Partyflock

Forumonderwerp · 858021

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
--------------------------------------------------­------------------------------

AMSTERDAM - Onge­veer 40 procent van de Nederlandse homoseksuelen i­s het laatste jaar slachtoffer geweest van geweld ­of agressie. In het merendeel van de gevallen ging­ het om verbaal geweld. Hoewel een meerderheid van­ de homo's stelt zich niet onveilig te voelen door­ hun seksuele geaardheid, geven veel van hen wel a­an zich terughoudender te gedragen om vervelende i­ncidenten te voorkomen.

Dat blijkt uit twee v­erkennende onderzoeken naar geweld en agressie teg­en homoseksuelen die donderdag werden uitgebracht.­ De onderzoeken werden uitgevoerd in opdracht van ­Politie en Wetenschap en door de gemeente Amsterda­m. Aanleiding hiervoor waren recente geweldsincide­nten in Amsterdam waarvan homo's het slachtoffer w­aren.

In opdracht van Politie en Wetenschap we­rd internetonderzoek onder ruim zevenhonderd homo'­s gehouden. Ongeveer 40 procent gaf aan zich de la­atste jaren onveiliger te zijn gaan voelen vanwege­ hun homoseksualiteit. Bijna eenderde van de onder­vraagden is zich de laatste jaren onveiliger gaan ­voelen als gevolg van vervelende incidenten die zi­j zelf of hun vrienden hebben meegemaakt. Eenzelfd­e percentage zegt zich anders te zijn gaan gedrage­n om incidenten te voorkomen.

Van de ondervraa­gden is meer dan de helft wel eens uitgelachen of ­uitgescholden vanwege zijn of haar homoseksuele ge­aardheid, en is 17 procent wel eens gepest. Meer d­an een op de tien homoseksuelen is ooit bedreigd m­et lichamelijk geweld, en ruim 3 procent is vanweg­e zijn geaardheid mishandeld.

Bij het overgrot­e deel van de incidenten is meer dan één dader bet­rokken. Het gaat bij ruim driekwart van de inciden­ten om jonge mannen die in een groep opereren. Bij­na de helft van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.
­

In de overige gevallen ging het om daders met ­een buitenlands uiterlijk (40 procent)
Waarschuw beheerder
Whehehehe!!!

Mompelt iets over inburgeringscursus en normen en waarden ofziets....
Waarschuw beheerder
tja, zo zie je maar weer...
dat is alweer een botsing van 2 verschillende culturen

Waarschuw beheerder
donateur
Trieste zaak... :(
Lang leve de kortzchtige maatschappij.
Waarschuw beheerder
En terecht. Alle homo's terug naar hun eigen land!

Waarschuw beheerder
De meeste incidenten tegen homo's worden gepleegd door meer dan één persoon; in 75% van de gevallen betreft het een groep jongemannen die de dader zijn. In bijna de helft van de gevallen hebben de daders een autochtoon (Nederlands) uiterlijk. In de overige gevallen ging het om daders met een buitenlands uiterlijk (40%), meestal Marokkaanse of Turkse jongemannen, of om een gemengde autoch/allochtone dadergroep (14%). Bij incidenten in het publieke domein en rond uitgaanscentra zijn relatief vaak (groepen) allochtone jongeren betrokken, met name Marokkanen. De meeste ondervraagden hebben de indruk dat de tolerantie jegens homo's in de grote steden afneemt, terwijl in kleinere steden homo's juist beter geaccepteerd zouden worden.

Bijna de helft. Dus het merendeel is allochtoon. Slotje!

O:).

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 16:39:

sterk! (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op donderdag 16 maart 2006 om 16:33:
Whehehehe!!!

;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 16:37:
Alle homo's terug naar hun eigen land!

:respect: :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 16 maart 2006 om 16:32:
In de overige gevallen ging het om daders met ­een buitenlands uiterlijk (40 procent)

Snap jij het nog?

Dan snap ik het ook :D
Waarschuw beheerder
percentages liegen niet! <G>

Kan die opmerking eindelijk eens andersom gebruikt worden ;)

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op donderdag 16 maart 2006 om 17:21:
percentages liegen niet! <G>

40% allochtoon!

Laten we de helft nemen voor de gein en zeggen we dus dat 50% autochtoon is.

Dan houden we 10 % over?????

Wie zouden dat zijn? Aliens?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op donderdag 16 maart 2006 om 17:25:
Dan houden we 10 % over?????

Wie zouden dat zijn? Aliens?

Ik gok Belgen!
Waarschuw beheerder
Aliens zien er toch ook niet uit als Nederlanders? ;)
Zullen ze wel een "allochtoon uiterlijk" noemen...

Waarschijnlijk is de andere 10% homosexuele mensen zelf. Ze kunnen er onderling ook wat van namelijk :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zeg maar nix anders wordt ik van PF afgetrapt ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van watje van katoen :vaag: op donderdag 16 maart 2006 om 17:43:
ik zeg maar nix anders wordt ik van PF afgetrapt ...

Nou.. Zeg het eens... Wie A zegt...
Onderbouw het eens.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op donderdag 16 maart 2006 om 17:42:
10% homosexuele mensen zelf

Ja maar zijn het dan autochtone of allochtone homo's?

8)8)
Waarschuw beheerder

8)8)

BTW gruwelijke avater!! :respect:
Waarschuw beheerder

8)8)

BTW U.™ gruwelijke avater!! :respect:
Waarschuw beheerder
1x is wel genoeg;)
Waarschuw beheerder
Als iemand het ongeveer met mij eens is mag dat best 3 x vermeld worden ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Bij­na de helft van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.
­

Het gaat hier niet om afkomst of nationaliteit, maar om uiterlijk!

Stel: incidenten door mensen met autochtoon uiterlijk is 49%, incidenten door mensen met allochtoon uiterlijk is 40%.

Conclusie 1: van 11% van de daders is NIET bekend hoe ze eruit zien.

Conclusie 2: aangezien we minder dan 40% allochtonen in Nederland hebben vallen zij gemiddeld vaker homo's lastig dan autochtonen.

Conclusie 3: allochtonen lijden gemiddeld meer aan homofobie. Hieruit kan afgeleid worden dat zij onzekerder zijn over hun eigen seksuele geaardheid.

Conclusie 4: de topictitel is misleidend!

;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wist je dat in marokko homoseksualiteit meer wordt geacepteerd dan in nl

alleen in marokko lopen ze er niet te koop mee ;)
Waarschuw beheerder
Bij­na de helft van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.
­

ok, bijna de helft (nog geen 50% dus) en die 40%, is dus bijna 90%, dus dik 10% had geen uiterlijk? lekker krom bericht %)

Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk is de andere 10% homosexuele mensen zelf. Ze kunnen er onderling ook wat van namelijk :)

Ik denk het ook idd! Want als je elkaar aan het fisten bent(zoals die vent op spuiten en slikken van bnn zei) valt het toch ook wel onder mishandeling of zullen ze het echt lekker vinden:S
Waarschuw beheerder
Gelukkig loopt de autochtone hollander niet rond met een vergrootglas boven zijn hoofd
:)
Waarschuw beheerder
Ik las het in de krant vind het triest.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rob-Edd op donderdag 16 maart 2006 om 16:35:
dat is alweer een botsing van 2 verschillende culturen

Tussen die van de Nederlandse en Homoseksuele cultuur ofzo? :s :s :s

Waarschuw beheerder
­

Hehehe, door daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk, zegt nog niet dat het daadwerkelijk autochtonen zijn. Neem bijvoorbeeld sommige Joego's, moffen en Oostblokkers, zien er in het schemer als je inelkaar getrapt wordt wel uit als Nederlanders, maar zijn het niet.

Waar wil je eigenlijk heen met deze topic?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 21:36:
he, door daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk, zegt nog niet dat het daadwerkelijk autochtonen zijn. Neem bijvoorbeeld sommige Joego's, moffen en Oostblokkers, zien er in het schemer als je inelkaar getrapt wordt wel uit als Nederlanders, maar zijn het niet.

Waar wil je eigenlijk heen met deze topic?

Vraag aan jou is, waar jij heen wil met zo'n reply?

Waarschuw beheerder
donateur
dubbel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 21:36:
Hehehe, door daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk, zegt nog niet dat het daadwerkelijk autochtonen zijn. Neem bijvoorbeeld sommige Joego's, moffen en Oostblokkers, zien er in het schemer als je inelkaar getrapt wordt wel uit als Nederlanders, maar zijn het niet.

idd..
Waarschuw beheerder
donateur
. Bij­na de helft van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.

er zijn tochook meer autochtonen dan allochtonen in nederland (hier in de buurt iig) dus in verhouding vind ik 40% door allochtonen erg veel :o
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op donderdag 16 maart 2006 om 22:14:
er zijn tochook meer autochtonen dan allochtonen in nederland (hier in de buurt iig) dus in verhouding vind ik 40% door allochtonen erg veel

Allochtonen land uit, weg, naar een eiland, homo's ook land uit, naar een ander eiland.

Leve de separatie :cheer:

:x :\

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op donderdag 16 maart 2006 om 22:14:
er zijn tochook meer autochtonen dan allochtonen in nederland (hier in de buurt iig) dus in verhouding vind ik 40% door allochtonen erg veel

Die vergelijking gaat niet op aangezien over het algemeen dezelfde groepjes betreft.
Dus 60% van die groepjes zijn autochtoon en dat zegt wel degelijk iets.

Daarnaast vind ik het opvallen dat er allerlei smoesjes worden verzonnen om allochtonen in een slecht daglicht te zetten, wees in ieder geval dan zo mans om gewoon niet te reageren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 22:36:
Daarnaast vind ik het opvallen dat er allerlei smoesjes worden verzonnen om allochtonen in een slecht daglicht te zetten,

Juist ja :respect:

Waarschuw beheerder
Daarnaast vind ik het opvallen dat er allerlei smoesjes worden verzonnen om allochtonen in een slecht daglicht te zetten, wees in ieder geval dan zo mans om gewoon niet te reageren.

Ik vind het nog vermoeiender dat er allerlei topics moeten worden geopent om te laten zien dat niet alleen allochtoonse jongeren zich misdragen.

"hoera, hoera, homo's worden nog net ietsje meer lastig gevallen door autochtonen dan door allochtonen :cheer: :woep: " 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 22:38:
Ik vind het nog vermoeiender dat er allerlei topics moeten worden geopent om te laten zien dat niet alleen allochtoonse jongeren zich misdragen.

Maar je reageert er wel op! Toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 22:39:

Ja treurig he?
Waarschuw beheerder
donateur

Homo's in Nederland eerder bang voor autochtonen

nee met deze stelling probeert iemand autochtonen juist in een kwaad daglicht te zetten
of allochtonen in een goed daglicht.. om er dan tochnog maar even iets positiefs van te maken ;).. hoewel t natuurlijk een trieste zaak blijft al dat gediscrimineer....

Waarschuw beheerder
donateur
logisch , daar zijn er meer van ..

alhoewel :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 22:41:
Uitspraak van Roadrunner op donderdag 16 maart 2006 om 22:39:

Ja treurig he?

Idd ;)
Ach, ben het wel met je eens dat het nogal vermoeiend is om over dit soort dingen weer een hele hokjesgeest-ophef te maken in de trant van autochtoon-allochtoon.. lekker boeiend (en ja idd ik reageer ook :cheer: )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 22:43:
Idd

Tja, ik kan drie dingen doen:
1. Op PF op onnozele topcis reageren
2. Wat aan deze statistieken doen en een paar homofiele koorballen afrossen in de Bikini :cheer:
3. Lekker op tijd bij mijn vriendinnetje in bed stappen.

Dilemma dilemma.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op donderdag 16 maart 2006 om 22:43:
nee met deze stelling probeert iemand autochtonen juist in een kwaad daglicht te zetten
of allochtonen in een goed daglicht.. om er dan tochnog maar even iets positiefs van te maken .. hoewel t natuurlijk een trieste zaak blijft al dat gediscrimineer....

De boodschap van het bericht is dat homo's worden lastig gevallen en dat de afkomst van deze groeperingen niet de oorzaak is.

Dat jij er iets anders van maakt ligt misschien aan jouw persoonlijke perceptie ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 23:05:
De boodschap van het bericht is dat homo's worden lastig gevallen en dat de afkomst van deze groeperingen niet de oorzaak is.

16 miljoen inwoners

15 miljoen autochtonen
1 miljoen allochtonen

Zaken zijn 50-50 verdeeld. Leg me dan eens uit hoe je aan die conclusie komt.

Waarschuw beheerder
Ik vind het jammer dat de ruimte op de server word gebruikt om de problemen van bange mietjes te bespreken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 16 maart 2006 om 23:14:
15 miljoen autochtonen
1 miljoen allochtonen

Fout, t zijn er namelijk 3 miljoen (westers + niet-westers).

Bovendien kun je toch overal op Pf lezen dat Nederland tegenwoordig al voor bijna 250000000% uit allochtonen bestaat, dus misschien zijn het er nog wel méér :[

Waarschuw beheerder

Over perceptie gesproken...
Het artikel gaat inderdaad over het feit dat homo's (nog steeds) lastig gevallen worden. En 1 zin in het artikel gaat over de demografische opbouw van dader (leeftijd en afkomst). Echter door de topic titel, wordt er gesuggereerd dat homo's "banger" zijn van autochtonen (en lees dus tussen de regels door minder/niet bang van allochtonen). Dus dan wordt dat per definitie meteen het discussie onderwerp hier. Feit is ook dat de Marokkaanse dorpsgek van partyflock, Rafa, gelijk reageert. Dan weet je al dat de topic over de verhouding allochtoon/autochtoon gaat.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 09:29:
Het artikel gaat inderdaad over het feit dat homo's (nog steeds) lastig gevallen worden

Heel erg slechte zaak :nee:

Feit is idd wel dat een allochtone minderheid van +- 3 miljoen toch presteerd om ongeveer de helft van de anti-homo uitingen te doen. Oftwel relatief meer allochtonen hebben mer homo-fobie, en dat zie je ook terug in andere cijfers. en ze zijn vaak ook veel geweldadiger dan allochtonen. Helaas ook een feit.
Daarnaast vind ik het opvallen dat er allerlei smoesjes worden verzonnen om allochtonen in een slecht daglicht te zetten

Een echte PvdA-er aan het woord, altijd bepaalde minderheden de hand boven het hoofd houden, al zijn ze nog zo crimineel.

De feiten zijn dat allochtonen relatief vaker zich misdragen, zeker opvallend aangezien ze er maar ongeveer 3 miljoen ervan zijn in NL. Wat je wil zien in de feiten moet je zelf weten, maar volgens mij ontken je de waarheid.

Gelukkig zijn niet alle allochtonen slecht, en helaas zijn er ook autochtonen die niet weten hoe het hoort.

Heeft weer iets te zeiken over Nederlanders en doet dat met groot plezier.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 09:29:
Marokkaanse dorpsgek van partyflock, Rafa, gelijk reageert.

Dorpsgek zeker :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 05:36:
Bovendien kun je toch overal op Pf lezen dat Nederland tegenwoordig al voor bijna 250000000% uit allochtonen bestaat, dus misschien zijn het er nog wel méér

8) gheghe

Ach ik word alleen al ziek dat er zo'n scheiding wordt gemaakt tussen autochtoon en allochtoon. Mensen die al 40 jaar in Nederland wonen - ook al hebben ze een andere huidskleur of ander geloof - mag je onderhand toch wel tot de Nederlandse bevolking rekenen (ik zeg bewust Nederlandse ipv autochtone). En de kinderen van die mensen die hier al 40 jaar wonen mag je zeker tot de Nederlandse bevolking rekenen.

Ik vind het uberhaupt triest dat de media door de termen autochtoon en allochtoon de scheiding in stand houdt.
En dat hier dus op PF veel serverruimte aan op gaat om erover te discussieren 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het is soms idd triest, ik had het ook liever anders gezien.

Maar feit is wel dat een relatief groot deel van de immigranten zichzelf in het hoekje plaatst, ze voelen zich boven alles eerst bijv Turk of Marokkaan en pas op de tweede plaats (of helemaal niet) Nederlander. Dat gevoel is al erg lang zo, ook al voordat de Media zich ermee ging bemoeien. want al sinds in klein ben hoor ik van de buurtgenoten dat ze in eerste plaats "iets anders" zijn als Nederlander, en dat komt ook voor een deel van huis uit met de opvoeding mee. en ze zeiden dit dus al in het politiek en media 'correcte" tijdperk dat de allochtonen nog zowat helemaal werden doodgeknuffeld door de media.

dus het is een 2-ledig probleem wat niet makkelijk is op te lossen. Ik denk dat alleen de tijd de wonden kan helen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 10:01:
Heeft weer iets te zeiken over Nederlanders en doet dat met groot plezier.

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 10:01:
Een echte PvdA-er aan het woord, altijd bepaalde minderheden de hand boven het hoofd houden, al zijn ze nog zo crimineel.

8)

Eerst spreek je hem erop aan en dan doe je precies dat waar je hem op aan spreekt.
En ZIEN dat er smoesjes worden verzonnen heeft volgens mij weinig met het stemmen op de PvdA te maken.
Of zijn LPF-ers blind?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 11:51:
dus het is een 2-ledig probleem wat niet makkelijk is op te lossen. Ik denk dat alleen de tijd de wonden kan helen.laatste aanpassing 17 maart 2006 11:53

Tja misschien wel. Wanneer integratie een situatie is ipv een actie (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 17 maart 2006 om 12:03:
Of zijn LPF-ers blind?

als je gaat suggereren dan ben jij diegene die blind is.

Waaruit zou blijken dat ik een LPF-er ben,

voel me trouwes wel gevleid ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 22:47:
Tja, ik kan drie dingen doen:
1. Op PF op onnozele topcis reageren
2. Wat aan deze statistieken doen en een paar homofiele koorballen afrossen in de Bikini
3. Lekker op tijd bij mijn vriendje in bed stappen.

Ik zou je vriendje een bikini laten aan trekken en hem daarna afrossen en daarna bij hem in bed stappen heb je ook gelijk 2 vliegen in een klap en heb begrepen dat dat economisch gunstiger is.

succes! (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 11:51:
Maar feit is wel dat een relatief groot deel van de immigranten zichzelf in het hoekje plaatst, ze voelen zich boven alles eerst bijv Turk of Marokkaan en pas op de tweede plaats (of helemaal niet) Nederlander.

Het werkt natuurlijk twee kanten uit... zolang zovelen onder ons het blijven hebben over "allochtonen en Nederlanders", kun je natuurlijk ook niet echt verwachten dat de betreffende allochtonen zich Nederlander VOELEN he? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 15:54:
Het werkt natuurlijk twee kanten uit... zolang zovelen onder ons het blijven hebben over "allochtonen en Nederlanders", kun je natuurlijk ook niet echt verwachten dat de betreffende allochtonen zich Nederlander VOELEN he?

Ik zeg maar zo, wie de schoen past trekt hem aan, ik begrijp wel wat je bedoeld, en kan het me ook voorstellen. Maar ik zou het wel gek vinden als bijv ingeburgererde allochtoon A zich opeens buiten gesloten voelt omdat zich-niet-gedragende allochtoon B wordt aangesproeken op eventueel wangedrag dan hoeft allochtoon A zich niet aangesproken te voelen, sterker nog, allochtoon A zou eigenlijk zo goed ingeburgerd moeten zijn dat hij zichzelf niet allochton voelt en zich dus geenszins zou moeten kunnen indentificeren met diegenen die zich misdragen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 16:15:
als bijv ingeburgererde allochtoon A zich opeens buiten gesloten voelt omdat zich-niet-gedragende allochtoon B wordt aangesproeken op eventueel wangedrag dan hoeft allochtoon A zich niet aangesproken te voelen

Het probleem is alleen dat ingeburgerde allochtoon A op dat wangedrag WORDT aangesproken door een deel van de autochtone blanke bevolking en hem konstant duidelijk wordt gemaakt dat hij zich aangesproken HOORT te voelen.

Dan kun je als volledig geïntegreerd persoon wel tegen jezelf blijven zeggen dat JIJ niks fout hebt gedaan en het niet JOUW verantwoordelijkheid is dat een groep kutjochies in een ander deel van Nederland die toevallig ouders hebben die uit hetzelfde land komen als jij zich niet weten te gedragen, maar je wordt evengoed nog steeds buitengesloten, so what's the use? :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 16:33:
Het probleem is alleen dat ingeburgerde allochtoon A op dat wangedrag WORDT aangesproken door een deel van de autochtone blanke bevolking en hem konstant duidelijk wordt gemaakt dat hij zich aangesproken HOORT te voelen

:nee:
zo werkt het niet, vaak genoeg krijg ook te horen van NL-ers dit en NL-ers dat, en ik ga toch ook niet in een hoektje zitten. Ik weet wel beter. en de meeeste allochtonen ook wel volgens mij.

Het probleem is dat ze vaak/regelmatig te veel hun hand boven elkaars hoofd houden, want als mohammed A zich misdraagt dan voelt mohammed Z zich nog steeds aangesproken omdat er "iets" tegen mohammed A wordt gezegd, en dat iets, is waarschijnlijk iets petrsoonlijks, en niet eens gericht tegen de groep op zich. Want het gaat vaak zo, mohammed a zegt tegen mohammed B dat hij is aangesproken, mohammed B vind dat discriminatie en zegt dit tegen mohammed C. Deze zegt dat het discriminatie is en zo gaat het vuurtje door tot mohammed Z, en die voelt zich als groep opeens buiten gesloten terwijl hij misschien wel goed geintregeerd is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 16:41:
vaak genoeg krijg ook te horen van NL-ers dit en NL-ers dat, en ik ga toch ook niet in een hoektje zitten

vergeet hierbij niet dat jij als "Nederlander" tot een meerderheid behoort en verder vrij weinig last hebt van zaken als discriminatie etc ;)

t is dan gewoon een stuk makkelijker om je niet aangesproken te voelen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 16:49:
vergeet hierbij niet dat jij als "Nederlander" tot een meerderheid behoort en verder vrij weinig last hebt van zaken als discriminatie etc

keej true

Al voel ik me regelmatig toch een minderheid als ik door bepaalde wijken van Rotterdam loop/rij. :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 17 maart 2006 om 16:41:
zo werkt het niet, vaak genoeg krijg ook te horen van NL-ers dit en NL-ers dat, en ik ga toch ook niet in een hoektje zitten. Ik weet wel beter. en de meeeste allochtonen ook wel volgens mij.

Mensen kunnen wel zeggen dat het niet zo is, maar volgens mij wordt je zelfbeeld voor een groot deel bepaald door de feedback die je krijgt. Zeg nou zelf als iedereen je de hele dag door bijvoorbeeld complimentjes geeft dan voel je je toch ook een stukje fijner die dag?
Andersom werkt het net zo.

Misschien is dit met groepen in mindere mate, maar dat zegt niet dat dat wegvalt. We zijn allemaal niet zo stoer als we onszelf willen doen voorkomen. Iedereen wordt beinvloed door wat andere mensen zeggen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
In bijna de helft van de gevallen hebben de daders een autochtoon (Nederlands) uiterlijk

En die andere 10,12 procent was opeens foetsie :vaag:
Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk is de andere 10% homosexuele mensen zelf. Ze kunnen er onderling ook wat van namelijk

Dit zijn de zogenaamde relnichten... :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Markje8) op vrijdag 17 maart 2006 om 17:07:
En die andere 10,12 procent was opeens foetsie

hoe kome jullie toch aan die tien procent=?????
Waarschuw beheerder
Bij het overgrot­e deel van de incidenten is meer dan één dader bet­rokken. Het gaat bij ruim driekwart van de inciden­ten om jonge mannen die in een groep opereren. Bij­na de helft (50%) van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.
­

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 17 maart 2006 om 17:21:
Bij het overgrot­e deel van de incidenten is meer dan één dader bet­rokken. Het gaat bij ruim driekwart van de inciden­ten om jonge mannen die in een groep opereren. Bij­na de helft (50 van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.
­

ah dank u...tsja valt niet mee lezen op dit tijdstip

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 17 maart 2006 om 16:53:
Zeg nou zelf als iedereen je de hele dag door bijvoorbeeld complimentjes geeft dan voel je je toch ook een stukje fijner die dag?

ik herinner me een feest waar de muziek eigenlijk vrij matig was, maar waar iedereen een complimentjesbui leek te hebben

dat werkte dus best wel aanstekelijk en zo werd het voor de meesten toch nog een "geweldig" (je hoorde achteraf ook bijna NIEMAND over de muziek, alleen over de gezelligheid :D )
Waarschuw beheerder
Wanneer vormen we de "Knuffel en Complimentjes politieke partij" ? We kunnen wel iemand met (een) visie gebruiken ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Onge­veer 40 procent van de Nederlandse homoseksuelen i­s het laatste jaar slachtoffer geweest van geweld ­of agressie.

kinderen ook op de basisschool! dat is in alles wel!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 17 maart 2006 om 17:35:
Wanneer vormen we de "Knuffel en Complimentjes politieke partij" ?

dat wordt niks denk ik... mensen houden te veel van nare dingen over elkaar zeggen en bovendien is t nog geváárlijk ook

de laatste persoon die hardop zei dat het misschien wel een goed idee was als we allemaal eens wat aardiger tegen elkaar zouden doen, is zo'n 2000 jaar geleden nogal bruut aan zijn eind gekomen, dus je moet best wel uitkijken! :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Dat jij er iets anders van maakt ligt misschien aan jouw persoonlijke perceptie

als 40% van de daders allochtoon is, terwijl maar 20% van de totale bevolking allochtoon is(maar weetniet pcies hoeveel % allochtoon is, maar iig minder dan 40% ), zijn allochtonen in verhouding vaker dader.
simpel toch..
daar wil ík verder helemaal nix mee zeggen.. zijn gewoon cijfers en logica ;)

in de krant las ik vandaag gelukkig ook dat ze er wat aan willen gaan doen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen kunnen wel zeggen dat het niet zo is, maar volgens mij wordt je zelfbeeld voor een groot deel bepaald door de feedback die je krijgt. Zeg nou zelf als iedereen je de hele dag door bijvoorbeeld complimentjes geeft dan voel je je toch ook een stukje fijner die dag?
Andersom werkt het net zo.

Misschien is dit met groepen in mindere mate, maar dat zegt niet dat dat wegvalt. We zijn allemaal niet zo stoer als we onszelf willen doen voorkomen. Iedereen wordt beinvloed door wat andere mensen zeggen.laatste aanpassing 17 maart 2006 16:57

Absoluut!
Wanneer vormen we de "Knuffel en Complimentjes politieke partij" ? We kunnen wel iemand met (een) visie gebruiken

8)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 19:36:
dat wordt niks denk ik... mensen houden te veel van nare dingen over elkaar zeggen en bovendien is t nog geváárlijk ook

de laatste persoon die hardop zei dat het misschien wel een goed idee was als we allemaal eens wat aardiger tegen elkaar zouden doen, is zo'n 2000 jaar geleden nogal bruut aan zijn eind gekomen, dus je moet best wel uitkijken!

Nou je weet maar nooit, misschien gaat dat toch ooit werken, zo'n partij! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer vormen we de "Knuffel en Complimentjes politieke partij" ? We kunnen wel iemand met (een) visie gebruiken

GroenLinks bestaat al jaren hoor ;P 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 20:18:
GroenLinks bestaat al jaren hoor

Nou dan weet ik wat ik volgend jaar moet stemmen :x
b)

Waarschuw beheerder
Ik vind dit zoooh vaag.. echt ik bedoel :vaag: nou ja in Oude Griekeland en Rome waren homo's gewoon iemand met andere smaak. Zo iets als.. je hebt mensen die op negerinnen vallen of op aziatische vallen. Dus heb je ook iemand die op Mannen valt (over mannen gesproken) en ja.. die ondervraagde ik bedoel ja..

Koekje er bij?

Waarschuw beheerder
moeten ze maar geen homo worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 23:16:
Ik vind het jammer dat de ruimte op de server word gebruikt om de problemen van bange mietjes te bespreken

:cheer:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 13:47:

:yes:
Waarschuw beheerder
Zo onzeker over je eigen geaardheid dat je een man samen met een vrouw als je profiel foto moet hebben?

Die smiley lijkt wel roze pompom's te hebben?
Zie ik hier een patroon?
Waarschuw beheerder
donateur
Andersom werkt het net zo

dat is denk ik ook wel zo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op zaterdag 18 maart 2006 om 19:35:
Zo onzeker over je eigen geaardheid dat je een man samen met een vrouw als je profiel foto moet hebben?

Die smiley lijkt wel roze pompom's te hebben?
Zie ik hier een patroon?

probleempjes mee schatje?
Ik doe het met een vrouw en jij met een hond???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 13:21:
nou ja in Oude Griekeland en Rome waren homo's gewoon iemand met andere smaak. Zo iets als.. je hebt mensen die op negerinnen vallen of op aziatische vallen.

klopt

alleen toen kwam het Christendom op en daar was sex iets dat uitsluitend tussen man en vrouw hoorde te gebeuren (EN getrouwd natuurlijk ;) )

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 21:21:
alleen toen kwam het Christendom op en daar was sex iets dat uitsluitend tussen man en vrouw hoorde te gebeuren (EN getrouwd natuurlijk )

Dat laatste was weer om te zorgen dat als er een kind werd geboren (anti-conceptie bestond toen nog niet echt), er ook ouders zouden zijn om ervoor te zorgen.

Dat homo's worden geweerd in het christendom (en een bepaald geloof wat hierop gebasseerd is) komt weer uit het midden-oosten waar het not-done was.

In europa was het toen nog altijd vrij normaal.

Waarschuw beheerder
donateur
het waren zeker knuffelmarokkanen :/
Waarschuw beheerder
autochtonen ja....
maar de mensen waarvan de ouders van buitenlands komaf zijn en die toch hier geboren zijn worden niet genoemd volgens mij.

En wat verstaan ze onder bang? Dat ze uitgescholden worden of dat ze bedreigd worden of weet ik t....

volgens mij kloppen al die onderzoeken niet,..een onderzoek klopt pas echt als je totaal nederland dezelfde vragenlijst stelt, en niet 1000 mensen maar ofzo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 13:47:

Je word geen homo ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L) HCore op zondag 19 maart 2006 om 00:34:
autochtonen ja....
maar de mensen waarvan de ouders van buitenlands komaf zijn en die toch hier geboren zijn worden niet genoemd volgens mij.

Dat zijn ook allochtonen, zelfs als je opa van buitenlandse komaf is ben je nog een allochtoon.
Pas de 4de generatie is een allochtoon.

Strikt genomen ben je dus ook een allochtoon als je moeder uit Belgie komt of je opa uit Frankrijk ofzo.

Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij kloppen al die onderzoeken niet,..een onderzoek klopt pas echt als je totaal nederland dezelfde vragenlijst stelt, en niet 1000 mensen maar ofzo

Dat is ook niet waar, een goede enquete is gericht op een doelgroep en neemt daar een steekproef onder.
Hier is de doelgroep "homo's die lastig gevallen worden", nou dan heb je met 1000 waarschijnlijk al een goed beeld.

Waarschuw beheerder
In middem oosten not done.. Maar in Turkeij een She mail in disco heel normaal (vriend van me was bijna in getrapt :) )
Waarschuw beheerder
autochtonen ja....

Mensen met een autochtoon/allochtoon uiterlijk.
Die mensen zijn dus wel meegeteld volgens mij :)

Waarschuw beheerder
1 2 3 vier hoedje van

poep :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op zondag 19 maart 2006 om 14:54:
Mensen met een autochtoon/allochtoon uiterlijk.

Nee, uiterlijk doet er geen reet toe of je allochtoon bent ofniet. Echter, uiterlijke kenmerken zijn met name zichtbaar tussen de niet-westerse-allochtoon en westers allochtonen/autochtonen. Een Belg hier is ook een allochtoon, alleen zal die niet zo herkent en dus benoemd worden.
Waarschuw beheerder
[/quote]

In opdracht van Politie en Wetenschap we­rd internetonderzoek onder ruim zevenhonderd homo'­s gehouden. Ongeveer 40 procent gaf aan zich de la­atste jaren onveiliger te zijn gaan voelen vanwege­ hun homoseksualiteit.[/quote]

Ik mag er toch veilig van uitgaan dat dit gaat over niet-westerse-allochtoon en westers allochtonen/autochtonen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op zondag 19 maart 2006 om 16:47:
Ik mag er toch veilig van uitgaan dat dit gaat over niet-westerse-allochtoon en westers allochtonen/autochtonen.

?? FF iets duidelijker dus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 16:11:
Nee, uiterlijk doet er geen reet toe of je allochtoon bent ofniet. Echter, uiterlijke kenmerken zijn met name zichtbaar tussen de niet-westerse-allochtoon en westers allochtonen/autochtonen. Een Belg hier is ook een allochtoon, alleen zal die niet zo herkent en dus benoemd worden.

Kortom: een blonde Spanjaard is gewoon een hollander en een donkere Spanjaard is gewoon een Turk :P

Waarschuw beheerder
Bij het overgrot­e deel van de incidenten is meer dan één dader bet­rokken. Het gaat bij ruim driekwart van de inciden­ten om jonge mannen die in een groep opereren. Bij­na de helft van de incidenten wordt gepleegd door ­daders met een autochtoon Nederlands uiterlijk.
­

dus procentueel vallen allochtonen vaker homo's aan...want in Nederland is het aandeel allochtonen, of allochtonen jongeren ten opzichte van NL jongeren nog lang geen 40 procent.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 17:08:
dus procentueel vallen allochtonen vaker homo's aan...want in Nederland is het aandeel allochtonen, of allochtonen jongeren ten opzichte van NL jongeren nog lang geen 40 procent.

Nee, procentueel minder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 17:49:
Nee, procentueel minder.

Maar relatief weer meer 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 18:18:
Maar relatief weer meer

Als het constant anderen zijn wel, ja.
Zijn het dezelfde personen dan ook relatief minder.

Waarschuw beheerder
Ja verkeerd gezegd door mij..

tja, maar een leuk verhaaltje met een leuke kop.

Vreemd is dat de aanvallen 60/40 zijn terwijl de verhouding autochtonen/allochtonen veel anders ligt in Nederland; 95/5 ofzo, weet dat niet precies.
Dan zouden ze dus meer moeten vrezen voor allochtonen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 18:28:
Dan zouden ze dus meer moeten vrezen voor allochtonen.

Zelfs wanneer de harde feiten iets anders zeggen, vooral blijven volhouden dat de allochtonen het probleem van de samenleving is.

(y)

:s :s :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 18:19:
Zijn het dezelfde personen dan ook relatief minder.

Tja al die allochtonen lijken ook zo op elkaar he 8)
Vind ik niet een echt politiek correcte statement van je 8) 8)

Maar dit heb je al vaker gepost.
Jij denkt serieus dat die 40% bestaat uit een notoire groep veelplegers? En dat die ruime 50% wel allemaal individuen zijn?

Lijkt me een aardig klusje om dat aan te tonen. Even los van het feit dat ik denk dat dat gelul is, kan het statistisch best zijn dat die 40% voor een groter deel uit recidivisten bestaat dan die 50%, maar ik denk dat daar concreet zeer weinig bewijs voor is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 18:31:
Zelfs wanneer de harde feiten iets anders zeggen, vooral blijven volhouden

Lijkt net of je over jezelf lult :s

Waarschuw beheerder
Zelfs wanneer de harde feiten iets anders zeggen, vooral blijven volhouden dat de allochtonen het probleem van de samenleving is.

(y)

:s :s :s

de harde feiten zijn toch echt anders
relatief gezien moeten ze eerder vrezen voor allochtonen daar een groter gedeelte van de allochtonen homo's een pak slaag geeft dan het gedeelte autochtonen van de gemeenschap dat het doet. je kan doen en draaien wat je wil maar zo is het gozer.

Waarschuw beheerder
donateur
Jij denkt serieus dat die 40% bestaat uit een notoire groep veelplegers? En dat die ruime 50% wel allemaal individuen zijn?

Die 50% kunnen ook veelplegers zijn, dat maakt voor de statistieken niet zo gek veel uit.
Zolang het maar niet constant verschillende zijn, dan word het lastig, maar dan zou het appels met peren vergelijken zijn.

maar ik denk dat daar concreet zeer weinig bewijs voor is.

Ik denk dat de kans groter is dat het veelplegers zijn, dan constant verschillende mensen, tenminste...ik mag het hopen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 20:00:
de harde feiten zijn toch echt anders

Er zijn geen harde feiten in dit topic geplaatst, alleen een discutabel procentuele getallen (zoals reeds opgemerkt missen we 10% in een vergelijking waar geen verschil in mag bestaan).

relatief gezien moeten ze eerder vrezen voor allochtonen daar een groter gedeelte van de allochtonen homo's een pak slaag geeft dan het gedeelte autochtonen van de gemeenschap dat het doet.

De getallen die dit topic onderbouwen zeggen het tegenovergestelde.

Waarschuw beheerder
dan mag je vertellen hoe jij het ziet want ik zie dat niet
volgens mij kijk je met een mening van te voren hierover.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 20:05:
dan mag je vertellen hoe jij het ziet

40<50

Waarschuw beheerder
ja en er zijn ook evenveel autochtonen als allochtonen in nederland he..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 20:07:
ja en er zijn ook evenveel autochtonen als allochtonen in nederland he..

Wat is zwaarder een kilo ijzer of een kilo veren?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben je nou echt zo blind VIP?

Ik weet dat het in de randstand soms anders lijkt, maar er zijn veel minder allochtonen dan autochtonen in ons land.

En toch presteert het kleine percentage allochtonen toch om nog +- 40% van de uitingen tegen homo's neer te planten. Oftewel allochtonen zijn toch iets minder homoverdragend dan achtochtonen, en dat wordt zelf in dit artikel omgeschreven.

Dit wordt bevestigd door de Homo's zelf, mijn collega is zelf ook zo geaard en hij zegt dat hij toch meer moet oppassen voor allochtonen, en dat is voor hem een dilema, hij valkt namelijk wel op mensen met een "arabisch uiterlijk" :cheer:

Maar natuurlijk, als PvdA-er dien je natuurlijk ten koste van alles allochtonen goed te praten, want dat levert uiteindelijk stemmen op uit deze hoek :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, want het beeld wat geschetst word is dat allochtonen gevaarlijker zijn voor homo's, want niet het geval is.
Het is uit 40% en 50% verder niet af te leiden wat voor mensen dit zijn, dus kan je ook niet praten over gevaarlijker of minder gevaarlijk.
Het enige wat je kan zeggen is dat in de meeste gevallen autochtonen de schuldigen waren.

Dus daar gaat je hele theorie op basis van deze informatie.

En dat heeft niets met de PvdA te maken, dat heeft te maken met het interpreteren van gegevens en niet bij voorbaat al willen roepen dat allochtonen het probleem zijn.

Waarschuw beheerder
je lult gewoon troep je bent echt een betweter sorry dat ik het zeg.

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry dat ik boven jou niveau sta dan.

maar goed ik zal jullie niet meer storen in jullie "allochtonen zijn slecht" verhaaltjes.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Neem de proef op de som Vip, loop hand in hand door de Bijlmer, en een uurtje later door een blanke pauperwijk. Blanken schelden misschien eerder. Allochtonen klappen eerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je heb natuurlijk weinig aan mijn ervaringen van allochtonen vrienden, die allemaal een @)&!@! hekel hebben aan die vieze homofielen!

Waarschuw beheerder
boven mijn niveau hij wel.
hoogmoed lijer.
en allochtonen zijn helemaal niet slecht over het algemeen nee...

Waarschuw beheerder
Nee, want het beeld wat geschetst word is dat allochtonen gevaarlijker zijn voor homo's, want niet het geval is.
Het is uit 40% en 50% verder niet af te leiden wat voor mensen dit zijn, dus kan je ook niet praten over gevaarlijker of minder gevaarlijk.
Het enige wat je kan zeggen is dat in de meeste gevallen autochtonen de schuldigen waren.

ja wat wil je als 95 procent van nederland autochtoon is jezus wil je het nou niet begrijpen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik geef hem gelijk dat veel NL'ers te anti-allochtoon zijn

Maar uit ervaring weet ik zelf dat heel veel van die jongeren ontspoort zijn, dus bronnen of cijfers heb ik niet nodig
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 20:40:
"allochtonen zijn slecht" verhaaltjes

Wie heeft dat gezegd?

FEIT is gewoon dat ze zich relatief vaker schuldig maken aan zowel homohaat als ook andere kleine (en ook vaak grote) vergrijpen. Dat staat zwart op wit, en er zijn vele onderzoeken gedaan die ditzelfde beeld bevesitigen. Helaas dit is een feit, en ik zou ook willen dat we deze discussie niet zouden hoeven voeren/ niet nodig zou zijn. Maar helaas is de realiteit anders.

En kom niet zielig doen. Ontkennen van de feiten is struisvogelpolitiek (go waarom bevestig je nou weer het vooroordeel).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gelukkig zitten er wekelijks Marokkanen bij Barend&van Dorp die ontkennen dat vrouwen onderdrukt worden door moslims........ hoe komen ze er bij!

Het is een complot tegen de allochtonen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 maart 2006 om 20:44:
Neem de proef op de som Vip, loop hand in hand door de Bijlmer, en een uurtje later door een blanke pauperwijk. Blanken schelden misschien eerder. Allochtonen klappen eerder

Ja, dat hebben we gezien op SBS toen een bepaalde serie opeens verboden werd. Waarom was dat ook alweer? ;)

Maar uit ervaring weet ik zelf dat heel veel van die jongeren ontspoort zijn, dus bronnen of cijfers heb ik niet nodig

Dat weet ik, anders was ik niet bezig met een onderzoek naar de oplossingen en zou ik geen voorstellen indienen om dit te minderen.
En het zijn over het algemeen allochtoonse jongeren omdat die vaker op straat zijn dan autochtonen, maar als je een allochtoon en autochtoon op hetzelfde moment ziet weet je helemaal niet wie er gevaarlijker is.
Vandaar dat verschillende allochtoonse jongeren vaker betrokken zijn, maar daar staat tegenover dat autochtoonse jongeren zich vaker misdragen dus dat trekt de vergelijking weer recht.
Dus zijn allochtonen over de gehele linie vaker betrokken > ja, zijn per misdrijf allochtonen vaker betrokken > meestal niet.

Waarschuw beheerder
maar de allochtonen zijn niet hetzelfde hoor wie gaat nou een anti vergelijken met een paki
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 maart 2006 om 20:44:
Blanken schelden misschien eerder. Allochtonen klappen eerder

En dan heb je ook nog blanke allochtonen... wat zullen die dan erg zijn :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 19 maart 2006 om 20:49:
. Dat staat zwart op wit, en er zijn vele onderzoeken gedaan die ditzelfde beeld bevesitigen

Show me (het zijn er toch zoveel)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 21:21:
En dan heb je ook nog blanke allochtonen... wat zullen die dan erg zijn

Zijn dat nou de wiggers? :d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 21:23:
Show me (het zijn er toch zoveel)

Zoek zelf maar eens, google.nl

Zal het misschien nog voor je opzoeken, maar acht de kans klein, als ik namelijk je met harde cijfers confronteer negeer je het toch, of je lult over de harde cijfers heen, zelfs in het artikel waar dit topic over gaat.

Waarschuw beheerder
donateur
Feit is dat je die onderzoeken nooit hebt gelezen, maar af en toe es een verwijzing naar een onderzoek hebt zien staan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 19 maart 2006 om 21:29:
Zal het misschien nog voor je opzoeken, maar acht de kans klein, als ik namelijk je met harde cijfers confronteer negeer je het toch, of je lult over de harde cijfers heen, zelfs in het artikel waar dit topic over gaat.

Daarom zal ik waarschijnlijk ook NOOIT die bronnen te zien krijgen waar jij altijd naar verwijst.

Maargoed, nieuwe kans. Laat maar zo'n onderzoek zien waaruit blijk dat allochtonen zich vaker schuldig maken aan homohaat. Ik kan geen vinden.

Waarschuw beheerder
nee dat zou echt heel erg zijn als die 5 procent van de 16 miljoen meer incidenten tegen homo's zouden veroorzaken dan de 95 procent autochtonen bij wijze van spreken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 21:34:
Feit is dat je die onderzoeken nooit hebt gelezen, maar af en toe es een verwijzing naar een onderzoek hebt zien staan.

En dat kan jij weten vanaf je plek achter jouw Pc, kan je vanaf daar zien wat ik hier wel of niet doe.

Hoezo arrogant :s
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 21:40:
Ik kan geen vinden

jij moet samen met VIP eens naar www.pearple.nl gaan, ze hebben hele mooie :jaja:

kijk eens op de site van het CBS, ik heb hier een rapportje (van er veel pagina's inhoudt) voor me in PDF, het onderzoeksrapport gaat over een onderzoek dat de criminalteit onder "etnische groepen" procentueel gezien veel hoger is dan onder de autochone bevolking.

Het iss groot rapport, maar de conclusie luidt toch dat allochtonen relatief veel vaker in aanraking komen met justitie. Weer een feit. En ontkennen van de feiten heeft geen zin, je moet de probelemen durven benoemen en dan pas kan je gaan oplossen, negeren van de zaak heeft totaal geen zin.

ik weet nu al dat je gaat zeggen dat je t niet kan vinden of dat het niet waar is, verder steek ik er ook niet veel moeite in jullie gezwam. Zelfs als de feiten onder je neus liggen, zoals als eerder in dit topic, dan negeren jullie 2 het toch, geloofwaardig zijn jullie allerminst.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Lees dan ook even de rapporten over Studie, Inkomen, Woon omgeving. (thijs)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 19 maart 2006 om 21:52:
jij moet samen met VIP eenbs naar www.pearple.nl gaan, ze hebben hele mooie

Doet het niet

kijk eens op de site van het CBS, ik heb hier een rapportje (van er veel pagina's inhoudt) voor me in PDF, het onderzoeksrapport gaat over een onderzoek dat de criminalteit onder "etnische groepen" procentueel gezien veel hoger is dan onder de autochone bevolking.

Het iss groot rapport, maar de conclusie luidt toch dat allochtonen relatief veel vaker in aanraking komen met justitie. Weer een feit.

Dus?

Je had het toch over onderzoeken naar homohaat? :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 21:55:
Je had het toch over onderzoeken naar homohaat?

slaapkop.

Had het ook over criminaliteit in het algemeen.
Waarschuw beheerder
FEIT is gewoon dat ze zich relatief vaker schuldig maken aan zowel homohaat als ook andere kleine (en ook vaak grote) vergrijpen. Dat staat zwart op wit, en er zijn vele onderzoeken gedaan die ditzelfde beeld bevesitigen. Helaas dit is een feit,

:vaag:

?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 21:40:
Daarom zal ik waarschijnlijk ook NOOIT die bronnen te zien krijgen waar jij altijd naar verwijst

Dan moet je je ogen wel open doen, ik ga niet alles voor je uit zitten kauwen, en als je dat wel wil dan mag je me wel rijkelijk ervoor betalen. Voort wat hoort wat.

Zelfs als ik het voor je uitkouw dan nog negeer je het gewoon. wat dat betreft ben je gewoon diep triest :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 22:03:
?

deze had ik dus voor jou niet duidelijk genoeg geformuleerd, ik had het dus ook over de kleine en grote andere vergrijpen waardoor allchtonen vaker in aanraking komen met justitie dan autochtonen.
Waarschuw beheerder
Whaha eerst doe je alsof je het helemaal niet gezegd hebt, en nu zeg je dat je die bronnen vaker hebt gepost maar dat ik ze negeer? 8)

IK HEB NOG NIKS GEZIEN.

DUS: er zijn zoveel onderzoeken gedaan. Laat me er 1 zien aub.

Dank
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 19 maart 2006 om 22:05:
deze had ik dus voor jou niet duidelijk genoeg geformuleerd, ik had het dus ook over de kleine en grote andere vergrijpen waardoor allchtonen vaker in aanraking komen met justitie dan autochtonen.

Ok duidelijk. Er zijn dus niet zoveel onderzoeken die bevestigen dat allochtonen zich vaker schuldig maken aan homohaat.
Een gedachtegang is sowieso moeilijk te onderzoeken.

Dus roep geen dingen die niet waar zijn want ik zal er toch altijd op reageren.

Waarschuw beheerder
donateur
FEIT is gewoon dat ze zich relatief vaker schuldig maken aan zowel homohaat als ook andere kleine (en ook vaak grote) vergrijpen. Dat staat zwart op wit, en er zijn vele onderzoeken gedaan die ditzelfde beeld bevesitigen. Helaas dit is een feit, en ik zou ook willen dat we deze discussie niet zouden hoeven voeren/ niet nodig zou zijn. Maar helaas is de realiteit anders.

Wat bedoel je met "vergrijpen"?

Het is bekend dat bepaalde islamgroeperingen een wij-zij cultuur in de hand werken, omdat ze een beperkt wereldbeeld hebben. Dat geldt voor groepen westerlingen ook. Bepaalde moslimgroeperingen onderdrukken nog steeds vrouwen en hebben homohaat en leven daarmee als we het vergelijken met onze beschaving aan het begin van de vorige eeuw. Deze groep moslims zal minder bereid zijn zich aan te passen aan het (westerse) land waarin ze wonen. Daarnaast zijn er ook groepen moslims die zich prima aanpassen en waar wederzijds respect een belangrijke waarde is. Zo ook in de westerse wereld. Het zit 'm ook in de mens zelf. Sommigen hangen zo aan hun geloof, dat ze dat als waarheid zien. Met alle (nare) gevolgen van dien. Ook bepaalde groepen strenge christenen zien vrouwen en ook homo's als "minder".

Vergeet niet dat er zeer veel stromingen zijn in de islam die er ieder hun eigen normen en waardensysteem op na houden. Geen godsdienst is zo versplinterd als de islam.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
jij moet samen met VIP eens naar www.pearple.nl gaan, ze hebben hele mooie

ik zie niets, dus blijkbaar heb ik er geen nodig (buiten dat heb ik mijn bril bij Hans Anders heb gehaald).

CBS geeft alleen informatie en is dus een onderdeel van een onderzoek, maar nooit een volledig onderzoek.
Dus de resultaten van het CBS kan je gebruiken in een onderzoek, maar de waarde hiervan word bepaalt door het overige onderzoek.
Daarnaast kan je gevoelens niet met feiten weerleggen dus dat is punt 2 waarom ik "denk" (weet het wel zeker) dat je dit soort dingen nooit een FEIT kan noemen, hoogstens een aanname van dat moment.

je moet de probelemen durven benoemen en dan pas kan je gaan oplossen, negeren van de zaak heeft totaal geen zin.

De signalering van problemen is het "probleem" dan ook niet, maar een consistente oorzaak vinden is dat wel.

steek ik er ook niet veel moeite in jullie gezwam.

Nee, stel je voor dat je alweer ongelijk hebt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:14:
De signalering van problemen is het "probleem" dan ook niet, maar een consistente oorzaak vinden is dat wel.

en daarom:

Uitspraak van gijsjuh op zondag 19 maart 2006 om 21:54:
Lees dan ook even de rapporten over Studie, Inkomen, Woon omgeving. (thijs)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:12:
Bepaalde moslimgroeperingen onderdrukken nog steeds vrouwen en hebben homohaat en leven daarmee als we het vergelijken met onze beschaving aan het begin van de vorige eeuw

Nou, ik kan ook wel wat autochtonen gemeenschappen opnoemen waarbij dit ook het geval is.
Een Thoolse dominee heeft zelfs gezegd dat democratie des duivels is (kan je nagaan).

Daarom is het bij dit soort zaken altijd beter om niet te kijken naar de ethnische achtergrond, maar naar het probleem ZELF.
Waarschuw beheerder
Volgens mij had Thijs1984 het over allochtonen en niet over geloof ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:12:
Daarnaast zijn er ook groepen moslims die zich prima aanpassen

Jammer genoeg wel. Kankerhomo en Pootjetrappen is niet echt iets wat we nieuwe nederlanders moeten aanleren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:17:
Nou, ik kan ook wel wat autochtonen gemeenschappen opnoemen waarbij dit ook het geval is.

Ik ook.. en ik zeg ook, bepaalde autochtone bevolkingsgroepen hangen ook nog steeds aan de periode van voor de televisie. Daar is het zelfs een duivels medium. TV en radio zijn uit den boze :s
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 22:18:
Jammer genoeg wel. Kankerhomo en Pootjetrappen is niet echt iets wat we nieuwe nederlanders moeten aanleren.

Neuh lijkt me ook niet (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:21:
Ik ook.. en ik zeg ook, bepaalde autochtone bevolkingsgroepen hangen ook nog steeds aan de periode van voor de televisie. Daar is het zelfs een duivels medium. TV en radio zijn uit den boze

Die groep word anders steeds machtiger in de politiek als je kijkt naar de zetels die ze winnen.
Dat kan je van islamitische politici niet zeggen (noem er maar eens 3...ik zou dat niet eens kunnen)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:33:
Dat kan je van islamitische politici niet zeggen (noem er maar eens 3...ik zou dat niet eens kunnen)

Nee joh islamitische partijen hebben hier geen draagvlak. Wie zou zoiets moeten leiden? Aboutaleb? Die ziet dat helemaal niet zitten. Of Hirsi-Ali? Mwah ook niet helemaal. Heeft ook teveel met de onderlinge verdeeldheid te maken.
Die groep word anders steeds machtiger in de politiek als je kijkt naar de zetels die ze winnen.

Nee, dit ben ik niet met je eens. De CU en SGP hebben een vaste aanhang en dat is al jaren hetzelfde. Die zie ik niet groeien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:37:
Nee, dit ben ik niet met je eens.

van 5 naar 7 zetels vind je niet groeien?
de LPF zou er jaloers op zijn ;P

Nee joh islamitische partijen hebben hier geen draagvlak.

Dat zegt toch voldoende :)

Waarschuw beheerder
donateur
dat de criminalteit onder "etnische groepen" procentueel gezien veel hoger is dan onder de autochone bevolking.

de conclusie luidt toch dat allochtonen relatief veel vaker in aanraking komen met justitie.

ik hoop dat je beseft dat dat twee totaal verschillende dingen zijn ;)
Waarschuw beheerder
donateur

En ik noem de PvdA :cheer: vooral de raadszetes zijn nu wel goed gevuld met moslims die door de mede-moslims op de lijst een voorkeursstem hebben gekregen. en de kans is natuurlijk dat met de aanstaande 2de kamer verkiezingen het ook zo gaat.

P.s. voordat je weer begint te janken, het is IMO niet slecht.
Uitspraak van Knoalster op zondag 19 maart 2006 om 22:10:
Dus roep geen dingen die niet waar zijn want ik zal er toch altijd op reageren.

Oogkleppen op :/

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:17:
Een Thoolse dominee heeft zelfs gezegd dat democratie des duivels is (kan je nagaan).

Weer pis je om de pot, deze mensen zijn er idd, dat weten we nou wel een keer.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 23:00:
van 5 naar 7 zetels vind je niet groeien?

ja da's wel waar idd O:)
maarja t kan erger :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 20 maart 2006 om 10:43:
Oogkleppen op

Ow dus ik heb het tóch fout?

Die onderzoeken naar homohaat zijn er dus wél?

Nieuwe kansen nieuwe prijzen.. laat maar zien!
Waarschuw beheerder
Dat is ook niet waar, een goede enquete is gericht op een doelgroep en neemt daar een steekproef onder.
Hier is de doelgroep "homo's die lastig gevallen worden", nou dan heb je met 1000 waarschijnlijk al een goed beeld.

sorry maar als jij van een groep van 1000 homos een goed beeld krijgt over het totale aantal homo's in Nederland dan vraag ik me af hoe je dat doet.

Ik vind zowieso al die onderzoeken vaak onzin, want ze vragen dan idd 1000 mensen iets, terwijl nederland miljoenen inwoners heeft.
Waarschuw beheerder
donateur
@ Kattivo.

Scroll eens naar boven:/ daar heb je alvast 1 onderzoek.
Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 11:25:
Nieuwe kansen nieuwe prijzen.. laat maar zien!

Voor jou doe ik niets meer, je negeert het toch, dus waarom zou ik?

Je hebt totaal geen respect voor de mensen waarmee je discussie voert. Als je geen respect heb voor anderen dan moet je ook geen dingen meer vragen. Zeker niet als alles toch naast je neer legt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (L) HCore op maandag 20 maart 2006 om 11:33:
sorry maar als jij van een groep van 1000 homos een goed beeld krijgt over het totale aantal homo's in Nederland dan vraag ik me af hoe je dat doet.

Lees: "homo's die lastig gevallen worden" ;)

dat is iets anders als zomaar 1000 homo's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 20 maart 2006 om 11:38:
Scroll eens naar boven daar heb je alvast 1 onderzoek.

www.pearple.nl doet het niet

leuk geprobeerd (Y)

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 20 maart 2006 om 11:38:
Voor jou doe ik niets meer, je negeert het toch, dus waarom zou ik?

Hoe kan ik dingen negeren die er niet zijn? :vaag:

Laat nou maar zien, dan weet je vanzelf of ik het negeer of niet. Tot nu toe heb ik niks gezien. Behalve een link naar een site die het niet doet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 11:40:
Lees: "homo's die lastig gevallen worden"

Lees zelf eerst het begin artikel maar eens, voordat je dingen roept.

Vooruit, ik zal je helpen:

In opdracht van Politie en Wetenschap we­rd internetonderzoek onder ruim zevenhonderd homo'­s gehouden. Ongeveer 40 procent gaf aan zich de la­atste jaren onveiliger te zijn gaan voelen vanwege­ hun homoseksualiteit. Bijna eenderde van de onder­vraagden is zich de laatste jaren onveiliger gaan ­voelen als gevolg van vervelende incidenten die zi­j zelf of hun vrienden hebben meegemaakt. Eenzelfd­e percentage zegt zich anders te zijn gaan gedrage­n om incidenten te voorkomen.

Waarschuw beheerder
Volgens mij quotte ze VIP en die zei toch echt dit:

wat een reactie was op dit

En "Geen Fratsen dat Scheelt" reageerde daarop en niet op wat in het artikel stond.

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 11:43:
Lees zelf eerst het begin artikel maar eens, voordat je dingen roept.

juist
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dan zal ik van Gaal maar eens quoten: Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo ...

De vraag was of 1000 homo's representatief was.

Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 11:40:
Uitspraak van Geen Fratsen dat scheelt :yes: :) op maandag 20 maart 2006 om 11:33:

Lees: "homo's die lastig gevallen worden"

Jij zegt dat er 1000 homo's zijn ondervraagd die lastig zijn gevallen. Ik zeg JOU dat in het artikel staat dat het onderzoek onder 700 homo's is gehouden, waarna blijkt dat X% dit en Y% dat enz. Oftewel, haar vraag is wel gerechtvaardigd.

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 11:43:

Waarschuw beheerder
Enneh:

Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 11:51:
Volgens mij quotte ze VIP en die zei toch echt dit:

Ook VIP kan weleens iets verkeerd interpreteren 8)
Of hij interpreteerd het nog wel redelijk, maar jij niet 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 11:59:
Jij zegt dat er 1000 homo's zijn ondervraagd die lastig zijn gevallen

Dat zeg ik niet

Zij quotte Vip en ik zeg dat er niet staat: 1000 homo's maar 1000 homo's die zijn lastig gevallen. Dat is een wereld van verschil
Dat het artikel over 700 ondervraagden ging weet ik ook wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 12:09:
Zij quotte Vip en ik zeg dat er niet staat: 1000 homo's maar 1000 homo's die zijn lastig gevallen. Dat is een wereld van verschil
Dat het artikel over 700 ondervraagden ging weet ik ook wel.

;)

Waar denk je dat zij het over hadden? Dit artikel, of het PvdA onderzoek van VIP?

Waarschuw beheerder
Toch ben ik benieuwd hoe lang je dit vol gaat houden. De "o, verkeert gezien, foutje." uitspraak van jou zal wel niet komen he?
8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 12:11:
Waar denk je dat zij het over hadden? Dit artikel, of het PvdA onderzoek van VIP?

Ze hadden het over de betrouwbaarheid van het ondervragen van Bijvoorbeeld 1000 mensen, waarbij de een onderscheid maakt bij het onderzoeken van Homos die zijn lastig gevallen.

Vip maakte de fout door te doen alsof het onderzoek over "lastig gevallen homo's ging terwijl dat niet zo is.
Maar dat doet niks af aan het FEIT dat een onderzoek naar 1000 homo's die zijn lastig gevallen betrouwbaarder is als eentje waarbij zomaar 1000 mensen zijn ondervraagd.

een onderzoek klopt pas echt als je totaal nederland dezelfde vragenlijst stelt, en niet 1000 mensen maar ofzo

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 10:48:

Uitspraak van (L) HCore op maandag 20 maart 2006 om 11:33:

Kortom ze quote em verkeerd, ze doet alsof hij het over zomaar 1000 homo's heeft.
Waarschuw beheerder
en waar zie jij een pvda onderzoek?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 12:12:
Toch ben ik benieuwd hoe lang je dit vol gaat houden. De "o, verkeert gezien, foutje." uitspraak van jou zal wel niet komen he?

Geloof mij, hij kan het heel lang vol houden.

Hij is tegenwoordig 1 van het spreekwoordelijke type 'oogkleppen op, oordoppen in en raggen maar op dat toetsenboord"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 12:23:
Ze hadden het over de betrouwbaarheid van het ondervragen van Bijvoorbeeld 1000 mensen, waarbij de een onderscheid maakt bij het onderzoeken van Homos die zijn lastig gevallen.

Vip maakte de fout door te doen alsof het onderzoek over "lastig gevallen homo's ging terwijl dat niet zo is.
Maar dat doet niks af aan het FEIT dat een onderzoek naar 1000 homo's die zijn lastig gevallen betrouwbaarder is als eentje waarbij zomaar 1000 mensen zijn ondervraagd.

Uitspraak van Geen Fratsen dat scheelt :yes: :) op zondag 19 maart 2006 om 00:34:
een onderzoek klopt pas echt als je totaal nederland dezelfde vragenlijst stelt, en niet 1000 mensen maar ofzo

Uitspraak van Vip op zondag 19 maart 2006 om 10:48:

Uitspraak van Geen Fratsen dat scheelt :yes: :) op maandag 20 maart 2006 om 11:33:

Kortom ze quote em verkeerd, ze doet alsof hij het over zomaar 1000 homo's heeft.

Hahahahahaha, is dit nou een zo geheten doorwerkfout?
VIP antwoord (op een licht onduidelijke wijze) dat de methode van een steekproef van 1000 wel een juiste werkwijze is, dat wil hij iig aangeven. Zij antwoord met een wedervraag of 1000 homo's representatief is. Jij antwoord nee 1000 lastig gevallen homo's.
Hehehe lekker onderzoek: we gaan aan 1000 lastig gevallen homo's vragen of ze zijn lastig gevallen, onveilig voelen etc %) %)

Bovendien hebben ze het nog steeds over DIT onderzoek, van het artikel.

Ja %) Zo ga je altijd gelijk krijgen
Zij heeft geen antwoord op haar vraag, VIP antwoord al dan niet met een onbedoelde vergissing, maar jij hebt gelukkig nog helemaal gelijk %)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 12:27:
en waar zie jij een pvda onderzoek?

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 12:11:

De quote van VIP:

Uitspraak van Knoalster op maandag 20 maart 2006 om 11:51:
Hier is de doelgroep "homo's die lastig gevallen worden", nou dan heb je met 1000 waarschijnlijk al een goed beeld

Bedoelde hij de homo's uit dit onderzoek van het artikel (en dus welk % is lastig gevallen) of bedoelde hij een (eigen) pvdA onderzoek onder 1000 lastiggevallen homo's (welke dus niet in deze topic staat). Bedoelde hij dit laatste, DAN heb jij helemaal gelijk met de stelling:

Maar dat doet niks af aan het FEIT dat een onderzoek naar 1000 homo's die zijn lastig gevallen betrouwbaarder is als eentje waarbij zomaar 1000 mensen zijn ondervraagd

Want een verdiepend onderzoek naar 1000 lastig gevallen homo's is representiever dan een onderzoek naar 1000 homo's, maar dan heeft onderzoek 1 een ANDER onderwerp dan het onderzoek waarna dat meisje in eerste instantie vroeg of het representatief was.

8)

Waarschuw beheerder
donateur

Dit zei ik, dus 1000 homo's die lastig gevallen worden, daar een steekproef onder doen.

Kan het nog duidelijker? :s :s :s

(welke dus niet in deze topic staat).

Dus wat is dan de basis van jouw aanname vraag ik me dan af...

ANDER onderwerp dan het onderzoek waarna dat meisje in eerste instantie vroeg of het representatief was.

De originele stelling (waar ik dus op reageerde) was dat steekproeven nooit betrouwbaar zijn omdat je de vraag niet aan iedereen hebt voorgelegd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 20:31:

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 20:31:
Dit zei ik, dus 1000 homo's die lastig gevallen worden, daar een steekproef onder doen.

Met het woordje hier (in: Hier is de doelgroep...) verwijs jij dus naar DIT artikel (het begin vd Topic)?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 20:58:
Met het woordje hier (in: Hier is de doelgroep...) verwijs jij dus naar DIT artikel (het begin vd Topic)?

Ja.

Waarschuw beheerder
Oke ;)
Ik begrijp compleet dat jij uitlegt dat in dit geval een steekproef wel adequaat is, als reactie op haar stelling dat je eigenlijk heel Nederland moet interviewen.

Ik kreeg echter wat woorden met Kattivo, die volhield dat het onderzoek onder "1000 homo's die lastig gevallen zijn" was ipv onder "1000 (700+) homo's", terwijl in het artikel het volgende staat:

Kattivo hield bij hoog en laag vol dat jij bedoelde dat een goede steekproef uit "homo's die lastig gevallen zijn" bestond. Da's een klein nuance verschil, wat hij echter bij hoog en laag bleef vasthouden, inclusief dat jij dus niet dit artikel maar iets anders bedoelde, namelijk dat:

Affijn, gaat nergens over, maar was toch een hoop gelul over.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 19 maart 2006 om 21:23:
Uitspraak van kattivo op zondag 19 maart 2006 om 21:21:
En dan heb je ook nog blanke allochtonen... wat zullen die dan erg zijn

Zijn dat nou de wiggers?

ben je echt zo dom of doe je alsof?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 21:24:
ben je echt zo dom of doe je alsof?

Sarcasme natuurlijk;)

Waarschuw beheerder
ow ok ..
ik dacht dat je probeerde grappig te doen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 21:11:
Kattivo hield bij hoog en laag vol dat jij bedoelde dat een goede steekproef uit "homo's die lastig gevallen zijn" bestond.

:vaag:

(Y)

Jammer voor je

VIP antwoord (op een licht onduidelijke wijze) dat de methode van een steekproef van 1000 wel een juiste werkwijze is, dat wil hij iig aangeven. Zij antwoord met een wedervraag of 1000 homo's representatief is. Jij antwoord nee 1000 lastig gevallen homo's.
Hehehe lekker onderzoek: we gaan aan 1000 lastig gevallen homo's vragen of ze zijn lastig gevallen, onveilig voelen etc

Het ging me zoals ik vanaf het begin zei om een verkeerde quote van "Geen Fratsen", of vip dat artikel nou goed gelezen heeft of niet.
Maak er maar een probleem van.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 21 maart 2006 om 10:20:
Het ging me zoals ik vanaf het begin zei om een verkeerde quote van "Geen Fratsen", of vip dat artikel nou goed gelezen heeft of niet.
Maak er maar een probleem van.

Kijk, dat bedoel ik nou. Het was geen verkeerde quote van geen fratsen, maar gewoon een gesprekje tussen VIP en haar over DIT artikel. Jij komt weer lekker belerend haar corrigeren, terwijl zij het bij het juiste eind had. DAAR kwam mijn eerste reactie op jou uit voort.

Daarna heel die discussie over wat anderen zouden bedoelen is geheel kansloos. In ieder geval ben jij dusdanig in jezelf gekeert en je eigen denkwereldje, dat een forum niet echt een geschikte plek is voor jou. Beter ga je je eigen dagboek schrijven en een weblog ofzo. Die immens intelectuele en intelligente denksprongetjes van jou zijn gewoon te hoog gegrepen voor hier. Dag.