Partyflock

Forumonderwerp · 793617
2 volgers · 22415x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs :D.

Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel? Als je een foto van je Mountainbakkie hebt, plaatsen!

This is mine:

[img width=370 height=227 cacheid=00136c410019d415a2000ce91a00d94860]http://www.merida.nl/bikes2005/img/mtb/matts_sport_500.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom zit jij te kwijlen dan? :9

Het is zaterdag hoor, geen zondag.

Waarschuw beheerder
[img width=250 height=250 cacheid=0001df9d001da3a0d1cf368e1a00fb897c]http://www.mercadolibre.com.mx/jm/img?s=MLM&f=8873421_1613.jpg&v=P[/img]

Alleen heb ik een vetter carbon stuurtje!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vette trek hoor! als 't goed is is mijn trek volgende week ook klaar voor 't bos.. hij staat nu nog bij 'n maat die 'm maakt, als ie klaar is zal ik ook ff een foto er van neer zetten !

Waarschuw beheerder
Trek = (y)!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
die camelbak doe ik in het bijbehorende rugzakje. Het slangetje gaat dan over de schouder.

Afgelopen zondag de route van Zeddam gefietst.......wat een mooie route is dat zeg:D:D:D:D SUPER gewoon.
Waarschuw beheerder
[img width=450 height=350 cacheid=001388f7001dc6c4620487471a00fd2e0a]http://www.scottusa.com/i/images/products/200037_3D.jpg[/img]

[img width=450 height=350]http://www.scottusa.com/i/images/products/200037.jpg[/img]

Voor als je nog wat geld over hebt :kwijl:

Het frame zelf weegt maar 3,9 kg en is gemaakt van carbon

Waarschuw beheerder
donateur
Zeer zeker een nice bike:D. Op marktplaats staat ook een zelfde soort downhill bike van Cannondale......wat een beest zeg:D:D:D
Waarschuw beheerder
Ja Specialized heeft ook een paar van die mega vette downhill fietsen. Maarja, die zijn ook echt voor downhill gemaakt en het lijkt mij dus niet echt comfortabel om op zo'n fiets een lang stuk over vlakland te fietsen (zoals wij hier dus hebben)
Maarja al met al blijven het vette fietsen natuurlijk, alleen jammer dat je er zo tussen de 5000 en 7000 euro voor moet neertellen :/
Waarschuw beheerder
donders die fiets is echt pooier

Waarschuw beheerder
donateur
Hmm..

Ik heb van het weekend wel heel erg sterk gemerkt hoe belangrijk het is dat je goed harde banden hebt. We gingen vrijdag op weg naar Emmen, vanaf Dedemsvaart, tussen de 45 en 50 KM ongeveer en mijn achterband voelde wat zacht aan maar heb er niks aan gedaan en ben er mee gaan fietsen. Maar wat is het fietsen dan zwáár! Kon me vriend amper bijhouden, had niet eens meer zin om het te proberen. Terugweg ergens m'n banden op laten pompen en toen realiseerde ik me pas dat ik zo moeilijk vooruit kwam door m'n beide veel te zachte banden. Ineens kon ik weer hemels fietsen op m'n fietsie :D. Lag het dus gelukkig toch niet aan mijzelf........
Maar goed, tip voor de fietsers (die die tip vast niet nodig hebben omdat ze slimmer zijn dan mij): Pomp je banden op voordat je een lange rit gaat maken!!!

:D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 19:28:
Maar goed, tip voor de fietsers (die die tip vast niet nodig hebben omdat ze slimmer zijn dan mij): Pomp je banden op voordat je een lange rit gaat maken!!!

ligt eraan wat voor een rit! Wanneer je grotendeels asfalt pakt dan geef ik je gelijk. Maar wanneer je echt offroad gaat dan mogen ze wel wat zachter. Wanneer ik mn banden lekker hard oppomp om daarna te gaan biken in het bos heb ik ze zo lek. Bovendien heb je meer grip in mul zand met een zachte band!;)

Waarschuw beheerder
donateur
Heb je helemaal gelijk in, maar ik had het dus over een rit over het asfalt :)
Waarschuw beheerder
En als je meer over het asfalt fietst dan over de weg dan zijn andere banden ook wel aan te raden. Ik fiets nu dagelijks 35 km over de weg met m'n mountainbike. Heb nu sinds kort andere banden erop gelegd en dit rijdt rustiger (geluid en stuiteren) en ook lichter. En het harde oppompen scheelt ook zeker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Twenty-Eight op donderdag 29 september 2005 om 21:51:
downhill fietsen

Die scott die je geplaats heb is helaas geen downhillfiets, is een freeride bike.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van unqnown op dinsdag 4 oktober 2005 om 09:34:
Heb nu sinds kort andere banden erop gelegd en dit rijdt rustiger (geluid en stuiteren) en ook lichter. En het harde oppompen scheelt ook zeker!

Heb je verschillende wielen dan?? Ik bedoel, wissel je ze als je weer het bos ingaat? Wat voor merk banden hebben jullie. Ik (sunny btw ook) hebben de standaard die bij merida geleverd worden.Maxxis Ignitor 2.1 voor en Maxxis Dy-no-mite 2.1 achter. Kan eerlijk gezegd weinig verschil in de banden zien. Misschien is achter wat dikker?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 5 oktober 2005 om 18:25:
Heb je verschillende wielen dan??

Ik heb geen verschillende wielen. De laatste tijd ben ik ook niet meer de bos ingeweest, maar voor bosgrond zijn banden met meer profiel wel beter, absoluut.
Maar omdat ik nu zoveel op de weg fiets (naar m'n werk en trug) komt het er toch niet van om de bos in te gaan.
Ik doe verder ook nog 4x in de week andere sport dus dat is ook wel genoeg verder. Merk banden weet ik eigenlijk zo niet eens.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 5 oktober 2005 om 18:25:
Heb je verschillende wielen dan?? Ik bedoel, wissel je ze als je weer het bos ingaat? Wat voor merk banden hebben jullie. Ik (sunny btw ook) hebben de standaard die bij merida geleverd worden.Maxxis Ignitor 2.1 voor en Maxxis Dy-no-mite 2.1 achter. Kan eerlijk gezegd weinig verschil in de banden zien. Misschien is achter wat dikker?

Volgens mij is het profiel een tikkeltje anders, maar kan er ook idd weinig verschil tussen zien! Heb ze er zelf ook op liggen.....

Waarschuw beheerder
donateur
Is mij eerlijk gezegd ook nooit opgevallen :/
Waarschuw beheerder
donateur
Het was heerlijk in houffalize afgelopen weekend, heelijk op de bike en in de zon. :D wat is het daar mooi biken. :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van JaaaapieTjaaaapie op maandag 11 juli 2005 om 20:45:
Wil zelf nog steeds een mountainbike aanschaffen maar meeste geld gaat op aan andere hobby. Huur af en toe een fiets en ga dan rijden op een ATB route bij Westenschouwen vlak bij Renesse...

Tering wat een foto :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rossifumi op woensdag 5 oktober 2005 om 09:29:
Die scott die je geplaats heb is helaas geen downhillfiets, is een freeride bike.

Je hebt helemaal gelijk, bij deze een echte downhill fiets ;)

Een Santa Cruz V-10

[img width=388 height=237]http://www.santacruzbicycles.com/v10/v10.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ik ben trouwens ook aan een mountainbike projectje begonnen; ik heb een Santa Cruz Chameleon frame besteld, en deze ga ik dus helemaal naar mijn eigen wens opbouwen.
De eerste onderdelen zijn in bestelling, een Rock Shox Pike SL voorvork, Chris King balhoofdset, Hayes 8 inch schijfremset en een Race Face stuurpen + stuur. En ik heb nog een 2ehands setje XT shifters weten te bemachtigen. Of ik die ook echt ga gebruiken weet ik niet, misschien dat ik later toch nog voor sram ga, maar dat moet ik even bekijken.

Het zal iig een stevige allround fiets worden. Die zowel geschikt is voor kleine tochten maar ook voor wat spring en vliegwerk. Hoop hem na de winter rijklaar te hebben.

Zoiets moet het uiteindelijk worden:

[img width=616 height=499 cacheid=000a6a07001e1eabb013d4e71a0102cc2d]http://photo.pinkbike.com/photo/266/pbpic266406.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
wat ben je zoal aan materiaal kwijt als ik mag vragen?
Waarschuw beheerder
uhm een hoop :X als ik alles nieuw zou kopen (wat ik niet doe)dan ben ik toch wel zo'n 2000 euro kwijt. Frame en voorvork zijn absoluut duurste aankopen.

Het is iig opckers niet goedkoper als een complete fiets kopen.

Maar je kan op die manier natuurlijk wel een fiets bouwen compleet naar eigen wens...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Twenty-Eight op donderdag 13 oktober 2005 om 11:09:
uhm een hoop

ja toch???:P Niet goedkoper dan compleet met dezelfde onderdelen?? hoe dat zo?
Waarschuw beheerder
Zoals die van mij gaat worden, kun je niet compleet in de winkel kopen :P
Waarschuw beheerder
Oftewel: Pimp my mountainbakkie :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En of er valt te pimpen aan een mtb. Alles kan worden vervangen en je kan het echt zo gek maken als je zelf wilt.
Waarschuw beheerder
Dit bijvoorbeeld, de ultieme downhill/freeride voorvork.

Een Manitou Dorado MRD X-Works

voor maar 2499,- is hij van jou :X

[img width=195 height=500 cacheid=000a7362001e3bab37a081a91a01048898]http://www.free-wheelz.com/images/products/suspension/forks/dorado_mrd_x-works.jpg[/img]

Gekkewerk!
Waarschuw beheerder
[img]www.tarrelweb.nl/tn_DSC03561.JPG[/img]

dit is mijn fietsje :)
Waarschuw beheerder
dat is al een oudje ofnie?
Waarschuw beheerder
frame wel en wat onderdelen voor de rest nieuw :D

Waarschuw beheerder
Staat het zadel niet een tikkeltje aan de hoge kant? Geen last van rugklachten bij langere ritten?
Waarschuw beheerder
Te hoog??? Ik weet niet hoe laag jij je zadel hebt???

Waarschuw beheerder
donateur
Nieuwe kransjes achter:D?? wat glimmen!! hehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geknutseld met je spaakjes voor? :)
Waarschuw beheerder
donateur
tjee nog een snowflake voorwiel, das wel heel retro :D

Waarschuw beheerder
donateur
oud of nieuw......het principe is allemaal hetzelfde........:)
Waarschuw beheerder
tjee nog een snowflake voorwiel, das wel heel retro

hehe :yes:

deze mtb is van erwin bakker geweest kweet niet of je 'm kent, hij fietst nu best goed! bij de top!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -Beanie op maandag 17 oktober 2005 om 19:52:
deze mtb is van erwin bakker geweest kweet niet of je 'm kent, hij fietst nu best goed! bij de top!laatste aanpassing 17 oktober 2005 19:52

Jep :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8-bit Kid™ op woensdag 19 oktober 2005 om 23:25:
mijne

En al keer hard de berg mee afgegaan??? En bleven alle onderdelen erop zitten :D:d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
je kunt wel veilig in het donker fietsen me die refelectoren!(Y)
Waarschuw beheerder
hehe idd, eraf met die dingen.

Gebruik je hem gewoon voor op de weg, of waar hij voor 'gemaakt' is? Freeride dus..
Waarschuw beheerder
Ik ben dan nu wel bezig met de opbouw van een hardtail mtb, stiekem hou ik er met mijn onderdelen al een beetje rekening mee, voor de toekomst staat er toch wel een freeride fully op het wenslijstje.

En bovenaan dat lijstje staat een Specialized Big Hit (L)

[img width=600 height=357]http://www.bike-fun.nl/winkel/producten/1278[/img]

Hopen dus dat ik een mooi frame voor een mooie prijs ergens tegen het lijf loop.
Waarschuw beheerder
Rossifumi citeer 20 oktober 2005 08:11
Uitspraak van HellFish™ op woensdag 19 oktober 2005 om 23:25:
mijne

En al keer hard de berg mee afgegaan??? En bleven alle onderdelen erop zitten

:gaap:

zo vaak mee gedownhilled in Bergsehoek ding is perfect nooit problemen mee 8) :no:
Waarschuw beheerder
TH@ B@KER citeer 20 oktober 2005 09:05

donateur! je kunt wel veilig in het donker fietsen me die refelectoren!

lekker boeiend :gaap:

is een foto deze fiets is al aangepast :)
Waarschuw beheerder
ik heb m'n oog op deze laten vallen
[img width=640 height=480 cacheid=00136f7e001a31f09bb836cd1a0107eab6]http://www.sykkel.com/giant/terreng/Giant%20XTC2.jpg[/img]
Giant XTC 2

iemand ervaring mee?
Waarschuw beheerder
Hoe is de afmontage Snizzle? Dat is eigenlijk hetgene waar je meestal naar moet kijken bij de aanschaf van een complete mountainbike. Dat is dus ook vaak hetgene wat de prijs uitmaakt.

Maar zo op het eerste gezicht te zien zit dat wel in orde.