Partyflock

Forumonderwerp · 795232
3126x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ben dus vandaag naar de paranormaal beurs in Apeldoorn geweest.. Heb een aura foto laten maken! :)

Toevallig nog meer mensen die een aura foto hebben.. Lijkt me wel leuk/ intresant om de verschillen te zien :)

[img cacheid=0002152a001ada7fa2084ec61a00dc645c]https://vip.partyflock.nl/images/user/51196_large.jpg[/img]

(F)

Heb je ook interesse om zo'n foto te laten maken bijv. kijk dan eens op onderstaande links:

http://www.paraview.nl/agenda.html

http://www.paranormalebeurzen.nl/beurzen.htm

http://www.stichtingdigitalis.nl/Beursinfo.htm

http://www.alleshelder.nl/Diversen/paranormaalbeurzen.htm
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 14:41:
Ik vind dat je die vraag beter anders om kan stellen, waarom zou er wel meer moeten zijn. Is dat een drang om te vluchten in de eigen fantasie omdat het leven niet leuk genoeg is zonder? Ik weet het niet, maar ik vind het wel bijzonder interesant dat dik 98% van de wereldbevolking er waarde aan hecht.

Vraag omkeren? :/
Het moet niet, blijkbaar (volgens sommige) is het er.
Dan is de vraag waarom helemaal nog niet interessant.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 14:41:
Waarom, als je begrijpt hoe de natuur op het kleinste niveau werkt dan zie je dat dit soort zaken onmogelijk is. Maarja dan kom je weer op het punt uit:

is de materiele wereld de enige.

Naar mijn visie wel.

Vooral Plato heeft zijn steentje bij gedragen aan dit soort gedachtes over hogere onzichtbare werelden.

Ik weet het nodige van natuurkunde ;)
Maar juist daarom blijf ik zeggen; vroeger dacht men dat de aarde plat was, men had de apparatuur niet en de kennis niet. Toen de eerste man zei; "de aarde is rond" is de beste man behoorlijk gestraft, later bleek dat hij gelijk had ;)

En over plato...

Citaat;

tussen opeenvolgende reïncarnaties vertoeft de ziel tussen de Ideeën en leert ze kennen. Bij elke wedergeboorte verliest zij echter die kennis. De ontwikkeling van kennis (van de Ideeën) is een stapsgewijs terughalen (anamnesis) van wat door het fysieke bestaan verloren is gegaan.
(Hij gebruikte het beeld van de mensen als grotbewoners, die in donkere holen in een kring rond een vuur zitten, maar met de rug ernaar toe. Ieder kijkt voor zich uit, en ziet slechts schaduwen tegen de rotswand spelen. Zij aan wie het lukt uit de grot te ontsnappen, zullen de werkelijke wereld leren kennen.)

Maw. Plato geloofd ook dat er meer is na de dood ;)

In het schuingedrukte;
Die grot is jou mening. Als jij nooit uit de grot komt zal je nooit meer zien dan wat jij denkt dat nu "de waarheid" is. De grot.

En me msn naam is niet voor niks; Gnothi Seauton

Is ook van plato ;)

Erken dat je een mens bent, erken de mogelijkheden en de gebreken, leer daar mee leven ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van medicman op donderdag 21 juli 2005 om 14:55:
Maw. Plato geloofd ook dat er meer is na de dood

In het schuingedrukte;
Die grot is jou mening. Als jij nooit uit de grot komt zal je nooit meer zien dan wat jij denkt dat nu "de waarheid" is. De grot.

:d tsja met dat soort verhalen kun je alle kanten uit. Ik kan ook zeggen dat een van jullie in die grot zit en ik eruit ben gekomen.
Waarschuw beheerder
Weinig toe te voegen aan Medic.....altijd gevaarlijk om te schermen met 'groten' als je niet volledig op de hoogte bent van de uitspraken en gedachtengangen van deze persoon :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 14:56:
tsja met dat soort verhalen kun je alle kanten uit. Ik kan ook zeggen dat een van jullie in die grot zit en ik eruit ben gekomen.

Nee gezien je opmerkingen niet ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 14:56:
tsja met dat soort verhalen kun je alle kanten uit. Ik kan ook zeggen dat een van jullie in die grot zit en ik eruit ben gekomen.

Daar raak je nu juist de kern van het verhaal ;)
Jij blijft volhouden dat het onzin is, maar blijkbaar is het op meerdere manieren te bekijken... Dus waarom doe je dat niet? ;)

Waarschuw beheerder
Haha dat wordt een wellus nietus verhaaltje, ik geloof er in ieder geval niet in omdat ik het niet nodig heb:)

Nogmaals vind deze wereld al interesant genoeg.

Dit is gewoon een punt waar wij nooit en te nimmer uit zullen komen aangzien ik het bestaan van hogere onstoffelijke machten uitsluit, en jij niet.

Dat is vrij simpel.

Waarschuw beheerder
Hogere onstoffelijke machten.
Ik zie een aura als een deel van jezelf.
Niks hogere macht dus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:04:
omdat ik het niet nodig heb:)

het gaat niet om 'nodig hebben' dat is je vreemdste opmerking tot nu toe.

Ik heb het ook niet nodig hoor :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karian op donderdag 21 juli 2005 om 15:14:
het gaat niet om 'nodig hebben' dat is je vreemdste opmerking tot nu toe.

Waarom vind je dat een vreemde opmerking:d?

Kijk nogmaals je mag mijn visie niet onderbouwd vinden, is je goede recht. Ik heb mijn visie op het bestaan en dat soort zaken allang en breed gegeven op het forum over god.

Maar dat is zo gruwelijk veel tekst.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:04:
Haha dat wordt een wellus nietus verhaaltje, ik geloof er in ieder geval niet in omdat ik het niet nodig heb

Nogmaals vind deze wereld al interesant genoeg.

Nu gooi je het andersom ;p

Net was het natuurkundig onmogelijk.
Nu geloof je er niet in omdatje het niet nodig hebt.

Rare opmerking overigens. Je zou maar nergens in geloven omdat je het niet nodig hebt. Als iedereen dat doet zou de werled er heel anders uitzien :D
Waarschuw beheerder
donateur
Maar iets waar we het wel over eens zijn denk ik;

Dit kan je iemand nooit dwingen te geloven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van medicman op donderdag 21 juli 2005 om 15:19:
Nu gooi je het andersom

Net was het natuurkundig onmogelijk.
Nu geloof je er niet in omdatje het niet nodig hebt.

Rare opmerking overigens. Je zou maar nergens in geloven omdat je het niet nodig hebt. Als iedereen dat doet zou de werled er heel anders uitzien

Ja ik heb het niet nodig omdat het niet volgens de natuurkunde mogelijk is. Enja aangezien ik heilig ervan overtuigd ben dat de natuurkunde de sleutel tot alles is.

Dat bedoelde ik er mee te zeggen;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van medicman op donderdag 21 juli 2005 om 15:21:
Maar iets waar we het wel over eens zijn denk ik;

Dit kan je iemand nooit dwingen te geloven

Nee ik zie dit liever als die religies die elkaar de koppen in slaan omdat de een beweert de ware god te aanbidden en visa versa. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:20:
Ja ik heb het niet nodig omdat het niet volgens de natuurkunde mogelijk is. Enja aangezien ik heilig ervan overtuigd ben dat de natuurkunde de sleutel tot alles is.

Psst... de aarde is plat

:9
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:22:
Nee ik zie dit liever als die religies die elkaar de koppen in slaan omdat de een beweert de ware god te aanbidden en visa versa.

Een god vind ik wel goed, een religie niet.
Alleen kan je die dingen niet vanelkaar scheiden.

(ik geloof overigens zelf niet in god ;) )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van medicman op donderdag 21 juli 2005 om 15:23:
Psst... de aarde is plat

Zou het:P?

Waarschuw beheerder
poeh hej wat een teksten.... te veel om allemaal terug te lezen...

nog een vraag aan jou de dulle:

hoe verklaar jij dat je in een kamer zit met een kaars aan... heel hard gaat denken dat die kaars uit moet en dat dan vervolgens die kaars uit is...

of hoe verklaar jij dat je heel hard denkt dat de poster van de muur moet vallen en dat deze later van de muur af valt...

of dat je heel erg aan iemand zit te denken en dat die persoon je vervolgens belt... (en niet 1x maar komt vaker voor)

Dit is puur de energie en de kracht die een mens bezit!! wij mensen kunnen volgens mij VEEL meer met onze eigen krachten dan we zelf weten... daarom ben ik hierin geintereseerd... omdat we zelf veel meer kunnen dan we denken!

Hoeveel procent van onze hersenen gebruiken we ook alweer??? en waarvoor is dat andere gedeelte er dan?? ik denk dat we daarmee gewoon meer kunnen misschien...

Waarschuw beheerder
en over geloof gesproken...

naar mij idee hebben de mensen deze vroeger zelf verzonnen om zo de mensen in bedwang te houden...

Zolang ik geen echt bewijs van een 'god' heb kan ik daar niet in geloven... eerst zien dan geloven...

Dus snap wel dat jij nix van spiritualiteit gelooft als je er ook nog nix van ervaren hebt! (is btw ook geen geloof)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:27:
hoe verklaar jij dat je in een kamer zit met een kaars aan... heel hard gaat denken dat die kaars uit moet en dat dan vervolgens die kaars uit is...

of hoe verklaar jij dat je heel hard denkt dat de poster van de muur moet vallen en dat deze later van de muur af valt...

of dat je heel erg aan iemand zit te denken en dat die persoon je vervolgens belt... (en niet 1x maar komt vaker voor)

Dat geloof ik dus simpelweg niet.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:27:
Dit is puur de energie en de kracht die een mens bezit!! wij mensen kunnen volgens mij VEEL meer met onze eigen krachten dan we zelf weten... daarom ben ik hierin geintereseerd... omdat we zelf veel meer kunnen dan we denken!

Dat is ook wat mij hier in tegen spreekt. Alle levende wezens zijn verwant aan elkaar. Een mens is niks meer dan een uitvloeisel van de evolutie dan een boom. Voor een redelijk groot percentage is zijn DNA gelijk aan bv een eikenboom wat zegt dat ooit beiden dezelfde voorvader hadden.

De mens wordt als zeer speciaal gezien terwijl het maar een nietig wezen is. Tussen onze hersenen en die van de Chimpansee zit in feite niet zo heel veel verschil (we zijn genetisch ook voor dik 98% ) gelijk. Maar als ik nu zeg dat een chipansee over bovennatuurlijke krachten bezit dan wordt er eens hard gelachen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:32:
Dat geloof ik dus simpelweg niet.

te makkelijk antwoord... WANT??? of WIL je dit niet geloven... moet je teleurstellen... waar gebeurt!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:32:
Maar als ik nu zeg dat een chipansee over bovennatuurlijke krachten bezit dan wordt er eens hard gelachen.laatste aanpassing 21 juli 2005 15:32

mij hoor je niet lachen... zou kunnen, waarom niet?

btw... vraag ik me af waarom je deze theorie net plaatste??? is niet echt een antwoord zeg maar...
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat om het gebruik van die hersencapaciteit.
Een Chimpansee heeft idd. bijna identieke hersenen aan de mens, alleen is zijn hersenactiviteit vele malen lager dan van de mens. En wij gebruiken ook maar een klein deel van wat er bovenin zit zit ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
In tegenstelling tot religie zou ik wat men "aura" noemt niet meteen als fantasie willen omschrijven. Je meet iets (over het algemeen magnetische velden rondom het lichaam) en kent afhankelijk van de sterkte een aantal kleuren toe in een foto.

Je kan "aura" zondermeer zo definiëren dat het bestaat. Zoals met alles ontstaat het probleem en de fantasie op het moment van de interpretatie. Als ik nu stel dat "rood" staat voor de mate waarin iemand bezeten is van de duivel, dan omschrijf ik overduidelijk iets uit een fantasiewereld. Nu is dat bij zo'n voorbeeld heel duidelijk, maar zodra het wat vager wordt lijken mensen toch geneigd het eerder aan te nemen. Een verkeerde interpretatie komt dichtbij fantasie. De meting van de straling of energie die men aura noemt op zich niet.

Het is juist interessant om naar de interpretatie te kijken. Als je de aura als graadmeter ziet voor de lichamelijke toestand, dan zou je best (ook wetenschappelijk) kunnen onderzoeken of er verbanden zijn die een voorspellende waarde hebben. Als geel bijvoorbeeld zou staan voor zelfvertrouwen, dan zou een hogere hoeveelheid geel er ook toe moeten leiden dat iemand een hogere score haalt op een vragenlijst die zelfvertrouwen meet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op donderdag 21 juli 2005 om 15:38:
Als geel bijvoorbeeld zou staan voor zelfvertrouwen, dan zou een hogere hoeveelheid geel er ook toe moeten leiden dat iemand een hogere score haalt op een vragenlijst die zelfvertrouwen meet.

:yes:

en DAT lijkt me nou ECHT interessant :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op donderdag 21 juli 2005 om 15:38:
Het is juist interessant om naar de interpretatie te kijken. Als je de aura als graadmeter ziet voor de lichamelijke toestand, dan zou je best (ook wetenschappelijk) kunnen onderzoeken of er verbanden zijn die een voorspellende waarde hebben. Als geel bijvoorbeeld zou staan voor zelfvertrouwen, dan zou een hogere hoeveelheid geel er ook toe moeten leiden dat iemand een hogere score haalt op een vragenlijst die zelfvertrouwen meet.

dat is idd een goed stukje wat je daar zegt...
Het gaat er dus om wat mensen over je aura zeggen... het gekke is dat het bij mij klopt... dus vandaar dat het zo raar is dat mensen die je niet kent, zoveel over je kunnen zeggen!!! daarom is het naar mijn idee geen fantasie of iets dergelijks... Zo zou je dingen idd na kunnen trekken...
Waarschuw beheerder
donateur
Ach De Dulle, jouw verhaal is ook maar een geloof.

Zo heeft iedereen iets om zich aan vast te houden. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:35:
te makkelijk antwoord... WANT??? of WIL je dit niet geloven... moet je teleurstellen... waar gebeurt!

Tsja, ik ken wel mensen uit mijn omgeving die beweren over dit soort krachten te bschikken maar iedere keer als ik er dan bij was lukte het weer niet, of dan bewoog het glaasje niet over zo een bord met 'geesten oproepen'.

Of nog een voorbeeld, een vriend van me kwam eens overstuur naar me toe: hij had een geestverschijning gezien in een bos vlak bij mij in de buurt. Hij zij ook dat er een rare sfeer hing. Ik ben toen 's nachts eens een stukje gaan wandelen in dat bos maar er was niks te merken van dit al hoor. Het enige wat ik zag waren bomen en ik rook een heerlijke boslucht, dus niks geesten en rare sferen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:35:
mij hoor je niet lachen... zou kunnen, waarom niet?

Dat is dan al een pluspunt, alleen over het algemeen zijn het toch alleen mensen die zich zoiets toeschrijven. En ik wilde met die theorie aangeven dat de mens niks bijzonders is, leven in het algemeen is niks bijzonders. Is meer een levende biochemische fabriek zeg maar:)
Waarschuw beheerder
Ik denk juist dat dieren (incluis chimpansees) JUIST over dergelijke mogelijkheden beschikken....

niet voor niks zijn er na de tsunami weinig (wilde) dieren gestorven....niet voor niks voelt mijn kat mijn gemoedstoestand aan ;)

Waarschuw beheerder
Weet iemand toevallig of er komende tijd zo'n beurs of iets in deze buurt (Alkmaar) is. Of een website waar ik die info kan vinden. We hebben het er nu wel over maar ik wil wel zo'n foto laten maken eigenlijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karian op donderdag 21 juli 2005 om 15:53:
Ik denk juist dat dieren (incluis chimpansees) JUIST over dergelijke mogelijkheden beschikken....

niet voor niks zijn er na de tsunami weinig (wilde) dieren gestorven....niet voor niks voelt mijn kat mijn gemoedstoestand aan

Qarian: Dan vind ik het toch een mooie theorie;), ondanks dat ik er niet in geloof. Dit in tegenstelling tot de religies die de mensen wel als 'hogere' wezens zien.
Waarschuw beheerder
Ik vind "geest" als interpretatie van bijvoorbeeld wind die door bladeren gaat of "geest" als interpretatie van een glas dat beweegt doordat die persoon onbewust tegen de tafel stoot toch wel van een andere orde dan een aurafoto. Die foto's zijn (als het goed is) keer op keer volgens dezelfde procedure gemaakt. Dat maakt het interessant. Laten we het in deze topic met name over aura's hebben en niet over religie.
Waarschuw beheerder
mensen zijn nietige niksjes ;)

juist als je gelooft in een extra dimensie weet je dat mensen nietige wezens zijn ;) De natuur, dieren etc zijn veel grootser en eigenlijk belangrijker dan mensen.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:53:
Weet iemand toevallig of er komende tijd zo'n beurs of iets in deze buurt (Alkmaar) is. Of een website waar ik die info kan vinden. We hebben het er nu wel over maar ik wil wel zo'n foto laten maken eigenlijk.

http://www.paraview.nl/agenda.html

http://www.paranormalebeurzen.nl/beurzen.htm

http://www.stichtingdigitalis.nl/Beursinfo.htm

http://www.alleshelder.nl/Diversen/paranormaalbeurzen.htm

(F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 15:53:

ff stukje terug scrollen, daar staan een aantal sites...

en wat geesten betreft... ook daar heb ik enige ervaring mee... zelfs met 3 mensen tegelijk (met daarbij 2 mensne die daar heel nuchter in zijn)
Degene die er het minst open voor stond heeft hem zelfs omschreven en die omschrijving klopte met wat de ander zag... (Dat was haar vader) ik heb niet gekeken, maar voelde het heel sterk, wist dat daar iemand stond!

Je kan me nu voor gek verklaren, maar als je zoiets meemaakt, dan praat je wel anders...

daarbij waarom heb jij geen last ervan... wat je niet wilt, komt er ook niet! als jij er niet open voor staat, zul je het ook niet ervaren!

Waarschuw beheerder
Thx!
Dat wordt dan dus 25 september.
Wist niet dat er zoveel beurzen zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 16:06:
Wist niet dat er zoveel beurzen zijn.

Jezelf er zeker nooit in verdiept zeker? :)

Waarschuw beheerder
ik baal dat het in september pas weer in de buurt is:(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 16:12:
k baal dat het in september pas weer in de buurt is:(

:aai:

Waarschuw beheerder
Niet echt nee.
Ik vind aura's wel interessant maar bij sommige dingen moet ik ook aan geflipte hippie's denken. Ieder z'n ding, ga dr gewoon heen en me daar niet druk om maken :)

Waarschuw beheerder
nou xes

Waarschuw beheerder
donateur
In tegenstelling tot religie zou ik wat men "aura" noemt niet meteen als fantasie willen omschrijven. Je meet iets (over het algemeen magnetische velden rondom het lichaam) en kent afhankelijk van de sterkte een aantal kleuren toe in een foto.

Je kan "aura" zondermeer zo definiëren dat het bestaat. Zoals met alles ontstaat het probleem en de fantasie op het moment van de interpretatie. Als ik nu stel dat "rood" staat voor de mate waarin iemand bezeten is van de duivel, dan omschrijf ik overduidelijk iets uit een fantasiewereld. Nu is dat bij zo'n voorbeeld heel duidelijk, maar zodra het wat vager wordt lijken mensen toch geneigd het eerder aan te nemen. Een verkeerde interpretatie komt dichtbij fantasie. De meting van de straling of energie die men aura noemt op zich niet.

Dit vind ik dan wel weer een goed stukje tekst van je. (Y)

;)

Waarschuw beheerder
zo'n foto lijkt me wel cool b) maja niet dat k bijgelovig ben ofzo maja is wel leuk denk k maar om helemaal naar zo'n beurs te gaan :/

moongirl heb jij niet zo'n fototoestel :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juli 2005 om 02:45:
moongirl heb jij niet zo'n fototoestel

whaha nee joh :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juli 2005 om 02:45:
maar om helemaal naar zo'n beurs te gaan :/

er zijn genoeg instanties die het ook gewoon in hun eigen shoppie doen :yes:

Waarschuw beheerder
Wat voor zaken moet je dan aan denken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juli 2005 om 11:54:
Wat voor zaken moet je dan aan denken?

Is dat antwoord op mij?
naja er zijn best veel paragnosten en aurafotografen/lezers die een eigen toko hebben.
Zoek eens op aurafotograaf in de goudengids/telefoongids.

Ik weet er wel 2 maar die zitten in Limburg....in dat geval kun je beter wachten op een beurs in de buurt ;)
Waarschuw beheerder
hahahahahahahahahahahahahahahah :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart L op vrijdag 22 juli 2005 om 12:16:
hahahahahahahahahahahahahahahah :no:

hahahahhahahahahah :yes:

:[

Waarschuw beheerder
donateur
die van mij zal wel zwart wezen 8)

Waarschuw beheerder
Daar geloof ik nou echt geen malle moer van :S