Partyflock

Forumonderwerp · 843976
Mensen met dislectie verdienen wel een beetje meer respect..
En die mensen die dislectie hebben, doen er heel erg veel voor..
Maar denk je nu echt dat ze op en top 100% goed Nederlands kunnen lezen en schrijven..??
Want dislectie wil niet zeggen, dat als je met ze praat, ze ook geen Nederlands kunnen praten..
Meestal hebben ze daar alleen maar last van tijdens het lezen en schrijven..
Waarom ik dit allemaal zo goed weet..??
Omdat ik die mensen WIL begrijpen..
En er zijn genoeg mensen hier op partyflock die er GEEN respect voor hebben of het WEL willen begrijpen..!!

Geef jou mening over dislectie..!!!!

het betekent niet dat je dom bent of zo. Dat denken een heleboel mensen. Het heeft alleen met woorden, schrijven en lezen te maken. Veel dachten dat ik ook niets begreep maar dat was het niet.
Ik ben wat uitgelachen vroeger (dat pikte in elk geval niet :D)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 21:21:
Grrrrrrr het is Dyslexie

niet dislectie wat jij dr van maakt

En nu?

Wil je een prijs?

BAK EEN TAART EEN VIER HET STOMME WICHT!

Uitspraak van Shockproof op dinsdag 24 januari 2006 om 21:13:
ze zegt dit tegen mij:

Dit is jou manier om vriendjes te maken door middel van leedvermaak?
Triest mannetje en heb echt meelij met jou (f)
Uitspraak van KleintJe (L) GratJe op dinsdag 24 januari 2006 om 21:25:
Hou is op met spotten..!!
Ga toch ook niet over KANKER beginnen of TYFUS..!!

wat een domme kut ben jij zeg..wat heeft dislextie met kanker te maken..ik heb toch liever dislextie dan kanker..wat een muts ben je om dat te vergelijken met elkaar:[
Uitspraak van KleintJe (L) GratJe op dinsdag 24 januari 2006 om 21:58:
Mijn vriend is niet dislectisch..
En hij komt zowat al elke keer hierheen..
Het is niet zo dat meisjes NOOIT naar hun vriend toe hoeven.. ;)

en wtf wat intereseert ons het nou of je naar twan toe gaat..:x jij vraagt om afgezeken te worden

Uitspraak van actief op woensdag 25 januari 2006 om 21:57:
Wie er echt zwaar last van heeft, heeft idd wel een ernstig probleem:yes:
Maar het wordt maar al te vaak gebruikt als zwak excuus (op schoolvlak dan) om vanalles en nog wat niet mee te hoeven doen of maken.

Mijn broertje is ook dislectisch...
Maar ze krijgen geen vrijstellingen hoor...
Ze krijgen alleen extra tijd om dingen te doen,
ze krijgen bijvoorbeeld een half uur langer bij een tentamen ;)
Jullie kunnen echt NIET lezen
Twan heeft GEEN dislectie
Jullie lezen kennelijk NIET (of niet goed :P) wat er staat, wie heeft er dan eigenlijk dislectie?
Uitspraak van KleintJe (L) GratJe op dinsdag 24 januari 2006 om 21:31:
Van dislectie ga je niet dood nee..
Maar het kan mensen behoorlijk pijn doen als anderen hen ermee PESTEN..!!

Je betrekt Vage Paul er wel in mee, niet echt nagedacht heá :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
ik heb ook zware dyslectie, voornamelijk op taal gebied :)
Buitenlandse taal zal ik nooit goed onder de knie hebben. Daarin tegen zit ik boven het gemiddelde met economisch inzicht enz. Dat was wel weer leuk om te horen bij die tests, 8/9 jaar terug.
Uitspraak van KleintJe (L) GratJe op zaterdag 4 februari 2006 om 18:37:
Jullie lezen kennelijk NIET (of niet goed :P) wat er staat, wie heeft er dan eigenlijk dislectie?

sterf :[

Mensen met dyslectie kunnen er niets aan doen, maar waar ik me regelmatig aan stoor is aan mensen die niet dyslecties zijn maar gewoon te lui om even hun eigen tekst na te lopen op gruwelijke fouten.
terror Nyntje (Dick Bruna heeft nijntje zo nooit bedoeld) Waarom ben jij zo geintresseerd in dislexy? en waarom zet je dat in een topic op PF...
Google er op los zou ik zeggen en val niet iedereen lastig met je kinderachtige mededelingen....
jouw opmerkingen, het vergelijken van Dislexy (of hoe je het ook schrijft...) met Kanker en of Tyfus vind ik namelijk topicvervuiling! en Daarbij, als je er zelf geen last van hebt, waarom wil je dan ineens opkomen voor diegene die het wel hebben? die hebben jouw hulp echt niet nodig! laat ik voor mezelf spreken... IK heb JOUW hulp niet nodig! en ga Twan er mee lastig vallen ofzo!

Wees gegroet, Anouk

Godzijdank eindelijk mensen die het met mij eens zijn :)

Terror Nijntje, wees alsjeblieft niet zo kinderachtig om mij te blijven PB'en!

Get over it!!
eeej Jeany, ik denk dat "grow up" een leukere afsluiting geweest was :D
Uitspraak van KleintJe (L) GratJe op zaterdag 4 februari 2006 om 18:37:
Jullie lezen kennelijk NIET (of niet goed ) wat er staat, wie heeft er dan eigenlijk dislectie

Maar jij zei dat twan dislexie had :yes:
Dat verzinnen we toch niet :no:

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 21:29:
Godzijdank eindelijk mensen die het met mij eens zijn

Was ik vanaf het begin al hoor :bah:

Uitspraak van NoukaH! op maandag 6 februari 2006 om 23:00:
eeej Jeany, ik denk dat "grow up" een leukere afsluiting geweest was

Ja ze blijft maar doorzeuren, ik bedoel dit topic is op 24 jan. geopend :D

Uitspraak van brainless op dinsdag 7 februari 2006 om 09:56:
Was ik vanaf het begin al hoor

Ok, maar HIJ niet:

Uitspraak van Rafa op vrijdag 27 januari 2006 om 20:10:
BAK EEN TAART EEN VIER HET STOMME WICHT!

:( 'stomme wicht'?? :D
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 12:19:
'stomme wicht'??

Het is toch 'stome wichd' O:)

Hihi

ik heb het ook en het is zwaar kut :@
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 12:17:
Ja ze blijft maar doorzeuren, ik bedoel dit topic is op 24 jan. geopend

ok...dan moet het worden..."get over it And GROW UP" :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 14:22:
ik heb het ook en het is zwaar kut

maar zit jij dan te w88 op mensen zoals TN, die vertellen hoe zielig je wel niet bent, en dislextie vergelijkt met Kanker en Tyfus? IK niet als DRS. in de dislextie!
Kreeg zelfs eergister nog een pb van haar :frusty:

Uitspraak van brainless op woensdag 8 februari 2006 om 09:34:
Kreeg zelfs eergister nog een pb van haar

he shit,

ik niet :(
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 10:41:
he shit,

ik niet

aaaaah...

ik heb helemaal nog niets gehad van haar...voel me achtergesteld....buitegesloten...of zou ze het niet meer durven te lezen, haar eigen topic? :)
Mijn vriend heeft last van zware dislectie, dat is best klote voor hem, want als hij bijvoorbeeld in een chatbox zit..wordt hij de hele tijd verbeterd of uitgelachen..daardoor zit hij bijna niet meer in de chatbox, terwijl hij het wel gezellig vindt..mensen moeten er inderdaad wat opletten..want ze kunnen er echt niks aan doen..en dislectie betekend ook niet dat ze dom zijn..in de meeste gevallen ;)
Uitspraak van Foxx op donderdag 26 januari 2006 om 10:38:
Maar nu heeft ie wel een eigen transport-bedrijf en daar heb ik zeker wel respect voor

ja idd..kun je zeker trots op zijn..mijn ex-stief vader heeft ook last van dislectie, maar heeft ook zijn eigen dakdekkers bedrijf..(en wietplantage ;) )
Dyslexie is klote. Mara het wordt tegenwoordig wel makkelijk gebruikt door de jeugd zeg. Er is een verschil tussen dyslectisch zijn en gewoon je taalvaardigheden niet beheersen.

Mn ma is lerares en hoe gemakkelijk kinderen daar het stempeltje "Dyslexie" opgeplakt krijgen, daar word je akelig van. maak het zelf ook wel eens mee hier op PF dat ik iemand aanspreek op bepaalde taalfouten en dan krijg je te horen "ja maar ik heb dyslexie". Terwijl dat toch echt wel heel anders in elkaar steekt. :)
nou ja, mn ex had ook dislectie en ik vond dat niet erg..
ik heb echt respect voor mensen met dislectie, want ze hebben het echt erg moeilijk...
en ik vind het stom dat mensen denken dat ze dom zijn en niet goed kunnen praten alleen omdat ze problemen met lezen en schrijven hebben..
het is echt niet leuk maar het is ook helemaal niet hun fout... en ik heb er behoorlijk respectz voor als mensen met dislectie hier of ergens anders gaan schrijven, waar iedereen het lezen kan.. :jaja: valt zeker niet makkelijk

dus, nooit vergeten dat mensen met dislectie ook gewoon mensen zijn en net zo goed denken en praten kunnen als iedereen anders ook..

Ik zelf heb ook last van een lichte vorm van dyslectie, lezen gaat mij moeilijker af dan schrijven. Ik moet vaak ook iets 2 keer lezen voordat ik werkelijk zie wat er staat.(sommigen gevallen begrijp ik er ook geen hol van wat er staat) Schrijven idem. Nadat ik het heb geschreven moet ik altijd eerst het nog een keer na lezen. Gelukkig is het niet meer zo erg als vroeger!
Wat andere mensen er van denken boeit me echt niet wel irritant is dat ik weet dat ik er last van heb en dat ik er twee of drie keer zo veel tijd moet voor nemen.
laatste aanpassing
:D Grappig trouwens hoe uitgerekend dat woord ook nog in zoveel variaties geschreven wordt hier :D

Het is "dyslexie". Of je bent "dyslectisch" :)

*wijsneusmode off*

Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 8 februari 2006 om 15:13:
Grappig trouwens hoe uitgerekend dat woord ook nog in zoveel variaties geschreven wordt hier

Het is "dyslexie". Of je bent "dyslectisch"

Inderdaad scroll een heel stuk naar boven en je ziet dat ik dat heel in het begin ook gezegd heb tegen de topic-starter. Maar ze bleef stug volhouden dat ze het goed schreef (nee ze heeft geen dyslexie, zo hard ben ik ook weer niet).

Maargoed ze blijft volhouden dat ze beter,slimmer en weldenkender is dan mij......

En dan al die PB'tjes die ze wel niet stuurt.....

Ik heb respect voor mensen die 'ondanks'hun dyslexie hier neer zetten wat ze denken etc. Maar voor de topic-starter is mijn respect diep gedaald.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 17:15:
Maargoed ze blijft volhouden dat ze beter,slimmer en weldenkender is dan mij......

Maar zij wist wel dat dyslexie bijna net zo erg is als kanker en tyfus :no:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 17:15:
En dan al die PB'tjes die ze wel niet stuurt.....

Wat is het nou?? Die ze wel of niet stuurt :vaag:

:bah:

Uitspraak van Miss Pepperpot op woensdag 8 februari 2006 om 14:15:
ik heb echt respect voor mensen met dislectie, want ze hebben het echt erg moeilijk...

Waarom zou je géén respect voor iemand met dyslexie hebben...

Uitspraak van brainless op woensdag 8 februari 2006 om 17:31:
Wat is het nou?? Die ze wel of niet stuurt

En dan al die PB'tjes die ze me wel niet stuurt.

Dat is toch gewoon een goede zin?:D
laatste aanpassing

Ja oke, laat ik het duidelijk maken, "En dan die PB'tjes die ze me allemaal wel niet stuurt".

Snapst?!:D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:37:
allemaal wel niet

Dus allemaal niet stuurt??

Snap er nix van hoor, heb dat met dislectie te maken dan O:)

Jaaaaaaaa ik heb dr weer één! :D

Ze houdt maar niet op, ze kan geen genoeg van me krijgen O:)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 17:39:
Waarom zou je géén respect voor iemand met dyslexie hebben...

omdat het zo lijkt omdat mensen zwaar worden afgezeken keer op keer..

Ik heb het ook maar in een lichte vorm..
en ik merk ook dat ik tijden heb dat het wel en niet goed gaat!!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 januari 2006 om 00:47:
je hebt zoveel verstand van dislectie, ik zou een boek gaan schrijven als ik jou was

Misschien beter een dvd maken. Dat maakt het makkelijker om de beoogde doelgroep te bereiken ;)

En ik zie trouwens zat mensen die geen last hebben van dyslexie maar toch ook heel grove taalfouten maken. Tegenwoordig heeft heel Nederland een schijnbare taalachterstand dus de grenzen vervagen.
wad iz dyslektei??
geweldig :/ er word al genoeg aandacht gegeven aan dyslexie dacht ik zo en als je maar blijft ''zeuren'' dat je het heb begin je alleen maar meer te vragen om negatieve aandacht :S

dyscalculie.... daar mag van mij wel wat meer aandacht aan gegeven worden, helaas word daar weinig aan gedaan terwijl dat ook heel belangerijk is, de mensen die dat hebben worden tegenwoordig sneller dom genoemd ipv de mensen met dyslexie!!
daar heb ik pas een schijthekel aan!!

en ook aan mensen die met de eerste de beste schrijf fout er meteen achteraan gooien : ja heb dyslexie :[
laatste aanpassing

ik heb er ook last van en schaam me er niet voor!!!!!!!!!!!

en ook ben ik echt niet zielig:@:@:@
mensen die me niet willen begrijpen fuck hun mensen die me wel begrijpen en respect hebben voor me:D:D:oke die mag ik mensen die zig er aan storen jta lezen ze maar niet wat ik zeg!!!!!

en verder hoef ik ook geen medelijde ik ben wie ik ben en ben niet dom zo denk ik er over:P:P:

mensen die het opnemen voor anderen die dit probleem hebben ga zo door maar die weten niet hoe het is voor ons:S:S

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 februari 2006 om 13:02:
mensen die het opnemen voor anderen die dit probleem hebben ga zo door maar die weten niet hoe het is voor ons

Lijkt me ook wel ja. Zo lijkt het net of mensen met dyslexie (spel ik dat goed?) Mensen zijn die heel zielig zijn en bij de hand genomen moeten worden door al die lieve 'normale mensen' die knokken voor hun rechten.

Uitspraak van KleintJe (L) GratJe op dinsdag 24 januari 2006 om 21:00:
dislectie

dyslexie is het (F)
geeft niej hoor..

me vriend heeft het ook.. en z'n zusje ook!
heb er egt wel respect voor :jaja:
en soms grappig hoe ie ze smsjes stuurt 8)
waar is ze gebleven trouwens?
Uitspraak van (L)saskia(L) op maandag 20 februari 2006 om 17:10:
waar is ze gebleven trouwens?

Mis haar best wel eigelijk :yes:

Ze blijft mij wel PB'en hoor! Hahaha maargoed ze is te missen als kiespijn :D

elo heeft gelijk hoe ze het schrijft:D:D:D
en de rest ook natuurlijk die het ze neer zetten:D:D
ik doe het alleen niet na:S:S
maar ja ach ieder zze gebreken toch
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 18:21:
Ze blijft mij wel PB'en hoor!

Ik krijg ze jammer genoeg niet mee :(