Partyflock

Forumonderwerp · 857348
Waarschuw beheerder
donateur
Nederlanders slapen gemiddeld genomen 7 uur en 20 minuten. Jan Modaal gaat om half twaalf naar bed, slaapt 10 minuten later in en staat om zeven uur weer op. Dat is opvallend weinig en vooral veel minder dan enkele decennia geleden. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Utrecht.

Ook uit buitenlands onderzoek blijkt dat mensen in de afgelopen veertig jaar per nacht maar liefst een compleet uur minder zijn gaan slapen. In tien jaar tijd nam bijvoorbeeld ook de hoeveelheid slaap van studenten al af met gemiddeld een half uur. Geschat wordt dat mensen zo'n 90 procent slapen van wat ze zouden moeten (per nacht zeven uur en een kwartier in plaats van acht uur).

Feestje

Gevolg is dat ruim 43 procent van de Nederlanders vindt dat zij te weinig slapen, en de helft moe is bij het opstaan (15 procent is zelfs zeer moe). Maar liefst een kwart maakt zich zorgen over of ze wel genoeg slapen en 60 procent zou graag meer energie hebben. Eén op de zes mensen valt soms wel eens in slaap op een sociale gelegenheid (bioscoop, feestje), en bij twee procent van de Nederlanders gebeurt dat zelfs regelmatig.

Volgens de Utrechtse slaap- en droomdeskundige Victor Spoormaker bouwen de meeste mensen zo langzaam maar zeker een slaaptekort op, ook wel een slaapschuld genoemd. Veel langer slapen in het weekend of vakantie kan daar een teken van zijn. "Mensen die doordeweeks te weinig slapen krijgen op den duur een chronisch tekort aan slaap. Ze functioneren nog wel, maar verre van optimaal".

Vroeg opstaan

Dit geldt vooral voor de mensen die pas laat moe worden, de zogeheten avondmensen. Voor hen is de 9 tot 5 mentaliteit fnuikend. Voor ochtendmensen is doordeweeks vroeg opstaan geen probleem, want zij staan ook zaterdag en zondag voor acht uur op. Maar voor de één op de drie Nederlanders die volgens dit onderzoek na twaalven naar bed gaat (3 procent zelfs na half twee) is dit wel een probleem.

Mensen die pas na twaalven moe worden slapen gemiddeld een vol uur minder dan mensen die voor elf uur in bed liggen. Spoormaker: "Dat zijn dus degenen die maandagochtend pas na drie bakken koffie hun ogen open kunnen krijgen."

Slaperigheid

Klachten van avondmensen over het vroege opstaan worden doorgaans weinig serieus genomen. Zeer onterecht, volgens Spoormaker. "Ons slaap-waak ritme wordt geregeld door de hersenen; daar valt niet zoveel aan te sleutelen. Hoe laat we moe – en wakker – worden lijkt zelfs genetisch bepaald te zijn." Daarbij heeft slaperigheid serieuze gevolgen: verminderd concentratievermogen, slechter functioneren, meer negatieve emoties en psychische stoornissen.

Verkeersongevallen

In het ergste geval kan te weinig slaap zelfs leiden tot verkeersongevallen (geschat wordt dat 20-30 procent van de verkeersongevallen met slaperigheid te maken heeft). Mannen die zes uur of minder slapen hebben bijvoorbeeld twee keer zoveel kans om vroegtijdig te overlijden als mannen die zeven of acht uur slapen.

Avondmensen uit laten slapen kan veel ellende en geld schelen. Spoormaker: "Als een avondmens de mogelijkheid krijgt om rond elf uur op kantoor te komen, zal zijn of haar productiviteit fors toenemen".

Bron: nu.nl

-----------------------------------------------------------

"Als een avondmens de mogelijkheid krijgt om rond elf uur op kantoor te komen, zal zijn of haar productiviteit fors toenemen".

Kijken of m'n baas dit een goed argument vind voor m'n te laat komen O:)

Waarschuw beheerder
Steeds minder slapen = steeds meer genieten van het leven

:cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
ik slaap zo/n 6 uurtjes P/D

Waarschuw beheerder
Je werkt al teveel, in mijn ogen dan..Dus moete we ergens tijd terug halen...
Waarschuw beheerder
ik slaap bijna nooit voor 01:00...sochtens altijd zwaar gaar:/
Waarschuw beheerder
ik pleit niet voor niets al jaren om een 26 uurige dag!!

vadertje tijd hier is het bewijs!

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lunatic4life op dinsdag 14 maart 2006 om 11:10:
ik slaap bijna nooit voor 01:00...sochtens altijd zwaar gaar

Dat heb ik ook ja.

Zondag is vaak slaapdag :Z

Waarschuw beheerder
donateur
ik slaap er gemiddeld denk ik 5 per nacht.
onregelmatige diensten krijg je dat.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van afwazig!!! op dinsdag 14 maart 2006 om 11:07:

ik ben al blij wanneer ik dat haal :\
Waarschuw beheerder
donateur
Ik probeer bijna altijd die 8 uur te halen. Maar ik denk idd, dat ik gemiddeld gezien rond de 7,5 half zit. Ik heb ook niet zo'n last van echt moe zijn bij het opstaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 maart 2006 om 11:06:
Steeds minder slapen = steeds meer genieten van het leven

8)
Waarschuw beheerder
Ik slaap zeker te weinig en dat komt door de weekenden, nu ik een maand thuis moet blijven heb ik ook zeker door dat ik moe ben en dat slaap je niet in een nacht bij
Waarschuw beheerder
Ik slaap meestal 8 of 9 uur! :D
Waarschuw beheerder
doordeweeks slaap ik 8 tot 9 uur en in t weekend 11 of 12 uur

Waarschuw beheerder
in het weekend slaap ik wel meer dan 7 uur maar door deweeks rond de 6 a 7 uur je went er altijd wel aan weinig slaap

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Interessant onderzoek, ga het vanmiddag nog ff een keer lezen, sliep pas om 5 uur :-p
Artiest {SHOWLIST artist 49113, 157317, 15263}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik probeer altijd zo'n 8 uur minimaal te slapen, en heb ook wel het gevoel dat ik 8 uur nodig heb, anders krijg ik m'n ogen niet open ;)

Waarschuw beheerder
ik slaap gemiddeld denk 5 a 6 uur per nacht... lijkt heel weinig maar ik ben er aan gewend..

Waarschuw beheerder
Net als mijn werk, slaap ik onregelmatig.
Kan verschillen van 5 uur tot 10 uur, vooral de temperatuur heeft hier invloed op.

Waarschuw beheerder
donateur
Nederlanders slapen te weinig

Ik behoor niet tot die groep denk ik want ik slaap toch zeker elke nacht wel 8 uur en als het kan nog wat langer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van afwazig!!! op dinsdag 14 maart 2006 om 11:07:

ik ook hoor, meer als genoeg, kan dan de hele dag weer aan:d

Waarschuw beheerder
:gaap: bedankt ik krijg al slaap van t lezen :9
Waarschuw beheerder
Ik slaap ook meestal zo'n 7 tot 8 uur, behalve waneer ik opstap ben geweest en pas om 6uur ofzo in m'n bed lig.
Meestal ben ik dan na 5uur weer klaar wakker:S
Waarschuw beheerder
truste, ik ga maar eens bijslapen
Waarschuw beheerder
5 tot 7 uur p/nacht.. is voor mij voldoende totaal niet moe ofzo :)

Waarschuw beheerder
Kan niet in me bed liggen voor 1 uur. Daar komt bij dat ik ook nog eens 1,5 uur wakker lig. nog erger is dat ik de laatste tijd automatisch ga liggen nadenken hoe in slaap vallen nou gebeurt. AAARG iedere keer als je in slaap wil vallen ben je er te bewust van en schrik je van het effect....need help ;P

edit: oh ja, 's morgens slaap ik heerlijk en 's middags om een uurtje of half 4 moet ik ook niet op me bed gaan liggen want dan word ik de 's nachts wakker :nee:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor mij is het niet zozeer hoeveel ik slaap, maar wanneer ik slaap. 's Morgens een uurtje of twee langer blijven liggen doet me echt zoveel meer goed dan wanneer ik 2 uur eerder plat ga. Ze zeggen trouwens wel dat 8 uur slaap optimaal is, maar er zijn genoeg onderzoeken die beweren dat 7 uur een betere tijd is (niet dat ik daaraan kom :()

Edit: nee, daar heb ik geen bron voor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor nachtmensen is het nog erger...ik kom pas tot leven rond een uur of 11 's avonds...daar ligt mijn piek...dan barst ik van de energie...
Ik kan wel om 11 uur naar bed gaan maar dan lig ik bij voorbaat al de hele nacht wakker...dan kom ik echt niet in slaap omdat ik zo van de energie barst die er gewoon uit MOET en dat frustreerd me dat dat niet kan omdat ik daar maar lig te liggen resulterend in dat ik gewoon helemaal niet meer in slaap kom...
Heb ik al van kinds af aan...zat ik midden in de nacht tv te kijken omdat ik gewoonweg niet kon slapen...
Ik kan idd smorgens ook echt niet functioneren...pas tegen een uur of 11/12 soms later kan ik pas fatsoenlijk mijn werk doen...daarvoor komt er niks productiefs uit...

Ik slaap gemiddeld een uur of 3 a 4 per nacht daardoor... :/
Maar voel me enkel smorgens echt gaar...tegen de avond barst ik weer van de energie...
Gisteren was het zelfs zo dat ik al meer dan 24 uur wakker was en toch had ik snachts weer totaal geen slaap ondanks dat ik nog geen oog dicht had gedaan...ben om 2 uur / half 3 naar bed gegaan dus het totaal was inmiddels opgelopen tot meer dan 36 uur in totaal wakker...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maakt niet uit hoelang ik slaap, smorgens ben ik sowieso duf:S

Waarschuw beheerder
Zo zie je maar weer dat Nederlanders dus veel Feesten :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 14 maart 2006 om 14:05:
Voor nachtmensen is het nog erger...ik kom pas tot leven rond een uur of 11 's avonds...daar ligt mijn piek...dan barst ik van de energie...
Ik kan wel om 11 uur naar bed gaan maar dan lig ik bij voorbaat al de hele nacht wakker...dan kom ik echt niet in slaap omdat ik zo van de energie barst die er gewoon uit MOET en dat frustreerd me dat dat niet kan omdat ik daar maar lig te liggen resulterend in dat ik gewoon helemaal niet meer in slaap kom...
Heb ik al van kinds af aan...zat ik midden in de nacht tv te kijken omdat ik gewoonweg niet kon slapen...
Ik kan idd smorgens ook echt niet functioneren...pas tegen een uur of 11/12 soms later kan ik pas fatsoenlijk mijn werk doen...daarvoor komt er niks productiefs uit...

Dit heb ik ook precies hetzelfde :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 maart 2006 om 15:14:
Zo zie je maar weer dat Nederlanders dus veel Feesten

Uitspraak van Cher op dinsdag 14 maart 2006 om 11:03:
Eén op de zes mensen valt soms wel eens in slaap op een sociale gelegenheid (bioscoop, feestje), en bij twee procent van de Nederlanders gebeurt dat zelfs regelmatig.

Of ze slapen daar verder ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Laatje* op dinsdag 14 maart 2006 om 11:16:
Ik slaap meestal 8 of 9 uur!

door de week wel in het weekend niet

en als ik een week moet werken slaap ik er meestal ook maar rond de 6

Waarschuw beheerder
donateur
ik slaap er ook ongeveer 6 en das meer as genoeg voor mij (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
"ik slaap gemiddeld denk 5 a 6 uur per nacht... lijkt heel weinig maar ik ben er aan gewend.."

precies je went eraan,alleen weekend meestal wel wat langer
als ik geen feest heb dan (y)

Waarschuw beheerder
in het weekend slaap ik vaak minder dan 8 uur.
als ikj doordeweeks moet werken slaap ik ook minder
en als ik naar school ga slaap ik altijd uit :D
heerlijk
Waarschuw beheerder
Nou ik ben blij als ik 4 of 3 uur per nacht slaap, ligt de eerste paar uur altijd wakker :[ :\

Waarschuw beheerder
Slapen doe ik wel als ik dood ben.

Waarschuw beheerder
ik ga half 2 naar bed, dan val ik rond 3 uur in slaap, en dan gaat de wekker om half 6:s
das ook nie bijster veel slaap

me ouwe leraar zei altijd dat slapen een aanwensel is, die gek sliep ook nooit

hij zag er dan ook uit als een wandelend veenlijk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Minder slapen=langer bewust leven
Waarschuw beheerder
ga rond 12 uur naar bed, voordat ik slaap is het 1 uur half 2 en smorgens moet ik er om 8 uur uit...
ben bij het opstaan niet moe maar als ik dan 1 uurtje op school heb gezeten gaap ik me kapot!

Waarschuw beheerder
ga meestal om 04.00 slapen, 12 uur er weer uit en dan om 17 uur werken tot 01.00. ik vind het prima zo!
Waarschuw beheerder
meestal tussen 10 en 11 naar bed, en smorgens rond half 7/ half 8 (ligt aan me rooster) opstaan....
bij mij duurt t altijd heel lang voordak inslaap tegen 12 uur ofzo slaap ik eindelijk eens een keer... maar heb ook geen problemen met vroeg opstaan ofzo... en kan zo 2 nachten wakker blijven (om te feeste :9 )en dan bedoel ik zonder opbeurende middelen 8)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Nederlanders slapen gemiddeld genomen 7 uur en 20 minuten. Jan Modaal gaat om half twaalf naar bed, slaapt 10 minuten later in en staat om zeven uur weer op. Dat is opvallend weinig en vooral veel minder dan enkele decennia geleden

Whahahaha....ik ga om 03:30 slapen en mijn wekker gaat om 08:15.....kom echt niet aan 7 uurkes...:nee: hou het maar op een uur of 4,5/5.....overigens meer dan genoeg, zonde van je tijd, slapen....:)
Waarschuw beheerder
donateur
neuh valt allemaal best mee, ik slaap de ene week idd veel te weinig zo'n 13 uur in de hele week.

Maar de andere week weer veel te veel, zo'n 13 uur per nacht.

Als je in ploegendienst draait heb je dat al gauw...
Waarschuw beheerder
tja als je niet tegen weinig slaap kan dan moet je meer slapen, ik ben gewent om rond half 12 op bed te gaan, en 's ochtends rond 7uur op te staan.. ik slaap dus ook niet veel..maar dat moet je ook gewend zijn. :jaja:

Waarschuw beheerder
*valt in slaap*
door de tekst
Waarschuw beheerder
donateur
6 uurtjes gemiddeld.
Waarschuw beheerder
nederlanders krijgen te weinig vrije tijd...
Waarschuw beheerder
donateur
hahahahahah, moet je eens in Amerika kijken joh, werkweken van 45 uur! Dan komen wij er met gemiddeld 36 best netjes vanaf, laat staan dat ze daar bijna geen vakantie nemen!
Waarschuw beheerder
donateur
ik merk dat ik in de winter meer slaap nodig heb dan in de zomer.. Dan laad ik wel weer op door de zon ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 maart 2006 om 19:18:
Slapen doe ik wel als ik dood ben.

Tis idd een vrij nutteloze bezigheid!
Waarschuw beheerder
soms veels te weinig zo nu en dan 15 uur achter elkaar ik kan ook tegen muren aanslapen
Waarschuw beheerder
donateur
slaap meestal 6-7 uur. Soms dagen van maar 5 uur. En zondag is meestal uitslapen :).

Ben sochtends ook altijd zwaar moe. Maar da is na een half uurtje wakker te zijn wel weer voorbij.
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens de Utrechtse slaap- en droomdeskundige Victor Spoormaker bouwen de meeste mensen zo langzaam maar zeker een slaaptekort op, ook wel een slaapschuld genoemd. Veel langer slapen in het weekend of vakantie kan daar een teken van zijn.

Dat ben ik.
Ben nu wel moe... trusten allemaal. (voor wie er nog online is)
Waarschuw beheerder
slaap meestal ook niet veel aan een uur of 6/7 heb ik meestal wel genoeg :)
Waarschuw beheerder
ik ga voor de verandering ook maar eens vroeg slapen. doei
Waarschuw beheerder
donateur
nou ik slaap zeer veel denk toch wel doordeweeks 4 a 5 uur en in het weekend sla ik het meestal ff over.al dat geslaap ook,later als ik dood ben slaap ik al genoeg

trouwens hoe laat is het nou dan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Klachten van avondmensen over het vroege opstaan worden doorgaans weinig serieus genomen. Zeer onterecht, volgens Spoormaker. "Ons slaap-waak ritme wordt geregeld door de hersenen; daar valt niet zoveel aan te sleutelen. Hoe laat we moe – en wakker – worden lijkt zelfs genetisch bepaald te zijn." Daarbij heeft slaperigheid serieuze gevolgen: verminderd concentratievermogen, slechter functioneren, meer negatieve emoties en psychische stoornissen.

Hehe... eindelijk eens een iemand die het niet afdoet als "slap gelul" of adviseert eerder te gaan slapen.

Avondmensen uit laten slapen kan veel ellende en geld schelen. Spoormaker: "Als een avondmens de mogelijkheid krijgt om rond elf uur op kantoor te komen, zal zijn of haar productiviteit fors toenemen".

Kijken of m'n baas dit een goed argument vind voor m'n te laat komen

Ik kan zeggen dat dat inderdaad zo is :jaja:
mijn vorige baas zag idd in dat een bezetting op kantoor van 8.00 - 20.00 veel effectiever was dan van 09.00-17.00
probleem is alleen dat de klanten nog steeds 9-5 mentaliteit hebben/hadden..

ik werk ook het fijnst snachts.. concentratie gewoon veel beter, geen storende factoren tijdens het werken etc. etc.
Waarschuw beheerder
ik val onder een groep waar maar 1 of 2 % van de nederlanders ook onder valt geloof ik.. :s
Waarschuw beheerder
ik waarschijnlijk ook :) denk zelfs dat die groep nog kleiner is ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ben net wakker :)na 8 uurtjuhs
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb vannacht weer 5 volle uren geslapen :gaap:
Waarschuw beheerder
12 uur dr in, 6 uur er uit, 7 uur er weer in en net precies er weer uit, dus vanacht 9 uurtjes slaap gehad.
moet genoeg zijn.

Waarschuw beheerder
Volgens de Utrechtse slaap- en droomdeskundige Victor Spoormaker

Jezus wat een prachtig beroep! Daar ga ik ook voor leren 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zal bij mij nie snel voorkomen te weinig slapen:P
Waarschuw beheerder
Ja lekker he, moet je elke ochtend om 7:00 op staan en savonds om 12 uur pas naar bed :(
Waarschuw beheerder
Maar voor de één op de drie Nederlanders die volgens dit onderzoek na twaalven naar bed gaat (3 procent zelfs na half twee) is dit wel een probleem.

Ik ben er dus één van die 3 procent :bloos:
Waarschuw beheerder
ik slaap 5,5 a 6 uur per nacht :/
en neem me elke ochtend voor om die avond optijd naar bed te gaan maar sávonds ben ik nou eenmaal klaarwakker

Waarschuw beheerder
Ik krijg ook wat weinig slaap doordeweeks maar dat haal ik meestal in het weekend in :P, met het gevolg dat ik dan eigenlijk te lang slaap en dat is ook niet goed :nee:

In de zomer heb ik hier minder last van. Dan kom ik 's morgens veel beter uit bed al heb ik maar 3 uur geslapen of zo.
Artiest Crosswire
Waarschuw beheerder
hmm ik slaap ook altijd maar weinig,,volgens mijn ouders als van jongs af aan:/

ga meestal rond 2 uur naar bed...en kijk dan altijd nog een dvd-tje.

sóchtens weer om 7 uur op ( maar dat is meestal wel wat later aangezien ze op mijn werk niet zeuren om een half uurtje of klein uurtje:P)

in het weekend de omgekeerde wereld:S
kan k makkelijk tot 4 uur smiddags bijven liggen :S
Waarschuw beheerder
Ik slaap meestal 7 uurtjes!
Waarschuw beheerder
ik ook veel te weinig slecht maarja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 14 maart 2006 om 14:05:

Ik slaap gemiddeld een uur of 3 a 4 per nacht daardoor... :/
Maar voel me enkel smorgens echt gaar...tegen de avond barst ik weer van de energie...
Gisteren was het zelfs zo dat ik al meer dan 24 uur wakker was en toch had ik snachts weer totaal geen slaap ondanks dat ik nog geen oog dicht had gedaan...ben om 2 uur / half 3 naar bed gegaan dus het totaal was inmiddels opgelopen tot meer dan 36 uur in totaal wakker...

je blowt te weinig denk ;)

en shit, n bioritme is aan te leren, believe me...
(wacht maar tot je klaar bent met studeren ;))

Waarschuw beheerder
slaap ook wel als ik dood ben ..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 16 maart 2006 om 00:15:
n bioritme is aan te leren, believe me...
(wacht maar tot je klaar bent met studeren )

bull! believe me, ik ben al lang uitgestudeerd ;)
Waarschuw beheerder
je kan lang genoeg slapen als je dood bent!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJC op donderdag 16 maart 2006 om 00:26:
bull! believe me, ik ben al lang uitgestudeerd

leg dr ook aan wat voor werk je doet ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wel leuk om te weten!

Slapen is heerlijk!

Klachten van avondmensen over het vroege opstaan worden doorgaans weinig serieus genomen. Zeer onterecht, volgens Spoormaker

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
ik slaap meestal wel genoeg. ik vind slapen heerlijk!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 16 maart 2006 om 00:15:
en shit, n bioritme is aan te leren, believe me...

Nee dus...zovaak geprobeerd al in mijn leven en het helpt niet...het werd er alleen maar erger door... :(
Ik heb het ook al van kinds af aan dus ik moet er gewoon mee leren leven...maar anderen dus ook en daar ligt het probleem dus...
Dat is op meerdere gebieden zo dat ik afwijk van wat "normaal" is en er ook niks aan kan veranderen en men zich dus eigenlijk aan mij moet aanpassen of er iig rekening mee houden...maar daar ga ik nu niet verder op in...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op donderdag 16 maart 2006 om 15:10:
zovaak geprobeerd al in mijn leven en het helpt niet...het werd er alleen maar erger door...

been there, done that :jaja:
Waarschuw beheerder
Idd...ga het echt niet meer proberen...word er moe van om me steeds aan anderen aan te moeten passen...
Daar ben ik in zijn geheel mee gestopt op allerlei gebieden...krijg er toch nooit iets voor terug...alleen koppijn en ander gezeik...
Zolang dat niet gebeurd dan men eens rekening met mij houd ben ik niet meer bereid om mezelf aan anderen aan te passen...voor wat hoort wat namelijk...
Waarschuw beheerder
draai tijden van ploegendienst.

dus ene keer lang uitslapen en andere keer niet.

geen slaapgebrek iig:D
Waarschuw beheerder
OXAZEPAM, en je slaapt
Waarschuw beheerder
OXazepam :) Dat spul werkt als een tierelier.... zelfs een uur nadat je een flinke lijn heb genomen val je alsnog in slaap

Waarschuw beheerder
donateur
:speed:

Waarschuw beheerder
:gaap:

Waarschuw beheerder
slape geen tijd voor....
Waarschuw beheerder
donateur
Slaperigheid

Zo, dit had ik aan mijn oude baas moeten laten zien :[
Het is echt klote als jw een "slaapstoornis" hebt :s
Ik kan gewoon niet vroeg mn bed in, nooit gekunt.

Als ik mijn "normale" ritme volg ga ik smorgens om 6 uur mn bed in en kom ik er 15.00 weer uit.

(Ik ga tegenwoordig vroeger mn bed in, 04.00 mn bed in, 13.00 eruit 8))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op vrijdag 17 maart 2006 om 03:20:
Als ik mijn "normale" ritme volg ga ik smorgens om 6 uur mn bed in en kom ik er 15.00 weer uit.

Ghehe...same here... 8)
Waarschuw beheerder
de rekening van de op holgedreven consumptiemaatschappij
biedt zich aan !!!!
Waarschuw beheerder
lang slapen is lekker maar krijg er z,n hoofdpijn van
Waarschuw beheerder
slaap meestal een uurtje of 5. 6 is eigenlijk mijn streven maar ik ken nog wel mensen die het met minder doen......OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOlden hol
Waarschuw beheerder
als je dood ben kan je nog genoeg slapen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ook uit buitenlands onderzoek blijkt dat mensen in de afgelopen veertig jaar per nacht maar liefst een compleet uur minder zijn gaan slapen.

Komt allemaal door msn :P
Waarschuw beheerder
wat een ongelofelijk lang verhaal met me wause kop!
Waarschuw beheerder
donateur
Ja t valt niet mee he :P
Waarschuw beheerder
hahaha..

slappe klets..

maar k ga ff gangs of new york kijken...
VETTE FILM!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Linda:cheer: op zondag 19 maart 2006 om 09:28:
maar k ga ff gangs of new york kijken...
VETTE FILM!!

Die is zeker goed :yes:
Have fun ;)

Waarschuw beheerder
donateur
doordeweeks slaap ik meestal 7 uurtjes en in het weekend als ik laat thuis ben meestal maar 4 uurtjes ofzo,omdat ik niet uit kan slapen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foxx op zondag 19 maart 2006 om 09:37:
Die is zeker goed
Have fun

tsjah ik kan tog niet opletten...
snap er geen reet van...

lama lekker hangen..
ga wel muziek luisteren..

Waarschuw beheerder
donateur

Dit heb ik dus ook!
Ik ga meestal pas rond 1 of 2 uur in bed en dan ben ik eigenlijk nog niet eens moe, met veel moeite val ik dan in slaap en om 7 of 8 uur moet ik er weer uit :s :s
Nou ja, na een week werken ben ik dus in het weekend gewoon kapot en slaap ik zo beetje de hele zondag.
Als ik vrij of ziek ben is het nog erger, ik draai gerust dag en nacht om als ik niet oppas. Op de een of andere manier krijg ik gewoon energie als het donker is en verdwijnt dat als het licht is.

Ik heb hier al last van zolang als ik leef, maar op zaterdagavond word het nog eens erger aangezien ik dan heel erg veel zin heb om te gaan stappen en dat gaat niet altijd meer.

Dus sjah, 's ochtends ben ik verschrikkelijk brak en kom meestal te laat uit bed om rustig aan te kunnen doen, zit dan verrot op mijn werk en rond 12.00u ga ik voor het eerst eten en daarna gaat het stukken beter.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 10:56:

Dit heb ik dus ook!
Ik ga meestal pas rond 1 of 2 uur in bed en dan ben ik eigenlijk nog niet eens moe, met veel moeite val ik dan in slaap en om 7 of 8 uur moet ik er weer uit
Nou ja, na een week werken ben ik dus in het weekend gewoon kapot en slaap ik zo beetje de hele zondag.
Als ik vrij of ziek ben is het nog erger, ik draai gerust dag en nacht om als ik niet oppas. Op de een of andere manier krijg ik gewoon energie als het donker is en verdwijnt dat als het licht is.

Ik heb hier al last van zolang als ik leef, maar op zaterdagavond word het nog eens erger aangezien ik dan heel erg veel zin heb om te gaan stappen en dat gaat niet altijd meer.

Dus sjah, 's ochtends ben ik verschrikkelijk brak en kom meestal te laat uit bed om rustig aan te kunnen doen, zit dan verrot op mijn werk en rond 12.00u ga ik voor het eerst eten en daarna gaat het stukken beter.

ik heb oooo kal zoon stornis lig er elke dag na 12 1 uur in en moet om 5 uur werke tegen 11 uur ben dan pas weer op de aarde leef liever snacht maar de rest wil dan rotten schiet nie op haaha
Waarschuw beheerder
smorgens de man savonds de man
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Slapen ben ik wel op uitgekeken.8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vip, ik heb ook dezelfde ZIEKTE als jij gehadm heb 2 jaar lang elke nacht max. 5 uur slaap gehad, icm met drank en drugs sloop je jezelf!! Nachtrust is zéér belangrijk en moet niet onderschat worden!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 maart 2006 om 12:44:
Vip, ik heb ook dezelfde ZIEKTE als jij gehadm heb 2 jaar lang elke nacht max. 5 uur slaap gehad, icm met drank en drugs sloop je jezelf!! Nachtrust is zéér belangrijk en moet niet onderschat worden!

Ik gebruik al heel lang geen drugs en drank is nou ook weer niet zo bijzonder veel (kratje per 2 weken), dus wat denk je zelf ;)
Overigens heb ik dit al van toen ik klein was, toen wist ik niet eens wat drank en drugs was :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ook zonder drank en drugs is het zwaar slecht, je heb minder weerstand en je bent gewoon niet 100%. Zoek is op google wat op over slapen.. best interessant.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 maart 2006 om 12:51:
Ook zonder drank en drugs is het zwaar slecht, je heb minder weerstand en je bent gewoon niet 100%. Zoek is op google wat op over slapen.. best interessant.

Dat weet ik, ja.
Daarnaast heb ik een snelle stofwisseling dus ik moet echt veel en gezond eten om mijn weerstand op peil te houden.
Waarschuw beheerder
slaap s.nachts en leef overdag het leefen is al zo kort
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op zondag 19 maart 2006 om 11:47:
ik heb oooo kal zoon stornis lig er elke dag na 12 1 uur in en moet om 5 uur werke tegen 11 uur ben dan pas weer op de aarde leef liever snacht maar de rest wil dan rotten schiet nie op haaha

je wend wel aan da ritme na 2 jaar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op zondag 19 maart 2006 om 18:11:
je wend wel aan da ritme na 2 jaar

volgens mij wen je daar nie aan is een gewoonte

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van pers op zondag 19 maart 2006 om 18:19:
volgens mij wen je daar nie aan is een gewoonte

aan een gewoonte ben je altijd gewend ;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 18:25:
aan een gewoonte ben je altijd gewend

precies komt op t zelfde neer;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 18:25:
aan een gewoonte ben je altijd gewend

volgens mij doe je niks anders
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op donderdag 16 maart 2006 om 09:44:
slapen is mn leven

doe je ook nog wel eens wa anders dan slapen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op zondag 19 maart 2006 om 18:44:
doe je ook nog wel eens wa anders dan slapen

nee iets op tegen?
Waarschuw beheerder
[quote element=message id=21790124]{element is niet toegankelijk}nee iets op tegen zijn we op ons teentjes getrapt was nie kwaad bedoeld
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op zondag 19 maart 2006 om 19:27:
nee iets op tegen zijn we op ons teentjes getrapt was nie kwaad bedoeld

nee or kben gelukkig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 13:06:
Daarnaast heb ik een snelle stofwisseling dus ik moet echt veel en gezond eten om mijn weerstand op peil te houden.

Daar heb ik ook nog eens last van idd...snelle stofwisseling... :(
Kom er helaas niet altijd goed aan toe aangezien ik pas laat thuis ben en dan nog moet koken enzo...dan is het al rond 8 uur 's avonds eer dat ik eraan begin...
Baal ik van...eet liever op tijd en zowieso op vaste tijden...maar daar komt dus bar weinig van terecht...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van knappenderk op zondag 19 maart 2006 om 01:41:
slaap meestal een uurtje of 5. 6 is eigenlijk mijn streven maar ik ken nog wel mensen die het met minder doen......OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOlden hol

Idd, ik slaap zeker wel 4 uur gemiddeld per dag. Ietsjes meer dus, maar toch vrij weinig blijkbaar. Je zou kunnen denken dat je dan iets meer aan de dag hebt, maar geloof mij dat het echt niet zo leuk is. De tijd dat ik erbij zou moeten slapen ben ik vaker helemaal kapot. Misschien toch maar eens eerder dan 2 uur naar bed gaan? Helpt ook niet, want ga ik om 10 uur naar bed dan is het om 2 uur wakker :S baggah!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 20 maart 2006 om 09:21:
Kom er helaas niet altijd goed aan toe aangezien ik pas laat thuis ben en dan nog moet koken enzo...dan is het al rond 8 uur 's avonds eer dat ik eraan begin...
Baal ik van...eet liever op tijd en zowieso op vaste tijden...maar daar komt dus bar weinig van terecht...

Alsof je het over mij hebt :)
Waarschuw beheerder
dat uitslapen voor avondmensen zou echt een uitkomst zijn!

Waarschuw beheerder
moeten jullie niet zoveel pep nakke
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 21:49:
moeten jullie niet zoveel pep nakke

:/
Waarschuw beheerder
Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, ik kan elke dag uitslapen doordeweeks... echt een hel :P Maar zodra ik een keer vroeg moet opstaan kan ik dat echt niet, ook al ga ik om 23.00 naar bed...
Waarschuw beheerder
donateur
Haha ik slaap zeker niet te weinig want hou van slapen :lief:

Zorg er ook wel voor dat ik aan 8/9/10 uur slaap per nacht kom!
Waarschuw beheerder
zeker in t weekend o:)
Waarschuw beheerder
donateur
slapen vind ik echt zonde van mn tijd

je zal maar meer dan je halve leven hebben liggen slapen :/

Waarschuw beheerder
soms slaap ik 1 tot 3 uur per dag een hele week lang en dan andere week weer 5 tot 10 uur

hoe langer ik slaap op een avond, hoe luier ik opsta om te werken

:S:S soms zit ik raar in elkaar
Waarschuw beheerder
slaap meestal rond een uurtje of 1 uur half 2

en sta half 8 op

gaat altijd wel goed tot je ineens slaap te kort heb een een week helemaal dood bent:(
Waarschuw beheerder
Dat klopt allemaal wel.
Maar zeg eens zelf, de mensheid heeft toch ook veel meer te doen gekregen als vroeger.
En dat gaat te kosten van het slapen he.
Er is inmiddels veel meer entertainment dan vroeger.
Maar goed iedereen heet toch zijn rust nodig, dus rustig gaan slapen dan maar......... ik had geloof ik nu ook al in bed moeten liggen ( 00:37) lekker boeiend, ben blij dat ik verlof heb.

Waarschuw beheerder
dat krijg je van al dat werken:p
klote maatschappij:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 01:09:
dat krijg je van al dat werken

Van werken krijg je niks he......... maar je moet geen riso's nemen.
Dus nu naar je nest gaan :p
Waarschuw beheerder
donateur
te weinig slaap hoe kom je daar bij,

morgen weer lekker om 8 uur beginne.

oeps dat is over 5 uurtjes alweer me bedje uit
Waarschuw beheerder
donateur
noo shit, tis nu 3:48

hmmz

neeh joh, ik heb late dienst! 1400 pas beginnen met werken ipv 7:30 ofzow!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wil best meer slapen, maar dat werk verpest alles
Waarschuw beheerder
was de dag maar uurtjke of 28 lang of een 8ste dag in de week inlassen om te slapen zou me goed doen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op maandag 27 maart 2006 om 11:49:
was de dag maar uurtjke of 28 lang of een 8ste dag in de week inlassen om te slapen zou me goed doen

:vaag:
Waarschuw beheerder

pas maar op anders wordt je niet meer wakker moet je wakker gekust worden door je prinses :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

zou heerlijk zijn ja
Waarschuw beheerder
donateur
:gaap: Vanavond vroeg naar bed.

Was vannacht opeens klaar wakker om kwart over 2 en viel om kwart voor 5 pas weer in slaap :Z
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waarschuw beheerder
Daarbij heeft slaperigheid serieuze gevolgen: verminderd concentratievermogen, slechter functioneren, meer negatieve emoties en psychische stoornissen.

vandaar dak zo para in mn kop ben :|

:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kali DTS op dinsdag 28 maart 2006 om 14:10:
vandaar dak zo para in mn kop ben

Nou je het zegt heey :|

Waarschuw beheerder
whahah kan wel kloppen ja, dat nederlanders te weinig slapen....

maar vergeet niet.....

dat het een Oorzaak heeft! O:)

Waarschuw beheerder
ik slaap wel te weinig..

Waarschuw beheerder
dt krijg je met dat drukke leven :P
Waarschuw beheerder

Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op maandag 27 maart 2006 om 22:56:
zou heerlijk zijn ja

haha dan komen jullie helemaal jullie bed nie meer uit
:gaap: :z en dan ????????????????
Waarschuw beheerder

Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op maandag 27 maart 2006 om 22:56:
zou heerlijk zijn ja

daar is nog zoveel te doen dan alleen maar slapen:p:z:gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op zaterdag 1 april 2006 om 17:20:
haha dan komen jullie helemaal jullie bed nie meer uit
en dan ????????????????

dan voel ik me uitgeslapen haha:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op dinsdag 4 april 2006 om 16:56:
dan voel ik me uitgeslapen haha

dat kun je dan wel zeggen ja als je je bed nie meer uit komt.zou het nie kunnen zo lang in bed maar gelijk heb je ik zou zeggen slaap lekker en morgen weer fris op maar da lukt jou wel want dan ben je al uitgeslapen :p :gaap: :z
Waarschuw beheerder
Als ik 6 uur slaap is het veel :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op dinsdag 4 april 2006 om 22:16:
dat kun je dan wel zeggen ja als je je bed nie meer uit komt.zou het nie kunnen zo lang in bed maar gelijk heb je ik zou zeggen slaap lekker en morgen weer fris op maar da lukt jou wel want dan ben je al uitgeslapen

kan er altijd goed uitkomen:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op woensdag 5 april 2006 om 15:35:
kan er altijd goed uitkomen

haha ja als je alleen bent wel ja maar anders nie:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op woensdag 5 april 2006 om 16:07:
haha ja als je alleen bent wel ja maar anders nie

das waar haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op woensdag 5 april 2006 om 17:23:
heel goed

ja maatje kaaskop is volgens mijn aan het winterslapen je hoort hem nie meer is nog nie wakker hahaha :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op woensdag 5 april 2006 om 21:42:
ja maatje kaaskop is volgens mijn aan het winterslapen je hoort hem nie meer is nog nie wakker hahaha

haha onze kaaskop is ziekjes ligt hele dag op bed.. (K)Beterschap schrale(K)
Waarschuw beheerder
nou kaaskop beterschap van mij ziek maar lekker uit op bed lig je goed (K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hier ben efkes ja ben ziek maar slaap er nie meer op weu
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 18:51:
hier ben efkes ja ben ziek maar slaap er nie meer op weu

haaa we zijn wakker hebben we je je uit je winterslaap gehaald het is al lente :D
Waarschuw beheerder
was lekker aan dromen over jou
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 19:22:

valt weinig te dromen over mij als je me nie kent :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 19:30:
in dromen kan alles

ja dat is waar verzin je er gewoon een knap kopie bij dat slaapt altijd goed .vandaag zeker ook nie naar school geweest
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nut en oef nie te werken was vrij vandaag lekker luie dagje maar waneer krijgen we een foto van jou te zien
Waarschuw beheerder
ja dat vraagt nou iedereen heb geen foto van me zelf plak nie op foto,s en ik ben niet van jullie leefdtijd.dus
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik slaap liever niet als wel! :D
Zijn zoveel leuke dingen die ik
op een dag wil doen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 19:44:
ja dat vraagt nou iedereen heb geen foto van me zelf plak nie op foto,s en ik ben niet van jullie leefdtijd.dus

ahah oe oud bent u dan ahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 19:51:
ahah oe oud bent u dan ahaha

oud genoeg om je moeder te kunnen zijn haha :D ik ken jou wel maar jij mij niet rara en het is gewoon jij in plaats van u dan voel ik me wel zo oud
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op een oude fiets mot de leren hee en zo oud ben de toch ok weer nie denk ik ahaha
Waarschuw beheerder
ja da klopt maar ik ben te oud voor jou sorry en jij te jong voor mij.hoe is het met je maatje broek slaapt ie ja ik weet veel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dies traine en ik ben vrij van werk vandaag dus ik ben thuis maar wat is je leeftijd dan schaam je je eige der voor ofwa
Waarschuw beheerder
nee helemaal nie schaam me nie voor me leeftijd voel me nog stik jong maar hier zijn ze veel jonger dan ik ja en als ze je echte leeftijd weten dan zeggen komt die oude ook weer aan hahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 20:38:
nee helemaal nie schaam me nie voor me leeftijd voel me nog stik jong maar hier zijn ze veel jonger dan ik ja en als ze je echte leeftijd weten dan zeggen komt die oude ook weer aan hahaha

maakt nie uit oor zal wel meevallen toch zijn zo veel oudere pfers die nog lekker na de feesies gaan en op pf de nieuwtjes bijhouden ism heel normaal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 20:54:
maakt nie uit oor zal wel meevallen toch zijn zo veel oudere pfers die nog lekker na de feesies gaan en op pf de nieuwtjes bijhouden ism heel normaal

dank je wel zo voel ik me nog heel jong
Waarschuw beheerder
maar ik ken jou wel en jij mij ook hou jij van raadsels
Waarschuw beheerder
ja wie dan
Waarschuw beheerder
jannie of annie twee mogelijk heden anders wete ik het niet biegt maars eerlijk op
Waarschuw beheerder
wie is jannie
Waarschuw beheerder
geheim onthuld haha leuk he ik volg jou en broek al heel lang zonder da jullie da wisten en kwam altijd voor jullie op hahaha goed he
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 21:24:
geheim onthuld haha leuk he ik volg jou en broek al heel lang zonder da jullie da wisten en kwam altijd voor jullie op hahaha goed he

ik ben trots op jou schat ik had gelijk door had nie gezien dat er breda stond bij woonplaats ahahahahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 21:28:
ik ben trots op jou schat ik had gelijk door had nie gezien dat er breda stond bij woonplaats ahahahahaha

hahaha ja leuk he lieverd wel leuk maar is nie leuk dat ik betrapt ben de lol is er nu af haha had nog graag door gegaan met jullie volgen zonder da jullie da wisten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 21:34:
hahaha ja leuk he lieverd wel leuk maar is nie leuk dat ik betrapt ben de lol is er nu af haha had nog graag door gegaan met jullie volgen zonder da jullie da wisten

had je eigen nie meoten veraden eeh mop del had je toch mooi betrapt en ik had lij kdoor toen de raadsel wou doen
Waarschuw beheerder
ja nu zal broek het ook zo weten had jullie graag nog even gevolgd zonder da jullie da wisten maar het praat nu wel even we anders

Waarschuw beheerder
teveel kan niet
Waarschuw beheerder

haha nu kun je dromen met een gezicht er bij (K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 22:08:
haha nu kun je dromen met een gezicht er bij

word aleen maar leuker op
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 22:11:
word aleen maar leuker op

kom je je bed helemaal nie meer uit
Waarschuw beheerder
slaap minder als jou en broekie oor steletje lui lakken
Waarschuw beheerder
ja da heb ik gehoord jij slaap nie veel jij leefd snachts maar ik slaap ook nie veel lig nie zo lang in bed als broek en danidel die verslapen hun verstand haha
Waarschuw beheerder
vind de gij dat toch ook is gewoon ziek oe lui die twee zien daar moeten wij wa aan gaan doen annie
Waarschuw beheerder
jaja ze zijn jong en genieten van elkaar maar hoe zit dat met jou??? laat ze maar die 2
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben dus een avondmens. Jammer dat de maatschappij daar niet op afgestemd is :/
Waarschuw beheerder
heeeeeeeeeeee wat is da zit je tussen ons gesprekken heen moe je nie doen wacht maar tot wij zijn uitgeklept .
Waarschuw beheerder
haha zeg der maars wa van over paar jaar ga proeren je jongste dochter te versieren worde wij ok familie ahahah
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 22:38:
heeeeeeeeeeee wat is da zit je tussen ons gesprekken heen moe je nie doen wacht maar tot wij zijn uitgeklept .

En anders...?
Waarschuw beheerder
heeeeeeeeeeee is te jong voor jou jammer he anders had ik 2 lieve schoonzoons
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 22:43:
heeeeeeeeeeee is te jong voor jou jammer he anders had ik 2 lieve schoonzoons

zonde zeg mooi vrouwke mot maar verder zoeken
Waarschuw beheerder
ja vind ik ook veel te jong jammer toch
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 6 april 2006 om 21:43:
ja nu zal broek het ook zo weten had jullie graag nog even gevolgd zonder da jullie da wisten maar het praat nu wel even we anders

hahahaha geweldig zeg wis t egt nie, zat wel een luchtje aan werd hele tijd achtervolgd maar nie verw8 haha mooi weuj(Y):D
Waarschuw beheerder
in plaats van acht uur

Ik slaap ook nooit 8 uur per dag hoor.
Waarschuw beheerder
goede morgen broek en kaaskop nog geslapen gisteravond na het onthullende moment haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op vrijdag 7 april 2006 om 08:21:
goede morgen broek en kaaskop nog geslapen gisteravond na het onthullende moment haha

khad er nachtmerries over:P

Waarschuw beheerder
donateur
Het komt vaak voor dat ik in het weekend 13 tot 15 uur slaap alleen maar omdat ik door de week te weinig slaap.. :o

Maar goed, ik kan niet later beginnen, anders krijg ik boze patiënten aan mn balie.
Waarschuw beheerder

die droom zal nu wel lang duren nu je verbannen bent genoeg tijd om te slapen nu en wa anders te doen jammer toby we zullen je missen deze dagen moeten broek en ik het samen op knappen tegen al die andere :p maar we zien je woensdag weer (K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op zaterdag 8 april 2006 om 09:55:
die droom zal nu wel lang duren nu je verbannen bent genoeg tijd om te slapen nu en wa anders te doen jammer toby we zullen je missen deze dagen moeten broek en ik het samen op knappen tegen al die andere maar we zien je woensdag weer

komt helemaal goed wij redden t wel;)

Waarschuw beheerder
Ik steek de schuld op Partyflock:d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:23:
Ik steek de schuld op Partyflock

ja helemaal mee eens wordt je verslaafd aan
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb vrijdag en zaterdag bijna niet geslapen.
Gelukkig bestaat zondag ook nog :Z
Lekker tot 3 uur in m'n bed gelegen :p

Waarschuw beheerder
wakker nederland!

Waarschuw beheerder
ik heb echt wel minimaal 10 uur slaap nodig anders ben ik niet te genieten :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 april 2006 om 18:08:
ik heb echt wel minimaal 10 uur slaap nodig anders ben ik niet te genieten :S

tering

zonde van je tijd
Waarschuw beheerder
ha kaaskop nog 2 dagen slapen en dan ben je weer:z
Waarschuw beheerder
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op donderdag 6 april 2006 om 22:33:
Ik ben dus een avondmens. Jammer dat de maatschappij daar niet op afgestemd is

ik ook s'ochtends altijd moe, maar dan s'avonds weer fit.
Waarschuw beheerder
dat heb ik ook, wat is dat toch? :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op donderdag 6 april 2006 om 22:18:
slaap minder

nou je mag bijna uit je bed nog een nachtje en je mag weer:knuffel:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik slaap doordeweeks 6 uur per nacht en heb nooit problemen op te staan, in het weekend slaap ik meestal nog minder maar af en toe uitslapen is dan wel relax :D
Waarschuw beheerder
laatste dagen weinig geslapen
Waarschuw beheerder
ken er een paar ,die verslapen hun verstand:knuffel:

Waarschuw beheerder
donateur
:/
je kan je slaap toch niet inhalen :/

Waarschuw beheerder
goh je meent het...oud nieuws

Waarschuw beheerder
aanstellers!! ik lig iedere dag rond half 1 op bed en ik sta om kwart over vijf op. Van veel slapen wordt je moe.
Vraag je grootouders maar eens hoe die het vroeger hadden. Die kregen nog veel minder slaap. tegenwoordig zijn het allemaal mietjes
Waarschuw beheerder
nu het lekker weer wordt slaap je helemaal niet lang meer, lekker lang buiten zitten als het kan(Y)
Waarschuw beheerder
Ik ga elke avond pas rond 2u slapen en moet er in de ochtend weer vroeg uit.
En ik merk dat dit idd soms echt een probleem is! in de ochtend lijk ik soms net een autist! Dit probleem zou idd meer erkend moeten worden want BV ik kan er niks aan doen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op donderdag 4 mei 2006 om 12:58:
En ik werk dat dit idd soms echt een probleem is!

met het werk wat jij doet wordt je toch niet zo moe??
slaap je in je pauze maar door :D
Waarschuw beheerder
whehe hoe zou dat nou ook komen :xtc: :lijn:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 4 mei 2006 om 14:44:
met het werk wat jij doet wordt je toch niet zo moe??
slaap je in je pauze maar door

gmgm jij weet toch niet wat ik allemaal doe!?

ps ik heb in ieder geval een baan;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op donderdag 4 mei 2006 om 18:07:
jij weet toch niet wat ik allemaal doe!?

zo te zien op je pf zit je in de thuiszorg . concurent van ons haha nou daar wordt je niet moe van??;)

in heb ook een baan en moet ook werken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op donderdag 4 mei 2006 om 18:24:
in heb ook een baan en moet ook werken

gefeliciteerd!!!!

Waarschuw beheerder
Nederlanders slapen gemiddeld genomen 7 uur en 20 minuten.

Haalde ik dat maar :D
5/6uur meer red ik niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op vrijdag 5 mei 2006 om 13:09:
gefeliciteerd!!!!

dank je collega???

Waarschuw beheerder
Slaap doordeweeks ook hooguit 7 uurtjes ofzo.
Waarschuw beheerder
hier slapen ze de hele dag hahaha:Z
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op maandag 22 mei 2006 om 13:17:
we hebben gelijk

ja jullie verslapen jullie verstand :p maar gelijk hebben jullie , was toch slecht weer

Waarschuw beheerder
moet ook nog wat inhalen volgens mij :Z :Z :Z
Waarschuw beheerder
Valt hier in delta mee om 12 uur ligt iedereen hier nog in zijn nest :beer:
Waarschuw beheerder
hahaha over slaaptekort gesproken :rot:
Waarschuw beheerder
kan wl kloppen moet ook slapen nu :D

Waarschuw beheerder
Ik zal dit topic eerst ff aan mijn baas laten lezen.

Morgen lekker uitslapen yessssssss weer rond 8e wakker.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 02:58:
Morgen lekker uitslapen yessssssss weer rond 8e wakker

juni?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 08:31:
juni?!

Was het van plan maar t is niet gelukt helaas.

Waarschuw beheerder
donateur
meestal rond 12e erin en om 06:30 eruit :gaap: :z

Waarschuw beheerder
Oke...ga wel weer naar bed dan.

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb gister 18 uur geslapen normaal ga ik 10 uur naar bed en ga er om 6 uur weer uit

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 08:47:
Was het van plan maar t is niet gelukt helaas.

t was een mooie gedachte dat wel

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 10:38:
ik heb gister 18 uur geslapen

das door de uitwerking he

Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
donateur
we kunne meer slapen als we meer vrij krijgen van werk en school :-D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WHITNEY- op donderdag 25 mei 2006 om 01:50:
hahaha over slaaptekort gesproken

komt van dat gebel midden in nacht met mij :lol:
Waarschuw beheerder
all part of the game :cheer:
Waarschuw beheerder
hier slapen ze 2x de klok rond :p
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen die pas na twaalven moe worden slapen gemiddeld een vol uur minder dan mensen die voor elf uur in bed liggen. Spoormaker: "Dat zijn dus degenen die maandagochtend pas na drie bakken koffie hun ogen open kunnen krijgen."

Ik slaap nooit voor 12en en ik drink ook geen koffie, zelfs niet op maandagochtend :D:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:23:
Ik steek de schuld op Partyflock:d

haha ik dan ook O:)
zeer verslavend enzo:\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op dinsdag 6 juni 2006 om 15:31:
wel 3x ook

haha nou nie overdrijven he ,als het aan jullie ligt ,komen jullie je bed helemaal nie uit:gaap:
Waarschuw beheerder
lekker hele dag kampioenen kijken heerlijk

Waarschuw beheerder
ik heb wel last van weinig slapen soms leg ik in me bedje en na 4 uurtjes ineens klaar wakker terwijl de mensen om me heen makkelijk 10 uur kennnen meuren :S dus met de tijd dat hun op staan heb ik de dag al gehad en ben ik inderdaad soms wel moe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Moet elke dag zes uur mijn bed uit maar ik krijg het niet voor elkaar om op tijd naar me bed te gaan vind dat gewoon zonde van me avond.. Tegen half 1 slaap ik meestal, 5,5 uur per nacht dus eind vd week merk ik dat wel.. En dan is t weekend tijd om bij te komen... niet dus!! Meestal wel een feestje of iets dus komt er ook weer niks van slapen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op woensdag 7 juni 2006 om 15:54:
lekker hele dag kampioenen kijken heerlijk

ak mijn berichte over te weing slaap verwijderen slaap al een week te veel bevalt me niks bwne er veel luier door zit namelijk in de ziektewet door een enkel blesuere
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 16:02:
meuren

:x

Waarschuw beheerder
slapen is voor mietjes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 22:12:
slapen is voor mietjes

laat mij dan maar een mietje zijn slapen is wel lekker hoor:d zelf tijdens het werk is slapen lekker in het zonnetje:cheer:of op het gerechtsgebouw in leeuwarden prima plek om een dutje te doen:d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
moet je geen hoogtevrees hebben :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 juni 2006 om 14:17:
moet je geen hoogtevrees hebben

:kots:makkumer*blehhhhhhhhhhhhhhh*

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 juni 2006 om 19:53:
*blehhhhhhhhhhhhhhh*

niet uitspugen maar doorslikken schat
Waarschuw beheerder
Slapen (L)

Laatste 3 dagen echt veel te weinig geslapen, zal morgen dus ook wel weer rond 12en wakker worden :gaap:

Normaal slaap ik ook minder dan het gemiddelde, uurtje of 6, misschien 7.. Ben meestal wel moe, maar in het weekend inderdaad uitslapen. Kan er niks aan doen, red het nooit om voor 12en te gaan slapen. Meestal weer een of ander programma op tv dat ik zit te kijken, en dan is het zo half 1, 1 uur ofzo :S

Waarschuw beheerder
Ik slaap ook meestal uurtje of 6/7 :yes:
Waarschuw beheerder
Ik hou ook van slapen
maar slaap altijd te weinig :JAJA:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 juni 2006 om 20:54:
niet uitspugen maar doorslikken schat

ojaaaaaaaaa bukken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 juni 2006 om 04:54:
bukken

jij eerst (weet je nog) hahahahaaaaa viespeukje

Waarschuw beheerder
hier gaat er zo'm kuthaan af om kwart voor 6 ....

snap het niet he mensen die in de stad wonen en dan toch nog een paar kippen en een haan in hun tuintje stoppen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 juni 2006 om 10:39:
hier gaat er zo'm kuthaan af om kwart voor 6

nekken dat kreng, en de pan in

Waarschuw beheerder
Ik slaap veeeeel te weinig maar dat is niet erg ik voel me fit genoeg maar wordt toch iedere morgen lam wakker 8)
En :gaap: de hele dag door 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 juni 2006 om 10:39:
snap het niet he mensen die in de stad wonen en dan toch nog een paar kippen en een haan in hun tuintje stoppen

idd het zou verboden moeten worden
Waarschuw beheerder
slapen????? dat zullen de boys in mallorca niet veel gedaan hebben haha :bier: hebben ze wel veel gedronken maar slapen nee da nie
Waarschuw beheerder
ja da klopt , zondag uitslaap dag dat is verleden tijd :gaap:

Waarschuw beheerder
slapen is vet

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga meestal om 0.00 - 0.30 slapen en moet er de volgende dag weer om 6.30 uit.

Waarschuw beheerder
Voor hen is de 9 tot 5 mentaliteit fnuikend.

8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op maandag 28 augustus 2006 om 22:01:
ja da klopt , zondag uitslaap dag dat is verleden tijd

wrijf t er maar in;) haha
Waarschuw beheerder
ja maar dann kan blijven liggen, moik niet;):P
Waarschuw beheerder
Uitrusten oftwel soort slapen doe je op school of op je werk

Waarschuw beheerder
maakt het wat uit als Nederlanders te weinig slapen?
hmm voor mijn gevoel niet, ik ga altijd om 01.00 naar bed en sta altij om 06.00 op en voel me gewoon hele dag fit :)
Waarschuw beheerder
Ben bijna altijd moe als ik opsta idd, alleen het vroege naar bed gaan heb ik helaas niet onder de knie..
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder

Als ik rond 07.30 opsta ben ik ookj vaak moe, maar bovenstaande mening deel ik niet. Ik denk dat het ook een kwestie is van ritme. Ik ben een jaar lang gestopt met school en werkte toen gemiddeld 3 dagen in de horeca. Een echt avond mens dus. Een jaar daarna ben ik weer begonnen met school, opleiding afgemaakt en nu een full-time baan en moest dat rimte echt weer omzetten. Dat is niet makkelijk, maar het is wel gelukt. Geen enkele baas zal denk ik akkoord gaan als je om 11.00 uur begint. Buitendat, dan moet je ook tot 19.30 uur doorwerken. Dat zie ik weer niet zitten. Dan leef je om te slapen en om te werken.:-(
Waarschuw beheerder
ik slaap maar 6 uurtjes per nacht meestal. en heb er geen moeite mee om op te staan. ben gewoon niet zon slaper :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op maandag 28 augustus 2006 om 23:35:
wrijf t er maar in haha

haha dat komt er van ,als je later profvoetballer wilt worden, moet je er iets voor over hebben:P dan is uitslapen verleden tijd
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vandaag gewoon verslapen anderhalf uur te laat op me werk :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pers op dinsdag 29 augustus 2006 om 15:29:
haha dat komt er van ,als je later profvoetballer wilt worden, moet je er iets voor over hebben dan is uitslapen verleden tijd

zaterdag kan ik weer uitslapen:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op dinsdag 29 augustus 2006 om 16:11:
zaterdag kan ik weer uitslapen

je kunt de hele week uitslapen , herfst vakantie :p
Waarschuw beheerder
Ik haal het gemiddelde wel omhoog. :D

Waarschuw beheerder
slapen doe ik op school en in de bus wel:P
Waarschuw beheerder
ik lig er niet wakker van

Waarschuw beheerder
Ik denk dat het ook met name is of je GOED slaapt.

Ik bedoel ik kan 8 uur slapen heel erg onrustig of 5 uur als een blok, doe mij de 5uur dan maar ben iuk waarschijnlijk fitter

Waarschuw beheerder
Ik slaap vaak tussen 12 en 1 pas en sta op om 7 uur...:/
Ik ben er 1 van! :cheer:

Waarschuw beheerder
Ik zou graag wat langer slapen iedere nacht maar mijn werk door de weeks en het stappen in het weekend vind ik belangrijker!!!
Dan maar een slaap tekortje!

Waarschuw beheerder
heb steeds meer slaap nodig lijkt wel... en moet zeggen vind slapen echt heerlijk!

Vorig jaar echt een groot slaap tekort gehad en ben ik nu flink aan het inhalen! :yes: