donateur
Zou de doodstraf hier in Nederland ingevoerd moeten worden?
Wat zijn jullie argumenten hierover?
Ik ben zelf vóór de doodstraf.
Wat zijn jullie argumenten hierover?
Ik ben zelf vóór de doodstraf.
Ja???
eigenlijk tegen, omdat doodgaan niet echt een straf is meer n verlossing,
maar aangezien ik wel in karma en reincarnatie geloof, kan je echt zieke lui beter afmaken dan ervoor moeten betalen om ze een leven op te sluiten,
hun straf komt nog wel in n ander leven
maar die mensen kosten geld en daarom vind ik de doodstraf effecienter
ik vind dat bij sommige gevallen de doodstraf wel toegepast moet worden,, laatst opt nieuws : man roeit heel familie uit voor een nieuwe vlam
terwijl dan ons hele rechtssysteem omgegooid moet worden (en dat gaat MILJARDEN kosten... wie
We hebben het of je voor of tegen bent (in bepaalde gevallen), niet om het meteen echt in te voeren en het gehel rechtssysteem om te gooien.
Maar iemand die nog leeft en vast zit kan ook weer uitbreken (gebeurd vaak genoeg).
Klinkt voor velen erg grof, maar waarom niet?
(Welcome back DarkSkywise)
internationaal in grote problemen zou brengen...
Ik ben voor. Alleen afhankelijk van het delict en de bewijslast.
Voordeel: geen kosten en gevaar meer.
Nadeel: Mensen kunnen verder in hun "vergrijp" gaan, omdat ze weten dat ze toch de doodstraf krijgen als ze gepakt worden.
Vind het wel een goed idee om de doodstraf "bij herhaling" in te voeren. Dan sluit je de onschuldigen ook uit...
Denk dat je hier een belangrijk punt noemt. Nederland is bang voor die problemen. Dat is denk ik de reden waarom het niet ingevoerd is.
Euhm ja, als een man 3 of 4 jaar lang heeft vastgezeten door een stomme fout van het OM, dan heb ik weinig vertrouwen in het OM!!!
Pedofielen en verkrachters meteen opknopen
het scheeld ons een hoop belasting centen
Als het echt 100% zeker is dat iemand iemand heeft verkracht of vermoord...
Zoals pedofielen