Partyflock

Forumonderwerp · 858374
Waarschuw beheerder
Als er iets is waar ik niet meer tegen kan dan zijn het de pathetische aanstellers wel.
Over welke soort mensen ik het dan heb?
Mensen die gewoon kunnen bewegen, kunnen zien, kunnen horen, te eten hebben, in een vrij land wonen, geen chronische ziekten hebben en eigenlijk niks in hun leven hebben om over te zeuren.
Maar pathetische aanstellers dat zijn een groep mensen die graag willen zeuren, ook als er eigenlijk niks is om over te zeuren.
Het geeft deze mensen nou eenmaal een fijn gevoel om zielig gevonden door hun medemens.
Dus als ze geen problemen hebben dan MAKEN ze wel problemen.
Ze zeuren de hele dag over dingen die niet goed zijn in hun leven, terwijl hun leven eigenlijk wel meevalt. Op een gegeven moment hebben nog maar weinig mensen zin om naar dit soort mensen te luisteren.
Veel van het soort mens 'pathetische aanstellers' gaan dan op zoek om hun eigen probleem te creeeren dat hun omgeving doet shockeren.
Voorbeelden:
-Ze eten bijvoorbeeld niks meer (anorexia)
-Ze snijden zichzelf.
-Gillen het elke dag uit dat ze zelfmoord willen plegen door onder de trein te springen.
-Hebben een relatie waarin hun partner hun slaat. (dit is geheel een eigen keuze, je kunt een relatie uitmaken als er de wil is)
-Raken verslaaft aan drugs of alcohol.
En zo zijn er wel meer dingen die ik zou kunnen noemen...

Nou, vraag je je misschien af WAAROM ik nou zo'n gruwelijke afkeer heb van dit soort mensen.
Dat zou ik eens proberen uit te leggen.
In de veel gevallen betreft wat ik beschrijf mensen met een gezond lichaam en een gezond verstand, die te eten hebben en in een vrij land leven (Ik heb het over mensen in Nederland)

Is het je ook welleens opgevallen dat mensen die het vaak echt even ietsje moeilijker hebben dan een ander juist absoluut niet zielig gevonden worden en een onwijze ambitie hebben?
Zeg bijvoorbeeld niet tegen iemand die in een rolstoel zit dat hij/zij zielig is dat wil hij niet horen...
mensen die het vaak echt net even moeilijker hebben dan een 'normaal' mens behoren bijna nooit tot het soort
pathetische aanstellers.

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn verhaal begrijpen.
Ik vind het namelijk ongelooflijk onrespectvol tegenover de mensen die het echt moeilijk hebben, bijvoorbeeld mensen die honger lijden in Afrika om van jezelf te zeggen dat je een moeilijk leven hebt.
Een ieder die met een gezond lichaam en een gezonde geest is geboren en die durft uit te spreken dat hij een moeilijk leven heeft, nou die zou ik het liefst recht in de hel plaatsen!
Dan mag je pas klagen dat je het moeilijk hebt.

Het leven is wat je er van maakt, en van mensen die alleen maar problemen hebben doordat ze die zelf hebben gemaakt heb ik geen enkel respect.
Ik heb zeer veel respect voor mensen die het net even moeilijker hebben dan een 'normaal' mens en ondanks hun aangeboren problemen alsnog een onwijze ambitie hebben.

Ik denk dat ik hierop zowel veel positieve als negatieve reacties ga krijgen.
Negatieve reacties van de aanstellers die zich stiekem geheel herkennen in wat ik schrijf of die een kennis, familielid of vriend hebben die zich tot zo'n aansteller kunnen rekenen.
En positieve reacties van die enkeling die er precies zo over denkt als ik en die dit soort mensen ook meer dan zat is.
weg met ze...
Waarschuw beheerder
donateur
Aanstellen vind ik een groot woord en daarbij kun je appels niet met peren vergelijken.

Ik kan hooguit oppervlakkig van bepaalde zaken zeggen dat ik het aanstellerij is maar als je alle gevallen apart neemt, denk ik dat de problematiek veel te diep ligt om er oppervlakkig een paar woorden aan vast te knopen.

Ik snap jou principe wel, alleen verwoord je dat totaal verkeerd.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk nu pas de begintekst gelezen, omdat ik er eerst geen zin in had, omdat het teveel tekst was. Maar damn... :s Wat ben jij kortzichtig zeg... :s
Je hebt duidelijk totaal geen inlevingsvermogen en je hebt zelf waarschijnlijk gewoon een heel vlekkeloos leventje of een karakter die niet snel van wal raakt. Maar bedenk je ook eens even dat niet iedereen is zoals jij bent!
Je hebt duidelijk nog een hoop te leren en je hebt geen enkel idee van hoe de wereld ervoor iemand anders uit kan zien! :s

Wat jij in feite zegt is; wanneer je in de westerse cultuur geboren bent, kun je bijna per definitie geen reden tot klagen hebben. En zul je ten alle tijden gelukkig moeten zijn, want de mensen die recht hebben om ongelukkig te zijn, zijn te vinden in ontwikkelingslanden... :s Hoe kortzichtig zeg.... En zeg nou niet dat ik het verkeerd interpreteer, want je tekst is lang en uitgebreid genoeg geschreven om misverstanden te voorkomen.

Jij snapt echt niet dat negatieve emoties wat dieper kunnen liggen dan alleen materieel leed. Een mens steekt wel even iets geavanceerder in elkaar dan dat jij nu schetst hoor.

Ik kan even niet de juiste woorden vinden om duidelijk te maken wat er wel niet allemaal ontbreekt in jouw denkwijze, en vind hetgeen ik nu getypt hebt ook helemaal niet genoeg, maar je mag in ieder geval wel eens even iets ruimer gaan denken!!!
We spreken jou nog wel een keer als je wat verder bent in dit leven of van mijn part in een volgend leven... eens kijken hoe hard je terug komen van wat je nu allemaal zegt!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van whitekiller op vrijdag 17 maart 2006 om 18:08:
Ik hoop dat er mensen zijn die mijn verhaal begrijpen.

kweenie, ik vind je verhaal voor dit onderwerp iets te lang om te lezen
maar idd, er bestaan een hoop aanstellers
volgens mij ben jij er ook 1 van :d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Met zwakte/zelfmedelijden bereik je niks,hooguit dat je vrienden je ook beu raken :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Psycho Forze, ik zal niet zeggen dat je me geheel verkeerd geinterpreteerd hebt maar zoals jij het zegt is niet helemaal hoe ik het bedoel.

Wat jij tegen mij zegt is

*Wat jij in feite zegt is; wanneer je in de westerse cultuur geboren bent, kun je bijna per definitie geen reden tot klagen hebben. En zul je ten alle tijden gelukkig moeten zijn, want de mensen die recht hebben om ongelukkig te zijn, zijn te vinden in ontwikkelingslanden... Hoe kortzichtig zeg.... En zeg nou niet dat ik het verkeerd interpreteer, want je tekst is lang en uitgebreid genoeg geschreven om misverstanden te voorkomen*

Zeker niet alle mensen in de westerse samenleving hebben het makkelijk. Er zitten juist veel bij die een moeilijk leven hebben. Mensen die in een rolstoel zitten, een ongeneeslijke ziekte hebben, waar hun ouders van zijn overleden in hun jeugd...
Dat zijn vreselijke dingen en dat zijn geen keuzes die je maakt.
Jezelf snijden bijvoorbeeld is een keuze.
Daar ligt voor mij het verschil, zolang je er niks aan kunt doen wat voor vreselijke dingen je hebt of hebt meegemaakt wil ik die mensen alleen maar steunen
Alleen in de westerse maatschappij is er inderdaad vaak (dus niet altijd) minder rede toe om te klagen.
Wij hebben in dit land (nauwelijks) te maken met zaken als honger en oorlog.
Wij zouden zo heel wat kunnen maken van de wereld maar er gebeurt geen fuck door de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden door andere mensen waardoor aandacht naar die mensen gaat in plaats van naar mensen die het echt moeilijk hebben.
Waarschuw beheerder
Problemen die tussen je oren zitten, bijvoorbeeld dat je werkelijk denkt dat je het meest ongelukkige mens bent op aarde daar kan niemand wat aan doen, alleen de persoon in kwestie zelf.
Dus vind ik dat je dat soort mensen gewoon met rust moet laten en hun eigen 'probleem' moet laten oplossen.
Problemen waar in kwestie praktisch wel wat aan te doen valt zoals honger in Afrika, daar zou je je beter op kunnen focussen.
Waarschuw beheerder
donateur
Een ieder die met een gezond lichaam en een gezonde geest is geboren en die durft uit te spreken dat hij een moeilijk leven heeft, nou die zou ik het liefst recht in de hel plaatsen!

Zeker niet alle mensen in de westerse samenleving hebben het makkelijk. Er zitten juist veel bij die een moeilijk leven hebben. Mensen die in een rolstoel zitten, een ongeneeslijke ziekte hebben, waar hun ouders van zijn overleden in hun jeugd...

Maar als ze zeggen het moeilijk te hebben en ze zijn gezond geboren moeten ze toch naar de hel.
Je raakt verlamd, maarja eens was je gezond geboren. Als je dan zeurt moet je naar de hel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van whitekiller op maandag 20 maart 2006 om 10:03:
Problemen die tussen je oren zitten, bijvoorbeeld dat je werkelijk denkt dat je het meest ongelukkige mens bent op aarde daar kan niemand wat aan doen, alleen de persoon in kwestie zelf.
Dus vind ik dat je dat soort mensen gewoon met rust moet laten en hun eigen 'probleem' moet laten oplossen.

Vind ik ook :yes:
Ze kunnen best aan me vertellen dat ze een probleem hebben en raad vragen maar doe er dan verdomme ook wat aan.
Met lopen zeiken schiet je geen reet op.
Je hebt je leven in eigen handen dus :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van whitekiller op maandag 20 maart 2006 om 09:58:
er gebeurt geen fuck door de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden door andere mensen waardoor aandacht naar die mensen gaat in plaats van naar mensen die het echt moeilijk hebben.

Wat ben je toch een walgelijk kind.
Waarschuw beheerder
donateur
Ok, ik heb nu zo'n beetje alles gelezen en ik kan me wel voorstellen hoe onze topicopener zich voelt.

ikzelf ben in NL geboren en getogen. Mijn ouders komen uit Suriname. Sinds de laatste keer dat ik daar ben geweest besef ik nu pas goed hoe goed ik het heb in NL. Sindsdien ben ik eigenlijk ook nog nooit zo dankbaar geweest voor mijn leven. :D

MAAR....:O

Problemen waar in kwestie praktisch wel wat aan te doen valt zoals honger in Afrika, daar zou je je beter op kunnen focussen.

Mensen die echt denken een probleem te hebben maar dat niet hebben stellen zich niet aan, maar hebben dan dus een psychisch probleem. Dingen als anorexia kies je echt niet bewust! :/

Ik heb ook een periode gehad dat ik dreigde zelfmoord te plegen. Dit was idd roepen om aandacht. Maar waarom? Ik ging gewoon naar school. Ik heb vrienden. Ik heb gewoon een normaal leventje. Had alleen veel gezeik thuis en kon heel slecht mn gevoelens kwijt. En geloof mij, je moet gewoon echt je ei kwijt...En als je al moeilijk over jezelf praat maakt dat de situatie alleen maar erger en ga je rare dingen doen.

Zou jij mij in die periode ook een pathetische aansteller noemen? En let op: op basis wat ik dus aan de buitenwereld zou laten zien. Jij zou dus niet weten van mij dat het in me hoofd een zooitje was want naar me vrienden was ik heel normaal...

Oh ja nog 1 ding: Ik denk dat je langer bezig bent met de honger oplossen in Afrika vanwege de politieke corruptie...

Waarschuw beheerder

maar die keuze word niet voor nix gemaakt. Mensen die dat doen showen heus niet aan iedereen wat ze zichzelf aangedaan hebben hoor! Dat doen lucht hun op daar kan je zelf de controle over houden wanneer het begint en wanneer het stopt en met die pijn die je van binnen voelt niet!!

Dus jij vind dat je iemand die het moeilijk heeft maar lekker moet laten verrotten!! god hoe zou het gaan als jij eens iemand nodig hebt!! Die mensen kun je wel degelijk helpen, denk je dat er voor jan lul mensen opgeleid zijn om anderen met dat soort problemen te helpen???

Uitspraak van Jeff London op maandag 20 maart 2006 om 11:18:
Wat ben je toch een walgelijk kind.

precies! je bent zo kansloos!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Heb jij nou een blok gewapend beton voor je kop?
Ik zou eens lezen wat er hier voornamelijk gezegd word en dat eens tot je door laten dringen.
Nogmaals, ordeel niet over zaken waar je blijkbaar totaal geen kennis van hebt genoten.

En waar ik ook zo moe van word zijn die dubbele pleonasmes van je........

de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op maandag 20 maart 2006 om 10:05:
Maar als ze zeggen het moeilijk te hebben en ze zijn gezond geboren moeten ze toch naar de hel.
Je raakt verlamd, maarja eens was je gezond geboren. Als je dan zeurt moet je naar de hel.

Uitspraak van Devilish™ op maandag 20 maart 2006 om 10:16:
Vind ik ook
Ze kunnen best aan me vertellen dat ze een probleem hebben en raad vragen maar doe er dan verdomme ook wat aan.
Met lopen zeiken schiet je geen reet op.
Je hebt je leven in eigen handen dus

Zucht!!!!!!!!!!

Uitspraak van AltijdHerrie !! op maandag 20 maart 2006 om 02:58:
kweenie, ik vind je verhaal voor dit onderwerp iets te lang om te lezen
maar idd, er bestaan een hoop aanstellers
volgens mij ben jij er ook 1 van

Ik zou het eerst eens helemaal gaan lezen in het vervolg voordat je ook loze uitspraken doet.
Waarschuw beheerder

Je denkfout is dat je er van uit gaat dat iedereen 100% zijn eigen leven in handen heeft en absolute controle over zichzelf.
Dat is gewoon niet zo, je kunt veel aan je eigen leven doen, maar je komt er nog wel achter dat je hersenen soms spelletjes met jezelf spelen.

En is volgens jouw redenatie de honger en ellende in veel Afrikaanse landen ook niet aan hun zelf te danken?
Ze hebben grondstoffen en menselijke capaciteit, waarom doen ze dan niet wat aan de honger, hebben wij toch ook gedaan?
Of is dat toevallig ook wat gecompliceerder?
Waarschuw beheerder
donateur

daar kan de persoon in kwesite alleen wat aan doen met ENORM veel hulp.
Geen mensen die zeggend at het een aansteller is, maar mensen die de probemen serieus nemen,

Dat is totaal geen vergelijking...
Voordat de Westerse wereld zich ging bemoeien met Afrika hadden die mensen het daar best.
Maar net als in Amerika samengaand met de Indianen denken Westerlingen dat ze overal een vinger in de pap kunnen hebben.

Het gevolg is dat de oorspronkelijke bewoners in armoe komen te zitten en dan komen dezelfde Westerlingen weer aan met hulp wat gewoon al veel te laat is.

Laat die mensen aan hun lot over, de ziektes zijn er om het popuatie aantal naar beneden te krikken juist omdat er niets te eten is.

Snap je nu dat dat totaal geen vergelijking is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Lady Lunatic :bounce: op zondag 19 maart 2006 om 22:26:
geen van alle KILLERQUEEN, gelukkig, maar k heb wel veel meegemaakt....
verder heb ik in mijn omgeving wel mensen met dat soort problemen en weet ik hoe hard ze knokken
zij zijn dus geen pathetische aanstellers....

dat is waarom mijn haren recht overeind van gaan staan van mevrouw theelepel en haar kortzichtige gejenk....laatste aanpassing 19 maart 2006 22:28

ik zei nie zo happe meis:D
Waarschuw beheerder
Dan erbij,
het is erg vervelend vind ik als mensen hoor klagen over hun problemen tegen mij.
alsof ik ze kan helpen. (ik ken wel goed luisteren maar heb niet geleerd voor maatschappelijk werkster)
en vooral als ik ze amper ken.

snappie?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vindt dat je groot gelijk heb, je omschrijft het wel een beetje met heel veel tekst maar Nederlanders zeiken nu eenmaal graag. Als iedereen es een keer gewoon doorging zonder te zeiken en iedereen es wat positiever deed was het een veel mooier land! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op maandag 20 maart 2006 om 18:10:
hihihi:D
niet zo happe jij

ik had honger....dan ben ik nie zo scherp meer :d ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 18:22:
ik had honger....dan ben ik nie zo scherp meer

ahaaaa

moet je btje meer eten he ;)

Waarschuw beheerder
ja zal ik voortaan doen... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 13:00:
En waar ik ook zo moe van word zijn die dubbele pleonasmes van je........

hahaha geweldig!!

Waarschuw beheerder
donateur
Psycho Forze, ik zal niet zeggen dat je me geheel verkeerd geinterpreteerd hebt maar zoals jij het zegt is niet helemaal hoe ik het bedoel.

Wat jij tegen mij zegt is

*Wat jij in feite zegt is; wanneer je in de westerse cultuur geboren bent, kun je bijna per definitie geen reden tot klagen hebben. En zul je ten alle tijden gelukkig moeten zijn, want de mensen die recht hebben om ongelukkig te zijn, zijn te vinden in ontwikkelingslanden... Hoe kortzichtig zeg.... En zeg nou niet dat ik het verkeerd interpreteer, want je tekst is lang en uitgebreid genoeg geschreven om misverstanden te voorkomen*

Dat zijn vreselijke dingen en dat zijn geen keuzes die je maakt.
Daar ligt voor mij het verschil, zolang je er niks aan kunt doen wat voor vreselijke dingen je hebt of hebt meegemaakt wil ik die mensen alleen maar steunen
Alleen in de westerse maatschappij is er inderdaad vaak (dus niet altijd) minder rede toe om te klagen.
Wij hebben in dit land (nauwelijks) te maken met zaken als honger en oorlog.
Wij zouden zo heel wat kunnen maken van de wereld maar er gebeurt geen fuck door de pathetische aanstellers in onze maatschappij die zo damn zielig gevonden worden door andere mensen waardoor aandacht naar die mensen gaat in plaats van naar mensen die het echt moeilijk hebben.

Jezelf snijden is een keuze inderdaad. Maar waar denk jij dat het uit voortkomt wanneer iemand zo ver heen is dat ie zichzelf gaan pijnigen? Aandacht??? :frusty: Hoe kortzichtig kun je zijn zeg... Zulke dingen komen voort uit een diepe haat tegenover zichzelf. Zo'n diepe haat dat mensen in zichzelf gaan snijden om hun eigen lichaam te verminken omdat ze van mening zijn dat ze pijn verdienen! Of wat dacht je ervan dat de geestelijk pijn zo erg word, dat mensen in zichzelf gaan snijden zodat de focus even niet meer het innerlijke maar even het uiterlijke betreft... Zo ver kan iemand geestelijk in de put zitten! Hoe kom je er toch bij dat je alleen maar in de put kan zitten wanneer er iets aan het uiterlijk mankeert??? Of alleen maar recht heeft tot verdriet wanneer er IEMAND ANDERS dood of ziek is???
The mind is a labyrinth... En je kan echt niet altijd aan de buitenkant zien hoe het met iemand gaat. Je hebt duidelijk half gaan idee van hoe iemands innerlijke wereld eruit kan zien. Je bent een grote egoïst wanneer je op zo'n manier over anderen oordeelt.
Je moest eens weten hoeveel moeite iemand alleen al kan hebben met het accepteren van zichzelf in een maatschappij als deze...
Je moet gewoon eens even heel goed beseffen dat er altijd een dieper verhaal schuil gaat achter iemands houding. Zo ook bij mensen die aandacht trekken...
Elk mens heeft aandacht nodig, en wanneer je dit als baby zijnde nooit gekregen hebt en emotioneel verwaarloosd bent, is het vrij logisch dat iemand daar z'n hele leven problemen van blijft houden. Zulke dingen kunnen een mens op een lelijke manier beschadigen. Het is vrij logisch dat mensen daar compensatie voor gaan zoeken op latere leeftijd.
Dat kan misschien soms wat irritant overkomen, maar denk er eens iets dieper over na, en denk eens niet zo oppervlakkig en je zult zien dat overal een dieper liggend verhaal schuil gaat.
Jij komt op mij zeer oppervlakkig-denkend over.
Je hebt duidelijk nog een hoop te leren en hebt totaal geen weet van hoe de ziel van de mens kan werken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 20:10:
Jezelf snijden is een keuze inderdaad. Maar waar denk jij dat het uit voortkomt wanneer iemand zo ver heen is dat ie zichzelf gaan pijnigen? Aandacht??? Hoe kortzichtig kun je zijn zeg... Zulke dingen komen voort uit een diepe haat tegenover zichzelf. Zo'n diepe haat dat mensen in zichzelf gaan snijden om hun eigen lichaam te verminken omdat ze van mening zijn dat ze pijn verdienen! Of wat dacht je ervan dat de geestelijk pijn zo erg word, dat mensen in zichzelf gaan snijden zodat de focus even niet meer het innerlijke maar even het uiterlijke betreft... Zo ver kan iemand geestelijk in de put zitten! Hoe kom je er toch bij dat je alleen maar in de put kan zitten wanneer er iets aan het uiterlijk mankeert??? Of alleen maar recht heeft tot verdriet wanneer er IEMAND ANDERS dood of ziek is???
The mind is a labyrinth... En je kan echt niet altijd aan de buitenkant zien hoe het met iemand gaat. Je hebt duidelijk half gaan idee van hoe iemands innerlijke wereld eruit kan zien. Je bent een grote egoïst wanneer je op zo'n manier over anderen oordeelt.
Je moest eens weten hoeveel moeite iemand alleen al kan hebben met het accepteren van zichzelf in een maatschappij als deze...
Je moet gewoon eens even heel goed beseffen dat er altijd een dieper verhaal schuil gaat achter iemands houding. Zo ook bij mensen die aandacht trekken...
Elk mens heeft aandacht nodig, en wanneer je dit als baby zijnde nooit gekregen hebt en emotioneel verwaarloosd bent, is het vrij logisch dat iemand daar z'n hele leven problemen van blijft houden. Zulke dingen kunnen een mens op een lelijke manier beschadigen. Het is vrij logisch dat mensen daar compensatie voor gaan zoeken op latere leeftijd.
Dat kan misschien soms wat irritant overkomen, maar denk er eens iets dieper over na, en denk eens niet zo oppervlakkig en je zult zien dat overal een dieper liggend verhaal schuil gaat.
Jij komt op mij zeer oppervlakkig-denkend over.
Je hebt duidelijk nog een hoop te leren en hebt totaal geen weet van hoe de ziel van de mens kan werken

Heh, voor het eerst dat ik het met je eens ben.

Was het maar zo simpel dat alles in je leven bepaald wordt door wel overwogen en rationele keuzes.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Consurgo op maandag 20 maart 2006 om 22:57:
Heh, voor het eerst dat ik het met je eens ben.

De eerste keer pas?? :nocheer: :o

Waarschuw beheerder
al met al moet je het doen met de dingen die je hebt in het leven, of je nu ziek bent of weet ik wat.

probeer er zo goed en zo kwaad het kan toch het beste van te maken, schouders eronder, en denken: andere mensen hebben het misschien nog zwaarder.

ik heb een hoop mee gemaakt, maar ik blijf zo goed het kan altijd lachen, en maak er het beste van.
ik klaag waarschijnlijk te weinig, en das ook niet altijd goed. men mag gerust es klagen, als het maar niet je leven en je omgeving gaat beheersen in die zin dat je alleen nog maar met het klagen en het zwart kijken bezig bent.

niet iedereen is even sterk, maar iedereen bezit wel een bepaalde kwaliteit om dingen onder ogen te zien, om hulp te vragen, om te vechten, om positief van negatief te scheiden, om dingen te accepteren, om toe te geven aan je sterkte en je zwaktes etc etc.

gebruik de dingen die je hebt, om dingen te veranderen, niet om in een zwart gat te blijven zitten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 23:52:
probeer er zo goed en zo kwaad het kan toch het beste van te maken, schouders eronder, en denken: andere mensen hebben het misschien nog zwaarder.

Jij kunt blijkbaar goed relativeren, net zoals het mij makkelijk afgaat, maar ook niet iedereen kan dat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 00:46:
Jij kunt blijkbaar goed relativeren, net zoals het mij makkelijk afgaat, maar ook niet iedereen kan dat.

ik zie het eerder als overleven of kopje onder gaan.

komt misschien door een hoop levens ervaring die ik liever ook niet had gehad, of een ziekte die ik mee draag.

maar ik zal me nooit gewonnen geven, als ik nog wat te vechten zie :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 02:46:
ik zie het eerder als overleven of kopje onder gaan.

komt misschien door een hoop levens ervaring die ik liever ook niet had gehad,

Ik snap helemaal wat je bedoelt

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 02:46:
maar ik zal me nooit gewonnen geven, als ik nog wat te vechten zie

That's the spirit ;)

Waarschuw beheerder
ik geef ook nooit op maar om iemand die een psychisch probleem heeft een aansteller te noemen is weer het andere uiterste...die mensen vechten ook elke dag tegen hun probleem...

ik heb daar respect voor :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.
-Gillen het elke dag uit dat ze zelfmoord willen plegen door onder de trein te springen.
-Hebben een relatie waarin hun partner hun slaat. (dit is geheel een eigen keuze, je kunt een relatie uitmaken als er de wil is)

:/

Oh is dat het! ze stellen zich aan! :S

Als we nou langs die anorexia specialisten gaan en die klinieken en ze gewoon vertellen dat die mensen zich aanstellen en we ze maar moeten negeren is het probleem dus opgelost?
Oh en die 2de, zoek maar eens op internet op automutilatie. Deze 2 gevallen kan ik vergelijken met de drang naar een sigaret..daar kom je ook niet 123 vanaf en heb je echt hulp bij nodig.

En je hoort toch vaak verhalen over relatie's die uit de hand lopen...niet altijd even simpel denk ik.

En die mensen die aan de drugs zijn geraakt zijn gewoon niet goed beschermt tegen verleiding.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou van dit topic valt echt mn bek van open gewoon.
Ongelofelijk wat mensen wel niet kunnen uitspreken. Denk eens na man! Gebruik die kwab met hersenen dan ook, als je ze toch hebt! Ja, dan doel ik op jou whitekiller.

Ik kan me er in vinden dat sommige mensen altijd maar klagen. Zoals over dat het zo kou is buiten. En wanneer de zon schijnt is het weer te warm buiten. Of dat er een snufje te veel zout op het eten zit, je weet wel... onzinnige dingetjes. Dan denk ik wel eens; Zucht.. ben tevreden met wat je hebt joh!
Maar wat jij nou noemt:
-Ze snijden zichzelf.

Sorry hoor! Maar dit is toch geen zeuren of aanstellerig gedrag?! Dit is gewoon serieus en de mensen die in deze situaties zitten hebben dringend hulp nodig.
Negatieve reacties van de aanstellers die zich stiekem geheel herkennen in wat ik schrijf of die een kennis, familielid of vriend hebben die zich tot zo'n aansteller kunnen rekenen.
En positieve reacties van die enkeling die er precies zo over denkt als ik en die dit soort mensen ook meer dan zat is.

Ik kan niet echt zeggen dat ik behoor tot het 'hokje' :x negatieve reacties omdat ik het zelf mee gemaakt hebt of iemand in mijn omgeving.
Ik behoor ook niet tot het 'hokje' :x dat ik het met je eens ben.
Wat zeg je nu eigenlijk? Jouw denkwereld is goed? En wanneer iemand er niet mee eens is, dan zijn we zelf de aanstellers?
Beetje kort door de bocht hoor.
Ik vraag me af waar jij deze "wijsheid" vandaan hebt getrokken. Want dan raad ik je aan, om nog even terug naar school te gaan, je wat meer bezig te houden met de mensheid en je omgeving en zo wat levenservaring op doet.
Want kennelijk heb je niet echt respect voor een ander, en plaats je commentaar, waaruit blijkt dat je er dus totaal geen kaas van gegeten hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:15:
die mensen vechten ook elke dag tegen hun probleem...

dat klopt, maar er zijn er ook zat die geen hulp willen, en van niks komt niks, je zult zelf ook je steentje moeten bijdragen, het wordt niet maar allemaal voor je gedaan.
Waarschuw beheerder
-Ze snijden zichzelf.

Dit zijn geen gevallen van pathetische aanstellers zoals jij ze noemt, maar mensen met een probleem die hulp nodig hebben.
Ik zou bijna willen vragen hoe je überhaupt dúrft te oordelen over mensen met deze problemen, zonder er zelf blijkbaar een greintje verstand van te hebben.

Hoewel ik met je eens ben dat het leven grotendeels is wat je er zelf van maakt denk ik niet dat deze bovengenoemde dingen zomaar een paar keuze's zijn die je dan maar niet had moeten maken. De wereld is niet zwart-wit, dingen liggen niet zo simpel zoals ze af en toe lijken. Een beetje meer respect en medeleven voor je medemens zou op z'n plaats zijn, denk ik.

En dat mensen negatief op jouw mening reageren heeft er ook niks mee te maken dat ze zich er wel of niet in kunnen herkennen. Ik heb geen van jouw bovengenoemde 'probleempjes', maar ik ben (gelukkig!) wel in staat met mensen mee te voelen en niet alles voor onzin of aanstellerij aan te zien.

Waarschuw beheerder
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

Je kan merken dat jij nog nooit van borderline gehoord heb :/

Waarschuw beheerder
Veel van het soort mens 'pathetische aanstellers' gaan dan op zoek om hun eigen probleem te creeeren dat hun omgeving doet shockeren.
Voorbeelden:
-Ze snijden zichzelf.

:/ Eigen problemen creëren? Omgeving shockeren?
Die mensen hebben last van een geestelijke stoornis die door verschillende factoren aanwezig kan zijn.
Maar als jij bijvoorbeeld een genetische of biologisch aanwezige stoornis in de hersenen afschilderd als een schreeuw om aandacht dan moet je dat zelf weten.

Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben of iets over weten maar schreeuw dan niet van de daken dat jij ik weet niet hoeveel dingen op kunt noemen waarvan JIJ vind dat die niet echt bestaan.

Als je een gebroken poot zou hebben zou iedereen dat kunnen zien, maar als zich iets intern in je lichaam afspeelt en t is voor jou niet zichtbaar dan bestaat t niet?!?

Er zijn niet voor niets zoveel klinieken voor geestelijke ziektes.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou vraag ik me toch wel af waar onze topic opener blijft met haar reactie...:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 12:01:
dat klopt, maar er zijn er ook zat die geen hulp willen, en van niks komt niks, je zult zelf ook je steentje moeten bijdragen, het wordt niet maar allemaal voor je gedaan.

voor niks komt de zon op ;)...maar sommige schamen zich heel erg voor hun problemen en denken het zelf op te kunnen lossen of durven juist geen hulp te vragen !!
Waarschuw beheerder

ik ben het wel met je eens...alleen deze 2 niet!
dat is niet altijd geheel je eigen keuze vind ik, je ken ook bang zijn als je geslagen word!! en het daarom niet uit durven maken!!!

Waarschuw beheerder
Borderline, oftewel een Borderline Persoonlijkheids Stoornis, is een psychische aandoening. Mensen die een Borderline Stoornis hebben, hebben als 'grootste gemeenschappelijke deler' dat ze erg INSTABIEL zijn. Instabiel in emoties, gedragingen, relaties, zelfbeeld, stemmingen. In de DSM (Diagnostic Statistic Manual) staat in een aantal punten beschreven wat de 'criteria' zijn waaraan iemand met borderline 'moet voldoen'. Als je last hebt van vijf van de negen criteria, zou je borderliner kunnen zijn. De DSM is geen boekje om zelf een diagnose mee te stellen, dat moet namelijk gebeuren door iemand met verstand van zaken, bijvoorbeeld een psychiater. Ook is het zo dat veel mensen zonder borderline zich in bepaalde punten kunnen herkennen, zij het in mindere mate. Hieronder zal ik de punten beschrijven.

1. Stemmingswisselingen
De stemming kan van het ene op het andere moment omslaan, zelfs zo plotseling dat mensen in de omgeving geen idee hebben van wat er is gebeurd om de stemming te laten omslaan. Vaak wordt dit omslaan van de stemming 'bestempeld' als 'overgevoeligheid'. Stemming kan wisselen van heel gelukkig naar diep ongelukkig, of bijvoorbeeld vreselijk boos.
2. Impulsiviteit
Borderliners nemen vaak beslissingen in een impuls. Zonder over de gevolgen na te denken hebben ze besloten om bijvoorbeeld een opleiding te gaan volgen, die dan in tweede instantie toch niet bevalt en gestopt wordt. Impulsiviteit uit zich ook vaak in eetstoornissen, geldverkwisting of overmatig drank- of drugsgebruik.
3. Identiteitsproblemen
Veel borderliners hebben weinig zelfvertrouwen. Ze weten niet goed wat ze willen met hun leven, en weten niet goed wat of wie ze zijn.
4. Chronisch gevoel van leegte
Veel mensen met borderline hebben een 'leeg' gevoel. Alsof ze zijn 'afgesneden' van het voelen van dingen.
5. Zwart-wit denken
Voor een borderliner is iemand OF geweldig, OF helemaal waardeloos. Het ene uiterste of het andere. Er zit geen of weinig grijs tussen het zwart en wit.
6. Zelfverwonding/automutilatie
Soms lopen spanningen zo hoog op dat borderliners zichzelf beschadigen. Dit gebeurt niet altijd 'bewust'. Soms is de toestand een soort roes waarin het verwonden gebeurt.
7. Psychotische en dissociatieve verschijnselen
Borderliners hebben soms (kortdurend) last van psychotische verschijnselen. Meestal gaan deze (rand)psychoses na enkele uren over. Vaak is er dan sprake van overmatige achterdocht, stemmen horen, in de war zijn.
Dissociatie heb je in verschillende vormen. Je kunt het gevoel hebben dat je niet meer in de realiteit staat, dat alles aan je voorbijgaat, zonder dat je er deel van uit maakt (derealisatie). Ook kun je het gevoel hebben dat je in een lichaam zit waarin je niets voelt (depersonalisatie). Het komt ook voor dat je bijvoorbeeld ergens heen gaat, maar dat je achteraf niet meer weet hoe je er bent gekomen, of zelfs dat je er bent geweest. Dit kunnen behoorlijk angstige ervaringen zijn. Dissociatie is een veranderde bewustzijnstoestand, alsof de verschillende functies van je hersenen niet goed op elkaar zijn afgestemd. Anderen kunnen dissociatie soms waarnemen doordat ze merken dat je er niet helemaal bij bent, of een afwezige indruk maakt.
8. Angst voor verlating
Veel borderliners zijn doodsbang om alleen gelaten te worden. Ze proberen dit tot het uiterste te voorkomen
9. Woedend worden om niets
Mensen met een borderline-stoornis kunnen soms woedend worden om niets, en moeite hebben om die woede te beheersen.

Wat zijn de oorzaken voor het ontstaan van een borderline persoonlijkheidsstoornis?
Er zijn meerdere mogelijke oorzaken voor het ontstaan van een borderline stoornis. Het ontstaan van de stoornis wordt meestal gezien als een combinatie van aanleg en omstandigheden (bio-psychosociaal model).
Bio staat voor biologisch en heeft te maken met aanleg, lichamelijke factoren, erfelijkheid. Bij de borderlinestoornis zijn impulsiviteit en emotionele instabiliteit waarschijnlijk in aanleg aanwezig.
Psycho staat voor psychologisch, en heeft te maken met de opvoeding, ingrijpende gebeurtenissen en ervaringen. Bij mensen met een borderline stoornis is vaak sprake geweest van een instabiele gezinssituatie en/of ingrijpende ervaringen, zoals mishandeling, sexueel misbruik, scheiding van de ouders. Echter: niet alle borderliners hebben zo'n verleden, en het is ook niet zo dat iedereen met zo'n verleden een borderlinestoornis ontwikkelt.
Er zijn deskundigen die hechtingsproblematiek zien als kernpunt van de borderline stoornis. Borderliners hebben geen stabiel beeld van zichzelf, en hebben vaak moeite zich aan anderen te hechten. Of ze hechten zich veel te sterk, of juist helemaal niet.
Sociale staat voor de omgevingsfactoren (maatschappij, de cultuur waartoe iemand behoort).
Borderline lijkt vooral voor te komen in de Westerse wereld. Het zou kunnen dat onze maatschappij, waar mensen onder relatief grote druk moeten presteren, waarin individualisme hoogtij viert, en waarin normen en waarden minder duidelijk zijn, een rol kan spelen bij het ontstaan van de borderlinestoornis.
Het is niet goed mogelijk een duidelijke oorzaak aan te wijzen voor het ontstaan van een borderline persoonlijkheidsstoornis. Wel kunnen we sterk vermoeden dat het gaat om een combinatie van factoren die uiteindelijk bijdragen aan de stoornis. Een factor op zich is niet 'de oorzaak' van het ontstaan. Het is een complex van factoren die de stoornis tot gevolg heeft.

zo een hoop leesstof...

Waarschuw beheerder
Moeilijk moeilijk moeilijk...
gedeeltelijk eens gedeeltelijk oneens.

Sommige mensen hebben werkelijk niks te zeiken en vragen toch alle aandacht van de wereld.

Nou, vraag je je misschien af WAAROM ik nou zo'n gruwelijke afkeer heb van dit soort mensen.
Dat zou ik eens proberen uit te leggen.
In de veel gevallen betreft wat ik beschrijf mensen met een gezond lichaam en een gezond verstand, die te eten hebben en in een vrij land leven (Ik heb het over mensen in Nederland)

mensen die zichzelf snijden en dwangmatig overgeven hebben denk geen gezond verstand...
Dit kan veroorzaakt zijn door ervaringen die zij niet zelf in de hand hadden bijv: Incest en andere problemen met ouders, extreem pepest worden, sterfgevallen meegemaakt die niet goed verwerkt zijn of misschien een samenloop van een hele hoop kleine probleempjes. Niet iedereen heeft de juiste manier van verwerken en niet iedereen heeft de juiste hulp bij t verwerken.

Ben t eens dat mensen die vaak t "zieligst" zijn dat niet gevonden willen worden...Zij hebben meestal een extra drive in t leven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:55:
Nou van dit topic valt echt mn bek van open gewoon.
Ongelofelijk wat mensen wel niet kunnen uitspreken. Denk eens na man! Gebruik die kwab met hersenen dan ook, als je ze toch hebt! Ja, dan doel ik op jou whitekiller.

Ik kan me er in vinden dat sommige mensen altijd maar klagen. Zoals over dat het zo kou is buiten. En wanneer de zon schijnt is het weer te warm buiten. Of dat er een snufje te veel zout op het eten zit, je weet wel... onzinnige dingetjes. Dan denk ik wel eens; Zucht.. ben tevreden met wat je hebt joh!
Maar wat jij nou noemt:

-Ze snijden zichzelf.

Sorry hoor! Maar dit is toch geen zeuren of aanstellerig gedrag?! Dit is gewoon serieus en de mensen die in deze situaties zitten hebben dringend hulp nodig.

Ik kan niet echt zeggen dat ik behoor tot het 'hokje' negatieve reacties omdat ik het zelf mee gemaakt hebt of iemand in mijn omgeving.
Ik behoor ook niet tot het 'hokje' dat ik het met je eens ben.
Wat zeg je nu eigenlijk? Jouw denkwereld is goed? En wanneer iemand er niet mee eens is, dan zijn we zelf de aanstellers?
Beetje kort door de bocht hoor.
Ik vraag me af waar jij deze "wijsheid" vandaan hebt getrokken. Want dan raad ik je aan, om nog even terug naar school te gaan, je wat meer bezig te houden met de mensheid en je omgeving en zo wat levenservaring op doet.
Want kennelijk heb je niet echt respect voor een ander, en plaats je commentaar, waaruit blijkt dat je er dus totaal geen kaas van gegeten hebt.

Zow zeg das ff met het mes op tafel, maar je hebt wel gelijk(y)

Waarschuw beheerder
laat mensen lekker zeuren.

Zeg zelf, soms is het heerlijk om even alles af te zeiken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 23:51:
Ik word zo langzamerhand heel moe van mensen zoals jij die te weinig nadenken, te veel naar een ander kijken en te snel bevooroordeeld zijn

ach joh!! dat krijg je met die kleuters die denken dat de wereld plat is........volgens mij is ze net uit de luiers wat een dom kind zeg!!!!!!
ja id.... dan bedoel ik whitekiller (jij ja)

muts
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Zoepoog82 op dinsdag 21 maart 2006 om 18:11:

Wientje :respect:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 21:29:
Ik word zo langzamerhand heel moe van mensen zoals jij die te weinig nadenken, te veel naar een ander kijken en te snel bevooroordeeld zijn

:jaja:

Hé hé, gelukkig :D Die white killer spoort niet met d'r kortzichtige gedrag (n)

Waarschuw beheerder
tuulk nie bugs!!!
heb je topics gezien das pas zielig!!!
kan niet wachten tot ik persoonlijk bericht hahahahaha!!! lol
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Waar heb jij het nou weer over? :vaag: