Partyflock

Forumonderwerp · 843952
1 volger · 17743x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik heb 19 januari me ogen gelaserd en het is echt een wonder... ik kan weer zien!!!! :D

Wie heb het nog meer laten doen en wat vonden jullie van de behandeling?

En mensen niet bang zijn om het te laten doen!!!!! Het doet dus echt geen zeer!
Waarschuw beheerder
Ik heb vrijdagmiddag mijn ogen laten laseren in Istanbul en zaterdagochtend zag ik al 140%. Ben er heel blij mee!
Waarschuw beheerder
donateur
kost dat grapje nou? en wordt t (gedeeltelijk) verzekerd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --=ruffryder=-- op woensdag 16 januari 2008 om 21:26:
kost dat grapje nou? en wordt t (gedeeltelijk) verzekerd?

€ 1450,-
Inclusief reis en verblijf 4-sterren hotel.
Aftrekbaar van de belasting.
Of het verzekerd wordt hangt af van je verzekeringsmaatschappij.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ! Girly ! op donderdag 17 januari 2008 om 08:06:
€ 1450,-
Inclusief reis en verblijf 4-sterren hotel.
Aftrekbaar van de belasting.

over welk land heb je t dan?
en hoeveel van dit bedrag is aftrekbaar?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --=ruffryder=-- op donderdag 17 januari 2008 om 19:20:
over welk land heb je t dan?
en hoeveel van dit bedrag is aftrekbaar?

Istanbul-Turkije
Daar zijn ze al meer dan 30 jaar aan het laseren. Alle laserapparatuur die in Nederland gebruikt wordt is vaak 2e hands afkomstig uit Turkije.
Kijk eens op www.almacare.nl. Daar krijg je zeer goede begeleiding.

Aftrek is volgens mij inkomensafhankelijk en kan je invullen bij bijzondere ziektekosten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ! Girly ! op vrijdag 18 januari 2008 om 08:09:
Aftrek is volgens mij inkomensafhankelijk en kan je invullen bij bijzondere ziektekosten.

ik verdien geen reet dus dat scheelt hehe

Waarschuw beheerder
een vriendin van me gaat over een maandje naar turkije om haar ogen te laseren nou ik ben benieuwd
Waarschuw beheerder
heb het eergister in boxtel laten doen. kost 3500 samen (lasik). duurder dan optical express maar ze staan wel heel goed aangeschreven door de consumentenbond en optical express wilde daar niet aan meewerken. dan hoeft het van mij al niet meer en ga ik wel naar een meer betrouwbare. t zijn toch je ogen... met google kun je dat onderzoek van de consumentenbond trouwens vinden.

had geloof ik iets van -3.75 en -3.25 en kon na een paar uur alles al goed zien :D beetje wazig nog, maar dat werd ook al snel beter...

was er echt heeeeel bang voor, maar zou t meteen weer doen. stelt eigenlijk niks voor. nou 2 weekjes druppelen en dan is het klaar alst goed is:D

Waarschuw beheerder
V
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 20:04:
Ik heb 19 januari met ogen gelaserd en het is echt een wonder

wow superman B)
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 april 2008 om 17:14:
Vorige week donderdag laten doen, echt waar het is zo geweldig, kan het iedereen aanraden :D binnen een paar uur kan je idd alles goed zien. Nu mag ik alleen een week dr na geen drugs gebruiken staat er op maarja aangezien het morgen q-day is...:D mensen ervaring met drugs in die periode?

Hmmm weet niet of het bij mij binnen een week was, misschien iets langer, maar ik was in ieder geval nog wel aan het druppelen. Is gewoon goed gegaan.

Waarschuw beheerder
ok thanx :)
Waarschuw beheerder
Prijs gaat gelukkig wel meer omlaag de laatste paar jaar.

Van 5000 naar 1500 ofzo

Wacht nog een paar jaartjes totdat het in het pakket zit. :lol:

Waarschuw beheerder
Wil het ook graag :P alleen is nog zo duur :/ ergens een goede betaalbare kliniek in regio Utrecht !?
Waarschuw beheerder
mijn ogen worden woensdag gelaserd in Eindhoven

€2200 euries voor beide ogen maar ik krijg wel bijna alles terug van de belastingdienst volgend jaar. ik betaal netto ong 600 euro.

ben wel zeer benieuwd! kan niet wachten om zonder lenzen/bril door het leven te gaan en steeds rekening te moeten houden met lenzen uit doen etc.

Waarschuw beheerder
2200 euro valt opzich nog mee :) laat ff weten hoe het is bevallen ;)

Waarschuw beheerder
uhh neej^^
zoalng k nog geen bril of lenze hoef^^
hoef k ook mijn ogen nie te late laseren^^
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 juni 2008 om 13:07:
uhh neej^^
zoalng k nog geen bril of lenze hoef^^
hoef k ook mijn ogen nie te late laseren^^

wat is het nut van jouw reactie????

Waarschuw beheerder
aandacht tekort waarschijnlijk
Waarschuw beheerder
Woensdag ga ik even naar mijn opticien.
Het is nu bijna een jaar geleden dat mn ogen gelaserd zijn.
Even laten kijken of alles nog goed is. :)

Waarschuw beheerder
wat als je ene oog 30 % zicht mee heb, en je zo geboren ben? help laseren dan ook? ben wel benieuwd!

Waarschuw beheerder
laseren staat ook op mijn planning voor volgend jaar. Maar ik heb kortgeleden van implantaatlenzen gelezen, en die zullen beter zijn dan laseren, maar dan ook duurder. Ik denk het is individueel en het moet uit het gesprek met de prof blijken wat beter is. Niet beide methoden kunnen bij iedereen toegepast worden, dat is afhankelijk van bepaalde factoren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 juni 2008 om 22:16:
laseren staat ook op mijn planning voor volgend jaar. Maar ik heb kortgeleden van implantaatlenzen gelezen, en die zullen beter zijn dan laseren, maar dan ook duurder. Ik denk het is individueel en het moet uit het gesprek met de prof blijken wat beter is. Niet beide methoden kunnen bij iedereen toegepast worden, dat is afhankelijk van bepaalde factoren

slimmert, dit jaar is het laatste jaar dat je fiscale voordelen hebt bij het laseren van je oog.. nu kan je alles opvoeren onder ziektekosten en krijg je een flink deel terug (ik had uitgerekend dat ik 2200 betaal en 1700 terug krijg van de BD) Volgend jaar kan je alleen nog maar ziektekosten die gerelateerd zijn aan een ziekte terug vragen.

Dus door het een jaar uit te stellen betaal je flink wat extra!

dus ik zou je keuze zeker dit jaar nog maken..

Waarschuw beheerder
Goed om te weten!

Maar ik kan me niet voorstellen dat je ~75% terug krijgt... Waarop is je rekening gebaseerd? Sowieso lijkt me ~2200eu iets te weinig. Ik moet ~5k betalen. Of bedoel je per oog?

En als je het laat vergoeden door de verzekeringsmaatschappij, kan je dan nog steeds de methode en de oogkliniek zelf kiezen? Want dit is belangrijker voor mij dan 2k euro te besparen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
goed dat je het zegt rijssen van belasting idd...zal dus snel moeten doorsparen :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb glazenogen! Heeft het daar ook zin bij?

Waarschuw beheerder
:lol:

Waarschuw beheerder
Heb een quickscan bij VisionClinics in Bussum aangevraagd...hopelijk kan ik snel terecht :D
Waarschuw beheerder
Woensdag bij opticien geweest.
Alles nog helemaal prima (Y) :D
Over 2 jaar moet ik nog een keer op controle komen.

Waarschuw beheerder
waar heb je het laten doen toendertijd ?
Waarschuw beheerder
Bij Eyescan in Utrecht.

Mijn opticien zit daar bij aangesloten, dus de vooronderzoeken en na controles kon ik gewoon hier doen.

Waarschuw beheerder
Tja heb daar ook folders van. Eyescan en VisionClinics staan beide goed aangeschreven.

Bevalt wel zeker zonder bril door het leven !? :D
Waarschuw beheerder
Heerlijk zonder bril :D
Ideaal met zwemmen, en s winters in de kroeg, niet meer eerst bril poetsen bij binnenkomst :lol:

Maar in het begin moest ik eerst erg wennen. Telkens bril omhoog schuiven terwijl ik geen bril meer had :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van S.F.X. op maandag 31 december 2007 om 08:13:
andere tip : nachtlenzen

Waarom zijn die beter dan?
Ik heb heel vaak last van mijn lenzen, ik zie vaak wazig enzo maar
ik ben bang dat ik mijn ogen alleen maar nog erger verneuk.
Zitten hier geen risico's aan vast ofzo?

Waarschuw beheerder
binnenkort quick scan :P

Waarschuw beheerder
Woensdag een scan :cheer: bij refractie chirurgisch centrum :P
Waarschuw beheerder
Vorige week woensdag dus laten doen!

Ik vond het geen pretje, je ziet alles wat er gebeurt en das niet te relax.. maar het duurt maar 6 minuten en dan ben je klaar..

na die 6 min heb ik een uurtje in een wachtkamer gezeten, was super irritant want je krijgt je ogen met geen mogelijkheid open, super veel tranen en het minste beetje licht irriteert.
na een uur had ik een check en mocht ik naar huis.

Thuis heb ik 2 uur in de badkamer gezeten (deze heeft geen ramen bij ons dus lekker donker!) daarna op bed gelegen en na 6 uur was het genezen en kon ik naar beneden om de tweede helft van duitsland-portugal te gaan kijken.

Bij de controle de volgende dag bleek ik meer dan 120% zicht te hebben.. super relax!

ik heb een week gedruppeld en met een bril op geslapen (tegen oogwrijven) en nu gebruik ik nog 4x per dag kunsttranen, vooral in de avond..

Nadeel is wel dat ik in beide ogen een grote bloeduitstorting had, dus nu heb ik blauw met rode ogen.. maar dit wordt al wat minder en ik verwacht dat dit binnen twee weken weg is.

Mijn advies is dus doen! het is even kut maar het is het meer dan waard :)

Waarschuw beheerder
jij had lasik ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van nijssen op vrijdag 4 juli 2008 om 13:54:
dus nu heb ik blauw met rode ogen.. maar dit wordt al wat minder en ik verwacht dat dit binnen twee weken weg is.

duurde bij mij een maandje ongeveer....

Waarschuw beheerder
nou vandaag onderzoek gehad...

moet volgende week terug komen en kunst tranen gebruiken :( dan word er beslist of ik wel of geen lasek kan...:/ pff

Waarschuw beheerder
Jippie over 5 weken word ik gelaserd...Lasek word het B) :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van skoebenakkie op donderdag 17 april 2008 om 13:03:
heb het eergister in boxtel laten doen.

Daar wil ik het eventueel ook laten doen! Maar omdat ik 'maar' -1.75 heb twijfel
ik of dat het voor mij wel de moeite waard is..

Waarschuw beheerder
je kan ook naar n feest in Rusland gaan 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M.arlon (F) op dinsdag 15 juli 2008 om 23:38:
Daar wil ik het eventueel ook laten doen! Maar omdat ik 'maar' -1.75 heb twijfel

Ik heb ook zo iets maar vind het behoorlijk irritant...wil gewoon alles scherp kunnen zien, ook handig voor mijn werk trouwens.
Waarschuw beheerder

Ik had -1.25 en -0.50 en heb de lasik behandeling laten doen in Istanbul en ik heb er geen spijt van!

Waarschuw beheerder
Ik moet Lasek ook vanwege mijn beroep (beveiliger)...maar moet wel rekening houden met slecht zicht/pijn eerste dagen toch ?
Waarschuw beheerder

alst goed is worden ze daarna ok nie meer slechter he. alleen later waarschijnlijk leesbril...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 19:45:
Ik moet Lasek ook vanwege mijn beroep (beveiliger)...maar moet wel rekening houden met slecht zicht/pijn eerste dagen toch ?

Bij Lasek wel, bij Lasik niet.

Waarschuw beheerder
word dus doorbijten :P