Partyflock

Forumonderwerp · 822183
1130x bekeken

Waarschuw beheerder
Tieum & Ophidian - La Chronique Du Chat Et Du Chien

A1 - De La Rue
A2 - Intolerated Obsessions
B1 - Dark Is A Part Of You
B2 - What Frequencies Do To People

Releasedate: 28 oct 2005

:o

Waarschuw beheerder
zeer interessant om te weten...eg bedankt voor de info
en ga nu maar slapen!!!

Waarschuw beheerder
damn wat is dit voor n combo???
lijkt me echt helemaal nix maarrrr ik geef t n kans...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 oktober 2005 om 22:51:

same here
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Kan best leuk worden, ik ben benieuwd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 oktober 2005 om 22:51:
damn wat is dit voor n combo???

jep precies ´t zelfde hier.

Waarschuw beheerder
Ik word gek van die 2, ze blijven maar releasen :D

(alleen Tieum's werk kan ik niet waarderen en dat van Ophidian wel)
Waarschuw beheerder
beetje vreemd maar (misschien) wel lekker... :D

ben in ieder geval benieuwd! :jaja:

Waarschuw beheerder
kzal em wel luistere maar kheb zo'n gevoel dat ie me tegen gaat vallen

Waarschuw beheerder
beetje vreemd maar (misschien) wel lekker... :D

ja toch? net als rivella, beetje vreemd maar wel lekker :D

ben overgens ook benieuw naar deze release
Waarschuw beheerder
rare combinatie, maar ben desondanks benieuwd

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
O God, nee he :nocheer:

Waarschuw beheerder
Hoi

Waarschuw beheerder
hehe die naam ben je kwijt ex-B.A.L. :)

Waarschuw beheerder
Als Ophidian de ritmische aspecten van de tracks voor zijn rekening heeft genomen, en Tieum zorgt voor wat distortion kan het nog best leuk worden :)

Waarschuw beheerder
Nee, dat vind ik zielig, morgenochtend is hij weer van laurens :)

Waarschuw beheerder
maar dit is echt extreem weird... what's next? outblast meets hellfish?
achja whatever we horen t wel...:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zouden ze vaker moeten doen, zulke dingen (y)
Waarschuw beheerder
Volgens mij klinkt et nog best hoor
Waarschuw beheerder
beetje rare combinatie :S
had dit ook nooit verwacht van ophidian

anyway.. pas oordelen als ik de tracks gehoord heb

Artiest {SHOWLIST artist 17148, 32373}
Waarschuw beheerder
donateur
Hehe wazig idd, mja ben benieuwd...

Waarschuw beheerder
Kan ook zijn dat Tieum Conrad heeft benaderd, om een keer wat anders te doen dan zijn standaard simpele franse semi-gebeuk. Maar zover ik weet is het toch Ophidian die bepaald wat er gereleased wordt bij Meta.

Vreemd, maar ben wel benieuwd naar het resultaat :D.

Waarschuw beheerder
hehe die naam ben je kwijt ex-B.A.L. :)

Ik heb hem weer :P
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Door de vreemde combinatie toch wel erg benieuwd :)

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 oktober 2005 om 22:44:
La Chronique Du Chat Et Du Chien

Het chronisme van een kat en een hond..:/

Waarschuw beheerder
Mja, dat ''kijk mij eens underground zijn met vage tracknamen'' begint een beetje afgezaagd te worden

Waarschuw beheerder
Dacht dat ik de enige was die dat dacht.. :P

Waarschuw beheerder
Ja, ze kunnen beter tracktitels als 'Fuck You Bitch' en 'Terror Hooligan' gebruiken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:24:
Mja, dat ''kijk mij eens underground zijn met vage tracknamen'' begint een beetje afgezaagd te worden

uhhh...Tieum is een fransman??? :\

Waarschuw beheerder
Gelukkig kun je ook niet op meerdere manieren tracks titelen

Waarschuw beheerder
En chronique is dat niet gewoon verhaal?
Of is chronisme een synoniem voor verhaal? :$
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is voor zover ik weet idd een verhaal...kroniek altijd dan nog toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
uhhh...Tieum is een fransman??? :\

Mja, en dus moeten zn tracktitels over honden en katten gaan?

Waarschuw beheerder
kan ook over koeien en paarden hoor...

Waarschuw beheerder
la chronique des vaches et des chevaux ;)

beter?:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tieum & Ophidian - We Know, Lousy Combination, But Believe Us, It Actually Sounds Quite Good

Als ze hem nou gewoon zo noemen...
Waarschuw beheerder
Lijkt mij juist wel interresant die rare combinatie

Waarschuw beheerder
Let's hope so
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 13:49:
Let's hope so

laten we het beste hopen

Waarschuw beheerder
Altijd :D
Waarschuw beheerder
Plaat zal denk ik zelf niet aan worden geschaft maar wie weet

Waarschuw beheerder
Plaat zal denk ik zelf wel worden gedownload maar wie weet
Waarschuw beheerder
Dit topic lijkt best wel op die contest op sector-1 :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 28 oktober 2005 om 13:24:
kroniek altijd dan nog toch

jup dat woord ken ik dan nog net wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 13:38:
en dus moeten zn tracktitels over honden en katten gaan?

nee dat zeg ik niet jij heb dit gepost:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:24:
''kijk mij eens underground zijn met vage tracknamen''

Dus ik dacht hij vindt een franse titel als 'undeground' zijnde bedoeld, dus ik zei ik vind dat juist niet echt raar voor een fransman en vervolgens doe je alsof ik gek ben. (f)
Ik snap niet hoe je erbij komt dat 'de verhalen over de kat en de hond' bedoeld is als kijk mij eens underground zijn...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het chronisme van een kat en een hond..

Als je Kat en Hond ziet als Ophidian en Tieum.. dan gaat er bij mij een lichtje branden; twee verschillende soorten die, als ze de handen inneen slaan, komen tot een bepaalde synchronisatie t.o.v. elkaar.. of iets in die zin o:)

Waarschuw beheerder
Mensen de plaat is te beluisteren!

www.sector-1.com/product_info.php?cPath=169_121&products_id=5309
Waarschuw beheerder
donateur
Cool.. ff realplayer downloaden.
Waarschuw beheerder
donateur
A1: Vette geluiden en drive, maar er gebeurd niet zoveel spannends verder.

A2: Deze vind ik cool, lekker veel trickz enzo. Met de melodie springen ze ook leuk om. Vette geluiden met goed gevonden stabs en verspringingen (y)

B1: Klinkt ook goed. Er zitten niet erg veel elementen in, maar er worden weer erg leuke truukjes gedaan.

B2: Hetzelfde verhaal als bij A2 en B1. Extra leuk door die geluidjes in de "breaks".

Conclusie: Leuke plaat, het kat en hond verhaal gaat aardig op.. Op Sector 1 staat "Rough kicks by Tieum and cool effects and edits by Ophidian.", en daar sluit ik me bij aan. Gewoon leuk geproduceert. Ik moet er wel bij zeggen dat alle tracks meer overeenkomsten dan verschillen vertonen..

Een 7 krijgen ze.

Waarschuw beheerder
1e indruk....
A1: vind m helemaal nix... inbreng van ophidian is minimaal, af en toe n leuke edit... dat is t, voor de rest hersenloos gebeuk...
A2: al ietsje beter, vanwege ophidian-inbreng die iets duidelijker is, maar deze is dan weer zo voorspelbaar als t maar zijn kan, dus nog niet cool...
B1: begin me er nu echt aan te storen, steeds tzelfde gebeuk :z
B2: :Z:Z we filteren de kick een aantal tellen, dan doen we t stil en dan een klein vocaltje of bliepje en dan rammen we er weer dezelfde kick in (het bekende tieum-trucje)... bekend verhaal na t beluisteren van de rest van de plaat...(n)

ik heb t n kans gegeven maar vind t helemaal nix...
de "rough kicks" van tieum overstemmen het talent van ophidian... jammer...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vind dit ook niet veel uit de previews nee

Artiest Jay Steel
Waarschuw beheerder
donateur
Ophidian vind ik vet.. Tieum vind ik geweldig..

Deze release vind VET!

Heerlijk up-tempo, met de ruigheid van Tieum, en de truukjes van Ophidian..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op vrijdag 28 oktober 2005 om 18:46:
Als je Kat en Hond ziet als Ophidian en Tieum.. dan gaat er bij mij een lichtje branden; twee verschillende soorten die, als ze de handen inneen slaan, komen tot een bepaalde synchronisatie t.o.v. elkaar.. of iets in die zin

Nu ik er over nadenk is dit idd wel een leuke filosifie achter de titel en ik kan me ook geen andere intentie van het maken van deze plaat bedenken van beide heren. Heb wel respect voor beide heren vanwege hun attitude want het zal hen niet ontgaan zijn dat men nogal op tieum zeikt hier en op andere forums en dan toch een duetje maken. :respect:
Artiest A-Lee
Waarschuw beheerder
Lekkere Plaatje,Lekker Hard!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Knalt aardig! 8)
Waarschuw beheerder
Meestal bij de inbreng van tieum

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 20:02:
Ophidian vind ik vet.. Tieum vind ik geweldig..

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind eerlijk gezegd Tieum helemaal niks. Hij maakt alleen maar constant-rag-tracks zonder inhoud imo.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 20:30:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind eerlijk gezegd Tieum helemaal niks. Hij maakt alleen maar constant-rag-tracks zonder inhoud imo.

Matter of taste ..

Met zijn muziek krijg je volle zalen goed los .. Tja .. ;)
Waarschuw beheerder
Maar dat is geen referentiekader voor goed of inhoud in een track... ;)
Al helemaal niet met publiek zoals hardcorepubliek...die laten zich al zo snel iets zomaar door hun strot schuiven...als je maar hard genoeg pusht slikken ze op den duur vanzelf wel... ;p

Hij moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij maakt...men moet ook zelf weten wat men luistert...
Maar kom a.u.b. niet aan met crap en bullshit als dit is vernieuwend en hij is een geweldige producer want dat is het niet...
Het is een zeer kleine variatie binnen de mainstream die niet eens noemenswaardig is om als verschil te zien...geen baanbrekend iets...maar zo omschrijft men hem vaak wel...

Dat is gewoon geheel onterecht...dat irriteerd me aan Tieum en al dat ophemelen van hem...het is gewoon mainstream wat als doel hersenloos rammen en beuken heeft...dus wat is er zo nieuw aan?
Dat het nu toevallig een keer een fransman is ofzo? :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
_O_ Dat heb je super uitgelegd, TYHARO!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 oktober 2005 om 00:46:
Maar dat is geen referentiekader voor goed of inhoud in een track...
Al helemaal niet met publiek zoals hardcorepubliek...die laten zich al zo snel iets zomaar door hun strot schuiven...als je maar hard genoeg pusht slikken ze op den duur vanzelf wel...

Hij moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij maakt...men moet ook zelf weten wat men luistert...
Maar kom a.u.b. niet aan met crap en bullshit als dit is vernieuwend en hij is een geweldige producer want dat is het niet...
Het is een zeer kleine variatie binnen de mainstream die niet eens noemenswaardig is om als verschil te zien...geen baanbrekend iets...maar zo omschrijft men hem vaak wel...

Dat is gewoon geheel onterecht...dat irriteerd me aan Tieum en al dat ophemelen van hem...het is gewoon mainstream wat als doel hersenloos rammen en beuken heeft...dus wat is er zo nieuw aan?
Dat het nu toevallig een keer een fransman is ofzo? laatste aanpassing 29 oktober 2005 00:46

Het ergste vind ik ook nog dat de meeste mensen 't industrial noemen :x

Waarschuw beheerder
nee, ik vind hem niets

komt binnenkort Meta4E aan
Waarschuw beheerder
A1: Vind 't nix, een typische Tieum track
A2: Is nog best leuk, gekke dingetjes erdoor
B1: Is wel redelijk, maar nix bijzonders
B2: Nee dit is nix

Voor mij hoeft deze combinatie niet meer.
Vind 't ook raar dat deze plaat op Meta4 wordt uitgebracht.
Waarschuw beheerder
A1: niets bijzonder
A2: wel lekker nummer, dit had er meer op gemogen.
B1: zie A1
B2: niet bijzonders... maar dan nog ff wat minder...

Meta4 wil eruit springe met zen vage dinge en muziek die ze nergens anders kwijt zoude kunnen... dan hadde ze deze release niet moette doen... te standaart tieum, wat ik niet geweldig vin ofso... haalt het niveau van Meta4 hard omlaag...

Waarschuw beheerder
donateur
Al helemaal niet met publiek zoals hardcorepubliek...die laten zich al zo snel iets zomaar door hun strot schuiven...als je maar hard genoeg pusht slikken ze op den duur vanzelf wel...

Que? Ik val ook onder het hardcore publiek.. En ik weet wat ik vet vind.. Laat dat nou net het simpele beukwerk zijn..

Check trouwens net je favoriete artiesten, en je hebt gigantisch veel artiesten er tussen staan die ook alleen maar "beuken", dus tja .. ;)

Omdat je zn style niks vind, vind je het ook direct niet vernieuwend.. Niks meer dan logisch, maar wel even realistisch blijven ;)

Ik kan zijn style namelijk wel waarderen, en ik kan overduidelijk horen dat hij zichzelf wel steeds vernieuwt. En again, wat is er mis met zn eigen style herhalen? Ik dacht dat het juist belangrijk was dat een artiest een eigen style kon ontwikkelen.. En dat is iets wat Tieum overduidelijk gedaan heeft..

Respect for that ..

( Voor de rest no offence tegenover jou hoor.. Want ik kan enigzins je standpunt wel begrijpen.. :) )
Waarschuw beheerder
Eigen stijl en jezelf de hele tijd herhalen zijn 2 verschillende dingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Lees je wel wat ik zeg?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 19:43:
Omdat je zn style niks vind, vind je het ook direct niet vernieuwend.. Niks meer dan logisch, maar wel even realistisch blijven

Waarschuw beheerder
Proto>> Je weet wel wat ik bedoel met het hardcore publiek... ;)

Dat het mijn stijl niet is heeft niks te maken met of het vernieuwend is ja of nee...wat voegt dit voor nieuws toe aan de hardcore is mijn vraag? :)

Het hoeft ook niet altijd vernieuwend te zijn...
Er staan ook artiesten in mijn lijst die van een flink potje beuken houden idd...maar het is de vraag of het vernieuwend of baanbrekend is dus...
Voor wat van die artiesten zal het antwoord ook gewoon nee zijn...ga gewoon niet met woorden smijten die niet van toepassing zijn op een artiest...

Tieum is gewoon NIET vernieuwend...hij voegt geen nieuw iets toe aan de hardcore...hij bewandeld paden die allang bewandeld zijn en nog beter uitgevoerd ook in het verleden...etc. etc.
Daar baseer ik op of een artiest vernieuwend bezig is ja of nee...laten we idd realistisch blijven!

Men moet het helemaal zelf weten wat ze luisteren zoals ik al zei maar als DIT vernieuwend is nou sorry dan ben je echt absoluut helemaal niks gewend en kijk je echt niet verder dan je neus lang is... :D
Voor een grote groep hier in NL is het wat nieuws misschien idd...maargoed...men loopt hier altijd achter...
Serieus...dat ze dingen als Tieum vernieuwend noemen binnen de hardcore geeft al weer aan wat voor lachtertje de Hollandse hardcorescene is...met alle respect...sorry hoor... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Que? Ik val ook onder het hardcore publiek.. En ik weet wat ik vet vind.. Laat dat nou net het simpele beukwerk zijn..

Check trouwens net je favoriete artiesten, en je hebt gigantisch veel artiesten er tussen staan die ook alleen maar "beuken", dus tja ..

je zegt het zelf al: simpel beukwerk. Ergo: inhoudsloos beuken om het beuken. Opzich kan ik me daar op een feestje nog wel op vermaken. Maar als je zelfs in dat simpele beuken al niet meer bijzonder bent dan ben je als artiest toch niet erg begaafd!
Daarnaast is het argument dat Tyharo ook, weliswaar van iets andere, beukmuziek houdt niet erg van toepassing als voorargument dat Tieum een goede producer is...(f)
Ik kan zijn style namelijk wel waarderen, en ik kan overduidelijk horen dat hij zichzelf wel steeds vernieuwt.

Ik ben er van overtuigd dat je best wel relatief objectief naar technische kwaliteiten kunt kijken van een producer. Of je het leuk vind of niet dat is smaakafhankelijk. Volgens mij ben jij echter meer door smaak beinvloedt(of: verblind) dan tyharo omdat het wel in jouw straatje past. Ik vind dat je tegen beter weten in praat als je zegt dat Tieum zich keer op keer blijft vernieuwen. Dan is het mss handig om een definitie van 'vernieuwend'af te spreken alvorens verder te discussieren.

Zo nu ist klaer: genoeg gelult!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Heh, had een heel verhaal getypt, maar heb eigenlijk geen zin om hierop in te gaan...

Ik vind dat Tieum zichzelf voor zijn eigen style wel vernieuwd, jullie niet.. So be it :)

Het enige wat ik mezelf afvraag... Waarom MOET de muziek steeds vernieuwend zijn? Rap, R&B en al die andere rommel word met de jaren NOOIT vernieuwd, en al de artiesten vangen meer poen dan wij ooit durven dromen.. Jaar in, jaar uit krijg je steeds het zelfde liedje over "Bitches, drugz sex.." Dat is pas niet vernieuwend... En nog scoort het..

Dus tja :/
Waarschuw beheerder
donateur
Het ergste vind ik ook nog dat de meeste mensen 't industrial noemen

Wat is het dan..

Mainstream?

Waarschuw beheerder
Of een stijl vernieuwend is of niet valt weinig aan te vinden, lijkt mij...het is nou eenmaal vernieuwend of niet...en als 1 zegt van wel, en 2 van niet, dan kent 1 waarschijnlijk meer muziek in die stijl dan 2, en heeft 1 er dus meer verstand van

Waarom MOET de muziek steeds vernieuwend zijn?

Jij begon erover :P

Rap, R&B en al die andere rommel word met de jaren NOOIT vernieuwd

Rap gebeurt genoeg in hoor :)

Waarschuw beheerder
Mainstream?

Het is mainstream ja...de mainstream van de Franse hardcore ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Wat is het dan..

Mainstream?

Noem het Hardcore (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Het is mainstream ja...de mainstream van de Franse hardcore

Achzo :)

Naja, wat het ook is..

Ik vind het vet!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hehe, ik vind ook een flink aantal nummertjes van Tieun vet hoor :P

Tieum - Drop It :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm..die ken ik niet

Ik vind er ook veel vet :)

Alternate
Drink more
Bitch sexuality
No mercy for pigs

Maar de vetste vind ik He he he :jaja:

Waarschuw beheerder
Bitch sexuality
No mercy for pigs

Erg cool idd!
Waarschuw beheerder
Ik vind dit een waanzinnige kutplaat.
Typische weerspiegeling van de smaak van de stereotype "hardcoreliefhebber" van tegenwoordig.

Bah.
Waarschuw beheerder
Proto>>Misschien dat je in de war raakt doordat de ene persoon het heeft over dat een artiest steeds zijn eigen stijl moet vernieuwen...maar daar heb ik het niet over...
Ik heb het over de rol van Tieum in de algehele hardcore...
Daarin speelt Tieum absoluut geen vernieuwende rol...daar hoeft niet over gediscussierd te worden...dat is gewoon zo... :p

Of een artiest contstant moet vernieuwen ja of nee...kijk...daar kan men nog over discussieren...
Naar mijn mening lijkt het me wel beter voor zowel de gehele hardcore als voor jezelf als artiest om niet te lang bij hetzelfde te blijven hangen en toch regelmatig ff wat nieuws te proberen... :)

Als er overigens 1 genre is waar vernieuwing bezig is dan is het de hiphop wel... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van megalomania op zondag 30 oktober 2005 om 16:24:
Typische weerspiegeling van de smaak van de stereotype "hardcoreliefhebber" van tegenwoordig.

:gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 14:05:
Heh, had een heel verhaal getypt, maar heb eigenlijk geen zin om hierop in te gaan...

weet ik gelijk waar ik mee te maken heb...;)
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 14:05:
Het enige wat ik mezelf afvraag... Waarom MOET de muziek steeds vernieuwend zijn? Rap, R&B en al die andere rommel word met de jaren NOOIT vernieuwd, en al de artiesten vangen meer poen dan wij ooit durven dromen.. Jaar in, jaar uit krijg je steeds het zelfde liedje over "Bitches, drugz sex.." Dat is pas niet vernieuwend... En nog scoort het..

Ik heb niet beweert dat het MOET. Maar wat is nu de lol van iets herhalen wat al vele malen is uitgemolken? Het mooie van elektronische instrumenten t.o.v. reguliere instrumenten is dat er zoveel meer mogelijkheden zijn m.i.

En ja bij het overgrote deel van het 'domme' publiek doet al die rommel het goed en verdienen de artiesten miljoenen. Maar wat interesseert dat mensen nou die echt met muziek bezig zijn? Wat een ruk argument zeg....
Hartstikke leuk dat er heel veel mensen gelukkig mee zijn en ik respecteer hun muziek keuze ook maar net als al eerder gezegd dat is geen maatstaaf voor goede muziek.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 17:21:

hoi.

Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 17:31:
Hartstikke leuk dat er heel veel mensen gelukkig mee zijn en ik respecteer hun muziek keuze ook maar net als al eerder gezegd dat is geen maatstaaf voor goede muziek.

Idd, dat is gewoon gebrek aan beter. Ik weiger deze muziek gewoon te draaien en al helemaal om er geld aan uit te geven. Ookal krijg ik er de zaal mee los, zal me worst wezen. Dan maar geen publiekslieveling.

Waarschuw beheerder
donateur
ja ok..vind idd dat je moet draaien wat je zelf het leukste vind, das zker waar :yes:

maar dan nog, niet iedereen die dit dus wel een goede plaat vind is stereotype...
Waarschuw beheerder
donateur
niet iedereen die dit dus wel een goede plaat vind is stereotype

Precies :jaja:
Waarschuw beheerder
dat heb je mij ook niet zien typen

Met stereotype bedoel ik dus de grote massa die bepaalt wat wel en wat niet verkoopt. Tieum is niet voor niks zo populair..

Smaken verschillen gelukkig

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 14:22:
Rap gebeurt genoeg in hoor

Precies! En dat is nu exact mijn punt!

Rap interesseert me geen ene drol, en als ik op de radio een track hoor denk ik al snel: "Oh nee he, dit lijkt al op miljoenen andere songs". Terwijl het misschien voor de kenner wel vernieuwend is ;) Mensen die de style van Tieum kunnen waarderen, zullen wel dergelijk horen dat hij zichzelf vernieuwt..

weet ik gelijk waar ik mee te maken heb...

Met iemand die niet een kilometers lang verhaal wilt typen, wat eigenlijk in een paar woorden samengevat kan worden ;)

En ja bij het overgrote deel van het 'domme' publiek doet al die rommel het goed en verdienen de artiesten miljoenen. Maar wat interesseert dat mensen nou die echt met muziek bezig zijn? Wat een ruk argument zeg....

Wie ben jij om te zeggen dat publiek dom is? Vergeet je niet dat het een kwestie van smaak? .. Weet je hoe dit nu overkomt? Dat alle mensen die naar muziek luisteren dat JIJ minder vind per direct dom zijn.. Beetje minachtend.. (Correct me if I'm wrong please..)

De 1 vind Tieum vet, de ander vind Venetian Snares vet, en de ander krijgt een big boner van DJ Paul... Do we give a fuck? Hell no...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Rap interesseert me geen ene drol, en als ik op de radio een track hoor denk ik al snel: "Oh nee he, dit lijkt al op miljoenen andere songs". Terwijl het misschien voor de kenner wel vernieuwend is ;)

Omgedraaide wereld

Hoe kan een nummer nou voor een leek lijken op duizenden andere nummers en voor een kenner vernieuwend zijn? Ik bedoelde meer dat een nummer juist WEL vernieuwend voor een leek kan zijn, meer NIET vernieuwend voor een kenner.

Waarschuw beheerder
donateur
hehehe

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 20:13:
Hoe kan een nummer nou voor een leek lijken op duizenden andere nummers en voor een kenner vernieuwend zijn? Ik bedoelde meer dat een nummer juist WEL vernieuwend voor een leek kan zijn, meer NIET vernieuwend voor een kenner.

Wat word er in de gemiddelde discotheken gedraaid?

Wat hoor je op de gemiddelde radiozender?

Dank u..

Waarschuw beheerder
Ik vat hem niet.

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 21:47:
Ik vat hem niet.

Ik ben een leek op het gebied van rap.. Ik vind het allemaal erg veel op elkaar lijken.. Ik zie er ook niet bepaald vernieuwing in.. Why should I, ik vind er toch niks aan ;)

Snap je nu wat ik bedoel?

Waarschuw beheerder
donateur
Hmm ...

Never mind ...

De meningen zijn denk ik te verschillend..

En ik heb geen zin in een debat :[ hehe ..

(L)

Waarschuw beheerder
Nee man, we zijn net lekker bezig ;)

Snap je nu wat ik bedoel?

Niet helemaal. :$ Je bedoelt dat je te weinig andere rap hoort dan Top 40 rap om vernieuwende shit te horen?

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik aan het werk ben, heb ik de radio aanstaan op een willekeurige zender (Neem voor de lol nou ff Radio 358, die kent iedereen)

Zodra ik een rap song voorbij hoor komen, hoor ik nouwelijks vernieuwing.. ritmes die 20 jaar geleden al gebruikt zijn, en teksten die nog steeds nergens over gaan... Dus voor mij geen vernieuwing .... En wie ben ik nou? Een leek als het om rap gaat...

Snap je het nu? :D

Waarschuw beheerder
Ja, maar dat is dus precies wat ik zeg :P

Of een stijl vernieuwend is of niet valt weinig aan te vinden, lijkt mij...het is nou eenmaal vernieuwend of niet...en als 1 zegt van wel, en 2 van niet, dan kent 1 waarschijnlijk meer muziek in die stijl dan 2, en heeft 1 er dus meer verstand van

W8:

Rap interesseert me geen ene drol, en als ik op de radio een track hoor denk ik al snel: "Oh nee he, dit lijkt al op miljoenen andere songs". Terwijl het misschien voor de kenner wel vernieuwend is ;)

Dat het voor de kenner wel vernieuwend is...bedoel je daarmaa 1 track of de stijl als geheel?

Waarschuw beheerder
Ja Proto, wat bedoel je nou ..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 20:03:
Wie ben jij om te zeggen dat publiek dom is? Vergeet je niet dat het een kwestie van smaak? .. Weet je hoe dit nu overkomt? Dat alle mensen die naar muziek luisteren dat JIJ minder vind per direct dom zijn.. Beetje minachtend.. (Correct me if I'm wrong please..)

Misschien lijkt het alsof ik dat bedoel maar dat is absoluut niet mijn bewering te zeggen dat alles wat niet in mijn straatje past per definitie minder diepgaand of van mindere waarde is...:$

Ik zette domme tussen aanhalingstekens omdat ik bedoelde dat het publiek wat naar makkelijk toegankelijke muziek over het algemeen minder kritisch is t.o.v. het publiek dat met een serieuzere intentie naar muziek luistert. En zoals je mss al ziet is dat deels de intentie van het publiek maar ik denk ook wel dat het met verstand van zaken te maken heeft.

om een lang verhaal kort te maken: het heeft niet alleen met smaak te maken. Het is idd misschien voor een leek moeilijk te doorgronden of iets vernieuwend, kwalitatief hoogstaand, of whatever is. Ik ken erg veel tracks van Tieum en ik vind dat ik daar best een waarde oordeel over kan geven zonder dat het niet mijn 'ding' is wat hij doet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 22:53:
Ja, maar dat is dus precies wat ik zeg

Kleine miscommunicatie dus ;) Ghehe ..

Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 22:53:
Dat het voor de kenner wel vernieuwend is...bedoel je daarmaa 1 track of de stijl als geheel?

Beiden..

Als een kenner 1 track in de style hoort die hij leuk vind, kan hij bepalen of het vernieuwend is of niet...... Daar is het een kenner voor .... :D

Waarschuw beheerder
Als een kenner 1 track in de style hoort die hij leuk vind, kan hij bepalen of het vernieuwend is of niet...... Daar is het een kenner voor .... :D

Ja...maar hoe kan 1 specifieke track nou vernieuwend zijn voor een kenner en niet vernieuwend zijn voor een leek? Die moet je me toch echt ff uitleggen :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 23:02:
om een lang verhaal kort te maken: het heeft niet alleen met smaak te maken. Het is idd misschien voor een leek moeilijk te doorgronden of iets vernieuwend, kwalitatief hoogstaand, of whatever is. Ik ken erg veel tracks van Tieum en ik vind dat ik daar best een waarde oordeel over kan geven zonder dat het niet mijn 'ding' is wat hij doet.

En ik denk dat je dáárom het ook niet vernieuwend vind?

Vind trouwens dat je het netjes uitgelegd hebt .. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 23:06:
Ja...maar hoe kan 1 specifieke track nou vernieuwend zijn voor een kenner en niet vernieuwend zijn voor een leek? Die moet je me toch echt ff uitleggen

Een leek hoort niet of iets vernieuwend is, en een kenner wel?

Das toch niet zo moeilijk? :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 22:10:
En ik heb geen zin in een debat

Bedoel je dat je confontaties liever vermijdt of komt het je gewoon ff niet uit? Ik had nml net het gevoel dat het niet ging uitlopen op een pro-contra / Industrial-mainstream gevecht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ver·nieu·wing (de ~ (v.), ~en)

1 het vernieuwen, verandering waardoor iets vernieuwd wordt

Waarschuw beheerder
wat Proto waarschijnlijk bedoeld: Als een leek een paar tracks hoort uit een voor hem redelijk, tot totaal, onbekende muziekstroming lijkt het een grote brei van hetzelfde. Dat is gewoon waar lijkt me. Dacht je dat mijn ouders Drum 'n Bass, Drill 'n Bass, Breakbeat, Breakcore etc uit elkaar kunnen houden?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Drill n bass = breakcore toch?

Waarschuw beheerder
niet per definitie

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 23:09:
Bedoel je dat je confontaties lieververmijdt of komt het je gewoon ff niet uit? Ik had nml net het gevoel dat het niet ging uitlopen op een pro-contra / Industrial-mainstream gevecht.

Als dat zo zou zijn, dan had ik niet eens gereageerd ;)

En een industrial-mainstream gevecht zal er niet plaatsvinden als het aan mij ligt... ;)

Ik ben van mening dat beide partijen (de liefhebbers, en haters, om het maar even te generaliseren) beiden duidelijk hun mening gegeven hebben.. So time to finish it ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 23:09:
ver·nieu·wing (de ~ (v.), ~en)

1 het vernieuwen, verandering waardoor iets vernieuwd wordt

Je probeert nu al een paar keer de aandacht te trekken.. Wil je iets zeggen kerel?

Mag wel hoor, maar probeer het zo nuttig mogelijk te houden .. ;) Iets posten wat een platgereden cavia al weet is niet echt van belang, toch?

Waarschuw beheerder
Vernieuwen is gewoon vernieuwen :/

En ik verveel me (f)

Waarschuw beheerder
samengevat: Als leek kun je eigenlijk geen goed oordeel geven of iets al dan niet vernieuwend is. Daar zijn beide partijen het over het algemeen wel over eens denk ik.
Of vernieuwend per definitie 'beter' is valt nog over te discussieren. En er zijn in dit forum 'kenners' beweren dat Tieum niet vernieuwend is terwijl de tegenpartij het daarmee niet eens is...

Nog niet klaar dus. :o)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Goed samengevat Lord Of Error (Y)

Alleen dan is er iets wat ik niet snap .... Als er kenners zijn die beweren dat Tieum niet vernieuwend is, dan zal dat wel zo zijn. Maar hoe kan je een style goed kennen, terwijl je eigenlijk geen moer om die style geeft?

Ik bedoel, ik ken rap, ik ken zat namen van artiesten, maar al ga je in detail dan sta ik met mn bek vol tanden.. Dus tot in hoeverre ben je nou eigenlijk een echte kenner?

( Heerlijk hoor, zondag avond vermaak.. :9 )

Waarschuw beheerder
nouja misschien dat ze zijn CD's hebben maar na 2x(of 3 of 4 keer) luisteren het patroon, de truukjes, in zijn tracks hebben ontdekt en daar heel snel zat van zijn geworden en dus stellen dat er weinig tot geen vernieuwing optreedt bij Tieum's tracks...:P
Daarnaast kunnen ze misschien wel inschatten dat zijn stijl over het algemeen al uitgekauwd is en dus niet meer vernieuwend is omdat ze artiesten kennen en wel leuk vinden in een vergelijkbare stijl.
Suggesties hoor, je moet die kenners maar ff vragen als ze weer langskomen. :D

Waarschuw beheerder
Alleen dan is er iets wat ik niet snap .... Als er kenners zijn die beweren dat Tieum niet vernieuwend is, dan zal dat wel zo zijn. Maar hoe kan je een style goed kennen, terwijl je eigenlijk geen moer om die style geeft?

Misschien is die stijl niet boeiend meer, juist omdat je er eerst wel een moer om gaf ;) Dat zie je overal zo, veel mensen die van oude hardstyle houden, vinden die nieuwe geen reet aan...en zo is het hetzelfde met bijvoorbeeld hardcore, frenchcore, terror ook wel...en volgens mij ook rap

Waarschuw beheerder
donateur
Fuck oogkleppen :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 23:52:
Misschien is die stijl niet boeiend meer, juist omdat je er eerst wel een moer om gaf Dat zie je overal zo, veel mensen die van oude hardstyle houden, vinden die nieuwe geen reet aan..

oude wordt gehypt ja omdat de nieuwe helemaal bagger is, dus deze zin is onzin LUI

Waarschuw beheerder
Qua NL hardcore ja...in frankrijk werd die shit al veel eerder gedaan

Waarschuw beheerder
lees!

Waarschuw beheerder
donateur
Het begon zo goed

Een discussie over vernieuwing...helaas werd daarna de radio erbij gehaald en toen ging het fout.

ALLES wat je op de radio hoort (zeker qua rap/r&b) is niet vernieuwend. Dit is puur omdat het risico te hoog is dat het nr flopt. De vernieuwing begint pas als de cd wordt verkocht van de artiest en die daarop nieuwe dingen probeerd. De shit die je op de radio hoort is gewoon commercieele meuk die lekker in het gehoor dient te liggen en dus absoluut NIET vernieuwend bedoeld is.

En gezien sommige zich niet verdiept hebben in het rap genre zullen ze nooit vernieuwende meuk horen omdat die het alleen via de radio horen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het dance het zelfde is alleen zit daar weer het grote voordeel aan dat er op een gemiddeld feest meerdere zalen zijn of iig meerdere stylen waardoor je dus wel nieuwe dingen tegen 'moet' komen. Een leek zal beginnen met mainstream gebeuren en komt vanzelf de wat 'moeilijkere' dingen tegen en of hij/zij dat kan waarderen moet die persoon geheel zelf weten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 20:03:
dat hij zichzelf vernieuwt..

En beantwoord het nu eens vanuit het andere standpunt wat ik noemde...en niet of hij zichzelf als artiests steeds vernieuwd ja of nee...
De rol die Tieum binnen de gehele hardcore vervuld...
Is hij dan vernieuwend bezig? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee.(heb ff zin om te reageren:))
Er zijn genoeg andere artiesten die tracks hebben gemaakt a la tieum. Beuken, raggen, knallen en beuken, maar wel op een herkenbare manier; de Tieum-manier.
Ik denk dat dat het vernieuwende is aan zijn muziek. Maar goed, dat geeft de beste man wel een status die blijkbaar gewaardeerd wordt bij de grote meute en daar heb ik geen problemen mee. Het is gewoon niet mijn smaak :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op zondag 30 oktober 2005 om 16:24:
Ik vind dit een waanzinnige kutplaat.

Bah.

jij legt het precies goed uit:)

Waarschuw beheerder
donateur
lenny_dee_and_tieum_-_microtronic_e.p.-(a8006)-vin­yl-2005-sq

super vette plaat :P

Waarschuw beheerder
donateur
Jappo & Lancinhouse - Exlxaxl (Tieum`s Kroket Remix)

lekkere vage ragge plaat :9

en ook zeker vernieuwend :P

Artiest Dark-Age
Waarschuw beheerder
is vette plaat:jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
tieum_and_ophidian_-_la_chronique_du_chat_et_du_ch­­ien-(meta4_d)-vinyl-2005-sq

vind em toch wel­ ­heel erg goed te doen :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
lees!

Volgende keer wat duidelijker graag, hier schiet ik natuurlijk geen reet mee op.

On-topic: A kant best lekker, A1 erg cool :D Bij de B kant weet je het echter wel weer

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
releases bij cardiac gaan erg hard btw
Waarschuw beheerder
Als ze maar eens een leuke SIN vinyl maken :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zeg nee tegen de repress !

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 6 november 2005 om 04:48:

:woep:
Waarschuw beheerder
zeer smerige plaat deze meta4, zeer goed (y)

misschien moeten sommige bij het beluisteren van de preview het eens met goede luidspeakers doen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 6 november 2005 om 04:48:

plus zeg nee tegen de hardcore van tegenwoordig!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 23:07:
plus zeg nee tegen de hardcore van tegenwoordig!!!!!

zeg nee tegen hollandse mainstream hardcore van tegenwoordig

Waarschuw beheerder
alle hardcore stromingen van tegenwoordig:jaja:

Waarschuw beheerder
wat jij wil

Waarschuw beheerder
het is mijn dag? :D :woepwoep: O:)

Waarschuw beheerder
nouja anders hou je niet op met zeuren..:9
Waarschuw beheerder
Zeg nee tegen alle muziek, zeg nee tegen alles. Zeg zelfs nee tegen nee :(

Waarschuw beheerder
Anti anti!

Waarschuw beheerder
Delete the Ball
Waarschuw beheerder
(y)
waar staat BAL eigenlijk voor? Bat ass Laurens?

Waarschuw beheerder
Neuh, staat nergens voor, bal is m'n bijnaam maar dat staat zo saai, dus maar heel stoer hoofdletters van gemaakt en puntjes tussen gezet :P
Waarschuw beheerder
iedereen vindt jou dus maar een balletje?

Waarschuw beheerder
Neuh, bal staat ergens anders voor ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Delete the Beat op vrijdag 11 november 2005 om 01:51:
waar staat BAL eigenlijk voor? Bat ass Laurens?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 november 2005 om 02:05:
Neuh, bal staat ergens anders voor

Bisexuele Anus Likker8)
Waarschuw beheerder
8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Born As Lawaaischopper
Waarschuw beheerder
:/ je heet geen bal meer? :/ en je bent gelijk verbannen?