Partyflock

Forumonderwerp · 804704
Waarschuw beheerder
donateur
Zou de doodstraf hier in Nederland ingevoerd moeten worden?
Wat zijn jullie argumenten hierover?
Ik ben zelf vóór de doodstraf.

Waarschuw beheerder
TEGEN

Onschuldige mensen die de doodstraf krijgen door simpele fouten/vergissingen van het OM!! :S
Nee, dat is te erg!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben zeer zeker VOOR de doodstraf en voor lijfstraffen (Y)

Waarschuw beheerder
Wensen jullie ook onschuldige mensen de dood toe????
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dat gebeurt er nu toch ook?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op woensdag 28 september 2005 om 22:38:
Ja, dat gebeurt er nu toch ook?

:S Ja???
Waarschuw beheerder
donateur
eigenlijk tegen, omdat doodgaan niet echt een straf is meer n verlossing,
maar aangezien ik wel in karma en reincarnatie geloof, kan je echt zieke lui beter afmaken dan ervoor moeten betalen om ze een leven op te sluiten,
hun straf komt nog wel in n ander leven
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 september 2005 om 22:40:
Ja???

ja

Uitspraak van AltijdHerrie !! op woensdag 28 september 2005 om 22:45:
eigenlijk tegen, omdat doodgaan niet echt een straf is meer n verlossing,
maar aangezien ik wel in karma en reincarnatie geloof, kan je echt zieke lui beter afmaken dan ervoor moeten betalen om ze een leven op te sluiten,
hun straf komt nog wel in n ander leven

ben ik het ook wel mee eens, maar die mensen kosten geld en daarom vind ik de doodstraf effecienter

en daarbij zijn er echt gevaren voor de maatschappij en die verdienen gene plekje op deze wereld

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Satanica op woensdag 28 september 2005 om 22:49:
maar die mensen kosten geld en daarom vind ik de doodstraf effecienter

not true

een doodstrafprocedure met alles erop en eraan kost zelfs aanmerkelijk MEER dan levenslang (tenzij je standrechtelijke executies zoals in China wil)

bovendien zou een kostenplaatje nooit bepalend mogen zijn of iemand in leven mag blijven of niet

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rx-snowy op woensdag 28 september 2005 om 18:50:
Maar iemand levenslang geven (in nederland hooguit 20 jaar....),

ook not true

levenslang is in Nederland wel degelijk levenslang

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 september 2005 om 21:06:
ik vind dat bij sommige gevallen de doodstraf wel toegepast moet worden,, laatst opt nieuws : man roeit heel familie uit voor een nieuwe vlam

maar dat zijn individuele gevallen, terwijl dan ons hele rechtssysteem omgegooid moet worden (en dat gaat MILJARDEN kosten... wie moet dat betalen? en dat om misschien 1 geval per jaar?)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 september 2005 om 23:24:
tenzij je standrechtelijke executies zoals in China wil

Klinkt voor velen erg grof, maar waarom niet?

(Welcome back DarkSkywise :knuffel: )
Artiest Bernd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 september 2005 om 23:27:
terwijl dan ons hele rechtssysteem omgegooid moet worden (en dat gaat MILJARDEN kosten... wie

We hebben het of je voor of tegen bent (in bepaalde gevallen), niet om het meteen echt in te voeren en het gehel rechtssysteem om te gooien.

Maar iemand die nog leeft en vast zit kan ook weer uitbreken (gebeurd vaak genoeg).

Heb je de eleende weer van voor af aan.

Ik begrijp jouw punt ook zeker wel, maar als er aan mij wordt gevraagd of ik voor of tegen ben....
dan ben ik voor.

is gewoon mijn mening
Waarschuw beheerder
donateur
Ik begrijp de mensen niet dit hele topic door gaan lezen, dus ik schrijf het nog maar een keer:

Als je mensen de doodstraf wilt geven, omdat dit goedkoper zou zijn, dan kan je de ergste misdadigers beter in een speciale gevangenis zetten, waar ze dwangarbeid moeten verrichten, om de schade die ze aan de maatschappij hebben toegebracht terug te betalen.

Er zijn in de VS gevangenissen die winst maken. Nu ben ik daar niet zo voor, omdat dat er toe kan leiden dat er expres meer mensen gevangen worden gezet om meer winst te kunnen maken, maar het zou mischien wel een goed idee zijn om de normale gevangenissen quite te laten spelen en gevangenissen voor levenslang gestraften winst te laten maken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 september 2005 om 22:33:
Wensen jullie ook onschuldige mensen de dood toe????

heb je zo weinig vertrouwen in het om????

kom met argumenten als je er zo kortzichtig over praat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zeker het nieuws niet gevolgt de afgelopen jaren?
Komt regelmatig voor dat mensen jaren vast zitten voor iets wat ze niet gedaan hebben. Soms zelf terwijl Justitie wist dat er iemand onschuldig vast zat, omdat ze bewijs hadden dat de verdachte vrij zou spreken. Alleen lieten ze dat niet aan de rechter zien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rx-snowy op woensdag 28 september 2005 om 23:48:
We hebben het of je voor of tegen bent (in bepaalde gevallen), niet om het meteen echt in te voeren en het gehel rechtssysteem om te gooien.

ik neem bij mijn voor of tegen ook de haalbaarheid mee

ik kan gewoon niet een beetje voor gaan zitten zijn voor iets dat totaal onrealistisch is ;)

Uitspraak van rx-snowy op woensdag 28 september 2005 om 23:48:
Maar iemand die nog leeft en vast zit kan ook weer uitbreken (gebeurd vaak genoeg).

En iemand die de doodstraf boven het hoofd hangt maar nog op vrije voeten is, is 100x zo gevaarlijk als iemand die er met een vrijheidsstraf vanaf zou komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Satanica op woensdag 28 september 2005 om 23:43:
Klinkt voor velen erg grof, maar waarom niet?

Omdat er na de procedure vaak genoeg bewijsmateriaal komt bovendrijven waaruit blijkt dat iemand onschuldig is.

In de VS (helaas het enige echte voorbeeld dat we hebben) zijn er honderden gevallen van opgelegde doodstraf niet uitgevoerd omdat de dader toch onschuldig bleek.

Als iemand dan al standrechtelijk geëxecuteerd blijkt te zijn hebben ze dan weinig meer aan "sorry, foutje, hier heb je een bosje bloemen"

Uitspraak van Satanica op woensdag 28 september 2005 om 23:43:
(Welcome back DarkSkywise :hug: )

ja, verdorie... we hebben nog steeds niet geknuffeld he? *pruil*

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 00:08:
heb je zo weinig vertrouwen in het om????

Euhm ja, als een man 3 of 4 jaar lang heeft vastgezeten door een stomme fout van het OM, dan heb ik weinig vertrouwen in het OM!!!

Waarschuw beheerder
Voor. Géén twijfel mogelijk.

Waarschuw beheerder
voor :yes:

Waarschuw beheerder
Absoluut tegen. Dat iemand anders kan bepalen of ik mag leven of niet, ondenkbaar. Zet me dan maar op de maan met een overlevingspakketje.

Wat als het OM fout zit idd... lastig omkeerbaar dat vonnis. 3 jaar onterecht gevangenisstraf is minder erg dan dood zijn uiteraard.
Waarschuw beheerder
donateur
er komen in elke situatie op welke manier dan ook ALTIJD onschuldige mensen om...
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=15 height=15]http://www.powerbeat.org/images/smile_dom.gif[/img]
Ja je kunt je tegenwoordig per SMS abbonneren op de doodstraf. Krijg je er dagelijks eentje toegestuurd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En dan is natuurlijk nog de vraag: als je doodstraf écht preventief zou werken, écht goedkoper zou zijn, écht beter zou zijn voor de nabestaanden en ons écht niet internationaal in grote problemen zou brengen... waarom heeft de NL overheid het dan nog niet ingevoerd?

Antwoord: omdat de NL overheid wél voor de gevolgen zal moeten opdraaien en al die fervente voorstanders niet.

Kennelijk zijn de nadelen dus toch groter dan de voordelen :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de doodstraf is verkeerd want als je perongelijk iemand hebt vermoord heb je geen grens meer je gaat toch dood dus kun je net zo goed door moorden.
dus ik ben tegen de doodstraf.
martelen ben ik wel voor

Waarschuw beheerder
En waarom ben je dan wel voor martelen :S Is evengoed een misdaad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 14:51:
internationaal in grote problemen zou brengen...

Denk dat je hier een belangrijk punt noemt. Nederland is bang voor die problemen. Dat is denk ik de reden waarom het niet ingevoerd is.

Uitspraak van Pino op zondag 21 augustus 2005 om 18:18:
Ik ben voor. Alleen afhankelijk van het delict en de bewijslast.

Voordeel: geen kosten en gevaar meer.

Nadeel: Mensen kunnen verder in hun "vergrijp" gaan, omdat ze weten dat ze toch de doodstraf krijgen als ze gepakt worden.

Vind het wel een goed idee om de doodstraf "bij herhaling" in te voeren. Dan sluit je de onschuldigen ook uit...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 14:55:
martelen ben ik wel voor

ik ben zeker wel voor lijfstraffen ja :jaja:

werkte vroeger prima!

Waarschuw beheerder
donateur
Helaas zijn er mensen die pijn fijn vinden? ;)

Net zoals het bij zware criminelen regelmatig voorkomt dat ze helemaal niet bang zijn voor de dood ("part of the job" & een van de redenen waarom de doodstraf niet werkt als afschrikmiddel) krijg je dan volgens mij een hele nieuwe groep criminelen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pino op donderdag 29 september 2005 om 15:08:
Denk dat je hier een belangrijk punt noemt. Nederland is bang voor die problemen. Dat is denk ik de reden waarom het niet ingevoerd is.

En dat is natuurlijk ook een taak van de overheid... niet alleen het invoeren van maatregelen, maar ook stilstaan bij de gevolgen ervan.

Simpel vorbeeld is iets als "Ik ben voor gratis bier op feesten!"... nou, ik denk dat de meesten op Pf daar best wel voor zijn! :yes:

Ow, worden nu opeens de kaartjes drie keer zo duur? :S
Waarschuw beheerder
VOOR!!

Waarschuw beheerder
donateur
GOVERNOR GEORGE RYAN, Illinois: We don't want to kill innocent people and we almost did in Illinois, and that's what brought me where I am today, that we had to put a stop to it, because we were this close to killing innocent people, not once, not twice, but 13 times in Illinois. Anthony Porter was two days away, ordered his last meal, fitted for his suit and his coffin, and two days away from execution, we almost executed him. It would have horrendous had we done that.

En Illinois is nu niet bepaald een cowboy-staat à la Texas... wat zouden voorstanders vinden van de doodstraf als ze zelf een van die 13 waren geweest?

Ja, ik weet t, de VS is Nederland niet, maar het is wél het enige vergelijkingsmateriaal dat we hebben (nl het enige Westerse land dat de doodstraf kent).

Als daar uit ALLES blijkt dat het NIET werkt... waarom zou het bij ons dan wél werken?

En wat zouden de voorstanders te zeggen hebben tegen de twee verdachten van de Puttense moordzaak? "Sorry"?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben er tegen omdat idd onschuldige ook de dupe worden,maar moet zeggen er zitten er ook wqat vast voor levenslang die wel iets gruwlyks gedaan hebben en moet je kyke wat dat kost, dat betalen wy onderander.

beetje lastig dus

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 10:22:
Euhm ja, als een man 3 of 4 jaar lang heeft vastgezeten door een stomme fout van het OM, dan heb ik weinig vertrouwen in het OM!!!

ik geef je geen ongelijk, maar met de doodstraf zijn ze echt wel ervan op de hoogte met wie ze te maken hebben.
Waarschuw beheerder
donateur
Pedofielen en verkrachters meteen opknopen :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van brainless op donderdag 29 september 2005 om 19:25:
Pedofielen en verkrachters meteen opknopen

;)

Waarschuw beheerder
donateur
Als het echt 100% zeker is dat iemand iemand heeft verkracht of vermoord... waarom niet. het scheeld ons een hoop belasting centen en ze kunnen nooit uitbreken uit een tbs kliniek en weer dezelfde fout begaan.

Het kon in de middeleeuwen toch ook? waarom nu dan niet meer....
Waarschuw beheerder
donateur
Ah, de middeleeuwen. Die goede oude tijd.
Was alles nog maar zo als toen.

De kerk had het voor het zeggen.
Heksen werden verbrand.
Riolering was er niet, mocht niet van de kerk.
Als je 40 werd was je al oud.
Als je ziek was, dan lieten ze je leegzuigen door bloedzuigers.
Als je een rotte kies had, werd die niet gevuld, maar zonder verdoving getrokken op het dorpsplein.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van brainless op donderdag 29 september 2005 om 19:25:
Pedofielen en verkrachters meteen opknopen

Jij wil 300.000 à 500.000 Nederlanders laten opknopen? :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 21:17:
het scheeld ons een hoop belasting centen

rest van de topic ff lezen... doodstraf (met alles erop en eraan) is DUURDER dan levenslang

Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 21:17:
Als het echt 100% zeker is dat iemand iemand heeft verkracht of vermoord...

100% zekerheid heb je misschien maar 1 of 2 keer per jaar, daar ga je geen heel rechtssysteem voor omgooien (wel eens gedacht aan wat DAT kost?)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geen doodstraf, gewoon hard afzien,(6) en hetzelfde doen wat ze andere hebbe aangedaan. Zoals pedofielen,verkrachters, dieren-mensen mishandelaars...

Gewoon dood gaan, door af te zien. hem pijn zien lijden (6)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Snoepke (l) AlCoHoLiK Drunk op vrijdag 30 september 2005 om 00:14:
Zoals pedofielen

Pedosexuelen.

Meeste pedofielen doen namelijk nooit wat en de helft van alle pedosexuelen *is* niet eens pedofiel (sterker nog, de zwaarste delicten vind je juist bij de niet-pedofiele pedosexuelen)

Waarschuw beheerder
DarkSkywise (HHA n00b) je bent druk bezig met overtuigen om de doodstraf NIET in te voeren. Ik ben het met je eens, maar kennelijk zijn een hoop mensen niet bereid om verder te kijken dan hun neus lang is.

Daarnaast vind ik ook dat we nu wel wat minder barbaars hoeven te zijn dan in de middeleeuwen. Ik vind dat we nu wel in staat moeten zijn om te proberen die mensen terug in de maatschappij te laten komen. Mocht dit niet lukken vind ik dat de celstraffen misschien wel wat hoger mogen zijn. Alleen een perfecte oplossing is er niet denk ik.

Waarschuw beheerder
donateur
duidelijk voor de doodstraf (Y)

Waarschuw beheerder
Daarnaast vind ik ook dat we nu wel wat minder barbaars hoeven te zijn dan in de middeleeuwen. Ik vind dat we nu wel in staat moeten zijn om te proberen die mensen terug in de maatschappij te laten komen

Ik geloof niet dat iedereen het met je eens is forti...

geen doodstraf, gewoon hard afzien,(6) en hetzelfde doen wat ze andere hebbe aangedaan. Zoals pedofielen,verkrachters, dieren-mensen mishandelaars...

Gewoon dood gaan, door af te zien. hem pijn zien lijden (6)

omg hoe oud ben je nou :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
absoluut voor, kost de maatschappij een stuk minder geld.
Waarom mensen aan de vreet houden die toch totaal geen nut meer hebben voor de maatschappij, moet maar eens een eind komen aan de playstation jongens die ook nog steeds het zogenaamde recht hebben om een luchtje tescheppen. Ik zeg opruimen :yes:

Duke (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 23:28:
rest van de topic ff lezen... doodstraf (met alles erop en eraan) is DUURDER dan levenslang

kom met betere argumenten, dan pas ga ik het ook geloven.

en anders betaal ik liever iemands dood, dan z'n leven
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
anders betaal ik liever iemands dood, dan z'n leven

Dit is echt een zieke gedachtegang, zeker als je bedenkt dat het evenveel kost.
Met dwangarbeid kunnen langgestraften zelfs geld opleveren.