Ik heb wel eens wat lasers in mijn oog gekregen op feesten
Begrijpen jullie nou niet dat laseren met een BRIL te maken heb!
ik ook dus vertel op!
Ik heb 19 januari me ogen gelaserd en het is echt een wonder... ik kan weer zien!!!!
Wie heb het nog meer laten doen en wat vonden jullie van de behandeling?
En mensen niet bang zijn om het te laten doen!!!!! Het doet dus echt geen zeer!
nee dit gaat toch niet om je gezondheid? Dit gaat toch om je uiterlijk?
Het gaat om ogen, dan maakt prijs mij niet echt uit. Ga liever ergens heen waarvan ik weet dat het 10 keer beter is en ook 20 duurder, dan ergens 5 keer beter en 6 keer zo goedkoop.
Nee klopt heb ook gehoord dat je beter kan zien dan 100% Vraag me niet hoe dat precies in elkaar zit, maar zal wel te maken hebben dat als je ogen normaal zijn je voor 100% ziet, maar dat dit niet optimaal is, en blijkbaar dus nog beter kan. En als je je ogen laat laseren kunnen ze dus over die 100% heen.
Ten minste dat is mijn theorie.
Lijkt me eng...heb wel eens een docu gezien, dat het ook goed fout kan gaan. Dus laat maar zitten.
Kom ik aan met mijn -6 en -7
hier nog 1....
ik heb -8, kben dus ook echt aan het overwegen om te laten laseren, maar kvind 't toch nog steeds zo'n eng idee...
Het doet dus echt geen zeer!
ik heb het late doen en het dus wel pijn gehad dus zegge dat het echt geen pijn doet slaat nergens op
maar ben dr wel blij mee
heb et ook bij carevion late doen
2000 eurolaatste aanpassing 23 februari 2006 12:30
Zou het graag willen alleen het prijskaartje hè...
Ik heb mn ogen ook laten laseren, 3 jaar geleden ondertussen.
Ik heb het in Antwerpen laten doen bij dr. Goes(www.goes.be). Was toen 1300 euro per oog kwijt, maar dit was 3 jaar geleden dus de prijzen zullen ondertussen wel naar beneden gegaan zijn..
Ik ben er ook heel tevreden over! Behandeling stelt idd niks voor, 6 minuten per oog en je voelt er niks van. 's Avonds kon ik gewoon tv kijken, niks aan de hand!
Het kost idd wel wat, maar ik heb ook 10 jaar lenzen gehad, in die tijd ben ik net zo veel kwijt geweest als het laseren..
Er kan echt niks mis gaa. Je hebt een paar dagen pijn. ER is in 30 jaar nog nooit iemand blind geworden. Dit komt doordat ze niet in je oog gaan zitten maar er bovenop.
Als je t kunt betalen moet je t doen. Je krijgt een lvenslange garantie dat je nooit meer een bril of lenzen hoeft
Lees jij de boel nog maar eens na, want je praat echt onzin
Dat zal best, maar theoretisch, of wiskundig gezien is 100% het maximaal haalbare
Maar het zal in de optometrie wel een andere vorm van betekenis hebben
Bedankt voor de tip. Ik heb ook slechte ogen en zit evt te overwegen om dat te gaan doen, maar in Nederland is idd aan de prijzige kant, als ik dat allemaal zo zie.
Liever 500 euro meer betalen en behandeld worden in nederland dan een operatie in turkije of tunesie
ik zit nog te twijfelen wat ik zou doen heb net even de gevolgen gezien van lasik operaties en waarom je die nooit zou moeten nemen en dat zet je toch weer met beide benen op de grondhoe graag ik ook van me lenzen af wil
Tja maar hoe reeel is dat? Is denk ik hetzelde idee als zwarte longen op een pakje sigaretten zetten. En dan is dat nog reeeler. Zou me er niet zo door laten afschrikken denk ik.
Dacht het niet. Er is nog nooit iemand blind geraakt in 30 jaar, en je krijgt dus wel de garantie dat je nooit meer een bril of lenzen hoeft te hebben. Behalve een leesbril, maar daar kunnen ze niks aan doen. En ik kan het weten, want heb 1,5 week terug het gesprek gehad.
Ik zie het al. Je bent opticien, en die zijn natuurlijk niet zo blij dat er zoveel mensen zijn die het willen doen. Snap ik best, want jullie zullen t best merken ja
Ik kon de eerste dagen absoluut geen licht verdragen (zit je daar op een hotelkamer in het zonnige Turkije nee dank je).
Dacht het niet. Er is nog nooit iemand blind geraakt in 30 jaar, en je krijgt dus wel de garantie dat je nooit meer een bril of lenzen hoeft te hebben. Behalve een leesbril, maar daar kunnen ze niks aan doen. En ik kan het weten, want heb 1,5 week terug het gesprek gehad.
Heb zelf geen laserbehandeling aan m'n ogen gehad.. maar m'n buurman wel.. hij kreeg na ongeveer een half jaar problemen en ziet heel wazig.. nu kan hij kiezen: herbehandeling of niet.. 50% kans dat hij weer goed kan zien, 50% kans dat hij blind wordt.. Je kan dus wel blind worden
volgende week een kennismakings gesprek bij Opticlinic in amstelveen
Het doet dus echt geen zeer!
Uitspraak van Snackyman op vrijdag 17 maart 2006 om 17:22:
kben bij Laserview geweest, Eindhoven
1e gesprek gehad en ik was zo onder de indruk dat ik maar meteen aankomende dinsdag een uitgebreid ogen onderzoek ga doen
in Eindhoven of Amstelveen ?
Zou ik zeeeekeer weten wel willen Alhoewel ik niet echt last van mijn lenzen heb ofzo..
Maar het is voor mij wel een droom om 's ochtends wakker te worden en meteen te kunnen zien, zonder je lenzen in of zonder bril. dat zou mooi zijn
Hoeveel heb je er eigenlijk voor betaald ?? (heb geen zin om het hele topic door te lezen
eindhoven is mij net een beetje te ver
ik had het ongeveer de eerste 4 uur erna ofzo daarna was het niet erg meer kon ik gwoon kijken wel met zonnebril op tege vel licht enzo maar geen pijn meer
Na een half jaar zal dat wel weg zijn
Maar het is voor mij wel een droom om 's ochtends wakker te worden en meteen te kunnen zien, zonder je lenzen in of zonder bril. dat zou mooi zijn
voor t risico zou ik t niet laten
Heb vroeger es gehoord dat je je ogen maar 1x kan laten laseren. Is dat nog steeds zo eigelijk?
Een buurland zou ik misschien nog overwegen maar toch niet
9 van de 10 keer gaat het prima maar stel die keer gaat het mis dan ben ik liever in goede handen.
stel het gaat mis mag je weer terug naar Turkije, dolle boel
Ik heb 19 januari me ogen gelaserd en het is echt een wonder... ik kan weer zien!!!!
Kan je je ogen laten laseren als je 14 bent of is daar een bepaalde leeftijd voor ?
jammergenoeg kost het zo veel geld
a 10 jaar heb je het volgensmij er al uit.
Dat is mooi klote dan. Ik ga woensdag. Ben benieuwd wat er uit gaat komen....
er zijn geen bijwerking! maar over 40 jaar dan??
ze weten niet of er bijwerking zijn over 40 jaar, want die kennis hebben ze nog niet
Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat bij Lasik je ogen nog maar 5% van de stevigheid hebben na de operatie (vanwege het flapje dat wordt gesneden, deze groeit namelijk niet meer vast, groeit alleen een laagje cellen overheen).
TOPPERTJE!!! Hou ons op de hoogte. Als is het maar met een PM Waar ga je het ook alweer laten doen?
Vandaag dus voor een quickscan geweest.
Uitslag is positief. Ik kan gelaserd worden maar dan alleen LASIK en dan bevelen ze (uiteraard) de LASIK Custom Vue aan.
Eerst hebben ze de vorm van mn oog gemeten en de globale sterkte. Hierna kon ik naar iemand anders toe die de rest van de onderzoekjes deed.
Eerst met zo'n bril op de sterkte van mn ogen meten. -6,75 en -8 cilinder weet ik niet precies. Links was deze -0,75 en rechts weet ik niet.
Daarna was het tijd om de grote van de pupillen te controleren. Pupillen waren 8mm (dus precies op de grens). Vervolgens werd gecontroleerd hoe de traanvochtproductie was (deze was ruim voldoende) en hoe gezond mn hoornvlies eruit zag, hier was ook niks mis mee.
Toen was het tijd om verdovende druppels in mijn ogen te krijgen, die wat prikte, en vervolgens de dikte van het hoornvlies te meten. En omdat mn ogen toch meteen verdoofd waren ook de oogdruk meteen gemeten. Het hoornvlies was ook dik genoeg, mede dankzij een nieuw apparaat waardoor ze dunnere flapjes kunnen snijden.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hoe ze met me omgingen. Ook al was het maar een quickscan. Ze namen alle tijd en heb er uiteindelijk ongeveer 45 minuten gezeten. Zeer vriendelijk allemaal. Erg tevreden dus.
Nu ga ik nog wel ergens anders ook een quickscan laten doen (voornamelijk omdat mn ouders dat graag willen).
Heb deze quickscan trouwens bij een advieskliniek gedaan van http://www.eyescan.nl/
voorlopig ga ik dus door met sparen
Ook grote pupillen dus... hebben ze bij jou helemaal niks gezegd over het laseren met grote pupillen??
Wat is jou hoornvlies dikte trouwens??
Suc6 alvast als je je laat laseren
Eigenlijk wel logisch want waarom zou de halo vorming door grote pupillen, na het laseren erger zijn dan ervoor? Je pupillen worden niet groter door het laseren oid.
Je wordt gelaserd tot een bepaalde grote, als je pupil dan groot wordt in het donker dan kijk je voor een deel langs het gelaserde gebied, veroorzaakt dit dan niet die halo's??
Hoezo dan? Die lazer kliniek die vertelt het altijd mooier dan het is.
Die willen jou geld wel hoor...
maar ik hoor zoveel verhalen dat mensen 50, of zelfs emer % van hun zicht kwijtraken.. en dit in 70% van de gevallen ofzo?
ik heb zowiezo levenslange garantie en kijk niet alleen naar wat een kliniek zegt.
wil weleens weten waar je deze onzin vandaan haalt
97-98% gaat juist helemaal goed...en als het niet goed gaat dan is er bij veel van die behandelingen een flapcomplicatie die te herstellen is of met een herbehandeling is het te herstellen
ze zullen op tv wel geen onzin laten zien denk je wel??
ff een nieuwe reactie. heb nu toch wel veel last van me ogen, brandend gevoel enzo, was denk ik iets te snel met me oordeel
Hey mensuh, daar was ik weer, terug uit istanbul
Vrijdag waren we dus in istanbul aangekomen, aangezien we een beetje laat waren omdat het vliegtuig later vloog zijn we eerst naar de kliniek gegaan om te laseren om vervolgens naar het hotel te gaan.
Eenmaal aangekomen in de kliniek kregen we eerst wat informatie van de arts over de verschillende behandelingen.
Daarna hebben we diverse onderzoeken gehad, dit was een beetje lopende band werk. IK had nogal dun hoornvlies (470-480 micron) dus ik was genoodzaakt voor de LASEKbehandeling te gaan en vanwege mijn grote pupillen (7,5-8 mm) moest er ook een wavefrontbehandeling bij toegevoegd worden..de rest van de groep, nog 4 personen konden allemaal de LASIK behandeling ondergaan, ook allemaal met wavefront overigens.
Daarna moesten we naar een andere ruimte waar we zo'n muts, pakje en schoenzakjes kreeg. Vervolgens werd het rondom mijn ogen goed gedesinfecteerd met jodium, en moest ik even wachten totdat ik aan de beurt was.
Ik was dus aan de beurt. Ik kom de operatiekamer binnen, staat een ongelooflijk groot apparaat,verder niet naar gekeken, was best wel bang moet ik zeggen. Ik moest op een bankje gaan liggen met mijn hoofd op zo'n steun, vervolgens werd mijn hoofd nog vasgeduwd tussen een paar kussens ofzo, kwee nie precies wat het waren. Daarna werd mijn ene oog bedent met iets, en mijn andere oog was dus aan de beurt met laseren. Je kreeg als eerste zo'n ongelooflijk irritante klem op je oog geplaatst zodat je je oog niet meer dicht kon doen. Vervolgens zette de arts er een soort van ring op mijn oog waardoor er ineens heel veel druk op je oog komt te staan, dit ervaarde ik als zeer onprettig, net zo erg als de oogklem. Toen de ring op mijn oog zat moest de arts 20 seconden lang alcohol op mijn epitheel laten stromen om dit los te laten weken, dit prikte nogal, maar was niet pijnlijk. Vervolgens wreef hij het epitheellaagje aan de kanten met iets en werd er gelaserd. Dit geluid klonk alsof er een machinegeweer op je ogen werd afgevuurt, alleen dan met wat minder volume en wat minder snel. Ik voelde daar niks van, alleen er kwam wel een brandluchtje van mijn ogen af
Vervolgens het oog nog ff afkoelen met koud water en toen een beschermlens erop om infecties te voorkomen.
Daarna was mijn 2e oog aan de beurt.
Iedereen was daarna aan de beurt geweest en allemaal waren we aan het wachten met tranende oogjes totdat de arts kwam voor een nacontrole. IK was aan de beurt voor nacontrole, en na 10 seconden kijken per oog was de conclusie: Very Perfect!.
Het was ondertussen 20:00 lokale tijd, en we gingen naar het hotel wat een kwartiertje rijden was vanaf de kliniek. Eenmaal aangekomen in het hotel was het al erg moeilijk om mijn ogen open te houden, laat staan mijn kamer vinden, gelukkig heeft de begeleiding mij geholpen met koffers en de weg naar de kamer. Eenaal aangekomen in de kamer ben ik de kamer niet meer uitgekomen tot de volgende dag. De eerste nacht was een ware hel. Ik had ongelooflijk veel pijn welke niet weg te krijgen was met pijnstillers. Daardoor heb ik misschien in totaal een uurtje geslapen door slaappillen die ik had gekregen van de begeleiding.
De dag erop was de grootste pijn weg, maar toch deed het nog steeds pijn. Ook was ik erg lichtgevoelig, mijn ogen kon ik nie open houden, ook niet met zonnebril.
Nu 6 dagen later heb ik geen pijn meer en het zicht is redelijk goed, maar van veraf is nog niet alles leesbaar. Vanmiddag worden de beschermlenzen verwijderd en ben benieuwd wat dan mijn zicht is.
Helaas moet ik er nu vandoor, dus verder ervaringen typ ik een andere keer uitlaatste aanpassing 3 mei 2006 13:21
Nu 6 dagen later heb ik geen pijn meer en het zicht is redelijk goed, maar van veraf is nog niet alles leesbaar. Vanmiddag worden de beschermlenzen verwijderd en ben benieuwd wat dan mijn zicht is.
Pas na 6 dagen dat de lenzen worden verwijderd/vervangen? laatste aanpassing 3 mei 2006 16:21
Juist wel want 6 dagen is te lang die moeten elke 2 dagen minimaal vernieuwd worden
nee hoor zijn lenzen die je maximaal 30 dagen in kunt houden
valt wel mee ,toch? 1minuutje indoen en 1minuutje uitdoen dan zijn 2minuten per dag…ik vind er niks ergs aan
Klopt maar als je nachtdiensten hebt of veel aan watersporten doet is het echt een ramp
ja prima eigenlijk zie echt steeds beter, savonds iets midner scherp maar dat is alles.
Ey Dannyke hoe staat het er nu voor bij je?
Hey dat vroeg ik een tijdje terug ook al aan jou hoe het met je ogen ging.
Hey dat vroeg ik een tijdje terug ook al aan jou hoe het met je ogen ging.
Gaat steeds beter hier, met links is mijn zicht nu vrijwel 100%, met rechts is het sochtends goed maar na een tijdje gaat het zicht nog een beetje schommelen, wel merk ik dat het steeds langer duurt voordat ze gaan schommelen na het wakker worden, dus denk dat ze steeds verder aan het genezen zijn.
Savonds heb ik wel (nog steeds) last van glares rondom lichten, geen halo's. Of dit nog wegtrekt weet ik niet, maar als ik met 2 ogen kijk dan vallen die glares wel mee, met 1 enkel oog zijn ze best wel irritant.
Druppel nu nog 2x per dag met FML en enkele keren per dag met kunsttranen.
Hmm even gemist. Tja mijn ogen zijn nog niet gelaserd he. Ben wel hard op weg met sparen maar zal pas na de zomervakantie worden dat ik echt de stap ga nemen. Maar weet ondertussen wel waar ik het ga laten doen, bij Nico Trap.
en welke behandeling heb je genomen? Dat heb ik namelijk even gemist
ik zou het best willen doen maar kan niet.
Je ogen moeten tochsoort van stil staan dan? Niet steeds je sterkte achteruit enzo?
En elke keer als ik nieuwe lensen haal ben ik wel 0.25 achteruit gegaan ofzo.
Je bent ook 'pas' 18 dat is de leeftijd dat je ogen zo langzaam aan stil gaan staan. Dus idd nog even tijdje geduld.
Ik moet nu even zonder lenzen door het leven gaan en ik heb geen bril dus dat kan nog leuk worden aankomende periode
Lasik en Lasek
Wat is nou het verschil tussen deze dingen dan?
zo duur is een bril nou ook weer niet
of zijn je ogen ook niet zo heel slecht?
Dikke shit als je die verdovingdruppeltjes in je ogen krijgt heb nu nog steeds pupillen alsof ik 4 pillen achter elkaar heb genomen
Dinsdag ben ik aan de beurt
heb lasek genomen
zo ik ben gelaserd was afzien de 1e dag maar daarna ging het snel beter.
Hadden de mensne die zijn behandeld ook de 1e dag koorts?
Ik wou hier zelf al een forumonderwerp over gaan maken, maar ik zie dat dat er dus al is: ben wel heel beniewd naar jullie ervaringen want ik wil ook mijn ogen laten laseren..ik ben zonder lezen praktisch blind (nouja..ietwat overdreven mss, maar ik heb -6)dus vroeg mij af wat jullie sterktes waren voor je behandeling en of dat iets uitmaakt met het resultaat...
wat voor verhaal wil je hebben
Ik vond het geen pijn doen maar het was niet echt comfortabel
Hier nog 1tje zweet stond op mijn hele lichaam
Haha ja ik was ook nog is super zenuwachtig
Dat was ik gelukkig niet
Zien jullie trouwens ook resultaat als je bijv gaat stappen dat je ogen stuk minder pijn doen?
Nee bij mij wordt het steeds slechter, het laseren stelt meer iets uit
de normale oogafwijkingen tussen ongeveer +4 en -8 kunnen ze laseren
Volgens mij gaan ze zelfs tot -10.
ik zou het ook wel willen, lijkt me heerlijk om onder de douche mn eigen tenen weer eens te kunnen zien.. ik heb -3,5 en -3..
maar ik hoorde dat je voordat ze kunnen laseren eerst een aantal weken een bril moet dragen ofzo?
jeps bij mij was het 2 weken
Laseren wordt vaak niet vergoed. Wel zijn er verzekeringen die een gedeelte (10 vergoeden
Je kan een deel van je onkosten terug vragen via de belasting
op -1,5 is het resultaat veel minder. Tenzij je door sporten niet anders kan dan laseren
Ik heb het ook willen doen maar helaas is mijn hoornvlies te dun... Ik zal dus nooit mijn ogen kunnen laseren maar vertik het om met een bril te lopen. Dan zie ik maar niks! haha! (heb -3 en -5..) Lenzen kunnen helaas ook nog niet, heb een te snel werkende schildklier waardoor mijn ogen heel droog zijn en kan dus ook geen lenzen....
Ach ja, vrouwen.....wat zijn we weer ijdel! haha!
Dus mocht ik je op een feest zo voorbij lopen: Nee, ik ben niet verwaand maar ik zie je gewoon niet!
Ik heb het ook willen doen maar helaas is mijn hoornvlies te dun... Ik zal dus nooit mijn ogen kunnen laseren maar vertik het om met een bril te lopen. Dan zie ik maar niks! haha! (heb -3 en -5..) Lenzen kunnen helaas ook nog niet, heb een te snel werkende schildklier waardoor mijn ogen heel droog zijn en kan dus ook geen lenzen....
Ach ja, vrouwen.....wat zijn we weer ijdel! haha!
Dus mocht ik je op een feest zo voorbij lopen: Nee, ik ben niet verwaand maar ik zie je gewoon niet!
ga het 1 deze maanden doen, eindelijk stabiel dus, here comes the new world
waar ga jij het laten doen?
-2,25 en -2,75
Iemand enig idee welk prijskaartje hier aanhangt?
heej mensen vertel mij dr is wat over???
ik heb +9 en +6
of kan t dan nie, k zit nou al n paar jar met lenzen,
is ook nie echt wat hoor
maar het kost denk k wel n hele boel euriez ofnie?
Heb je daadwerkelijk + of bedoel je -? Plus sterkte kunnen ze maar zeer beperkt laseren maar - moet nog wel te doen zijn, al zit je wel op de grens.
Het maakt niet uit hoe sterk je ogen zijn. De prijs die betaald is afhankelijk van de behandeling en de kliniek waar je het laat doen.
De prijs is ook afhankelijk van je sterkte. Hoe hoger je afwijking hoe hoger de kans dat je een nabehandeling nodig hebt om op 0 uit te komen en dat zit in de prijs verdisconteerd...
Naar aanleiding van jullie forum... en natuurlijk al eerdere informatie... Nu eindelijk ook maar de stap genomen om eens na te gaan of het een optie voor me is..
Binnenkort kunnen wij ook vertellen hoe geweldig we weer kunnen zien
Leuk om te lezen dat meer en meer mensen overgaan tot laseren. Zo zie je maar dat PF ook best nog wel eens informatief kan zijn
Vandaag een quickscan gehad.. Het is voor mij zeker een optie.. Daarna nog naar een informatie-avond geweest met een vriendin....
Hierdoor zijn we beide al weer meer over de streep getrokken. Zij stond er nog zeer sceptisch tegenover.. Maar kreeg ook al haar vragen beantwoord.
Begin december mag ik op voor een vooronderzoek en als alles mee zit ben ik voor de kerst al aan de beurt.....
Wat kost het eigenlijk ??
hmm ik zat dus ook te overwegen om mijn ogen te late laseren maar ik durf het toch nog niet.
dus ik heb nu een anders alternatief en dat is nachtlenzen
die doe ik dus sávonds in als ik ga slapen en als ik sóchtends wakker word kan ik ze uit doen en dan zie ik 100%
dus voor de mensen die het ook nog niet durven is het een goed alternatief
is wel erg veel geld
dus ik heb nu een anders alternatief en dat is nachtlenzen
die doe ik dus sávonds in als ik ga slapen en als ik sóchtends wakker word kan ik ze uit doen en dan zie ik 100%
Uitspraak van Daantje80 op dinsdag 7 november 2006 om 09:43:
Hoe lang is je zicht dan 100%?
gewoon de hele dag
kte!!!
.. nog 2 weekjes.. en dan mogen ze uit voor het vooronderzoek...
Ik heb maar meteen de dag na het vooronderzoek het laseren gepland,
wil geen dag te lang met die fiets op mn neus lopen
Maarre Daantje waar worden jouw ogen behandeld?
Dus Daantje80 hou vol
Hoe is je zicht inmiddels Sharkbite2004?
Heb je nergens last van?
Maarre nog een vraagje... Ik heb het blad Triv gekocht van de week. Daar staat een heel kritisch stuk in over ogen laseren. Toch benieuwd naar jullie ervaringen in het auto rijden in de avondschemering en nacht....
Wie kan me daar iets over vertellen?
Kan ook gevaarlijk zijn dus!
Maar goed laat je niet gek maken door deze tekst
In ieder geval heel veel succes! Laat weten hoe het gegaan is.
Ach ja die twijfels zal je toch houden totdat de behandeling is geweest denk ik.
Ik mag nog iets later dan Daan..... maar heb idd diverse vragen al voor het vooronderzoek over 2 weekjes.... Laat staan voor de behandeling die volgt....
En pijn, tja verschilt van persoon tot persoon. De een vindt het pijn, de ander vind het gewoon vervelend.
Moet wel wennen aan die bril... Ben die vanaf vorige week gaan dragen.. Eerst een paar uur per dag en nu gehele dagen... maar blijf er last van houden...
Misschien dat ik daarom op de lasik behandeling wat huiverig voor ben....
Pfff wordt jij even heen en weer geslingerd van het 1 naar het ander
Nieuwe afspraak heb ik niet gemaakt want ik ga volgende week in Istanbul laseren,
met de nieuwste techniek waarbij geen flapje gesneden hoeft te worden
maar waarbij het flapje met de laser wordt gemaakt.
Dit schijnt 100 keer nauwkeuriger te zijn dan met het mesje,
ik vertrek donderdag 30 november naar Istanbul.
Wat nou als je complicaties krijgt?? Kan je dan ook in nederland terecht?
Hoe is het met jou, zit je al op 100% zicht?
hoeveel waren jullie ongeveer kwijtt??
Mooi dat het goed is gegaan Daantje. Ben benieuwd hoe de rest van je herstel verloopt. Maar dat je zoveel pijn hebt gehad direct na het laseren.........
Wat kost dat nou als ik vragen mag?
Wat kost dat nou als ik vragen mag?
zou het best willen doen maar ze weten nog niet wat er kan gebeuren of wat de gevolgen er van zijn over een jaar of tien, wie weet word je wel helemaal blind......
Vind het leuk dat ik nu aan de andere kant van de lijn sta,
om jou aan te moedigen
Ook nog een beetje in Turkije kunnen genieten van een kortstondige vakantie.. Of daar eigenlijk weinig meer van meegekregen?
Ik hoop dat ik er over een week hetzelfde over denk.....
Nu (nog) niet. Kijk er meer naar uit.
Daarbij erg druk met van alles en nog wat om juist volgende week van m'n rust te kunnen genieten. Dus kan er ook niet veel over nadenken.
Maandag 18 december rond half 12......
Ben stilletjes al wel aan het aftellen....
Ligt eraan waar je het wil laten doen....
Er staan voorin dit forum een aantal handige sites waar je meer info kan vinden betreffende prijs en locaties....
Ja hoor dat moet wel kunnen denk ik. informeer anders eens bij wat laser bedrijven. Mailtje is natuurlijk snel verstuurd.
Nog 2 dagen......
kun je nog een beetje slapen?
Gister wat in m'n oog gehad en de hele dag last van gehad.. Niet aan het wrijfen geweest maar m'n oog bleef de hele dag tranen.
heb toch gehoord dat je een paar dagen niks ziet en dat het pijn doet
een vriendin zei me dat
maar denk toch dat ik liever lensen blijf dragen dan zoiets te laten doen
Wat wordt er precies belaserd bij zo'n therapie, de lens?
heb toch gehoord dat je een paar dagen niks ziet en dat het pijn doet
een vriendin zei me dat
maar denk toch dat ik liever lensen blijf dragen dan zoiets te laten doen
Ze hebben gelijk.... De derde dag... Ik kon niet eens m'n ogen open doen...Zoveel mogelijk geslapen.. en zo min mogelijk lampen aan... Maar wat duurt een dag lang als je niks kan verdragen.... Het leek wel of ik migraine had... Zo hulpeloos voel je je (niet qua hoofdpijn).
Vandaag gaat het al iets beter... Al schrijf ik dit bericht ook op de tast... m'n ogen kunnen al iets beter het licht verdragen maar zeker nog niet super... Nog een dagje aan dan gaat het beschermingslensje eruit... vAnaf dat moment moet het vooruitgang boeken....
Zelf ben ik vandaag, 6 weken na de behandeling weer voor controle geweest. En ja hoor, echt super. Schrik niet......
Rechts: 105%
Links: 120%
Nou ik vind het dapper hoor. Ik zou zelf ook wel graag mijn ogen willen laten laser maar
ik heb +3.5 en zoals ik al zie de meesten - hebben.
Detje heel veel succes en een "kijkend" 2007 gewenst!
ik zou echt zo graag mijn ogen laten laseren.. alleen ik ben zo bang da ik blind wordt haha.. of dat ik de rest van mijn leven steeds terug moet komen om het opnieuw te doen omdat het resultaat maar tijdelijk is..
Ik ben in Istanbul geweest(vandaag precies 3 weken geleden), ze zijn er heel ervaren en wat verder vooruit wat betreft de technieken
je kunt al voor €1100,- gelaserd worden.
En Detje, hoe verloopt het herstel nu?
Ik heb persoonlijk niet echt super veel last van droge ogen... Al merk ik eerder dat m'n zicht weer ietsje minder wordt, dan moet ik ff druppelen.
Maarre moeten ze in je ogen snijden
Haha het valt ook reuze mee. Allerlei verhalen over dat het fout gaat zal je toch altijd blijven houden. De verhalen waarbij het slecht gaat halen de krant en zijn daardoor het meeste bekend, terwijl ik 99,9% van de gevallen het gewoon heel erg goed gaat.
Wat mensen gewoon benauwd is dat het je ogen zijn. Maar ja je moet de dingen gewoon realistisch bekijken en dan valt het idd wel mee. De kans dat er echt iets onhelstelbaar fout gaat is tegenwoordig eigenlijk gewoon 0, zeker als je een goede kliniek uitzoekt.
M'n opticien heeft al een paar gevallen gehad waarbij het wel degelijk mis is gegaan
Uitspraak van lausiswaus op vrijdag 26 januari 2007 om 22:23:
M'n opticien heeft al een paar gevallen gehad waarbij het wel degelijk mis is gegaan
Heb jij die gezien? Kan me zo voorstellen dat een opticiën niet zo blij is met het groeiend aantal mensen die zo'n laserbehandeling ondergaan.
M'n opticien heeft al een paar gevallen gehad waarbij het wel degelijk mis is gegaan. Niet blind maar wel wazig zien. onherstelbaar.
doen ze niet met een kaasschaaf hoor wordt eerst losgeweekt met een alcoholoplossing
Dat is verschillend, Lasek wordt je hoornvlies losgeweekt met een alcoholoplossing. Lasik wordt er met een microkeratoom een flapje gesneden...
Mijn opticien geloofde niet in nachtlenzen
tja wat een onzin , tuurlijk is de doelgroep veel kleiner ivm maximale correcties maar langdurig gebruik vd nachtlens geeft geen beschadiging aan de cornea en veel mensen hebben er baat bij !
maar die artsen of hoe ze die ook noemen..
die liepen daar zelf allemaal met een bril
Degene waar ik in de eerste instantie een quickscan heb laten uitvoeren, droeg ook een bril. Die persoon er toen ook om gevraagd. Zij gaf aan dat het om een minimale correctie ging. Per persoon is het verschillend hoe storend ze een bril vinden....
ach jongen je hoeft het niet te geloven wat interesseert mij het ook.... het zijn toch niet mijn ogen
maaar.... nogsteeds geen kaasschaaf
tja wat een onzin , tuurlijk is de doelgroep veel kleiner ivm maximale correcties maar langdurig gebruik vd nachtlens geeft geen beschadiging aan de cornea en veel mensen hebben er baat bij !
Vandaag te horen gekregen dat m'n ogen samen weer 120% zicht hebben..
mn ex heeft dit ook laten doen,ze is nu blind...dus heb haar maar gedumpt...dus ik raad het niet aan
Aankomende zaterdag heb ik een EQlase behandeling bij Eye-Q-Vision in Amstelveen, ik ben benieuwd hoe het gaat.
Wil ut ook al 3 jaar doen maar de één of andere manier heb ik het lef niet om het te doen
Had ik ook ja, maar voor de behandeling hoef je het niet te laten hoor...t stelt echt nix voor
Ik zou het zo weer laten doen!
Misschien komt dat omdat ik nooit lenzen in heb gekregen
Kwam dag in dag uit langs om lenzen in me ogen te krijgen en elke keer kwam ik met een stel rode kijkers thuis
Kwam dag in dag uit langs om lenzen in me ogen te krijgen en elke keer kwam ik met een stel rode kijkers thuis
Hierop volgen alleen nog harde lenzen.........en daar ben ik niet zo gecharmeerd van.
Met links zie ik helaas nog wat wazig en nog steeds wat dubbel, ik hoop dat dit snel overgaat want ik krijg er een beetje scheef gevoel van, links wel dubbel en rechts niet!.
Wel moet je er dus mee rekening houden dat je zoveel weken vooraf geen lenzen mag dragen...
Het verschilt. Bij harde lenzen een maand, bij zachte lenzen 2 weken vooraf. En dit is voor het vooronderzoek.
Je ogen gaan nl. naar je lenzen staan.
ik hou t maar bij lenzen bevalt me prima
Misschien komt dat omdat ik nooit lenzen in heb gekregen
Knipper me eigen het lazerus danhahaha!
Hoop in ieder geval een keer het lef te hebben om die stap te maken
zou t ook wel willen.. maar tis zo duur
was -5 en nou 0
Mijn opticien raadde mij aan om sowieso customvue te doen, maar dan zit je dus bijna op 5000 euro!!!!!
Vrijdag kon ik wel achter de computer. Maar zaterdag en zondag lukte dat haast niet. Maar nu is mn zicht best heel goed
Binnen een week mocht ik al weer autorijden..
heb jij trouwens ook zo'n last van nachtblindheid nu je gelaserd bent??
Kan niet zonder bril meer met de hond wandelen s'avonds
Uitspraak van Daantje80 op zondag 8 juli 2007 om 11:30:
heb jij trouwens ook zo'n last van nachtblindheid nu je gelaserd bent??
Kan niet zonder bril meer met de hond wandelen s'avonds
Is er nog een bepaalde criteria van hoe slecht je ogen moeten zijn voor de behandeling?
Ik hou voorlopig mn lenzen nog wel ff
k ga het echt snel doen heb -7! zie echt geen steek
kost dat grapje nou? en wordt t (gedeeltelijk) verzekerd?
over welk land heb je t dan?
en hoeveel van dit bedrag is aftrekbaar?
Vorige week donderdag laten doen, echt waar het is zo geweldig, kan het iedereen aanradenbinnen een paar uur kan je idd alles goed zien. Nu mag ik alleen een week dr na geen drugs gebruiken staat er op maarja aangezien het morgen q-day is...
mensen ervaring met drugs in die periode?
laseren staat ook op mijn planning voor volgend jaar. Maar ik heb kortgeleden van implantaatlenzen gelezen, en die zullen beter zijn dan laseren, maar dan ook duurder. Ik denk het is individueel en het moet uit het gesprek met de prof blijken wat beter is. Niet beide methoden kunnen bij iedereen toegepast worden, dat is afhankelijk van bepaalde factoren
heb het eergister in boxtel laten doen.
Daar wil ik het eventueel ook laten doen! Maar omdat ik 'maar' -1.75 heb twijfel
ik of dat het voor mij wel de moeite waard is..
Succes! En veel plezier...
Ik wil ook! Maar elke keer blijkt dat mijn ogen toch steeds weer een beetje achteruit gaan. En ik heb gehoord dat je sterkte minimaal een bepaalde tijd stabiel moet zijn? Ik heb nu echt -6.50 aan beide ogen dus zonder bril lenzen zie ik niets!
En moet nog een beetje doorsparen want ik heb wel gehoord van die klinieken waar ze het voor 600 Euri's of zo doen per oog, maar dat vertrouw ik toch niet zo...
kan al vanaf de bank ondertiteling lezen wat ik eerst niet kon...heb wel veel pijnuitgebreider verslag volgt
Ben benieuwd, ik wil het namelijk nu ook gaan doen maar heb nog helemaal geen idee waar. en welke een beetje goed is.
hmm oke zoiets kan je dus niet in een drukke week doen.. noted.