Partyflock

Forumonderwerp · 843976
Mensen met dislectie verdienen wel een beetje meer respect..
En die mensen die dislectie hebben, doen er heel erg veel voor..
Maar denk je nu echt dat ze op en top 100% goed Nederlands kunnen lezen en schrijven..??
Want dislectie wil niet zeggen, dat als je met ze praat, ze ook geen Nederlands kunnen praten..
Meestal hebben ze daar alleen maar last van tijdens het lezen en schrijven..
Waarom ik dit allemaal zo goed weet..??
Omdat ik die mensen WIL begrijpen..
En er zijn genoeg mensen hier op partyflock die er GEEN respect voor hebben of het WEL willen begrijpen..!!

Geef jou mening over dislectie..!!!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 11:37:
Gnagnagna

Lach je me nou gewoon uit :(

Uitspraak van brainless op dinsdag 21 februari 2006 om 23:39:
Lach je me nou gewoon uit

:D Hihi
Wel jammer dat ze niet meer meedoet in haar eigen topic :(

dislectie is geen ziektuh...:/ mensuh zijn niej gehandicapt...
zuh type en schijvuh andahs...
een kut handschift en juh lees langzamer..
kijk erguh dislectie dan ken juh soms niej eens goed nederlands praten maah dat komt zelde voor..
heb ut zelluf ook..maah niet in een ernstige vorm maah gewoon lees gebrek en ken niej goed schrijve en lelijk handschift who care's:/
maah jah:/
hoef er niej andahs voor behandelt tuh worduh..
laatste aanpassing

Uitspraak van brainless op vrijdag 24 februari 2006 om 17:13:
Wel jammer dat ze niet meer meedoet in haar eigen topic

Ja inderdaad, ze is ook gestopt met PB'en! Zou dat komen omdat ik niet meer reageer O:)??

Ik weet niet of ik het echt heb. Maar ik heb wel moeite met taal, zoals werkwoorden bv. Ze kunnen het me blijven uitleggen, gaat er gewoon niet in bij mij. Misschien is dat een lichte vorm ervan ofzo...

Toch is er een groot verschil tussen mensen met dyslexie en mensen die gewoon niet zo goed hebben opgelet vroeger tijdens de Nederlandse les!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 februari 2006 om 15:03:
Toch is er een groot verschil tussen mensen met dyslexie en mensen die gewoon niet zo goed hebben opgelet vroeger tijdens de Nederlandse les!

Ik heb nergens geen problemen mee.. ik zuig informatie op als een spons, maar taal niet. Ik kan ook niet hardop lezen, sowieso.. een boek lezen.. :no:

Ik vind het wel knap dat mensen met dyslexie steeds proberen ermee te oefenen zodat het minder wordt. het is erg irritant, een hele goede vriendin van mij heeft het. ik vind het wel knap van haar dat ze er gewoon voor uit komt , zich niet schaamt en ook om hulp durft te vragen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 19:20:
Ja inderdaad, ze is ook gestopt met PB'en! Zou dat komen omdat ik niet meer reageer ??

ff pbtje sturen naar haar dan maar ;p;p

Ik heb zelf ook lexiedys. :P Ik heb me hier eigelijk ook altijd bij neer gelegd wat me dus weer lui maakte om er verder verhelpend iets mee te doen. Het zit hem bij mij meer in de d's t's, ijtjes en eitjes, ch's en g'tjes en ben een spellende lezer.

Uitspraak van brainless op donderdag 2 maart 2006 om 09:47:
ff pbtje sturen naar haar dan maar

Doe het lekker zelf :D:D

Ik heb het zelf ook heel zwaar (dyslectie):P kweet soms niet eens hoe je huis offeee sleutel moet schrijven!!

@ -->> Mo:­cheer: Dyscalculatie bedoel je denk ik?? niet goed zijn met cijfers?? heb ik ook last van hahaha ik kan niet eens - sommen!

maaree ik voel mezelf echt niet zielig of wat dan ook hoor? kom op.. je bent niet minder dan de rest? als je beetje vrienden om je heen hebt kom je overal waar je maar wilt! ik vraag ook aan me vriendinnen hoe je iets schrijft of wat dan ook!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 15:44:
Dyscalculatie

Ik heb het toch echt als dyscalcullie geleerd.....Arg daar gaan we weer, niet op jou gericht hoor Maike maar de vorige keer dat ik bij mijn standpunt bleef brak er hier een rel uit! :O)

haahah naja ik heb d'r geen moeite mee als ik word verbeterd ;) ben het gewend!
maar ik dacht serieus dat het dyscalculatie was... wat is dat dan? of bestaat dat niet eens?

Ow ik lees nu ergens dat het alle 2 kan!
zelfde als: dyslexie en dyslectie
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 18:24:
dyscalculatie

dat is "cijferblindheid"
d.w.z. dat je moeite hebt met het "logisch" plaatsen van cijfers. Rekenen is dus een hel voor die mensen, zoals schrijven een hel is voor mensen met dislextie (of hoe je het ook schrijven mag:))

jaja jups ik weet het! :)
kep zelf ook lichte vorm van!
Tis dyslexie O:)
En ik zie niet in waarom we deze mensen anders zouden moeten behandelen als alle anderen, ze kunnen er niks aan doen dat ze dyslextisch zijn...
Werkzaam bij Partyflock
ik lul er wel omheen maar het is wel vervelend af en toe
Uitspraak van Franzelare op vrijdag 3 maart 2006 om 22:20:
ik lul er wel omheen maar het is wel vervelend af en toe

Wijze woorden frans (y)
respetc!

zijn meer mense dan ju denk met dzeze problem
O ja joh??

Is net echt zo hé :no:
Nu nog mensen met het zelfde probleem?