Minimal! Waar hoor je het tegenwoordig niet!? Het komt m'n strot uit!
No UFO's
House is op z'n retour, de vernieuwing is er uit dus gaat men in de ouwe doos zoeken om uitgekauwde muzieksoorten nieuw leven in te blazen...
Ik weet heus wel dat minimal al lang bestaat, dat is ook de hele essentie van het verhaal pikkentrekker:
House is op z'n retour, de vernieuwing is er uit dus gaat men in de ouwe doos zoeken om uitgekauwde muzieksoorten nieuw leven in te blazen...
Jeff Mills produceerde toen gewoon stevige kwaliteits techno, ik kan dat nou echt totaal geen minimal noemen.
waar het in dot topic over gaat
Momenteel wordt dance, en dus ook house, gecombineerd met Rock, Urban en allerlei elementen uit andere dansstijlen
Precies, dus geef je het eigenlijk gewoon toe...
als andere stijlen erbij gehaald moeten worden om de muziek interessant te houden is het toch op z'n retour?
Inderdaad, de grote zonnebrillen, david beckham oorbellen, gekleurde t-shirtjes met gekke tekst, matjes en versleten merkbroeken kunnen gewoon weer in de kast
Momenteel wordt dance, en dus ook house, gecombineerd met Rock, Urban en allerlei elementen uit andere dansstijlen. Check eens dj's als Joost van Bellen, Erol Alkan en Don Diablo! Ik heb hier nog stapels promo's liggen om te reviewen en geloof me, daar zit heel veel vernieuwends tussen!
House is volgens echt op z'n retour dan...
Volgens mij zijn alle stijlen ooit voortgekomen uit een combinatie tussen verschillende dingen
Ik vraag me echt af of mensen wel weten wanneer, waar en hoe Minimal is ontstaan... Ga je eerst eens in een genre storten voordat je zulke loze opmerkingen maakt. Het streelt je onwetendheid moet ik zeggen.
Minimal bestaat al vanaf eind jaren 80. (eerder dus dan BV. (early) hardcore, wat overigens (net als alle andere stromingen) uit techno is ontstaan) Natuurlijk veranderd o.a. apparatuur, kennis etc. waardoor kwaliteit veranderd maar het gehele minimal concept is absoluut in tact gebleven.. luister bv. maar eens naar releases van Derrick May en de minmal god Mills natuurlijk, die echt geniaal minimal hebben geproduceerd begin jaren 90. Dat je veel ziet (feit) dat de echte eerste hardcore liefhebbers later overstappen op techno en vervolgens op minimal gaat richten.
En nu ik zie dat je bijvoorbeeld ook JUMP in je favoriete genres hebt staan, en zulke opmerkingen maakt, vraag ik me toch echt af uit welk ei je komt!
Wanneer iets je niet aanspreekt, oke, respect, maar zet jezelf dan niet zo voor schut joh laatste aanpassing 23 januari 2006 17:42
Het werd toen niet electronisch geproduceerd...
Klassiek minimaal werd toen gecomponeerd, vervolgens ging men over op tapes, zodoende vond zich er een evolutie plaats..
Mills en Hood namen het over op het zelfde moment waren enige Engelsen ook al bezig met minimale techno..
Wat je nu tegenwoordig hoort heeft niks met minimale techno te maken, het is gewoon gelikte poppy house..
Jij ziet een hele groep mensen als 1 kudde, omdat ze er volgens jou 'trendy' uitzien. Als iedereen eruit zag als een alto, vormde die op zijn beurt ook weer een kudde, en zou het 'trendy' publiek opvallen. Zij kopen ook gewoon wat ze mooi vinden, en toevallig zijn dat de nieuwe dingen in de winkels.
de grote zonnebrillen, david beckham oorbellen, gekleurde t-shirtjes met gekke tekst, matjes en versleten merkbroeken kunnen gewoon weer in de kast
Het werd toen niet electronisch geproduceerd...
Klassiek minimaal werd toen gecomponeerd, vervolgens ging men over op tapes, zodoende vond zich er een evolutie plaats..
Mills en Hood namen het over op het zelfde moment waren enige Engelsen ook al bezig met minimale techno..
Wat je nu tegenwoordig hoort heeft niks met minimale techno te maken, het is gewoon gelikte poppy house..
Ik vind het onzin om zo ver in de tijd te gaan... alles is van mekaar afgeleidt en wat men ook schrijft.. mij maak je niet wijs dat minimal op een bepaald moment ineens is ontstaan. Minimal is gewoon zo fucking breed en zoals de term ‘minimal’ zelf is pas reeds opgenomen in musicologieboeken. Een term die beduidt dat je eigenlijk met weinig materiaal of heel weinig begin materiaal, heel veel materiaal gaat creëren. (thematische mat., timbre, dynamieken, modulatie etc. etc)
Ik wil de stukken van Steve Reich, Adams, Philip Glass etc. etc. echt niet direct minimal noemen! (wel grandioos overigens) De naam minimal(isme!!) is, zoals ik zei, ook pas later ontstaan (de definitie werd pas helder in 1976 in het boek van Cage ofzo, voor hele velen is toen pas die term ontstaan) .. Dat vele componisten en artiesten veel aan deze componisten hebben gehad en er misschien wel minimal door is ontstaan, sjah dat is een ander verhaal.laatste aanpassing 24 januari 2006 14:22
fuck de geschiedenis van de muziek, daar ging t toch niet om, mensen met sjaaltjes horen ook echt niet alleen bij het minimal gebeuren, die heb je gewoon overal...en ik vind minimal vet