ook als er eigenlijk niks is om over te zeuren.
Het geeft deze mensen nou eenmaal een fijn gevoel om zielig gevonden door hun medemens.
Dus als ze geen problemen hebben dan MAKEN ze wel problemen.
Ze zeuren de hele dag over dingen die niet goed zijn in hun leven, terwijl hun leven eigenlijk wel meevalt. Op een gegeven moment hebben nog maar weinig mensen zin om naar dit soort mensen te luisteren.
Veel van het soort mens 'pathetische aanstellers' gaan dan op zoek om hun eigen probleem te creeeren dat hun omgeving doet shockeren.
Voorbeelden:
-Ze eten bijvoorbeeld niks meer (anorexia)
-Ze snijden zichzelf.
-Gillen het elke dag uit dat ze zelfmoord willen plegen door onder de trein te springen.
-Hebben een relatie waarin hun partner hun slaat. (dit is geheel een eigen keuze, je kunt een relatie uitmaken als er de wil is)
-Raken verslaaft aan drugs of alcohol.
En zo zijn er wel meer dingen die ik zou kunnen noemen...

Nou, vraag je je misschien af WAAROM ik nou zo'n gruwelijke afkeer heb van dit soort mensen.
Dat zou ik eens proberen uit te leggen.
In de veel gevallen betreft wat ik beschrijf mensen met een gezond lichaam en een gezond verstand, die te eten hebben en in een vrij land leven (Ik heb het over mensen in Nederland)

Is het je ook welleens opgevallen dat mensen die het vaak echt even ietsje moeilijker hebben dan een ander juist absoluut niet zielig gevonden worden en een onwijze ambitie hebben?
Zeg bijvoorbeeld niet tegen iemand die in een rolstoel zit dat hij/zij zielig is dat wil hij niet horen...
mensen die het vaak echt net even moeilijker hebben dan een 'normaal' mens behoren bijna nooit tot het soort
pathetische aanstellers.

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn verhaal begrijpen.
Ik vind het namelijk ongelooflijk onrespectvol tegenover de mensen die het echt moeilijk hebben, bijvoorbeeld mensen die honger lijden in Afrika om van jezelf te zeggen dat je een moeilijk leven hebt.
Een ieder die met een gezond lichaam en een gezonde geest is geboren en die durft uit te spreken dat hij een moeilijk leven heeft, nou die zou ik het liefst recht in de hel plaatsen!
Dan mag je pas klagen dat je het moeilijk hebt.

Het leven is wat je er van maakt, en van mensen die alleen maar problemen hebben doordat ze die zelf hebben gemaakt heb ik geen enkel respect.
Ik heb zeer veel respect voor mensen die het net even moeilijker hebben dan een 'normaal' mens en ondanks hun aangeboren problemen alsnog een onwijze ambitie hebben.

Ik denk dat ik hierop zowel veel positieve als negatieve reacties ga krijgen.
Negatieve reacties van de aanstellers die zich stiekem geheel herkennen in wat ik schrijf of die een kennis, familielid of vriend hebben die zich tot zo'n aansteller kunnen rekenen.
En positieve reacties van die enkeling die er precies zo over denkt als ik en die dit soort mensen ook meer dan zat is.
weg met ze...

Waarschuw beheerder
donateur
begrijp wat je bedoelt, maar de extremen die je noemt kunnen bijvoorbeeld ook mensen met een persoonlijkheidsstoornis zijn zoals borderline. Hebben ze dat niet dan kan ik me voorstellen dat je er doodziek van wordt 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van whitekiller op vrijdag 17 maart 2006 om 18:08:
Maar pathetische aanstellers dat zijn een groep mensen die graag willen zeuren, ook als er eigenlijk niks is om over te zeuren.

Hallo Pathetische aansteller. Ik ben Jeffrey.

Waarschuw beheerder
donateur

8)

Waarschuw beheerder
het leven is wat je er zelf van maakt!!

Waarschuw beheerder
ik heb een hekel aan mensen die de enter knop niet kennen of kunnen vinden :vaag:

Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.
-Gillen het elke dag uit dat ze zelfmoord willen plegen door onder de trein te springen.
-Hebben een relatie waarin hun partner hun slaat. (dit is geheel een eigen keuze, je kunt een relatie uitmaken als er de wil is)

ik snap wat je bedoelt, ken er een paar en daar word ik me soms toch echt H-E-L-E-M-A-A-L gek van! :vaag:
maar sommige mensen die degelijk wel problemen hebben en het leven niet meer zien zitten doen dat niet om aandacht, want die vertellen het bijvoorbeeld niet jan en alleman, maar goed daar gaat deze topic niet over;)
Waarschuw beheerder
donateur

Die wijven stellen zich inderdaad altijd aan :9
Ze vinden het gewoon lekker
Waarschuw beheerder
Veel van het soort mens 'pathetische aanstellers' gaan dan op zoek om hun eigen probleem te creeeren dat hun omgeving doet shockeren.
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Ik vindt dit een beetje zwart wit. :)

Waarschuw beheerder
Het zal vast een reden hebben, ze zitten ergens mee anders gedraag je je niet zo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 18:26:
Het zal vast een reden hebben, ze zitten ergens mee anders gedraag je je niet zo

Mee eens. :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op vrijdag 17 maart 2006 om 18:24:
Die wijven stellen zich inderdaad altijd aan

Hoezo wijven? :S het zijn ook mannen die er wat van kunne hoor! :x
Waarschuw beheerder
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om iemand die met bepaalde problemen te maken heeft, te bestempelen als een "aansteller". Ik vind dit niet terecht.
Veelal van de psychische problemen worden veroorzaakt door de buitenwereld, en niet door de persoon zelf.
Bepaalde gebeurtenissen kunnen nu eenmaal enorm aangrijpen bij sommige mensen, waardoor er iets knapt en hun het spoor bijster zijn. Lichamelijk mankeren ze misschien niks, maar geestelijk kan men enorm in de knoop zitten. En zolang we niet bij iemand in het hoofd kunnen kijken, vind ik dat dit zeer serieus genomen moet worden. En zulke mensen bestempelen als aanstellers werkt alleen maar averechts, omdat men zich dan al gauw helemaal niet begrepen voelt, en nog verder wegzakt in de psychische problemen.

Ik voel me idd. aangesproken door je tekst, omdat ik zelf ook met psychische problemen te maken heb. Maar hiervoor heb ik hulp gezocht, en daar ben ik trots op.
Voor mij was het een grote stap, en voor anderen kan die stap nog groter zijn. En omdat het voor hen moeilijker is kunnen ze eventueel op een andere manier aandacht vragen, of duidelijk maken dat ze hulp nodig hebben.
Zolang mensen zoals jij zich gaan afsluiten van dit soort signalen, kan het zomaar gebeuren dat iemand die roept onder de trein te springen, daar ook daadwerkelijk beland.
Ik denk dat niemand dat op zijn geweten wil hebben.

Uiteraard zijn er mensen die het veel slechter hebben dan wij in Nederland, qua voedsel, onderdak en andere zaken.
Maar ik denk niet dat er een vergelijking mogelijk is tussen de gang van zaken in een 3de wereld land, en de psychische problemen van andere mensen, en hoe zij hiermee omgaan.
Waarschuw beheerder
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar je je druk over maakt. Als je zo iemand tegen komt ben je toch alleen maar blij dat je zelf niet zo bent?

De mensen die jij omschrijft hebben waarschijnlijk een psychisch probleem en zijn dus geen aanstellers, maar vragen op die manier aandacht voor hun echte probleem. Vind het moeilijk om er zo makkelijk over te doen, je weet nooit wat er in het hoofd van zo iemand omgaat. Omdat jij zelf wel lekker in je vel zit is het onterecht om dat soort mensen dan te veroordelen.

Waarschuw beheerder
Die mensen hebben dr zelf vaak ook echt wel last van !
Zouden graag zorgeloos door het leven gaan maar ze kunnen dr niet latijd wat aan doen.
Gewoon geesteziek en wie weet gebeurd er ooit iets in je leven waardoor je geest ineens heel anders gaat functioneren..dus...niet altijd kan je ze het kwalijk nemen
Maar vernoeiend is het wel om met zo iemand te leven.

Waarschuw beheerder
Het kan wel verholpen worden, als je maar weet waarom je zo denkt, hoe het anders kan, en hoe je die negatieve patronen moet doorbreken.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat problemen voor iedereen relatief zijn.
Op het moment dat je een klein probleem hebt lijkt dat een groot probleem, want dat is het probleem van dat moment.
Volgens mij kan een "klein" probleem voor iemand net zo erg zijn als een "groot" probleem. Het is maar hoe je het zelf bekijkt. Dat je eigen probleem erger lijkt dan dat van een ander (en misschien volgens vele mensen erger is) hoeft niet automatisch te betekenen dat diegene met het kleinere probleem daar niet mee mag zitten.

Tuurlijk kan je denken. "Jemig, dat iemand daar zo over in kan zitten", maar wees dan blij dat jezelf dat niet als een probleem ziet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weet je wie pas erg zijn..
pathetische leugenaars :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Uncensored op vrijdag 17 maart 2006 om 18:36:
Als je zo iemand tegen komt ben je toch alleen maar blij dat je zelf niet zo bent?

ja precies, as je daar aan ergert moet je gwn beter weten;)
Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

mensen met anorexia denken niet: “Kom laat ik eens niks meer gaan eten, laat ik me eens lekker aan gaan stellen!”
Die mensen zien dingen die wij niet zien, of horen stemmen die ze vertellen dat ze niet meer mogen eten, omdat er anders iets met hun of hun dierbaren zal gebeuren...!

Mensen die zich zelf snijden doen dat óf om de pijn van binnen niet meer te voelen, óf als een schreeuw om aandacht ja (evenals mensen die schreeuwen dat ze zelfmoord willen plegen), omdat ze het zelf niet meer weten, maar te bang, te trots of te wat dan ook zijn om, om hulp te vragen....

mensen die geslagen worden, zijn vaak te BANG om weg te gaan en een eind aan de relatie
te maken....
of ze worden gechanteerd of bedreigd....

die mensen in afrika zijn inderdaad erg zielig, daar heb je gelijk in, maar als ik me klote voel (en dan heb ik het niet over snijden of weet ik veel wat, want dat doe ik niet, maar gewoon dat ik een pesthumeur heb), VOEL IK ME KLOTE, en dan denk ik niet: “Ow laat ik maar vrolijk doen want ja, die mensen in afrika voelen zich vast veeeeel rotter....”
en dat geld vast ook voor de mensen met psychische problemen, die jij "pathetische aanstellers" noemt....

doe jezelf een plezier en ga 1 dag ECHT praten met mensen die psychisch niet in orde zijn, en vraag ze wat hun voelen, dan denk je wel anders....
:vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb dr ook een hekel aan, zulke mensen trekken aandacht op een verkeerde manier.

Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

maar toch, anorexia vind ik geen aanstellerij. het kan ook onzekerheid zijn van een persoon.
jezelf snijden, sja dat vind ik wel weer erg laag als mensen dat doen.
met de relatie waarin hun partner hun slaat, soms houden mensen echt van iemand,zijn er als het ware afhankelijk van, je kan bij die persoon weggaan, maar je moet dat wel aandurven.
en verslaafd raken aan drugs en alcohol, dat heb je wel geheel zelf in de hand.
waar ik zelf ook heel slecht tegen kan is dat mensen hun problemen gaan overdrijven of gaan liegen.
Waarschuw beheerder
donateur
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Mens, jij hebt echt geen enkel besef waar je over praat :vaag:

Wat een dom mokkel ben jij, sorry :/
Waarschuw beheerder
donateur
Een psychische ziekte kies je niet hoor :gaap:
Waarschuw beheerder
Ik kan niet tegen mensen die keihard oordelen voordat ze het hele verhaal weten..
Alles heeft een achtergrond of reden..

en aandacht vragen, je kan t ook anders bekijken..
een schreeuw om hulp..

Tuurlijk zijn er aandachttrekkers.. maar ook das een ziekte.. zou zeggen.. :aai: heb medelijden.. :aai:

En ik zou me er niet zo druk om maken.. als je je er aan ergert, zeg t dan tegen de mensen zelf.. Is voor jezelf ook veel makkelijker.. en hoef je niet zo te zeuren ;)

Conclusie: Trek niet te snel conclusies

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 17 maart 2006 om 19:37:
Mens, jij hebt echt geen enkel besef waar je over praat

Wat een dom mokkel ben jij, sorry

idd.. ik denk niet dat je in de positie bent hierover te oordelen. ik vind het echt dom gelul!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *Tuttebell* op vrijdag 17 maart 2006 om 19:41:
Ik kan niet tegen mensen die keihard oordelen voordat ze het hele verhaal weten..
Alles heeft een achtergrond of reden..

en aandacht vragen, je kan t ook anders bekijken..
een schreeuw om hulp..

Tuurlijk zijn er aandachttrekkers.. maar ook das een ziekte.. zou zeggen.. heb medelijden..

En ik zou me er niet zo druk om maken.. als je je er aan ergert, zeg t dan tegen de mensen zelf.. Is voor jezelf ook veel makkelijker.. en hoef je niet zo te zeuren

Conclusie: Trek niet te snel conclusies

:respect:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 19:43:
ik denk niet dat je in de positie bent hierover te oordelen. ik vind het echt dom gelul!

:jaja:

Gelukkig dat er ook mensen zijn die wel verder kunnen en durven kijken dan hun neus lang is (y)
Waarschuw beheerder
negatieviteit heeft ook een functie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 17 maart 2006 om 19:38:
Een psychische ziekte kies je niet hoor

Klopt, maar het is wel een keuze om er wat aan te doen. -Pijn is onvermijdelijk lijden is een keuze-
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jeff London op vrijdag 17 maart 2006 om 18:11:

Whahahahah :9

Ik stel me ook wel eens aan B) vind ik gewoon leuk :9 enig al die aandacht :9
Waarschuw beheerder
donateur
Oh en je zit echt te zeuren :o je maakt van een probleem wat jou probleem niet is wel jou probleem :o

Waarschuw beheerder

Had ik dat maar :Cry: 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 17 maart 2006 om 22:28:
Had ik dat maar

Zou wel een uitkomst voor ons zijn ja :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 17 maart 2006 om 22:29:
Zou wel een uitkomst voor ons zijn ja

Bij mij komt er nooit wat uit als ik me vinger erin douw bij jou wel dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 17 maart 2006 om 22:30:
Bij mij komt er nooit wat uit als ik me vinger erin douw bij jou wel dan?

Ik durf het niet eens :nocheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 17 maart 2006 om 22:30:
Ik durf het niet eens

Moet je doen joh
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 17 maart 2006 om 22:31:
Moet je doen joh

Is het lekker? :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 17 maart 2006 om 22:31:
Is het lekker?

Het kriebelt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeff London op vrijdag 17 maart 2006 om 18:32:
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om iemand die met bepaalde problemen te maken heeft, te bestempelen als een "aansteller". Ik vind dit niet terecht.
Veelal van de psychische problemen worden veroorzaakt door de buitenwereld, en niet door de persoon zelf.
Bepaalde gebeurtenissen kunnen nu eenmaal enorm aangrijpen bij sommige mensen, waardoor er iets knapt en hun het spoor bijster zijn. Lichamelijk mankeren ze misschien niks, maar geestelijk kan men enorm in de knoop zitten. En zolang we niet bij iemand in het hoofd kunnen kijken, vind ik dat dit zeer serieus genomen moet worden. En zulke mensen bestempelen als aanstellers werkt alleen maar averechts, omdat men zich dan al gauw helemaal niet begrepen voelt, en nog verder wegzakt in de psychische problemen.

Helemaal mee eens!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 17 maart 2006 om 19:37:
Mens, jij hebt echt geen enkel besef waar je over praat

Wat een dom mokkel ben jij, sorry

precies
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 17 maart 2006 om 22:32:
Het kriebelt.

Mmmm :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 17 maart 2006 om 18:46:
Dat je eigen probleem erger lijkt dan dat van een ander (en misschien volgens vele mensen erger is) hoeft niet automatisch te betekenen dat diegene met het kleinere probleem daar niet mee mag zitten.

Hier ben ik het helemaal mee eens, niet iedereen heeft hetzelfde leven, dus beleeft ook niet iedereen bepaalde dingen hetzelfde.

Je hebt ook mensen die met iets heel onbenulligs (in andermans ogen) heel blij zijn, en daar uren over door gaan.

Mag dat dan ook niet omdat de meeste anderen niet zo blij zouden zijn met datgene?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben een aansteller :$

Geef me alsjeblieft aandacht :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 17 maart 2006 om 22:36:
Mmmm

:9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jstyle op vrijdag 17 maart 2006 om 22:32:

Tuurlijk de 1 maakt ergere dingen mee dan de ander, maar het word wel degelijk veroorzaakt door de persoon zelf. Diegene geeft er een betekenis aan.

2 mensen kunnen hetzelfde hebben meegemaakt, de 1 blijft zijn hele leven depressief oid, de ander komt er zo sterk uit en word uiterst succesvol in wat voor gebied dan ook.
Waarschuw beheerder
hoe kan je nou iemand zo makkelijk maar 'aansteller' noemen...
Je hoeft het niet aan de buitenkant te zien hoe iemand zich voelt...

het is sowieso een beetje een voorbarige stelling/opmerking :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 22:45:
Tuurlijk de 1 maakt ergere dingen mee dan de ander, maar het word wel degelijk veroorzaakt door de persoon zelf. Diegene geeft er een betekenis aan.

Yep your right. Maar het is een quote. Kon me er wel in vinden. Uiteidelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen leven. Dit kan bemoeilijkt worden door erfelijke factoren en pathologische kwetstbaarheden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jstyle op vrijdag 17 maart 2006 om 22:32:
Uitspraak van J.L. op vrijdag 17 maart 2006 om 18:32:

Helemaal mee eens!
Volgens mij snap je niet dat mensen er niet voor kiezen om geestelijke problemen te hebben.
Ook zijn er genoeg mensen die problemen hebben en daar wat aan doen, maar dat wil niet direct zeggen dat ze 'verlost' zijn van alle problemen. Er zijn veel mensen die, ondanks therapie, toch nog last blijven houden van dingen.
Als iemand daadwerkelijk op het punt staat om bijvoorbeeld zelfmoord te plegen, doet ie dat niet om van jou te horen dat ie om aandacht vraagt. Mensen die hiermee wel om aandacht vragen hebben weer een ander probleem.
Ik zou mijn conclusies dus niet zo snel trekken als ik jou was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 17 maart 2006 om 23:02:
Er zijn veel mensen die, ondanks therapie, toch nog last blijven houden van dingen.

Dat is waar, maar dat ligt ook zeker aan de therapie.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Erg triest dat soort volk ja, helaas ken ik ze ook. Enige redding voor hun is om ze naar een goeie 'dokter' te sturen

Waarschuw beheerder
oke ik snap je verhaal en idd ik word ook moe van die mensen.
Maar sommige voorbeelden die je gebruikt kloppen nie helemaal en anorexia krijgen doe je nie zomaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop voor jou dat jij in je directe omgeving niet in contact komt met 1van deze problemen, want je weet totaal niet waarover je praat :S

Waarschuw beheerder
Anorexia kan wel degelijk een chroische ziekte zijn. Mensen die dat hebben stellen zich echt niet aan. En wat je verder opnoemt zijn psychische stoornissen waar mensen vaak ook niks aan kunnen doen...
Ik vind het namelijk ongelooflijk onrespectvol tegenover de mensen die het echt moeilijk hebben, bijvoorbeeld mensen die honger lijden in Afrika om van jezelf te zeggen dat je een moeilijk leven hebt.
Een ieder die met een gezond lichaam en een gezonde geest is geboren en die durft uit te spreken dat hij een moeilijk leven heeft, nou die zou ik het liefst recht in de hel plaatsen!

Ik vind het nogal onrespectvol hoe jij over deze psychische ziektes denkt. Een vriendin van me heeft anorexia en ik heb echt ontzettend veel respect voor haar hoe zij met deze ziekte probeert om te gaan. Het is echt een vechter en ze stelt haar absoluut niet aan!

Ik denk dat jij degene bent die zich aanstelt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ga hier niet eens op reageren....

de topic opener kan zich voortaan beter noemen ::

Mevrouw Theelepel...en nou oprotten naar het libelle forum met je oninteressant en buiten gewoon trieste gejank ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Lady Lunatic :bounce: op vrijdag 17 maart 2006 om 19:20:
mensen met anorexia denken niet: “Kom laat ik eens niks meer gaan eten, laat ik me eens lekker aan gaan stellen!”
Die mensen zien dingen die wij niet zien, of horen stemmen die ze vertellen dat ze niet meer mogen eten, omdat er anders iets met hun of hun dierbaren zal gebeuren...!

Mensen die zich zelf snijden doen dat óf om de pijn van binnen niet meer te voelen, óf als een schreeuw om aandacht ja (evenals mensen die schreeuwen dat ze zelfmoord willen plegen), omdat ze het zelf niet meer weten, maar te bang, te trots of te wat dan ook zijn om, om hulp te vragen....

mensen die geslagen worden, zijn vaak te BANG om weg te gaan en een eind aan de relatie
te maken....
of ze worden gechanteerd of bedreigd....

die mensen in afrika zijn inderdaad erg zielig, daar heb je gelijk in, maar als ik me klote voel (en dan heb ik het niet over snijden of weet ik veel wat, want dat doe ik niet, maar gewoon dat ik een pesthumeur heb), VOEL IK ME KLOTE, en dan denk ik niet: “Ow laat ik maar vrolijk doen want ja, die mensen in afrika voelen zich vast veeeeel rotter....”
en dat geld vast ook voor de mensen met psychische problemen, die jij "pathetische aanstellers" noemt....

doe jezelf een plezier en ga 1 dag ECHT praten met mensen die psychisch niet in orde zijn, en vraag ze wat hun voelen, dan denk je wel anders....
laatste aanpassing 17 maart 2006 19:22

ik vind wel dat je gelijk hebt!
er zijn altijd wel mensen bij die het misschien doen om een scheeuw van aandacht.. ik ken er ook een paar en dat is indd erg irritant
maar dat geld heus niet voor iedereen!
Dat is wel heel erg kansloos om te zeggen dat iedereen die dat doet een aansteller is. Mensen kunnen echt problemen hebben die met zichzelf in de knoop zitten..
en dan kom jij .. ja allemaal aanstellers, waren we maar allemaal zo perfect als jij
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En positieve reacties van die enkeling die er precies zo over denkt als ik en die dit soort mensen ook meer dan zat is.
weg met ze...

ik hoop dat ik een beetje op 1 lijn zit met je....
ik kan er bijvoorbeeld niet tegen als mensen(volwassen) alles gooien op hun slechte jeugd.
Ik bedoel je heb altijd een keuze in je leven om ergens een andere weg in te slaan.
bv door te verhuizen naar een andere plaats en alles gewoon achter laten.

wat ik zei

Je hebt altijd een keuze.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je kan door je slechte jeugd wel bepaalde problemen hebben opgelopen waar je in je volwassen leven nog last van hebt...

en daar heb je echt geen keuze in...
Waarschuw beheerder
Heey Killerqueen
Ik wil even tegen je zeggen dat het me onwijs goed doet om op het forum te horen dat iemand het met me eens is.
Dat jij zegt dat een mens altijd een keuze heeft daar ben ik het 100% mee eens.
Je hebt bijvoorbeeld mensen die mishandeld worden in hun jeugd en dat is natuurlijk heel erg.
Als zo'n kind volwassen wordt kunnen er vaak 2 dingen gebeuren.
Of het mens mishandeld later zelf zijn kinderen als een soort vreemd gevoel van wraak.
Het komt ook voor dat mensen die zoiets ergs hebben meegemaakt juist anderen willen helpen die in zo'n zelfden situatie verkeren en een enorme ambitie krijgen om juist iets goeds te doen in hun leven.
Dus het is helemaal waar wat jij zegt dat je altijd een keus hebt...

Waar ik bijvoorbeeld ook niet tegen kan is dat bij criminelen vaak gezegd wordt door de advocaat: 'Hij kan er niks aan doen want hij heeft zo'n slechte jeugd gehad'
Het lijkt wel alsof mensen alle shit kunnen flikken als ze maar genoeg jammeren over een erge jeugd.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van whitekiller op zaterdag 18 maart 2006 om 21:25:
Waar ik bijvoorbeeld ook niet tegen kan is dat bij criminelen vaak gezegd wordt door de advocaat: 'Hij kan er niks aan doen want hij heeft zo'n slechte jeugd gehad'

Hoe kun je nou zo'n opmerking plaatsen als je niet eens daadwerkelijk nabij zo'n situatie hebt gestaan? laat jke je altijd zo gemakkelijk beinvloeden door de media?

Een klote jeugd mag inderdaad geen excuus zijn voor dergelijk gedrag maar het is wel een aanleiding tot of in ieder geval een mogelijke oorzaak (y)

meid, je ehbt echt geen enkel besef waar je over praat, en als ik jouw antwoorden lees maak ik me zo boos en verdrietig. ik hoop dat je ooit in je leven gaat beseffen dat door jouw houding en door jouw manier van denken, zulke (psychische) problemen in stand gehouden worden, enkel en alleen omdat er zo'n taboe over heerst.

Heel jammerlijk, en hoewel ik ontzettend de neiging heb je uit te schelden, nodig ik je liever uit eens een weekje op mijn werk te komen kijken, eens met mensen te praten en je eens echt te interesseren in de mensen en het leed van hen om je heen.
open your eyes!

Waarschuw beheerder
Of het mens mishandeld later zelf zijn kinderen als een soort vreemd gevoel van wraak.
Het komt ook voor dat mensen die zoiets ergs hebben meegemaakt juist anderen willen helpen die in zo'n zelfden situatie verkeren en een enorme ambitie krijgen om juist iets goeds te doen in hun leven.

Het lijkt wel alsof mensen alle shit kunnen flikken als ze maar genoeg jammeren over een erge jeugd.

alice in wonderland...praat lekker over dingen waar je wel verstand van hebt...
Waarschuw beheerder
Nou, ik zamel liever geld in voor een goed doel voor mensen die echt een moeilijk leven lijden in deze wereld in plaats van dat ik een babbeltje ga houden met een stel pathetische aanstellers!

Waarschuw beheerder
ok prima..dus we zien je hier niet meer...dag mevrouw ;)
Waarschuw beheerder
NOu White killer ik kan wel zien dat jij in je leven nog niet zoveel meegemaakt hebt!!!!!!Zo jong en dan al zoveel wijsheis in pacht.waar haal je het vandaan???

Weet je waar ik een hekel aan heb??Mensen die vooroordelen hebben zonder dat ze de moeite hebben genomen om zich in iemand te kunnen verplaatsen!!
Waarschuw beheerder
Je hebt bijvoorbeeld mensen die mishandeld worden in hun jeugd en dat is natuurlijk heel erg.

Het "klopt" allemaal ook wel wat je zegt, maar het is niet alleen dat. Iemand moet toch echt eerst zelf eraantoe zijn om zijn problemen op te lossen. Het is niet zo dat iemand de knop omzet en zich vanaf dat moment beter voelt. Eerst moet iemand het probleem oplossen. Iemand kan zelf zichzelf beter maken, maar als buitenstaander kan je ook iemand "sturen" naar beterschap. Iedereen moet het uiteindelijk zelf doen, maar heeft wel andere nodig om nieuwe inzichten te krijgen.
Gesprekken helpen mensen ook om opnieuw over iets na te denken en hun eigen gedachten ook nog op een rijtje te zetten.

Maar praten, dat noem jij aanstellen.

Trouwens, volgens mij zijn het de mensen die praten over hun problemen die uiteindelijk "beter" worden. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bullendaantje op zaterdag 18 maart 2006 om 22:44:
NOu White killer ik kan wel zien dat jij in je leven nog niet zoveel meegemaakt hebt!!!!!!Zo jong en dan al zoveel wijsheis in pacht.waar haal je het vandaan???

Weet je waar ik een hekel aan heb??Mensen die vooroordelen hebben zonder dat ze de moeite hebben genomen om zich in iemand te kunnen verplaatsen!!

en hoewel ik het niemand gun het ooit mee te maken is het voor de topictarter misschien wel eens goed om zoiets mee te maken (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 14:18:
ik ga hier niet eens op reageren....

de topic opener kan zich voortaan beter noemen ::

Mevrouw Theelepel...en nou oprotten naar het libelle forum met je oninteressant en buiten gewoon trieste gejank

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 22:01:
alice in wonderland...praat lekker over dingen waar je wel verstand van hebt...

and again :respect:

WHITEKILLER, jij ben echt een dom, kortzichtig mokkel....
ga buitenspelen ofzo, mischien dat je er wat van opsteekt :/
uit je buitengewoon simpele antwoorden zou ik bijna invullen dat jij echt niks hebt meegemaakt, maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk....
het zou ook kunnen dat je wel wat heb meegemaakt en hier de boel op stelten komt zetten omdat je WEL wat voelt van binnen, maar te trots bent om dat te laten zien....

Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 18 maart 2006 om 22:46:
en hoewel ik het niemand gun het ooit mee te maken is het voor de topicstarter misschien wel eens goed om zoiets mee te maken

idd bugs, kijken of ze dan nog zo piept.... :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Overigens zeg je zelf ook al dat iets aan het begin van je leven consequenties kan hebben voor de rest van je leven.
Dus hebben die mensen dan een probleem of niet?
Misschien willen die mensen hun probleem zelf oplossen, maar wil je niet naar hun probleem luisteren? Jammer, want je lost er niks mee op.

Waarschuw beheerder
gvd wat is het toch weer lelijk kut weer in nederland
ooooh men....ik wil dood :'(

Waarschuw beheerder
En positieve reacties van die enkeling die er precies zo over denkt als ik

ik kan je wel begrijpen

ik heb al een hoop mee gemaakt, ben niet gezond, etc, en toch hoor je mij haast nooit klagen.

ik denk dan ook wel es bij andere mensen, waar zeur je nu nog over? dat je wel es wat te kalgen hebt ok, dat heeft iedereen wel es.

maar soms blijven mensen idd aan de gang, en ook ik hou daar niet van, zeker als het om dingen gaat die niet noemenswaardig zijn, en je een leven hebt dat je idd voor de wind gaat.

Waarschuw beheerder
Hippie-O-rama
Waarschuw beheerder
voor mensen als jij heb ik diepe respect Black007 en dat meen ik echt
Mensen die het inderdaad vaak echt moeilijk hebben die hoor je niet klagen, mensen die gezond zijn die klagen wel over een heleboel kleine onzin dingen.
Hoe zou dat toch komen vraag ik me welleens serieus af, dat mensen die echt een moeilijk leven hebben je zelden tot nooit zult horen klagen en niet zieliug gevonden willen worden, en mensen die gezond zijn en alles van hun leven zouden kunnen maken wel altijd zitten te zeuren?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van whitekiller op zondag 19 maart 2006 om 11:51:
Mensen die het inderdaad vaak echt moeilijk hebben die hoor je niet klagen, mensen die gezond zijn die klagen wel over een heleboel kleine onzin dingen.

dat heet doorzettingsvermogen.

Waarschuw beheerder
Hoe zou dat toch komen vraag ik me welleens serieus af, dat mensen die echt een moeilijk leven hebben je zelden tot nooit zult horen klagen en niet zieliug gevonden willen worden, en mensen die gezond zijn en alles van hun leven zouden kunnen maken wel altijd zitten te zeuren?

sommige mensen praten er liever niet over en andere makkelijker omdat het hun oplucht. natuurlijk heb je er ook wel eens mensen bijzitten waar je soms je vraagtekens bij hebt.

Maar Mensen kunnen soms door gebeurtenissen van binnen kapot gemaakt worden niet iedereen is zo sterk van binnen!! en niet iedereen is zo dapper om zomaar een keuze te kunnen maken, dat gaat heus niet zo makkelijk als jij dat denkt en soms is dat helemaal niet aan de orde!!
je moet je eens proberen in te leven in andere mensen!
stel hun situatie eens voor, wat zou jij doen als jij in hun plaats zat. Je hebt het nu misschien zo lekker maar dat geld gewoon niet voor alle mensen
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie liever mensen die een beetje klagen dan mensen die alles maar opkroppen.

Ziek meisje :)
Ik ken genoeg mensen die gezond zijn geboren maar die een moeilijk leven hebben.
En mensen die honger lijden in Afrika kunnen ook gezond ter wereld zijn gebracht. Volgens jou moeten die dan ook naar de hel als ze zeggen dat ze het moeilijk hebben.

Je verhaal rammelt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-weggehaald wegens overbodig-
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Weet je wat ik me wel eens afvraag? hoe het toch komt dat sommige mensen zo vastgeroeste idee'en hebben terwijl ze niet eens het naadje van de kous weten. Hoe komt het toch dat mensen zo geneigd zijn een oordeel over anderen te vormen terwijl ze zich niet eens interesseren in die ander.
Hoe komt het toch dat mensen oogkleppen dragen en hun wereldje daarmee beperken en daarmee het leven van anderen moeilijk kunnen maken.

Leg eens uit whitekiller?
En waarom reageer je niet op mijn aanbod om eens mee te komen naar mijn werk? En gewoon eens een dagje je echt te bemoeien met mensne die het moeilijk hebben?

M<ensen met eetproblematieken, mensen die aan automutilatie doen etc.

Of durf je dat niet? of ben je te beperkt in je denken?
Waarschuw beheerder
donateur

Anders lees je ff heel het topic Flutflopper
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 13:29:
Het ging hier volgens mij over mensen in NEDERLAND, die vaak alles hebben wat ze nodig hebben, maar toch klagen en om aandacht vragen.

ow ja?
het gaat erom dat zij zegt dat mensen die alles hebben en toch anorexia of andere problemen hebben, pathetische aanstellers zijn....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op zondag 19 maart 2006 om 13:34:
Of durf je dat niet? of ben je te beperkt in je denken?

Ze komt uit wassenaar...

Waarschuw beheerder
hap er toch nie op joh mensen...denk aan je hart ;)

Waarschuw beheerder
Ze zeuren de hele dag over dingen die niet goed zijn in hun leven, terwijl hun leven eigenlijk wel meevalt

De een maakt zich druk als ze goudvis dood gaat, de ander als ze ouders gaan scheiden en de ander als de 3de wereld oorlog uitbreekt... Denk ook niet echt dat het aan een ander is om daar over te oordelen of diegene zich aansteld.... :S

De een is sneller geraakt dan de ander en raakt daardoor veel sneller de weg kwijt...

Mensen verschillen nou eenmaal :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tsja echt he... De 1 is 3 dagen ziek als d'r hamster doodgaat en een ander verklaard diegene voor gek omdat diegene het niet boeiend vind...

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 14:55:
Mensen verschillen nou eenmaal

Precies en zo heeft ieder op zijn eigen manier wat en daar kan je alleen maar rekening mee houden en het gaat nergens over om iemand af te rekenen om het feit dat die ander net wat gevoeliger is...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Lady Lunatic :bounce: op zondag 19 maart 2006 om 13:35:
anorexia of andere problemen hebben, pathetische aanstellers zijn....

en welk van die zogenaamde ziektes heb jij?
je voelt je wel erg aangesproken!!

Waarschuw beheerder
volgens mij is ze het er gewoon niet mee eens..

Waarschuw beheerder
Pffff, iedereen heeft problemen hoor, een arm persoon in Afrika hoor je ook niet zeggen dat ze het moeilijk hebben, omdat ze niet anders weten

De ´problemen´ waar jij het over hebt zijn vaak van psychische aard, dus wel degelijk om serieus te nemen

Waarschuw beheerder
Als er iets is waar ik niet meer tegen kan dan zijn het de pathetische aanstellers wel.
Mensen die gewoon kunnen bewegen, kunnen zien, kunnen horen, te eten hebben, in een vrij land wonen, geen chronische ziekten hebben en eigenlijk niks in hun leven hebben om over te zeuren.
Het geeft deze mensen nou eenmaal een fijn gevoel om zielig gevonden door hun medemens.
Ze zeuren de hele dag over dingen die niet goed zijn in hun leven, terwijl hun leven eigenlijk wel meevalt. Op een gegeven moment hebben nog maar weinig mensen zin om naar dit soort mensen te luisteren.
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Nou, vraag je je misschien af WAAROM ik nou zo'n gruwelijke afkeer heb van dit soort mensen.
In de veel gevallen betreft wat ik beschrijf mensen met een gezond lichaam en een gezond verstand, die te eten hebben en in een vrij land leven (Ik heb het over mensen in Nederland)

Is het je ook welleens opgevallen dat mensen die het vaak echt even ietsje moeilijker hebben dan een ander juist absoluut niet zielig gevonden worden en een onwijze ambitie hebben?
Zeg bijvoorbeeld niet tegen iemand die in een rolstoel zit dat hij/zij zielig is dat wil hij niet horen...
mensen die het vaak echt net even moeilijker hebben dan een 'normaal' mens behoren bijna nooit tot het soort
pathetische aanstellers.

Het leven is wat je er van maakt, en van mensen die alleen maar problemen hebben doordat ze die zelf hebben gemaakt heb ik geen enkel respect.
Ik heb zeer veel respect voor mensen die het net even moeilijker hebben dan een 'normaal' mens en ondanks hun aangeboren problemen alsnog een onwijze ambitie hebben.

Negatieve reacties van de aanstellers die zich stiekem geheel herkennen in wat ik schrijf of die een kennis, familielid of vriend hebben die zich tot zo'n aansteller kunnen rekenen.
weg met ze...

Waar maak je je druk om?? volgens mij ben jij degene die zich hier aanstelt

Waarschuw beheerder
kijk je zegt natuurlijk wel wat over een hele hoop mensen...maar ik geloof nie mevrouw theelepel en friends dat door hebben

je gooit dus een hele hoop mensen op een hoop en die noem je pathetische aanstellers...terwijl ze wel begrip heeft voor kids in afrika..en zo druk maakt zich er ook nie om anders had ze wel in afrika gezeten om ze te helpen ! maar ze zegt zich druk te maken dus ik neem dan nog maar aan dat het meent !

Heeft ze zelf ooit weleens een psychisch probleem gehad ??
Denk het niet...en hoe kan je iemand met een psychisch probleem hier nou vergelijken met een hongerlijdend kind in afrika ! Tuurlijk is dat ook erg...maar tis ook erg dat iemand psychische klachten heeft en daardoor zn leven helemaal nie ziet zitten !

Nee ze moeten maar nie klagen want in afrika hebben ze honger en hebben ze het nog slechter.....

ook ik heb een gebroken been maar ja das niet erg want ik had ook mn nek kunnen breken !!

Maar nogmaals...er wordt nie verder gekeken dan de eigen neus en laat ze maar veel betekenen voor de hongerlijdende kids in afrika...ze zal er vast wel veel voor gedaan hebben ! vast wel een eurootje over hebben gemaakt...hulde...

Waarschuw beheerder
grrrrrr klier ;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 19:44:
kijk je zegt natuurlijk wel wat over een hele hoop mensen...maar ik geloof nie mevrouw theelepel en friends dat door hebben

je gooit dus een hele hoop mensen op een hoop en die noem je pathetische aanstellers...terwijl ze wel begrip heeft voor kids in afrika..en zo druk maakt zich er ook nie om anders had ze wel in afrika gezeten om ze te helpen ! maar ze zegt zich druk te maken dus ik neem dan nog maar aan dat het meent !

Heeft ze zelf ooit weleens een psychisch probleem gehad ??
Denk het niet...en hoe kan je iemand met een psychisch probleem hier nou vergelijken met een hongerlijdend kind in afrika ! Tuurlijk is dat ook erg...maar tis ook erg dat iemand psychische klachten heeft en daardoor zn leven helemaal nie ziet zitten !

Nee ze moeten maar nie klagen want in afrika hebben ze honger en hebben ze het nog slechter.....

ook ik heb een gebroken been maar ja das niet erg want ik had ook mn nek kunnen breken !!

Maar nogmaals...er wordt nie verder gekeken dan de eigen neus en laat ze maar veel betekenen voor de hongerlijdende kids in afrika...ze zal er vast wel veel voor gedaan hebben ! vast wel een eurootje over hebben gemaakt...hulde...

je ben lekker op dreef Ro :respect:
go jou :woeptidoe:
je hebt gelijk :)

:kusje2:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op zondag 19 maart 2006 om 18:13:
en welk van die zogenaamde ziektes heb jij?
je voelt je wel erg aangesproken!!

geen van alle KILLERQUEEN, gelukkig, maar k heb wel veel meegemaakt....
verder heb ik in mijn omgeving wel mensen met dat soort problemen en weet ik hoe hard ze knokken :)
zij zijn dus geen pathetische aanstellers....

dat is waarom mijn haren recht overeind van gaan staan van mevrouw theelepel en haar kortzichtige gejenk....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

dank je meis, maar ik ben ook maar ik

sja mijn mening is dat ik met zeuren en mezelf zielig vinden etc niets opschiet, daar ga ik me alleen slechter van vboelen en alles negatief van inzien.

ik probeer van het negatieve iets positiefs te maken, ook al valt dat niet allemaal mee altijd.
maar ik probeer te blijven lachen.
en te denken dat sommige mensen het misschien nog wel moeilijker hebben.

ik ben niet iemand die stilletjes blijft wachten tot dat het allemaal beter wordt, je moet het heft ook in eigen handen nemen.

ik wil niet zeggen dat iedereen maar zeurt die ziek is of het goed voor de wind gaat of wat dan ook.
maar het valt me idd wel op dat mensen die maar een topje van de ijsberg hebben mee gemaakt gezien mijn leven, die idd sneller hun hoofd laten hangen, dan iemand die vaak al een hoop in zijn rugzak heeft mee te dragen.

iedereen zijn verwerkings patroon is anders, maar er zijn ook mensen die nog nooit echt de mogelijkheid hebben gehad om iets te verwerken, omdat ze maar altijd met andere dingen bezig zijn, en het leven beter willen inzien etc.

je kunt dus niet alles over 1 kam scheren idd.

Waarschuw beheerder
sommige mensen kunnen ook zeuren over zeurende mensen .........
Waarschuw beheerder
Ik begrijp de topic opener precies, ik heb ook zo een collega :gaap: Die terroriseert iedereen met haar "problemen"

Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Sinds wanneer ben jij arts?? in welke specialisatie dan ook.
Hier op een hele kortzichtige manier je mening te etaleren.
Weet je dan iig goed te onderbouwen ipv zo makkelijk te oordelen!!!

Ik word zo langzamerhand heel moe van mensen zoals jij die te weinig nadenken, te veel naar een ander kijken en te snel bevooroordeeld zijn.

Ik sanp je punt best wel, maar het is allemaal lang niet zo simpel zoals jij het ziet.
Ik neem het je eigenlijk nog niet eens kwalijk, gezien mijn dagelijkse bevindingen in onze maatschappij.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat soort mensen kunnen irritant zijn ja. Vooral mensen die geilen op aandacht vind ik vreselijk. Maar zoals bij alles zit er altijd een diepere oorzaak achter.
Waarschuw beheerder
Ik vind dat je bijvoorbeeld op je werk je collega's niet moet lastig vallen met die persoonlijke problemen, omdat je op je werk "gevangen" zit. Ik ben kok en dan sta je af en toe acht uur in een kleine ruimte onder toch wel stress te werken met zn tweetjes, als diegene dan ook nog de hele tijd gaat lopen jammeren over haar leven dan wordt het toch wel een lange zit ;)
Waarschuw beheerder
Ik kan het alleen maar eens zijn met het merendeel van de posters in dit topic.

Whitekiller, je bent wel erg kortzichtig door ziektes die je niet kunt zien meteen af te doen als niet bestaand.

En als je zoveel last hebt van "aanstellers" (wat ik me goed kan voorstellen in fucking wassenaar) verzamel dan positieve mensen om je heen.

Arg, en ik erger me echt aan je houding. je denkt wijs te zijn maar je begrijpt er echt geen zak van...zoooo zwart wit, terwijl alles grijs is.
Waarschuw beheerder
donateur
Aanstellen vind ik een groot woord en daarbij kun je appels niet met peren vergelijken.

Ik kan hooguit oppervlakkig van bepaalde zaken zeggen dat ik het aanstellerij is maar als je alle gevallen apart neemt, denk ik dat de problematiek veel te diep ligt om er oppervlakkig een paar woorden aan vast te knopen.

Ik snap jou principe wel, alleen verwoord je dat totaal verkeerd.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk nu pas de begintekst gelezen, omdat ik er eerst geen zin in had, omdat het teveel tekst was. Maar damn... :s Wat ben jij kortzichtig zeg... :s
Je hebt duidelijk totaal geen inlevingsvermogen en je hebt zelf waarschijnlijk gewoon een heel vlekkeloos leventje of een karakter die niet snel van wal raakt. Maar bedenk je ook eens even dat niet iedereen is zoals jij bent!
Je hebt duidelijk nog een hoop te leren en je hebt geen enkel idee van hoe de wereld ervoor iemand anders uit kan zien! :s

Wat jij in feite zegt is; wanneer je in de westerse cultuur geboren bent, kun je bijna per definitie geen reden tot klagen hebben. En zul je ten alle tijden gelukkig moeten zijn, want de mensen die recht hebben om ongelukkig te zijn, zijn te vinden in ontwikkelingslanden... :s Hoe kortzichtig zeg.... En zeg nou niet dat ik het verkeerd interpreteer, want je tekst is lang en uitgebreid genoeg geschreven om misverstanden te voorkomen.

Jij snapt echt niet dat negatieve emoties wat dieper kunnen liggen dan alleen materieel leed. Een mens steekt wel even iets geavanceerder in elkaar dan dat jij nu schetst hoor.

Ik kan even niet de juiste woorden vinden om duidelijk te maken wat er wel niet allemaal ontbreekt in jouw denkwijze, en vind hetgeen ik nu getypt hebt ook helemaal niet genoeg, maar je mag in ieder geval wel eens even iets ruimer gaan denken!!!
We spreken jou nog wel een keer als je wat verder bent in dit leven of van mijn part in een volgend leven... eens kijken hoe hard je terug komen van wat je nu allemaal zegt!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

kweenie, ik vind je verhaal voor dit onderwerp iets te lang om te lezen
maar idd, er bestaan een hoop aanstellers
volgens mij ben jij er ook 1 van :d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Met zwakte/zelfmedelijden bereik je niks,hooguit dat je vrienden je ook beu raken :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Psycho Forze, ik zal niet zeggen dat je me geheel verkeerd geinterpreteerd hebt maar zoals jij het zegt is niet helemaal hoe ik het bedoel.

Wat jij tegen mij zegt is

*Wat jij in feite zegt is; wanneer je in de westerse cultuur geboren bent, kun je bijna per definitie geen reden tot klagen hebben. En zul je ten alle tijden gelukkig moeten zijn, want de mensen die recht hebben om ongelukkig te zijn, zijn te vinden in ontwikkelingslanden... Hoe kortzichtig zeg.... En zeg nou niet dat ik het verkeerd interpreteer, want je tekst is lang en uitgebreid genoeg geschreven om misverstanden te voorkomen*

Zeker niet alle mensen in de westerse samenleving hebben het makkelijk. Er zitten juist veel bij die een moeilijk leven hebben. Mensen die in een rolstoel zitten, een ongeneeslijke ziekte hebben, waar hun ouders van zijn overleden in hun jeugd...
Dat zijn vreselijke dingen en dat zijn geen keuzes die je maakt.
Jezelf snijden bijvoorbeeld is een keuze.
Daar ligt voor mij het verschil, zolang je er niks aan kunt doen wat voor vreselijke dingen je hebt of hebt meegemaakt wil ik die mensen alleen maar steunen
Alleen in de westerse maatschappij is er inderdaad vaak (dus niet altijd) minder rede toe om te klagen.
Wij hebben in dit land (nauwelijks) te maken met zaken als honger en oorlog.
Wij zouden zo heel wat kunnen maken van de wereld maar er gebeurt geen fuck door de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden door andere mensen waardoor aandacht naar die mensen gaat in plaats van naar mensen die het echt moeilijk hebben.
Waarschuw beheerder
Problemen die tussen je oren zitten, bijvoorbeeld dat je werkelijk denkt dat je het meest ongelukkige mens bent op aarde daar kan niemand wat aan doen, alleen de persoon in kwestie zelf.
Dus vind ik dat je dat soort mensen gewoon met rust moet laten en hun eigen 'probleem' moet laten oplossen.
Problemen waar in kwestie praktisch wel wat aan te doen valt zoals honger in Afrika, daar zou je je beter op kunnen focussen.
Waarschuw beheerder
donateur

Zeker niet alle mensen in de westerse samenleving hebben het makkelijk. Er zitten juist veel bij die een moeilijk leven hebben. Mensen die in een rolstoel zitten, een ongeneeslijke ziekte hebben, waar hun ouders van zijn overleden in hun jeugd...

Maar als ze zeggen het moeilijk te hebben en ze zijn gezond geboren moeten ze toch naar de hel.
Je raakt verlamd, maarja eens was je gezond geboren. Als je dan zeurt moet je naar de hel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van whitekiller op maandag 20 maart 2006 om 10:03:
Problemen die tussen je oren zitten, bijvoorbeeld dat je werkelijk denkt dat je het meest ongelukkige mens bent op aarde daar kan niemand wat aan doen, alleen de persoon in kwestie zelf.
Dus vind ik dat je dat soort mensen gewoon met rust moet laten en hun eigen 'probleem' moet laten oplossen.

Vind ik ook :yes:
Ze kunnen best aan me vertellen dat ze een probleem hebben en raad vragen maar doe er dan verdomme ook wat aan.
Met lopen zeiken schiet je geen reet op.
Je hebt je leven in eigen handen dus :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van whitekiller op maandag 20 maart 2006 om 09:58:
er gebeurt geen fuck door de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden door andere mensen waardoor aandacht naar die mensen gaat in plaats van naar mensen die het echt moeilijk hebben.

Wat ben je toch een walgelijk kind.
Waarschuw beheerder
donateur
Ok, ik heb nu zo'n beetje alles gelezen en ik kan me wel voorstellen hoe onze topicopener zich voelt.

ikzelf ben in NL geboren en getogen. Mijn ouders komen uit Suriname. Sinds de laatste keer dat ik daar ben geweest besef ik nu pas goed hoe goed ik het heb in NL. Sindsdien ben ik eigenlijk ook nog nooit zo dankbaar geweest voor mijn leven. :D

MAAR....:O

Problemen waar in kwestie praktisch wel wat aan te doen valt zoals honger in Afrika, daar zou je je beter op kunnen focussen.

Mensen die echt denken een probleem te hebben maar dat niet hebben stellen zich niet aan, maar hebben dan dus een psychisch probleem. Dingen als anorexia kies je echt niet bewust! :/

Ik heb ook een periode gehad dat ik dreigde zelfmoord te plegen. Dit was idd roepen om aandacht. Maar waarom? Ik ging gewoon naar school. Ik heb vrienden. Ik heb gewoon een normaal leventje. Had alleen veel gezeik thuis en kon heel slecht mn gevoelens kwijt. En geloof mij, je moet gewoon echt je ei kwijt...En als je al moeilijk over jezelf praat maakt dat de situatie alleen maar erger en ga je rare dingen doen.

Zou jij mij in die periode ook een pathetische aansteller noemen? En let op: op basis wat ik dus aan de buitenwereld zou laten zien. Jij zou dus niet weten van mij dat het in me hoofd een zooitje was want naar me vrienden was ik heel normaal...

Oh ja nog 1 ding: Ik denk dat je langer bezig bent met de honger oplossen in Afrika vanwege de politieke corruptie...

Waarschuw beheerder

maar die keuze word niet voor nix gemaakt. Mensen die dat doen showen heus niet aan iedereen wat ze zichzelf aangedaan hebben hoor! Dat doen lucht hun op daar kan je zelf de controle over houden wanneer het begint en wanneer het stopt en met die pijn die je van binnen voelt niet!!

Dus jij vind dat je iemand die het moeilijk heeft maar lekker moet laten verrotten!! god hoe zou het gaan als jij eens iemand nodig hebt!! Die mensen kun je wel degelijk helpen, denk je dat er voor jan lul mensen opgeleid zijn om anderen met dat soort problemen te helpen???

Uitspraak van Jeff London op maandag 20 maart 2006 om 11:18:
Wat ben je toch een walgelijk kind.

precies! je bent zo kansloos!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Heb jij nou een blok gewapend beton voor je kop?
Ik zou eens lezen wat er hier voornamelijk gezegd word en dat eens tot je door laten dringen.
Nogmaals, ordeel niet over zaken waar je blijkbaar totaal geen kennis van hebt genoten.

En waar ik ook zo moe van word zijn die dubbele pleonasmes van je........

de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op maandag 20 maart 2006 om 10:05:
Maar als ze zeggen het moeilijk te hebben en ze zijn gezond geboren moeten ze toch naar de hel.
Je raakt verlamd, maarja eens was je gezond geboren. Als je dan zeurt moet je naar de hel.

Uitspraak van Devilish™ op maandag 20 maart 2006 om 10:16:
Vind ik ook
Ze kunnen best aan me vertellen dat ze een probleem hebben en raad vragen maar doe er dan verdomme ook wat aan.
Met lopen zeiken schiet je geen reet op.
Je hebt je leven in eigen handen dus

Zucht!!!!!!!!!!

Uitspraak van AltijdHerrie !! op maandag 20 maart 2006 om 02:58:
kweenie, ik vind je verhaal voor dit onderwerp iets te lang om te lezen
maar idd, er bestaan een hoop aanstellers
volgens mij ben jij er ook 1 van

Ik zou het eerst eens helemaal gaan lezen in het vervolg voordat je ook loze uitspraken doet.
Waarschuw beheerder

Je denkfout is dat je er van uit gaat dat iedereen 100% zijn eigen leven in handen heeft en absolute controle over zichzelf.
Dat is gewoon niet zo, je kunt veel aan je eigen leven doen, maar je komt er nog wel achter dat je hersenen soms spelletjes met jezelf spelen.

En is volgens jouw redenatie de honger en ellende in veel Afrikaanse landen ook niet aan hun zelf te danken?
Ze hebben grondstoffen en menselijke capaciteit, waarom doen ze dan niet wat aan de honger, hebben wij toch ook gedaan?
Of is dat toevallig ook wat gecompliceerder?
Waarschuw beheerder
donateur

daar kan de persoon in kwesite alleen wat aan doen met ENORM veel hulp.
Geen mensen die zeggend at het een aansteller is, maar mensen die de probemen serieus nemen,

Dat is totaal geen vergelijking...
Voordat de Westerse wereld zich ging bemoeien met Afrika hadden die mensen het daar best.
Maar net als in Amerika samengaand met de Indianen denken Westerlingen dat ze overal een vinger in de pap kunnen hebben.

Het gevolg is dat de oorspronkelijke bewoners in armoe komen te zitten en dan komen dezelfde Westerlingen weer aan met hulp wat gewoon al veel te laat is.

Laat die mensen aan hun lot over, de ziektes zijn er om het popuatie aantal naar beneden te krikken juist omdat er niets te eten is.

Snap je nu dat dat totaal geen vergelijking is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Lady Lunatic :bounce: op zondag 19 maart 2006 om 22:26:
geen van alle KILLERQUEEN, gelukkig, maar k heb wel veel meegemaakt....
verder heb ik in mijn omgeving wel mensen met dat soort problemen en weet ik hoe hard ze knokken
zij zijn dus geen pathetische aanstellers....

dat is waarom mijn haren recht overeind van gaan staan van mevrouw theelepel en haar kortzichtige gejenk....laatste aanpassing 19 maart 2006 22:28

ik zei nie zo happe meis:D
Waarschuw beheerder
Dan erbij,
het is erg vervelend vind ik als mensen hoor klagen over hun problemen tegen mij.
alsof ik ze kan helpen. (ik ken wel goed luisteren maar heb niet geleerd voor maatschappelijk werkster)
en vooral als ik ze amper ken.

snappie?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vindt dat je groot gelijk heb, je omschrijft het wel een beetje met heel veel tekst maar Nederlanders zeiken nu eenmaal graag. Als iedereen es een keer gewoon doorging zonder te zeiken en iedereen es wat positiever deed was het een veel mooier land! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op maandag 20 maart 2006 om 18:10:
hihihi:D
niet zo happe jij

ik had honger....dan ben ik nie zo scherp meer :d ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 18:22:
ik had honger....dan ben ik nie zo scherp meer

ahaaaa

moet je btje meer eten he ;)

Waarschuw beheerder
ja zal ik voortaan doen... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 13:00:
En waar ik ook zo moe van word zijn die dubbele pleonasmes van je........

hahaha geweldig!!

Waarschuw beheerder
donateur
Psycho Forze, ik zal niet zeggen dat je me geheel verkeerd geinterpreteerd hebt maar zoals jij het zegt is niet helemaal hoe ik het bedoel.

Wat jij tegen mij zegt is

*Wat jij in feite zegt is; wanneer je in de westerse cultuur geboren bent, kun je bijna per definitie geen reden tot klagen hebben. En zul je ten alle tijden gelukkig moeten zijn, want de mensen die recht hebben om ongelukkig te zijn, zijn te vinden in ontwikkelingslanden... Hoe kortzichtig zeg.... En zeg nou niet dat ik het verkeerd interpreteer, want je tekst is lang en uitgebreid genoeg geschreven om misverstanden te voorkomen*

Dat zijn vreselijke dingen en dat zijn geen keuzes die je maakt.
Daar ligt voor mij het verschil, zolang je er niks aan kunt doen wat voor vreselijke dingen je hebt of hebt meegemaakt wil ik die mensen alleen maar steunen
Alleen in de westerse maatschappij is er inderdaad vaak (dus niet altijd) minder rede toe om te klagen.
Wij hebben in dit land (nauwelijks) te maken met zaken als honger en oorlog.
Wij zouden zo heel wat kunnen maken van de wereld maar er gebeurt geen fuck door de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden door andere mensen waardoor aandacht naar die mensen gaat in plaats van naar mensen die het echt moeilijk hebben.

Jezelf snijden is een keuze inderdaad. Maar waar denk jij dat het uit voortkomt wanneer iemand zo ver heen is dat ie zichzelf gaan pijnigen? Aandacht??? :frusty: Hoe kortzichtig kun je zijn zeg... Zulke dingen komen voort uit een diepe haat tegenover zichzelf. Zo'n diepe haat dat mensen in zichzelf gaan snijden om hun eigen lichaam te verminken omdat ze van mening zijn dat ze pijn verdienen! Of wat dacht je ervan dat de geestelijk pijn zo erg word, dat mensen in zichzelf gaan snijden zodat de focus even niet meer het innerlijke maar even het uiterlijke betreft... Zo ver kan iemand geestelijk in de put zitten! Hoe kom je er toch bij dat je alleen maar in de put kan zitten wanneer er iets aan het uiterlijk mankeert??? Of alleen maar recht heeft tot verdriet wanneer er IEMAND ANDERS dood of ziek is???
The mind is a labyrinth... En je kan echt niet altijd aan de buitenkant zien hoe het met iemand gaat. Je hebt duidelijk half gaan idee van hoe iemands innerlijke wereld eruit kan zien. Je bent een grote egoïst wanneer je op zo'n manier over anderen oordeelt.
Je moest eens weten hoeveel moeite iemand alleen al kan hebben met het accepteren van zichzelf in een maatschappij als deze...
Je moet gewoon eens even heel goed beseffen dat er altijd een dieper verhaal schuil gaat achter iemands houding. Zo ook bij mensen die aandacht trekken...
Elk mens heeft aandacht nodig, en wanneer je dit als baby zijnde nooit gekregen hebt en emotioneel verwaarloosd bent, is het vrij logisch dat iemand daar z'n hele leven problemen van blijft houden. Zulke dingen kunnen een mens op een lelijke manier beschadigen. Het is vrij logisch dat mensen daar compensatie voor gaan zoeken op latere leeftijd.
Dat kan misschien soms wat irritant overkomen, maar denk er eens iets dieper over na, en denk eens niet zo oppervlakkig en je zult zien dat overal een dieper liggend verhaal schuil gaat.
Jij komt op mij zeer oppervlakkig-denkend over.
Je hebt duidelijk nog een hoop te leren en hebt totaal geen weet van hoe de ziel van de mens kan werken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 20:10:
Jezelf snijden is een keuze inderdaad. Maar waar denk jij dat het uit voortkomt wanneer iemand zo ver heen is dat ie zichzelf gaan pijnigen? Aandacht??? Hoe kortzichtig kun je zijn zeg... Zulke dingen komen voort uit een diepe haat tegenover zichzelf. Zo'n diepe haat dat mensen in zichzelf gaan snijden om hun eigen lichaam te verminken omdat ze van mening zijn dat ze pijn verdienen! Of wat dacht je ervan dat de geestelijk pijn zo erg word, dat mensen in zichzelf gaan snijden zodat de focus even niet meer het innerlijke maar even het uiterlijke betreft... Zo ver kan iemand geestelijk in de put zitten! Hoe kom je er toch bij dat je alleen maar in de put kan zitten wanneer er iets aan het uiterlijk mankeert??? Of alleen maar recht heeft tot verdriet wanneer er IEMAND ANDERS dood of ziek is???
The mind is a labyrinth... En je kan echt niet altijd aan de buitenkant zien hoe het met iemand gaat. Je hebt duidelijk half gaan idee van hoe iemands innerlijke wereld eruit kan zien. Je bent een grote egoïst wanneer je op zo'n manier over anderen oordeelt.
Je moest eens weten hoeveel moeite iemand alleen al kan hebben met het accepteren van zichzelf in een maatschappij als deze...
Je moet gewoon eens even heel goed beseffen dat er altijd een dieper verhaal schuil gaat achter iemands houding. Zo ook bij mensen die aandacht trekken...
Elk mens heeft aandacht nodig, en wanneer je dit als baby zijnde nooit gekregen hebt en emotioneel verwaarloosd bent, is het vrij logisch dat iemand daar z'n hele leven problemen van blijft houden. Zulke dingen kunnen een mens op een lelijke manier beschadigen. Het is vrij logisch dat mensen daar compensatie voor gaan zoeken op latere leeftijd.
Dat kan misschien soms wat irritant overkomen, maar denk er eens iets dieper over na, en denk eens niet zo oppervlakkig en je zult zien dat overal een dieper liggend verhaal schuil gaat.
Jij komt op mij zeer oppervlakkig-denkend over.
Je hebt duidelijk nog een hoop te leren en hebt totaal geen weet van hoe de ziel van de mens kan werken

Heh, voor het eerst dat ik het met je eens ben.

Was het maar zo simpel dat alles in je leven bepaald wordt door wel overwogen en rationele keuzes.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Consurgo op maandag 20 maart 2006 om 22:57:
Heh, voor het eerst dat ik het met je eens ben.

De eerste keer pas?? :nocheer: :o

Waarschuw beheerder
al met al moet je het doen met de dingen die je hebt in het leven, of je nu ziek bent of weet ik wat.

probeer er zo goed en zo kwaad het kan toch het beste van te maken, schouders eronder, en denken: andere mensen hebben het misschien nog zwaarder.

ik heb een hoop mee gemaakt, maar ik blijf zo goed het kan altijd lachen, en maak er het beste van.
ik klaag waarschijnlijk te weinig, en das ook niet altijd goed. men mag gerust es klagen, als het maar niet je leven en je omgeving gaat beheersen in die zin dat je alleen nog maar met het klagen en het zwart kijken bezig bent.

niet iedereen is even sterk, maar iedereen bezit wel een bepaalde kwaliteit om dingen onder ogen te zien, om hulp te vragen, om te vechten, om positief van negatief te scheiden, om dingen te accepteren, om toe te geven aan je sterkte en je zwaktes etc etc.

gebruik de dingen die je hebt, om dingen te veranderen, niet om in een zwart gat te blijven zitten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 23:52:
probeer er zo goed en zo kwaad het kan toch het beste van te maken, schouders eronder, en denken: andere mensen hebben het misschien nog zwaarder.

Jij kunt blijkbaar goed relativeren, net zoals het mij makkelijk afgaat, maar ook niet iedereen kan dat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 00:46:
Jij kunt blijkbaar goed relativeren, net zoals het mij makkelijk afgaat, maar ook niet iedereen kan dat.

ik zie het eerder als overleven of kopje onder gaan.

komt misschien door een hoop levens ervaring die ik liever ook niet had gehad, of een ziekte die ik mee draag.

maar ik zal me nooit gewonnen geven, als ik nog wat te vechten zie :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 02:46:
ik zie het eerder als overleven of kopje onder gaan.

komt misschien door een hoop levens ervaring die ik liever ook niet had gehad,

Ik snap helemaal wat je bedoelt

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 02:46:
maar ik zal me nooit gewonnen geven, als ik nog wat te vechten zie

That's the spirit ;)

Waarschuw beheerder
ik geef ook nooit op maar om iemand die een psychisch probleem heeft een aansteller te noemen is weer het andere uiterste...die mensen vechten ook elke dag tegen hun probleem...

ik heb daar respect voor :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

:/

Oh is dat het! ze stellen zich aan! :S

Als we nou langs die anorexia specialisten gaan en die klinieken en ze gewoon vertellen dat die mensen zich aanstellen en we ze maar moeten negeren is het probleem dus opgelost?
Oh en die 2de, zoek maar eens op internet op automutilatie. Deze 2 gevallen kan ik vergelijken met de drang naar een sigaret..daar kom je ook niet 123 vanaf en heb je echt hulp bij nodig.

En je hoort toch vaak verhalen over relatie's die uit de hand lopen...niet altijd even simpel denk ik.

En die mensen die aan de drugs zijn geraakt zijn gewoon niet goed beschermt tegen verleiding.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou van dit topic valt echt mn bek van open gewoon.
Ongelofelijk wat mensen wel niet kunnen uitspreken. Denk eens na man! Gebruik die kwab met hersenen dan ook, als je ze toch hebt! Ja, dan doel ik op jou whitekiller.

Ik kan me er in vinden dat sommige mensen altijd maar klagen. Zoals over dat het zo kou is buiten. En wanneer de zon schijnt is het weer te warm buiten. Of dat er een snufje te veel zout op het eten zit, je weet wel... onzinnige dingetjes. Dan denk ik wel eens; Zucht.. ben tevreden met wat je hebt joh!
Maar wat jij nou noemt:
-Ze snijden zichzelf.

Sorry hoor! Maar dit is toch geen zeuren of aanstellerig gedrag?! Dit is gewoon serieus en de mensen die in deze situaties zitten hebben dringend hulp nodig.

Ik kan niet echt zeggen dat ik behoor tot het 'hokje' :x negatieve reacties omdat ik het zelf mee gemaakt hebt of iemand in mijn omgeving.
Ik behoor ook niet tot het 'hokje' :x dat ik het met je eens ben.
Wat zeg je nu eigenlijk? Jouw denkwereld is goed? En wanneer iemand er niet mee eens is, dan zijn we zelf de aanstellers?
Beetje kort door de bocht hoor.
Ik vraag me af waar jij deze "wijsheid" vandaan hebt getrokken. Want dan raad ik je aan, om nog even terug naar school te gaan, je wat meer bezig te houden met de mensheid en je omgeving en zo wat levenservaring op doet.
Want kennelijk heb je niet echt respect voor een ander, en plaats je commentaar, waaruit blijkt dat je er dus totaal geen kaas van gegeten hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:15:
die mensen vechten ook elke dag tegen hun probleem...

dat klopt, maar er zijn er ook zat die geen hulp willen, en van niks komt niks, je zult zelf ook je steentje moeten bijdragen, het wordt niet maar allemaal voor je gedaan.
Waarschuw beheerder
-Ze snijden zichzelf.

Dit zijn geen gevallen van pathetische aanstellers zoals jij ze noemt, maar mensen met een probleem die hulp nodig hebben.
Ik zou bijna willen vragen hoe je überhaupt dúrft te oordelen over mensen met deze problemen, zonder er zelf blijkbaar een greintje verstand van te hebben.

Hoewel ik met je eens ben dat het leven grotendeels is wat je er zelf van maakt denk ik niet dat deze bovengenoemde dingen zomaar een paar keuze's zijn die je dan maar niet had moeten maken. De wereld is niet zwart-wit, dingen liggen niet zo simpel zoals ze af en toe lijken. Een beetje meer respect en medeleven voor je medemens zou op z'n plaats zijn, denk ik.

En dat mensen negatief op jouw mening reageren heeft er ook niks mee te maken dat ze zich er wel of niet in kunnen herkennen. Ik heb geen van jouw bovengenoemde 'probleempjes', maar ik ben (gelukkig!) wel in staat met mensen mee te voelen en niet alles voor onzin of aanstellerij aan te zien.

Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Je kan merken dat jij nog nooit van borderline gehoord heb :/

Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

:/ Eigen problemen creëren? Omgeving shockeren?
Die mensen hebben last van een geestelijke stoornis die door verschillende factoren aanwezig kan zijn.
Maar als jij bijvoorbeeld een genetische of biologisch aanwezige stoornis in de hersenen afschilderd als een schreeuw om aandacht dan moet je dat zelf weten.

Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben of iets over weten maar schreeuw dan niet van de daken dat jij ik weet niet hoeveel dingen op kunt noemen waarvan JIJ vind dat die niet echt bestaan.

Als je een gebroken poot zou hebben zou iedereen dat kunnen zien, maar als zich iets intern in je lichaam afspeelt en t is voor jou niet zichtbaar dan bestaat t niet?!?

Er zijn niet voor niets zoveel klinieken voor geestelijke ziektes.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou vraag ik me toch wel af waar onze topic opener blijft met haar reactie...:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 12:01:
dat klopt, maar er zijn er ook zat die geen hulp willen, en van niks komt niks, je zult zelf ook je steentje moeten bijdragen, het wordt niet maar allemaal voor je gedaan.

voor niks komt de zon op ;)...maar sommige schamen zich heel erg voor hun problemen en denken het zelf op te kunnen lossen of durven juist geen hulp te vragen !!
Waarschuw beheerder

ik ben het wel met je eens...alleen deze 2 niet!
dat is niet altijd geheel je eigen keuze vind ik, je ken ook bang zijn als je geslagen word!! en het daarom niet uit durven maken!!!

Waarschuw beheerder
Borderline, oftewel een Borderline Persoonlijkheids Stoornis, is een psychische aandoening. Mensen die een Borderline Stoornis hebben, hebben als 'grootste gemeenschappelijke deler' dat ze erg INSTABIEL zijn. Instabiel in emoties, gedragingen, relaties, zelfbeeld, stemmingen. In de DSM (Diagnostic Statistic Manual) staat in een aantal punten beschreven wat de 'criteria' zijn waaraan iemand met borderline 'moet voldoen'. Als je last hebt van vijf van de negen criteria, zou je borderliner kunnen zijn. De DSM is geen boekje om zelf een diagnose mee te stellen, dat moet namelijk gebeuren door iemand met verstand van zaken, bijvoorbeeld een psychiater. Ook is het zo dat veel mensen zonder borderline zich in bepaalde punten kunnen herkennen, zij het in mindere mate. Hieronder zal ik de punten beschrijven.

1. Stemmingswisselingen
De stemming kan van het ene op het andere moment omslaan, zelfs zo plotseling dat mensen in de omgeving geen idee hebben van wat er is gebeurd om de stemming te laten omslaan. Vaak wordt dit omslaan van de stemming 'bestempeld' als 'overgevoeligheid'. Stemming kan wisselen van heel gelukkig naar diep ongelukkig, of bijvoorbeeld vreselijk boos.
2. Impulsiviteit
Borderliners nemen vaak beslissingen in een impuls. Zonder over de gevolgen na te denken hebben ze besloten om bijvoorbeeld een opleiding te gaan volgen, die dan in tweede instantie toch niet bevalt en gestopt wordt. Impulsiviteit uit zich ook vaak in eetstoornissen, geldverkwisting of overmatig drank- of drugsgebruik.
3. Identiteitsproblemen
Veel borderliners hebben weinig zelfvertrouwen. Ze weten niet goed wat ze willen met hun leven, en weten niet goed wat of wie ze zijn.
4. Chronisch gevoel van leegte
Veel mensen met borderline hebben een 'leeg' gevoel. Alsof ze zijn 'afgesneden' van het voelen van dingen.
5. Zwart-wit denken
Voor een borderliner is iemand OF geweldig, OF helemaal waardeloos. Het ene uiterste of het andere. Er zit geen of weinig grijs tussen het zwart en wit.
6. Zelfverwonding/automutilatie
Soms lopen spanningen zo hoog op dat borderliners zichzelf beschadigen. Dit gebeurt niet altijd 'bewust'. Soms is de toestand een soort roes waarin het verwonden gebeurt.
7. Psychotische en dissociatieve verschijnselen
Borderliners hebben soms (kortdurend) last van psychotische verschijnselen. Meestal gaan deze (rand)psychoses na enkele uren over. Vaak is er dan sprake van overmatige achterdocht, stemmen horen, in de war zijn.
Dissociatie heb je in verschillende vormen. Je kunt het gevoel hebben dat je niet meer in de realiteit staat, dat alles aan je voorbijgaat, zonder dat je er deel van uit maakt (derealisatie). Ook kun je het gevoel hebben dat je in een lichaam zit waarin je niets voelt (depersonalisatie). Het komt ook voor dat je bijvoorbeeld ergens heen gaat, maar dat je achteraf niet meer weet hoe je er bent gekomen, of zelfs dat je er bent geweest. Dit kunnen behoorlijk angstige ervaringen zijn. Dissociatie is een veranderde bewustzijnstoestand, alsof de verschillende functies van je hersenen niet goed op elkaar zijn afgestemd. Anderen kunnen dissociatie soms waarnemen doordat ze merken dat je er niet helemaal bij bent, of een afwezige indruk maakt.
8. Angst voor verlating
Veel borderliners zijn doodsbang om alleen gelaten te worden. Ze proberen dit tot het uiterste te voorkomen
9. Woedend worden om niets
Mensen met een borderline-stoornis kunnen soms woedend worden om niets, en moeite hebben om die woede te beheersen.

Wat zijn de oorzaken voor het ontstaan van een borderline persoonlijkheidsstoornis?
Er zijn meerdere mogelijke oorzaken voor het ontstaan van een borderline stoornis. Het ontstaan van de stoornis wordt meestal gezien als een combinatie van aanleg en omstandigheden (bio-psychosociaal model).
Bio staat voor biologisch en heeft te maken met aanleg, lichamelijke factoren, erfelijkheid. Bij de borderlinestoornis zijn impulsiviteit en emotionele instabiliteit waarschijnlijk in aanleg aanwezig.
Psycho staat voor psychologisch, en heeft te maken met de opvoeding, ingrijpende gebeurtenissen en ervaringen. Bij mensen met een borderline stoornis is vaak sprake geweest van een instabiele gezinssituatie en/of ingrijpende ervaringen, zoals mishandeling, sexueel misbruik, scheiding van de ouders. Echter: niet alle borderliners hebben zo'n verleden, en het is ook niet zo dat iedereen met zo'n verleden een borderlinestoornis ontwikkelt.
Er zijn deskundigen die hechtingsproblematiek zien als kernpunt van de borderline stoornis. Borderliners hebben geen stabiel beeld van zichzelf, en hebben vaak moeite zich aan anderen te hechten. Of ze hechten zich veel te sterk, of juist helemaal niet.
Sociale staat voor de omgevingsfactoren (maatschappij, de cultuur waartoe iemand behoort).
Borderline lijkt vooral voor te komen in de Westerse wereld. Het zou kunnen dat onze maatschappij, waar mensen onder relatief grote druk moeten presteren, waarin individualisme hoogtij viert, en waarin normen en waarden minder duidelijk zijn, een rol kan spelen bij het ontstaan van de borderlinestoornis.
Het is niet goed mogelijk een duidelijke oorzaak aan te wijzen voor het ontstaan van een borderline persoonlijkheidsstoornis. Wel kunnen we sterk vermoeden dat het gaat om een combinatie van factoren die uiteindelijk bijdragen aan de stoornis. Een factor op zich is niet 'de oorzaak' van het ontstaan. Het is een complex van factoren die de stoornis tot gevolg heeft.

zo een hoop leesstof...

Waarschuw beheerder
Moeilijk moeilijk moeilijk...
gedeeltelijk eens gedeeltelijk oneens.

Sommige mensen hebben werkelijk niks te zeiken en vragen toch alle aandacht van de wereld.

mensen die zichzelf snijden en dwangmatig overgeven hebben denk geen gezond verstand...
Dit kan veroorzaakt zijn door ervaringen die zij niet zelf in de hand hadden bijv: Incest en andere problemen met ouders, extreem pepest worden, sterfgevallen meegemaakt die niet goed verwerkt zijn of misschien een samenloop van een hele hoop kleine probleempjes. Niet iedereen heeft de juiste manier van verwerken en niet iedereen heeft de juiste hulp bij t verwerken.

Ben t eens dat mensen die vaak t "zieligst" zijn dat niet gevonden willen worden...Zij hebben meestal een extra drive in t leven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:55:
Nou van dit topic valt echt mn bek van open gewoon.
Ongelofelijk wat mensen wel niet kunnen uitspreken. Denk eens na man! Gebruik die kwab met hersenen dan ook, als je ze toch hebt! Ja, dan doel ik op jou whitekiller.

Ik kan me er in vinden dat sommige mensen altijd maar klagen. Zoals over dat het zo kou is buiten. En wanneer de zon schijnt is het weer te warm buiten. Of dat er een snufje te veel zout op het eten zit, je weet wel... onzinnige dingetjes. Dan denk ik wel eens; Zucht.. ben tevreden met wat je hebt joh!
Maar wat jij nou noemt:

-Ze snijden zichzelf.

Sorry hoor! Maar dit is toch geen zeuren of aanstellerig gedrag?! Dit is gewoon serieus en de mensen die in deze situaties zitten hebben dringend hulp nodig.

Ik kan niet echt zeggen dat ik behoor tot het 'hokje' negatieve reacties omdat ik het zelf mee gemaakt hebt of iemand in mijn omgeving.
Ik behoor ook niet tot het 'hokje' dat ik het met je eens ben.
Wat zeg je nu eigenlijk? Jouw denkwereld is goed? En wanneer iemand er niet mee eens is, dan zijn we zelf de aanstellers?
Beetje kort door de bocht hoor.
Ik vraag me af waar jij deze "wijsheid" vandaan hebt getrokken. Want dan raad ik je aan, om nog even terug naar school te gaan, je wat meer bezig te houden met de mensheid en je omgeving en zo wat levenservaring op doet.
Want kennelijk heb je niet echt respect voor een ander, en plaats je commentaar, waaruit blijkt dat je er dus totaal geen kaas van gegeten hebt.

Zow zeg das ff met het mes op tafel, maar je hebt wel gelijk(y)

Waarschuw beheerder
laat mensen lekker zeuren.

Zeg zelf, soms is het heerlijk om even alles af te zeiken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 23:51:
Ik word zo langzamerhand heel moe van mensen zoals jij die te weinig nadenken, te veel naar een ander kijken en te snel bevooroordeeld zijn

ach joh!! dat krijg je met die kleuters die denken dat de wereld plat is........volgens mij is ze net uit de luiers wat een dom kind zeg!!!!!!
ja id.... dan bedoel ik whitekiller (jij ja)

muts
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Zoepoog82 op dinsdag 21 maart 2006 om 18:11:

Wientje :respect:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 21:29:
Ik word zo langzamerhand heel moe van mensen zoals jij die te weinig nadenken, te veel naar een ander kijken en te snel bevooroordeeld zijn

:jaja:

Hé hé, gelukkig :D Die white killer spoort niet met d'r kortzichtige gedrag (n)

Waarschuw beheerder
tuulk nie bugs!!!
heb je topics gezien das pas zielig!!!
kan niet wachten tot ik persoonlijk bericht hahahahaha!!! lol
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Waar heb jij het nou weer over? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 17:36:
voor niks komt de zon op ...maar sommige schamen zich heel erg voor hun problemen en denken het zelf op te kunnen lossen of durven juist geen hulp te vragen !!

dat klopt, ik stond ook niet als eerste op de stoep toen ik hoorde dat ik ziek bleek te zijn. (lichaamelijk)
ik dacht ook het allemaal wel alleen te kunnen etc.

tot dat je op een goeie dag je hoofd stoot en merkt dat je je niet kunt voor doen als of je niks mankeert.

ik kan begrijpen dat mensen zich schamen, ook al is dat nergens voor nodig, ik heb nooit last gehad van een schaamte gevoel, dat heeft in feite niemand nodig, je hebt niet gevraagd om wat je overkomt.

verder wil ik ook zeggen dat ik persoonlijk vindt, dat huisrtsen en instellingen (een begleider, kennis, vrienden) mensen vaak te weinig in de gaten houden, en opmerken hoe het eigenlijk met iemand gesteld is.

de controle van mens op mens, of arts op mens moest veel beter in de gaten worden gehouden, en veel sneller wordt ingegrepen dan dat nu het geval vaak is.

vooral de psychische aandoeningen zijn vaak erg gevaarlijk voor de persoon zelf, dan wel zijn omgeving hier ook vaak van mag mee genieten.

de lichaamelijke gevallen, hebben meestal een gewone normale denkwijze/ handelingswijze, waardoor alleen je lichaam je hier en daar in de steek laat. maar deze mensen niet snel een gevaar zijn. en vaak beter dingen kunnen accepteren, en hulp aan nemen/zoeken.
Waarschuw beheerder
Het is dat ik geen Pb's mag plaatsen,.. maar had er eentje van haar gekregen. En na mijn reaktie daarop, niks meer van gehoord.

Beetje jammer allemaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeff London op woensdag 22 maart 2006 om 10:59:
maar had er eentje van haar gekregen

Ik denk iedereen dan die hier reageert :D

Waarschuw beheerder
Ze eten bijvoorbeeld niks meer (anorexia)
-Ze snijden zichzelf.

Zeuren? Nou sorry hoor meid maar de dingen die jij hier opnoemt gebeuren niet zo maar.

Vaak mensen die zich zelf snijden zijn Psygisch niet helemaal goed.

Volgens mij is jou inbeeldingsvermogen in bepaalde situaties gewoon te zwak en noem je het daarom maar zeuren.

Natuurlijk zijn er aanstellers maar in de meeste gevallen is het echt wel iets wat serieus genomen moet worden.

Neem nou het voorbeeld wat je noemt over mishandele vrouwen.. dat loopt echt niet zo makkelijk hoor.. Je kan zo een relatie vaak niet eens zo maar breken door bedreigingen en angsten.

Ik denk dat voor je een forum gaat openen je eerst eens wat meer informatie moet gaan zoeken over de dingen die je noemt. Of met mensen moet gaan praten bij wie het overkomen is..

Jou leven is vast tot nu toe perfect geweest, maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen..

Toch vind ik het echt heel erg dom en zelfzinnig dat je dit zo op een forum plaatst hebt, aangezien er mensen zijn zoals ik. Die het wel heel serieus nemen.

Wat je zelf hier doet is pathetische aanstellen, En nog eens over iets waar je blijbaar geen verstand van hebt!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

pathetische aanstellers.

weg met ze...

Tsja, makkelijk lullen over zaken die je blijkbaar zelf nog aan den lijve moet ondervinden :)

Uiteraard zijn er altijd wel vreselijke aanstellers... maar ja... om nou iedereen met een probleem van 't een of ander over één kam te scheren... das toch vooral een gebrek aan levenservaring vrees ik...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 15:47:
Tsja, makkelijk lullen over zaken die je blijkbaar zelf nog aan den lijve moet ondervinden

Uiteraard zijn er altijd wel vreselijke aanstellers... maar ja... om nou iedereen met een probleem van 't een of ander over één kam te scheren... das toch vooral een gebrek aan levenservaring vrees ik...

Zie dat d8 ik ook!
Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

pathetische aanstellers.

weg met ze...

wat zit jke je nou pathetisch aan te stellen joh. aan dat soort mensen heb ik dus echt een hekel:O owjee ben ik nou ook al aan het zeuren om niks:[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tenzij jij een behoorlijke opleiding psygologie op je naam heb staan en onderzoeken ernaar gedaan heb zou ik je mond maar houden.
wat je hier doet is mensen met psygische problemen over 1 kam scheren
er zijn mensen die het echt heel moeilijk hebben, waarbij het in hun hoofd misschien niet 100% is wie ben jij om daar een conclusie uit te trekken je mening staat vrij die mag je van mij geven maar zoals je het hier verwoord krijg ik echt de kriebels van afschuw..

misschien heb je er wel eens van gehoord:

"don`t judge a book buy it`s cover"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 15:56:
tenzij jij een behoorlijke opleiding psygologie op je naam heb staan en onderzoeken ernaar gedaan heb zou ik je mond maar houden.
er zijn mensen die het echt heel moeilijk hebben, waarbij het in hun hoofd misschien niet 100% is wie ben jij om daar een conclusie uit te trekken je mening staat vrij die mag je van mij geven maar zoals je het hier verwoord krijg ik echt de kriebels van afschuw..

Ja idd!!

Waarschuw beheerder
mooie woorden...maar over dat praten over problemen zit ook vaak nog een staartje., als je bv. in een klote situatie bent opgegroeid en je hebt geleerd nie je emoties te laten zien of er op een verkeerde manier mee om te gaan dan is het heel erg tegen je natuur in om er over te gaan praten om maar eens iets te noemen.. Kijk als jij vroeger geslagen werd als je ging janken of iets vroeg dan doe je dat nie meer omdat je er slechte ervaringen mee hebt

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 00:02:
ot dat je op een goeie dag je hoofd stoot en merkt dat je je niet kunt voor doen als of je niks mankeert.

ik kan begrijpen dat mensen zich schamen, ook al is dat nergens voor nodig, ik heb nooit last gehad van een schaamte gevoel, dat heeft in feite niemand nodig, je hebt niet gevraagd om wat je overkomt.

verder wil ik ook zeggen dat ik persoonlijk vindt, dat huisrtsen en instellingen (een begleider, kennis, vrienden) mensen vaak te weinig in de gaten houden, en opmerken hoe het eigenlijk met iemand gesteld is.

de controle van mens op mens, of arts op mens moest veel beter in de gaten worden gehouden, en veel sneller wordt ingegrepen dan dat nu het geval vaak is.

vooral de psychische aandoeningen zijn vaak erg gevaarlijk voor de persoon zelf, dan wel zijn omgeving hier ook vaak van mag mee genieten.

de lichaamelijke gevallen, hebben meestal een gewone normale denkwijze/ handelingswijze, waardoor alleen je lichaam je hier en daar in de steek laat. maar deze mensen niet snel een gevaar zijn. en vaak beter dingen kunnen accepteren, en hulp aan nemen/zoeken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 16:45:
mooie woorden...maar over dat praten over problemen zit ook vaak nog een staartje., als je bv. in een klote situatie bent opgegroeid en je hebt geleerd nie je emoties te laten zien of er op een verkeerde manier mee om te gaan dan is het heel erg tegen je natuur in om er over te gaan praten om maar eens iets te noemen.. Kijk als jij vroeger geslagen werd als je ging janken of iets vroeg dan doe je dat nie meer omdat je er slechte ervaringen mee hebt

ik weet er alles van, mijn jeugd was verre van gezellig.
maar ook dan is het niet onmogelijk om te ''leren praten'' en hulp te aanvaarden etc.

jij zelf als persoon kunt een hele hoop bereiken door te willen.
niks is onmogelijk omdat je jeugd of achtergrond niet geweldig was.
ik zeg niet dat het makkelijk is, helemaal niet. want ik ken de klappen van de zweep in het leven.
maar als je altijd maar alles op ''iets'' blijft afschuiven zou je je altijd kunnen vrij praten van hulp te aanvaarden en te veranderen etc.

en dat kan niet.
mensen kunnen je helpen
maar je moet ook geholpen willen worden.

ik heb bijna alles alleen moeten doen, en toch ben ik er gekomen.
zoals ik al zei, als je wilt kun je een hoop, soms meer dan je van jezelf zou denken.

Waarschuw beheerder

helemaal mee eens, ik werk zelf in de jeugd psychiatrie en zie dus genoeg van dit soort gevallen voorbij komen. en deze stellen zich zeker niet aan, want dat hou je niet vol.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 22:14:
ik zeg niet dat het makkelijk is, helemaal niet. want ik ken de klappen van de zweep in het leven.
maar als je altijd maar alles op ''iets'' blijft afschuiven zou je je altijd kunnen vrij praten van hulp te aanvaarden en te veranderen etc.

precies black007, maar dat is dus wat je vaak ziet, dat mensen de schuld buiten zichzelf leggen en vooral niet naar hun eigen aandeel kijken, want een ander kunnen ze niet veranderen en is het dus niet hun schuld maar zichzelf wel, maar daarzijn ze dan niet sterk genoeg voor of durfen niet.

Waarschuw beheerder
jezelf veranderen is niet onmogelijk, maar je moet de kracht en de wil hebben.
en als het kan nog een goeie backup, waar je op kunt terug vallen.
ik heb dat niet gehad. maar ben er ook gekomen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 00:38:
ik heb dat niet gehad.

helaas is dat juist wat er schort aan de hele hulp verlening. men is uitbehandeld, dus weg ermee en hup de volgende opnemen, want een leeg bed is duur. :frusty: walgelijk zo'n beleid.

Waarschuw beheerder
"don`t judge a book by it`s cover"

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 00:43:
helaas is dat juist wat er schort aan de hele hulp verlening. men is uitbehandeld, dus weg ermee en hup de volgende opnemen, want een leeg bed is duur. walgelijk zo'n beleid.

en dat noemt zich gezondheids zorg :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 00:56:
en dat noemt zich gezondheids zorg

weinig zorg he, maar hier in de psychiatrie is het iets beter maar ook niet alles hoor. loop vaak tegen dingen aan waar ik het niet mee eens ben. :@:

Waarschuw beheerder
dat heb je altijd.
en daar zal nog een hoop in ge-investeerd moeten worden. niet alleen voor mensen met problemen op dat gebied, maar op alle gebieden schort het vaak aan de zorg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:06:
dat heb je altijd.
en daar zal nog een hoop in ge-investeerd moeten worden. niet alleen voor mensen met problemen op dat gebied, maar op alle gebieden schort het vaak aan de zorg.

maar dat is juist de elende, dat gebeurd niet. ze schreeuwen allemaal dat er wat moet gebeuren aan bijvoorbeeld de jeugd van tegenwoordig, dat ze in instellingen moet, maar geld ervoor uittreken ho maar. en de elende is dat wij niet kunnnen gaan staken, kijk als de buschauffeurs staken hebben er heel veel mensen last van. maar als wij staken hebben alleen onze clienten/ jongeren er last van en niet de buitenwereld en maakt het dus nog niets duidelijk. en dat weet de regering ook wel.
de zorg en hulpverlening is echt het ondergewaardeerde kind van de regering.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:12:
de zorg en hulpverlening is echt het ondergewaardeerde kind van de regering.

daar geef ik je gelijk in, niet alleen naar de jongeren toe, maar ook de zorg in het algemeen, en die arme oudjes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:18:
en die arme oudjes.

heb zelf ook in de verpleging gewerkt, heb daar ontslag genomen omdat we ineens 4 oudjes binnen 10 minuten moesten wassen. dit omdat, dat moest van de teamleiders ze moesten voor een bepaalde tijd aan het ontbijt zitten, ik weigerde dit omdat ik dat onmenselijk vond. het ontbijt loopt heus niet weg. ik heb liever dat ze goed verzorgd worden dan dat ze half verzorgd aan de ontbijttafel zaten.

Waarschuw beheerder
mijn beide ouders (moeder en stief-vader) wrken in de verpleging.

mijn stiefvader is avond en nachthoofd in een verpleeghuis en is vroeger hoofd van de hartbewaking geweest.

en ook hun vinden gewoon veel dingen niet echt mens waardig.
zelfde met sterfgevallen, vroeger als iemand op sterven lag, werd er iemand van de verpleging bij gezet tot dat betreffende patient stierf.

zodat oudjes niet alleen hoefde te sterven waneer er geen familie aanweig was op die momenten.

tegenwoordig is daar ook geen tijd meer voor, en gaat men om het uur kijken of betreffende patient nog leeft.

mijn ouders vinden dat heel erg. je trekt je dat toch aan, zeker in zulke beroepen waar alles draait om het liefdevol verzorgen van mensen zou je denken.

mijn stief-vader heeft er wat minder last van omdat hij bijna alleen snachts werkt, en een hoop niet mee krijgt hoe dingen overdag lopen, al weet hij het wel, maar heeft hij snachts wat meer tijd om bij sommige patienten te zitten.

als ze stervende zijn, laat hij ze niet uit het oog, maar neemt hij zich alle tijd om bij die mensen te blijven, en zorgt de ander op die afdeling voor de overige patienten indien haalbaar.

het is tragisch dat het allemaal op zulke manieren moet in de zorg , en ook in zat andere dingen inm de maatschappij
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:47:
maar heeft hij snachts wat meer tijd om bij sommige patienten te zitten.

zo hoort het ook.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:47:
als ze stervende zijn, laat hij ze niet uit het oog, maar neemt hij zich alle tijd om bij die mensen te blijven, en zorgt de ander op die afdeling voor de overige patienten indien haalbaar.

dat is niet meer dan normaal respect voor de laatste uren van iemands leven. maar helaas denken daar niet veel mensen meer zo over.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:51:
zo hoort het ook

overdag gebeurt dat minder, puur omdat men op tijd moet werken, en men aan de financiele kant kijkt. wat vroeger zo hoog in het vaandel stond, het humane etc, is niet meer te vinden in die vorm.

vandaar mijn stief-vader nachthoofd is geworden, dan levert hij geen bijdrage aan de dingen van overdag.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:51:
dat is niet meer dan normaal respect voor de laatste uren van iemands leven. maar helaas denken daar niet veel mensen meer zo over.

ik denk dat men wel wilt, maar er gewoon niet meer de tijd voor kan nemen in deze tijden, men denkt maar aan andere dingen, en moet maar orders aan nemen van iemand boven je. jij kunt wel willen, maar als de hoge bazen zeggen het si afgelopen, we gaan het anders doen, heb je niks te willen.

jammer, dat het zover is moeten komen in deze maatschappij.

het land dat vroeger een hoeg pet ophad en vol aanzicht genoot.

maarja ik ga slapen, jij ook trustuh herbie(f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 02:05:
jij ook trustuh herbie

truste black007(K) vanavond een keer vroeg je nestje in?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 02:05:
jij ook trustuh herbie

ik moet nog even heb weer in de nachtdienst, by the way, nog steeds blij met je piercing?;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 00:38:
jezelf veranderen is niet onmogelijk, maar je moet de kracht en de wil hebben.
ik heb dat niet gehad. maar ben er ook gekomen

hiervoor buig ik :respect: ik weet dat niet iedereen de kracht in zich heeft te veranderen.. maar het is mij ook gelukt.. wel is waar heb ik uiteindelijk ook mijn trots opzij moeten zetten en hulp gevraagd en gekregen van een psygoloog en dat gaat nu erg goed:)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 23:01:
helemaal mee eens, ik werk zelf in de jeugd psychiatrie en zie dus genoeg van dit soort gevallen voorbij komen. en deze stellen zich zeker niet aan, want dat hou je niet vol.

nee daarom ik kan niet aan het uiterlijk van iemand zien hoe diegene is, je ziet wat aan een eerste indruk maar om iemand echt te leren kennen wat er in een persoon omgaat waarom diegene bepaalde reacties heb en noem het maar op dat doe je echt niet door op een terras mensen te gaan zitten bekijken...

vind dat erg kortzichtig...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 22:14:
k weet er alles van, mijn jeugd was verre van gezellig.
maar ook dan is het niet onmogelijk om te ''leren praten'' en hulp te aanvaarden etc.

en dat kan niet.
mensen kunnen je helpen
maar je moet ook geholpen willen worden.

ik heb bijna alles alleen moeten doen, en toch ben ik er gekomen.
zoals ik al zei, als je wilt kun je een hoop, soms meer dan je van jezelf zou denken.

niet iedereen is even sterk of heeft evenveel doorzettingsvermogen...vaak denken mensen ook dat 'het probleem' bij een ander ligt !

dat jij zoiets kan betekent nog niet dat iedereen met die problemen dat kan ! Het is een lange zware weg.... die zeker wel de moeite waard is maar nie iedereen heeft dat er voor over of kan dat aan :)

en ook ik spreek uit eigen ervaring...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 09:15:
niet iedereen is even sterk of heeft evenveel doorzettingsvermogen...vaak denken mensen ook dat 'het probleem' bij een ander ligt !

dat jij zoiets kan betekent nog niet dat iedereen met die problemen dat kan ! Het is een lange zware weg.... die zeker wel de moeite waard is maar nie iedereen heeft dat er voor over of kan dat aan

en ook ik spreek uit eigen ervaring...

wat je zegt isook waar maar het is zo makkelijk om te zeggen dat het iemand anders zijn schuld is.. vingertje wijzen gebeurt erg snel..
mijn fout was dat ik juist naar mezelf wees dat helpt ook niet bepaald

je ervaringen leer je van in het leven.. het is alleen je eigen keuze wat je met die les doet..

Waarschuw beheerder
donateur
en topicopener loopt te zeiken over zeikende mensen 8)

hoe bedoel je, ik spreek mezelf tegen?

Probeer ieder1 alsjeblieft niet te overtuigen van enige intelligentie als je die niet bezit, zo zet je alleen jezelf maar voor lul, blijkt wel weer uit deze topic :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Heel erg aanstellerig ja, vandaar dat er zoveel artsen met zulke mensen werken :/

-Ze snijden zichzelf.

Je hebt er een paar die het voor de aandacht doen ja, maar er zijn er zat bij wie dit echt een probleem is.
Zulke mensen snijden in zichzelf om andere pijnen te onderdrukken, niet omdat ze aandacht nodig hebben.

Dat zijn vaak (niet altijd dus) wel de aandacht vragers ja, aangezien mensen die echt zelfmoord willen plegen het vaak niet vertellen.

Dit is echt bijna de allergrootste onzin uit je hele stuk. Heb je er ooit overna gedacht dat zulke mensen als ze bij hun partner weggaan weer opgezocht en gestalkt worden en in sommige gevallen leid het zelfs tot de dood.
Bij zo'n man blijven met losse handjes en elke dag inelkaar geslagen worden is vaak een betere oplossing voor zulke vrouwen dan weggaan en geterroriseerd worden.
Want als ze weg zouden kunnen bij zo'n vent zouden ze dat allang doen. Geloof me.

Ook echt hele erge onzin, verslaafd raken is niet iets wat je zelf wilt, dat gebeurd.

Zeker met alcohol gebeurt dat sneller dan je denkt, aangezien iedereen wel eens een biertje drinkt en de meeste jongeren elk weekend straal bezopen zijn ben je dus binnen no-time verslaafd.
Officieel ben je na twee biertjes per dag al een alcoholist.

En ook met drugs is dat niet iets wat je zomaar in de hand hebt. Het is slimmer om er vanaf te blijven zodat je niet verslaafd kan raken, maar de feestgangers onder ons die wel eens een pilletje of een snuifje nemen op een feest weten zelf wel hoe moeilijk het is om het niet een tweede keer te doen en daarvoor moet je dus ook behoorlijk sterk in je schoenen staan.
Aan het verslaafd worden zelf kan je iets doen, er simpelweg niet aan beginnen, maar aan verslaafd zijn kun je niks doen. Op zo'n moment is er echt iets aan de hand met iemand en hebben ze ook echt hulp nodig eraf te blijven zeker met heroine omdat je daar ook ernstig lichamelijk aan verslaafd raakt. Dan is het lichaam zeker ook een aansteller?

En dan nog iets, als deze mensen zich dan zo aanstellen volgens jou, hoe kan het dan dat deze mensen hun mond erover houden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 02:06:
truste black007 vanavond een keer vroeg je nestje in?

ja ik ging er voor de afwisseling es vroeger in :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 02:07:
ik moet nog even heb weer in de nachtdienst, by the way, nog steeds blij met je piercing?

heb er 2, blij mee ja, effect ervan nee, maar dat ws ook niet de bedoeling.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 08:11:
hiervoor buig ik ik weet dat niet iedereen de kracht in zich heeft te veranderen.. maar het is mij ook gelukt.. wel is waar heb ik uiteindelijk ook mijn trots opzij moeten zetten en hulp gevraagd en gekregen van een psygoloog en dat gaat nu erg goed

fijn dat het je goed gaat nu (f)

dat denk ik niet, maar het is niet onmogelijk om iets aan jezelf te doen, of ergens proberen te beginnen.

dat jij zoiets kan betekent nog niet dat iedereen met die problemen dat kan ! Het is een lange zware weg.... die zeker wel de moeite waard is maar nie iedereen heeft dat er voor over of kan dat aan

en ook ik spreek uit eigen ervaring...laatste aanpassing 23 maart 2006 09:17

mij hoor je ook niet zeggen dat ik het wel kan, en klop mezelf op de schouder. bij mij kwam het ook niet uit de hemel vallen.
maar van niks komt niks, en je zult toch echt zelf wat moeten ondernemen wil je verandering zien.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 09:20:
wat je zegt isook waar maar het is zo makkelijk om te zeggen dat het iemand anders zijn schuld is.. vingertje wijzen gebeurt erg snel..

denk dat mensen eerder naar anderen wijzen, dan es naar zich zelf te kijken, daar ligt ook al vaak de fout, dingen onder ogen zien, en erkennen dat je zelf ook je bijdragen in het leven hebt.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 09:20:
je ervaringen leer je van in het leven.. het is alleen je eigen keuze wat je met die les doet..

idd, als je dingen niet benut in vaardigheden, komt er vaak niks van. lessen zijn er om gevolgt te worden, niet om te laten liggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 14:46:
fijn dat het je goed gaat nu

dankje meis (F)

denk dat mensen eerder naar anderen wijzen, dan es naar zich zelf te kijken, daar ligt ook al vaak de fout, dingen onder ogen zien, en erkennen dat je zelf ook je bijdragen in het leven hebt.

ja inderdaad, en daarnaast denk ik dat ehm toegeven aan het feit dat je niet alles alleen kan ook een grote stap is de goeie richting in .. het heeft mij tenminste geholpen :)

idd, als je dingen niet benut in vaardigheden, komt er vaak niks van. lessen zijn er om gevolgt te worden, niet om te laten liggen.

zie het als naar de sportschool gaan en staan kijken hoe een ander traint.. of zelf de gewichten vastpakken en ervoor gaan :)
Waarschuw beheerder

Sorrie dit vind ik echt niet kunnen! daar kan jij niet over oordelen. Zoiets is heel erg zwaar en moeilijk. Voor de rest vind ik dat je gelijk hebt. Er woont bij ons in de flat een vrouw en ze zit in een rolstoel terwijl ze dat ding echt niet nodig heeft. Want vroeger was ze een normale vrouw maar haar gezeur werd steeds erger. En nu gaat ze idd zielig doen omdat ze aandacht wilt. Heel ernstig.

Ook was er een meisje dat had verzonnen dat ze verkracht was, toen ze in gesprek was met een meid die werkelijk verkracht is. Dat vind ik wel zo min. Mensen die er niks van weten moeten gewoon hun smoelwerk houden.

Ook mensen die zeggen dat ze zich zelf snijden, dreigen met zelfmoord etc. stellen zich allemaal aan. Iemand die zoiets serieus bedoelt gaat dat soort dingen niet aan de grote klok hangen.

--Raken verslaaft aan drugs of alcohol

Dat vind ik ook een beetje overtrokken mening. Zoiets heb je niet in de hand. Want op dat moment is het de drugs die controle neemt over je lichaam. En daar kan je zelf niet veel aan doen. Dus ik vind dat dat er niks mee te maken heeft. En je gebruikt drugs of voor de lol, of omdat je je kut voelt. En dat soort aanstellers doen alsof ze zich kut voelen. Maar durven echt geen risico's te nemen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alet op donderdag 23 maart 2006 om 13:50:
Dit is echt bijna de allergrootste onzin uit je hele stuk. Heb je er ooit overna gedacht dat zulke mensen als ze bij hun partner weggaan weer opgezocht en gestalkt worden en in sommige gevallen leid het zelfs tot de dood.
Bij zo'n man blijven met losse handjes en elke dag inelkaar geslagen worden is vaak een betere oplossing voor zulke vrouwen dan weggaan en geterroriseerd worden.
Want als ze weg zouden kunnen bij zo'n vent zouden ze dat allang doen. Geloof me.

Idd! En vaak spelen dat soort kerels heel erg manipulerend op je gedachtes in. Zeggen dat het hem spijt dat hij het nooit meer zal doen. Heel lief doen alsof er niks aan de hand is. En als je van iemand houd ga je dat geloven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 14:52:
dankje meis

:hug:

mocht je ooit een luisterend oor nodig hebben, klop dan effe op me partyflock raam :)

ja inderdaad, en daarnaast denk ik dat ehm toegeven aan het feit dat je niet alles alleen kan ook een grote stap is de goeie richting in .. het heeft mij tenminste geholpen

klopt, en das niks om voor te schamen, iedereen is mens, en hoeft men niet als een robot te fungeren.

zie het als naar de sportschool gaan en staan kijken hoe een ander traint.. of zelf de gewichten vastpakken en ervoor gaan

idd, je snapt wat ik bedoel

Uitspraak van Benighted op donderdag 23 maart 2006 om 15:15:
Voor de rest vind ik dat je gelijk hebt. Er woont bij ons in de flat een vrouw en ze zit in een rolstoel terwijl ze dat ding echt niet nodig heeft. Want vroeger was ze een normale vrouw maar haar gezeur werd steeds erger. En nu gaat ze idd zielig doen omdat ze aandacht wilt. Heel ernstig.

ook daar kan jij niet over oordelen, een rolstoel krijg je niet omdat je steeds ligt te zeuren, je komt eerst es op een keuring, om te kijken of jij wel een rolstoel nodig hebt, die worden niet zomaar effe voorgeschreven, daar gaat een procedure aan vooraf.

als je die wel toegeschreven krijgt, heb je hem dus ook nodig.

Mensen die er niks van weten moeten gewoon hun smoelwerk houden.

wie de baal kaatst

Ook mensen die zeggen dat ze zich zelf snijden, dreigen met zelfmoord etc. stellen zich allemaal aan. Iemand die zoiets serieus bedoelt gaat dat soort dingen niet aan de grote klok hangen.

en jij hebt een psygologische en medische achtergrond in opleidingen etc afgerond??? zo niet denk ik dat je helemaal niet weet waar je het nu over hebt.

Dat vind ik ook een beetje overtrokken mening. Zoiets heb je niet in de hand.

je praat zo dubbel

het een vind je aanstellen, het ander heeft men niet in de hand.

leg je eigen antwoorden eens naast elkaar, dan zie je dat er niks van klopt hoe jij denkt.

iets roepen, zonder ervaringen, feiten, goeie onderbouwde argumenten, wetenschap van psygologie en medici. dus ook jij voegt hierin weinig toe.
als je niet weet waar je over praat

en alles maar ''luchtig'' kunt zien door je onwetenheid en onervarenheid, en kortzichtigheid
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 15:26:
mocht je ooit een luisterend oor nodig hebben, klop dan effe op me partyflock raam

(F)(K)!!!!! lief van je :hug:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 15:26:
klopt, en das niks om voor te schamen, iedereen is mens, en hoeft men niet als een robot te fungeren.

daarom een mens heeft gevoel en kan dat uiten en dat doet elk persoon anders

Sorrie dit vind ik echt niet kunnen! daar kan jij niet over oordelen. Zoiets is heel erg zwaar en moeilijk. Voor de rest vind ik dat je gelijk hebt. Er woont bij ons in de flat een vrouw en ze zit in een rolstoel terwijl ze dat ding echt niet nodig heeft. Want vroeger was ze een normale vrouw maar haar gezeur werd steeds erger. En nu gaat ze idd zielig doen omdat ze aandacht wilt. Heel ernstig.

goed meid ga er even voor zitten.
een kennisje van mij heeft jaren problemen gehad constant pijn doktoren konden niets vinden ze werd voor gek verklaard en mensen liepen bij haar weg
vorig jaar is ze ingestort en weer onderzocht toen bleek ze acute reuma te hebben wat al haar leven in haar lijf zat

dus bij deze doe je als je blieft niet slimmer voor en laat conclusies over aan de mensen die er verstand van hebben ;)

heb jij ooit wel eens echt alleen gevoeld niemand die om je gaf het gevoel dat je alleen maar verdriet de wereld in brengt het gevoel dat je ruimte in beslag neemt die andere beter kunnen gebruiken? en dan beschijf ik het nu nog lichtelijk
ja er zullen mensen zijn die aandacht willen maar lang niet allemaal

naast het feit dat als iemand het zegt dat misschien wel met de bedoeling zegt hulp te willen maar dat niet durft toe te geven..

Dat vind ik ook een beetje overtrokken mening. Zoiets heb je niet in de hand. Want op dat moment is het de drugs die controle neemt over je lichaam. En daar kan je zelf niet veel aan doen. Dus ik vind dat dat er niks mee te maken heeft. En je gebruikt drugs of voor de lol, of omdat je je kut voelt. En dat soort aanstellers doen alsof ze zich kut voelen. Maar durven echt geen risico's te nemen

als ik dit zo lees praat je jezelf tegen
ik heb mensen om me heen gehad diep in de shit waaronder enkele personen die me heel dierbaar waren
waarom waren hun aan de drugs?
* dan vergaten ze de rest van de wereld even
* dan voelde zich als een persoon en niet als lucht
* dan gingen ze zich beter voelen
en ga zo maar door...
ik snap dat we beide uit andere ervaringen praten maar vind dat je wel erg bekrompen denkt als ik dit zo lees..

ik zeg dit niet snel maar meid ga jij eens met mensen praten en luister dan eens echt, mensen met problemen wat gaat er in hun leven om, waarom reageren ze zoals ze doen
leer jezelf aan niet gelijk een conclusie te trekken maar eerst te kijken waarom dan zal je leven er veel kleurrijker uit gaan zien
Waarschuw beheerder

je moet niet zo zeiken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van blije eikel op donderdag 23 maart 2006 om 16:36:
je moet niet zo zeiken

Ja idd.. Ook al dat forum gedoe bij abortes.. GA EERST EENS NADENKEN EN INFORMATIE ZOEKEN!

Voordat je kakkelt als een kip zonder kop!

Waarschuw beheerder
donateur
ach, topicopener is weer een typisch geval van: slim willen overkomen, maar zichzelf totaal klem lullen B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 21:29:

:yes:

Waarschuw beheerder
achja sommige mensen die echt problemen hebben praten erover (wat goed is..)
en andere mensen, die zelf weinig problemen hebben, gaan problemen zoeken he... (ja, daar bedoel ik ook jou mee)
ik denk dat jou EQ erg laag is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mij hoor je ook niet zeggen dat ik het wel kan, en klop mezelf op de schouder. bij mij kwam het ook niet uit de hemel vallen.
maar van niks komt niks, en je zult toch echt zelf wat moeten ondernemen wil je verandering zien.

nee pff...heb er hard voor moeten werken...maar ik pluk er nu wel de vruchten van :d ;P en nee niet bij unive :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
BrendaPower

ik vind dat dit wel gepast is voor deze topic
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-Ze snijden zichzelf.

Zoek al deze dingen eerst eens even op op het internet,
of vraag info bij een instantie.. Voordat je weer zo'n
topic opent..

Mensen die last hebben van de punten die jij opnoemt,
hebben het wel degelijk ontzettend moeilijk.
En WAAROM is "gillen dat je zelfmoord wil plegen" nou
precies aandacht vragen? Waarschijnlijk willen ze geen
zelfmoord plegen, maar zitten ze zodanig in de knup met
zichzelf dat ze geen uitweg meer zien en het meer een
schreeuw naar hulp is..!
Tis nog altijd zo dat je niet ZOMAAR zegt dat je zelfmoord wilt plegen lijkt mij?! Weet t niet hoor..

EN waar blijf jij nu eigenlijk met je tegen reactie?

weg met ze...

Weg met jou, domme koe! :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 08:34:
En WAAROM is "gillen dat je zelfmoord wil plegen" nou
precies aandacht vragen? Waarschijnlijk willen ze geen
zelfmoord plegen, maar zitten ze zodanig in de knup met
zichzelf dat ze geen uitweg meer zien en het meer een
schreeuw naar hulp is..!
Tis nog altijd zo dat je niet ZOMAAR zegt dat je zelfmoord wilt plegen lijkt mij?! Weet t niet hoor..

tjah.. deze ehh dame:/ heeft haar mening neer gezet gaat er helaas niet meer opin.. zou haar beweegredenen wel eens willen weten om zo een topic te openen en waarom ze zo denkt..

mensen weten altijd heel mooi te zeggen "je moet praten dat helpt.. maar dat word gelijk weer neergehaald door andere mensen die gelijk hun conclusie trekken.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 08:34:
Weg met jou, domme koe!

mag ik hier even opin springen..?
ik zie koeien elkaar namelijk niet bekritiseren
zie het meer als een persoon die nog HEEL veel moet leren ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 08:45:
ik zie koeien elkaar namelijk niet bekritiseren

haha, nou nou niet zo serieus he!
maar je hebt wel gelijk...
:flower:

Ik VIND het een domme koe,
zo beter? O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 08:51:
haha, nou nou niet zo serieus he!
maar je hebt wel gelijk...

;) haha

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 08:51:
Ik VIND het een domme koe,
zo beter?

jazeker (F) :devil: ;P

Waarschuw beheerder

Als er iets is waar ik niet tegen kan is het wel mensen die lijden aan het zogenaamde "tunnelvisie". Mensen zoals jij die nog geen zak hebben meegemaakt of gezien (dat weet ik zeker anders bracht je de zaken wel wat genuanceerder ipv zo zwart/wit), maar zo out-of-the-blue even iemand gaan vertellen hoe de wereld in elkaar steekt en VOORAL DE HELE TIJD MET HUN VINGERTJE WIJZEN!

Zeuren en klagen is menselijk. En zeuren en zeiken doe je naar gelang je eigen situatie. Er is altijd iemand die het slechter dan jouzelf heeft, maar dan neemt niet weg dat je ergens niet flink van kan balen.

Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Jij hebt echt nog nergens kaas van gegeten he? Anorexia doe je niet express. Dat zit tussen de oren en is allerminst bedoeld om de aandacht van een ander te trekken.

Automutilitatie net zo.

Depressiviteit ook. Men kan zelfs depressief worden wanneer de hersenen een bepaald stofje (o.a. serotonine) te weinig aanmaakt. Dat resulteert dus in depressiviteit terwijl daar geeneens een psychische aanleiding voor is maar louter een lichamelijke. Als je je huiswerk had gedaan had je dat geweten.

Als je jaren lang in elkaar getimmerd bent door je partner ben je aan het eind emotioneel gebroken. De stap om dan weg te gaan is heel groot.

Voordat je verslaafd raakt aan wat-dan-ook, leg je eerst een heel traject af. Je wordt niet van de ene op de andere dag verslaafd. Die mensen hebben hulp nodig, niks "weg ermee"!!!!

bijvoorbeeld mensen die honger lijden in Afrika om van jezelf te zeggen dat je een moeilijk leven hebt.

Zoals ik al zei "mensen 'klagen' naar gelang hun eigen situatie.

En jij doet hier precies hetzelfde. Je loopt namelijk te zeiken over dat mensen altijd maar zeuren, terwijl jij hier de grootste zeikert bent. Want anders zat je nu wel met het Rode Kruis in Afrika, of fijn waterpompen te graven in Somalie...

weg met ze...

Gaaaaaaan we weer. Weer met dat nare vingertje van je aan het wijzen. Jij kunt kennelijk NIET discusseren. Jij staat gelijk met je mening klaar.

@ Whitekiller:

Ik heb net even gezien wat voor topics je nog meer hebt geopend. Je probeert hoofdzakelijk maatschappelijke discussies op gang te brengen geloof ik, helaas heb je die discussies al verkracht op het moment dat je zo`n topic met je 'pleidooi' hier neer zet.

Ten eerste door volstrekt verkeerde informatie ten toon te spreiden, je bent dus gewoon in het niets aan het lullen. Voordat je een mening geeft en die wilt uiten moet je je verhaal met FEITEN onderbouwen, beargumenteren met gefundeerde informatie (en dus niet lukraak van het net geplukte info die je graag wil geloven), kortom: doe in vervolg je huiswerk!

Daarbij ben je gelijk mensen aan het veroordelen. Op die manier geef je andere mensen geen ruimte om met een valide argument te komen, omdat je dus blijkbaar last hebt van tunnelvisie. Als je pro-abortus bent ben je slecht, en meisjes van 13 met lipgloss zijn hoertjes (frappant als je dan in een ander topic toegeeft met 12 mannen naar bed te zijn geweest om de lust) en als je een zere kop hebt mag je niet zeiken omdat de kindjes in Afrika niks te eten hebben. Anorexia is aanstellerij volgens jou, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Typisch geval van dubbele bodem.

Waarom sluit je je niet gewoon aan bij de Amish ofzo??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En het is heel makkelijk lullen inderdaad als je uit WASSENAAR komt!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 april 2006 om 14:58:
En het is heel makkelijk lullen inderdaad als je uit WASSENAAR komt!

Laten we nou niet gaan zakken naar haar niveau... Zeg gewoon dat ze een wassenaars kutje is. Dat wil niet zeggen dat iedereen in wassenaar zo is... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee dat is zo. Excuses. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Jammer dat die muts zelf nite meer reageert :(

Durft ze niet meer 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 april 2006 om 16:20:
Jammer dat die muts zelf nite meer reageert

Dat doet ze nooit als ze een 'discussie' heeft proberen op te starten.

Zeker uitgeluld.

:)

Waarschuw beheerder
donateur
Denk het ook ja

Ach 8) ieder1 lacht dr uit, ze denkt intelligent over te komen dmv zulke discussies, maar ze spreekt alleen al zichzelf gigantisch tegen

Waarschuw beheerder
Haha ja, helaas voor haar.
Waarschuw beheerder
donateur
Leuk voor ons 8)